-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #93859 üzenetére
Nem csak tovabb dusit.
Vegig hidegebb a levego, ami mas benzin levego kevereket kivan, nem csak addig, amig nem uzemmeleg a motor.
Ugyanolyan kulso homersekletnel is alacsonyabb az olcso benzinnel a fogyasztas?
Van teli es van nyari benzin. A teli benzin illekonyabb, azaz mas benzint fogsz tankolni telen. Igy ez is egy valtozo.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #93865 üzenetére
"Viszont több egymást követő tankolás alatt ezek a pontatlanságok kiátlagolódnak."
Igen, csak abba gondolj bele, hogy mennyit kéne menned, hogy ez kiátlagolódjon. Még tele tankoknál is viszonylag nagy pontatlanságok lehetnek. Mondom ezt kb. 20 000km fogyasztásmérés után. -
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #93873 üzenetére
Mire vagy pontosan kíváncsi? 19676km lett eddig megtéve
1043,88L1036,88L üzemanyaggal, ami5,3L/100km5.27L/100km átlagfogyasztás. A statisztikával nem túl hosszú távon mindig az a gond, hogy sosem tudod, pontosan mennyit mentél mennyiből, hiszen nem tudhatod, mennyi maradt benne, amikor rátöltöttél.Szerk: és én is ezen számoltam el, hogy az utolsó, tél előtti elrakásos tankolásnál nem üresig hajtottam, ahogy szoktam, hanem maradt benne ~7L, arra töltöttem rá, teli tankkal legyen elrakva. És még ilyen futásnál is láthatod, hogy nem mindegy....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #93881 üzenetére
Az a baj, a régi tankolásaimnál csak a megtett utat és tankolt mennyiséget írtam fel, amúgy csak 2015 ősze óta írogatom részletesebben, de ott is néha vannak foghíjak.
Benzin és benzin között én szoktam érezni a különbséget a motoron, de statisztikám nincs, mert ha a közelben tankolok mindig ósünös 98-ast kap, ha pedig túrázok és máshol tankolok, az egész más felhasználás, és a kutak is mindenfélék. Öcsémnél kocsiban viszont előjött, amit írtál, a 98-ast mikor ajánlottam neki és kipróbálta, ő úgy tapasztalta kicsit többet evett belőle, mint a 95-ből, amit tenni szokott bele, vissza is tért rá.
Amit én észrevettem, így egyféle nyálat tankolva, hogy olyan sacc/kb 0,3L/100km-el többet kér nálam ősszel, télen a hidegben, de ugye ez sokmindentől lehet, ha olyan a helyzet ilyenkor jobban pörgetem, töltse kicsit az akkut (töltéshez kivezetés work in progress ), nyilván több idő, mire bemelegszik bár egyhelyben csak max egy percet szoktam melegíteni, míg átjár mindent az olaj, és én is kicsit máshogy vezetek ilyenkor, nem olyan lendületesen, nyilván a tapadás sem olyan. Ezenkívül a leginkább azon múlik nálam a fogyasztás, merre jártam vele, és hogyan. A pozitív szélsőség kellemes 90 környéke, kis forgalomban országúton, na az ~4L/100km környéke, autópályatempó nálam 4,6-4,7L/100km, és a másik szélsőség a város, amikor azért elkéri az 5,5-6,2L-t is 100-on.
Amúgy egy K8-as SV650S, teljesen gyári állapotban.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #93881 üzenetére
Ez mind lósz@r! Amikor felkerült az Akkrapovic, azonnal megnőtt a fogyasztásom 1 literrel!!!
...ugyanis megdigyeltem, hogy annyira élvezem a hangját, hogy mindenhol konstans 1000-es fordulattal magasabban használom, mint előtte!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Pocee
senior tag
válasz Teasüti #93959 üzenetére
Akkor lehet ki van égve,de ezzel kapcsolatos teljesítményvesztésre nincs személyes tapasztalatom,a cb-t jobbnak érzem db killerrel egy hajszálnyit de nélküle sokkal jobb a hangja. mondjuk nem vagyok ez a szabályozható,durrogtató művész ami amúgy nagyban hozzájárul kipufogó tömőanyagának idő előtti távozásához.
Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #94000 üzenetére
Az oktanszam nincs aranyban a benzin futoertekevel. Az csak kompressziotures. Verseny benzineknek altalaban oxigentartalmuk is van, azzal biztos jobban megy barmi, de a kutakon ilyet nem kapsz.
Szoval kellene egy osszehasonlitas, hogy a premium benzinnek mekkora a futoerteke, es a fuel save 95 nek mekkora.
A magasabb homersekletu egest az ecu a cbr f4 nel csak a hutoviz homerseklet jeladobol lathatja, nagyon pontatlanul. Csupan a kornyezeti homerseklet joval nagyobb beavatkozast eredmenyez a kevereken a gondolatmenet alapjan.A lambda szonda alapjan nezheti meg a kevereket, de csakis a kornyezetvedelmi cikluson mert ertekek keretein belul. Ezt a fordulatszam es sebessegifokozatra ertem. Ha a kornyezetvedelmi ciklusban csak 50km/h val kellett menni 6. ban mittomen 3000 fordulaton, akkor a lambda szonda jelei efelett az ertek felett mar semmit nem befolyasolnak, csak egy elore meghatarozott map van, lambda vezerles nelkul teljesen minegy, milyen kornyezeti terhelessel, mivel nem kell efelett semmit betartania a motorodnak.
Ezt csak jozan parasztibol, semmilyen informacio nincs a kezemben, eleg nehez lenne ilyen melysegig talalni valamit...
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #94012 üzenetére
Ez így nekem elég szürreálisan hangzik, főleg hogy az adalékokból tipikusan igencsak kis % kell bele, tehát elég vad lenne, ha ez elvenné az "egységnyi bumm"-ot.
Plusz olyan jelenségeket sem magyaráz, hogy pl. öcsém kocsija miért fogyasztott többet az általam is tankolt 98-asból (kétszer is rámért), aminél én az SV650-en semmilyen plusz fogyasztást nem vettem észre? (K8-as, már lambdaszondás, két gyertya/hengeres Euro3-as verzió, ha esetleg számít.)
Én viszont olyat észrevettem, hogy kicsivel "szebben jár" a jobb benzinből, jelentsen ez bármit is. Fun fact, sima fapados 95-ös benzinből is tankoltam már olyat, ami látványosan kedvére volt.
Nekem ez eléggé motor/konstrukció függőnek tűnik, mi mit szeret, és miből mennyit kér. Én szívesen hallanék erről többet szakértőktől is.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #94015 üzenetére
Terepmotort is patyolatra mosom komolyabb csapatás után, olyan szutykos állapotból amit lehet elképzelni sem tudsz.
Azért abban semmi rossz nincs ha valaki szereti szépen lemosni, letakarítani a gépét, én is szeretem ha tiszta.
Pedig amikor agyagos földben mész és már a kerekek sem tudnak elforogni ott már vannak állapotok, ebből is lehet 1.5 óra alatt tiszta motort csinálni, és magasnyomású mosó nélkül.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #94028 üzenetére
Nem lehetetlen! Van pl. olyan, hogy Würth Ipari tisztító (meg van valami száma is), az nagyon kemény! Kifejezetten az ilyen zsíros cuccokat oldja, mint pl. a láncspray! Ráfújtam a kerékre, és kb. folyt le a felniről a nagy túra alatt odaragadt szutyok!
A brigéciol amúgy roncsolja a lánc O-gyűrűit, ezért kerülendő.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #94028 üzenetére
Olyan tisztára simán, elég leszednem a tankot meg a hátsó idomot és mindenhez hozzáférek, brigécióval is szoktam mosni a nagyon koszos felületeknél.
Mivel ezen típusú motorokon mindenhez könnyen hozzáférhetsz, nem sok mindent kell bontani hozzá, pár műanyag idom és már minden kéznél is van.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #94032 üzenetére
Befújtam a lánckerékházba, majd egy ronggyal kitöröltem onnan mindent, akárcsak egy Cif reklámban!
Amúgy én sem mosom a motort egyfolytában. Engem nem zavar, ha piszkos (nem retkes!), és különben is, a motor van értem, és nem én vagyok a motorért. Terepezés után viszont mindig lemosom mosóban, de nem puceválom mindenféle kenceficével. Mondjuk nem is azért vettem, hogy szépségversenyen induljak vele, hanem, hogy jól érezzem magam a nyergében...
Azt viszont el kell ismerni, hogy egy gondosan ápolt motorról könnyebben lejön a dzsuva!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #94083 üzenetére
"tervezési hibát kiáltok"
Ha csak Ti szenvedtek ettől a hibától, akkor az nem tervezési, hanem felhasználói hiba. Nálam ilyen hiba nincs eddig, pedig nem csak a polcon van a sisak. Viszont nem olvasgatok nemzetközi fórumokat, nem kutatom, hogy ez a "hiba" másnál is jelentkezik-e.
Bár az is igaz, hogy sokan tervezési hibának minősítik azt is, ha valami nem bolondbiztos!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
nyogo83
senior tag
válasz Teasüti #94137 üzenetére
Minimalisan utanaolvasgattam es akad azert boven BMW (RT 1200) meg Victory is (na az meg brutalabb ).
Igazabol szerintem nincs csodalkozni valo ezen. Amcsi motor, egyertelmu hogy ezt fogjak nyomatni, gondolom olcsobban kijon mint barmi mas markat venni. Ha a Harley gyartana valami franko SM-et, tuti az lenne
Kb mint Olaszban az Alfa, Fiat rendorsegi autok, na motorokban pont nem hazai kinalat van. Jelenleg nem tudom mi a rendszeresitett, de regebben Moto Guzzi California meg BMW volt (F650GS meg R1100 talan).Szerk: Na ennek gyorsan utananeztem mert erdekelt. Olaszoknal tenyleg regen voltak a fent emlitett gepek, tavaly Multistrada 1200 S meg Enduro lett a hivatalos rendormotor.
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz Teasüti #94137 üzenetére
Szerintem azért ezeknél részben a megjelenés a cél. Tehát nem ezekkel fognak amúgy sem őrült autósokat leszorítani, hanem jól látható elemei tudnak lenni a közlekedésnek.
Leállítani fix helyen ezek is jók.
Dél-Amerikában igen, ott endurók vannak, de ott le is lövik a menekülőt, meg amúgy is sok a motor. -
zgospel
őstag
válasz Teasüti #94167 üzenetére
Pedig lehetne szép. Szerintem a fejidom az ami totál szétcseszi a kinézetét. Főleg oldalnézetből. A Daytona nekem is tetszik
(#94169) Bogyó bá' jó is hogy mondod, kb újévkor néztem utoljára Most meg is nézem miújság az oldalán.
Lehet hogy perverz vagyok, de nekem tetszik amikor red baronos 3 motorból összegányolt motorokat visznek oda neki, ő meg végigmutatja a hibákat és közben szörnyülködik rajta[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Novics
senior tag
válasz Teasüti #94272 üzenetére
Bár nem motoros téren, de vannak Gore-Tex cuccaim, és lehet, sőt kell is azokat mosni, csak speckó mosószerrel, ami egyben impregnálja is őket.
Tegnap voltam Lidl-ben, de sajnos itt nálunk nem volt semmilyen motoros cucc, pedig direkt azokért mentem. De majd még jövő hét elején is benézek, hátha...
20-án KRESZ, aztán majd 28-án egy fél napot elbóklászok Bp-en, végigjárok pár boltot, hogy elkölthessek egy valag pénzt.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Teasüti #94309 üzenetére
Én enyhe mososzeres vizet toltottem a teli kesztyűbe és lütyköltem, nyomkodtam. Majd folyó csap alatt sokaig nyomtam bele a vizet, míg úgy gondoltam jó lesz öblítés gyanánt. Elvileg oké.
Nem emlékszem már mit csinaltam vele de egyszer k. rva büdös lett... kijött belőle.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- NETATMO időjárás állomás eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen