-
Fototrend
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #3347 üzenetére
Igen ha nem zár tökéletesen a zacskó akár pára is ki tud csapódni benne. Azért ezek jó nagy utat megtesznek mire ideérnek és kapnak szó szerint hideget-meleget.
mod:
Motion_Blur: Az drága én most 16,5k-t fizettem a kisrevízióért (anyagot én vittem szintén) márkaspecifikus szakszervizben itt Pesten. Ebben az olajcsere és a kapcsolódó szűrőinek a cseréje mellett, a karosszéria és futómű szemrevételezése valamint a hibatároló ellenőrzése is benne volt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Lalllerrr
tag
-
i-sti
senior tag
-
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #3997 üzenetére
Ennyire azért nem vágom a témát
Boldi én is ugy hiszem, hogy a PurePlus jelenti a gázos technológiát. amit a 0W-20-as linkelt olaj teljesít, papíron.
This is why Shell came up with an entirely new way to produce synthetic base oils, made from natural gas with our patented Shell PurePlus Technology.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #4083 üzenetére
Most látom, hogy amit használok jelenleg Mobil1 AFE nem valami fényes olaj.
28. bekezdés.
"7. 0W20 Mobil 1 Advance Fuel Economy, API SN, dexos 1 approved, synthetic = 79,612 psi"
Ez a 79 ezer psi nem valami fényes érték:
"* 75,000 to 90,000 psi = GOOD wear protection"Novum Forum Siculorum
-
Dare2Live
nagyúr
válasz BlacKSouL #4086 üzenetére
Szerintem egy szó sincs hszében az ACEAról. Toyota Prius 2nél meg büdös mód meglepne ha Toyota ACEAt megadott volna. 10+éves Toyota gépkönyvekben viszkozitás+API van oszt csokolom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #4098 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
zsolti1
csendes tag
válasz BlacKSouL #4253 üzenetére
Szia
Mivel saját magamnál kezdőbb autószerelőt
nem ismerek így én álltam neki a házifeladatnak.
Motortér takarítva, szelepfedél tömítés cserélve, gyújtáselosztó fedél
tömítés cserélve, rotor mögötti tengelyen gumigyürű cserélve,
Rotor, elosztófedél, gyújtáskábelek ellenőrizve mind ok.
Dluinet
Üzemanyagtartály shell 100-as benzinnel teletankolva.
Köszönöm mégegyszer a tanácsokat.[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz BlacKSouL #4363 üzenetére
"A vízhűtéses konstrukcióknál a motor hőmérsékletét nagyjából állandó szinten tartja a vízhűtés – persze csak miután a motor bemelegedett –, így nem ajánlott az olaj viszkozitását a külső hőmérséklet függvényévé tenni. Sokkal fontosabb a gyári előírás, illetve az, hogy az adott motort milyen viszkozitási osztályú olajjal való kenésre tervezték."
Sajnos sokan azt hiszik, hogy pl. a nyári kánikulában valami "vastagabb" versenyolajat muszáj használni egy mezei autóban, mert máskép "szétsül és szétkopik" a motor.
-
8
senior tag
válasz BlacKSouL #4668 üzenetére
Köszi
50.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. Raiffeisen 55-60.000Ft, Curve €5 ajánlókód elérhető. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Privát üzenetben küldöm
-
Dare2Live
nagyúr
válasz BlacKSouL #4734 üzenetére
Nekem ott van az egész durván elk*va hogy még a márkaszervizek is rendszeresen nem ajánlott hanem engedélyezett (köv olajcserénél kötelezően ajánlottra cserélendő...) olajjat raknak bele. Gondolom azon fogják a legtöbbet.....
Aztán amikor 100.000km elött csipegeti egy szívó elmondja a szervíz, hogy 1l/1000kmig normális egy szívónál (nem nem az) nincs garancia, 130-150.000km után meg lehet a motorfelújításra gyüjteni. pl [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
MasterMark
titán
válasz BlacKSouL #4775 üzenetére
De mindet felsorolja, így az összesnek nincs ami megfelelhetne.
A Motul olajkeresője is sokat segít, az összeset kiadja, hogy jó bele. Ennyi erővel azt is írhatná, hogy tegyek bele amit akarok, mert mindegy.
Qru: De azért vagyok megzavarodva, mert amik fel vannak sorolva azok egymásnak sem mindig felelnek meg. A1 vs A3 akkor ezek szerint HTHS-ben egymás ellentétei.
Switch Tax
-
nagyúr
-
Motion_Blur
félisten
válasz BlacKSouL #5061 üzenetére
3D nyomtatás itt miért nem opció? tömeggyártásnál még mindig olcsóbbak ezek az eljárások?
én részben pneumatikával foglalkozom, nem idegenek a műanyagok, de a legyártási eljárásukat nem ismerem
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Rocky975
senior tag
válasz BlacKSouL #5077 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
MC Pite.
Meggyőztél,maradok a gyári minősítésű olajoknál.
30 km-re járok munkába tehát napi 60-at megy az autó minimum. Városban a feleségem 1.1-es benzines kocsijával járunk.
Én is úgy gondolom,hogy 15 ezret ki kell bírni az olajnak.Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #5123 üzenetére
Igen mindig hidegen nézem akkor nem lőttem mellé de lehet átállok a melegen csekkolásra. Valószínűleg ahhoz is ven belőve a nívó ha gépkönyv is ezt javasolja. Anno a Fiat-unknál külön volt a nívópálcán meleg- és hidegüzemi rovátolás.
Dluinet: Igen, akkor ezért írja a manual a tankolás utáni csekkolást.
#nincsbennetarcsi
-
HwGuru
csendes tag
válasz BlacKSouL #5118 üzenetére
A csatolt képeken is látszik, hogy a küldött olajnak már nincs Porsche jóváhagyása, és Fiat sem, de az mellékes. Viszont a webshop oldalán hirdetett terméknél ezek ott voltak, a hivatalos Shell oldalon is ott vannak, a Shell Mo-i forgalmazója oldalán is ott vannak, és gyakorlatilag az összes webshop oldalán is:
https://www.shell.com/motorist/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-0w-40.html
http://www.orbico-kenoanyagok.hu/kenoanyagok/termekek/shell-helix-motorolajok/shell-helix-ultra-0W-40%20
https://maberkft.hu/uzlet/shell-helix-ultra-0w-40/%MCEPASTEBIN%Ezek után kezdtem tüzetesebben megvizsgálni a kapott flakonokat, és feltűntek a már korábban leírt dolgok.
A front oldalon látható címkén például a Ferrari logó, és írás betűtípusa, elhelyezése a legtöbb képen alul, középen van, bár azt elismerem, hogy többféle címkézést találtam.
Valószínűleg ezt változtatják, lehet, hogy pont a hamisítás megnehezítése miatt is.
Viszont azt a címkézést, ami a flakonokon van, csak néhány helyen találtam meg, leginkább csak az alibabán, és az ebayen, amikről köztudott, hogy nem az eredeti termékek legfőbb forrásai....
https://www.alibaba.com/product-detail/Shell-Helix-Ultra-0W-40-1L_50036691583.html
Valamilyen fura oknál fogva nem szeretnék az alibabáról származó olajat önteni autóba.
Sorolhatnám itt még a fura dolgokat, hogy mennyire gagyin összevissza állnak a címkék, hogy málik a flakonokról a tinta, hogy nem ugyanannyi olaj van a flakonokban, hanem ahogy sikerült, stb....Lehet ezek a dolgok csak nekem furák, mert eddig Motul, és Mobil olajokat használtam, azoknál ilyen nem volt.
Mellesleg ma bementem egy Shell kútra, 0W-40 nem volt, de sok más igen, és a legtöbb flakonon szintén összevissza álltak a címkék, le volt kopva a gyártási idő, stb....Röviden: nekem ennyi jel után jogom van kérni a webshoptól, hogy igazolják az eredetiséget, a webshopnak meg jogában áll ezt leszarni, és arra az álláspontra helyezkedni, hogy úgysem tudok velük mit csinálni. Ebben az esetben viszont nekem jogom van feljelenteni őket bizonyos bűncselekmények gyanúja miatt. (termékhami, orgazdaság, csalás, stb...)
A rendőrségnek kötelessége ezt a felj. megvizsgálni, és joga van elutasítani, vagy a nyomozást elkezdeni. Végezetül pedig joguk van bűncselekmény hiányában megszüntetni az eljárást, vagy adott esetben a TEK-nek berúgni az ajtót egy szép ködös reggelen, és az ügyészségnek vádat emelni.Én annak örülnék, ha nem ez lenne, hanem az, hogy nyugodtan autózhatnék az új olajjal a kocsimban, és nektek is csak hasonló jókat kívánok.
-
HwGuru
csendes tag
válasz BlacKSouL #5141 üzenetére
Nagyon köszi ezeket az infókat, képeket, tanulságos.
( és egyben szánalmas is, hogy ilyen óriásvállalatoknál olyan minőségben gyártanak, mintha valami Albániai börtönben egy fröccsöntőgéppel csinálnák a rabok, és a félvakok, meg kancsalok nyomnák rá a címkét. Tudom, hogy az számít, ami benne van, de azért.... az ilyen minőséget pláne könnyű hamisítani, ezzel csak annak kedveznek)Amúgy én is ezt láttam ma a SHELL kúton, az ottani SHELL olajok legalább olyan silány kinézetűek,összevisszák, hibásak voltak, mint amiket kaptam.
Itthon meg nézegettem a régebbi, kimaradt MOTUL olajok flakonjait, azok viszont elég profik.Ezek után simán lehet, hogy az olajok,amiket kaptam, eredetiek, de ezt megerősítendő elvárnék az eladótól valami igazolást erre, hiszen vagy 10 helyen hirdeti az oldalán, hogy csak EREDETI dolgokat árul.
Az nagyon nem korrekt, hogy amikor ezt az állítását valaki számon kéri rajta, akkor meg nem teszi meg. A valótlan tényállítást nem igazán szeretem, tudom, hogy ez nagyon népszerű ebben az országban, de én igyekszem kigyomlálni, ahol csak tudom.
Kilátástalan küzdelem, de valahol el kell kezdeni. -
molnarpeter
nagyúr
válasz BlacKSouL #5173 üzenetére
Vannak azért öszvérek, csak nem feltétlenül éri meg egyszerre több minősítést teljesíteni, illetve egyszerre inkább alacsonyabb tudást szoktak adni, külön egy felhasználásra olcsóbban jobbat lehet kihozni szerintem, de itt van ez pl. [link] "alkalmas szívó- és turbófeltöltős motorok, hajtóművek, hidraulika rendszerek és nedves fékek feltöltésére egyaránt"
Rém primkó szerkezet egy emelő, max a tömítések tudnak megsértődni, ha valami olyan olaj kerül bele (pl fékfolyadék ), alapvetően ha kap valami olcsóbb ásványi löttyöt akkor már működik, inkább abból indulnék ki, mi áll rendelkezésre otthon
Tudtam én, hogy felmerült már ez valamikor, nézd csak: [link]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest