Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
"OpenGL-t újraírni, nahát! Most jöttek rá, hogy gagyi? A felhasználók nagy része erre már régen rájött."
Ize, szerintem nem szerencses osszekeverni azt a ket dolgot, hogy "jatszottam a Quake-kel" meg azt, hogy "ertek a vektorgrafikus API-khoz", mert abbol tul sok jo nem fog kisulni.
"A Mantle nem egy átfogó grafikai megoldás, hanem egy trükk a gyenge AMD processzorok eladására, illetve persze a memória-zabálás miatt persze 3GB-os AMD kártyákat is kéne hozzá venni."
Igen, pl. ilyenek.
-
hugo chávez
aktív tag
"A Mantle nem egy átfogó grafikai megoldás, hanem egy trükk a gyenge AMD processzorok eladására, illetve persze a memória-zabálás miatt persze 3GB-os AMD kártyákat is kéne hozzá venni."
Muszáj ezt a baromságot terjeszteni?
A Mantle egy átfogó megoldás a jelenlegi grafikus API-k problémáira. Az más kérdés, hogy vannak hardveroldali követelményei és ezeknek csak az AMD GCN architektúrája felel meg teljesen. Ez egyrészt technikai ok (mint ahogy a DirectX 12 nél a D3D_FEATURE_LEVEL_12 is egyedi hardveres támogatást fog követelni), másrészt meg, mivel az AMD saját API-ja, ezért nyilván a saját hardverükre írták meg.
Szerintem amúgy a legkorszakalkotóbb dolog az AMD történetében. Látható is a kiváltott hatásban (DX12, Metal, OGL reform).(#29) katt777:
"Én meg akkor leírom újra neked, és azoknak, akik nem képesek nemhogy egy hsz-t, hanem egy mondatot sem értelmezni: a felhasználók 99%-át a játékok érdeklik, és nem érdekli őket, hogy 1 adott alkalmazásban hű de jó az OGL..."
A felhasználók 99%-át? Hát ez már már fetrengveröhögősszmájli. Milyen felhasználókét? Maximum azokét, akik AAA kategóriás játékokkal játszanak. Ezek hányan vannak és milyen jelentőséggel bírnak a világ számítógéphasználóinak körében?
Egyébként, ha már OGL, Kopi31415 írta a CATIA-t. Ezt a súlytalan kis programocskát tudod kik használják? A teljesség igénye nélkül, csupa olyan jelentéktelen cégecske, mint a Boeing, a Northrop Grumman, a Lockheed Martin, az Airbus Group, az AgustaWestland, a Newport News Shipbuilding, a General Dynamics Electric Boat. Ezek némelyikének van olyan terméke, amelyiknek darabja is több milliárd dollárba kerül. -
pakriksz
őstag
oda van írva hogy milyen beállításokon fut, a grafikai preset-ekbe minden beletartozik, az AA és az aniso is... kb minden játéknál ez van. Ahol nem lehet tudni mik a pontos beállítások azt custom-nak szokták nevezni, nem ultra-nak meg high-nak... Egyébként kisebb grafikán még többet gyorsult volna...
De értem én kitaláltad hogy a mantle nem jó, és aki az ellenkezőjén állítja az mint kamu
Biztos az m$ is azért kezdte el a dx12-t fejleszteni, mert a mantle alaptalan marketingcucc... -
Én meg akkor leírom újra neked, és azoknak, akik nem képesek nemhogy egy hsz-t, hanem egy mondatot sem értelmezni: a felhasználók 99%-át a játékok érdeklik,
Na, én itt hagytam abba a csevegést.Az hagyján, hogy totál dilettáns vagy a témához, de még Te ülsz a magas lovon.
-
Laja333
őstag
Akkor milyen játékban szeretnéd mérni, ha nem abban, amiben van Mantle támogatás?
Ráadásul pont ne multi BF4? Ahol legjobban kell a proci erő?
Nem értem.
290-es topicban i7-es tulajok is nagyon szeretik a Mantlit, teljesítmény növekedéshez sem kell AMD proci.
Nálad tényleg user error van.
"BF4 pocsék kódjáról elég sok helyen olvasni."
Szerintem az a baj, hogy ha csak sok helyen olvasol, akkor tévesen jól informáltnak kezded hinni magad, és elfelejted meglátni az adat mögött az információt. -
Mivel mindegyik tőzsdei cég, így egyértelmű, hogy a profit számít. A felhasználói elégedettség csak egy eszköz a profit növeléséhez.
A procik esetében valóban műxik amit leírtál, mert van egy közös ISA; az x86 utasításkészlet.
A VGA-k esetében sosem volt ilyen állapot, minedgyik DX-en, vagy OpenGL-en keresztül működött - többé, kevésbé egyformán.
Emlékszem még bőven arra az időkre, amikor egy ATi 9200 kártyának sokkal szebb képe volt, mint egy Fx 5600-nak, vagyis ugyanazt a programkódot egyik máshogy értelmezte, mint a másik. És ez 12-13 éve volt. -
-
Szerintem sikerült jó sok furcsaságot összeírnod.
Az OpenGL-t rengeteg helyen használják, nem kimondottan a játék az elsődleges célpont. Ezt próbálják neked elmagyarázni, sikertelenül.
A Mantle kitétele a GCN, nem az AMD processzor. Az AMD írta, nem köteles bármit figyelembe vennie. Az Intel fordítói ugyanilyenek.
Az OpenGL egy nyílt forráskódú, ingyenes API, nem vetheted össze sem a DX-szel, sem mással. Gagyinak kicsit sem nevezhető, az idő lassan eljár felette, most frissítik. Mivel rengeteg helyen használják (sokkal több helyen, mint a DX-et), nem úgy van, hogy gondolnak egyet, aztán 2 perc alatt átírják."Oda kellene visszajutni, hogy ha a GPU kap egy hardveres utasítást, akkor azt a gyártójától függetlenül képes legyen végrehajtani. Minden szoftveres megoldás kizárólag lassít, függetlenül a szoftvertől, hiszen azt máris fordítani, értelmezni kell. Sajnos az erre képes programozókból már nincs túl sok."
Tekintve, hogy a processzoroktól teljesen eltérő módon fejlődtek a GPU-k, ez egy teljesen lehetetlen elképzelés. Ellenben alacsony hozzáférésű API-k ezt a kérdést javarészt megoldják.szerk.: Uhh, bakker, mire elküldtem, jó sokan megelőztek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És melyik GPU-t választod, vagy választja a piac, mert ha mondjuk a Pitcairnra írnak programot, ami mellesleg megoldható, akkor csak a Pitcairnon fog futni. Ha veszel új GPU-t már nem futtatható az alkalmazás. Egyszerű úgyis mindenki lecseréli. A low-level API-k, mint a Mantle pont azt kezdeményezik, hogy az egész legyen többé kevésbé egy shader fordító, a programozó pedig megírja az alkalmazásban azt, ami régen a driverben volt benne.
De nem baj, ha hardveres szintű elérést szeretnél. Erre találták ki a konzolt. PC-n viszont ilyen sosem lesz.
-
pakriksz
őstag
Ilyen amikor a hozzá nem értés erős magabiztossággal társul(és frusztrációval hogy neked nem megy)
Gondolom azt sem tudod hogy mi az draw call, hogy eszik e vagy isszák, életetben nem készítettél 3d modellt(vagy nézted mivel jár az, hogyan kell optimális modellt készíteni), vagy néztél bele egy játékmotor működés. Azért próbálj egy FSX vagy ARMA szerű játéknál pár configot, egészen meglepően a az erősebb cpu sokkal többet fog dobni a teljesítményen mint egy erősebb gpu. Na vajon miért? Hát persze mert cpu limites mindig, minden nagy területet megjelenítő játéknál így van.
De azért pár teszt is: [link]
Nézd csak hogy gyorsult az i7-es config, főle 2 gpu-val! Hogy lehet ez ha nincs cpu limit?
Mellesleg i3 és i5-el is javul, thief-ben is.
Még jó hogy a thief-ben nincsenek egetrengető különbségek, hiszen gyakorlatilag egy cső játék, látótáv alig van, így nem is kell sok objektumot megjeleníteni-> kisebb az esély arra hogy az API cpu limitet érjen el.
-
lev258
veterán
Azért a lassúság nem éppen mérvadó. Windows-on alapvetően a DirectX-re vannak kihegyezve a driver-ek is. Maga az OpenGL nagyjából egy szinten van sebesség tekintetében a DirectX-szel, bár újra és újra elő szokták venni a témát, de mindig arra jutnak, hogy nics értelme az összehasonlításnak így. Ha nem is a játékok, de a komolyabb cross-platform alkalmazások OpenGL-t használnak (pl. Blender) és igen jól teljesítenek vele.
-
pakriksz
őstag
Ezt a marhaságot honnan vetted? hol ront a mantle grafikai teljesítményt?
De bizony a mantle egy átfogó grafikai megoldás, nem trükk, hanem fejlődés, ugyan azt adja amit a dx12 és az új opengl fog.
Mondok még egy szomorú dolgot, bizony vannak olyan programok ahol egy i7 is vastagon cpu limites a jelenlegi apikkal, de 2 gpu mellett szinte mindben.
Emellett a fejlesztők dolgát is megkönnyítené, már ha nem kéne a jelenlegi directx(vagyis a csúcscpu-k) képességeinél megállni (~3000 draw call), mehetne több objektum, nagyobb látótávolság, kevesebb odafigyeléssel a modellezésnél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S25 Ultra 1TB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged