Új hozzászólás Aktív témák
-
Senkinek sem jó, ha egy alkalmazás a telepítés után tölt le fájlokat. A fejlesztőnek azért nem jó, mert külön kell rá szervert biztosítania, aminek a fenntartása pénzbe kerül. A játékosnak meg azért nem jó, mert egy idő után a fejlesztő le fogja állítani a szervert, és többé nem tud majd játszani, ha újra akarná telepíteni a játékot.
-
n.p
csendes tag
Nem tudom, hogy hallottál-e arról, hogy pl. Magyarországon a játékfejlesztésben dolgozó programozók nagyon nagy százalékának elég erős demoscene kötődése van...
Magyarokat nem akarok írni (tudnék elég sokat), de legyen itt néhány külföldi példa:
Vogue/Triton Magnus Högdahl
Statix Alex Evans
Chaos/Farbrausch Dierk Ohlerich
Memon/Moppi Mikko Mononen -
M@trixfan
addikt
Ebben az esetben az AppStore ökoszisztémájáról van szó, megint elmentünk teljesen kocka irányba, miközben sokkal szélesebb a kép. Az Apple nyilván az egész rendszert nézi, amiben benne van a 3G, LTE, még az Edge letöltés is. Úgyis változni fog ez ha szükség lesz rá és már most is pluszban töltenek le tartalmat a programok, mint ahogyan már előttem is mondták.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
#65675776 #37 üzenetére
"Szóval lenne ezernyi lehetőség, csak nem használják ki őket a programozók, mert csak."
Átlag programozót alapvetően érdekel minden technológiai újdonság, és ha rajta múlna mindig a legújabb technológiákra fejlesztene. Szóval az, hogy ezek nincsenek kihasználva, nagyrészt azért van, mert megmondják nekik, hogy ne használd őket, mert kisebb lesz a piac / nincs idő külön fejleszteni régebbi hardverekre is / nincs idő kísérletezni új technológiákkal / stb. (Értelemszerűen az idő mindig behelyettesíthető erőforrással is) -
#65675776
törölt tag
A csúszás és költségtúllépés nem feltétlenül a fejlesztés nehézsségére utal. Sok esetben csak a megrendelő (jelen esetben ugye a kiadó) pumpolása a cél. Ahogy ez jellemző pl a hadiiparra is.
De nem a költségekkel és az idővel van a problémám. Hanem az egysíkúsággal pl. Vagy azzal, hogy még mindig két kézen és két lábon számolhatóak azon játékok, amelyek ténylegesen ki is használják mondjuk a DX11 adta lehetőségeket. De a natív 64 bites kóddal rendelkező játékok sora is igencsak ritka. Szóval lenne ezernyi lehetőség, csak nem használják ki őket a programozók, mert csak.
-
Cathfaern
nagyúr
"Mondj példát olyan projektre, amely időre és az eredeti büdzsén belül elkészült (pro tipp: nem véletlenül elenyésző ezek aránya)"
De ez egyértelműen és kizárólag azért van, mert az összes játékfejlesztő egy lusta dög. Bárki más normális ember képes lenne időre befejezni, csak hát ezek a játékfejlesztők már csak ilyenek -
Vico87
tag
válasz
#65675776 #15 üzenetére
Ilyet általában az mond, aki nem tudja, hogy mi fán terem a programozás és a játékfejlesztés. Technikailag jó játékot fejleszteni nehéz, AAA kategóriásat pláne, főleg, ha egyszerre több platformon is mennie kell, ezt már fel kéne fogni.
Mondj példát olyan projektre, amely időre és az eredeti büdzsén belül elkészült (pro tipp: nem véletlenül elenyésző ezek aránya). -
bteebi
veterán
Az is a baj szerintem, hogy egy idő után már nem tudnak mit kitalálni, ami nem csoda. Volt már minden, mint a búcsúban. Izomból viszont sok dolgot meg lehet oldani, ezért jobb híján a grafikát csinálják meg egyre szebbe, ráadásul így szerencsére indokolttá válik az új, szebb-jobb-erősebb hardver megvásárlása is
.
-
arn
félisten
itt is megdoglik a kreativitas. en baromira szerettem a 90es evek elso felenek pcs jatekait, egy csomo ujdonsagot hoztak, es a szukosebb eroforrasok miatt sokkal inkabb az ujszerusegre, a kreativitasra helyeztek a hangsulyt. a mai pcs jatekok meg vminek a 20. resze, meg ugy nez ki, mint a masik, es csak nagyobb, szebb, jobb a fontos. gyakran az indie jatekokban sokkal tobb a kurazsi.
a mobilos evolucioval tok jo volt ezt gyorsitva ujra atelni, de mar itt is jon a fordulopont, a lenyugozo kinezet viszi el a jatekot, a beltartalom meg majd minden xedik jateknal uti meg a megfelelo szintet. a masik, hogy korabbi jatekok portjait nezhetjuk. nem mondom, vhol baromira elveztem a nosztalgiat (broken swordok), csak nehogy tulzasba vigyek.
-
#65675776
törölt tag
válasz
Kristof93 #26 üzenetére
Akkor is a tömörítéssel szórakoznak előszeretettel. Más nem indokolja pl, hogy a DX: HR DC a sima DX: HR + összes DLC-hez képest 2x méretűre duzzadt. Többlet tartalom nincs benne annyi, ahogy annyival jobb textúrák sem.
dabadab: Lehet heti 60 órát dolgoznak, vagy legalábbis annyit vannak bent a munkahelyükön. Csak ez egyre kevésbé látszik a játékokon. Egyre kevesebb tartalom készül el egyre gyengébb minőségben. Persze ha 1-2 órákat reggeliznek, meg 2x annyit ebédelnek, mint pl az egyik magyar fejlsztőnél, akkor nem csoda, hogy a heti 60 óra semmire sem elég...
-
Reggie0
félisten
válasz
bitblueduck #12 üzenetére
Nem tudom, hogy demoscene-rol hallottal-e, de nezd meg mit lehet kihozni 64kB-bol.
-
válasz
bitblueduck #24 üzenetére
Hattertaron is tomoritve van, tobbszaz gb lenne egy AAA jatek tomoritetlen texturakkal.
-
n.p
csendes tag
válasz
bitblueduck #24 üzenetére
A DXT (Tegrán és Windowson vagy ATC Adrenon) veszteséges tömörítés (4:1 DXT5 esetén), de általában a háttértáron ez egy veszteségmentes tömörítővel (deflate, lzma, lz4) be van még tömörítve.
-
-
janos1988
addikt
A beágyazott videóban eléggé korlátolt szabályok között mozognak/animálódnak az ojjektumok. Sok esetben csak egy adott utat járnak be ismétlődve. Az egész olyan, mint egy feltuningolt 3dmark 2001.
-
nonsen5e
veterán
-
Miért probléma ez? 15k egy 64GB-os microsd.
-
#65675776
törölt tag
Azért érdekes ez. A fejlesztők lustasága miatt nincs kihasználva a mai PC-k képességének 80%-a például. De igényeik a másik fél felé vannak hegyekbe. Csak tőlük ne merjen senki semmit sem kérni, mert az az ő szemükben istenkáromlás. Főleg ha optimalizációért kiált a pórnép.
-
Akos1994
aktív tag
Én se értem ezt az egész fejlesztők fikázása című dolgot, mert az igényesebb és nagyobb méretű játékok androidon is 95%-ban úgy működnek, hogy letöltesz egy 5-10 mb-os APK-t és utána egy szerverről leszedi az 5-10 mb-os APK a maradék contentet. Apple-t messziről elkerülöm, így nem tudom a szabályokat, de nyilván az nincs megszabva, hogy az alkalmazás minden fájlja/eleme/tartalma csak az apple app boltjából tölthető le. Azt meg nem tudom elképzelni, hogy egy szerver bérlését akarnák ily módon megspórolni. Műbalhé.
-
Oliverda
félisten
Oldják meg a fejlesztők. Persze nyilván az a legkényelmesebb, ha a végtelenségig növelik a méretet.
-
válasz
Kotomicuki #11 üzenetére
Ennek nem sok köze van a programozáshoz. Nem lassú vagy sok memóriát zabál, hanem a content túl méretes. Nemhiszem, hogy a jelenleginél jelentősen jobb kép- és hangtömörítési algoritmusokat fognak kitalálni mostanában.
Meg kéne tanulni takarékosan alkotni a művészeknek -
Kotomicuki
senior tag
Netán, programozni is meg kéne tanulniuk a T. fejlesztőknek, vagy erre nem sajnálni az időt a T. kiadóknak!
-
FLATRONW
őstag
Nekem erről mindig a Far Cry 2 esete jut eszembe. Ott megtudták oldani, hogy 3 GB-ot foglaljon csak a játék. Nem tudom elképzelni, hogy egy mobil játék esetén mi a fenének kell ekkora terület. Nem mostanában lesz az, hogy a rájuk készült játékok elérik vagy csak megközelítik a Far Cry 2 grafikai szinvonalát.
-
1. Boven eleg a ket giga. Csomo tartalmat az install utan toltenek le bizonyos jatekok.
2. Nem orulnek ha 5 gigas tartalmakat kene felraknom 16 gigara. Es ezzel szerintem nem vagyok egyedul. -
Vico87
tag
A valóságban viszont a fejlesztőket baromira nem érdekli a 2GB-os limit, mivel nem rakják be az összes assetet az AppStore-ba kerülő csomagba (így belefér a limitbe), hanem első induláskor letölti a játék a készítőktől. Megint a semmi lett felfújva és kiszínezve...
-
bbTamas77
aktív tag
Azt nem értem mire nem elég 2GB-t, biztos nem textúráknak kell a hely, inkább a hangok amik több helyet foglalnak.
-
ldave
félisten
Én csak azt nem értem, hogy egy olyan platformon, ahol a f2p és az 1$-os játékok uralkodnak, tényleg van rendes piaci igény komolyabb, akár 10-20$-os játékokra?
-
Garada
őstag
Amíg a készülékek sem rendelkeznek valamivel nagyobb memóriával szerintem teljesen elfogadható a 2GB bár nekem már ez is sok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mikrotik routerek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPad topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Házimozi belépő szinten
- iPhone topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S21 Ultra / 12GB RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- RTX-es GAMER laptopok + dokkolók + licencek
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3315, 90% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3428
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest