Új hozzászólás Aktív témák
-
Atos23
senior tag
Kicsit soknak tűnik az a 2 év, reméljük hamarabb megtérül
-
ABnormal
őstag
ugyanarról a kútfejről tankolunk
,igaz én 50-50-be rakom az etanolt,nincs átalakítóm...
-
Sifre
senior tag
Kissé már leült a téma, de annyit még hozzátennék, hogy egyes (főleg a kihegyezett) motoroknál 50-50 keverési arány mellett (elektronika nélkül) a lejjebb kerülő nyomatékcsúcs miatt akár 10% fogyasztáscsökkenés is előfordulhat. Saját tapasztalat: Fabia 1.4 16V 74kW
-
kovy79
őstag
Jó ilyen cikkeket olvasni a logout-on és tanulni belőlük. Hallottam már az E85-ről, de most már sokkal okosabb lettem.
kis hiba: "menjek be vele párszám km után"
-
jaja1981
addikt
Áh, ennyi nem.
Gondolj bele milyen hígítás, hogy 40l-hez 50ml.
Ennyi olajat felhoz a gyűrű is, meg a 2T olaj úgy van tervezve, hogy elégjen.Sajnos a '79-es Mantám is 98-ra van tervezve, de az előgyújtást előre állítottam, hogy a 95-össel is menjen.
Számottevő különbséget nem érzek, de azért rossz, hogy nem azt az üzemanyagot kapja amire tervezték.
Vennék én 98-ast, de nem sok helyen kapni. Megtankolom Érden, elmegyek vele valahova és ott nincs, akkor megint forgathatok az elosztón. -
jaja1981
addikt
válasz
dízelracer #127 üzenetére
Én az '86-os 1,6D Jettámat étolajjal járatom, használttal.
Szűröm 2x 30um-es papíron és 2x ülepítem a víztől és egyéb szennyeződésektől.
Kap még 40l-hez 0,5l kétütemű olajat és vígan megy vele.
Ugyan olyan a menetteljesítménye, a fogyasztása, csak hideg motornál lágyabban jár.
Ezeket tapasztalom.Miért menne tönkre az adagolóm az étolajtól?
Köszi.
VR6-Fan:
Én mindenhez rakok 2T olajt.
Suziba is, meg a Mantába is benzinhez.
Ártani nem árthat, ára nem sok, szóval jó az bele.
Én biztos minden autómba teszek majd. -
Sir Pocok
őstag
Nekem 2008-as 1.3 Suzuki Swift-em van.
Egy hónapja használom 50-50% keverékkel.
Tapasztalat:
Fogyasztás növekedett 6,5 l-ről 7,2 l-re. (vegyes)
Alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb.Összességében én nagyon elégedett vagyok.
-
VR6-Fan
veterán
válasz
#24889344 #116 üzenetére
pl kicsit megcsocsálják a szelepeket.
de mitn ahogy írták a dugót is elég gyorsan elehet égetni vele (ismerősőmnek 200+ felett eset össze egy gyerek öklömnyi méretűre a 3-as dugója és a 3-as hengernél függőlegesen repedt is a blokk, szegény keverék...)
jaja1981:annyit tennék hozzá hogy modern dizelekhez is (PD, CR) szinte kötelező jelleghez ildomos adni, és akkor nem fog kifingani 100e+ km után a a csúcs benne....
de szvsz a sima 95-höz is illik adni egy keveset, az is igen csak száraz....
-
orangez
csendes tag
Nekem suzukim van és az etanol miatt két ac pumpa cserén vagyok túl.
Gyakorlatilag soha nem térül meg a többletfogyasztás, és az esetleges
alkatrész cserék miatt. -
dízelracer
őstag
válasz
Kantorpe #126 üzenetére
Ne is próbáld. Egy kamrás dízel még csak csak keresztül tolta a csúcsokon a sűrű, szennyezett, használt étolajat de az adagoló ott is beszarik tőle előbb utóbb (inkább előbb). A mai kifinomult dízelek befecskendező rendszerét pár hónap alatt teljesen tönkreteszi. És az nem garanciális hiba.
-
Kantorpe
tag
Nekem 10 fok felett mindenfele trukk nelkul 100% nal teljesen jol ment a gep. Sot jobban mint benzinnel, kiprobaltam autopalyan, a vegsebesseg megnott, es jobban is ugrott. Mindenesetre csak hosszutavra hasznaltam.
A kosz kioldasa meg urban legend, normalis autonal ez nem jelentkezhet, ha megis, akkor ott valami generalis gond van, vagy valami 30 eves jarmu.
Egyebkent a +20% fogyasztas novekedessel lehet szamolni, valamint megkell szokni, hogy porgetni kell a motort, a mar leirt dolgok miatt.
Nekem a fogyasztas nem valtozott, abbol a szempontbol, hogy varosban annyi benzint evett, mint hosszutavon e85-t.
Mindenesetre csereltem egy dieselre. Sajnalatos modon nem sutoolaj kompatibilis, a netes leirasok szerint, mindenesetre meg ki nem probaltam, 1 honapos autonal nem volt szivem.
-
Stirlitz
senior tag
válasz
Napfénysüti #122 üzenetére
A benzin levegő keverék és az autógáz levegő keverék szokott robbanni. A csepfolyos gáz biztos nem.
Ettől kár tartani. Meg a balesettöl is. Ha akkora űtést kapna a tartály, amit nem bírna elviselni, az már az autó utasainak amúgy is mindegy lesz.
-
Picco
addikt
válasz
Napfénysüti #119 üzenetére
pfff, en jobban bizok egy vastag falu, nyomasprobazott tartalyba, mint egy muanyag benzintankba
-
Stirlitz
senior tag
válasz
Napfénysüti #112 üzenetére
Szakszerű beépitésnél nem veszélyes. Mitöl lenne az? Minden gázrendszer alkatrész többszörösen túlbiztosított, a gáztartály meg különösen. Érdekes, az senkit nem zavar, hogy átlag 45L benzin van a valaga alatt, a gáztól meg félnek mint az őrdögtöl.
-
jaja1981
addikt
Etanol tankolás mellé ajánlott egy tankhoz 50ml kétütemű motorolajat tölteni.
Ez keni a benzinpumpát és a befecs szelepeket is.
Suzukival így járunk gond nélkül, 1l olaj 900Ft, szóval nem tétel és örök életű a benzinpumpa.Az én autómba meg használt étolaj kerül, ami ingyen van.
Ez a legjobb üzemanyagforma mostanában! -
GReddy
tag
Érdekesség - TELJESEN ÉS TÖKÉLETESEN eltűnt a monderossz (mondejó... érted!) alapjárata. Gyakorlatilag életében összesen (negyed millán túl) nem volt annyit önindítózva, mint ma, meg tegnap. Pfffff... tetvedék. Ha ki akartok tolni magatokkal vegyetek egyet! Bár már annyiszor láttam lángok között égve elpusztulni, hogy az összes utálatom belesűrítettem már gyakorlatilag ergo ezáltal jobb emberré váltam. Népművelő hatás ON. Egyébként meg EZ EGY SZEMÉT konkrétan. (Hatszázötvenezres tanulság - nem mindig az újabb a jobb, autó fronton meg különösen nem.) Szóval visszatérünk a témára - ha lesz mivel. Vagy lesz miből.
Update - KEVESEBBET eszik a feles fröccsből, mint tiszta benzinből. De nem kevéssel. Kb 20% körül van az eltérés. Valószínűleg túl szegény a keverék (MAP szenzor!), ez magyarázná a gyengeséget, és az alapjáratot, valamint a túl alacsony fogyasztást. (Nem. Ha ez az ára, akkor nem jó. LEGYORSUL a busz??? EGY IKARUS??? HALLOD!!!!???)
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Stirlitz #110 üzenetére
Azt tudom hogy már nem olyanok a tartályok. Gázos Fiat Punton tanultam vezetni annál se látszott. Valahol a hátsó lökös előtt volt beépítve emlékszem ott volt a gáz betöltője is.
De mondjuk a pótkereket be kell áldozni az tény. nem veszélyesek amúgy ezek a gázos autók? Nem tudom de lehet azért is tartok tőlük mert nálunk jó pár éve felrobbant egy ilyen gázos kocsi és a tulaj párt soha nem is találták meg. Ez még gyerekkoromban volt mondjuk, csak megmaradt bennem. -
Stirlitz
senior tag
válasz
dízelracer #107 üzenetére
Pontosan. Nem tudom, mindenkiben a nagy "bojler" kinézetű tartály maradt meg, pedig ma már annyi méretű toroid (pótkerék helyére építhető) tartály van, hogy nincs olyan típus amibe ne lehetne ilyet szerelni. És voila, ott a teljes méretű csomagtér. Ami az esetek 85%ban kihasználatlanul űres.
És a pótkerék is elfér ott egy ügyes kis tasakban. Kis odafigyelés pakolásnál, és semmi gond a maradék 15%ban is.
-
echterion
nagyúr
válasz
dízelracer #107 üzenetére
Hát nem tudom, ezzel a gázzal én is bajban vagyok. Mert szimpi, meg nekem egy-két év alatt vissza is jönne, de pótkerék nélkül...hát nem merek elindulni sehová. Meg aztán hamarosan lesz egy kis angliai kiruccanásom (remélem, pár évig haza se jövök
), és nem tudom, ott hogy állnak a gázos (és az E85-ös) kutakkal.
-
dízelracer
őstag
válasz
Napfénysüti #105 üzenetére
Nem tudom még sosem volt gázüzemű autóm. A legtöbb helyen injektoros motornál 10%-on belüli többlet fogyasztást írnak. Haverom pótkeréktartályos Daewooja 8literrel eljár vegyesben gázzal. Az bő egy literrel több mint benzinnel. Csak ugye nem mindegy, hogy 8x170 vagy 7x342 forint.
A teljes csomagtér rendelkezésre áll. A defektjavító + a kis kompresszor pedig bőven elfér hátul a bedobált csomagok mellett.
-
Picco
addikt
válasz
Napfénysüti #105 üzenetére
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz
dízelracer #104 üzenetére
Benzin/gázos autón szereztem a jogsit így tudom hogy nincs igazán kihatással a dinamikára de a gáztartálytól helyigénye miatt óvakodom. Már úgyértem hogy direkt azért akarok nagyobb autót venni hogy legyen hely utasnak, csomagnak is. Azért ha meglesz a kocsi átgondolom bár egy gázos átalakítás már majd a kocsi árának harmadába fájna.
Egyébként a gázos fogyasztás körülbelül mennyivel nagyobb mint a benzines? -
Napfénysüti
nagyúr
-
djbahool
senior tag
válasz
Napfénysüti #100 üzenetére
Attól függ mennyit gurulsz az autóddal/év (km-ben), és hogy milyen autód van.
Az előnyei hogy olcsóbb (még ha a többletfogyasztást is belekalkulálod akkor is), valamint hogy kevésbé környezetszennyező (bár ez sokakat nem érdekel), pedig sztem ez sem utlsó szempont. -
Shad0w
senior tag
Azt nem tudja valaki, hogy a Fabia-ban az ECU letudja kapcsolni az üzemanyag befecskendezést gurulásnál?
-
JanFe
aktív tag
Erdekes cikk
-
djbahool
senior tag
válasz
Napfénysüti #93 üzenetére
45-50 között van a cucc, plussz ha garit is akarsz rá, akkor még fizetned kell egy 10est a szerelésért.
-
mrhitoshi
veterán
jó cikk,amúgy én ha majd! veszek kocsit,az biztos,hogy hidrogén cellás lesz
,leg környezet barátabb üzemanyag, csak még nincs a piacon
-
luw2win
őstag
válasz
postajoska #92 üzenetére
Nem akarok belemenni vitába, de Suzukinál jobban strapálható autó nincs. 1992-esem van, 100000km után lett beletéve a gáz, most járunk 520000km-nél, semmi baja nem volt csak gumit kellett cserélni. Semmi motorhiba semmi olyan ami költséges. Van még mellette egy Citroen Picasso-m 40000km (negyvenezer!!!) után kuplungos lett, lendkerékkel együtt kell cserélni, és monták hogy több mint 150k-ra számítsak. Azért ne legyen már 40k km után egy autó kuplungos. És nem volt széthúzatva meg semmi, ezzel ellentétben suzukival már télen jégen pörgés, csak gáz van benne ami sokak szerint szétcseszi a motorot szerintem semmit se tesz neki de sebaj stb stb.
Ettől függetlenül még lehet h jobb kocsi ez az Opel mint egy akármilyen suzuki, csak én ezt ugy vettem le h ilyen ócsárolás. Nem vagyok suzuki fan, ez csak mindennapi kocsinak van használva, arra hogy ha megnyomják lesz4rom ha megkarcoják *** stb. -
GReddy
tag
Nem érzem, hogy bárkit lenéztem volna - a post lényege, hogy NEKEM jobban megérné, mint egy ilyen kis guruló bevásárlókocsival ami eszik 5 litert. Ennek elhiszem, hogy három év fölött van a megtérülési ideje.
Azóta egy kis update - fellelkesülve a postokon, gondoltam kipróbálom a feles "fröccsöt" E85/95S benzin.
A mondeo gyűlöli! Köpköd, akadozik, nagyon rosszul megy, alacsony az alapjárata (hiába reseteltem a computert, és takarítottam ki a MAP szenzort) rángat, utálja. Hál istennek alig van benne (10 liter összesen, próbaüzemből kifolyólag) úgyhogy viszonylag gyorsan ki fog fogyni, és ebbe biztos nem teszek többé E85-öt. Viszont úgyis lassan megy a levesbe, az utódánál (Régi Scorpiom lesz, ez fix. Az nem a lambda alapján keveri a benzint, lévén nincs neki MAP szenzora) ki fogom megint próbálni. Ugyanis nekem sem mindegy... (Pl a feles kijön kb 300-ból per liter)
Érdekesség: Nem vettem észre, hogy többet enne, viszont határozottan sokkal gyengébb lett az autó. Legalább 20 ló mínusz.
Sajátom egyébként, nem hiteles... Tudod, csak erre volt pénz. (Hét éves korza? Soha nem volt egyszámjegyű korú autóm. Nem volt rá pénz..)
-
Napfénysüti
nagyúr
Hasznos írás lett. Úgyis idén tervezek autót venni és érdekel az etanolos megoldás. Egy 4 hengeres 10 év körüli autónál számolhatok olyan 45-50k-s átalakítási költséggel akkor?
-
postajoska
tag
Szép autó,gratulálok hozzá,jobb mint egy Suzuki
-
luw2win
őstag
válasz
dízelracer #85 üzenetére
Elolvastam a linkedet:
Lehetséges-e mélygarázsban vagy parkolóházban gázautóval parkolni?
Ennek oka, hogy az estelegesen kiszivárgó autógáz (melynek valószínűsége minimális, gyakorlatilag nulla), a levegőnél nehezebb, színtelen anyag így a padlószint közelében összegyűlve a levegővel robbanóképes elegyet alkothat.
A kiszivárgó gázról annyit, hogy Hódmezővásárhely-re beérve Szentesről van baloldalt egy kis gázos kút (Shell Gáz asszem)
A csávó odajön égő cigivel a szájában megfogja leguggol,leveszi a kupakot, elkezdi a tankolást. Aki látott már ilyet ilynekor egy kis fehéres gázfelhő igy felcsap,namost a csávó arcába ahol ugye egy cigi volt.Nekem ugy lefutott előttem minden hogy itt halok meg. De nyugodt szívvel megtankolta, fizettem és ennyi.
Szóval ha annyitól nem gyulladt be akkor hagyjanak a mélygarázzsal -
-
Bib
őstag
Szerintem Km/Ft árban kb ugyanannyira jön ki mert többet fogyaszt.Cégeknek megéri,mert ebből az üzemanyagból visszaigényelhető az áfa.
Némely üz.a szivattyúk nem bírják az alkoholt így a cseréjére lehet számítani. -
bambano
titán
válasz
dízelracer #85 üzenetére
A 10-ről 15 literre az nem 33% hanem 50.
-
dízelracer
őstag
Ez a 10liter -> 15liter dolog esetleg akkor fedi a valóságot ha öreg karburátoros autóról van szó ami ráadásul rosszul is van beállítva. Mert alap helyzetben még az sem fogyaszthat többet 33%-al lpg-ből. Az túl sok. Egy hengerenkénti befecskendezős autó 2-3%-al fogyaszt többet gázból mint benzinből. A központi befecskendezős motorral szerelt autók is jóval 10%-on belül vannak.
Vegyünk alapul 2literes benzines középkategóriás autót aminek legyen mondjuk 11liter az átlaga (és még nem is mondtam sokat). Ennél már elég szép pénzt meg lehet spórolni évente ha elgázosítják az autót.
12liter x 175 ft (lpg) = 2100
11liter x 342 ft (95) = 3762Így minden egyes megtett kilométerrel megspórolnánk 16,6 forintot a benzinhez képest. Ha évente viszonylag keveset 12000 kilométert megy az ember vele már akkor is 200ezer forint a "haszon". Ebből már az éves kötelező és jó esetben még a szervízköltség is kijön. Ebből is jól látszik, hogy a jelenlegi üzemanyagárak mellett annak is megéri átalakíttatni az autóját aki relatív keveset használja mert belátható időn belül megtérül. Ha éves szinten belerak az ember 18000 kilométert akkor már kevesebb mint egy év alatt megtérül a befektetés hiszen csak az üzemanyagon megspórolhat az ember 300ezer forintot.
szerk: gázautós olvasni való: [link]
-
bambano
titán
A sötétzöldeknek semmi sem jó, az nekem nem hivatkozási alap. Bármilyen energiaforrást hozol fel, mindegyikkel lesz baja. A szélerőmű zavarja a madarakat, az atomtól félnek, mint ördög a szenteltvíztől, a széntől, kőolajtól dettó (ennek talán van alapja), a vizierőmű tönkreteszi a környezetet, stb. stb. leginkább pattintott kőszerszámokkal kellene élnünk a sötétzöldek szerint...
-
L3zl13
nagyúr
Persze, messze vagyunk tőle, csak ugyanakkor meg a sötétzöldek nyavajognak, hogy miért nem áll át az egész emberiség a biomasszára teljes egészében a fosszilis üzemanyagok helyett. (Hőerőművestől, központi fűtésestől.)
Szóval ezzel szemben azok, akik a termőkapacitást, meg a gabonára és egyéb élelmiszerek árára gyakorolt hatást számolgatják, szerintem még mindig a józanabb gondolkodásúak.
-
L3zl13
nagyúr
válasz
dízelracer #78 üzenetére
Akkor rendben, csak elég félreérthető volt amit a #56-ban írtál. Az E85-öt hasonlítottad az LPG-hez, és a végéhez hozzácsaptad, hogy "És az valóban környezetkímélő." mintha az E85 kevésbé volna az...
-
bambano
titán
Kajából és kajához való gabonából (=takarmány) jelenleg is olyan túltermelés van, hogy gyakran pocsékba megy. Ha az összes olyan termőföldet, ami kaja minőségű gabona termesztésére alkalmas, bevetik, felesleg terem. Emellett a bioetanol alapanyaghoz rosszabb minőségű gabona is megfelel, amit rosszabb földeken is lehet termeszteni.
Igen-igen messze vagyunk még attól, hogy etanol miatt dráguljon a kaja. Ez csak egy kis újságírói hype meg az erre ráakaszkodott nagykereskedői nyerészkedés. A család (apám, a testvérem) ilyennel foglalkozik (mezőgazdaság), hajlamosabb vagyok apámtól elhinni bármit is, mint egy újságírótól.
-
L3zl13
nagyúr
re-re #6: Megjegyezném még messze nem ért el olyan népszerűséget és elterjedtséget az E85, hogy ez kihatással legyen a gabona termesztésre. Ez viszont nem egyenlő azzal, hogy az hülyeség lenne, és nem kell foglalkozni a lehetőséggel valahol odafent, mielőtt átállítják egész Mo-t alkoholüzemre.
Ez nem jelenti azt, hogy bárkinek itt a fórumon emiatt le kéne mondania a dologról, de egy újságírótól ugyanakkor elvárom, hogy azelőtt felhívja a figyelmet lehetséges következményekre, mielőtt azok bekövetkeznének.
-
bambano
titán
Jéééézus....
beszélgessünk már kicsit...
akkor 3-5 év a megtérülése a gáznak, amikor a 100 lovas astrámmal jártam évi átlag 20 ezret, vagy akkor 3-5 év, amikor a 6 hengeres 211 lovas vectrámmal megyek annyit, hogy heti 3 tank benzin nem elég? Vagy mostanában alig járok sehova, most 3-5 év? Ráadásul a 6 hengeres motorba a gázszet drágább, mint a 4 hengeresbe...El kellene gondolkodnod azon, hogy minek irkálsz olyan dolgokat, amiről ránézésre is látszik, hogy csak a düh iratta veled?
#60: a mostani gázrendszereknél lehet állítani, hogy sok lóerőt akarsz és akkor sokat fogyaszt, vagy alacsony fogyasztást akarsz és akkor kicsit gyengébb. rajtad múlik. de a 10 lityós autóból nem lesz 17-18 lityós autó, egyszer ültem egy 3.2-es signum automata taxiba, az 14-15 liter benzinnel nem érte be városban, taxi üzemben, 18 liter gázzal meg igen. (A kézi váltós 3.2-es vectra (ami könnyebb, mint a signum) gyári városi fogyasztása 14 liter).
-
L3zl13
nagyúr
válasz
dízelracer #73 üzenetére
Ez igaz, viszont csak a hagyományos üzemanyagokról beszél. Az etanol nem tartozik közéjük.
85%-ban etil alkoholból (C2H5OH) áll, ami majdnem olyan arányban áll H-ből, mint a metán (CH4) és ciklikus aromás CH-ek, NOX és hasonlók pedig egyátalán nincsenek benne.Ezt mondjuk valamelyest árnyalja a E85-höz 15% hozzáadott normál benzin, amelyre igazak az általad beidézettek, ezzel szemben viszont ott van, hogy a növényekből előállított etanol égéstermékei nem járulnak hozzá az üvegházhatáshoz, szemben a földgázból keletkező CO2-vel.
-
RootRulez
félisten
Halihó! Mennyi egy ilyen Bioetun átalakító? Barátnőm édesapja is játszik a gondolattal és jó lenne képben lennem.
-
dízelracer
őstag
A gázüzemanyagok magas oktánszámuk miatt nem tartalmaznak kopogásgátló adalékanyagokat. A gáz halmazállapotú hajtóanyag tökéletesen elkeverhetõ a motorba jutó levegõvel. A legjelentõsebb elõny, hogy az autógázok egyszerû szénhidrogén vegyületeket tartalmaznak, nem úgy mint a hagyományos üzemanyagok. A cseppfolyósgáz két alkotóeleme a propán (C3H8) és a bután (C4H10). A sûrített földgáz döntõ része metán, (CH4) amely a legegyszerûbb szénhidrogén vegyület. A felsorolt tulajdonságok miatt az autógáz tökéletesebben ég el, mint a hagyományos üzemanyag. A kipufogógáz kevesebb rákkeltõ hatású, policiklikus aromás vegyületet tartalmaz. A nitrogénoxid (NOX) kibocsátás 20-40%-kal, a szénmonoxid (CO) 60-90%-kal, a szénhidrogén (CH) 40-60%-kal kevesebb mint benzinüzemben. A tökéletesebb égés következtében szilárd részecskék (PM) a gázüzemû autók kipufogógázában nem találhatóak. A benzin üzemhez képest a légkörbe jutó károsanyag mennyisége, különösen a régebbi típusú karburátoros autók esetében csökken jelentõsen. A gáz levegõ jobb keveredési tulajdonságainak köszönhetõen az olajfogyasztás lecsökken, az olajcsere periódusa megduplázódik, ennek következtében kevesebb fáradt olaj keletkezik. A gázüzemanyagoknak környezetvédelmi szempontból elõnyös tulajdonságai még szabályozott keverékképzésû katalizátoros jármûveknél is igazolhatók. Különösen elõnyös az autógázok viszonylag magas hidrogén tartalma. A nagy energiatartalmú hidrogén az igazi környezetkímélõ üzemanyag, mert égése során víz keletkezik, ugyanakkor a nagyobb hidrogén tartalom következtében a légkörbe jutó széndioxid (CO2) mennyisége kisebb, ami az üvegházhatás csökkentéséhez járul hozzá.
szerk: Szarakodik a net 2x ment el ugyanaz ...
-
bambano
titán
jaja, az enyémen vagy 4 hónap alatt megtérült volna...
#6:"Ugye termőföldbe a búza, a kukorica helyére ezt ültetik. => Felmegy a takarmánynövények ára, így felmegy mindennek az ára hús, tej, péktermékek stb.": jaja, tényleg ezt szokta irogatni minden ostoba segg újságíró, aki politikai vagy pulitzer okokból akar írni valamit. A valós helyzet ezzel szemben az, hogy nem mérhetően változott az ára az étkezési és takarmánygabonaféléknek, pedig a mol évekkel ezelőtt épített Tiszaújvárosban feldolgozót.
#10: mint az közismert, Magyarországon törvényileg tilos a külföldieknek földet venni. Ergo nem vásároltak fel semmit.
-
Picco
addikt
-
Picco
addikt
válasz
hackeeeee #19 üzenetére
Nos, kisebb gáztank, több fogyasztás, tehát jóval kevesebb km-t mész, oké ott a benya még.. De lehet úgy összegezve lehet nagyobb lesz az üzemanyag költsége, mintha csak etanollal mész. Mivel ha tankolsz, akkor tankold tele benzintankot, + a gázt, ha útközben kifogy mind2, akkor ugyanez megint.
ezt most nem ertem. hany kilometert mesz etanollal egy tankbol?
nem tudom h ezt most miert irtad, elvakultsagbol, erdekeltsegbol vagy mi, de ezzel az a baj hogy felrevezeted az embereket, ami neked semmibe, de nekik sulyos penzekbe kerulhet!mert akarhogy nezem ez nem jon ki nekem.
45 liter-es az atlag LPG tank, ha nagy autod van kerheted 90 literessel is, felar nelkul. es nem 25%al fogyaszt tobbet hanem max! 15%
fogyasztasi adatokat a cikk irojatol, illetve azoktol a gaztankoloktol vettem, akikkel napi kapcsolatban vagyok.akkor most egy kis matek. atlag benzintank kb 50 liter korul lehet.
vegyunk egy 7 literes atlagfogyasztast benzinnel.
50/(7*1.25)= 571km
45/(7*1.15)=559km + tartalek 50 liter benzin- 714km = 1273kmmatek 2: nezzunk egy masik peldat: auto eves futasteljesitmenyet vegyunk 20.000km-nek. szerintem ez nem sok, tekintve hogy motorral is majdnem ennyit megyek evente.
nezzuk most az atlag arakat.(pest megyei atlagarakat neztem, linkelem is)
e85: 245
lpg: 174fte85 (20000km/(7l*1.25))*245ft=560.000ft
lpg (20000km/(7l*1.15))*174ft=432.298fteves kulonbseg: 127.702ft
nem kell benzint hasznalnod, hanem csak LPG-t, benzin csak inditashoz kell, tehat evente 1 tank boven eleg. (uj rendszereknel tudtommal ez sem kell mar).
ezek az adatok meg durvabbak ha egy nagykobcentis autorol beszelunk, ott mar egy ev alatt megterulhet a beszereles ara. (6 vagy 8 hengeres gepeknel dragabb, de 300k-ban altalaban megall.)
kornyezetszennyezest nem kevernem ide, foleg h a finomitott uzemanyagok eloallitasanak modjaba nem latok bele, de lpg-vel kb vizgoz jon a kipufogobol.
a masik amin nagyon erdemes elgondolkozni: az emberek butak, felnek az LPG-tol->nem novekszik drasztikusan a keresle->nem lesz hirtelen arvaltozas, ellenben a bioetanollal.
bocsi a felkover betutipusert, de ugy erzem kozerdeku. jah es bocs az ekezetek hianyaert
-
L3zl13
nagyúr
válasz
dízelracer #56 üzenetére
Áruld már el nekem, hogy a kőolajjal együtt a földből bányászott (fosszilis) földgáz miért is környezetkímélőbb a termesztett növényekből előállított (megújuló) etanolnál.
-
lakisoft
veterán
grat
jó döntés
E85 topik
-
-
Stirlitz
senior tag
válasz
echterion #62 üzenetére
Nem. Az átalakító azért kell, mert etanolból a benzinhez képest dúsabb keverékre van szükség. Enélkül is üzemelhet a kocsi vele, de hidegebb időben hidegínditási problémák lehetnek, valamint teljes terhelés mellett hosszútávon az elszegényedett keverék miatt súlyos motorkár a következmény. Ez természetesen tiszta E85 üzemre érvényes.
-
echterion
nagyúr
Érdekes cikk, grat.
Igazából az érdekelne, hogy minek kell az átalakító? Nehezebben gyullad, mint a benzin? -
f27
senior tag
nemtudom hogyan megy az LPG fogyasztás de én úgy hallottam hogy amég benzinből megeszik az autó mondjuk 10lityót gázból 15litert
igaz itt csak 6-7 gázos autoról tudok de mindegyik ezt mondja! a gázból éphogy jobban jönnek ki! akinek meg bent a gáz tőbsége azt mondja hogy azért jó a gáz a benzin mellé mert 1500-1700Km megtud tenni egy tanknyi lónyállal... -
Stirlitz
senior tag
Az átalakítást számolgatóknak, itt a jobb oldalon alul egy kalkulátor, ami elég jó tippet add a megtérűlésre. Akinek több jön ki mint 2év, az nem használja sokat a kocsiját.
(az átlag autós, ma Magyarországon évi 10-15ezer km-t autózik) Az ne is foglalkozzon semmivel, vegye a benzint. Aki viszont sokat autózik, szó nélkül LPG. Egyszerűen messze gazdaságosabb mint bármi jelenleg. Ezt a varázslatos 3-4 évet meg hagyjuk már
Meg elveszett csomagtért is, pótkeréktartályról hallottál már?
-
f27
senior tag
a hivatalos leírásban elvileg plusz lóerők lesznek! átalakítás nélkűl,illetve olyan autóba ahol a számítógép nem képes valamenyicskét rádolgozni erősen lovak fognak eltűnni!
aztán az alkohol már +13 fok alatt nehezebben porlad, cseppekben kicsapódik, aminek következtében E85-tel nehezebben indulhat az autó. A hidegindítási problémák miatt került 15% benzin az alkoholba4 tehát simán már +13fokánl neccesebb lesz az alkohol! -30foknál már fel robbantani sem lehet
a szegény keveréket a komolyabb autók már vissza jelzik! ebben az esetben azonnal abba kell hagyni az etanol használatát valóban!
mellesleg átalakítóval kis computer piszkálással valóban lehet plusz lovakat elérni
mondjuk nekem benzinből is meg etanolbol is 10litert aszik az autómigaz nekem mindegy hogy 200al megyek vagy 60nal
megy a klima vagy sem! tél van vagy nyár!megvan rakval az autó vagy sem 10liter és kész
-
degu
senior tag
Hat en meg a szervizben ajanlott 1:3 aranyban tankoltam szeszt,meg benyat.
Kiszamoltam mindent,es a fogyasztas ugy megnott,hogy igy egy kicsit tobbe kerult a kevert!
Eddig barhol,barmit pontosan kiszamoltam,akkor az derult ki,hogy halal pontosan ki van kalkulalva ugy,hogy nem nyerhetsz! A PR-duma egyszeruen...kamu! Nem igaz!
Jo esetben penzednel vagy,csak gyurodsz egy csomot!
Vegyuk pl. a gazra atallitast.A jelenlegi benzinarakat alapul veve 3-5 ev alatt terul meg az atalakitas.Ma-befekteted a penzed az atalakitasba,es jo esetben 3 ev alatt leszel nullszaldos!
Kozben pedig a penz romlott 20%-ot!
Na! Akkor ez jo buli? /Mellette eltunik gyk. a csomagtered,es nyilvanos garazsba nem parkolhatsz!/
A napelemes/hoszivattyus melegviz/futes rendszereket pedig csak a genetikailag hosszu eletueknek ajanlott beszereltetni...
Nalunk a Fold megovasan is keresni akarnak! -
dízelracer
őstag
Hehe ott a pont.
Pár héttel ezelőttig egy öregecske 1.9-es szívódízelem volt. Ha beálltam egy kényelmes 80km/h-ra alig fogyasztott többet 4liternél. De ha benzines autót vennék akkor nem bohóckodnék E85-el. első dolgom lenne átalakíttatni gázosra. Az E85 átlag 240-250forint ezzel szemben az LPG 170-180forint. Szerintem simán megéri arra váltani. Legrosszabb esetben is 3-4év alatt visszajön az ára. Ha valaki sokat autózik sokkal hamarabb is. És az valóban környezetkímélő.
-
Stirlitz
senior tag
Mindenképpen átalakító kell, már 50%-ot kicsit is átlépve, nagyon leszegényedik a keverék. Más probléma nincs. Jó etanolozást!
F27: te aztán összeírtál itt rendesen hetet-havat.
Mért is nem jó kétüteműbe? Ilyen marhaságot. Bármelyik Otto motorhoz jó üzemanyagnak, a kérdés csak annyi, mekkora munka átalakítani az üzemanyagrendszert. Hogy az etanol/levegő keverék megfelelő legyen.
-
djbahool
senior tag
Etanollal esetleg +pár lóérőt kap a gép, nem hogy veszít
Az átalakító meg főleg azért kell, hogy télen is gond nélkül használd. Bioetun -30 fokig indít.
Amúgy az enyém is ment átalakító nélkül is, csak lehet hogy az ECU nem tud annyi túldúsítást adni neki amennyi kell, ezért az szegény keverékhez vezethet, ami hosszabb távon motorkárosodást okozhat. -
aram01
nagyúr
én is filoztam az átalakításon de inkább vettem egy 1,5-ös dízel megánt 4,5-5 lityivel elketyeg,és van traktoros,buszos haver is
-
f27
senior tag
kicsit az elejénél vagyok még
azért én megsúgom hogy a etalon feltaláloja biodisellel megy már4 és nemsokára azt is piacra vágja! a munkagépek a kamionok már tesztként biodiselel megy feltalálogyártónknál!
anyit érdemes tudni az etalonról hogy kétüteműbe nem jó! kissebb 4ütemű motorok sem mennek vele!
etalon használata közben a gép 20-30lovat veszít!
tehát egy 110lovas autónál még jó ez a veszteség de kisebnél már nem anyira!
én egy FIAT -nál használom! számítogép ráált autómatik nem kellet semmi kütyü!
télen nagyon nemlehet majd használni még átalakítóval sem mert igaz nagyobb az oktáv száma de nem robbanik akkorát hiába adagol belőle többet!
midezek ellenére ha hoszú távon megy valaki nagyon megéri csak ezt tankolni a kocsiba! melegen már minden autó megeszi -
Stirlitz
senior tag
A Te kocsid (Fabia), műanyagtankos, műanyag üzemanyag vezetékkel szerelve. Ez a probléma téged nem érint. 50-50be használhatod az etanolt átalakító nélkül. Ha tisztán etanolal szeretnél járni, "átalakító" kell. Melyik 1.2-es motor van a kocsidban? A 6szelepes 40kw-os, vagy a 12szelepes 47kw-os? Üa rendszer ugyanaz, csak a befecskendező szelepek mások a hengerfejen kívül.
-
Shad0w
senior tag
Látom vannak itt szakértők is. Akkor megkérdezném, hogy mi van a benzintank rozsdásodásával és azzal, hogy a motor szigetelését kikezdi az alkohol? Igen, tudom, hogy ez kevés autót érint, de hol tudom megnézni az autó leírásában, hogy érintett-e, vagyhát mennyire kell erre figyelni? (1.2 Fabia)
-
Stirlitz
senior tag
válasz
FoxiestFox #41 üzenetére
Leírta, ebben elfér. Meg jobban is megy. Ezért választotta, és bevállalja cserébe a nagyobb a fogyasztást. Nem biztos, hogy felelőtlenül vezet. De csak mert van akinek kisebb a kocsija, nem kell egymást bántsuk miatta. Ez nem erről szól.
-
válasz
BloodyEddie #40 üzenetére
Ők a donorok és a donorcsinálók egyben.
-
Stirlitz
senior tag
Tudod, kinek mi fér bele. Örülj neki, hogy gond nélkül kitudod fizetni a benzin árát. Sokunknak kell sporolni, az etanol is egy ilyen lehetőség. Ezért nem kell lenézni a másikat. És ha a 3henger, akkor mi van? Főleg, ha nem hitelre vette.
Igaza van, az ővé, nem a banké, nem vállalta véletlen sem túl magát.
-
GReddy
tag
Keserűség a benzinárak miatt??? 2.0 16V gyári húzott 136 lovas cucc... 10-12liter/100, de rúgtam már bele 15-öt. De inkább ez, mint egy ilyen (bocs má') kávédaráló... Ebben a szar Mondeoban legalább nagyjából elférek, és elég kevesen hagynak ott vele. De kinek a pap, kinek a paplan..
-
Stirlitz
senior tag
válasz
hackeeeee #32 üzenetére
Miért is nem lehet a kettőt berakni egymás mellé? Gyere, tekintsd meg a kocsim.
Továbbra is mondom, ilyet állítani, hogy 2év legalább a megtérülési idő...... Ha legalább km-hez kötnéd, de hogy évhez... 2év alatt borzasztó sok km-t lehet megtenni. Céges kocsik ennyi idő alatt kb 150000km körül tesznek meg átlagban. Nézzük akkor az üzemanyagárakat. Ma délelött Pécsett ua-nál a kútnál mindhárom üzemanyag: 95ös benzin 346Ft/L ; E85 243Ft/L ; LPG 180 Ft/L. Innét meg matek. Etanol kisebb átalakítás, kisebb költség elsőre, LPG nagyobb átalakítás, nagyobb költség elsőre, amikor meg tankolni kell, akkor az LPG az E85nél is olcsóbb jóval. Nem azért írok mert szeretnék vitázni, de ez tény.
Ezek a tapasztalataim. Mielött jőn a kérdés, mivel foglalkozom, gázautószerelő technikus vagyok, és forgalmazzuk a bioetun-t is. Ezen a kivűl saját kocsimban is használom mindkettő üzemanyagot. No offense! Mindenki azt használ amit akar, de valótlant ne állítsunk. Jó etanolozást! -
djbahool
senior tag
Teljesítményben azt tapasztalom, hogy alsó fordulaton nyomatékosabb. Pl. városban lazán elmegy 50km/h-val 5. sebességben.
hackeeeee: Pillangószelep ki lett takarítva, és már a szerelő is javasolta, hogy néha azért egy kicsit menjek benzinnel is.
Az üzemanyag szivattyú remélem nem fogja megadni magát, bár benne van a kalapban, de nem kötelező. -
hackeeeee
Jómunkásember
Továbbá, csak már nincs szerk. Most kaptam azt az infót, hogy eta átalakító mellé már nem tudsz gázt berakni, elvileg. Szal a 2 együtt már nem megy.
És lehet bármit mondani, etánál a megtérülési idő jóval kevesebb, gáznál ez legalább 2 év, hanem több.. Ha nagyobb a tartály, akko mégtöbb, plusz helyet is elvesz a kocsiból..Tehát ha nicns nagy csomagtartód, akkor a gáz eleve bukó.
@Giot: Nincsmit.
-
djbahool
senior tag
Azért nem gázra, mert az 200e HUF körül lett volna, valamint akkor eltűnt volna az amúgy sem nagy csomagtartóm.
Az tény hogy mivel a gáz üzemanyag litere az E85-től is olcsóbb, de én nem megyek annyit évente, hogy az nekem megérje.
Plusz, nem is volt hirtelen +200ezres keretem rá. -
hackeeeee
Jómunkásember
Ha nem mered teljesen 50-50-ben tankolni, akkor kisebb arányban is elég, arra, hogy "hogy tetszik a motornak". Próbára elég ígyis, de max érdemes guglizni, hogy hasonló autót hogy mint használnak.
Nah jó én innentől csöndbe maradok.
Mert nem is az Én cikkem, na meg F1 van.
Továbbá ténylegesen mindenki azzal megy, amivel Ő maga akar, és ami a saját véleménye szerint megéri.
-
D.Orion
veterán
Hm ez nagyon érdekes cikk. Lenne is pár kérdésem rögtön. Nekünk egy 2002-es Peugeot 307Break van 1.4benzin motorral. Ezek szerint 50-50-ben ezt a kocsit is meg lehetne tankolni kísérlet jelleggel? Fater céges kocsinak is használja így havonta 2x is teli kell tankolni, mert bizony jár vele rendesen. Ha hosszú ideig megy 50-50%-ban a kocsi, akkor az etalon nem mossa ki a mocskot a kocsiból és nem tömíti el a szűrőket?
-
hackeeeee
Jómunkásember
Ebből az első mondat volt új, a többi nem. A többit tapasztaltuk, mint sztem elég sokan, akik etanollal mennek.
Hát nem tom, hosszabb távra a gáz olcsóbb? Hát azért a többlet fogyasztás, kisebb tartály, nem biztos, hogy ezt hozza ki. Mivel ugye érdemes mellé a tankba benyát is tenni. Szal, nem tom, csak gázzal sztem ugye senki sem indul neki egy több 100km-es útnak. Szerintem.
Mellesleg épp ezért mondják, hogy adott időközönként érdemes benyát tankolni, vagy ha már nem is csak benyát, de rekni az eta mellé benyát is.
Fogyasztásra ott vannak a kilóméterek, 1 telitankkal mérve. 1 teli tank etanol ~700km, egy telitank benzin ~800km. Annyi a különbség, nálunk.
De mondom, ez meddő vita sok helyen..
Én a tapasztalatokat mondom el, amit már tapasztaltunk, amióta etával megyünk.
Tény, a tényleges spórolás, ha mind2-t használod, vagy ha nem űlsz autóba.
-
Stirlitz
senior tag
válasz
hackeeeee #19 üzenetére
Tegyük már ezt tisztába. Az etanol fajlagos energia tartalma majdnem azonos a cseppfolyós gázéval. Mindkettő alacsonyabb hőmérsékleten ég el, és alacsonyabb a láng terjedési sebessége is az égéstérben. Az égési csúcsnyomás is eltér a benzinétől mindkét esetben, mivel az oktánszáma is nagyobb mindkét alternatív üzemanyagnak. Ergó az üzemanyag túlfogyasztás is hasonlóan alakul mindkét üzemanyaggal, mível a fizikát nem lehet becsapni. Kb +20%-ra lehet számítani mindkét esetben.
Mondom ezt tapasztalatból, és azt is, 100% etanol használata mellett az üzemanyagpumpa és maguk a befecskendező szelep is rövidebb élettartamúak lesznek. Természetesen nem annyival, hogy ne érné meg etanolt tankolni. Szó sincs erről. Mint ahogy arról sem, hogy LPG ne hozná vissza a magasabb árát rövid időn belül. Meg, hogy az etanol érné meg jobban.... Hosszú távon sokat autózónak az autógáz az olcsóbb. Legolcsóbb meg a kettő egyszerre történő alkalmazása.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Nekünk már közel féléve megy etanollal, semmi probléma nincs. (ez előtt még mentünk felesbe is) És több ismerős is van, akik már évek óta mennek vele, szintén probléma nélkül.
Mellesleg mint már írtam, felesbe nyugodtan lehet tankolni, semmi baja nem lesz a motornak tőle, és úgy is már elég sokat lehet spórolni.
-
Prof01
veterán
Én még mindig nem lettem meggyőzve, hogy érdemes áttérni rá. Marad a benzin, nem tom mennyire tesz jót(/rosszat) a motornak az etanol.
-
hackeeeee
Jómunkásember
250k... Etanol átalakító megvan ~40k-ból, feltéve ha olyan az autód, hogy kell átalakítózni, némelyik régebbi autót, sőt a legtöbb újat eleve nem kell átalakítani. Tehát ha ez nem kell, akkor eleve megspórolod az egész költséget.
Nos, kisebb gáztank, több fogyasztás, tehát jóval kevesebb km-t mész, oké ott a benya még..
De lehet úgy összegezve lehet nagyobb lesz az üzemanyag költsége, mintha csak etanollal mész. Mivel ha tankolsz, akkor tankold tele benzintankot, + a gázt, ha útközben kifogy mind2, akkor ugyanez megint.
1 nap alatt beszerelik jah, csak nem olyan rég mesélte 1 srác, hogy több helyen megkérdezték, hónapokkal későbbre tudták csak vállalni...
-
Picco
addikt
válasz
hackeeeee #11 üzenetére
gazbeszereles teny h sokkal dragabb, de eleg sok a tevhit.(4 hengeres, injektros gyongyoson, 2 ev garival ~250k)
melygarazs, igaz.
1 nap alatt beszerelik a gazt is, akar potkerek helyere is lehet pakolni a tartalyt es mellette megmarad a tankod kapacitasa(tehat ha kifogy az altalaban 45L-es gaztank, akkor meg mindig ott lehet 50l benya, ez nem mind1), max15%-al fogyaszt tobbet benzinnel es ennek is nagyobb a kompresszioturese mint a 95os benzinnek.(tehat az oktanszama).
illetve van meg 1 hatranya: 10 vagy 15 ev utan el kell kuldeni nyomasprobaztatni a tartalyt, ami kellemetlen, igaz csak par napot vesz igenybe es pesten helyszinen is megcsinaljak) es h ezt a nyomas probat 1szer lehet csak megcsinaltatni. bar eleg keves ember tervez mostansag 30evre megtartani autot(benzinkuton dolgozom es gazbeszerelo muhely van mogottunk
)
-
hackeeeee
Jómunkásember
Hát mondhatjuk így. Bár ez is autó/motor függő.
Én azt mondom, hogy felesben nyugodtan ki lehet próbálni, ha nem tetszik a motornak, azt észre lehet venni simán.
Telitank etanollal olyan 700km körül mentünk. benzinnel ugyanígy sikerült már ~800km-t menni. Mind2-nél szuszogósra tankolva.
-
Giot
addikt
válasz
hackeeeee #13 üzenetére
Gondoltam hogy nem fog "megtáltosodni"
nem nitrórol beszélünk
. Akkor korrekt infó hogy kicsit jobban szedi a tappancsait az autó.
+ a fogyasztásról tudtam hogy kicsit falánkabb lesz tőle az autó, meg állítólag szárazabb is mint a benzin sokan ezért ódzkodnak tőle többek között én is. -
hackeeeee
Jómunkásember
-
Giot
addikt
Kösz hogy leírtad a tapasztalataidat. Én is szemeztem az etanollal a múltkor a benzin kútnál. Lehet rászánom magam felesbe. Amúgy menetteljesítményben mit tapasztaltál? Állítólag jobban megy tőle az autó.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Akár hogy is nézzük, sokkal olcsóbb alternatíva mint a benzin, az átalakítás jóval olcsóbb mint gázra.... Innentől meg...
Km-ben többet elmész 1 teli tank etával, mint egy teli tartály gázzal.
Plusz még a gáznál ne is beszéljünk arról, hogy mennyit kell rá várni, hogy egyáltalán megcsinálják...
Más, esetlegesen érdemes a pillangószelepet is megtakarítani. ÉS még amit javasoltak, attól függetlenül, hogy át van alakítva, néha néha érdemes benzint rakni bele. Pl. havonta egyszer, ha többször nem is.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Mi is etanollal megyünk már egy ideje.
Gyerekbetegségek megvoltak. Egy ideig 50-50%-ban mentünk. Be lett téve az átalakító, azóta 1:1-ben megyünk, tehát csak etanollal. Ugye szűrőt cserélni kellett, azt muszáj volt, de közben meghalt az üzemanyag szivattyú is, azt is cserélni kellett. Felkészülhetsz arra is, hogy kis idő után azt is cserélni kell majd.
@Enszuke: Azért, mert pl. gázos verdával nem mehetsz mélygarázsba, és ilyesmi, plusz jóval később térül meg az ára.
-
ricsi99
addikt
Legalább termelnének valamit.... én a mezögazdaságban dolgoztam ... 15 éve még be voltak vetve a földek... mostanában ha azokon a környéken járok ahol aratással töltöttük a nyarat ott szinte csak gazt látok......valamit megtermelni és eladni gazdaságosabb ,mint külföldröl inportálni...
-
ricsi99
addikt
Jó kis cikk
Pont tegnap mentem egy uj kútra s láttam az e85 feliratot ,most utánnaolvasva ki is fogom próbálni. -
bmwsan
senior tag
Szia
Nagyon jó ki írás nekem tetszett,
Kicsi OFF
Viszont oké hogy olcsóbb ez tény és való. Az pedig hogy környezet kímélőbb nem feltétlenül mondanám illetve sok káros hatása.Ugye termőföldbe a búza, a kukorica helyére ezt ültetik. => Felmegy a takarmánynövények ára, így felmegy mindennek az ára hús, tej, péktermékek stb.
Illetve azt a rengeteg repcét be is kel takarítani, amit nagy fogyasztású és egyáltalán nem környezet kímélő munkagépekkel valósítank meg.
Az biztos hogy benzin/gázolajnál jobb hajtóanyag és környezetet sem terheli meg annyira.
De igazából hosszútávon nem válthatja fel sem benzint sem a gázolajt. -
Stirlitz
senior tag
2éven belül az is megtérül, de a bioetun cirka 45ezres árával szemben, az minimum 150000es bekerülési költséget jelent, alsó hangon, egy modern hengerenkénti befecskendezős motorhoz.
Manitou: igaz, csak nem gondoltam rá, vidéken ez nem igazán gond mélygarázs hiányában. Bp-n már zavaró lehet talán.
-
Stirlitz
senior tag
Jó döntés volt a bioetun használata, a legkorrektebb átalakitó szettek közé tartozik. Használd egészségel!
Gáz-ra váltani lényegesen nagyobb bekerülési költségel lehetett volna gondolom. Én amúgy etanol/lpg kombóval üzemeltettem a kocsim.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 8/256 FHD IRIS Xe
- Apple IPad pro 12.9 4th gen 256GB wifi+sim 97%-os Gyári akku
- PlayStation 5 (PS5.) SLIM 1TB. SSD. Digital Edition & Sony PlayStation VR2. Virtuális szemüveg.
- Dell Precision 3580 i7-1370P//32GB DDR5 RAM// 1TB SSD/ RTX A500
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650 R7 7800X3D 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4080 16GB ZALMAN I3 NEO Corsair 850W
- Logitech G513 Carbon Tactile DE (3)
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 6700K 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Felturbóznád a gèped? Ezt Neked ajánljuk!
- iKing.Hu - Samsung Galaxy Tab S8 Graphite Használt, karcmentes állapotban
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest