-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabesz87
veterán
Passat GTE-hez most vásárolnék be, olajcseréhez (plus még légszűrő és gyertya is) a Kauffertől. A szerviz árajánlaton látok olyat, hogy olajleeresztő csavar, tömítő gyűrű és belső torx csavar (kombi). Ok, tömítőgyűrű rendben, olajleersztő csavart nem tláltam a kauffer webshop-ban, de ez a torx csavar mi a fene? Kell cserélni azt is?
-
Gabesz87
veterán
válasz focvis #192713 üzenetére
Én csak a GTE FB csoport alapján mondom, hogy ott már többen megcsinálták az atmosast egy győri szakinal, és mindenki pozitívan vélekedett, amennyire tudom, senkinek nem jelentkezett probléma. Nekem is tervben van. 117000-nel volt gyári olajcsere a szervizkonyv szerint, szerintem a köv.esedekes olajcserenel, ~160k km-nél majd megcsinaltatom én is.
-
Gabesz87
veterán
válasz macilaci78 #192681 üzenetére
Odaszóltam reggel, no problem, lecserélik a fékfolyadékot is még, délelőtt meg is lesz. Hurrá.
-
Gabesz87
veterán
Tudtok esetleg ajánlani egy megbízható szervizt, ahová fékfolyadék cserére elvihetném a Passat GTE-t? Ma vittem az autót szakrszervizbe, kész is van, reggel megyek érte, de fékfolyadék cserét nem kértem. Utólag érdeklődtem, és azt az infót kaptam, hogy 3 évente nem árt cserélni. Itthon néztem, hogy novemberben lesz pont 3 éve, hogy cserélték, és utólag meg nincs pofám kérni, hogy bocs, mégiscsak csináljátok meg. Meg nyilván olcsóbb is, ha valahol máshol, nem szakszervizben csináltatom meg.
-
Gabesz87
veterán
válasz yoleeka #192531 üzenetére
Igen, az a felső takaró lemez. Igazából megáll, mert a kis gömb, amibe bepattan, és az egyik műanyag "clips" fogja, szóval leesni nem fog szerintem, csak engem zavar, ha valami nem perfekt
Itt találtam. Bár nem tudom mi a különbség 04E103925f és 04E103925h cikkszamok közt, nekem előbbi kell talán, de ez is tök ugyanolyan.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
veterán
válasz Gergőke88 #192525 üzenetére
Igen, kombi. 5 ajtós alatt most a kombit érted? Annyi hogy magasabban van a csomagtartó alja, mint a sima Passat esetében, de sík, így jól pakolhato, más hibrid autókhoz képest nagy, használható a csomagtartó. Babakocsi, nagy bőrönd, gyerek bicikli plusz pár táska, szatyor befér. A Golf GTE-t nem ismerem, de szerintem nincs túl sok minőségbeli eltérés. Nyáron fullra töltve olyan 46km-t mutat, hogy ténylegesen mennyi, az függ attól, milyen körülmények közt, klímával vagy anélkül használom-e, de olyan 30-40 közt szerintem elmegy. Enyém 2015/12-es. Behozott autó az enyém is, de itthon már magánszemélytől vettem, 137k km-el, és még garis elvileg a hibrid rendszer 160ig. Most van benne 147000.
Apropó, egy kérdés: 24-én viszem szervizbe, már jelzi egy ideje. Viszont addigra túl fogok haladni az autó által jelzett szervizelesi km-en. Így lesz valami negatív következménye? Vagy max azt mondják hogy akkor már nem garis?
Qru: igen, próbáltam. Valami magyar oldalon találtam, de szerintem az már nincs, mert 0 Ft szerepel ott, Ali-n láttam még, de úgy 10.000 Ft
-
Gabesz87
veterán
válasz macilaci78 #192523 üzenetére
Ok csak nem találtam meg a letört darabot. Valahol a motortérben van
-
Gabesz87
veterán
Nem tudjátok hol tudok venni motorfedelet? Passat GTE-re. Tegnap kicseréltem a légszűrőt, csak ennek a motortakaro fedelnek visszarakas közben véletlenül letörtem az egyik fülét. Megáll így is csak nem olyan stabil.
-
Gabesz87
veterán
válasz macilaci78 #192319 üzenetére
-
Gabesz87
veterán
válasz gyenesmartin #192317 üzenetére
Van benne egy "tekerő" amivel szabályozni lehet.
-
Gabesz87
veterán
-
Gabesz87
veterán
Nyugtassatok meg, hogy az nem lehetséges, hogy a szervizkönyvben benne van, hogy ~120k km-nél volt DSG olajcsere, viszont a Ferihegy Autó szervizben, amikor érdeklődtem az aktuális, 150k km-es szerviz áráról, a szervizes utánanézett mindennek, és azt mondta, ő nem lát ilyet, szóval gyakorlatilag egy 120-as szervizt kéne csinálni. 120-nál még kint volt az autó Hollandiában. De mivel megvan a vezetett szervizkönyv, csak megvolt az olajcsere.
-
Gabesz87
veterán
válasz rasotamas #191111 üzenetére
Nem, nincs. Én ápr. elején vettem az autót, az előző tulajnak volt macska. De nála is kb. ha egy hónapot volt, mert neki lett behozatva Hollandiából. Így az első kb. 5 évéről semmit nem tudok. Csak hogy szervizelve volt (vezetett szervizkönyves, garis hibridrendszerű az autó)
[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
veterán
válasz Reggie0 #191103 üzenetére
Mélygarázsban áll az autó! Szóval nem kint az utcán érezzük.
Ezzel kapcsolatban egyébként úgy rémlik, a klíma menüben van valami Air Care opció, ha jól tudom, ami automatikusan belső kerintegésre kapcsol, ha úgy érzékeli, hogy szennyezett a levegő. Mondjuk büdös ellen nem véd gondolom -
Gabesz87
veterán
Klíma kapcsán: 2-3 hete elvittem egy fél órás ózonos klímatisztításra az autót + új szűrő is került bele. Az ok az volt, hogy indulás után néha-néha kutya/macska xar szag árad a szellőzőből, szerencsére csak rövid ideig. A gond az, hogy még most is előfurdul, igaz, talán már ritkábban. WTF
-
Gabesz87
veterán
-
Gabesz87
veterán
válasz rasotamas #190660 üzenetére
Copy-zom a FB postot, ahonnan a kép is van:
"Kárpit , marad, ha nem toltad le a csövet a csonkról. nem annyira drót, inkább vastagabb fűkasza damil. Nem kompresszor és nem levegő. Járatokat kitörölni, rovarhálót porszivózni, és gumikat ápolni, sineket zsírozni. Sosem csináltam, szerviz csinálta nekem. A rendes karbantartás 3 féle zsírt használ... A vw ben kb 15-25 között van."
Illetve ez is:
"Mindig a jobb oldali ázik, csak mert azt nehezebb kibontani. Bal oldalon az aksi mögött megy ki a cső. Azt hiszem kék vagy piros, elég feltűnő, nem nehéz eltéveszteni."Volt akinek a tároló totál elázott, töltőkábelestül, EÜ csomagostúl, mindenestül.
Van erre ha jól tudom egy gyári VW-es cucc (mondhatni csőgörény). Én még nem csináltam, és magamnak nem is csinálnám, de nemsoká fogom vinni szervizbe kitisztíttatni, épp ennek elkerülése végett. Elég redvásan néz ki a sín, úgyhogy inkább megelőzöm a bajt. -
Gabesz87
veterán
válasz Intruder A 6 #190657 üzenetére
-
Gabesz87
veterán
válasz gyenesmartin #190517 üzenetére
Én pár hete csináltam meg, 64GB-os kártyával. Annyi hogy lehetőleg Class 10-es legyen.
-
Gabesz87
veterán
Biztos, hogy az órának nincs valami erre vonatkozó beállítása? Lehet, jobban járnál ha Samsunghoz Samsung órát vennél. Szerintem egyre inkább olyan irányba mennek el a fejlesztések, hogy házon belüli márkával működik legjobban minden. Nekem is S21 van, és egy Watch Active 2, de eddig nem tapasztaltam még semmi anomáliát, a kocsiban abszolút nem kavart be az óra.
-
Gabesz87
veterán
válasz Tsebacsi #189933 üzenetére
Én is így vagyok vele a Megane óta. Annyira megszerettük a kamerát, hogy csak olyan autót kerestem, amiben van. Feleségem meg az autómata parkoláshoz ragaszkodott, nem mintha használná, mert alig vezet De azért van. Nézegettem még pár hete, a Passat GTE vétele előtt az új Ocatviat is, de szerintem gáz, hogy egy ilyen értékű (1.5TSI, DSG-s, némi extrával már 10 fölött van ha jól emlékszem) autónál nem lehet alap. Pláne, hogy meg kell venni hozzá min. egy Basic üzleti csomagot, ami majd fél milla Kicsit úgy érzem, mintha lassan a Skoda is német prémium szintem árazna, és extázna.
-
Gabesz87
veterán
Na ma lenyomtunk egy Bp-Hódmezővásárhely utat, indulás előtt feltettem kártyára a frissítést, útközben frissült szépen. Volt vagy 45 perc min.szerintem, de volt ideje.
Más, ami eddig nem fordult elő, pedig már pár száz km-t pályáztunk vele: belsőben haladunk, kamionokat előzve, előttem pár autó lassan halad, ACC aktív, autó lassul, de abszolút nem volt veszélyes a távolság, egyszer csak bimbam, és kiírja hogy féket működtetni Aztán ez még egyszer megismétlődött, de semmi nem indokolta akkor sem. Sőt, másodjára tán még nem is voltak előttem, már nem emlékszem tisztán. De eléggé megijesztett. -
Gabesz87
veterán
válasz focvis #189870 üzenetére
Jajaja, értem. Írták is minap a gumis topicban, hogy nincs külön szenzor.
#189871 Doki16: OK, azt hiszem most már értem. Tehát az e-remote előfizu a beépített-el működik, a másik, Guide and traffic (vagy mi is a neve) meg külön kártyát (vagy hotspotot) igényel!? Illetve ha beteszek ide egy adatforgalommal rendelkező SIM-et, akkor az lehet hotspot!? Ha így van ahogy írtam, akkor világos. Előzőleg nem értettem, sorry. Lehet, hogy most érthetőbben leírtad
[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
veterán
válasz Doki16 #189867 üzenetére
Én még mindig nem értem, mire jó a SIM kártya foglalat. Talán te, vagy valaki más, itt, ha jól emlékszem, magyarázta nekem pár napja. Elvileg beépített SIM kártyája van az online dolgoknak, de gondolom az valahol rejtett, nem hozzáférhető helyen. Akkor mi célt szolgál ez a SIM kártya slot? Na de mindegy, annyira nem érdekes, csak próbálom megérteni.
A másik, a guminyomás ellenőrző, aminek a működését próbálom megfejteni. A beállításokban a guminyomásnál a SET-re kattintva kiírja hogy megfelel-e a nyomás (vagy valami ilyesmi), opciók: Súgó, megszakítom, vagy folytatom (megerősítem). De hol látom az értékekeket? Mert sehol nem jelenik meg, vagy csak én nem találtam meg.
Előző autómon (Megane 4) bementem a guminyomás menüben, és ott egyből írta a 4 kerékre az értékeket, ill. az újratanítás gombra kattintva kis idő múlva jöttek az értékek. -
Gabesz87
veterán
Letöltöttem a VW honlapról a 25GB-os map update-et. A kérdésem, hogy ezt hogyan kell feltenni? Indítsam az autót, vagy elég gyújtással? A telepítésnél azt hiszem az volt, hogy gyújtással kell, de eltarthat 4 óráig is. Nem kell tartani attól, hogy lemerül esetleg az akksi?
-
Gabesz87
veterán
Fejegységgel kapcsolatban segítsetek még kérlek, mert pár dolog nem tiszta nekem. Ha minden igaz, Discover Pro, gen1 van nekem (ez =MIB1?). A térkép ezen milyen alapú? Google, vagy valamelyik más térkép gyártó? Csak mert ha jól tudom, fizetős szolgáltatások keretében (Car-Net) van ilyen Google keresés. Ennek a frissítése hogy működik, online lehet térképet frissíteni, vagy külső adathordozóról? Ill. nincs valami összefoglaló oldal errőll? Renault-hoz pl. van egy tök jó oldal, ami nyomon követi az update-ket. Ilyesmire gondolok.
Ill. az online rész pontosan hogy működik? Nekem van SIM foglalat a kesztyűtartóban. Egy sima akármilyen SIM kártyával is működik, amin van adatforgalom? Egyelőre a teló hotspotját használtam, ezzel regeltem a Car-Net-re, ill. megcsináltam a főfelhasználóváltást. Bár valószínűleg ez az előfizetés rész nem igen éri meg, az e-Remote + Guide and Travel csomag együtt olyan 50.000 kb, ha jól láttam. Nekem pusztán az volna előny, ha a navi online Google térkép lenne, bár nem annyira szeretem, Android Auto-n keresztül Waze-t használom mindig. Épp ezért nem ragaszkodom ezekhez az online gyári dolgokhoz. Letöltöttem a Carnet app-ot, de előfizetés nélkül lóf...t sem érek vele, semmi nem lehet csinálni, semmi info nem látszik.
Szóval csak próbálom átlátni, megérteni az infotainment online részének működését.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
veterán
Na még valami eszembe jutott, ACC. Tök szuper dolog, de egy valamit furcsállok: a reakcióideje. Arra gondolok, hogy amikor belső sávban az előttem lévő behúzódik, a rendszer megvárja, míg totál átmegy a sávjába, és csak aztán kezd el szép lassan gyorsítani. Gondolom, hogy ennek így kell működnie, csak hát ilyenkor a mögöttem lévő kap agyvérzést, hogy minek nem megyek már, amikor elkezdett visszasorolni az előttem lévő.
-
Gabesz87
veterán
válasz Big_Boss #189720 üzenetére
Igen, így leírva elég bonyolult a rendszernek a működése, de érthető, amit írtál. Én még azon dilemmázom, hogy ha automatán van, és világít a refi, és le akarom kapcsolni (pl. mert rámvillantanak, ami tegnap meg is történt), akkor hogy tudom kikapcsolni? Csak meg kell húznom magam felé, vagy előbb előre tolom, hogy kikapcsolja az automatát, és után magam felé, hogy lekapcsoljam a refit!?
-
Gabesz87
veterán
Csak az zavart meg, hogy (ha jól éreztem este) a kar nem marad az eltolt poziban. A Megane-omban ha előre toltam a kart (bekapcsoltam a fényszórót), akkor az ott maradt, de itt meg úgy vettem észre, hogy eltolom, bekapcsolt az automata vezérlés, de a kar visszaállt utána alaphelyzetbe.
-
Gabesz87
veterán
Passat GTE kombiban (bár az, hogy GTE, talán ebben az esetben nem lényeg) a csomagtartó rolónak van helye valahol? Használatit még nem nyálaztam át végig, és tegnap eléggé megpakoltuk a puttonyt, de mivel nem nagyon tudtam hová tenni a rolót, otthon hagytam.
Másik kérdés: az automata DLA-s LED lámpa: tegnap volt alkalmam először élesben kipróbálni, de egyelőre még nem tiszta, hogy is működik, mármint hogy kell ki-be kapcsolni. RÁngattam előre-hátra a kart, aztán láttam a fényszóró ikont benne 'A' betűvel, és ilyenkor tette is a dolgát. Főúton egy szembe jövő villantott rám, ekkor estem kétségbe, hogy akkor hogy is kell kikapcsolni Autópályán mindenesetre szembe jövő kamionok nem villogtak.
-
Gabesz87
veterán
Mivel ez az 1. automata kocsim (Passat GTE), egy talán ostoba kérdésem volna: ha megállok lámpánál, D-ben van a kocsi, Auto Hold megtartja, ilyenkor levehetem a fékről a lábam, vagy azzal ártok esetleg a váltónak hosszú távon? Csak olvastam valamit a használatiban, hogy ilyenkor nyomjuk a féket, ne hagyjuk az autót kúszni. De mivel az Auto Hold aktív, ezért gondoltam, hogy ilyenkor talán nem muszáj akkor taposni a féket.
-
Gabesz87
veterán
Passat GTE (2015/12) dohányzó pakkja (hamutartó+szivargyújtó - amiben érdekes módon nincs is benne valójában szivargyújtó, csak egy üres dugó) lecserélhető wireless teló töltőre? Néztem erről videókat, láttam van a komoly szétszedős, bekábelezős megoldás, meg láttam olyan olcsó 5 másodperces Ali-s megoldást, hogy hamutálcát kiveszem, és odateszem a helyére a Qi padot (bele van építve alul a 12V csati).
-
Gabesz87
veterán
Sziasztok. Autócsere előtt állunk, és szóba jött a Passat GTE is. Az lenne a kérdésem, hogy valahol lehet találni neten felszereltség listát? Amiben látom, mik a széria cuccok, milyen extrák léteztek? OK, van egy hozzávetőleges elképzelésem, miket szeretnék, de jó lenne látni azért, milyen opciók vannak. Megnézem majd valahol élőben is az autót, de 2 gyerekkel (3 éves és 2 hónapos) mennyire élhető az autó (mekkora lábtér van egy 187cm-es sofőr mögött) Ebből a szempontból nekem a Superb szimpi főleg, de ha a GTE sem sokkal marad el, akkor nincs baj.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest