-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Coyot
őstag
válasz rob210 #13251 üzenetére
Azt hiszem tanulhatnék belőle
Összegzésképpen:
Közben így egy alvás után akkor felvázolom a tervemet a Clio életben tartására, javítsatok ha valami rosszul értelmeztem.
1. hengerfej csekkolása, nagyon nagyon bízom benne hogy a víz csak és kizárólag az utastérbe folyt be (nagyon elázott a jobb oldal amit sok ideig észre sem vettünk mert gumis anyagú a kárpit elöl, mire hátul látható volt addigra ugye ázott az egész alja ), az olajfogyás pedig remélhetőleg ahogy előttem is megfogalmaztátok az előző 2-3 éves bánásmód meg a turbó folyamatos döglésének következménye, erre megoldás a 2-es pontban.
2. motor kitakarítása az ajánlott motortisztítóval, 5W40 es olaj (+ után tölteni legyen gratisba 1 liter, biztos ami biztos) - ezzel remélhetőleg megakadályozva a további turbó elhalásokat is.
3. ezután jöhet majd a befecskendezés csekkolása, ez a legalacsonyabb prioritás jelenleg. Ahogy mycso#13245 hsz-ban levő linken írják 45k+tréfa az is bele fog férni, csak az előző két pontban ne legyen hiba.
Má' nem
-
Füge007
senior tag
-
tresh
addikt
válasz rob210 #13277 üzenetére
Nem tudom ez van a barátom rönciébe (clio) lassan 2 éve és még mindig jó, viszont a pözsos ismerösöknél a nájt bír a menő de az tényleg max 1 év.. bár ott is van akinek már több mint 1,5 éve bent van.
Mind1 meg látjuk mit bír a régihez képest ez megváltás én is kíváncsi leszek mert mióta nálam van az autó egy izzóm se égett ki csak belül a középkonzolnálAMD Power: dettó
-
-
giigz
veterán
válasz rob210 #13309 üzenetére
Igen, sajnos mar keso, de meg mindig nagyon jo tanacsot mondtal, es szerintem is az lesz, amit te irtal.
Eljött ket szerelo, megneztek a szikrat, meg egy csomo dolgot, de nem tudtak megallapitani semmit. Aztan hoztak uj gyertyat, de a sok inditozastol addigra mar az akksi lemerult, szoval jovo het kedd 6 oraig nem lesz semmi, itt all az udvarban...
Erre a benzinpumpas dologra visszaterve: Ha tenyleg az, azt most a szerelok nem vettek volna eszre? Mar a vegen ök is kerdeztek, hogy kap-e egyaltalan benzint a motor?
Esetleg lehet azt kellene, hogy felhivom, es megmondom, hogy esetleg ez lehet? Ezt cserelni kell, vagy csak csinalni vele valamit?
-
dbius
veterán
válasz rob210 #13319 üzenetére
Nincs ezzel semmi gond, egyszerűen ez az első autója és nem látott autós biztosítéktáblát, nincs tapasztalata, nem tudja mit, hol keressen, vagy hogy hogyan néz ki, stb...
Szóval el kell magyarázni, egy kis önbizalmat adni, aztán meg fogja tudni csinálni.
Te sem tudtál mindent - feltételezem - az első autód megvásárlásakor, persze lehet, hogy alapból tapasztaltabb és tájékozottabb voltál.
Én is alig tudtam valamit az autóról, nem mertem hozzányúlni, mert féltem, hogy több bajt csinálok.
Bevallom őszintén, hogy én sem tudtam, hogy mi micsoda pl. a motortérben, fingom nem volt, hogy sok dolog hol található és hogy néz ki.
Most már - mivel 10. éve van meg az autó - elég sok mindent tudok (megtanultam, ellestem pl. szerelőnél), a motortérben is kb. 80%-ban el tudok igazodni, pár apróbb dolgot megcsinálok, de semmi több. (de amíg idáig eljutottam pár ezer oldalnyi könyvet/szakirodalmat átrágtam a kocsimmal kapcsolatban, pl. a dialogys robbantott ábrái, angol nyelvű Haynes kézikönyv, stb...)
Persze ha látom a szerelőnél, hogy amit csinál, azt legközelebb én is meg tudom csinálni, akkor ugyanazon probléma miatt szerelőnél nem fog járni az autó.
giigz: Javaslom, hogy innen szedd le a dokumentációkat a Te autódhoz és olvasd át, akár többször is. Rögtön az elsőben pl. benne van rajzzal illusztrálva, hogy hol van a biztosítékdoboz, amiről Robi beszélt.
Gondolom a Te autódba is ún. késes biztosíték való, az ilyen:
Minél nagyobb amperszámú, a középső összekötő "szál" annál vastagabb. Akkor rossz a biztosíték, ha ez a szál meg van szakadva, olvadva, stb... (vagyis a két láb közötti összeköttetés megszakad)
[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
válasz rob210 #13337 üzenetére
már nem azért. Nem kötözködtem.
Szimplán nem értek hozzá és kértem hogy "segíííccs"hogy válogatós? Lehet... de érdekelt hogy amit találtam xy weblapon az pl. jó-e bele. Ezt a kérdést tettem fel csak. Gyári is jó természetesen,olyanokat én is találtam sokat, de más is érdekelt. Más áron ... más típus ...stb.)
[ Szerkesztve ]
-
lajo
senior tag
válasz rob210 #13402 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
16ezer ment bele a csere óta. Az előírt 30ezer, de most megy műszakira meg amúgy is lecseréltem volna, mert lesz pár dolog vele.
Frenk: Nem rövidtávon szoktam meghajtani, az olaj jellegével kapcsolatban kérdeztem, hogy ha rövidtávra való olaj van benne, az mit szól az autópályához mondjuk.
-
-
válasz rob210 #13433 üzenetére
Az okoskerék, az az, amit írtam, tehát vezérlésmódosító kerék (csak renaultos körökben okoskeréknek hívják) [link]
A kettőstömegűnek (illetve helyesen: kéttömegű), pedig elsősorban kényelmi funkciója van, a motor-kuplung között található és rezgést csillapít. [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz rob210 #13470 üzenetére
Igen, közben írták máshol is, hogy pucoljam le és járkáljak vele pár km-ert, vagy ez jutott nekem is eszembe, hogy nyitott géptetőnél megjáratni, hogy látok-e valamit.
Csak, már ugye sötét volt, amikor jött ez a probléma, így nem igazán akartam ott maszatolni, majd holnap lepucolom.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
válasz rob210 #13523 üzenetére
az egy dolog... de abba egyetértünk hogy egy olyan motort ami 5500-nél leszabályoz nem huzatom 5ezerig mert hiába 16v ott már nincs több nyomaték/erő...mellesleg 1.6 16v nél megane 2 se éreztem azt hogy 2 ezernél feljebb kéne forgatnom..teszem hozzá itt a normális dinamikus vezetésről volt szó nem pedig a parketázom kategóriáról... 8v és 16v között a nyomaték leadása végett van eltérés és ezt nem is állítottam hogy nem így lenne de ha egy 1.6 vti civic ről beszélünk ami 8500-nél tilt és pörgetős motor akkor megértem hogy annak oda kell és lehet lépni főleg hogy 5000 körül nyit a vti vezérlés...de azért ez a blokk meg egy mezei 1.2 16v nem egy kategória,nem bírja és nem is kell forgatni feleslegesen főleg mert akkor már zabál is
SZATA: van egy 1.6 16v golf is otthon az pl 3000 alatt meg se akar mozdulni viszont 5000nél már vége van nincs benne erő és ilynekor kellemes 11-12 litert eszik...viszont mint írtam se az m2 nél se a xsara 1.6 16v nél nem éreztem azt hogy tovább kéne forgatnom normális közlekedésnél..az más kérdés ha előzni kell akkor forgatni kell
[ Szerkesztve ]
-
Coyot
őstag
válasz rob210 #13578 üzenetére
Egész konkrétan 700 ft volt a doboz, és a felét öntöttem bele. Ha 200 km "nyugodt" kocsikázás 350 forintomba került, akkor még egy ideig mehet az autó így, míg nem lesz új motor bele, bár azért elég gány megoldásnak érzem, de ha egyszer füst és turbóleállásmentesen ment párszáz kilómétert, bármi lehet megnézem elmegy-e még 2-300at aztán kiderül.
Szerelő szerint ritka hogy használ ez a tömítő anyag, elméletileg nincs nagy repedés a hengerfejen ha képes eltömíteni.
Kérdés mennyire hamar lesz immunis a motor a tömítőanyagra, feltételezem hamar
Má' nem
-
Reaper04
aktív tag
válasz rob210 #13603 üzenetére
Hát ... nem tudom. Fogyasztó biztos nem marad bent, mert amint nyitom a vezetőoldali ajtót lekapcsol mindent. Ritkán autózgatok. 3-4 naponta és ráadásul rövid távokat. Inkább erre fognám. Meg már ha jól tudom régebbi az aksi.
Úgy tudom rövid távokon többet merül mint tölt az akksi. Vagy?Nézegettem már akksikat, kipróbálom először így feltöltéssel. Aztán meglátjuk majd.
Megane II 1.6 16v (2003) K4M 760 bocinak mekkora a hidegindító áramra van szüksége?
Most egy 55 vagy 56 aH-s van bent (azt hiszem 480A a hideg indítása) . Talán még kevés is?[ Szerkesztve ]
-
válasz rob210 #13603 üzenetére
Nekem tegnap reggel bebizonyosodott, hogy tavaly télen mégsem az akkum volt a bűnös, hanem az izzítógyertyák, amiket most nemrég cseréltünk (2 döglött volt).
Reggel -15, kártya be, gomb megnyom, izzított vagy 3mp-ig és elsőre be is indult. (rendesen büszke voltam rá)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Reaper04
aktív tag
válasz rob210 #13607 üzenetére
Reggelre feltöltött az aksim. Mostanság majd vissza is tudom szerelni.
Remélem én is hogy csak ennyi volt a probléma. Jövőre, vagy esetleg azután terveztem cserét, amúgy én is az exide-eket nézegettem, sok jót írtak róla, meg még a perionnal szemeztem.
AMD Power: Így lesz Már kicsit megtisztogattam, mert mikor rátettem a töltőt alig szikrázott. Megcsiszoltam már is szebb szikrákat dobott.
Más: Előző kérdésemre tudja valaki a választ?
Megane II 2003 1600ccm 16v K4M760 bocihoz mekkora hidegindító áram szükséges? (minimum)Megnéztem ami most van 55Ah és 420A.
Szerintetek? Nem kevés ez?[ Szerkesztve ]
-
Reaper04
aktív tag
válasz rob210 #13621 üzenetére
Köszi!
Elolvastam kimentem, megcsináltam
Bár nem volt egészen egyértelmű....Leírom pontosan mit csináltam hátha esetleg később szüksége lesz valakinek rá. Szóval:
Renault Megane II 2003 1.6 16v Ablakemelő programozás (ha hosszabb ideig áram nélkül marad az autó, és az ablakot nem lehet egyből folyamatosan lehúzni, csak 2-3 centinként a gombját nyomogatva.)
Mind a 4 elektromos ablaknál külön meg kell csinálni. Minden ablak legyen felhúzva! Gyújtás!
Elsőként felfelé kell húzni az ablakot annak ellenére hogy fel van húzva 10 sec-ig. Ha ez megvan nyomjuk a lehúzó gombot szintén 10 sec-ig, ilyenkor már lehúzza teljesen (akadás mentesen), de nyomjuk tovább a gombot annak ellenére, hogy már lehúzta teljesen az ablakot.Ha ez meg van, ugyan ezt csináljuk meg a maradék 3 ablaknál és kész is. Megtanulta az elfelejtett funkciót.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
-
FerNandor
őstag
válasz rob210 #13729 üzenetére
elsöre elhittem, amit mondasz. de jobban belegondolva... müvaterom 2003-as thaliájában is kazettás rádió van és neki vannak hátul is hangszórók, a kalaptartón/ban. most akkor ez hogy van?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Autós topik
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Futás, futópályák
- World of Tanks - MMO
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Windows 11
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen