-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #89952 üzenetére
Annyira azért nem mondanám szívásnak a cserét. Másfél óra két embernek bakon rakott autóval egy szűk műhelyben. Nem is muszáj levenni a teljes bölcsőt, pl talpas gömbfejet nem kell kikötni, kormányösszekötőt talán nem kell kikötni, csak a 4-8 tartó csavart és lebuktatod a bölcsőt. Meg persze a stab pálcákat a két oldalon
-
norbert1998
veterán
válasz rob210 #89954 üzenetére
Ennyivel másabb lenne, mint a Megane 3 futóműve? Nem hinném, ahogy azt sem, hogy az 1.6 dCi mellett kevesebb a hely, mint a 2.0 tCe mellett, de, ahogy mondod, te már csináltál Scenic-et, én még nem
Ahogy mondtam, a bölcső lóg lefelé, vagy 30 centivel lejjebb van, mint a helye. A lengőkarok felhajlanak. Az egész stabrúd kijön a heléyről pálcákkal együtt. -
Kronos3000
senior tag
válasz rob210 #90021 üzenetére
A karosszéria felőli része szakadt le, jó erős cucc, 20 évig bírta, bár a szakadt vége alapján nem értem mitől adta meg magát, mindegy is. A kaszni felőli végét nem bírtam lebányászni, itt a parkolóban sem alulról, sem felülről. Végül máshova kötöttem. Viszont, amikor a szakadás történt, majd utána azonnal a töltés visszajelző nem világított, gyújtáson indítás előtt. Azóta sem. Töltés van, minden működik, csak a visszajelző nem. Lehetséges hogy kiégett? Vagy valami más a megoldás.
Wasabi...
-
Kronos3000
senior tag
válasz rob210 #90036 üzenetére
Persze. Az autó egyszer csak, hétfő este világ végén, nem indult. Meg sem nyekkent. Néztem biztosítékot, minden nyavaját, semmi hiba. Illetve, hiába adtam rá gyújtást, nem világított a töltés jelző, és halványan pislákolt az olajnyomás és a kézifék lámpa. Ebből sejtettem hogy valami elektromos gebasz. Eddigre eltelt vagy másfél óra, aztán a szerszámosból előkapartam egy régebbi hangszóró kábelt, négybe vágtam, összesodortam, és az akku negatívra, meg a motor tetején van egy csavarral rögzített konzol, ami tartja a gáz bowdent, az azt rögzítő csavarra kötöttem. A hunyorgó visszajelzők már rendesen világítottak, ám a töltésjelző nem, indítás, és indult szépen. Reggel munkába menet előtt egy komolyabb vezetékre cseréltem az ideiglenes átkötést, írtam ide, válaszoltál, vettem kábelt bekötöttem, töltés, minden jó, de a töltés visszajelző továbbra sem világít amikor kellene. Ugye gyújtás ráadáskor világít a többivel együtt, indítás után kialszik. Ez nem világít.
[ Szerkesztve ]
Wasabi...
-
diablo1984
addikt
válasz rob210 #90117 üzenetére
Már elengedtem a dolgot, költsék gyógyszerre, az a lényeg, hogy most jónak tűnik az autó és tényleges garancia van az elvégzett munkára és alkatrészre(amihez már hosszú ideje nem volt már szerencsém pl: 10 ezer km alatt 2x cserélt vezérlés opelnél, 6000km alatt 2x cserélt vízpumpa fordnál és mindkettő "gariban" is fizetős volt).
Itt sajnos Debrecen mellett ezek sajnos nem alap dolgok és sokszor még a szakértelem is hiányzik, de a nagy lóvét el tudják kérni, utána ha gond van, akkor így jártam....
Na mind1, remélem ez már a múlté. Van egy 11 évet és 125ezret futott valamint egy fél évet és 5ezret futott okoskerekem is, bár dísznek drága, az 5ezret futottnak a hibájáról sem 100%-ig vagyok meggyőződve, de ez van, fő hogy tünet mentes a gép(és nem égek mint a rongy minden indításkor) -
norbert1998
veterán
válasz rob210 #90114 üzenetére
Holyshit. Ez mekkora összeg kb mindenestől?
Párom 2003-as 1.9 dCi Megane-ja is most volt klíma szervízen, de egyelőre úgy tűnik, hogy elég volt egy csövet, hűtőt, kompresszort és az összes tömítést cserélni. Így mindenestől ~150 ezer forintban állt meg a történet, és még megmaradt a kis cső is a kompresszor meg a hűtő között, mivel az nem volt jó oda, de a régit meg tudták menteni.
-
avl
senior tag
válasz rob210 #90110 üzenetére
a ~21 eves Megane 1 tetökarpit logashoz:
akie az auto, Ö hajlik egy forumtars karpitcsavaros gomb megoldasara ...leginkabb azert, mert ehhez nem kell lebontani, ami soran - ahogyan cam irta - plane nem ezt a müveletet X-szer mar elvegzett szakember esetén a rögzitö müanyagok könnyen törhetnek
annak realitasat meg sem tudom itelni, amit valaki annak kapcsan irt: "Gányolással, betekert cuccal a gond, átfúrja a pozdorját, ami így maga is megkókadhat. Plusz, a hegyes vége az önmetszőnek a pőre tetőlemezhez ér, megsérti, kaparja, veri, maga a tető is rohadni kezdhet"
ennek kapcsan gondolatok, javaslatok ?
hangsulyozom: 21 éves Megane-rol van szó, az elvárások ennek megfelelöek (nem uj auto, nem tovabbi 25 evre, ....)
milyen hosszu tetökarpitos gombbal lenne erdemes dolgozni ? (még elegendöen hosszu ahhoz, hogy tartson, de nem tul hosszu ahhoz, hogy a tetön fent kikandikáljon :-)illetve: ez a "megoldás" teljesen ellenjavallt ? miért ?
-
gabor9991
őstag
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90161 üzenetére
Nem vitának szánom amit írok, az 1.6 crtdi motorral kapcsolatban 2014-es autóra a VW/Skoda topikban azt írták hogy adott évjáratú autóban lehet még a piezo de lehet a Bosch felújítható porlasztó is, ebből arra gondolok hogy 2014 után a porlasztók már bosch hagyományos tekerccsel vezérelve.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90163 üzenetére
Eszembe se jutott hogy vitázzak épp amiatt kérdeztelek mert láttál már elromlott autót
1.6cr is fent van a listán amiket nézek, eddig az olajszjvattyú szija volt a legnagyobb hibalehetőség amiről olvastam de akkor olvasok még erről a motorról persze ott van még a listán az 1.5tdci 2018-ig bezárólag illetve az 1.5 dci is de ezekről a 110 lovasokról is vannak horror sztorik sajnos, pedig a 4-es megane jól néz ki kívül -belül de ha olyan mint a 4-es focus akkor fel lehet szállni azzal is a szopórollerre. -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90166 üzenetére
Rosszul írtam feljebb, az 1,6 131lovasra gondoltam amiről például az a legenda hogy sok alkatrész csak gyáriból elérhető hozzá.Nincs normális minőségű utángyártott meg gagyi sem.Bárdiban a kereső nem hoz hozzá kuplungot.
Pont mint focus mk4 1.5tdci-hez.Focus mk3.5 luk kuplung lendkerékkel 150ezer, mk4-hez még csak gyári van valószínűleg az is luk csak ford logóval 250-ért.
Bárdiban az eladók ott röhögtek egy 17-es meganehoz valami millióhoz közeli tétel egy adblue tartály mert csak gyári van hozzá de akkor valószínűleg az nem 1.5 hanem az 1.6 lehetett.
Ilyesmire gondoltam a szopórollerezés kapcsán.Ha azt mondod, hogy az mk4 megane 1.5 dízellel nincs több gond mint a korábbi évjáratokkal volt akkor vw csoport helyett inkább erre nézelődnék tovább az 1.5dci valóban jó konstrukció hírében áll.Itt van pl ez [link] ezeknek van valami típushibájuk amire érdemes figyelni vagy nincs semmi etra a szokásos dízel hibalehetőségeket leszámítva?
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #90169 üzenetére
Akkor a M4 110 lovas az ugyanolyan megbízható mint az eggyel korábbi megane volt? Néztem most pár kopóalkatrészt hozzá és mindenből van rengeteg, különböző minőségben.
Futásteljesítményt nézve van olyan szerinted, amit már ott kell hagyni akkor is ha szép a kocsi mert ott már nem igaz az "állapotot veszünk nem óraállást" állítás?Van néhány közel 300 ezret futott is eladó nem tudom azoknak még mennyi lehet hátra.
Örülök hogy kiderült ez számomra, hogy nem minden motor egy időzített bomba ebben a karosszériában, valahogy én úgy emlékeztem hogy ezeket már sajnos abban kategóriába sorolják amit ha nem muszáj akkor nem kell megvenni. -
vzsryl
nagyúr
válasz rob210 #90182 üzenetére
Mindig akkor történik valami gebasz, amikor rokonnak, barátnak kell szakmai szolgálatot nyújtani… Ez ilyen.
btw. A laguna féke f@sza lett. Tényleg kellett neki a menés. Ma toltam egy 400km-es oda-vissza utat (~70%-a pályán), de már az oda út végén is ugyanúgy fogott, mint az Ate. Egyelőre nem nyikorog, nem porol a Textar.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen