-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Josi
aktív tag
válasz
Reaper04 #11829 üzenetére
Nekem Ferodo tárcsa és betét lett feltéve.
Kopp kopp semmi gond velük, jól fog.
Olajból én ELF SXR 5w-40-et ajánlanék.
Vezérlésből Gates, SKF
Gyertyából az Eyquem a gyárija.
Most jó akció van az autótékánál:
http://www.autoteka2000.hu/index.php?oldal=menu&k_id=27&level=2Szeptemberi kiemelt kedvezmények!
Brembo fékbetét,féktárcsa -35% kedvezmény
Ferodo féktárcsa, fékbetét -35% kedvezmény
Textar fékalkatrészek -35% kedvezmény
Kayaba,Sachs,Bilstein,Boge lengéscsillapítók -35% kedvezmény
Luk kuplungszettek -35% kedvezmény
Valeo kuplungszettek -35% kedvezmény
Sachs kuplungszettek -40% kedvezmény
olajszűrők,levegőszűrők,pollen- és üzemanyagszűrők -35% kedvezmény(Mann, Knecht,Alco,Muller,Wix,Techneco...stb.)
Gates vezérlés szettek,szíjak -40% kedvezmény
Dayco vezérlés szettek, szíjak -35% kedvezmény
Conti vezérlés szettek,szíjak,-35% kedvezmény
SKF vezérlés szettek -35% kedvezmény
Futómű alkatrészek -35% kedvezmény''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #11833 üzenetére
mondom a nálam bevált márkákat a döntés a tiéd.
szíj gates, conti. (kizárólag)
fék ferodo nem kell jobb.
olaj xado, de azt úgy se veszel, a mobil1ről jókat mondanak.
vízpumpa dolz.
azt hiszem mást nem kérdeztél.ellenjavallatok:
brembot felejsd el, mostanában kifejezetten szar, csak a panasz van rá.
skf vezérlés szettet ne vegyél a vízpumpályuk egy adag fos 8hónap után elkezdett ereszteni.
jah gyertya az valóban az NGK ami jól tejesít, illetve a DENSO a többi nálam szóba se jöhet.ennyi.
a féknyergeden pedig rajta kell lennie egy számnak meg rajta van a gyártó is.
Renault power
-
AMD Power
titán
válasz
Reaper04 #11829 üzenetére
Castrol, Xado, Liqui Moly.... de ez szerintem csak szimpátia kérdése. Sok különbség nem lesz köztük.
Ruville, Gates sorrendben. Van olyan persze amihez van vízpumpa. Úgy kell venni szettben.
Gyertya meg NGK. Csak jót halottam róla eddig.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #11837 üzenetére
az ina állítólag gyári beszállító, szóval azzal nem lehet gond.
a mobil-mobil1 dolgot nem tudom, de googliban nem találtál rá megoldást?
feszítők terén elég sok márka van.
a pumpa cserekor, mindig cseréljük a tömítéseket, illetve kiviteltől függően, a szimeringeket is.
illetve vagyél hozzá tömítő pasztát (szilikonos), azzal frankó lesz.
nincs annál rosszabb, mint ha 2 szer kell szerelni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #11853 üzenetére
Kicsit utána olvasva a mobil és a mobil 1 egy és ugyan azon cégcsoport az esso tulajdona.
a különbség a verseny technológia és a közúti forgalomba szánt kenés technológia között van.
A mobil1 a "minőségibb" prémium termék család.
Illetve a fogalmazás területeiben is van különbség.
Mobilt bizonyos országokba nem szállítanak, illetve mobil 1 et se mindenhova.
ennyi.Renault power
-
FerNandor
őstag
-
Laraxior
titán
válasz
Reaper04 #12111 üzenetére
ha tudom hogy ilyennel csinálják akkor elviszem azt, ami itthon van nekem egy bontatlan tubus
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #12373 üzenetére
még valami: olajat már aktuális cserélnem, azt most fogom a napokban. Elképzelhető hogy az miatt rángat kicsit?
Rossz a kenése vagy valami ilyesmi miatt?
Írtam hogy mintha akkor venném csak észre mikor adott napon először indítok és megyek vele.Szerinted/szerintetek?
szerk: Vagy talán a klíma miatt?
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz
Reaper04 #12407 üzenetére
[link]
az mondjuk durva, hogy 1.5dci k9k-hoz 32000ft a vízpumpa + vezérmüszíjszett Gates szíjjal. 1.6 16V-hez meg 40 meg 44ezer..
és eddig mindig azt hallottam, hogy a benzinesnek mennyivel olcsóbb a szervíze...én is mindjárt megyek vezérlésre, a vízpumpa + szíjszett 27000Ft volt, lesz majd még váltóolaj, hütövíz, fékolaj meg hosszbordásszíj. majd beírom a végén, hogy mennyi lett. + munkadíj.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz
Reaper04 #12411 üzenetére
nekem itt a szerelö 10 ezret mondott a munkadíjra, de akkor még nem mondtam a váltóolajat, így szerintem 12ezer lesz max.
olajcserére: milyen külöbséget érzel?? rég volt már lecserélve?
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
-
mycso
Topikgazda
válasz
Reaper04 #12411 üzenetére
Renaultokon olyan 10-15k körül cserélnek komplett vezérlést, vezérlés a hozzá való görgőkkel-feszítőkkel, hosszbordás, vízpumpa, hűtőfolyadék...eddig én mindenhol ilyen árakat hallottam.
(#12412) FerNandor: olajcserénél, ahogy pont előttem írta tresh, az legjobb, ha semmit nem érzel (nálam így is szokott lenni), ha már olajcsere után valami nagy változást érzel, akkor ott baj van pl.: nagyon régi az olaj ami benne volt.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
Reaper04 #12623 üzenetére
Képeket akartam, de a szétszedésnél az idegtől nem volt kedvem, most meg amikor raktam össze, örültem, hogy végre működni fog, így megint csak nem.
(szerintem nem fontos a privi, hiszen renault topik)Egyébként valahogy így néz ki a dolog a vezető oldalon:
- visszapillantó belsejéről le kell szedni a műanyag burkolatot+ szigetelést (pattintós) itt a kábeleket, majd később tudod/kell széthúzni
- leszedni a "kapaszkodó" burkolatát (pattintós), természetesen a kábeleket széthúzod ennek a tetejében és az aljában is van 1-1 csavar. (T30 torx)
- a kilincs közepén van egy takaró, az alatt lesz egy csavar (T30 torx), majd kipattintod (ezt nem fontos széthúzni, ha nem akarod teljesen levenni a kárpitot, csal leakasztani)
- kiszeded az ablakemelők konzolját (pattintós), itt is széthúzhatod a kábeleket
- kiszeded a zárható tárolót a két oldalában van 1-1- patent, ha belenézel látod is, utána csak ki kell pattintani, felfele húzva --> óvatosan, mert nem zsanéron nyílik hanem csak egy "kettéhajtott műanyag" látja el a zsanér szerepét
- az kárpit alján (ahol a lámpa is van), van 2db 10-es körüli hatlapfejű (jó hosszú csavar)
- a kárpit elején (a zár felőli részén, a felső részén) van egy T20-as torx
- hangszóró rácsot kipattintod, én a pedálok felől szoktam letépni, illetve a túloldalról nem is tudnád, mert oda bemegy egy nyelv a kárpit alá
- a hangszórót én nem szedtem ki, mert nem kellett, illetve itt a hangszórótakaró alat, a hangszóró bal-felső részénél található az ablakemelő motor 3 csavarja (kereszthornyos)
- és akkor ami leszopatott (ezt a csavart el is hagytam, így vissza sem tettem) --> ha az ablakemelő konzol likán benézel, a bal oldalánál látsz bent egy T30-as torx csavart.....semmivel nem férsz hozzá. Mint kiderült a visszaszerelés közben, hogy a műanyagról a szövet rész "letéphető" (pattintós), azt leszedve elvileg ahhoz is jobban hozzáférni
- elvileg itt már minden kiszedve, az egészet felfele kell megemelni, közben magad felé kell húzni
Ha alá nézel látod, hogy a kárpit mind2 oldalán, asszem 3-3 méretes kampószerű karom van beakasztva az ajtó fém vázába + vagy 4-5db masszív fémláb (lapos)-szerű valamire van rátolva az egész. (ezek miatt a felfelé + magad felé húzás)Asszem nem hagytam ki semmit...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
gabx76
senior tag
válasz
Reaper04 #12739 üzenetére
Szia!
Ugyanilyen gépem van, még az évjárat is stimmel. Nincs semmi baj a kocsiddal, az enyém is így működik. 50 alatt jobban szereti a 3-ast, nem is szabad hosszútávon alacsony fordulaton menni vele. 2000 körül kezd el élni, negyediket csak akkor húzok, ha tartósan legalább 50-70 körül tudom tartani a sebességet. -
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #12886 üzenetére
Közben nézegettem, és belezavarodtam...
Az én lámpám is így né ki: Katt
Ez akkor a gyári xenon?
Mert néztem a könyvében, hogy ezt a fajtát nem kéne itthon csinálni, hanem szervizben...
Vagy itthon is lehet, csak parasztvakítás?Mert van ez a fajta ... akkor ez a sima halogénes?
-
mycso
Topikgazda
válasz
Reaper04 #12888 üzenetére
Ha a PH1-es a megane2-d és projektoros a lámpa, akkor az valóban gyárilag xenonos lámpatest, tehát amit az első képen linkeltél.
A második képen a sima mezei halogén lámpatest látható.
A projektoros lámpa + halogén = sz@r, tehát semmiképp sem akarj bele halogént rakni, illetve nem is tudnál, hiszen a csatlakozód a xenon izzóhoz való, ahhoz alakítja át a feszültséget is.Tudtommal H7 a tompított és H1 a távolsági izzó xenon és halogén esetén is a megane2-nél. A távolságid az neked is mezei halogén H1.
Valamelyik könyv valóban azt írja, hogy csak szervízben, bár lehet otthon is:
A kerékjárati ívben kell a szerelőajtót kipattintani, majd ott felnyúlni és bent lecsavarni a lámpa kupakját, leszedni az izzóról a csatlakozót, kiszedni az izzót, majd ugyan ez visszafele. Létezik bepattintós-mágneses izzó és a hagyományos (amikor ilyen U-alakú dróttal szorítod be).
Ja a kereket ki kell tekerni, hogy odaférj....“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Reaper04
aktív tag
-
mycso
Topikgazda
válasz
Reaper04 #12906 üzenetére
Trafó nem kell, hiszen gyárilag lennie kell, mivel xenonos.
A bi-xenon lámpáknál van, hogy a távolsági is xenon izzó (egyébként látnod kell a fényén is).Egyébként megan2-höz a H7 xenonizzó megfelelőjét D2S izzónak hívja.
Lehet az lenne a legegyszerűbb, ha kiszednéd ami benne van, megnéznéd és olyat keresnél.Ja és szerintem párban cseréld, ha csak nem találsz olyat, mint ami benne van.
pl.: EZT találtam
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz
Reaper04 #12907 üzenetére
Lejárt a szerk, de közben megvan, amit linkeltél oldalt, ott is ott vannak a gyári foglalatos xenonizzók, már csak tényleg tudni, kell, hogy a tiéd milyen kialakítású: [link]
mod.:
(#12910) Füge007: Írta, hogy gyári xenonos és ahhoz kellene csereizzó.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Füge007
senior tag
-
mycso
Topikgazda
válasz
Reaper04 #13004 üzenetére
D2S lesz az, H7 a halogén esetébe kellene, vagy utólagos xenonnál.
De írtam fentebb, hogy szedd ki és nézd meg az a legegyszerűbb.A gyári D2S izzók, valóban 20-30k körül vannak, viszont amit visszább linkeltél boltot és vaterán is vannak 5k körül.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #13086 üzenetére
szerk még az előzőhöz:
Találtam képet, de nem ilyen: KattA hátsó rugók alap helyzetben kifli alakúak, nincs bennük a lengéscsillapító, vékonyabbak és hosszabbak mint az első tengelyen lévők (az vastag és a közepében van a lengéscsillapító.
A hátsónál nem jöttem rá melyik a lengéscsillapító...Normális jelenség ez ennél az autónál?
-
_NCT
őstag
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #13087 üzenetére
közben rátaláltam a titokra :
Ezek szerint normális
Más és off:
Valaki budepestit megkérhetnék esetleg egy kis szívességre? Szeretnék vásárolni asszonykámnak karácsonyra egy szemhéjpúdert az Aréna plázában, vagy a Westendben lévő MAC boltból. Hívtam őket, de nem tudják küldeni, csak személyes átvétel játszik.
Valaki, be tudna menni helyettem az üzletbe megvenni a terméket és postázni a részemre?
Mindent fizetek természetesen...
Esetleg valaki ? -
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #13114 üzenetére
Sajnos a te kocsidhoz nem tudom milyen kell!
De ha megnézed a minősítését a fagyállónak és az jó az alu. hűtőhöz, plusz rajta van a renault minősítés akkor mehet bele.A mennyiséget sem tudom, mert ahány motor annyi féle.
Nekem 5.2 liter ment bele amikor teljesen le lett engedve, de akkor a blokkból is ki lett fújva kompival.
Én -20°-ost tettem bele, eddig nem volt vele gond.
De amilyen hidegek mostanában voltak lesznek, nem hiszem, hogy belefagy.Renault power
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #13114 üzenetére
Sziasztok!
Eljutottam végre a hűtővíz/fagyálló vásárláshoz.A szervizben zöldet mondtak gyárilag, 6 liter kell bele a papírok alapján.
Elméletileg alu barát kellene (erre rob210 is kitért).Találtam egy ilyet, illetve többet is, viszont nem zöld színű. Nem tudom mit jelentenek a színek, van egyáltalán jelentőségük? Pirosban van alubarát, amin-, nitrit-, nitrát-, szilikát és foszfátmentes. Ez elméletileg jó.
Szerintetek mehet bele ilyen? pl.1 a sok közül (olcsóbb)
2003, Megane II, 1.6 16v K4M760
Köszi előre is
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #13330 üzenetére
FEBI - Fagyálló FEBI26580 1 650,- Ft
Gyártó Febi Bilstein
Kiszerelés 1.5 liter
Töménység -30░C
Fagyálló színe narancssárga2002.11. - MEGANE II (BM0/1_, CM0/1_) 1.6 16V (BM0C, CM0C)
Motor: K4M 760, 113 LE / 83 kW, 1598 ccm, 4 cyl, 16V; Benzin; Ferdehátú; Elsőkerék-hajtás;
Megjegyzés: 1 db kell, szín: zöld, specifikáció: Renault Typ D/Ready Mix -30°C, Térfogat [liter]: 1.5;
2003.09. - MEGANE II Kombi (KM0/1_) 1.6
Motor: 113 LE / 83 kW, 1598 ccm, 4 cyl, 16V; Benzin; Kombi; Elsőkerék-hajtás;
Megjegyzés: 1 db kell, zöld; Térfogat [liter]: 1.5;
2003.09. - MEGANE II Lépcsőshátú (LM0/1_) 1.6
Motor: K4M760, K4M761, 113 LE / 83 kW, 1598 ccm, 4 cyl, 16V; Benzin; Lépcsőshátú; Elsőkerék-hajtás;
Megjegyzés: 1 db kell, zöld; Térfogat [liter]: 1.5;
2003.09. - MEGANE II Coupé-Cabriolet (EM0/1_) 1.6
Motor: K4M760, 113 LE / 83 kW, 1598 ccm, 4 cyl, 16V; Benzin; Kabrió; Elsőkerék-hajtás;
Megjegyzés: 1 db kell, zöld; Térfogat [liter]: 1.5;Remélem elég részletes
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
- Ukrajnai háború
- SSD kibeszélő
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Projektor topic
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- OLED TV topic
- További aktív témák...