-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #27070592 #10601 üzenetére
Ford nem tesztel, csak kiadja a követelményeket. VAG, Mercedes viszont de, szóval ha olyan minősítéssel is rendelkezik egy olaj (adott márka dokumentumai között ellenőrizhető), abban jobban meg lehet bízni. Sokszor ezeket is csak rá szokták írni, hogy “for” meg “compatible”, de valójában meg minősítésen át nem esett olaj.
-
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #10602 üzenetére
Hát akkor én fogom minősíteni.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz K Norbi #10604 üzenetére
Merre jársz vele? Ha nagyon poros helyeken vagy BP belváros ilyesmi, akkor érdemes megfelezni a csereperiódust... (gázfűtés rulez)
Az 'hámúszdé-ben is kb. ennyit futott, de nem ilyen rekás, mondjuk az hosszúzik autópályán és nem is mann csak ridex.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz K Norbi #10611 üzenetére
Hmmmm, érdekes, lehet a kinti elhelyezkedés. Próbáld meg kiporszívózni és kifújni kompresszorral, az segít rajta kicsit.
Már keresem egy ideje a mosható textil szűrőket, de nagyon ritka vagy irreálisan drága. (tudod mint a K&N lifetime filter, bedobod a mosógépbe 40fokon, kettőt ráfújsz az olajból és megint jó 10k km-ig)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
K Norbi
addikt
válasz 2ozzmexy #10614 üzenetére
Hát nem tudom..
Az olaj alapú szűrőket nem nagyon dicsérik.
Bár régen nekem is voltItt is van [link]
Viszont ha a felület elkezd telítődni, a szűrőolaj elpárolog, kiszárad vagy csak eltelítődik, akkor a szűrési küszöb (ellentétben a papírszűrővel!) nem csökken, hanem romlik, akár szűretlenül is átszívhat akár 1 mm-es részeket is. Persze a sportszűrők kisebb áramlási ellenállást képviselnek, ezért elméletileg a töltéscserét javíthatják. Viszont megfelelő működésük alapja a gyakori, poros úton közlekedve akár napi (!) tisztítás. Én az 5000 km-es tisztítást és kenést ritkának érzem, még városi környezetben is.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz molnarpeter #10619 üzenetére
Vagy kiváló fa kezelő szer, csak utána tapogatni nem szokták
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
K Norbi
addikt
válasz molnarpeter #10619 üzenetére
Ez jó lista, köszi
Le adom..Hát igen, én hiába adom le, ha közbe a fél megye, ráhány mindent a vegyesre.
Faszom ebbe az őskorba...
Még mindig fával kell tűzelni szégyen itt tartunk.[ Szerkesztve ]
-
pepucs
tag
LINK 1:28-tól Mit szóltok hozzá? A "nagyon okos BMW-nél mindenképp vergődik, hogy tegyed bele azt az 5000/literes gyári 5w40-et... de ugye avval a legszarabb... 20W50-el a legjobb"
[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
-
asdddsa
tag
Üdv! Skoda Fabia I 1.4 74kw 2004 (BBZ motorkód), Motul 8100 X-Clean 5W-40 jó választás lehet? Totalnak valami olajával volt eddig használva, amit szeretett enni, de ez nem igazán mérvadó, mert azóta eszi ahogy a szülők elhozták a szalonból.
-
matyi012345
őstag
Sziasztok!
Mercedes A140 1397 ccm 60kw benzin motorba milyen olajat ajánlott használni? Átlag felhasználás, városi és kinti is. Pályára ritkán megy ki.
Köszönöm.
-
kungzi
veterán
Üdv
Volkswagen Golf VI 2010 1.4 TSI 160LE DSG
[link] ilyen motorolajat néztem ki, ez szerintetek jó lesz? Most Mobil1 ESP Formula 5W-30 van benne.Man olajszűrő menne bele..
Előre is köszönöm
-
K Norbi
addikt
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #10639 üzenetére
Elavult? Ne viccelj.... A mobil 1 esp egy folyamatosan fejlesztett olaj. Földgáz alapú + észter + egy kis pao. Az adalék csomagja is az egyik legfejlettebb, extrákkal. Bór , molibdén, észter. Top olaj. Castrol edge LL 5w-30 ami neki kellene, közelében sincs, szintetikusságban, adalékoltságban, tisztaságban, fejlettségben, pedig az is egy jó olaj.
Amúgy meg Mobil 1 ESP-ről volt szó kifejezetten. Nem design-t meg kaufferes mendemondákat kell nézni, hanem labor analíziseket. A többi olajaikat is folyamatosan kicsit fejlesztik változtatják. Pl Mobil Super 3000 x1 5W-40 ami közkedvelt.
[ Szerkesztve ]
-
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #10645 üzenetére
Az baj, attól, hogy te nem látod, attól még ez nem igaz. Tényszerűen cáfolható ez és egyben bizonyítható, hogy a mobil olajakat is fejlesztik, jönnek ki újak. Ez sem igaz, hogy a szabványteljesítés csak pénz kérdése.
Így van mindenki azt önt amit akar, és nem is arról van szó, hogy ez szar az szar, hanem olyan állításokat ne tegyünk amik nem igazak.
Egyébként ezt a változást sem értem teljesen. Ha van mondjuk egy jó vw 502.00 olaj, amiről tudjuk nem egy modern specifikáció, hova kell folyamatosan változnia? Szerinted a castrol alapjaiban megváltoztatja a régebbi olajait? -
Gyula84
veterán
Hali
Audi a4 2018 2.0tfsi 140kw DEMA hybrid
gondolom ez mehet bele? [link]Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
Gyula84
veterán
itt valaki vásárolt már? [link] jóval olcsóbb
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
grizlisandor
veterán
Spanom kérdezte tőlem, hogy a Volkswagen Golf 4 2002 1.6 bcb autójába milyen 10w40 menjen?
Mondom neki az VW502.00 specifikációt tudja meg 5w40 legyen valamelyik nagy márkából.
A szerelő azt mondta neki, hogy 10w40 kell bele, eddig Motul 6100 Synergie+ volt benne.Küldi nekem Molygen New Generation 10W-40 , hogy az emagról jó áron jönne vagy 10W-40 Luxury Drive menjen bele következő cserénél.
Van értelme váltania a Motul olajról?
Gyűrűzésről és 5w30 motorolajról hallani se akar.
-
F_Zolee
veterán
válasz grizlisandor #10649 üzenetére
Télen 5w40 jobb, mint a 10w40. Na meg nem őskövület olaj megy bele legalább. Felesleges kínozni vele. Nekem 5w30al se volt gondja. Szintén bcb.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest