-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #92243 üzenetére
ha megfigyelted, azert mondtam, hogy milyen a jelado fajtaja, hogy utana tudj keresni google on, hogy milyen jelet ad, mivel tudod merni. mi a jel tulajdonsaga.
kezzel forgatva is ad jelet.ha van szkop keznel, ahogy emlitetted, nem ertem mi a kerdes? nem ertem miert nem mered ki? multimeterrel csak az ellenallasat fogod latni, mivel az nem ilyen meressekre valo. de emlitetted, a szkopot...
szerk:
igen, a lenti abran hallnak nez ki, a fotengely az impulzus. az elozo harom impulzus jelados hszemet kerem torolni a jegyzokonyvbol[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #92249 üzenetére
En azt csinalom, hogy veszek bontobol kabelkoteget, es azokrol szedem le, mikor mi kell. Roncsolasmentesen szet tudod szedni, de utana be kene szerezned a fem csuszosarukat.
Magyarorszagon talaltam nehany ilyen boltot, de kulfoldon elegge eselytelen volt akkor a helyzet.
Masik lehetoseg, hogy kulon megveszed a muanyag hazat, (amit hsm linkelt) es a fem csatlakozokat, de mivel gyarit nem fogsz kapni, ezert at kell krimpelned.
Olasz motorokhoz talaltam megegyezo muanyag hazat, csuszosarut, japanhoz meg nem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #92263 üzenetére
A ganyolas melegagya a "lusta vagyok annyira szetszedni" hozzaallas. Akkor jonnek a jarulekos serulesek, mert feszul, meg nem lehet hozzaferni, stb
Profi munkaert dolgozni kell. Ha hatszor kell szetszedni, akkor hatszor. Amig jo nem lesz.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Laraxior
titán
válasz Teasüti #92417 üzenetére
35EUR, nem is olyan vészes, ez a másik is annyi lenne... ja, de hogy ebből csak kettőt adnak, így már értem.
Éppen az ár nem probléma, ha biztosan megbízható, és tuti jó vétel. Akkor úgyis kifizetődő, mint mindig újat venni. Nem 2 hónapig lesz nálam a motor. Legalábbis előreláthatólag."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Geresics
addikt
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #92545 üzenetére
Azt írod, hogy "mindenki szétfogalmazza magát", és utána még műveletlenséget emlegetsz?
Abban viszont teljesen igazad van, hogy tök más a stílus!
Olyan őket ezt a videót összehasonlítani bármelyik magyar motovlogger videójával (akár Vattáséval), mint ha az egy TV2-es reklámot hasonlítana össze valaki pl. a darázsgarázsos kipufogó-leömlőt-tisztítós videómmal. Egyszerűen más kategória, arról nem is beszélve, hogy a mi sz@rságainkért pénz sem jár. (Eddig 2 év alatt összejött 5$! )(#92542) BoB
időhúzás: láttad már a 48 másodperces videómat?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #92652 üzenetére
Nagyon nem mindegy, milyen gép van a hátsófeled alatt.
Egy sor4 legyen akár egy nagy ezres 200 lóerős sportgép, nem fog kiugrani alólad, főleg nem ha nem pörgeted. Hosszú a váltó, és nem éppen harapós a karakter. De vannak olyan motorok, ahol a rövidebb áttétel, illetve alacsonyabb fordulatú nyomaték révén egy nagyobb úthiba is elég egy alapos rántáshoz, pedig a gázmarkolat alig mozdult meg.... -
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #92656 üzenetére
A meleg oldali viszkozitast a gyarto megadja a kulso homerseklet szerint. Ha hidegebb idoben hasznalod, akar le lehet cserelni higabbra.
Kart elmeletileg nem tehetsz, de fugg az olajpumpa allapotatol, hogy uzemmelegen mit kezd a higabb olajjal, alapjaraton. Fordulaton semmi baj nem lehet. Sima korulmenyek kozott ez nem okozhat gondot, de amikor kinyomod a szemet, akkor felmehet az olaj 150 fokra is. Itt mar szinte nincs kulonbseg sem a 60 as, sem a 30 as olaj viszkozitasa kozott, csak nehany cst, tehat elviekben nem tudsz kart tenni.
Nehany cst nem szamit. Indulj ki a hideg olaj cst es a meleg olaj cst ertekeibol.Mod.
Olaj topik es en nem vagyok ott?
Latom bekerult az alacsonyfordulatos gyilkolas is. Az kedvencem. Kar, hogy nem olvasta sem a harley sem az egyhengeres rotax. Mert akkor tudna hogy el kell kopnia[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #92664 üzenetére
A meglatasod jo.
En abbol indulok ki, hogy egy teljesen szetszedett, elmosott blokkot ha osszerakok, es bekenem olajjal a siklocsapagyakat. Az olajfuratokban 0 olaj van. A pumpaban 0 olaj. Elso inditasnal kevesebb mint 1 masodpercig sir a csapagy, utana azonnal kussol. Azaz ennyi ido kellett alapjaraton, hogy felnyomjon mindent olajjal. Elmosott blokkrol van szo, 0rol osszerakva. Saccolom kell egy ev allas, hogy mindenhonnan kifolyjon ennyire, mint a fenti szitu.
Amikor nyikrog a csapagy, az vegyes kenes. Miutan ezt tobbszor tapasztaltm, nem ertem mit ertenek emberek azon, hogy az olajnyomas nem epul fel.
A kenes dinamikajaban keresnem a problemat. Egy siklocsapgyat ugy kenunk, hogy aramoltatjuk az olajat. azt nyomassal tudjuk. Surubb olaj nem fog annyira gyorsan aramolni, a nyomasa meg nagy. Ezert nem a nyomassal lesz a problema. Akar levegovel is el tudod valasztani a ket alkatreszt ezen az elven, baj csak akkor van, ha a ket alkatresz osszeer. Sajnos annyira melyen nem tudok a temaba menni, muszerek hijan, amennyire szeretnek, de arra is kivancsi lennek, hogy a terfogatkiszoritos pumpa egy masodperc alatt hanyszor pumpal mondjuk alapjaraton, es ez is mennyire befolyasolja a kenest.
Lenyeg, hogy a surubb olajat nem tudod annyira konnyen odapumpalni, de kiszoritani sem tudja olyan konnyen a ket alkatresz. Tippem az, hogy valamennyire ez ellensulyoz hideginditasnal. De vegyes kenes kialakulasa... Hogy 20-30 e km alatt ne legyen egy puha aluminium csapagyban egy karistolas... Es ilyeneket latok. Nem mondom azt, hogy nem letezik, de ha ket alkatresz osszeer, az kurvahamar rotty. Az nem olyan, hogy nem epult fel rendesen az olajnyomas, de 100 e kmt azert elmesz...Mod:
Nem megyek, eleg nekem egy topik. Meg az embereknek is eleg belolem ennyi[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
demars
addikt
válasz Teasüti #92755 üzenetére
Igen, kanyarban hátsó fékkel operálunk, de mi van a laza hátsó tengellyel? Ha az "laza" akkor az a motor szar. Meg kell javítani mert az nem normális állapot. El lehet ilyennel poroszkálni, de akkor is...
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
-
BoB
veterán
válasz Teasüti #92778 üzenetére
"Az, hogy nem lehet elvenni a gázt nettó hülyeség. Mindent lehet a gumik tapadási határán belül."
Nana, az előbb még nem lehettet elsőféket használni
Én notorius elsőfékes vagyok, pályán mélyen befékezek elsővel, ahogy persu is írta. (bár igaz már nem olyan jellegű motorom van ami pályázós, de szerintem ezzel is fogok menni jövőre )
Nem pályán is nyomom elsőfékkel kanyarban (hegyi szerpentinek, stb). Néha hátsó is van de ha nagyot kell fékezni mindig elsőfék, bedöntött motornál is.
A legtöbb motorosnak fogalma sincs róla mit bír a motor, meddig lehet dönteni, és milyen erővel lehet fékezni meg kormányozni. Na ez itt a baj.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
-Mike-
addikt
válasz Teasüti #92788 üzenetére
Nyáron sógornőm tette le a motorjogsit és a rutinnál hátul a nyolcas nem igazán akart menni, 10ből 4szer kb. Többször kimentünk privátgyakorolni, mondtam neki próbáljon meg hátsóval indítani majd azzal nyomogatva meg is csinálta elsőre hibátlanul. Rákérdeztem, az oktató még véletlenül sem ajánlotta ezt az opciót.
Én az itthoni képzést egy nagy kalap kakinak tartom, látom milyen tudással engedték ki őt is a forgalomba... minimum egy safety hungary-s képzéssel kiegészült rutinvizsgának kellene lenni mindenhol. -
Geresics
addikt
válasz Teasüti #92866 üzenetére
én bármit hajlandó vagyok elhinni, és annak az ellenkezőjét is!
Viszont van egy olyan állítás, hogy ha a fékezés megkezdését a hátsó fékkel kezded, akkor a tengelytáv megnyúlik, és az elsővel (és a hátsóval együtt) még nagyobb fékhatást tudsz elérni. Elhiszem, hogy elemelkedik a hátsó, és onnantól nincs jelentősége, de egyrészt később fog elemelkedni, másrészt addig is (ha csak pár tizedmásodpercig is) nagyobb lesz a fékhatás, mert két helyen is fékezel.Nem győzöm hangsúlyozni: ezt azok alapján mondom, amiket az elmúlt tréningeken mondtak. Nem Rossi mondta, nem pályán körrekord-állításra mondta. Közúti közlekedésre és vészfékezésre.
Ja, és szerintem nem hülyeség, hogy ha valamit begyakorol az ember, akkor amikor baj van, ösztönösen azt fogja csinálni, tehát a vészfékezéskor, amikor csúszik a naciba a csoki, akkor is lehet a sz@r helyett egy kicsit kevésbé sz@r megoldást alkalmazni a sok gyakorlással. Szerintem.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #92871 üzenetére
Azért írtam, hogy ha nem taposol rá izomból a hátsó fékre.... Mert ha igen, akkor persze, hogy az nyer.
Már azzal megölheted magad, hogy ráültél a motorra, szval ezt mint érvet nem tudom elfogadni. A lefulladás szvsz korántsem egy nagy probléma, gurulsz tovább. Ugye, inkább megállni próbálna az ember vészfékezéskor.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #92873 üzenetére
Nyilván nem jó, senkit nem bátorítottam a lefullasztásra... De azért legyen egy prioritás. Ha vészfékezel, akkor ott nálam a prioritás, hogy megálljak, ha azt sikerült, akkor ráérek azon gondolkozni, hogy hogyan menjek tovább.
De tény, nyilván az az előnyös, ha sikerül nem lefullasztani. De ahhoz tényleg nagyon falábbal kell taposni, hogy fulladjon, szvsz. -
Geresics
addikt
válasz Teasüti #92873 üzenetére
Ezt a "ne fulladj le, vagy meghalsz" dolgot sosem értettem.
Kiscsikó koromban fuvaroztam, és bizony az alatt a sokszázezer km alatt volt, hogy kellett parafékeznem. Volt, hogy páros lábbal akkorát rapostam a fékbe, hogy kiemelkedtem az ülésből. De mindig az volt a fontos, hogy megálljak, nem az, hogy utána el tudjak indulni indítózás nélkül!
Motoron szerencsére még nem volt ilyen (leszámítva egy nagyobb esést, de az egy hosszabb sztori), de itt is a biztonságos megállást érzem fontosabbnak...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #92873 üzenetére
"Remélem azt te se gondolod, hogy álló motorral sebességben hagyva te tudsz gurulni."
Pedig de, röhögve. Nálam ez a gyakorlatban úgy nézett ki, mikor egyszer ilyen szituációban sikerült állóra fékeznem a motort, hogy éreztem, hogy szitálni kezd a hátulja, szitál tovább hiába engedtem fel a féket, és akkor jött a kuplung. Ekkor még vagy 40-el gurultam. Nem volt életem legjobb vészfékezése, de elég jónak bizonyult szerencsére.(#92876) Teasüti: Engem autóban is úgy oktattak, hogy kuplungot csak amikor már feltétlen kell, mert addig is besegít.
Szerk:
"Eleve lefulladt motorral nem biztos, hogy biztonságosan megállsz motoron."
Tessék?
"A hátsó féket ha fel is engeded de mégis elfekszik a motor, mert nem húztál kuplungot??"
Akkor béna voltál. End of story."A helyes berögződés, hogy húzom/nyomom a kuplungot."
Szerinted. Szerintem (és nem csak szerintem) épp ellenkezőleg. De nem akarlak meggyőzni erről, úgy fékezel ahogy jól esik.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
-
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #92887 üzenetére
Persu a kikerülésre szavazott, nagyon helyesen. Pályán nem gond egyenesen, hogy a levegőben a hátsó kerék, viszont vészfékezésnél, aminél szempont, hogy végig megőrizd a motor stabilitását, hiszen anélkül bajos lesz a kikerülés, ott nem ez lesz a nyerő technika.
(#92887) Teasüt: Hármas vagy négyes volt, 100% nem 6-os...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #92890 üzenetére
Mit nem lehet azon érteni, amit eredetileg írtam, hogy "Ha nem taposol rá izomból" [link]?
Azért írtam, mert nyilván nem lefullasztot motorral gondoltam én sem.Szerk: Nem tudom, azért írtam, próbáld ki. Én kipróbáltam, és határozottan ez vált be. Kuplungolva, fékezve nálam határozottan instabilabb volt az egész motor vészfékezés közben.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Tippmix
- Vezetékes FÜLhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- LEGO klub
- DIGI kábel TV
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Tesla topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen