Aktív témák
-
-
ftc
nagyúr
CSak tudnám minek ilyen rendszerek.Aki száguldozni akar az csinálja ha van rá pénze.Tartsuk be a sebességeket és nem kellenek ilyenek.
-
T-T
csendes tag
Hamis biztonságérzetet a detektorok csak annak adnak, aki hagyja magát. :o)
A radardetektor ill. a lézerblokkoló nem csodaszer. A jó minőségű radardetektorok gyakorlatilag szinte mindig előre tudják jelezni a traffipaxokat és ezzel segíthetnek, a lézerblokkolók ugyanilyen esélyt adnak. De ettől még senki sem nyomhatja nyugodtan tövig a gázt. Egyrészt azért, mert egyik eszköz sem mentesít a fizikai törvényszerűségek alól (kisodródás, fékút, stb.). Másrészt pedig azért, mert ha sokkal gyorsabban megyünk, akkor sokkal kevesebb időnk marad lereagálni a jelzést.
Egy jó radardetektor kb. 200m-rel a mért pont előtt elkezdi a jelzést: ha 90-nel megyünk, ekkora távolságot 8 másodperc alatt teszünk meg. 120-nál már csak 6 másodperc alatt, 180-nál pedig 4 másodperc alatt.
A lézerblokkolók sem teszik láthatatlanná az autót: a Target LRC-100 működési ideje 7 másodperc (ennyi időnk van lelassítani az előírt sebességre) illetve a hatásos távolsága pedig kb. 160-170m. Ha ennél közelebb érünk a lézerhez, akkor lehet hogy ki tudja értékelni a sebességünket. A Blinder M40-ben nincs időkorlátozás, de ha a full szetet előre felszereljük, akkor is kaphat értékelhető visszaverődést a lézer ha 60m-nél közelebb érünk hozzá. Persze ilyenkor szó sincs 1,5km-ről történő bemérésről, de ha rendelkezünk ilyen eszközökkel akkor is ésszel kell vezetni, nem pedig ólomcipőben. Arról nem is szólva, hogy vannak azért követőautók egyszerű VHS kamerával, és ezeket -mivel nem sugároznak semmit- csak a beépített optikai szenzorainkkal (gy.k.: szem) észlelhetjük. -
Integra
titán
javaslom hogy olvassátok végig az index autó-motor fórum ide tartozó topicját.
én már keményen spórolok egy radar és lézer detektorra illetve lézer zavaróra.
szvsz mindenképpen megéri.
csak a megfelelőt kell megvenni.. -
FluID
tag
Detektort és lézer-zavarót lehet használni, de olyat ami a radart zavarja, olyat nem.
Csak az a baj ezekkel az eszközökkel, hogy hamis biztonságérzetet adnak. Azt hiszed, hogy most aztán száguldozhatsz, mert úgyse tudnak lefényképezni. Aztán egyszercsak baj lesz belőle.
Én is gondolkoztam már ilyen cucc beszerzésén, de rájöttem, hogy saját magamnak teszek jót, ha elfelejtem...
[Szerkesztve] -
Tommmysun
aktív tag
Ezzel én is tisztában vok, hogy ez csak a szentbeszéd, hogya jelenlétükkel, bla, bla, bla... De ha egyszer a jogszabályok erről szólnak akkor miért tiltanak olyasmit ami, végülis csak a jelenlétükre figyelmeztet?!?
Én úgy tom, hogy az EU-val csak a birtoklásuk megengedett a használatuk nem, de passz ezzel nem vok tisztában!!! -
Tommmysun
aktív tag
Szerintem a legjobb megoldás a rendőrök frekijén működő URH rádió, ez olcsóbb mint a lézer és radar jelző!!! (ha valaki tud kapcs rajzot, egyéb infót azt megköszi)
Egyébként nem teljesen értem, hogy miért tiltják ezeknek az eszközöknek a használatát, mivel a rendőrök azt hangoztatják, hogy a sebességmérést csak balesetmegelőzés céljából végzik, hogy a jelenlétükkel lelassítsák a forgalmat és nem lehúzás céljából, namármost akkor miért probléma az, ha valakinek jelez egy kütyürü és úgy vesz vissza a sebességből, ezzel is betartatják vele a megengedett sebességet???
[Szerkesztve] -
T-T
csendes tag
Természetesen szabad hídról lézerezni. De védekezni is szabad, mármint az ilyen lézerek ellen (ezek elvileg 1.800 gyakorlatilag 1.500m távolságból megállapítják a sebességedet. Az ellenszere a lézershifter, bővebb infó pl. itt: [L]http://www.traveltech.hu/detektor.php?detektor=6&&nyitva=4[/L]
A radar ellen nincs ilyen okosság, pontosabban egy részük ellen létezik, csak az tiltott. Viszont egy jó detektor teljesen időben tud szólni, és az legális. :) -
rdi
veterán
Na akkor adalék, csakhigy derüljetek:
ma este láttam, ahogy az otopálya fölötti hídról lézereztek a kollégák.
Ezt szabad ?
:( -
joghurt
addikt
> Másrészt aki betartja, az legalább annyira veszélyes, mint az ,aki nem.
Ne általánosíts, kérlek! Én nem azért tartom be a szabályokat, mert amatőr vagyok. Hanem többek között azért is betartom, mert egy úrvezetői jogsit kibélelhetsz, hogy visszaadja a rendőr, de a hivatásos jogsimmal ez kicsit nehezebb lenne. Ráadásul ha netán újra kellene vizsgázni, az sem két fillér lenne.
Ugyanakkor tartom magam ahhoz, amit még anno vezetéselméleten mondott az oktató. Ha mögöttem valaki jön, mint egy állat, természetesen megtehetném, hogy feltartom, és rákényszerítem a szabályos sebességre; de azért mégsem tartjuk fel az ilyeneket, mert azt nem tudhatni, hogy nem épp kórházba száguld-e valakivel.
Másfelől meg miért lennék veszélyesebb azzal, hogy mindig használom az irányjelzőt, megadom a jobbkezet, betartom a jobbratartsot és nem előzök záróvonalon át? -
rogers
aktív tag
Látom ez a radar ellenszer topic inkább kezd átfordulni a trafipax és gyorshajtás megítélésének tárgyalásába.
Nekem -sajnos- volt már trafipaxos ügyem, eddig összesen kettő, fizettem is rendesen, mint a katonatiszt. Elvileg nekem nem is lenne bajom ezzel az egésszel, csak nagyon nyilvánvaló, hogy nálunk nem a közlekedésbiztonság növelése, hanem a pénzbeszedés a fő cél. Mert hova is állnak mérni? Pontosabban BÚJNAK!.
Hosszú, néptelen üres országúti szakaszokra, a városban pedig oda ahol amúgy simán lehetne 60as 70es tábla, de nincs és persze mindenki gyorsan megy, mert égen földön semmi veszélyforrás nincs... Jól elbújnak, lekapnak, kaszíroznak.
Most Torontóban dolgozom, itt Kanadában is mérnek a zsaruk, de hogy? Kiállnak a STANDARD rendőrautóval az út szélére, vagy a lézeres mérővel az útszélre EGYENRUHÁBAN kint állnak kocsi mellett és mérnek, nomeg bírságolnak. És ott, ahol tényleg indokolt. Nagyon kíváncsi lennék egy magyar trafipaxos rendőr álláspontjára erről a dologról. Miért kell bújkálni? Miért kell szivatni a népet? Ha tisztességesen dolgoznának akkor is lenne ugyanennyi bevételük. Csak akkor _tényleg_ azokat kapnák el akik megérdemlik. -
agba
tag
Nu remélem világos lesz mindenkinek!
Sebességkorlátozás jelentős túllépése
Aki a km/órában meghatározott vagy a jelzőtáblával km/órában jelzett sebességet 100 km/órát meg nem haladó sebességkorlátozás esetén legalább a felével, 100 km/órát meghaladó sebességkorlátozás esetén legalább a harmadával túllépi, 60 000 :))forintig terjedő pénzbírsággal sújtható. A fent meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság a pénzbírság kiszabása mellett intézkedésként járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá a rendőrség, valamint közúti határátkelőhelyen a határőrség helyszíni bírságot szabhat ki.
:))
Amúgy ha például 50 km/h a sebességhatár a ''mérőműszer'' be van állítva erre az értékre ,azonban aki kb.10 %-al túllépi a sebbeséget annak be is sípol a műszer(már az autóban),és fényképet vagy felvételt készít!
Ha nem állít meg utána akkor a rendszám szerint a helyi-kerületi rendőrfőkapitányságra kerül az ügy ,innen szépen küldenek 1 beidézőt aztán lesz ami lesz,vagy ha nem lépted túl nagyon a sebbeséget(ezt a helyi-kerületi kapitányságon bírálják el!) akkor küldenek 1 csekket.Ennyi.
Jahh csak onnan tudom még mielőtt vki megkérdezné mert van 1 kis közöm hozzá.Félreértés ne essék én nem traffis vagyok.
Csáóka! -
-
Tibisz
aktív tag
Vezetsz? Állított már meg rendőr?
Köszön, elmondja hogy többel mentél és ha nem ismered be akkor feljelent, majd várja a reakciódat. Ha beveszed akkor le akarod fizetni, hogy megúsz, ha pedig nem akkor felírja az adataidat, és viszontlátásra. Hidd el nem is hallasz többet erről az ügyről. Nem árt egyébként ilyenkor a rendőr jelvényszámát, és az autója rendszámát felírni. -
-
-
biker
nagyúr
1: nem állít semmit a trafipax-on, bár nevezzük inkább sebességmérőnek, hanem az kijelzi a sebeséget, mennyivel mész, ez van 3-4 féle is, melyik milyen, keress rá...
és azt ő dönti el, hogy amennyit lát, az tetszik-e neki.
ezen felül van egy határ, ahol így is ugyis fényképez a csodamasina.
2: fénykép nem mindenkiről készül, csak mint írtam egy bizonyos érték felett készül mindíg fénykép.
ha ezen érték (ált 50%) alatt vagy, akkor pedig dönthet, mit tesz, és arról is ilyenkor dönt, ''mennyiért'' teszi ezt meg...
vagy szerinted akkor hogy lehet korrumpálni a rend őrét, ha megsemmisíthetetlen dokumentáció van róla? -
Tibisz
aktív tag
A hülyeségelről annyir, hogy 30 km/h-nál a rendőr nem 33-37,5 közé fogja belőni a trafipaxot, mert akkor mindenki meg kéne állítania, hanem 40 km/h-ra. Természetesen 50-nél sem 55-re fogja beállítani, hanem 60-ra. Ha nem hiszed kérdezd meg egy trafipaxos autót.
A rendőr pedig nem dönthet, hogy megbüntet mert ha lekapott már téged a fényképpel akkor megbüntet és nem figyelmeztet! -
atus
senior tag
Valaki említette, hogy valami lakkal be lehet kenni a rendszámot, hogy ne látsszon a fotón. Na édesapámnál, az autókereskedésben van (volt?) olyan plexi, ami pont rendszámtábla méretű, és olyan, hogyha oldalról rávillantasz akkor tiszta fehér az egész. Annyi gáz van vele, hogyha megállít a rendőr, és nem szembe áll, hanem oldalról nézi az autót, akkor látszik, hogy van valami turpisság. Nem tudom lehet-e ilyet kapni, csak azt a két darabot láttam eddig.
Ezt mondjuk nagyon ritkán, _sürgős_ esetekben használták. Volt, hogy egy mercit kellett Pestre juttatni minél gyorsabban. A Pécs-Budapest távot így másfél órán belül abszolválták... -
Tibisz
aktív tag
válasz
Don Vittorio #47 üzenetére
Nagyon nincs igazad, mert a fékút négyzetesen nő, bár ezt biztos tanulnod kellett volna. Nagyobb sebességnél az autó fékrendszere is bemelegszik, tehát nő a fékút. 50 km/h-ról megállni, egy elöl tárcsa, hátul dob autóval max. 15m. Ugyanez a megállás 100-ról már 45 m!
-
McPie
tag
1, a CD ablakba kirakása tök felesleges, hacsak nem az arcodat takarja... :)) Igazából mindig úgy magyarázom a dolgot a hitetlenkedő okosaknak (Urban Legend ez is), hogy a CD lemezen zene van, amit a lézer letapogat igaz? Igaz, hangzik a válasz. Mit tud letapogatni a lézer? Ami visszaverődik. Igaz? Igaz... Akkor miért teszel plusz visszaverőt a lézer útjába?! Öööö... :)))
2, A sebességhatárok büntethetősége a közterület típusától is függ. A 10%-os túllépést még nem büntetik, de lakott területen 50%-os túllépésnél van automatikus feljelentés, lakott területen kívül 33%, autóúton-autópályán pedig 25%. Tehát ha lakott területen belül 30-as tábla van kirakva, akkor 45km/h-ig még nem jelentenek fel, de ha 50-el ''gyorshajtasz'', akkor az már a 10% -ot ráadva is több, mint a határ, így feljelentés lehet a vége... (30+3+15) hacsak!!! :))
Tavaly volt egy szabálysértési ügyem, ahol a hatóság nem ismerte el, hogy nekem van igazam, így végül a bíróságon kellett a biztonsági kamerák esetről készült képeit csatolnom... Nyertem. :) -
sanyica
csendes tag
Tévedsz, Mezőszilas és Pusztaegres között tél óta kinnt van az 5 km/h tábla egy kb 30 méteres útszakaszon. Elég sz@r volt az út, felfagyott, felmarták a maradék aszfaltot, leszórták kővel, és már jó néhány hónapja ugyanúgy van, nem aszfaltozták újra, sztem véglegesen így hagyják a mocskok...
Sanya -
agba
tag
A radar/lézer detektorok és zavarók elkobzása azért volt idáig lehetséges, mert a ''124/1993. (IX. 22.) kormányrendelet a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökről'' melléklete a 13. pontjában megemlített ''Gépjármű sebességmérő készüléket jelző vagy zavaró eszköz''-t a közbiztonságra különösen veszélyes eszköznek minősítette. Továbbá a fenti kormányrendelet kimondta:
''1. § (1) Tilos az e rendelet mellékletében felsorolt, a közbiztonságra különösen veszélyes eszközt közterületen, nyilvános helyen vagy közforgalmú közlekedési eszközön birtokolni.''
Mint sokan tudják, a járművek belsejét a rendőrség közterületként kezeli, ezért is lehet átkutatni őket ha fennáll a gyanú, hogy például radar detektor rejtőzik benne.
Azonban 2002. május 30-án életbe lépett a nemrégen kihírdetett ''123/2002. (V. 15.) kormányrendelet a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökről szóló 124/1993. (IX. 22.) kormányrendelet módosításáról'', amely kijelenti, hogy a fenti tilalom nem vonatkozik ''a mellékletben felsorolt eszközök gépjármű belső tereiben történő birtoklásra.''
A mi értelmezésünk szerint tehát innentől kezdve legálisan nem kobozható el a kocsi belterében lévő kikapcsolt vagy működő radar/lézer-detektor vagy -zavaró. Természetesen felkészülhetünk arra, hogy a rendőrségi jogászok igyekeznek majd ezt megszűntetni...
Nekem van 1 ilyen de(radardetektor) itthon nem szoktam használni.Amúgy meg ha használsz ilyet akkor az a baj vele ,hogy majdnem minden benzinkútra,út mellet lévő áruházakra is érzékeny, és csipog mint a d***nó.Persze a traffira más hangot ad ki.
:)) -
sh4d0w
félisten
Sajnos éppen tegnap láttam egy balesetet, ahol szintén az autó vezetője volt ludas - gyorshajtásban. A ''szerencse'' a szerencsétlenségben az, hogy rajta kívül másnak nem lett baja, pedig a közelben volt óvoda, templom, üzlet és posta. Nő kb. 70-el akarta bevenni a derékszögű kanyart, fékezni már csak akkor akart, amikor átcsúszott a kanyar külső ívén a murvára... így aztán lecsókolta frontálisan az egyik fát, amelyik fényes nappal, kivilágítás nélkül állt az út mellett.
Sajnos a közlekedési morál egyre romlik; nyomja az autós a pedált, mert úgy gondolja, hogy ő a 4 tárcsafékkel meg tud állni bárhol, ami igaz is lehet, csak arra nem gondol, hogy aki szembejön 4 dobfékkel, az hogy fog megállni... -
kbarca
tag
Több dologgal sem értek egyet:
Egyrészt szerintem az autósok nagyobbik része nem tartja be a szabályokat( se sebességet, se egyebeket).
Másrészt aki betartja, az legalább annyira veszélyes, mint az ,aki nem. Annyira bizonytalanul lehet 50-el billegni az úton, hogy rossz nézni... tükröt rosszul használja, darabosan vezet... egyszóval megtévesztő. -
PaladiN
aktív tag
Egy észrevételt hozzáfěznék.
Én bp utcáin járok rengeteget autóval, s így alkalmam van (volt) kitapasztalni a lámpák měködését. Sajnos azt kell hogy mondjam hogy túlontúl is gyakori a rosszul beállított zöldhullám. Magyarul ha betartod a seb.korlátozást akkor kb. 2 vagy 3 pirossal találkozol, míg ha egy kicsit gyorsabban mész (értsd: 10-20 %) akkor csont nélkül átérsz. Erre mi a megoldás?
Ha esetleg a válasz az lenne hogy be kell tartani akkor is, arra az a válaszom hogy én nem szeretem a dugókat, de elôidézni még kevésbé szeretem ôket. :( -
válasz
Don Vittorio #47 üzenetére
Szerintem nem igaz, hogy a kettő közt az igazság!
Szerintem egyértelműen a szép arcú, távolkeleti származású amcsi egyetemista :D -
Don Vittorio
őstag
OK. A másik oldalról meg megközelítheted úgy, hogy bármennyivel is mész, mindig van valamekkora féktáv, amelyen _belül_ leléphet eléd bárki. Ezen az alapon a 20 km/h is veszélyes és felesleges. Sőt! Jobbat mondok. Az elmúlt 10 évben pl. kétszer jött nekem gyalogos oldalról a zebrán (nekem volt zöld). Az egyik bal oldalon elöl (egy távolkeleti származású amcsi egyetemista csaj - szép arca volt), a másik jobb oldalon hátul (idős hölgy bevásárlókocsival - nem volt szép arca).
Az igazság valahol a két véglet között van. -
Rox
tag
Nem tudom, mire nem elég lakott területen belül az 50 km/h? Ha egy nyanyaleugrik a biciklijéről és átrohan a túloldalra előtted kb. 30 méterrel, akkor meg tudsz állni 70-es sebesség mellett is? Részegekről nem is beszélve.
Amilyen szarok a településeket összekötő utak, azokon meg nem érdemes 90-nél többel menni. Mi a jó a 140-ben? :( -
hobizoli
nagyúr
Nem erdekel, hogy mukdoik a muszer belul, ez egy rendelet es kesz, meg kell neki felelnie...a spiralfordulat a valtobol jon. Nem tudo miert kell esen mosolygniod, H4-s izzokat is eleg nagy pontossasggal kell csinalni ahhoz, hogy megfeleljen a szabvanynak...azt hiszed 30 eve, nem tudtak vmit 1%-n belul megcsinlani, hol elsz Te, ember?
Szerinted az ora honnan veszi a ''sebesseget'', a korneyezethez kepesti relativ elmozdulasbol???? Akarmelyik legzsirujabbat is agyon lehet ezzel vagni...
hobizoli -
biker
nagyúr
majd néz utána, érvényben van-e még :) mertekkor csak nem digitális jellel, a főtengelyről mérték asszem
2: affelett meg többet... ez megint digitális csalás, analóg mérésnél hogy állítod be? lineáris skála+logaritmikus műszer? nem lesz igaz hogy 60-ig pontos :)
elrajzolod a műszert? talán pontos lehet (LEHET!)
3: ha nem 85-ös, hanem 75-ös gumit teszek fel, akkor a kerület változása magával viszi a kerületi sebesség változását, ugyanahhoz a haladási sebsséghez viszonyítva, ergó máris rosszul mér az óra. -
hobizoli
nagyúr
Egy regebbi (196x-7x) nemzetkozi rendelet szerint az autok kilometerorajanak 60km/h-g 100% pontosan kell mukodnie, ez felett pedig tobbet kell mutatnia, mint ami valos sebesseg. Egy masik ilyen rendelet irja elo a 21W izzok hasznalatat, es ajtok ''2 kattanasra'' zarodasat.
Ez egy regebbi KRESZ konyvben meg benne van, az ujabbakbol mar hianyzik.
hobizoli -
Don Vittorio
őstag
Jó, hogy ezt leírtad, már kezdtem dühöngeni a sok ''okosság miatt''.
Egyébként nekem 3 évente van egy ''ügyem''. 4 éve 90 helyett 151 (akkor használtam kb. 1 hete az új Volvomat). Tavaly 50 helyett 78, de csak azért, mert az 50-es tábla bent volt a fák között, és a dögök bevallottan erre utaztak. 200 méterrel korábban 70-es tábla volt.
A mérés kicsit más aspektusai:
1. elméletileg a zsaruk csak jól látható helyről trafipaxozhatnának. (Ez belső szabályozás alá eső dolog, amelyet nyilvánvalóan nem tartanak be.) Egyébként azért, mert hivatalosan a trafipax szerepe a megelőzés-elrettentés, és nem a tudatos kasza. Nyilván ezért grasszál és igazoltat az átlag rendőri állomány 80%-a az útszéleken, holott egyébként csak 20% tehetné (szintén belső szabályozás).
2. elméletileg a zsaruk csak akkor hághatják meg :) a kreszt, ha megkülönböztető jelzést használnak. Értsd: mozgó trafipaxos autó 140-nél nyom le a sztrádáról - te rátapadsz a gázra (180-190), majd kihúzódsz, hogy hadd menjen a baromja - ők meg leintenek. Teljesen szabálytalan. 130 fölött minimum villognia kellene. Ugyanez a helyzet a menetiránnyal szemben vagy megállni tilos zónában álló trafipaxos autóra is. Mindez elméletileg csak úgy szabályos, ha közben villog ezerrel a két bunkó! -
biker
nagyúr
igen. :)
ha nem nézzük azt, hogy ezt CSAK magánterületeken teszik ki, közuton sosem!
magánterületen meg rendőr nem mérhet, csak a terület megrendelésére.
mellesleg van olyanhely kishazánkban, ahol gyártelepn 20km/h-van, és ezt mérik is!
saját belső rencer, fix és mozgó kamerák...
ha túlléped, elsőre figyelmeztetés, 2.-ra kitiltanak a gyár területéről (az összes gyár területéről ami e csoportba tartozik)
Ez a cég az ALCOA :D
és mivel még ezt is túllépik, és sok a baleset, be fogják vezetni a 8km/h-t!!!
mert 20km/h-val 40-50T aluminium soká áll ám meg egy autón... -
biker
nagyúr
minthogy 25%-tól már szabálysértési eljárás, és 50%-tól meg jogsi kaput, ha kiraknak egy csatornához egy 20-as táblát, 30felett pápá jogsi.
2: a műszerek és az autó órája is 5% pontosság alatti, ergo 50-nél max 45-55-között mehetsz valamennyivel, és biza joga van a rendőrnek 57.5-értis böntetni, ha 50 a keret.
egyszer érném már meg, hogy a mindenféle hülyeségeket ne terjesztenék a neten
mert ha jó sokan mondják ugyanazt a hülyeséget, akkor ugye elhiszik...
de ha 10-25%-ig dönthet a rendőr arról, megbüntet vagy figyelmeztet, akkor ez:
20kmh: 22-25km/h
30kmh: 33-37.5km/h
40kmh: 44-50km/h
50kmh: 55-62.5km/h
soroljam?
semmi ''plusz 10kilóméter'' baromság nincsen -
yerico
senior tag
Márminthogy 50 helyett 60-nál, 90 helyett 100-nál, 130 helyett 140-nél, stb kezdenek el mérni általában. Ehhe hozzájön, hogy a kilométeróra úgyis csal, tehát ha 130-at mutat, akkor kb 115-120-al mész, 60-nál kb 56-tal, stb. A csalás egyébként nem lineáris, hanem exponenciálisan növekszik, azaz az elején szinte semmi, a végén meg nagyon sok, arányában sokkal jelentősebb, akár 20% is lehet.
A rendőrnél ha van fénykép, akkor vagy megbüntet, vagy lefizeted. Innentől fogva neki úgyis igaza van, bármit is csinálsz. -
McJames
senior tag
Manapság már mindenhol más a forgalom, mint néhány éve. Emlékszem, kölyökkoromban még abból volt egyre több baleset, hogy az úrvezetők (csak ''B'' kat.) megszokták, hogy az út közepén, a ''felezővonalat meglovagolva'' vezessenek, de hát egyszer-egyszer csak jöttek szembe is...
Általános tapasztalat: a pedált nyomni mindenki tudja, te viszont figyelj arra, hogy meg is tudj állni - ott, úgy, amikor és ahogy te akarod. -
Az USA-ban árulnak olyan eszközöket, amivel meghülyítik a lézeres bemérőt. A gyártó cég garanciát vállal a dologra, vagyis kifizeteik helyetted a büntit. Persze csak ésszerű határok között, pl. ha 200 mérfölddel mész a 70-es táblánál azt már nem. Van itt egy cím: www.walcoelectronics.com
Itt lehet válogatni. -
SYZYGY
tag
Az a szabály, hogy 50-el lehet menni. Ha vki gyorsabban megy, meg vagy figyeljen hátha jeleznek a szembejövők, vagy készitse elő a jogsiba a megfelelő címletet, vagy vállalja a következményeket. Mellesleg az se mindegy, hogy egy ABS-es szupermasinával mégy 50-el, vagy egy 4dobfékes trabival, mert a féktáv sokkal másabb.
-
Mazlee
aktív tag
szerinem a száguldozás csak akkor felelőtlen ha olyan környezetben teszi az ember.
szerintem a sávokban pofátlanul tolakodó, buszsávban menő, piros lámpán még átmenő, gyalogosátkelőnél még előtte átmenő, mindig ködfényszóróval közlekedő, és robogóva csalingázó vezetők sokkal veszélyesebbek. -
Mazlee
aktív tag
Igen, családtagra nem vagy köteles viszont tök nyugodtan bevonhatják magát az autót akár fél évre is...
mostanában láttam fémes(vagy legalábbis csillogó) rendszámtáblatartót. az csak csillivilli?
amugy ha az ablakodba kiteszed a rendszámtábládat és azt mondod most tört el nemrég a tartója akkor mi van? -
joghurt
addikt
Most lehet, hogy nagyon laza csávó vagy, és nagyon jó fejnek gondolod magad, hogy száguldozol, de vajon gondoltál-e már azokra, akiknek az életét ezzel veszélyezteted? (Saját magaddal azt csinálsz, amit akarsz; tekeredj fel nyugodtan az első fára!) :(((
Amúgy meg ne fossál a sebességméréstől: Amíg volt és jelenlegi főnökömnek is megvan a jogosítványa, addig a rendőrök csak a napot lopják, és nem szűrik ki a száguldozókat. :( :O -
SYZYGY
tag
Ez igaz lehet! Ugyanis ha nem tudják bizonyitani, hogy ki vezette az autót, nem büntethetnek, mert családtaga nem vagy köteles terhelő vallomást tenni. Legalábbis a a tv-ben ezt mondták a minap.(én elvből nem kekeckedek rendőrrel, ha megbánó magatartast tanusítok jobban számithatok az ő részéről is elnézőbbre általában)
-
Szeke
senior tag
Radarzavarók már rég teljesen hatástalanok, én már évek óta nem találkoztam radarral, csak lézeres készülékekkel... A CD semmit nem ér, mert a rendszámtábláról verődik vissza a lézersugár. És mivel a kocsi elejét mérik manapság leggyakrabban, sokan leszedik az első rendszámtáblát, és ha mákja van és nincs megállítás a mérés után (sok esetben nincs, csak majd postán küldik) akkor nem találják meg, mert nincs rendszám :) Na ez ellen hozták be a zsaruk az egyre gyakoribb megállítást, és ha nincs első rendszámod, a nagyobb büntetést. A CD egy dologra jó: a videó- vagy fényképfelvételen ha mázlid van a tükröződés miatt nem fog látszani, hogy ki vezette az autót, ha netán ezt megnéznék.
-
kbarca
tag
Áttanulmányoztam az ajánlott honlapot, és minden kérdésemre megtaláltam a választ, úgyhogy kösz!
Egyébként így visszagondolva elképzelhető, hogy a rendőr csak blöffölt, amikor megbüntetett 57 km/h-nál.... de sajnos nem tudtam, hogy pontosan mit kell tenni.
Ma már biztos másképp viselkednék.
Csao -
tsello
aktív tag
Mostanában ha bemérnek akkor azután meg is állítanak.
Ez az új vagyis nem sikerült törvényrendelet miatt van így,de gondolom ez tiszta.
Tehát ha gyorsabban mész de vmér mégsem tud bemérni a cop annak ellenére leállíthatnak és megnézhetik a kocsid.
Hallottam olyanról hogy a rendszámtábla lakkal v vmilyen fényvisszaverős anyaggal befújva/letakarva.
Most már vannak olyan rendszerek (nálunk használják is) hogy 1km-es távolságban is lecsaphat. -
dr. rozmark
tag
Míg radart és nem lézert használtak, volt valamilyek kütyü, de tudtommal az is csak azt jelezte, ha bemértek. Tehát nem a megelőzést szolgálta, csak azt, hogy ''rálőttek'' a kocsidra. De ennek igazán sok hasznát nem lehettett venni...
-
Elrood
őstag
CD semmire nem jó. Ez volt valamelyik kereskedelmi tv-n. Megkérdezték a rendőröket, akik ezen jót röhögtek.
Hááát...
Pár éve egy 60-s seb.korlátnál, 61,7-tel mentünk és leállítottak (Mármint a zsaru mondta, hogy 60-s korlát alatt mentünk 61,7-tel). Persze tagadtunk mindet, és elengedtek. -
e-biza
őstag
elöször arra gondoltam, hogy valami USAF lopakodot szeretnél legyártani. :)
-
e-biza
őstag
a cd-s az annyira mokás. ugye lézerrel mér be a bácsi, de csak a hülye gondolja hogy a fejére céloz miközben száguldozik :) nem valami mesterlövészeket képeznek ki a beméréskor, elég ha a kocsit eltalálja. amúgy gondolom olat keresel mint a test driveban az a mérö. nah ilyen méröt amcsiknál lehet kapni, de ugy tudom nem magát az eszközt méri be, hanem a rendörségi frekin nyomul, tehát ha a sok zsaru ott van körülötted, de egyik sem mér akkor feleslegesen csipog. a törvény tiltja, megprobálok keresni neked ilyen cimeket, egyszer megtaláltam.
-
kbarca
tag
hehehehe
Nem olyan könnyű betartani a sebességet... kiváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy hányan tartják be? Engem eddig egyszer vágtak meg, akkor 50 helyett 57-el mentem lakott területen (pedig általában gyorsabban hajtok).
Szóval ha nem említettem volna, akkor a sebesség betartása nem volt az alternatívák között... minden egyéb érdekel :)) -
kbarca
tag
Hali mindenkinek!
Tud valaki olyan műszert, amivel meg lehet előzni, hogy bemérjenek a zsaruk?
Régebben hallottam egy kobra (vagy vmi hasonló) nevű szerkentyűről, amit a szivargyújtóról lehet üzemeltetni és az ablakba helyezve beméri a radart.
Továbbá sok autóban láttam CD lemezt lógni a visszapillantón...nem tudom mennyire autentikus radarűző???
Várom mindenki véleményét és tapasztalatát.
Üdv.
Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ingatlanos topic!
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Milyen egeret válasszak?
- Autós topik
- Eredeti játékok OFF topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Samsung LH46EDDPLGC 46" FullHD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest