-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz astrojoe12 #27499 üzenetére
Lakkozni kell. Magaban gyorsan kopik.
Ugyan olyan festesi procedura kell neki, mint a fujos festeknek -
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #27503 üzenetére
PlastiDip-re gondol csak tippre valami hazai kisebb márkanév alatt Gumi érzésű felület lehet a célja saccra.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
astrojoe12
tag
Hi!
A Yamaha Majesty 250 milyen magas motor, alacsonyabb embernek (155cm) ajánlható lenne?
Ezt nézegetjük: [link]
Előre is köszi!"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
csongi
Topikgazda
válasz astrojoe12 #27506 üzenetére
Ra kell ulni, a magassag a robogonal egy resze csak.
A szelleseg sokat el tud venni, ha nem tud jo helyen letalpalni.
De sztem magas lesz, kb minden. -
astrojoe12
tag
válasz csongi #27507 üzenetére
Igen, a szélesség sokat elvesz, pont ez a baj. A burgik talán alacsonyabbak és keskenyebbek kicsit.
Itt ez a három burgi, mindegyik 2001-es darab, de nagy az árkülönbség. Honnan tudhatom, hogy az 550ezres sokkal jobb, mint a 350ezres? Sajnos robogóknál nem lehet a burkolat alá látni, bármit vehet az ember.
Elfogadható kérés lenne, ha azt mondanám az eladónak, hogy vegyük ki az ülés alatti csomagtartó dobozt, hogy lássam mi van alatta?
[link]
[link]
[link]"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
csongi
Topikgazda
válasz astrojoe12 #27508 üzenetére
Ezeknel panaszos a szelep. Szakadnak.
Nekem 2003as volt.Azzal nem volt bajom.
Ugyan ez a 400as. Nehezebb kb 25 kiloval de erosebb. Csak sajnos a fek is ugyan ez.
Nyaklo erzetuek, van aki meg tud vele baratkozni van aki nem.
Barmit kerhetsz, ket emberen mulik.
Foresight talan baratibb.De kisebb a kereke.[ Szerkesztve ]
-
-
csongi
Topikgazda
válasz astrojoe12 #27512 üzenetére
Nem ismerem azokat.
De sztem 12 es kerekeken gurul.
Valami kymco, hyio chopper idealisabb lehet.
Bar ezek nem 500ezerbe mennek. -
csongi
Topikgazda
válasz astrojoe12 #27514 üzenetére
Van, de ezen nem gyári a kipu. Ha összefakad a Katalizátor akkor bontott, mert drága az új. És össze fakad benne. A hátsó teló felújítandó, és a szilent rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
válasz astrojoe12 #27514 üzenetére
Nekem ugyanez a K4 400 van, tavaly tavasszal vettem nagyon olcsón, de saját szorgalomból is mindent megcsináltam rajta, hogy ne legyen gond vele. Olyan nincs, hogy "szezonra" felkészítve egy 20 éves motornál. Eddigi motorjaimnál szerencsére nagyon nem nyúltam bele a sz.rba, de mégis van-volt mit csinálni velük. Én szeretem a 400-ast, nem rakéta, mert az Xciting pörgősebb volt, de a 270 ccm 2 személlyel már gyenge, meg hát alkatrész horror. Ez meg csak Suzuki. Amit én csináltam "szezonra felkészített" motornál amikor megvettem: Fékolaj, fagyálló, fékbetét csere carbonosra,( ne a tárcsát egye, meg jobban is tapad), hajtásban olaj, variátor átnézése, variátor mögötti főtengely szimmering, központi rugó előfeszítőt olajjal feltölteni,( mert nem ereszt sehol se, de egy szem olaj nem volt benne), első kerékcsapágy, kézifék berohadva, elektromos rész átnézése(oxid az elosztásoknál van rendesen), szivató csere, mert karbisé volt benne a tűvel a végén, meg hát a 2dl/100 km olajfogyi minimalizálása. Most 1800 km van fúrás óta benne, 500 km-ként kér kb. 1.5 dl-t, nem lehet mit tenni, vas henger. Ennyi a "szezonra felkészített motor" duma.
[ Szerkesztve ]
-
astrojoe12
tag
Nagyon szép a géped! Remélem mi is találunk egy jót a feleségemnek.
És hát igen, én ezért utálok autót/motort venni. Az eladók 98%-a hazudik és elhallgat dolgokat, 1% nem ért hozzá és ezért beszél össze-vissza, és csak 1% korrekt. Nagyon résen kell lenni és kell valaki, aki ért hozzá. Így 25-30 év motorozás után is félek, hogy valamit benézek vásárláskor, hiába a tapasztalat, ha olyan vasat veszünk, amit még nem ismerünk, könnyen ráfuthatunk a szopóra.
Kell egy lista előre kinyomtatva, hogy miket kell megnézni, mert a helyszínen könnyen elfelejti az ember és elég egy dolgot elnézni és sokba kerülhet. Például az "újszerű gumik" esete, amikor a profilmélység tényleg megvan, de a DOT szám alapján 11 éves a gumi. Ez nem újszerű, hanem azonnal csere értett, és egyből 60ezer forint alku alap lehet.
Az utolsó gépemet én is olcsón vettem, tudtam hogy fel kell újítani. Meg is csináltam a 400-as madisont, de kicsit rosszabb állapotban volt, mint gondoltam. Az előző tulaj százezreket költött az egyik Sződligeti szervízben a motorra, mégis úgy vettem meg, hogy az olajjáratok eltömődtek szilikon paszta darabokkal és totál elkopott a főtengely csapágyazás és a csapok is, a szelephimbák, stb... és a szelephimba sor tőcsavarjai elszakadtak... horror volt. Egyáltalán nem látszott rajta, hogy olyan sokat költöttek rá, de elhiszem az eladónak, nagyon korrekt fickó volt. megmutattam neki a totál elkopott főtengelyt és vissza adott 65ezret aze gyébként is piti vételárból. Sajnálom őt, hogy ennyire lehúzták a szervízben. De már megbízható a leányzó fekvése, bárhová simán elindulok vele.
Ez egy régebbi kép, azóta új üléshuzatot vart a feleségem és más gumik vannak rajta...
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
astrojoe12
tag
Ehhez mit szóltok, van valami típusbaja, vagy amit mindenképpen alaposan meg kell nézni rajta?
[link][ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
csongi
Topikgazda
válasz astrojoe12 #27518 üzenetére
Vissza keresel, ott van .
Olajfogyasztás, szilent rendszer, hátsó teló, fesszab.
Elég nehéz, gyengus fék.
Karbis, -
astrojoe12
tag
válasz csongi #27519 üzenetére
Köszi! Ma megnéztünk egy motort és végül ott hagytuk. 2000-es burgi 400-as volt. Az ülés szakadt volt, az első tárcsafék durván vállas, a hátsó félvilla szilentek ki voltak, nyolcvan fölött riszált a hátsó rész. Gyorsításkor, főleg 70-80 fölött nagyon hangos lett a kipufogó, mintha kifújt volna valahol. Elölről és középről hallottam. A tulaj szerint ez teljesen normális ezeknél a gépeknél, de én ebben nem vagyok olyan biztos. A 400-as madisonom kipufogóját 80 fölött egyáltalán nem hallom, csak a szelet és a motor zúgását, ha lehajolok a plexi mögé.
Normális dolog burginál ez a kipufogó hang 80 fölött? (olyan hang, mint amikor a kipufogó könyök félig szétcsúszik és durrogó hangja van a motornak)[ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
csongi
Topikgazda
válasz astrojoe12 #27520 üzenetére
Neki normalis. Megszokta .
Kemeny menet lesz.
Sok van beloluk, de a beluk kivan mar.
Olasz import volt a zome. Ott is itt is leginkabb kokanyolas ment. -
pimpa1974
csendes tag
Sziasztok .
Nem tudom maradhat-e az írásom (ha nem ide való előre is elnézést és admin töröld)
Ismét nagyrobogós lettem
A választott gépem: 2003 as Aprilia Scarabeo 500RT
Nos pont ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: nem tudtok valami web oldalt vagy esetleg nincs valakinek eladó ehhez a típushoz 2 db jó hátsó lengés csillapítója?ha kapnék segítséget hálásan köszönném
Ő lenne az: -
astrojoe12
tag
Sziasztok!
2006-os 400-as burgihoz van valakinek letölthető használati utasítása? Robbantott ábrák esetleg?
A javítási útmutató már megvan.Friss szerzemény, tegnap jöttem haza vele, a teljes átnézés csak most jön. Remélem a vezérmű lánc nincs megnyúlva, nincs kedvem szétszedni a blokkot. Kép majd délután lesz, tegnap már sötét volt.
Szeretem begyűjteni ezeket a doksikat és nézegetni még akkor is, ha éppen semmit nek kell javítani rajta.
Előre is köszönöm!"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
pimpa1974
csendes tag
válasz -Mosquito- #27525 üzenetére
Köszi.
-
pimpa1974
csendes tag
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #27528 üzenetére
XL1000V-t látott már a szabályozás megalkotója?
~250Kg feltankolva + 140kg átlagos riderek esetén és még csomagok ~40-50kg és nem beszéltünk arról, hogy a teljes bukókeret + lámpák + túraplexi mennyit nyomnak.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
astrojoe12
tag
Sziasztok!
Folyamatban van a 2006-os burgi vásárlás utáni szokásos átnézése. Még nem volt injektoros motorom.
Az első képen látszik egy sérült gumicső, nem hinném hogy sokat zavarna, mert a légszűrőházból jön, gondolom környezetvédelmi viszakötés vagy hasonló lehet, de azért megkérdezem, hogy okozhat problémát, vagy cseréljem ki, javítsam meg, vagy elég neki egy gyorskötöző?
A másik képen felismerem a pillangó szelepet, az automata szívatót, az injektort és a légtömeg mérőt. Az utóbbi kicsit olajos. Mivel lehet tisztítani, simán ronggyal vagy féktisztítóval?
A nyilazott csavar mire való?
Az oxigén szodát érdemes kivenni és megtisztítani valamivel?
Ennél a résznél mit érdemes még ellenőrizni?
[videó]
Köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
csongi
Topikgazda
válasz astrojoe12 #27533 üzenetére
fek tisztito.
A csovet csereld, javitsd nem nagy koltseg. -
astrojoe12
tag
válasz csongi #27534 üzenetére
Köszi, akkor veszek egy új csövet oda.
Kivettem a vezérműlánc feszítőjét, mert ez rossz élményem volt a madisonnal. Amikor abból kiszedtem, az maximumra ki volt tolódva és már úgy sem dolgozott eléggé.
Ez viszont még dolgozik, mert még volt benne tartalék, kb 4mm. Van erre valami szabály, hogy mikor kell vele foglalkozni? Csak ha már teljesen kinyomva dolgozik a feszítő?"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
gps76
őstag
válasz astrojoe12 #27533 üzenetére
Jól szétrobbantottad a járgányt. Inkább ne bontsd tovább, hanem olvasd el ezt.
[link]
Minden kérdésedre választ kapsz.
Amit nyilacskáztál a csavar az alapjárat állító( a pillangó szelep ütközőjéhez hozzá ne nyúlj!)
Az alsó nyilacska a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő(IAT szenzor) ebben nincs légtömeg mérő, meg ilyesmi.
A repedt gumicsőt cseréld ki valamire ami odafér. Az levegőt adagol a kipufogott gázhoz közvetlen a kipufogó szelep után, hogy "higítsa", gondolom környezetvédelem miatt. Ha repedt a cső szerintem bezavar az oxigén szenzornál. Amiből kijön az a hengeres valami egy szolenoid szelep kinyit-elzár elektromos áram hatására. Amire rámegy a hengerfejbe(fekete műanyag), abban van egy rezgőnyelv hogy a kipufogó gáz a szelep felé ne tudjon visszaáramolni, ezt érdemes levenni kipucolni. Ha eszi az olajat tiszta koksz lesz. A vez. láncot ellenőrizni csak úgy tudod, ha leveszed a szelepdeknit, mert akkor látod a főtengelyt jelre állítva, a vezérműtengely hány fokkal tér el a jelöléstől. Olajfogyasztásra fokozottan figyelj, mert eszi, csak kérdés mennyire! Tudnék oldalakat mesélni, mert az enyémen már túlvagyok jópár munkaórán, még szerencse, hogy szeretek foglalkozni vele... Ha érdekel valami gyakolatias dolog kérdezz bátran.[ Szerkesztve ]
-
astrojoe12
tag
Köszi a sok infót!
Nem akarom megbontani, csak szertném látni az állapotát. Olajat már cseréltem szűrővel együtt, a régi olajban nem volt fémreszelék szerencsére. Megnézem még a szelephézagokat és a szelephimbák kopását, az sokat elárul. Kitisztítom azt a fekete rezgő nyelves izét, amit mondtál, stb... lehet hogy holnap megint jövök pár buta kérdéssel..."az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
gps76
őstag
válasz astrojoe12 #27537 üzenetére
Ha már úgyis leveszed a szelepfedelet a service manual-ban ott van hogy kell ellenőrizni a lánc nyúlását.
Gyertya milyen állapotú, kokszos nagyon? -
astrojoe12
tag
Fekete volt a gyertya külső pereme, de nem volt rajta vastag korom lerakódás, rongy lehozta, a közepe ki volt tisztulva és fehéres szürke volt. Elvileg tavaly cserélte az előző tulaj. Elvileg olajat is cserélt tavaly 1100km vilt benne, de nekem nagyon régi olajnak tűnt, nagyon híg folyású volt és korom fekete. Szerintem csak rá töltött. Vagy nem 10w40 volt benne hanem folyósabb olaj. A madisonban 6000km után se volt ennyire fekete, hanem sötét barna volt.
Majd figyelgetem az olaj fogyást.[ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
pimpa1974
csendes tag
Ismét sziasztok.
Ismét kérés ,kérdés: 2003 as Scarabeo 500 miért van az a jelenség hogy üzem meleg motornál durrog a kipufogóba a motor? A jelenség gáz elvételnél jelentkezik, pl: lassítok meg álok egy kereszteződésben stb... fordulat ahogy lejjebb esik bedurrog a kipufba.(új gyertya,új olaj,új szűrők,szelepek állítása,kompressziómérés. meg volt)
Motor dinamikus szépen jár jól húz szépen indul hidegen melegen, stb... egyedül ez a jelenség aggaszt .vezérlés a helyén jelen alul felül. kipufogó gyári.
Esetleg a Dunántúlon valakit nem tudtok akinek lenne hibaolvasó eszköze hozzá?
köszi.
-
Micsurin
nagyúr
válasz pimpa1974 #27540 üzenetére
Visszadurrog vagy motorféken durrog vissza? Nem mindegy
Beverly ha sima 95-öst kap valamiért itt is pop-ol már néztem hozzá hibatárolót de tök üres és csak némelyik kútról származóval műveli főleg tisztes gáz majd visszaengedés után.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
astrojoe12
tag
A burgin hátul, közepén lévő rugóstag hogy működik, vagy hogyan kellene?
Bal oldalt alul van egy keménység állító csavar, soft to hard felirattal. Ha vegalasig betekerem, akkor felkemenyedik, ha kitekerem akkor puha lesz, de nincsenek fokozatok. Egyebkent nagyin kényelmes, jobban csillapít hátul, mint a madison.[ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
astrojoe12
tag
válasz pimpa1974 #27540 üzenetére
Volt ilyen a 400-as madisonnal, gázelvétel után, lassitaskor durrogott néha, nekem fals levegő okozta. A karbi előtti szívófalsni elrepedt, de csak szétszedve lehetett látni, beszerelve nem. Csak egy tipp.
[ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
gps76
őstag
válasz astrojoe12 #27542 üzenetére
Írtam, hogy olvass bele a service manualba... Gondolom kíváncsi vagy mindenre mi, hogy - én is ilyen vagyok, csak sajnos űttörő vagyok sokmindenben, nincs kitől kérdezni magamnak kell rájönni. Nézd meg teljes tartományban állít-e mert ha kevés olaj van benne(mondjuk érdemes kicserélni mivel gondolom soha nem volt) nem fog. Kb. 1 cm-re kell kijönnie a gumi porvédőn látszik a nyoma.
-
pimpa1974
csendes tag
válasz astrojoe12 #27543 üzenetére
Hm. Injektoros
Ennél tiszta levegőt kap csak a légszűrő felől,a benzint a hengerfejbe fújja (szelepek elé.)
Próbáltam rákeresni mi lehet a hiba de 2 opció volt:
1: nem gyári kipufogórendszer.(ez miatt sok elégetlen üzemagyag jut a kipufba mert nincs fojtva így az gyullad durran be)2: szelepek több benzint engednek be és ki mert nincs elég hézag.(be lett állítva 0,15re) de maradt minden így.
Előtte volt már 1 hengeres igaz 250 es nagyrobim, ott nem volt ilyen gond
-
astrojoe12
tag
válasz pimpa1974 #27546 üzenetére
"Hm. Injektoros :U" - Gondoltam hogy injektoros, csak példának írtam, hogy a fals levegő is okozhat olyat, egy ötlet volt. A fals levegő alattomos dolog.
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen