Aktív témák
-
Pompi
nagyúr
A topicot zártam. Itt lehet folytatni:
PS3 tapasztalatok [link] -
Kraptor
őstag
válasz
Stalker-2572 #53 üzenetére
Is-Is
[Szerkesztve] -
Stalker-2572
veterán
Ez render vagy real-time? [link]
-
Lionhe4rt
tag
[link]
ps2 vs. ps3 hát van egy kis különbség a 2 között -
Zenty
őstag
válasz
Senior tag #49 üzenetére
''Persze majd egyszer ennyi lesz a PS3 is''
jah talán 5 év mulva
[Szerkesztve] -
Zsolty
tag
én valahogy maradok pc-nél.
bár megnézem mit tud majd a ps3. -
Zenty
őstag
Nah sok mindenre fény derült:
[link] -
DeX|
tag
Itt már csak aza kérdés mikor lesz kapható és menyibe fog kerülni?
-
Kaoru
senior tag
engem az ára izgat, de rettenetesen lol, csak nehogy rettenetes legyen
-
pabadam
aktív tag
Kérdés: lehet-e szerintetek a PS3-at mp3 hallgatásra, jpg-k nézegetésre használni? (esetleg avi?)
-
Ööö... Hát megnéztem azokat a videókat, amiket videókamerával kögzítettek a bemutató alat... Szóval a Killzone 2 meg a Tekken 6 hát valami hihetetlen. Jóval vobban tetszett, mint az XBOX360 videói, kivéve a Gears of War, mert az legalább ilyen szinten van
-
Proky
senior tag
UT 2007: Bővebben: link
-
Raymond
titán
-
Type-R
őstag
Ezen a képen jobban látszanak az autók: Bővebben: link
-
XanD3R
senior tag
Felbontás:
''Itt HDTV felbontásokról van szó.
A teljes HDTV felbontás: 1920*1080
A fél HDTV: tipikusan 1280*720 vagy 768''
''Egy most kapható félmilliós 80cm-es LCD TV fél HDTV-t, azaz 1280*768-as felbontást támogat.
Az akciósan kapható 106cm-es plazma készülékek felbontása általában 852*480.''
by Flashcash
[Szerkesztve] -
MUŁĐER
addikt
Gran Turismo
-
MUŁĐER
addikt
senkienk egy szava sincs a tegnapi PS3 bemutatóra? na mind1...tessék lusta banda
A gép teoretikus összteljesítménye 2,18 Teraflops. Ez az elméleti szám a processzor, a grafikus mag és egyéb feldolgozó egységek összeadott teljesítményértékeiből származik. Lényegi jelentősége nincs, csupán az XBOX360 1 Teraflops körüli adataira reagált vele a Sony vezér.
Technikai specifikációk - Központi mag
Az első Playstation konzolig visszamenőleg teljes kompatibilitás
Cell processzor 3,2 GHz-en
256 MB XDR rendszermemória 3,2 GHz-en
256 MB GDDR VideoRAM 700 MHz-en
kivehető 2,5 hüvelykes merevlemez
6 db USB 2.0 port
Memory Stick Duo támogatás
SD slot
Compact Flash memória slot
2 HDMi kimenet
1 A/V multi kimenet
1 SPDIF optikai kimenet
1 Gbit-es beépített hálózati Ethernet port.
Max. 7 Bluetooth kontroller
Technikai specifikációk - Blu-Ray DVD olvasó
A konzol immáron biztosan Blu-ray lemezeket használ elsődleges adathordozóként, melyek a jelenlegi DVD-knél hatszor több adatot tudnak tárolni. Az olvasóegység támogatja a korábbi szabványokat, köztük a CD-ROM, CDR+W, DVD, DVD-ROM, DVD-R és DVD+R formátumokat.
Technikai specifikációk - Grafikus chip
A grafikus műveleteket az Nvidia által gyártott, 128 bites pontossággal dolgozó és 1080p felbontás kezelésére képes RSX ''Reality Synthesizer'' chip végzi. A mostanság kapható legnagyobb processzornál is több, összesen 300 millió tranzisztorból, 90 nm-es, nyolc rétegű gyártástechnológia segítségével építették fel a piac legerősebb grafikus magját. Az RSX erősebb, mint két GeForce 6800 Ultra kártya, melyek együttes összege közel 1000 dollár.
képek a Killzone 2 PS3 gaméból..elképesztő
Bővebben: link
Bővebben: link
és így néz ki:
Bővebben: link
forrás: hardwired
[Szerkesztve] -
THomas007
senior tag
Van már valahol kép a Ps3-ról?
-
Raymond
titán
Az asztali gepek piaca nem csak a vasrl szol es ugy oszinten az manapsag inkabb masodlagos. A megfelelo szoftveres infrastruktura is kell. Termeszetesen probalnak reszesedest szerezni mar most is a CELL-tol fuggetlenul ami a Linux vaskos tamogatasabol is latszik, de az nem olyan egyszeru.
Ehez kapcsolodik meg az hogy a CELL teljesitmenye nem azoknal az aplikacioknal mutatkozik meg amik egy atlagos desktop pc-n futnak. Ez egy (szerintuk) jol skalazhato architektura multimedias es mas specialis feladatok feldolgozasara. A piac sok reszere szanjak, de ha megnezed mindegyiknek van egy kozos mutatoja (mobil eszkozok, PS3, TV, TIVO egysegek stb) es ez a kep vagy hangfeldolgozas.
A szerver procihoz annyit hogy az architektura nem szerver architektura hanem ahogy feljebb irva vagyon inkabb ugy lehetne mondani hogy arra is jo a kialakitatol fuggoen. Nem biztos (vagyik inkabb biztos hogy nem) a most bemutatott valtozat a legalkalmasabb erre. -
Enclave
aktív tag
''Bár ezek után nem értem, miért nem gondolkozik el az Ibm, hogy betörjön a PowerPC-vel az asztali gépek piacára egy kis többlethaszon fejében... ''
ezt csak ezért gondoltam:
''A hírek szerint az IBM még munkaállomást is tervez a Cell köré...''
''Sokak szerint a chip teljesítménye és rugalmassága miatt az eddigi legnagyobb veszélyt jelenti a PC-s processzorokra, valamint azok gyártóira...''
a szerverprocit ezért gondoltam:
''Flexibilitása miatt a Cell elméletben számos területen jól alkalmazható, a játékkonzoloktól kezdve a szervereken át akár egészen a mobiltelefonokig...''
Az a Gta3-as ''állítás'' mennyire igaz? -
Raymond
titán
Pont az a lenyeg hogy a PS2 architektura az oriasi savszelessegre epul. Enelkul nem tudna azt amit tud, mert hat a bedrotozott ''featureset'' gyakorlatilag nem letezik. En pont ugyanarra gondoltam mint te - az en platformom megveri a te platformodat vita ertelmetlen, viszont az EE+GS kombinacio a gyakorlatban az megvilagitott, transformalt es texturazott 10-20 millio polygont masodpercenkent. Hasonlitsd ezt ossze egy TNT2 + P3 vagy Athlon parossal, vagy egy GF256+Athlon parossal. Nem kapsz ilyen szamokat. Olvasd el a linkelt cikket. Nagyon erdekes.
-
Arra próbáltam utalni, hogy egyes alrendszerek (többnyire önkényesen kiragadott) paraméterei mennyire keveset mondanak a rendszer teljesítményéről - viszont (illetve tehát) milyen sokszor kerülnek kihasználásra ''az én platformom megveri a te platformodat, de még az apukáját is'' típusú összehasonlításokban.
''FPS-t itt nem hasonlithatsz ossze.''
Még - és ezért korai még mindenféle méricskélés.
Alkalmazásközpontú szemlélet, miegymás. -
''Ez attol fugg honnan nezed es voltak reszei amik gyorsabbak voltak mint az akkori PC-ben. Pl. a GS-nek 48 GByte/s belso savszelessege van ez meg most sincs egyik PC-s kartyan sem. A rendszer bus-ok szinten 6,4 GB/s es 3,2 GB/s ami a PC-nel 2000-ben meg messze nem volt meg.''
Biztos jók az ilyen magas MEGO-mutatós számok, de játékokról lévén szó egy mezei frame/sec érték még mindíg messze többet mond, mint az összes busz sávszélességének szorzata a CPUk órajeleinek hatványán... -
Raymond
titán
''Bár ezek után nem értem, miért nem gondolkozik el az Ibm, hogy betörjön a PowerPC-vel az asztali gépek piacára egy kis többlethaszon fejében... ''
Mert az a piac nem csak a procirol szol.
''Anno asszem a Ps2-ről írták, hogy milyen brutál meg sokkal jobb mint egy akkori Pc (most sem tudom igazán,hogy mihez viszonyítsak) viszont azt is említették,hogy baromi nehéz és bonyolult programozni...''
Ez attol fugg honnan nezed es voltak reszei amik gyorsabbak voltak mint az akkori PC-ben. Pl. a GS-nek 48 GByte/s belso savszelessege van ez meg most sincs egyik PC-s kartyan sem. A rendszer bus-ok szinten 6,4 GB/s es 3,2 GB/s ami a PC-nel 2000-ben meg messze nem volt meg.
Bővebben: link
''Amit nem értek, hogy mihez kell ilyen ''erő''? (ha már játékkonzolról van szó)
Szoftveresen akarnak emulálni pixel shader 3.0-at?''
Egy proci soha nem eleg gyors....a PS3.0-at (vagyis az ennek megfelelo effekteket) nem a CELL alapu CPU fogja biztositani hanem a kulon grafikus mag az NVidiatol.
''Vagy már vannak olyan játékok amiknek 4.0Ghz-es többmagos procik kellenének(a videokariról nem is beszélve)? Vagy már Oblivion 2-re készülnek? Esetleg Stalker 3-ra?''
A Mhz/Ghz nem minden, a teljesitmeny a belso architekturatol is fugg (lasd 2.4Ghz Athlon64 vs. 3.6Ghz P4)
''Vagy minimum 5 évre tervezték ezt a konzolt?''
Igen.
''Vagy ha már lúd legyen kövér alapon beleraktak egy szerverprocit? Vagy így akarnak felvágni a többi játékos és cpu gyártó előtt?''
Ez nem szerver proci.
''Tudtommal a mai pc-s játékok esetében a videokari teljesítménye és tudása sokkal fontosabb mint a proci, ha az fps kerül szóba... ''
Igen es nem, mindketto kell, de a grafika az amit latsz a tobbi (AI, fizika) nincs annyira szem elott. -
AI
tag
Akkor most hogy is van ez? A cell mellett még lesz egy videokártya is? Én azt hittem hogy a cell végez minden műveletet. És erről a kártyáról mit lehet tudni? Nem valami nvidiás cucc lesz?
-
Enclave
aktív tag
Igazatok van, a bővíthetőség hiányáról megfeledkeztem , ami a pc-nél ''természetes''
-
Out
addikt
Miert mi a turonak egy 64bit-es proci egy atlagfelhasznalonak? Hogy felvagjon vele, nyilvan, meg azert hogy kesobb kevesebbet kelljen fejlesztenie. Nos mint gondolom tudod a PS-be nem lehet csak ugy ki-be rakosgatni a cuccokat mint a pc-be, szal itt nem mindegy hogy milyen cuccot raknak a gepbe, ami meg akar 5 ev mulva is olyan teljesitmenyt tudjon nyujtani mint a pc. Lehet hogy most hulyeseget mondtam, de en igy latom
-
Enclave
aktív tag
Hát erre a teljesítményre kiváncsi leszek és főleg az árára is...
Bár ezek után nem értem, miért nem gondolkozik el az Ibm, hogy betörjön a PowerPC-vel az asztali gépek piacára egy kis többlethaszon fejében...
A teljesítményre visszatérve, én előbb megnézném ezt a gyakorlatban is.
Anno asszem a Ps2-ről írták, hogy milyen brutál meg sokkal jobb mint egy akkori Pc (most sem tudom igazán,hogy mihez viszonyítsak) viszont azt is említették,hogy baromi nehéz és bonyolult programozni és hogy a Gta3 akadt rajta (utóbbit nem tudom mennyire igaz)
Amit nem értek, hogy mihez kell ilyen ''erő''?(ha már játékkonzolról van szó)
Szoftveresen akarnak emulálni pixel shader 3.0-at? Vagy már vannak olyan játékok amiknek 4.0Ghz-es többmagos procik kellenének(a videokariról nem is beszélve)? Vagy már Oblivion 2-re készülnek? Esetleg Stalker 3-ra?
Vagy minimum 5 évre tervezték ezt a konzolt? Vagy ha már lúd legyen kövér alapon beleraktak egy szerverprocit? Vagy így akarnak felvágni a többi játékos és cpu gyártó előtt?
Tudtommal a mai pc-s játékok esetében a videokari teljesítménye és tudása sokkal fontosabb mint a proci, ha az fps kerül szóba...
Remélem akad valaki, aki tisztázni tudja ezeket a számomra... -
Club
őstag
Ez a Cell egy nagy forradalomnak tünik.
DE!
Kb 1-2 éve olvastam valami paliról, sejt alapú vinyókat tervezett, szerves felhasználással.
Már nem emlékszem pontosan, de sokszorosa ráfért 1cm2-re annak, amit a mai csúcs vinyók tudnak -
Out
addikt
kapsz egy ilyet
Elképesztő teljesítményre képes a Sony PlayStation 3 processzora
[HWSW] Bemutatkozott a nagyközönség előtt a következő generációs PlayStation játékkonzol alapjául is szolgáló Cell, amelyet az Sony, a Toshiba és az IBM mérnökei közösen fejlesztettek ki. A cégek várakozásai szerint a processzor nem csak a videojátékokat forradalmasítja majd, hanem az egész szórakoztatóelektronikai piacot újraértelmezi.
A Cellt a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy ne csak játékok futtatására legyen alkalmas, hanem más feladatokra is. A Sony és a Toshiba is fel kívánja használni a chipet szórakoztató készülékeiben, a Toshiba ígérete szerint például digitális tévékészülékeibe építi be a lapkát. A lapka elképesztő számítási teljesítménye még tudományos felhasználást is lehetővé tesz. A hírek szerint az IBM még munkaállomást is tervez a Cell köré, bár ezek túlnyomó többsége valószínűleg a PlayStation 3-ra fejlesztő cégekhez kerül.
Szuperszámítógépes teljesítmény
A processzor elméleti maximális teljesítménye 256 gigaflops, azaz milliárd lebegőpontos művelet másodpercenként, ez már-már szuperszámítógépes mércével mérhető. Tervezői szerint a chip önmagában nagyobb teljesítményre képes, mint a Garri Kaszparovot sakkban legyőző Deep Blue számítógép. A Cell végleges változata várhatóan 4,6 GHz-en működik majd, egyes becslések szerint megfelelően optimalizált programkód futtatása esetén nyers számítási teljesítménye négy-öt modern, kétmagos szerverprocesszoréval mérhető össze.
A Cell összesen kilenc processzormagból áll, köztük egy 64 bites IBM Power architektúrájú központi egységet (PPE), amelyhez összesen nyolc egyszerűbb társprocesszor (SPE) tartozik. A PPE a specifikációk szerint két utasításszál párhuzamos végrehajtására képes és 512 kilobájt másodszintű gyorsítótárat tartalmaz. Ez a mag gondoskodik az operációs rendszer futtatásáról és a nyolc társprocesszor vezérléséről. A társprocesszorok valójában igen egyszerű vektorprocesszorok darabonként nyolc végrehajtóegységgel és minimális méretű, 256 kilobájt memóriával.
Sok kicsi sokra megy
A PlayStation 3 konzol erejére jellemző, hogy négy Cell chipet tartalmaz majd, valójában azonban ennél több processzor is összekapcsolható. A chipet a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy több is együtt tudjon működni. Ma még elég extrémnek tűnhet, de a Cell segítségével megvalósítható, hogy amennyiben a PlayStation 3 konzol kifogy a teljesítményből, vezeték nélkül kapcsolatot létesít a lakásban található többi, Cellre épített berendezéssel és így azok is bekapcsolódnak a számítási feladatok elvégzésébe. Ez csak jól megírt szoftverek kérdése.
Flexibilitása miatt a Cell elméletben számos területen jól alkalmazható, a játékkonzoloktól kezdve a szervereken át akár egészen a mobiltelefonokig. Sokak szerint a chip teljesítménye és rugalmassága miatt az eddigi legnagyobb veszélyt jelenti a PC-s processzorokra, valamint azok gyártóira. Egyes elemzők azonban úgy tartják, a Cell felépítése egyben a hátránya is, mivel bonyolult és nehéz jól programozni, maximális teljesítményét pedig csak bizonyos típusú alkalmazások esetén lehet kihasználni. A 234 millió tranzisztorból álló chip ráadásul meglehetősen nagy méretű (90 nanométeres csíkszélességgel gyártva 221 mm2) és gyorsan melegszik. -
Sanya
nagyúr
mondjuk a teljesítménye lenyűgöző, de nekem hihetetlennek tűnik. ugyanis akkor baromi drága lenne
-
AI
tag
Végre beindult a kedvenc topicom
Az első kérdésem még mindig adott, tudtok valamit a felbontásról? OKé, tudom, lehet hogy Google-el rá tudnék keresni, de túl lusta vagyok -
kikka80
tag
erre csak azt tudom mondani: megint megszívtuk!
eddig is sokáig tartott egy ps2- es game (pl.: GTA!) pc- re konvertálására, ami sokszor bugosra is sikerült a hardware különbözősége miatt.
kiváncsi vagyok meddig tart majd egy 64 bites 9 ''magos'' proci feladatának áthárítása egy PC CPU- ra, hiába van már 2 mag vagy 64 bit ezen a területen is.
az az adat a sebességről viszont nem tudom mennyire hihető, láma vagyok.bár előrordulhat, hogy nem a leggyorsabbat kapja a ps3.
majd meglátjuk... -
Club
őstag
Bővebben: link
Na innentől kezdve mondom:A PC egy játékra felesleges jószág -
AI
tag
Mivel nincs olyan topic ami általánosságban foglalkozna a ps3-al, úgy gondoltam nyitok egyet.
Első kérdésem: vajon hdtv kompatibilis lesz a ps3? Vagy megmarad a normál gagyi tv felbontás?
Kedves moderátorok, ha úgy gondoljátok hogy nincs létjogosultsága ennek a topicnak, töröljétek légyszi
Aktív témák
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- iPhone topik
- Apple MacBook
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z390 i7 8700K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman N4 ADATA 600W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 128GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2919
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15IRH8 15 Gamer notebook - i5 12450H 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3050 6GB WIN11
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest