-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
dbius
veterán
1-es Renault Lagunához nincs vkinek vmi anyaga, vagy akár könyve? (a renault szervíz cd-t amiben van valamennyi adat az töltöm lefelé)
-
dbius
veterán
válasz plömplöm #135 üzenetére
Thx az infót
Online formában már én is rengeteget kerestem, de nem találtam. Viszont most keresgéltem, mert lenne pár javítani való a kocsin, amit akár én is meg tudnék csinálni, de nem ártana jobban belelátni a kocsi lelkivilágába
A kereséseim során találtam egy weblapot, azt hiszem elég hasznos lehet, a srác a vaterán is ugyanezzel a nick-kel van fent, és javítási kézikönyveket árul, Renaulthoz is
Én gyorsba most rendeltem is tőle egy Haynes könyvet, nekem ennyit megér és nem kell tovább keresgélnem
-
dbius
veterán
A renault szervíz cd-t fel tudná vki pakolni rendesen? Ami fent van, az hibásnak tűnik, ki sem lehet csomagolni
-
dbius
veterán
válasz AMD Power #1368 üzenetére
Nincs véletlenül tetőablakod? Nekem hasonló problémám volt a Lagunámmal, beázott felülről és több helyen, többek között a középső visszapillantó tükörnél lévő lámpáknál, érzékelőknél is. Először én is az antennára gondoltam, körberagasztottuk, ugyanúgy beázott.
Aztán hosszas keresgélés és bontogatás után kiderült, hogy a tetőablak egyik vízelvezető csöve volt eldugulva, és az okozta a beázást... (ehhez viszont a tetőkárpitot vissza kellett bontani...)
-
dbius
veterán
válasz AMD Power #1654 üzenetére
Lehet akár akksi is, ha a generátor szarakodik, de én inkább (elsőként) az önindítót nézetném meg. Nekem a lagunám csinált már hasonlót az évek folyamán kétszer is.
Minden előjel nélkül leállítás után indításkor semmit nem csinált a gép, nem tekert, csak elfordult a kulcs, meg se nyikkant az önindító, nem tekert, szóval semmi.
Szénkefét kellett cserélni az önindítóban.
Pár évre rá megint előjött, ismét szénkefe csere lett belőle.
-
dbius
veterán
Sziasztok!
Read only módban néha bekukkantok a topicba, mivel van egy I-es Renault Lagunám (1994-es, 8 szelepes, 2.0).
Most viszont kérdezni szeretnék.
A légszűrő és az injektor között van egy harmonikaszerű gumiborításban a légtömegmérő, ha jól tudom. Nekem ennek a légtömegmérőnek a harmonikaszerű gumiborítása van szétmenve, ami nem túl egészséges, cserélni kellene. Mi ennek a cuccnak a neve, nem tudjátok? Szeretnék rákeresni, hogy kb. mennyi lehet.
-
dbius
veterán
"más.1-es lagunához van szakkönyvem az elektronikához.valoszinüleg egy márkaszervizböl valo,akinek kell akár csak egy része is szkennelek be belöle.sok okosság van benne,rajtam már segitett egyszer-kétszer"
Ezt én szívesen venném, akár mindet, ha van rá idő, ill. kapacitás
-
dbius
veterán
Köszi, megnéztem, ez megvan. A kérdés, hogy a kollégánál rendelkezésre álló dokumentum mit tartalmaz.
(#7744) FCnyul: Ha egy egész szakkönyv, akkor a borítóját be tudnád ide linkelni?
Ill. rá tudnál nézni a mycso által említett 1-es laguna pdf fájlra? Hogy nem-e abból vannak meg neked oldalak?
-
dbius
veterán
Na, srácok, összekavarodtam. Láma on...
Felújítom a kocsimat (Renault Laguna 1-es, 1994-es, 2.0 literes, 8 szelepes), jó pár cuccot már összeszedtem hozzá.
Ami megzavart, hogy egyik helyen vezérműszíj szett, másik helyen bordásszíj szett+görgők vannak feltüntetve, van ahol pedig mindkettő, de ahogy nézem ugyanazokat a cuccokat hozza mindkettőnél.
Most akkor a vezérműszíj és a bordásszíj ugyanaz lenne?? Vagy kell vennem külön vezérműszíj készletet és bordásszíj készletet is...
-
dbius
veterán
Na, itt végre úgy-ahogy el tudom különíteni a dolgokat, de ezek szerint két külön készletet kell vegyek, ha jól nézem.
Öröm és bódottá...
Esetleg nincs valamelyikőtöknek kedvezménye ilyen helyen? Jelentős összeget kell a kocsira fordítanom, így egy esetleges kedvezmény sokat segítene.
Kaptam árajánlatot mailben cuccokra, de sok helyen a számlás ár annyi, mint amilyen ajánlatot kaptam, így ezt ki fogom hagyni.
tresh: ezt én nagyon jól tudom, de magánszemélyként - mivel nekem nincs kedvezményem - egy ilyen helyre betérni kész rablás... bárdinál egyszerűen olyan árak vannak - az én autómhoz biztosan -, hogy ott semmit nem fogok venni.
Az eddig megvásárolt alkatrészeket is úgy szedtem össze, hogy megkerestem az általam elérhető legkedvezőbb árat - ugyanazon termék esetében, tehát nem a legolcsóbb utángyártott cuccot -, de jó lenne most már a szükséges cuccokat egy helyről összeszedni (értékben kb. 150k). Ha pedig valahol kapnék kedvezményt, az azért érzékelhető lenne.
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
válasz rob210 #11266 üzenetére
Így van, előre is köszönöm itt is a segítséget
Viszont érthetetlen, hogy miért nem írják ki a honlapra, hogy a cikkszámoknál látható képek - vagy a cikkszámok - nem jók, vagy hogy úgy szar az egész honlap ahogy van...
Még szerencse, hogy nem rendeltem meg a honlap alapján a patenteket...
Hogy más is tudja miről van szó:
A PH1-es lagunámhoz kellene pár darab díszléc rögzítő patent az ajtókra, ami a honlap szerint (kép és cikkszám) 21-203 és 21-204. A honlap szerint ezekből csak a 21-203-mas érhető el.
Robi bement, hogy kérjen ilyen patentet, aztán ott kiderült, hogy náluk ez alatt a cikkszám alatt tetőléc tartó patent kapható...
-
dbius
veterán
No, jelentem én is lreaktam az autót ('94-es PH1 Laguna) egy nagygenerálra:
- karosszéria rendbetétel (bal első sárvédő csere, jobb, bal hátsó sárvédő javítóív, kétoldali küszöb csere, motorháztető, csomagtartó, bal első és hátsó ajtó javítása)
- motorból valahol szivárog az olaj, az is szét lesz szedve, tömítések cserélve, remélem jobban nem kell hozzányúlni.
- olajcserék (motor - öblítéssel -, fék, szervó, váltó) Az olajakhoz - kivétel a fék - kerül Xado adalék. A váltóolajhoz ott rakják bele, a szervóba és motorolajba majd én.
- hűtőfolyadék csere
- szűrőcserék (benzin, pollen, levegő, olaj)
- első spirálrugók, lengéscsillapítók, toronycsapágy és szilentek, porvédők cseréje
- hátsó lengéscsillapítók cseréje
- első féktárcsa, betét cseréje
- hátsó fékbetét csere, tárcsa szabályozás
- vezérműszíj és görgők cseréje
- hosszbordásszíj és görgő cseréje
- vízpumpa csere
- gyújtógyertyák cseréjeHa ezek kész lesznek lesz még egy futóműellenőrzés, klímafeltöltés, aztán novemberben műszaki.
-
dbius
veterán
-
dbius
veterán
válasz Reaper04 #11412 üzenetére
Meg szabad. Sokba fáj, a vége szerintem 500 körül fog megállni mindennel együtt (alkatrész kb. 200k, 100 a fényezés, kasznis díja szintén 100, autószerelő a többit 50-ért csinálja meg).
Igen, ezért vehettem volna majdnem két hasonló lagunát is, vagy mondjuk 700-ért egy másik használtat. Nagyon sokat gondolkoztam mi legyen. Végül azt a döntést hoztam, hogy marad a jelenlegi és inkább erre költök. 10 éve nálam van, kevesebb meglepetés érhet vele, mint egy másik, fiatalabb használt autó esetében.
(#11407) tresh: Nem értem tisztán. Úgy érted, hogy más autónál kerülne többe, vagy a jelenlegi autómnál?
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
válasz rob210 #11415 üzenetére
Renault laguna fórumon azt írták, hogy a csak a küszöböt 60 körül csinálták pár embernek.
Ahhoz képest - figyelembe véve, hogy mennyi elemet érint a dolog - szerintem korrekt.
A fényezésért itt a környékünkön 30-at is elkérnek elemenként. - pl. havernek a fényező, aki egyébként az unokatestvére ennyiért csinálta... -
(#11414) tresh: Így már tiszta sor, lehet már túl fáradt voltam este
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
válasz rob210 #11436 üzenetére
Maga a toronycsapágy nem drága, nekem is a 2 db. volt 4500 Ft. A toronyszilentek viszont sokkal drágábbak 1 db. 8.000. Ft. és van belőle alsó és felső is.
A két küszöböm nekem is volt már lemezelve, most bár még nem lyukas, de megértek a cserére. A két küszöb 10k volt, de a cseréjük nem egyszerű - állítólag, nem értek hozzá -.
Ha már cserélsz toronycsapágyat nézzétek meg azokat is, meg a porvédőt, ill. ütközőt is. A ki-be szerelés a legtöbb meló az egészben.
Eddig én úgymond csak használtam az autót, nem foglalkoztam vele, sok dologról azt sem tudtam micsoda a motortérben Ha valami nyűgöm volt, akkor elvittem ide-oda, de sajnos eddig nem nagyon voltak ismerős szerelőim. Remélhetőleg most már lesznek. Illetve most, hogy beleástam magam kicsit a kocsim rejtelmeibe, jobban oda fogok tudni figyelni "rá".
Egyébként Ő lesz a kasznis, aki az autómat csinálja. Korrektnek tűnik a beszélgetéseink alapján, a végterméket majd meglátjuk milyen lesz: [link]
-
dbius
veterán
válasz rob210 #11877 üzenetére
"A kulcsot minden elemcsere és szétszedés után hozzá kell tanítani az immohoz, kocsihoz."
Ezt cáfolom, de legalábbis típusfüggő lehet.
Saját PH1-es - 1994-es - Lagunámban is gyári immo van, amit az indítókulcs kapcsol a központi zárral együtt. Ezt a kulcsot már jó pár alkalommal szétszedtem, de összeszerelés után semmit nem kellett vele csinálni, első gombnyomásra működik minden.
Az immohóz van egy kódom is egy renault kártyán, amit be tudok pötyögni, ha a kulccsal vagy benne lévő chippel történne valami és a kód beütése után úgy is indítható a motor.
-
dbius
veterán
válasz Karika87 #12120 üzenetére
Amit a könyvben néztél, az egy másik - üzemanyag - szűrő, ami szerintem mindegyik üzemanyag szivattyún van alapból és az csak egy műanyag hálószerű szűrő.
Amit Te vettél, az szintén üzemanyagszűrő, de azt nem tudom pontosan hol van a Te kocsidban. Nálam 1-es Lagunában - az, amit Te vettél - alul, a tank előtt van - akna felett lehet lecserélni. Szerintem a Te kocsidnál is ott körül lesz.
Ha rángat a motor, azt elég sokféle dolog okozhatja.
Nehéz indítás oka lehet a felsőholtponti jeladó meghibásodása is.
-
dbius
veterán
válasz Ghandi #12125 üzenetére
NÉzz körül itt, korrekt árak vannak, a lagunámhoz innen vettem műanyag dobbetéteket, mert itt volt a legkedvezőbb.
-
dbius
veterán
Tényleg az egyik legjobb minőségű termék a mann filter, de az utóbbi időben ezekből is akadt a környezetemben sajnos pár selejtes darab. Ezzel nem akarom egyik márkát sem lehúzni, vagy isteníteni, nyilván a nagy számok törvénye az is, hogy ha valamiből sokat csinálnak, akkor több lehet a selejt/hibás darab aránya is.
Pl. szomszédomnak a "szakszervízben" darabjaira szedték tavasszal az Audi A4-ét, mert sípolt, zörgött valami a motortérben és nem tudták megállapítani a hang forrását. Két hét alatt sikerült kideríteni, hogy az olajszűrő volt a ludas... ehhez képest lebontották az egész motort, stb...
(Kb. két hónapja nálam is a motor környékéről kezdett sípoló hangot kiadni az autó, rögtön eszembe jutott szomszédom esete, egyből az olajszűrőt nézegettem és nálam is az volt a ludas, éreztem a szűrőn, hogy amikor a sípoló hangot hallom, akkor berezonál az egész szűrő. Igaz az is, hogy nekem nem mann filter volt benne.)
Másik ismerősnél szintén a mann olajszűrő volt hibás, ott az olajszűrőben lévő szelep nem működött, el se lehetett indulni az autóval olajcsere után.
Ettől függetlenül most én is mann filtert vettem olajcseréhez.
Amit érdemes ebből megjegyezni, hogy ha valaki sípoló, zümmögő hangot hall a motortérből, akkor feltétlenül nézze meg az olajszűrőt is!
-
dbius
veterán
válasz rob210 #13319 üzenetére
Nincs ezzel semmi gond, egyszerűen ez az első autója és nem látott autós biztosítéktáblát, nincs tapasztalata, nem tudja mit, hol keressen, vagy hogy hogyan néz ki, stb...
Szóval el kell magyarázni, egy kis önbizalmat adni, aztán meg fogja tudni csinálni.
Te sem tudtál mindent - feltételezem - az első autód megvásárlásakor, persze lehet, hogy alapból tapasztaltabb és tájékozottabb voltál.
Én is alig tudtam valamit az autóról, nem mertem hozzányúlni, mert féltem, hogy több bajt csinálok.
Bevallom őszintén, hogy én sem tudtam, hogy mi micsoda pl. a motortérben, fingom nem volt, hogy sok dolog hol található és hogy néz ki.
Most már - mivel 10. éve van meg az autó - elég sok mindent tudok (megtanultam, ellestem pl. szerelőnél), a motortérben is kb. 80%-ban el tudok igazodni, pár apróbb dolgot megcsinálok, de semmi több. (de amíg idáig eljutottam pár ezer oldalnyi könyvet/szakirodalmat átrágtam a kocsimmal kapcsolatban, pl. a dialogys robbantott ábrái, angol nyelvű Haynes kézikönyv, stb...)
Persze ha látom a szerelőnél, hogy amit csinál, azt legközelebb én is meg tudom csinálni, akkor ugyanazon probléma miatt szerelőnél nem fog járni az autó.
giigz: Javaslom, hogy innen szedd le a dokumentációkat a Te autódhoz és olvasd át, akár többször is. Rögtön az elsőben pl. benne van rajzzal illusztrálva, hogy hol van a biztosítékdoboz, amiről Robi beszélt.
Gondolom a Te autódba is ún. késes biztosíték való, az ilyen:
Minél nagyobb amperszámú, a középső összekötő "szál" annál vastagabb. Akkor rossz a biztosíték, ha ez a szál meg van szakadva, olvadva, stb... (vagyis a két láb közötti összeköttetés megszakad)
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
"2000-es benzines városban el megy 10 alatt?"
Ha vontatják, akkor minden bizonnyal, egyébként inkább nem, mint igen, főként télen.
Mondom ezt úgy, hogy az enyém (1994-es Laguna PH1, 2,0 literes, 8 szelepes benzines) télen 10-11 között fogyaszt városban, rövid távokon, nyáron pedig olyan 9-10 között.
-
dbius
veterán
válasz rob210 #13887 üzenetére
Majdnem két hónapig állt az autó (szept. 3 - nov. 1.), de kész lett. Nem akarom negyed óráig sorolni, hogy miket csináltak, egyszer már nagy vonalakban leírtam, de az a lista bővült azért még jó pár dologgal, mert amikor meg lett bontva, akkor még előjött pár dolog, amivel azért ilyenkor valljuk be őszintén, lehet számolni, csak a konkrét problémát nem tudja megjósolni előre az ember (kerékcsapágy, kuplungszett, kézifékbovdenek, rugótányér, stb...)
Azóta egyszer visszavittem, mert pár dolgot találtam a "tartósteszt" során, amit helyre kellett még rakni (eleve úgy hoztam el, hogy használom, aztán ami előjön pár hét során, azt átbeszéljük és visszaviszem. Elfelejtették pl. a bal oldali visszapillantót lefújni, a hátsó lököst pedig tenyérnyi helyen megsértették, amikor felrakták, ill. elektromos probléma jött még elő). Ezeket rendberakták, természetesen ingyen, ill. egy plusz elem is le lett még fújva grátisz, az első lámpák közötti műanyag elem, mert az a motortér szerelése során karcos lett.
Képeket azért nem raktam fel, mert nem csináltam, most meg olyan, mint a varacskos disznó ebben az időben, majd egyszer talán lesznek képek is A karosszéria most gyakorlatilag 90%-ban újra lett fújva, egyedül talán a tető maradt ki, viszont így már nincs rajta egyetlen esztétikai sérülés sem. Letakarítva nagyon baba, bár én nem vagyok az a kocsibuzi fajta, aki hetente takarítja, meg waxolja, polírozza. Használom, aztán mikor már úgy érzem, hogy a kölykök eléggé összekoszolták belül, akkor kitakarítom kívül belül. Télen viszont nincs az az időjárás, hogy én nekiálljak saját magam takarítani, inkább elviszem valahová mikor már nem bírok ránézni
Pár dolog maradt még, amit meg kell nézetnem, ill. amin el kell gondolkoznom:
- ülésfűtés nem megy. tavaly még ment, a műszerfali visszajelző sem kapcsolódik fel. Elektromos szerelő nem tudott mit kezdeni vele, elvileg kap feszt, de vagy az ülésekben szakadt meg a szál, vagy ki tudja. Ezt lehet márkaszervizbe megnézetem, meg akkor már egy komplett diagnosztikát is csináltatok, hogy ott mit tudnak kiolvasni a computerből.
- két ünnep között állítunk a bordásszíj feszességén, mert néha csúszik, ill. a vezérműszíjat is ellenőrizzük, hogy nyúlt-e és kell-e utánállítani valamit.
- a jobb első felfüggesztés felől oda nem illő hangot hallok, amikor dolgozik a vadi új rugó és lengéscsillapító, ezt szintén két ünnep között nézzük meg.
- lehet le kellene cserélnem a kulcsokat bicskakulcsokra, ami kezeli a központi zárat is, ugyanis az én kocsimban sajnos még infrás a távirányító és az érzékelő, ami ilyenkor hidegben, ill. párás időben alkalmanként megmakacsolja magát és egyszerűen nem hajlandó nyitni távirányítóval a központi zárat. A kulccsal nyitható a zár, de azzal is nehezen, a zárbetétek már nem a legjobbak. Ezt majd az elektromos szerelővel megbeszélem, hogy neki erről mi a véleménye, megéri-e, jók-e ezek a vaterán is árult cuccok, megbízható-e, stb...Na, csak hogy legyen egy kép, kerestem egyet, találtam egyet 2005-ből
-
dbius
veterán
Köszi , amikor piacra került a Laguna, akkor egyből "szerelmes" lettem és úgy voltam vele, hogy nekem egyszer, ha autóm lesz, akkor ilyen Lagunám lesz.
Így is történt, amikor elhatároztuk, hogy autót veszünk, csak 1-es Lagunát néztem, és 9 éves korában megvettem, időközben pedig nagykorúvá is vált
A család is megszerette, kényelmes, tágas, elférünk benne bőven, pakolni is lehet bele, szóval nekünk megfelelő családi autó lett belőle.
Azt nem mondhatom, hogy keveset fogyaszt, de nem is panaszkodom, mert ha kell erőtartalék pl. egy előzéskor, akkor van mire számítani. Egyébként meg nincs "kihajtva", mert mindenütt betartom a sebességhatárokat.
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
Nem kell azt cserélni, csak feszíteni kell a bordásszíjat. Természetes dolog, hogy egy új szíj használat során egy darabig nyúlik.
Nálam is ez a helyzet. Egy hónapja van fent az új szíj, az elején nem nyikorgott, most már igen (kb. 1000 km van benne azóta), ezért két ünnep között fogunk rajta megint feszíteni.
-
dbius
veterán
válasz wertigo1984 #14156 üzenetére
Ha úgy hagyod (kart 1-es állásban), akkor egy idő után nem áll vissza magától alapállásba?
Nekem most nagyszervíz után csinálta azt, hogy törölt, de ha törlés közben kikapcsoltam, akkor abban a pillanatban megálltak a lapátok. Viszont 5-10 másodperc múlva magától visszaálltak alaphelyzetbe. Olyan, mintha tanulna...
-
dbius
veterán
Nekem meg igen elpattant a váltóvisszahúzó rugóm. Hallottam itthon a kapu előtt egy kattanást, azóta a váltóm lötyög, mint az előző kulisszával...
Alulról, aknából szerintetek lehet azt látni, vagy mindenképp ki kell megint bontanom a középső boxot, hogy megnézzem, hogy csak kiakadt, vagy elszakadt?
[ Szerkesztve ]
-
dbius
veterán
válasz Topiccsendőr #14281 üzenetére
Nincs valahol elektromos zárlat a vezetékrendszeren, ami tönkreteszi az érzékelőt? Egy elektromos szerelővel én átnézetném a rendszert.
-
dbius
veterán
Exide akkuval nekem sincs pozitív tapasztalatom Előzőleg az volt az autómban, de egyik pillanatról a másikra meghalt, olyan szinten, hogy a központi zárat sem tudtuk távirányítóval nyitni. Asszony ment a gyerekekért az iskolába, iskola előtt leállította az autót, majd bement, mikor jöttek ki a gyerekekkel (10 perc múlva), akkor meg már halott volt. Valószínűleg összezártak a cellák, vagy nem tudom mi történt vele, de amikor kinyitottam a motorháztetőt, akkor láttam, hogy némely cellából ki is jött valami, le volt folyva az oldalán. (sav vagy víz a tököm tudja)
Ez 2011 őszén történt, talán a két évet kibírta az akku, de többet köszönöm, nem kérek belőle. Szerk: Persze gondolom ilyen más akkuval is előfordulhat, de az eddigi kb. 4 akkuból ez volt az egyetlen, ami ilyet produkált.
Most azt sem tudom milyen van benne , autóelektromos szerelőm hozott egyet a helyszínre, aminek az indítóárama is nagyobb, azóta az megy hibátlanul (egyszer mondjuk leszívta a belső világítás, mert egyik oldalon az ajtónyitás érzékelő elromlott és éjszaka is felkapcsolódott, de egy éjszakán át tartó töltés óta megy tovább rendesen).
[ Szerkesztve ]