-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Már megrendeltem azt, amit linkeltem. Az utolsót a bolti raktárról, remélem, keddre valóban ideér, szerdán rá fogok érni szerelni. Addig meg 2 napig visszaveszem a Jazz-t, anyum úgy sem megy dolgozni, csak szerdán.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz DonThomasino #10896 üzenetére
Valószínűleg nem fizettek újra a minősítésért és így nem tudták rátenni, de 99%, hogy tudja az olaj VW502.00-t. Egyébként kb 3 éve nincs már rajta, annó én is néztem, de már lekakilom, ezt rakom bele, mert szereti a motor.
-
F_Zolee
veterán
válasz molnarpeter #10921 üzenetére
Jah nem tétel de a szerelő mennyit elkér érte aztán még lehet szar is kerül végén a palacsintába és még drágább lesz.
-
tboldi
nagyúr
Suzukit kellett volna venned.
A WagonR-hez is néztem olajteknőt, mert bár csak újrapasztázni kellene igazából (#10895), de itt-ott rozsdás hála a sok sónak. 13000 Ft.
Tehát akkor kijelenthetjük, hogy acélból készült, ahogy kell.Amúgy nem lesz vészes művelet a MiTón, ez a videó és az eLearn lesz a segítségemre, a Suzukihoz meg van magyar szerelési útmutatóm.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #10921 üzenetére
Nekem is beugrott a Helicoil, de nem tudok egy céget/embert sem, aki ilyesmivel foglalkozna a városban (guglizva sem találtam semmi érdemlegeset), és ha lenne is, mikor tudná vállalni, mikor lenne kész, messzebbre meg el is kell küldeni, majd vissza, ami megint csak idő... Az új alkatrész meg itt lesz kedden, szerdán fel is tudom szerelni, csütörtökre megszárad a tömítő, olaj betölt, good to go.
A meglévő csavar kivarázsolásához meg az jutott eszembe, hogy rá kéne hegeszteni még egy hatlapfejű csavart a menetes végével, és tekerés közben lehetne húzni kifelé egy fogóval. Csakhogy hegesztőt sem tudok.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboldi #10925 üzenetére
Csavar: én is feszegetném körben két oldalról is akár, először csak kést betéve, aztán csavarhúzó, csak megindul… vagy le kell venni olajjal együtt Ha nem O-gyűrű van a csavarban, hanem fém tömítő karika lenne rajta, akkor próbálnám a karika és a csavar között feszíteni, ne sérüljön a karter, hátha később javítva jó lesz még… (Kilós ár duplája körül lehet el is viszik vagy javítva rendes pénzért) Minden mindegy alapon lehet pörgetni is a csavart még sokat, tönkreteszi teljesen a menetet és kb kihúzod. Hegesztésről nekem az jutott eszembe, hogy ha ugyanilyen menetes szárat lehetne varrni rá, akkor egy kis körítéssel ki is húzhatná saját magát.
HeliCoil az csak annyi, hogy derékszögben legyen behajtva és kész, egy menetfúró meg a rugó-szerű szűkítő+behajtója, DIY kategória. Olcsóbban BaerCoil is ilyen, vagy más kialakításban TimeSert is jó cucc, talán ide konkrétan gyújtógyertya menet javítószett is megteszi ha pont akkora az átmérő és menetemelkedés (aztán lehet rosszul rémlik). Abban nem vagyok 10% biztos, hogy a HeliCoil metrikus szabvány menet a külső oldalon vagy sem, adott esetben lehet megspórolható a menetfúró is, ha már van olyan méretű. Ilyen helyre behajtani sem nagy ügy, fogóval vagy beflexelt végű gömbvassal is neki mernék állni. Piros (erősebbik) Loctite-ot kapna a biztonság kedvéért. Leginkább kritikus valószínűleg a derékszögűség, leszerelt karterrel nem olyan nagy ügy az sem, állványos fúró előny. Szűk 2 éve javítottunk motorban hf csavar menetet - illetve tőcsavaros lett a biztonság kedvéért -, ott egyrészt lejjebb fúrtunk, hogy hosszabb legyen a menet, másrészt a sérült részt felkentük Loctite FE Rapid vasreszelékes epoxival, support szerint gyakorlatilag tudnia kell nagyjából amit az öntvény alapból, bár itt a hosszabb menettel nincs már veszély sem lényegében, tart mint a Taft. -
DonThomasino
veterán
válasz tibbike01 #10919 üzenetére
Hát elég szánalom, ha így van.
Dobálózunk össze-vissza ezekkel a szabványokkal,
már kb. senki nem tudja mi mit jelent.
A szerelőkröl inkább ne is beszéljünk.
Lényeg hogy van és megkönnyíti az életünk.
Írtam egy levelet a castrolnak meglátjuk mit válaszolnak.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DonThomasino #10927 üzenetére
A hivatalos minosittetes eleg sokba kerul, siman lehet csak a nagyobb haszon erdekeben nem validaltattak az adott minositesre. Ha meg nincs validalva nem irhatja ra kulonben romma buntetik/perelik oket.
#nincsbennetarcsi
-
DonThomasino
veterán
Ezt értem.
Csak ha korábban megkapta most meg nem
akkor az valószínűleg már nem az az olaj ami korábban volt.
A neve pedig sajnos nem változott meg, csak az összetétele. (szomorú)
Bemész egy boltba leveszed a polcról kicsit megtévesztő az átlag embernek,
főleg hogy a webshopok 90% nál ott a minősítés
mert ők még a régi paraméterekből dolgoznak.
Nyílván ez nem is az ő saruk , hanem a castrolé." I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
félisten
válasz DonThomasino #10930 üzenetére
Szerintem engedd el ezt a magnatec olajat. Keress egy másik fajtát, amin rajt a minősítés. A berögződésen kívül nem indokolja semmi , hogy a magnatecnél maradj, találsz sokkal jobb olajokat. Edge - t ajánlanám első körben.
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Már meg van az olajam és az időpontom is,
szóval szerintem ez még belemegy.
Aztán valszeg, így lesz ahogy mondod
bár ezek után az egész castrolba megrengett a bizalmam.Te azt állítod hogy kb akkor hallottad a különbséget hangban
mikor lekerült róla a minősítés ? (kb 3 év)" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
csiga8
senior tag
válasz tboldi #10925 üzenetére
Magad is meg tudod oldani a problémát.
Nekem M4-től M10-ig van menetes javító betétem itthon, leggyakrabban az M5 és M6 van használva. Csak ajánlani tudom: [link]
M16-ig van belőle, csak csavart kell keresned hozzá.
Kisgépek ( magnézium öntvény) hengertalpcsavar meneteit, hengerben ( alu öntvény) lévő menetes furatokat ( kipufogó csavar) szoktam vele felújítani. A betétet minden esetben Autoweld CX-80 [link] hő, olaj és benzinálló ragasztóval ragasztom be.
Onnantól az a betét maximum csak kifúrható. Jobb lesz, mint gyárilag.
Bár önmetsző, én szoktam menetet vágni neki, hogy be tudjam ragasztani.
-
Asbee
veterán
válasz DonThomasino #10932 üzenetére
Felesleges ennyire túlpörögni ezt a témát. Más gyártónál is volt ilyen. LM, Motul stb. Sajnos a webshopok nem mindig követik a legfrissebb specifikációkat. VW502.00-nak pl minimum 10-es TBN kell, lehet ezt már nem tudja ezért nem kapta meg. Valami ilyesmiről lehet szó, nem hinném, hogy egy hulladék lett csak úgy hirtelen az olaj. Másikat kell választani aztán kész. Ha már megvan én nyugodtan beleraknám, max 1-2 ezerrel előbb csere.
-
DonThomasino
veterán
válasz DonThomasino #10927 üzenetére
Hivatalos válasz a castroltól.
2018 februártól valami megváltozott, és tizenX év után
már nem kap VW 502.00 minősítést, a magnatec 5w40 C3.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
félisten
válasz DonThomasino #10932 üzenetére
-
AIex
tag
Sziasztok !
Korábban érdeklődtem, hogy '22-es 1.5-ös i30-as Hyundai-ba pontosan milyen olaj kellene utántöltésre,@Dluinet segitett is, az alábbi specifikációkkal :
0w-20 Dexos1 Gen2 vagy Dexos1 Gen3 vagy API SP vagy ILSAC GF-6A
Illetve kaptam egy ajánlást Ecolite 0w20-as olajra, közben találtam még egy LM olajat, ami még jó lehet. Mehet bele az LM, vagy inkább maradjak a Motulnál ?
Előre is köszi !
-
Zoli bácsi
őstag
Hali!
Közeleg a 2004-es Suzuki Ignisem olajcsere időpontja, megvan az időpont a szervizbe, illetve elhoztam az olajostól az olajat, szűrőket. Kb 10 éve Castrol Magnatec 5w-40 olajat használok. Igazából vettem volna jobbat, de a boltos szerint felesleges, ez tökéletes bele.
Ami szemet szúrt, a mostani olaj dobozán a viszkozitás után C3 felirat van, eddig A3/B4 volt.
Kicsit utánanéztem, de nekem ez kissé nem egyértelmű.
Mehet az Ignisbe ez a C3 jelölésű olaj? Vagy cseréljem ki a boltba az eddigire?
Másik kérdés, a boltos Alcor márkájú szűrőket tart, elég olcsó...Ez megfelelő minőség? -
Qru
MODERÁTOR
válasz Zoli bácsi #10943 üzenetére
Alcor alsopolcos, haverank elrepedt menet kozben es lefott a motor. Gariban csereltek a szurot de a motorgeneralt o fizette (200k volt).
Alco, ezt én is benéztem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Zoli bácsi
őstag
Közben rájöttem, hogy részben hülyeséget kérdeztem, mert a Power bankom Alcor márka, amit kérdezni akartam, az az Alco.
De szerintem úgyis rájöhettetek, mit keverek.
Közben megnéztem, a lányom 2005-ös Micrájába is ezt a C3-as Castrolt adta a boltos, neki már benne is van, szintén Alco szűrővel, pár napja cserélték.
Sajnos a helyi olaj kereskedés rá van állva erre az Alco-ra, más nincs neki. -
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #10948 üzenetére
Most en is Mann-t vettem minden szurobol magamnak.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Zoli bácsi #10943 üzenetére
Az ignis, amiről szó van, az benzines vagy dízel??
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest