- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
-
Fototrend
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
astrojoe12
tag
válasz kaktusz2 #27200 üzenetére
Anno nekem is szóltak itt a többiek, hogy a linkeket inkább így szúrjam be, mert sokkal egszerűbb megnyitni. (Éjszakás műszakban majd megnézem a cikket.)
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
kaktusz2
tag
válasz astrojoe12 #27201 üzenetére
sajnos én annyira nem vagyok benne,így nem tudom hogy kell.bocsi
-
kaktusz2
tag
válasz astrojoe12 #27203 üzenetére
ok köszi,ezentúl így fogom,csinálni
-
Somatom
veterán
válasz astrojoe12 #27203 üzenetére
Szerencsére a modernizációnál beraktak egy "régi szerkesztő" kapcsolót. Én úgy használom, jobban bejön a régi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kaktusz2
tag
-
kaktusz2
tag
[Autoped] elektromos roller őse
-
DigitXT
félisten
Úgy látszik nem csak a fekete humor nevezi a motorost* szervdonornak...
*: természetesen csak a felelőtlen motorost (nem az átlag nagyrobogóst).
[ Szerkesztve ]
-
kaktusz2
tag
válasz DigitXT #27209 üzenetére
néhány motoros ismerős,van régebbről ,párnak már motoros balesete is ahogy nekem,70-80 % ba,saját hibán kívül történt a baleset.legtöbb esetben az autósok figyelmetlensége,okozott balesetet szerencsére senki nem került életveszélyes balesetbe, törések ficamok,zúzódások,keletkeztek.ezzel csak azt akarom mondani hogy, a motorosokat hibáztatják mindig.
-
Micsurin
nagyúr
Letelt az első fél szezon apumnál az 500-as Beverlyvel, röviden: nagyon szereti és a Roadtec Scooter-eket is. (Metzeller még mindig nagy király hiába... )
Télen kicsit átnézegetjük és van egy anomália ami tervben lenne megoldásra:
Napi első hideg indításnál nagyon szeszélyes, hogy mikor mekkora gázt kell neki húzni. Ha eltalálod gyönyörűen röffen és onnantól aznap bármikor gáz nélkül elsőre indul, merre kéne nézelődjünk?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Vismajor01
addikt
Sziasztok,
Van ötletetek hogy egy karbantartott, állandóan szervizelt de éppen nem induló Kymco Grand Dinket mennyiért lehet felrakni eladni?
Szabadonfutó hibás, se beröffenteni se berúgni nem lehet. Papiron 125 cm3, de egyébként 150cm3. 24 ezret mutat az órája.
Most csak egyetlen példánya van fent, 285-ért a tipusnak.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #27214 üzenetére
Én készséggel elhiszem, hogy csak annyi a hibája: vadidegen miért higgye el?
Szerintem így, hogy nem tudod bizonyítani, hogy alapvetően működőképes, és
egy próbakört sem tud vele megtenni a leendő tulaj, csak roncs árban eladható.Magyarán célszerűbb lenne a szabadonfutót kicserélni, s utána próbálni eladni:
nem csak a szabadonfutó ára (+a szerviz munkadíj*), amivel ebben a formában
kevesebbet ér, hanem sokkal nagyobb a különbség, ergo megéri megjavíttatni...*: tudnék regélni a szabadonfutó cseréjének problematikájáról, főleg ha egy pici
csavar azt mondja, hogy akkor ő innen többet nem jön ki. Egy élmény tud lenni.Ui: az, hogy "amúgy 150-es" szerintem ne legyen része a deal-nek. Úgy értem,
hogy egyrészt értéknövelő, hogy jobban megy, másrészt érték csökkentő, hogy
nem felel meg a papírjainak. Szóval ha vki nem akar sumákolni, nem veszi meg,
akinek csak 125-re van jogsija, de ennyi tuning neki belefér az esetleg megveszi.
(Szinte nulla az esélye, hogy valaha kiderüljön a dolog, bár ha van egy csúnyább
baleset, s felmerül a gyanú, akkor abból lehet balhé, ha kimérik, mert súlyosabb
a megítélés, ha még a kategóriára sem érvényes jogsival történt a járművezetés.) -
Vismajor01
addikt
válasz DigitXT #27215 üzenetére
Az a helyzet hogy szétbontva is simán ér 100 ezret, szal ha annyiért elviszik nekem jó. Innen most elköltözöm ahol vagyok, itthagyni nem akarnám, szállittással meg nem szórakoznék. Megbizható szerelőm nincs, szabadulnék tőle.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #27216 üzenetére
Hát akkor hirdesd meg 100-ért: szabadulj tőle... Csak azt nem értem, hogy
ha a szabadonfutó cseréje meglenne mondjuk 30-ból, és akkor már 300 körül
érne a vasparipa, akkor miért nem érdemes járóképessé tenni eladás előtt?
(Sőt, úgy magaddal is vihetnéd, hiszen arra sincs garancia, hogy rögtön elkel,
csak akkor, ha jönnek érte a mennyit engedsz a feléből tesók, vagy tényleg jó
áron alul adod. Anyagi szempontból magaddal kibaszás, de gyorsít a dolgon.)Szerk: bocs, legyen 150, hogy a tesóknak legyen hova lealkudniuk...
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz Vismajor01 #27218 üzenetére
Meg abból is gondoltam, hogy fizetnek érte valamennyit, mert van róla számlám meg munkalapom, hogy az elmúlt ezer kilométerben:
Fél éves műszaki
Hengerfej tömités csere
Hengertalptömités csere
Km spirál csere
Első fégfolyadék+fékbetét csere
Gázbowden csere
Öninditó csere
KArbi tisztitás, beállitás
Hajtóműolaj csere
Ékszij csere
Feszabályzó kábel csere
Akku csere gari jeggyel
Olajcsere
Fektisztitás, folyadékcsere175.270 ftért...
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #27219 üzenetére
Ezt figyelembe véve pláne nem érdemes eladni "roncs" árban...
Szerk: a számla+munkalap, és a sok ráköltés visszafelé is elsülhet,
ha nem mutat életjeleket, hiszen "ennyi ráköltés után nem megy".[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
válasz Vismajor01 #27214 üzenetére
Ne kótyavetyéld el, van egy román oldal, nem ugrik be a nevük jó áron vannak Kymco gyári alkatrészek, mentsd meg magadnak. Biztos, hogy szabadonfutó a hiba, eléggé strapabíró szerkezet?
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #27214 üzenetére
Honnnan jott a hiba megallpitasa?
Mi koze a szabadon futonak a berugokarhoz?
A berugokar kozvetve a fotengelyt hajtja meg, es nem a szabadonfuton keresztul.
Rugasra forog a motor? Van kipuffano hang?
Felvenned viderora mi is tortenik? -
Vismajor01
addikt
válasz csongi #27222 üzenetére
Elvittem szerelohoz mert km ora nem mukodott es az onindito sem. Vettem bontobol oninditot es spiralt(najo beismerem nem spiralt hanem gazbowdent sikerult vennem ne kerdezzetek).
Akkor megcsinalta amit kertem meg karbit kitakaritotta etc. Ugy vittem hozza h onindito nem, de berugasra masodjara mindig berugtam.
Akkor szetbontott motornal hivott fel h a szabadonfuto ?fogai? Mar elegge kopottak es nem rud rakapni az onindito ezert nem indul oninditoval. Megtudja azt is csinalni, de az 60 ezer extra ugyh arra azt mondtam nem kerem. Ekkor le is vizsgaztatta.
Elmentem erte de mar ott alig akart beindulni, onindito vigan tekerte es tenyleg lehetett hallani ahogy neha elkapja es meghuzza. Na de beindult, elhoztam. Aztan egesz nyaron egy melygarazsban allt mert egyszer elakartam vinni lemosni es istennek se tudtam beinditani csak kb fel ora elteltevel. Azt is csak rugdosassal, onindito csak tekerte ki a vilagbol.
Ja aztan nyar kozepen csinalt olyat h beakartam inditani es nem engedt el az onindito, hiába huztam ki a kulcsot csak akkor hagyta abba amikor lehuztam az akksit.
Most tegnap feltettem az akksit tölteni, ma reggel lementem es rarugtam. Nem akart se oninditoval se berugassal, en meg nem akartam sokaig forszirozni ami szar az szar. De egyszer csak roffentett egyet berugasra, mondom nicsak. Egyre jobban ugy nezett ki h rugasra beindul, aztan be is indult. Viszont ahogy a gazkarhoz ertem lefulladt. Akkor hagytam alapjaraton pofogni egy ideig, aztan megprobaltam gazkart megegyszer, akkor már engedte de csak 4000ig ott megallt, erolkodott es lefulladt. Ezt eljatszottam 1x-2x majd szepen lassan atlepte a 4 ezret de akkor meg ugy megindult 10 ezerig mint akit kergetnek, es nem volt tul egeszseges hangja. Nah itt tartunk most, mit videozzak le? Levideozok barmint szivesen.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #27223 üzenetére
Nem kell videózni!
Attól, hogy rossz a szabadonfutó, nem befolyásolja a berúgókar rendszert.
A berúgó működteti a motorikus részt. Neked karburátor az elsődleges bajod.
Ha nem tudod használni akkor add el. A karburátor és a mai üzemanyag nem a legjobb barátok. Vagy használod minden héten és cserélődik az üzemanyag, vagy csak szenvedni fogsz az extra benzin is az jelenlegi euro normákhoz igazodik, és nem a régi rendszerekhez. Vegyél egy Injektorost, azzal talán kevesebb a bajod.
H akarod privátba folytathatjuk. -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #18785 üzenetére
Így sok év távlatából OFF topik, de a kötött pálya "nem garancia semmire":
https://telex.hu/belfold/2022/12/19/osszeutkozott-ket-villamos-a-boraros-teren
Természetesen, ha műszaki hiba, akkor nagyon szomorú... (De ha egy ilyen
nyugodtan mobilozok, két kézzel, mi baj lehetne történet, akkor Uber gáz.)[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #27230 üzenetére
Hallgattam szabvál tárgyat bizberekről az egyetemen, sajna már megkopott a tudás, de igen, az még rémlett, hogy van villamosokon is ilyen rendszer, ha már kormányozni nem kell.
Ha tényleg rosszullét okozta, akkor elég szerencsétlen, hogy pont nem kellett nyugtázni az éberséget, így képbe jön az is, hogy túl közel haladt a kiálló villamos az előtte menőhöz (nem tudom, hogy milyen követési távolságot írnak elő ezen a vonalon erre a típusra (dugóban szoktam látni, hogy akár pár méterre is megközelítik egymást ezek a gépek.
Simán lehetne kamerás-radaros vészfékező rendszer villamoson is. Teherautókkal foglalkozom, ott ez már évek óta kötelező új forgalomba helyezés és homologizáció esetén, ahogy a nem városi buszoknál is.
A fb-on tegnap láttam képeket, anyagi kár jelentős, az szerencse, hogy az előtte menőre ráfutott, így nem ölte meg a "vétkes" sofőrt az ütközés. Több modul kisiklott, két vezetőfülke "megsemmisült", remélem van biztosítás... -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #27232 üzenetére
Vagyis?
Az akkor kiderült, hogy casco szerű biztosítás nincs. Így kemény lesz. Jó tudni, hogy a 2028as 3 év után kapott új fülkét. Nem láttam, nem villamosozom, ez robogós topik.
Azt hittem, hogy itt is távolság alapú az éberségfigyelő, mint a nagyvasútnál. Ez az időalapú kicsit aránytalan, na meg durva, hogy 4 másodpercenként kell nyomkodni, nem értem, hogy ahhoz képest mi lenne baj a 2-vel. Na meg ez a monoton gomb vagy pedálnyomkodás szerintem már reflexből megy nekik, odafigyelés nélkül...
Azt sajnálom, hogy ezekről az esetekről nem adnak valós tájékoztatást a nyomozás végén sem. Kéne valami belsős ismerős.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27233 üzenetére
Én sem villamosozom hálistennek, bocs az offért. Csak érdekesnek
találtam. (Plusz az volt meglepő, hogy 3 perccel utánad jelent meg
elemzés az esetről... Azért kiderül, hogy máshoz is értenek a tagok:
szerintem ennyi beszélgetés el kell férjen a pangó baráti topikba...)Ui: valamiért az a 4 évvel ezelőtti eset jutott eszembe, ami teljesen
simán végződhetett volna hasonlóan, csak nem villamos - villamos
viszonylatban, hanem egy elé kanyarodó autót nem vesz észre, HA
a képernyőt bámulja, nyomkodja, nem figyel, és kéznél sincs a fék...
És hát anno még villamosoztam, ha lerohadt a motor. Ma már autó.
(Azért még le fogom vizsgáztatni valamikor tavasszal: meglátjuk.) -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #27234 üzenetére
Jaa, nem azért mondtam, tegnap szomorúan néztem a képeket, szeretek én minden járművet és szívesen értekezem itt bármiről, úgyis vége a robogós szezonnak.
Sajna villamosra nincs jogsim, így azt nem fogok vezetni, de poénból beugrós vt arrivás buszos melóra gondoltam már, csak nincs rá időm.Motorra vettem gumit, michelin road6, első-hátsó összesen 145 ezer volt a tdm-re. Agyfasz, de nem megyek vele sokat, viszont akkor legyen szuper.
Az SH-n a vízpumpánál lévő tömítés elengedett, csöpög ott az olaj, így most az van a kozmaxnál. Légszűrő kinézete nem tetszik neki, pedig 6000et futott, kicsit sok olajat kap a motortól ilyen nagy fordulaton. Egyik techpulley csúszka eltört a 3ből, az is jó beruházás volt 6000 km-rel ezelőtt. Kozmax nem szereti a nem gyári cuccokat, ha nem mondom neki, a 18g-os görgőket kidobta volna a csába. Mondta, hogy a kúpos tárcsák is elég kopottak, mondtam, hogy néztük és igen, ezért a szíj is jobban kopik, de egyelőre maradjanak, majd az új szíjjal (12k km múlva) belerakhatunk egy új szettet.
[ Szerkesztve ]
-
astrojoe12
tag
.
[ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
astrojoe12
tag
Egy orosz autós iskola oldalán volt, remélem nem ezzel reklámozzák magukat, hogy "ilyen fazsán megtanítunk vezetni, ha hozzánk jössz a vezetés a véredben lesz" Bár ha így van, akkor mindent értek az orosz dashcam videókkal kapcsolatban...
[ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
Hauptmann
addikt
válasz Burt1793 #27233 üzenetére
A 2028-as nem sérült ennyire. és kapott komplett orrrészt. Itt kérdéses még, hogy egyáltalán menthető-e a két villamos, mennyire sérült a középrész, meg a vázszerkezet. De állítólag esélyes, hogy a 2016 selejt/donor lesz. Meg ugye azt is mondták, hogy a belefutó villamos lehet, kissé sietett, mert garázsmenet volt.
Kíváncsi leszek, hogy a kbsz oldalán fent lesz majd az anyag a vizsgálat lezárását követően.
Állítólag vannak kísérletek radaros követőre, néhány villamoson fent is van.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Ezen a kérdésen csak mosolyogna látatlanban. Gondolom az olaj és szűrőcserék mennek márkaszervizben 40 ezerért. Nála valamivel olcsóbb a munkadíj, de ennyi. Ilyebkor viszont van szabad kapacitása, szóval én nagyobb problémákkal látogattam meg. TDM-en pl ABS kockát javított, múltkor egy tréningjén derült ki, hogy beszart az első köré.
A honda márkaszerviz nagyon drága (és sokszor csalódtam bennük), így amit nem DigitXT-vel csinálunk, azt most már Kozmaxra bízom.
[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #27241 üzenetére
Én azt szeretem, hogy embernek néz és alaposan dolgozik. Ezek közül egyik sem igaz a dream-re.
Illetve egy új tmaxnál más a dörgés (diag, anyagok), mint egy 15 éves TDM-nél vagy egy 11 éves sh300nál.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #27243 üzenetére
melyik ivaniccsal?
a délbudaival nekem 1 szervizből 1 kritikán aluli volt. azért elég fasza, amikor folyik a motorolaj a hátsó kerékre, a hűtőviz nem ér el a hengerfejig, nem belevaló az olaj tipusa,
stb... nemtom honnan szalajtották őket, de amikor a végén felajánlották, h ingyen kicserélik helyes mennyiségű és minőségűre a motorolajat, inkább fizettem volna érte magánszerelőnél.végül a fehérvári ivanics meggyőzött, hogy oda nyugodtan vihetem, és ott semmi gond nem volt.
egyébként van egy j300, amit a délbudaiak elvileg darabokra szedtek, lemértek, majd összeraktak 25e km körül. évente 2x cserél gazdát...eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #27244 üzenetére
Érdekes nekem a délbudai volt pozitív. De lehet mázlim volt. Valójában én is úgy vagyok a szervizekkel, hogy már mindenhol szívattak annyit, hogy amit lehet magamnak csinálok meg. (suzuki és yamaha márkaszervizek)
-
kcsa
veterán
Ma is tanultam valamit: Piaggio Beverly 350 és új 400-ban olajos kuplung van, nem a hagyományos harangos megoldás. Amennyi problémám volt azokkal, rögtön meg is tetszett. Jó lenne tudni viszont a tartósságáról
-
DigitXT
félisten
Enyhén elmebeteg Burgman 650 bemutató.
-
bajnokpityu
félisten
gondolkodom egy kinai aprókavics dobon. olyan 16e körül megáll kintről rendelve, ha nem vámolják, vagy eleve kifizetve a vámot 26e a hazai nepperektől.
oké, lehet nem lesz 28, csak 27.5 ló, de db killerrel együtt épp csak egy picit legyen hangja.ez a cél. és szép is.
valakinek van saját tapasztalata ilyennel? fogyit menynire befolyásol?
amit a nepperek graviroznak az laser gravir?ezzel a véleménykeltő HSZel kívánok BUÉKot mindenkinek. aki használja mostanában is, annak meg duplán!
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen