-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
válasz AttyVin #16626 üzenetére
Jó kérdés, de nem nagyon lehet rá választ adni, mert ezt lehet a gyártók se tudják, vagy rosszabb esetben nem merik mondani Annyi biztos, hogy minél több minden van benne (blendemozgatás, stabilizálás, AF motor ami a manuális fókuszt is vezérli), annál több minden romolhat el.
De nyilván ez árfüggő is. Ami drága cucc, az általában úgy is van megépítve és profik számára, vagyis folyamatos, "kíméletlen" használatra tervezik.
Azokat a régi objektíveket, amik sikeresen átvészelték a múltat már nem hiszem, hogy hasonló módon használják (bár nyilván az a fő tényező, hogy nem nagyon tud mi elromlani meg elég jól is voltak összerakva anno).
Mivel a régi objektívekhez is elkelhet néha a karbantartás, ezért ha úgy tekintünk az élettartamra, mint egy állapotra, ami már nem javítható tovább (mivel nincs hozzá alkatrész) akkor több mint valószínű hogy az SSM, AF-S, USM stb. objektívek nagy részét még jó pár évig javítják, és ha el is romlik (többnyire az kemény használat, vagy időjárási körülmények stb. miatt, tehát ha nem gyenge a konstrukció, akkor nem csak szimplán "magától") az árát már akkor is valószínű, hogy megérte.Ez a kérdés leginkább egy olyan ritka és igazi különlegesség esetében lehet érdekes, mint a Canon 200/1.8 mivel ezzel már nem foglalkoznak, és a manuális fókusz is a motorral történik. Tehát ha vége, akkor lehet hogy tényleg vége...
De a szomorú dolog az, hogy igaza lehet amit ír és egyes darabokat azért nem javítanak, hogy ezzel ösztönözzék azt, hogy "vedd meg az újabbat"Meg az se semmi, hogy egy hibás Canon EF 85/1.2 II L-t valaki átalakított teljesen manuálisra.
Azért a régieknél is vannak problémásabbak, pl. Contarex objektívek...
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz randras_83 #28869 üzenetére
Összehasonlító tesztnél még jól jöhet a neve
-
p_adam
addikt
válasz #92251648 #28873 üzenetére
Szerintem nem kell semmit lenézni, minden használható.
Egyébként tudom, hogy mennyivel drágák a 150-600mm-es zoom-ok, de én mindenképp azokat választanám erre a célra, azok nélkül sokkal nehezebb (meg egyébként se könnyű, de ki kell tapasztalni). -
p_adam
addikt
válasz #92251648 #28875 üzenetére
Ok, félreértettem, sorry. (persze ilyen a google, nem kezdtem el ellenőrizni, biztos vannak jobb gyűjtő galériák)
Én D30-at is használtam/néha használok, ahhoz képest egy 40D is egy modern műremek
Egyébként amikor még először kivittem a 150-600-at akkor jött a 'ú milyen objektív, biztos jó messzire lát' megjegyzés, mikor egyáltalán nem is olyan nagy ezeknek a nagyítása (még crop kamerán sem), még így is elég közeli helyet kell találni (részemről a fürdőszoba ablak nagyjából egy vonalban egy fával, kissé fölötte (ez viszonylag jó szög), de ennél közelebb még sehol se tudtam kerülni, csak ha a fűben vadásztak valamire. Szóval szerintem ez még fontosabb, mint maga a technika.
Most már nincs ilyenem, de amikor jó lenne, akkor nagyon jó lenne. Mozgó témáig el se jutottam, az már egy másik szint, bár sportra ahogy próbálhattam, ha jól meg van becsülve a távolság előre manuálisan és van jó kontraszt, akkor ez rásegít annyit, hogy ráharapjon. -
p_adam
addikt
válasz #92251648 #28877 üzenetére
Igen, de objektív nélkül nincs értelme semmilyen váznak, szerintem csakis ott kezdődhet a dolog.
És igen még ezek az olcsóbb 150-600-ak sem annyira AF sebességbajnokok (ezért is írtam a rásegítést, nem csak a váz miatt), de e fölé tényleg még sokkal-sokkal többet költve lehet eljutni, mikor az még mindig fontosabb, mennyire tud az ember közel jutni és türelemmel lenni.
Egy jó szögből jó fényben jó pillanatban stb. álló különlegesebb madárról készült kép még mindig sokkal esélyesebb egy galériába mint egy méregdrága objektíves 14fps sorozatos képből lőtt szuper éles kép, ami egyébként teljesen átlagos és unalmas. Nem kell ezt gondolni, hogy egy 7D II alatt bele se kell vágni.
A lehető legkevesebb pénzért egy régi 7D (olcsó, de azért inkább újabban 80D) + 400/5.6 is egy teljesen jó budget setup kb. ugyanolyan élességgel vágható mint a 600-is elérő zoom (csak kezdőknek egy fix objektív stabilizálás nélkül nem a legszerencsésebb választás, de a régi 100-400/4.5-5.6L is messze van az alacsony minőségű kategóriától)
Meg a kamerát is ismerni kell, úgy már nem olyan nagy a különbség az olcsóbb és drágább vázak között.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz #92251648 #28879 üzenetére
Szerintem nem is mentem de ok nem kell elkezdeni ferdíteni. Egy jobbfajta teleobjektívet és DSLR vázat azért feltételeztem és szerintem a helykeresés és türelem (türelem türelem) mindennél fontosabb Tudok egy elég jó helyet ahol lennének érdekes fotók, de mindig elhaladok mellette, mert épp vezetek (nem egyedül) vagy épp nem jó az idő, stb. meg most már felszerelésem sincs, de lehet, hogy ezt a dolgot elhibáztam, és legalább a lehetőséget nem kéne letiltani, még ha pénzbe meg még sokkal sokkal sokkal több időbe is kerül.
Csak arra utaltam, hogy általános szabály, hogy kezdetnek még akkor se feltétlen célszerű beruházni a legkomolyabb dolgokra, ha az anyagiak egyébként nem jelentenek akadályt, majdnem hogy nehezíti a dolgot, mert mindent a kamerától meg az objektívtől vár el az ember és kevésbé becsüli meg azt, ami van, meg amit ő tehet a jobb fotóért. Ezért is lehet, hogy itthon mintha ugyanazt a drága teleobjektívet láttam volna többször is, és mindig teljesen makulátlan állapotban. Ami occó azt nem kell annyira kímélni csak gyűrni éjjel nappal, ill. inkább pont a kettő között
-
p_adam
addikt
Az árért jó választás, ezen holnap szerint ahol az összes létező Canon obi tesztelve van, nem rosszabb, mint az utódja.
-
p_adam
addikt
Általában azt szokták ajánlani, hogy vegyen az ember egy zoom-ot, majd utólag vizsgálja meg, hogy hol szereti használni és úgy válasszon egy fixet. A gyakorlatban viszont az ember általában nem úgy kezeli a zoom-ot, kihasználja azt általa adott kényelmi előnyöket, nem mozog úgy, nem gondolkodik annyit, nem fogja minden helyen megvizsgálni, hogy hogyan néz ki a kép a zoom minden egyes állásánál.
A maga nemében mindkét objektív jó választás, de a fix erre a célra elég limitáló lehet, ha tényleg csak egy darab van belőle (persze valaki meg azt mondja, hogy pont ettől lesz inspirálva, hogy nincs semmi választási lehetősége és persze kevésbé feltűnő és sokkal kényelmesebb is cipelni).
A képeim jelentős részét ezzel ekvivalens objektívvel készítem (tehát személy szerint pont ilyet választanék, ha már ennyire meg lenne szabva), de azért elég unalmas is tud lenni.
Sőt, van aki szerint maga ez a látószög unalmas mert se nem túl széles, se nem túl tág, olyan, amilyen és jobban szeret elmozdulni egy kevésbé szokványos perspektíva felé (mint pl. a Canon esetében egy 55-250 és egy 10-18 kombinációja)[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
A fix természetesen élesebb, de ez most az a helyzet, ahol ennek túl nagy jelentőséget nem feltétlen tulajdonítanék.
Mindenesetre a zoom tesztje itt a fix tesztje pedig itt megtalálható
Sajnos nem ugyanaz a két kamera, ezért direktben nem összevethető, ugyanazon már a másik VC-s verziót tesztelték, nem a korábbit. -
p_adam
addikt
válasz Hi!King #30032 üzenetére
Pontosan a torzítás a kettő között a különbség, és utómunkával korrigálva teljesen más lesz a végeredmény, mivel a kamerában ez nem történik meg, ezért teljesen másképp komponál vele a felhasználó.
Emiatt eléggé kevesen használják (pl. 360 fokos panorámákat szoktak vele készíteni), egy fix vagy zoom nagylátószögű objektív sokkal-sokkal hasznosabb (akinek sok pénze van, az megveheti a nagylátóhoz pluszban, vagy használhat valami olcsóbbat) -
p_adam
addikt
válasz noiq_nolife #30092 üzenetére
A 'default' választás az 50mm esetleg a 85mm, a zoom objektíveket én kerülném APS-C szenzoron, a fixek jobbak, egyébként ez a topik foglalkozik manuális objektívekkel.
Egy 200mm f4 objektív APS-C szenzoron még könnyen kezelhető kézből, ha van némi fény, csak a pontos fókuszra kell figyelni.. -
p_adam
addikt
Ezek a tesztek eléggé megtévesztőek lehetnek.
De ha már ennél az ábránál maradunk, akkor lehet a kép másik részére menni, (bár a linkelt részen is feltűnik), hogy az APS-C szenzorok színe több mint egy lépéssel hamarabb elkezd elfogyni, 'megfakul' - pedig itt korábbi generációs FF szenzorok ellen vannak társítva...
Meg ha elkezdi az ember szerkezteni, az expo tolás, zajcsökkentés hatékonyabb a FF file-on. -
p_adam
addikt
válasz SkyTrancer #30399 üzenetére
Stílus kérdése, igen egy fix 35 1.4 nagy különbség, egy 85-össel jó párost ad.
De az 1 lépés előny, amit egy 2.8-as fényerejű zoom ad, szintén nem elhanyagolható.
Egyébként azt hogy hol használod leginkább a 24-105-öt, te tudod megállapítani, a Lightroom pl. képes EXIF adatok alapján rendezni, így kiderül, hogy az átfogáson belül hol használtad a legtöbbet, így kiderülhet, hogy a 35 vagy az 50 inkább a megfelelőbb.
A magam részéről nem tudok dönteni, ezt a kettőt használom a legtöbbet annak ellenére, hogy egymáshoz közel van. (de nem egyszerre, hanem adott nap választok a kettő közül, az 50-eshez egy 28mm-es megy, a 35mm-eshez meg egy 85mm).[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz krisz12356 #30840 üzenetére
Tökéletesen működik, csak a stabis vázakhoz kell firmware frissítés emlékeim szerint.
-
p_adam
addikt
válasz tvamos #30974 üzenetére
A Sigma gyengéje a lassabb AF motor, ugyanakkor olyan vázra lesz téve, ahol ez nem biztos, hogy nagyon kijön, az átfogás meg elég fontos.
https://www.youtube.com/watch?v=JBNjn1g1LbY
Mike Drew megelégedéssel használja a Sigmát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
- Canon Ixus 285 HS
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor