-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Geresics #90305 üzenetére
Röviden: ha valamit (ablakmosózás) meg lehet úgy is csinálni, hogy ne verd vele telibe a mögötted jövőt, akkor miért nem csinálod úgy? Nehogy már meg legyen idealizálva, miért nem bunkóság mégis telibelocsolni a mögötted jövőt! Nehogy már olyan nagy dolog legyen ez, én is bele tudok nézni a tükörbe, és tudom úgy működtetni a pumpát, hogy ne a mögöttem jövő kapja a szer nagyját....
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #90309 üzenetére
Nem fingok a másik orra alá, nem böfögök a másik arcába, nem dohányzok bele a másik arcába, nem eszek fokhagymát az irodában, nem köpködöm szanaszét a szotyihéjat, nem égetem a faleveleket hogy az egész utca azt szagolja, télen letakarítom a havat az autó tetejéről is hogy a mögöttem levőre ne fújja rá a menetszél, meg még sorolhatnám a példákat.
Egyrészt mert nem illik, másrészt mert fordított esetben én sem örülnék neki. Empátiának hívják és aki ezt nem érti az nem tudom hol szocializálódott.Az hogy rámosom az ablakot a mögöttem haladóra hasonló kategória. Nem értem miért esik nehezetekre megvárni amíg lesz mögöttetek annyi hely, hogy a hátul jövő már ne kapjon belőle. Nagyon ritka hogy azonnal mosni kéne az ablakot. Az esőhöz meg ne hasonlítsátok már, mert olyan mint körtét az almával...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HSM
félisten
válasz Geresics #90332 üzenetére
Utassal nem szeretek sorok között billegni. Ilyenkor szoktam a plexit is kinyitni, hogy tudjunk beszélni.
Igazából szerintem ez sem "szándékos", amikor locsol égbe világba, csak iszonyat figyelmetlen, tapintatlan. Főleg, ha motoros megy mögötte.
(#90334) Teasüti: Igen, csak én a darázsról nem feltételezem, hogy egy értelmes, figyelmes élőlény, és látva hogy én is az vagyok, figyelmesen csípés nélkül távozzon. Az autósokról viszont ezzel a feltételezéssel élek, és szomorú vagyok, amikor az ellenkezőjéről tesznek tanúbizonyságot.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #90471 üzenetére
Se milyen harc nincs itt, meg birkó sincs, csak nem szeretem ha olyan ember mondja mit hogy csináljak akinek a tapasztalata hogy is fogalmazzak minimális.
Én is tudom mivel hogy lehet menni, hogy kell használni, főleg azokkal a motorokkal amik a tulajdonomban voltak, vagy próbáltam.
Azért van némi rálátásom a V2, sor4, sor2, 3 henger, 1 hengeres motorokkal kapcsolatban, mivel volt szerencsém hozzájuk, van összehasonlítási alapom, mi mit szeret, milyen tartományban hogy viselkedik.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
emre
veterán
válasz Geresics #90798 üzenetére
olaj, légszűrő, olajszűrő csere kell amúgy is ez nem kérdés
- Fékfolyadék, és telóolaj 2 évente kellene, ha ereszt az első teló akkor kell szimeringet cserélni.
Ezt és a fékfolyadék cserét megejteném egy szervízben, mert a rossebb tudja mikor kapott újat, lehet még a gyári van benne. Meg akkor már ránézetnék a szelephézagokra, és a szinkronra is. Az első teló szétszedése meg nem kezdőknek való, erről Baboss tudna mesélni. A telóolajat úgy tudnád ellenőrizni, hogy szétszeded, de ha már szét van szedve akkor nincs visszaút. szóval inkább szevíz.
- Hátsó rész nyikorgás: himba kiszerelése, tisztítás, és kenőanyaggal feltöltés, zsírzás
-Láncszett karbantartás. Nézd át az írást, aztán a motorod, majd döntsd el, én innét nem tudom.
- Én gyertyát is évente szoktam cserélni, de az 1000Ft/db ár nem is vág hanyatt.
- Üza cső, ha a kora miatt repedeztt akkor cserés
- Fékcső...passz, én csak azért tettem rá fémet, mert a bontott nyergekkel kaptam egy garnitúrát.kormányfűtés, kici occó kínai, leveszed felteszed, készen van.
usb, passzolom, nem vagyok ampervadász, meg a többi enduro specifikus marhaságot is mert fingom sincs róluk[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #90795 üzenetére
4. Retkes a víz? Ha nem, akkor felesleges. Van vmi túlmelegedési gond?
6. Köpi az olajat? Rongyos a porlehúzó? Nem? Akkor felesleges.
7. Az egy csapágy csere volt, ha jól emlékszem.
8. Onnan tudod, hogy le van nyúlva. Esetleg egyenetlen nyúlás, rozsda, beállt láncszemek, sérült/hegyesre kopott lánckerekek, stb. Tolómérővel végig lehet mérni, ha szeretnéd. Van aki a hátsó lánckeréken húzogatja a láncot, állítólag ha ki tudod húzni a fogak közül, az baj.
9. Állítólag egy iridiumos gyertya akár 40.000-et is elmegy. Nem véletlenül kerül annyiba, amennyibe.
Biztos nem cserélném 16000 után. Ennyit a közönséges gyertyák mennek. Kiveszed, megméred a légrést az anód és katód közt (ide lehet hengeres hézagmérő kéne), aztán hogy szép száraz és őszbarna-e. Ha pl olajos, akkor az további kérdéseket vet fel.
11. Arra figyelj, hogy ha van ABS-ed, akkor valószínűleg csak gyári alkatrészekkel fog rendesen működni. A homológizációba beletartozik a fékcső is.
12. Én inkább fűthető kesztyűben gondolkodnék. Nem sokkal drágább egy jobb fajta markolatnál, de jobb komfortot nyújt. Télen is motorozol amúgy? Ha nem, akkor meg minek?
14. Az akkura van kötve közvetlenül? Rakd rá egy kapcsolt vezetékre (helyzetjelző), vagy a gyújtáskapcsoló után már biztonsági okokból is! Amúgy meg ezeknek a kapcsoló üzemű konvertereknek van vagy 70-95% hatásfokuk, ami mondjuk 5W-nál (ez ugye 1 Amper) kemény 0,1-1,5 W veszteség. Üresben meg milliamperben mérhető áramfelvétel, már ha egyáltalán. Sztem szard le! Nem ez fogja lemeríteni az akkut.
18. Na erre kíváncsi leszek. Régebben sokat bújtam az Ebay-t, de csak gagyit találtam. Ami nem gagyi az meg egy HID lámpa és egy ksiebb vagyonba került. A ledes megoldásokat inkább hagyjuk... Azok mindegyike kivétel nélkül "flood light" módban szórja a fényt, pedig a ködlámpának igen határozott képe kell legyen, csak egy vékony sávban szórhat.
Én csak hátsó kódlámpában gondolkodok, hogy engem lássanak. Főleg ha már régi az elektromos hálózat és az a 14,4V már csak 13 a motor végében és/vagy koszos, öreg lámpatest, elgyengült halogén izzók...[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
válasz Geresics #90959 üzenetére
2 évet motoroztam 4000HUF-os sisakban.
De most azért szeretnék egy normálisabbra beruházni, ami nem használt, hanem tényleg az enyém. Mondjuk olyan 120k HUF lenne a vége (400EUR)
AGV K5-re gondoltam, vagy mondjuk a kicsit drágább, de felhajtható Schuberth C3 Pro-ra.
AGV sisakja elég sok embernek van az ismerősök között, elvileg akkor annyira rossz nem lehet."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
válasz Geresics #91015 üzenetére
Igaz, megvárhattam volna.
Mindegy már, elnézegetem még pár hónapot.
Mondjuk így sem panaszkodom az ára miatt, mert így is majdnem 100EUR-val olcsóbb volt.(#91016) Bogyó bá': Most is találtam egy halom olyat, mondom tök jó ár, rákattintottam, mondjuk a csizma vásárlásnál, erre két méret volt. 49, meg a 38.
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #91108 üzenetére
Én is csak OMV 100-ast szoktam tölteni bele télire - de még 2 hónapnál tovább eghyik vas sem volt üzemen kívül helyezve. Akku frissen feltölt, benzincsap PRI-be, és legfeljebb a második köszörülésre csont nélkül indul akár a GS500, akár előtte a kis Csótány (sőt azt még PRI-be sem kellett tenni, nem is volt olyan állása)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #91129 üzenetére
Az 1000 V2 motorokat azért nem ajánlottam neki mert hosszabb távon mint amiket ő is szokott menni nem a legjobb választás a rezonancia végett.
Egy sor4 sokkal lágyabban, kiegyensúlyozottabban működik.
A V2 nem szereti ha poroszkálnak vele, rezeg, csapkod alacsony fordulaton, egy idő után a rezonancia fárasztó a sor4 elrendezéshez képest.LustaDick123: Nem rossz motor csak hatalmas és nehéz, még az 1200 Bandithoz képest is böszme nagy, Babos pedig nem az a hatalmas emberke.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
-
baboss
őstag
válasz Geresics #91129 üzenetére
Köszi a tippeket, de maradnék a megszokott sor 4 mellett, "Egy sor 4 sokkal lágyabban, kiegyensúlyozottabban működik." ahogy Gaboman írta a a rezonancia a legnagyobb ellensége a gerincsérvnek. A orvosom is azt mondta, hogy a motorozás nem tesz jót neki. Ezt a fontos tényezőt el is felejtettem. Mint említettem volt szerencsém kipróbálni polimorf régi motorját, és azon éreztem a rezonancia különbséget amit egyből észre is vettem, az enyémhez képest.
Gaboman
Igen, a mostani 50 LE ha váltok akkor 100 LE körüli érdekel, hogy hány cm3 tudja hozni ezt a teljesítményt az mellékes, illetve én úgy gondolom, hogy egy 750 cm3 100 LE motor jobban kivan hegyezve mint egy 1000 cm3 -es. Ezért az alkatrészek nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, így hamarabb tönkre is mehetnek, ha jól gondolom.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Geresics #91172 üzenetére
Pont ezaz... Egy kiadósabb kirándulással simán beleraksz 500-1000km-t, és csak egy kis kirándulás...
Ehhez képest ha csak "lokál szaladgálós", akkor egy hónap alatt se biztos, hogy ennyi összejön....No, meg amit nem lehet "kiátlagolni", hogy mi van azokkal, akiknek csak hobbi, vagy sporteszköz, és mondjuk kéthetente egyszer gurul vele csak egy keveset? Nehéz okosnak lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #91234 üzenetére
Sajnos ez egy ilyen betegség, szeretem a terepfutást, imádtam kijárni a határba dombokra fel, lejtőkön lefutni.De sajnos a sérv ebben is akadályoz, sőt sok mindenben, aktív harcművészetet is végette kellett abbahagyni, már csak az itthoni edzés maradt azt is kíméletesen.Motorozásnál is ugyan így kihat, hosszabb távon ami nekem 300 kilométert jelent már nagyon érzem, 500 kilométer már szenvedés.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #91358 üzenetére
Annak semmi baja: kiflexelsz pár szemet, és kalapáccsal össze ütöd a maradékot.
szerk: vagy csak felteszel hátra egy 3-4 foggal nagyobb lánckereket, az úgyis jót tesz a motor dinamikájának.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #91440 üzenetére
Es mit tudna csinalni egy normalis 100 kg os valoban terepmotorral.
Ezek a nagy nehez szarok meglatnak egy ket napja azott foldet, es ekalakzatban csapodnak bele elso kerekkel, hogy meg sem tudsz mozdulni. Meg egy drz is nehez terepre, nem hogy ezek...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #91440 üzenetére
"Sokunk soha az életben nem fog tudni kimotorozni még egy 600-as motort sem, nemhogy egy ezrest..."
Attól függ milyen 600-as motorról beszélsz. Egy bármilyen szar futóművel és szar fékekkel szerelt japán nakedet egy átlagos képességekkel rendelkező motoros, mint pl én, kimotorozza pár év alatt és szívesen váltana egy ezres nakedre, hiszen azon sokkal jobb fék és futómű szokott lenni. Nem feltétlen az erő lesz kevés, inkább az említett dolgok.Egy sportmotornál már jogosabbnak érzem a felvetést, de ennek a részletein lehetne vitatkozni.
Először definiálni kellene hogy mit értünk kimotorozás alatt, meg hogy milyen körülmények között
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Pocee
senior tag
válasz Geresics #91442 üzenetére
ez egy szponzorált valószínűleg gazdag ember,aki még tehetséggel is meg van áldva,a nagy többség az ilyen drága motorját fogkefével tisztogatja és esőben ki sem viszi nehogy koszos legyen.a magyar nagy átlag homokra rá sem megy,aki meg homokon akar motorozni az vesz egy krossz/enduro valamit.van kivétel nem mondom,de ritka,és ahogy fentebb említették egy 125ön is pályán(krossz) két kör alatt úgy bedurrantja az ember kezét ,hogy még pisálni is nehezen megy...
Mr.Brightside
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #91442 üzenetére
Végiglehet menni vele, na de nézd meg a mellette haladó 2T könnyű versenyendurósok milyen könnyedén kezelik a motort.
Hozzátenném azt is hogy nem kis tudás kell hozzá hogy egy ekkora monstrummal így motorozzon, ezek után átülne egy olyan géppel amivel a többiek mennek és repülne velük.
Egy átlagos motoros akinek nincs ilyen tudása csak kínlódna egy ekkora vassal, míg egy könnyebb gép a megváltás lenne ehhez képest.
Ezzel megborulsz partoldalon az életben nem tartod meg, rád dől egy egész favágóbrigád kell hogy leemeljék rólad.
Most is azt tartom hogy ekkora nehéz gépek nem valók terepre (keményebb terepre), persze nagy tudással rendelkező emberek elmennek velük, de nem ez az átlag.
Még sok helyen a Pegaso 650 is nehéz ami ehhez képest egy könnyű motor, van egy jó videó erről, elmegy vele a srác komoly terepen is, aztán átül egy igazi enduróra és nem győzi dicsérni mennyivel jobb azokkal menni.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Filmvilág
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Amazon Kindle
- Formula-1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen