Új hozzászólás Aktív témák
-
MaUser
addikt
válasz
GeryFlash #14 üzenetére
Igen, pont ezért írtam a pár tíz m$-t mert hogy valami közel 140m $-t költöttek csak a gta5 elkészítésére a két platformon, ennek ellenére, hát khm. Kis túlzással úgy néz ki egy felpimpelt ezer éves rbr-hez képest is, mint egy wii játék az eredeti rbr-hez képest. Gow ugyanez.
Saját platformunkon szép, de 55"-on nézve hát khm...
A paradigma váltásokat meg hagyjuk. Programozóként soha a büdös életben ne láttam olyat, nem olvastam, nem hallottam, stb. hogy bármilyen "paradigma váltás" hozott olyan teljesítmény növekedést ami látható ugrást hoz azonos hw-en. Segíteni fog, sok bottleneck eltűnik, de a mostani generáción kapsz max. akkora ugrást, mint a ps3 esetén. A köv. konzol generáción már nyilván segíteni fog, ha nem butítják még tovább a szintet és mennek a cloud irányába, mert most nagyon úgy néz ki, hogy ezt akarják.
(Csak hogy értsd a gyakorlati gondot: ha pl. cserélünk egy egymagos kis prociról egy 4x akkora órajelű, négymagos és nyersz számítási kapacitásban kb. 20x-os erejű procira, az nem jelenti azt, hogy a kész routinok azt ki fogják használni. Ilyenkor ha sok pénzed van (gta5, gow) neki állhatsz optimalizálni és végén ki tudsz használni jóval többet. Ellenben a játékok 98%-át készítő többi stúdiónak nincs erre pénze, majd ha a kész library-kat megkapják akkor lesz valamennyi gyorsulás, már ha éppen a saját routine-jaikat lesz pénzük az újabb lib-ekhez húzni. Azt kéne megérteni, hogy egy programozó/designer/stb. munkaórája drága és bizony ha kiszámolod nem az jön ki az átlag studio-nál, hogy akkor beleugrunk egy új "paradigma-ba" mert az nekünk hú de megéri...)
Btw, tudnál egy példát mondani a bejött paradigma váltásokra? Dx-ek? Mindegyik ugye megváltónak lett hirdetve? PS3-on ugye ma már billentyűzettel és egérrel rts-ezünk, mert hát ugye anno ezt lengették be, hogy a cell simán elbírja a sok egységet. Oh wait, a paradigma váltás elmaradt...
Szerk.: Vagy nézd meg AMD hányszor váltott paradigmát? Ment vele valamire? IGP-k eljövetele? Akkor lett belőle valami, mikor Intel is lépett és olcsó lett kihasználni az átlagnak. OCL ugyanez. Ha rákeresel egy scopus-on, a tudományos munkák 90%-a még mindig cuda-t használ...
-
babkukta
senior tag
egyenlőre ps-re lesz elérhető (gondolom én), és mennyi a valószínűsége, h PC-re is átterjed? Persze idővel, nem azonnal
-
GeryFlash
veterán
Te mi a francról beszélsz? Nézd meg a gears of wart és a gta 5öt x360on, utána gyere a mantráddal
PC master raceszel részben egyetértek, de az új konzolokban is rengeteg tartalék van, látom már Abu-nak is tele a töke azzal hogy minden fórumba leírja ezt... Nem, nem programozni tanulnak meg, csak simán más felépítésűek lesznek az új motorok, és ez jobb optimalizációt fog eredményezni. -
MaUser
addikt
Thf, megtalálják a szent grált vagy eddig minden programozó hülye volt és most hirtelen lesz egy hihetetlen 2x-es gyorsulás. Segítene az is valamit? Nem...
Ugyanezt játszották el a PS3-mal és az xbox-szal, hogy majd azt is csak meg kell tanulni programozni. Aztán láttuk mi lett belőle.
A beígért grafika nem, bár pár tíz m$ beleölésével már egész tisztességes munkák születtek...
-
JmL
csendes tag
Szerintem megoldják a nagyobb stúdiók az elég fps-t az új motorokkal, kérdés, hogy a full hd elég lesz-e a megfelelő élményhez.
-
Valahogy nem hiszek benne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Blindmouse #7 üzenetére
Nem. A nagyok elhúznak, a kicsik pedig lemaradnak. Hacsak nem pumpálják tele az R&D részleget pénzzel. Egyébként aszinkron compute-ra érdemes gyúrni a motor szintjén, mert Xbox One-on és PC-n is létezik ez a funkció a legfrissebb API-kban. Ráadásul nem csak pár százalék extra sebesség van benne, hanem jelentősen több. A GDC-n is egy vezető téma volt ez az irány, mert olyan sebességelőnyt ad, amibe megéri befektetni. Az egyetlen igénye, hogy amit csak lehet compute pipeline-ban kell írni.
-
Blindmouse
senior tag
Aha, és az összes kiadó a fejéhez kap egyszerre, hogy ú á, és elküldi az össszes programozóját továbbképzésre, hogy megtanuljanak olyan programokat írni, amik az elvárt felbontással és sebességgel futnak. A probléma nem újkeletű, valószínű az utolsó program ami kihasználta a hardvert a doom volt.
Még a PS3-ra sincs fogalmuk hogy kellene írni, majd hirtelen a PS4-re lesz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Blindmouse #5 üzenetére
Full HD-ben természetesen. Ez a Morpheus natív felbontása.
Fel kellene fogni végre, amit mondanak. Ma egy játékban a pipeline-ok sorosan, egymás után vannak futtatva. A PlayStation 4-et úgy tervezték, hogy ezek a pipeline-ok egymás mellett párhuzamosan fussanak. Tehát rengeteg kihasználatlan erőforrás van a gépben, de ennek kihasználásához újraírt motorok kellenek. -
Blindmouse
senior tag
PlayStation 4 képes lesz-e 120 képkocka/másodperces tempót kipréselni magából
És ezt mégis hogy érik el a PS4-el? Egy 320*200-as képet fognak felskálázni? -
bandi0000
nagyúr
Szerintetek a szemüveg nélkülözést is megoldják? Az ocolus-nál volt róla szó, hogy állítható dioptria van benne, vajon itt is?
-
MeszesKPT
őstag
Először talán a 60 fps-t kellene elérni.
-
apatyas
Korrektor
Morpheus, add már azt a pirulát
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- A firmware okozhatja a Windows 11 augusztusi frissítésével kapcsolatos SSD-hibát
- Gyúrósok ide!
- iPad topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Mikrotik routerek
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Subaru topik
- Bundle topik
- További aktív témák...
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Nvidia Quadro M2000/ P2000/ P4000/ RTX 4000/ RTX 5000/ RTX A2000
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest