Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz jacint78 #30 üzenetére

    A legtöbb memóriaigényes program érzékeny az időzítésre, hiába növeled az órajelet és sávszélességet, ha a hozzáférés időbe telik.

    A memória hozzáférés időbe telik, ezért nem mindegy az időzítés. Megfelelő programszervezéssel viszont növelni lehet az esélyét, hogy a CPU ne fusson állandóan bele abba a szituációba, hogy az adatokra várni kell, mert már nincsenek a cache-ben, gyakran azért mert bár ott voltak, onnan már kihullottak. Ha az adatot ideális esetben csak egyszer kell a memóriából beolvasni, utána amíg csak dolgozol vele már a cachből elérhető akkor nem lesz annyira kritikus az időzítés, mintha ugyanazt az adatot N x be kell hozni a memóriából, persze mindig csak azután, hogy a cache-ből már kiesett.

    Az hogy a memória időzítés javítására lényegesen jobban reagál a program mint a sávszélesség emelésre szerintem a rossz programszervezés tünete. Nyilván az is számít, hogy mennyi forró adat van (több vagy kevesebb mint a cache mérete), de más játékoknál megoldották, hogy ne legyenek ennyire érzékenyek a memória időzítésre, én ebből arra tippelnék, hogy itt az ubi programozói a sarasak...

Új hozzászólás Aktív témák