Új hozzászólás Aktív témák
-
carl18
addikt
Na egy tesztet megnéznék róla gyakorlatban hogy szerepel!
-
ribizly
veterán
Más is tapasztalt brutális frame drop-okat DX12-ben, vagy csak engem ajándékoz meg ezekkel a játék? Érdekes, mert általában nem a nagy és effekt-ekkel dúsított esetekben talál be jellemzően, hanem elsősorban átvezetők környékén...
Mondjuk mindjárt visszarakom DX11-re és kiderül, hogy ez game vagy csak nvidia "hiba" e. -
Cifu
félisten
Lásd pl. egy sokunitos stratégiai játék. Vagy multiban egy nagy csatajelenet.
Erről szólt az AotS és erről kellene szólni a TW: Warhammer-nek és mégsem látjuk azt, hogy csodák történtek, limitek továbbra is vannak...
Meg hát tudom már recseg a lemez, de 2001-ben Operation Flashpoint, és DX, OGL vagy Glide alatt tudtál 120 egységes SP mapon játszani, és ArmA-ban 10 éve játszottunk 100 játékos szerveren. Amúgy egy bughalmaz volt mindegyik (a Bohemia Interactive nem a jól optimalizált és bugmentes játékairól híres), ám a sok objektum - sok egység / nagy látótávolság terén mégiscsak a mai napig elég páratlan, amit letettek.
Ebből én azt veszem ki, hogy a játékengine a fő meghatározó tényező, attól függ, hogy ez mennyire lehetséges vagy sem.
-
sb
veterán
A 4K kicsit elvakít most egy réteget, igen. Megint lehet "ész nélkül" "fejleszteni". Ettől persze egyik elmaradott DX11 motor se lesz sokkal szebb/jobb és a játék sem lesz tartalmasabb. Márpedig pont ezeken ment a sírás már 2-3-4 éve... Majd ez is lecseng. A VR is okozhat ilyet, egyelőre az még közel sem biztos szerintem. Meg ott azért van pozitív hozadék is, DX11 alatt ugye nem megy az alacsony késleltetés.
A DX11-es fejlesztésekre: Lényegi előrelépés nincs. Vannak szép játékok... ahogy csúnya DX12 is, lásd AoTS, nem csak a technológián múlik, de azért jóval több a lehetőség, ha mondjuk nem kell vért izzadni kevés rajzolással, limitált lehetőségekkel. A többi trükközés, aminek lehet szép eredménye de bizonyos limiteket nem tudsz átlépni. Lásd pl. egy sokunitos stratégiai játék. Vagy multiban egy nagy csatajelenet.
-
sb
veterán
Pár dühödt user balhé után majd jobban megjelölik.
Amúgy a jelölés tényleg gáz ebben a formában.
Bár gyanítom ez onnan jött, hogy nem a fejlesztő általi letiltogatásokra terveztek. Vmi olyasmiről volt szó DX12 spec alatt, hogy kb. minden megy majd, maximum sw emulációval, rohadt lassan.
Persze a usernek ez se túl jó, de jobban lehet vele takarózni, mintha el sem indul. -
Cifu
félisten
Hát mivel nem egy GPU arch van a piacon, így ez nem lehetséges
Erre vonatkozott alant, hogy akkor legyen Dx12.0 / DX12.1 / Dx12.2 besorolás. Aztán a HW vagy teljesíti, vagy nem.
De az, hogy DX12 ilyen formán félrevezető.
"Oh igen, ez DX12-es játék, csak éppen Tier 2 vagy Tier 3 videókártyák esetén."
"Oh igen, egy DX12-es videokártya, csak a Tier 2-ben ilyen és ilyen feature nincs támogatva."@Sb: Akkor ezt kivégeztük. Mindenki szív, de legalább valami esély van a fejlődésre.
BTW én pont, hogy azt látnám, hogy a grafikai minőség nem, csak a felbontás megy egy ideig most feljebb, a 4K és a VR igény miatt.
Szerk: Meg hát a Skyrim vagy a Witcher 3 agyon modolva olyan álom szép Dx11 alatt, hogy csak na. Ahogy a Starwars Battlefront is annyira szép, hogy az ember megkönnyezi. Ehhez képest nem láttunk eddig példát, hogy Dx12 alatt ezt a grafikai szintet túlszárnyalták volna...
Jöttek mindenféle kísérleti megoldásokkal (pl. TressFX), de hát ez nem lett általános...
Ezért nem értem én a ronda meg nem fejlődik dolgot...
-
sb
veterán
Értem mit írsz, de máshogy nem fog menni.
Ideális esetben nincs fragmentáció és mindenki egyféle hw-t gyárt, egyre programoz, több platformon is.
Viszont más gyártja a hw-t, api-t, játékot... eleve különböző érdekek ütköznek.
Aztán elég prózai ok, hogy nincs varázsütésre lecserélt user hw-park. Tehát ha még egyféle hw/path létezne is holnaptól, akkor sem lenne fizikailag leváltva jó ideig a régi.Az egész ennek szól. De a töredezettség és a többféle fejlesztői megközelítés (új motor v. régi foltozgatás, pc vagy konzol fejlesztés, pc és konzol api-k fejlesztési iránya...), most látszik, hogy egy pontba mutat. Van aki más irányba megy még, de ez akkor lesz csak jó irány ha életképes lesz. És most én nem látom, hogy az lenne bármi más:
1. DX11-szintű oldschool játékok további erőltetése, de jobb grafikával = szar konzol perf a gyenge hw miatt. Pc-n szintén, lásd multihoz tökre húzott i7-es konfigok, stb... Olcsó, de nem tudnak előre lépni.
2. DX11-szint, de meglévő grafikával: már unja mindenki, nincs fejlődés évek óta. Egy idő után nem veszik meg. Olcsó, de szar.
4. DX12 fragmentálás: Jó, de túl drága.
5. DX12, nagyjából egységesítve. Jó, drága, de csak annyira amennyivel jobb lehet.Szerintem ebben a relációban dúl el az egész és arra mennek amerre a legkevésbé fáj (költség), de a legtöbbet hozza (ugyanazt a szart 3-4-5-6 éven keresztül azért nem lehet lenyomni mindenki torkán és mégiscsak a - egyre zsugorodó - piacból élnek).
Szóval összefoglalva, lehet, hogy van fragmentáció de az egységes, jól kezelhető/portolható kód ÉS DX11-nél jóval nagyobb teljesítmény/minőség is benne van lehetőségként. Ha van eszük a mellékvágányok helyett erre mennek úgyis.
-
A bajom az, hogy széttöredezett, nem átlátható és ez nyilván a fejlesztőknek és a felhasználóknak sem jó. Ha mondjuk azt mondták volna, hogy van EGY DX12 Tier (és nem három, amelyen belül további támogatási eltérések lehetnek)
Hát mivel nem egy GPU arch van a piacon, így ez nem lehetséges.
You know, ez nem konzol -
Cifu
félisten
Ez szerintem akkor is előrelépés, mert a korábbi konzol-pc különbség még így is jóval kisebb. Kisebb portolási szívással az azonos dvga-n legalább jól fog futni. Eddig ilyen se volt.
Ha valóban így lesz, akkor tapsikolunk. Most még erre nem nagyon láttunk példát...
Valamerre lépni kellett, mert nem volt semmi fejlődés. Lásd rajzolási parancs limit: tehettél 2x hw-t is a game alá, alig lett jobb. A CU-k fele is malmozik.
Akkor itt félreértés van. Nekem nem az a bajom, hogy előrelépés történik API-k terén, mert ezt nem vitatnám el.
A bajom az, hogy széttöredezett, nem átlátható és ez nyilván a fejlesztőknek és a felhasználóknak sem jó. Ha mondjuk azt mondták volna, hogy van EGY DX12 Tier (és nem három, amelyen belül további támogatási eltérések lehetnek) illetve van EGY Vulkan path (amely minden HW-n elérhető), akkor hurrá.
Itt viszont erről szó sincs.
Sw-t újraírni, optimalizálni meg drága mulatság. Most meg a hw fejlesztés kezd drágább mulatság lenni. Kéne a sebesség, de más formában nem jön, csak sw(api)-ból.
Ezt megértem és támogatom. Csakhogy a megoldás a fent vázolt dolgok miatt nem egységes és legalábbis laikus felhasználó szemüvegén keresztül nézve nem éppen ideális.
Az RotTR esetében amiatt, mert szerény az előrelépés Dx12 alatt (tök mindegy mi miatt, de ha ennyire szerény a hatása, akkor inkább hagyták volna a francba a Dx12 támogatást), a Warhammer esetében amiatt, mert olyan HW-k estek ki a Dx12 körből, amiről korábban azt olvastuk, hogy hát Dx12-esek (erről alant még egy picit). Végül pedig a Doom esetében meg ugye különféle HW-ek eltérő támogatási szintje miatt.
Amúgy így utólag átgondolva ha már mindenáron Tier-ekre akarták bontani a DX12-őt, akkor lehet inkább kellett volna DX12.0 (Feature Level 11_1), DX12.1 (Feature_Level_12_0) és DX12.2 (Feature_Level_12_1) elnevezés. Viszont ha valamelyik az egyik csoportnak megfelel, akkor ott ne legyen már további támogatási szintek ezen belül...
-
sb
veterán
Tudom, hogy több tier van, sőt még azon kívül is vannak eltérések.
Ettől függetlenül ez
1. Nem hiszem, hogy sokat számít (mármint a fejlesztőknek), mert a konzolokra koncentrálnak szinte kizárólag, ahogy eddig. Ettől persze pc-n, eltérő vga-n szar lesz az eredmény, de legalább van egy réteg amin jó lesz.
Ez szerintem akkor is előrelépés, mert a korábbi konzol-pc különbség még így is jóval kisebb. Kisebb portolási szívással az azonos dvga-n legalább jól fog futni. Eddig ilyen se volt.2. A magasabb szintű api-k mindig transzparensebbek, hiszen elfedik az alacsony szintű eltéréseket. Semmi új nincs benne. A hatékonyságuk viszont szar, ebben sincs új. Valamerre lépni kellett, mert nem volt semmi fejlődés. Lásd rajzolási parancs limit: tehettél 2x hw-t is a game alá, alig lett jobb. A CU-k fele is malmozik.
(Ugyanez a problémakör a gpgpu, hsa is. A számítási teljesítmény jó része idle-ben áll amíg 1-2 szűk keresztmetszet megfogja a kódot.)A magas szintű kódból az alacsony szintű (és más felépítésű) kód meg nem írja meg magát.
Ezt kell eldönteni mi a fontosabb... az utóbbi 15 évben jöttek az új hw-k és nem volt sw/driver bottlenek amit ne lehetett volna hw erősítéssel átlépni. Sw-t újraírni, optimalizálni meg drága mulatság. Most meg a hw fejlesztés kezd drágább mulatság lenni. Kéne a sebesség, de más formában nem jön, csak sw(api)-ból.3. Bónusz pont: Hw is lehetne kisebb fragmentációval. Ha akkora szívás lesz és többet buksz a ráoptimalizáláson akkor majd kikopik a fragmentáció.
Szerintem egy tök egyszerű egyensúlyi (költségminimalizált) állapot felé megyünk. Vagy legalábbis kéne menni... -
Cifu
félisten
Aha, tényleg a kutya nem látja át azt a kettőt amit felsoroltál (mert PC-n épp az előbb veséztük ki, hogy senkit nem érdekel a további fragmentáltság). Lehetne jóval kevesebb féle... ő... mondjuk 1?
Az, hogy a Dx12 alatt van 3 Tier, és ahogy az adott hírben is van, ezeken belül is vannak megkötések ("...a GCN1-es Radeonokon, illetve a Maxwell architektúrára épülő GeForce-okon a volumetrikus fények számítása sorosan történik meg...") , az szerinted átlátható?
Nézzünk szét a 10-20 éve gányolt egyszálas x86 kódok között vagy egy jó kis Fortan kódban...
Most a GPU-k és hozzájuk való API-król beszéltünk. Volt egy Dx11-es és egy OpenGL-es út, ami ugyebár állítólag zsákutca volt. Viszont egyértelmű és jó volt.
Jött a Mantle, majd a Dx12 és a Mantle-folyomány Vulkan, hogy kiutat mutasson. Ahogy Abu kommentjeit nézem, viszont a kiút valójában egy korántsem egyértelmű és pláne nem sima és egyenes valami. Lásd Dx12 Tier-ek és az azzal kapcsolatos keverés, vagy a lent említett Vulkan - AMD GCN only path esete.
Ezzel mit is akartál mondani? Mert az új Doom épp nem arra példa, hogy 10 éve foltozgatják és szarul fut
Nem fut szarul, de az ID Tech 6 az éppenséggel az ID Tech 5 folyománya, abból fejlesztették tovább.
-
RyanGiggs
őstag
Én ezt nem látom ennyire feketén fehéren.
Az első pár hónapban csak azok vették meg, akik amúgy is megvették volna! Akik eleve csak a virágboltba vásárolnak azok nem fognak kiadni 60€/$-árt egy játékért. Ők valszeg megvárnák steam-en akcióba amikor is lemegy az ára 5-10€/$-ra! De mivel ilyen akció még nem volt, és ha majd jön a "hivatalos" törés, utána már ők sem fogják megvenni még "fillérekért" sem! Szóval véleményem szerint, ez a Denuvo rendszer (ha tényleg feltörték), akkor egy fabatkát sem ér! Emiatt a védelem miatt biztos, hogy nincs több bevételük a kiadóknak. Lehet ugyan, hogy egy pár kalóz megvette teljes áron, de mivel annyira drága a Denuvo védelem megvásárlása, hogy az max csak kiegyenlíteni tudja a számlát. -
RyanGiggs
őstag
Ez a játék sem úszta meg, hogy feltörjék a hackerek!
Ennyit ért a nagy Denuvo -
bryant56
aktív tag
válasz
kalozhun100 #45 üzenetére
-
sb
veterán
Tök jó nekünk, hogy összenőttek, csak ahogy az adott kép is mutatja, annyira fragmentált és csodásan összerakott az egész cucc, hogy a kutya sem tudja átlátni, de legalább jobb se nagyon lett tőle.
Aha, tényleg a kutya nem látja át azt a kettőt amit felsoroltál (mert PC-n épp az előbb veséztük ki, hogy senkit nem érdekel a további fragmentáltság). Lehetne jóval kevesebb féle... ő... mondjuk 1?
A fragmentáltságtól és az arra való optimalizációtól egyelőre messze állunk. A low level nem hinném, hogy 1-2 spec eltérésről szól, annál kicsit több.Egyébként értem a cinikus hangnemet, a piac mást mutat és sok területen még ennél is sokkolóbb a kép. Nézzünk szét a 10-20 éve gányolt egyszálas x86 kódok között vagy egy jó kis Fortan kódban...
Létezik. De ettől még nem kéne ezt tekinteni az etalonnak. Főleg nem a követendőnek.Aham. Mint a Doom... Oh wait!
Ezzel mit is akartál mondani? Mert az új Doom épp nem arra példa, hogy 10 éve foltozgatják és szarul fut. -
Így már a Rise of the Tomb Raider is egy FPS-el gyorsabban fut. Így már igazán érzem a DX12 előnyeit.
-
Parano1d
tag
válasz
kriszpontaz #47 üzenetére
Amúgy GCN1-nél sincsen letiltva aszinkron, csak konkrétan ennél a játéknál nem foglalkoztak vele a fejlesztők. Más játékoknál varázslatos módon azért meg tudták oldani a dolgot
.
De legalább azért DX12 mód legalább működik velük, nem úgy mint a Warhammernél. -
kriszpontaz
veterán
RX480 4GB DOOM Vulkan test
How does it run? Doom (2016) Vulkan vs OpenGL - GTX 980 / i7 6700kEzt kellene erőltetni, nem a DX12-t. Itt legalább van látszatja.
-
Exelsior
őstag
Nem tudom mit csináltak a patch-el de sokkal de sokkal jobban fut a játék RX 480-al.
-
Gpety
tag
Egyetlen oka van annak, hogy ezek miért nem kerülnek alapból be a PC játékokba, miért a régi konzol motorokat portolják még mindig: valaki ezért fizet nekik. Amióta kiderült, hogy van olyan játék, ami kamuból lefoglal egy-két szálat, csak, hogy ne legyen elég egy kétmagos processzor a futtatásához, vagy, hogy bezabál két giga memóriát a semmire, csak, hogy 4 Gb-al ne fusson, azóta hiszek az összeesküvés elméletekben.
-
rodrigez
senior tag
Nekem az itthoni 2-es számú konfigomban még mindig a régi GTX260+ ketyeg és köszöni tök jól megvan.
Végigtoltam vele poénból a 2013-as Tomb Raider-t, mindent maximumra húzva, persze DX11-es fícsörök nélkül. Gyönyörűen vitte 1080p-ben, csaka játék vége felé a hatalmas terek miatt kellett visszavennem 900p-re a felbontást, meg tán mediumra az object detail-t.
És nem ám 20-25fps-el futott hanem 40-60 között. Szóval régi kártya nem vén kártya.
Deus Ex: Human revolution-t, Batman Arkham City-t röccenés nélkül vitte 1080p-ben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A felhasznált asset és a programkód két különböző dolog!
Az Xbox 360 verziót két okból választották portoláshoz. Egyrészt a Nixxes pont ezt a portot készítette, másrészt a Crystal Engine-hez a megjelenés előtt nem volt Xbox One port tool. Azt előbb meg kellett volna írni, betesztelni, majd úgy portolni. Na most ez nagyon sok idő lett volna, ami nem fért bele.
A harmadik probléma az volt, hogy az Xbox One verzió nem támogatott tesszellálást, míg a PC-be ezt a funkciót akarták. Bár nyilván ezen a gondon lett volna a legegyszerűbb úrrá lenni. -
szmöre007
csendes tag
Szóval szerinted abu rosszul tudja, hogy honnan portolták pc-re. De jó forrásaid vannak igazán megoszthatnád.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kriszpontaz #47 üzenetére
Nem. Akármilyen GCN jó. De a gyorsulás mértéke nyilván hardverfüggő.
-
kalozhun100
őstag
Alapból az XBOX ONEos verziót kellett volna portolni, nem a x360ast.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #42 üzenetére
Lesz, de egyelőre marhára nem gyártófüggetlen a Vulkan leképező. Gyakorlatilag csak AMD-vel vannak aktiválva azok a részei, amiért megcsinálták.
-
huskydog17
addikt
Ennek a patch-nek sincs semmi értelme, ahogy az egész DX12 leképzőnek sem. Nem csak én gondolom így. Egyébként a Doom frissen megjelent Vulkan leképzőjéről is lesz itt hír a PH-n?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindkét konzol GCN2-es. A PS4-ben csak az AMD jellemző parancsprocesszorokra vonatkozó dizájnját követik, míg az Xbox One esetében a Microsoft egy saját dizájnt csinált. Nekik ez azért fontos, mert az Xbox 360-tól kezdve két fő parancsmotort használnak, és nem akarták ezt a képességet elvetni, így az Xbox One is ilyen lett. Ugyanakkor az Xbox One-ban sokkal kevesebb a compute parancsmotor, mint a PS4-ben.
(#38) Ragnar_: A HDR belsőleg volt ott HDR, míg kifelé az LDR volt. A mostani konstrukció megfelelő monitorral, már kifelé is HDR lesz.
-
Cifu
félisten
Most azért már jóval több ponton összenőttek a fejlesztőkkel mint korábban és ugye ott a két GCN konzol.
Hogy is van, a PS4 a Pitcairn (GCN1), míg az XBone a Bonaire (GCN2) rendszerre épül inkább?
Tök jó nekünk, hogy összenőttek, csak ahogy az adott kép is mutatja, annyira fragmentált és csodásan összerakott az egész cucc, hogy a kutya sem tudja átlátni, de legalább jobb se nagyon lett tőle.Egyszerű: vannak olyanok akik nulláról fejlesztenek, nekik megéri. ha pedig már van egy jóval jobb engine akkor a régi motoros, a szarabbal kevésbé tud érvényesülni... hiába van benne 10 év munka. Ez is a fenti analógiája.
Aham. Mint a Doom... Oh wait!
-
Ragnar_
addikt
Namost ennek a HDR-nek mi köze ahhoz a HDR-hez ami már a HL2-ben is volt ? (Hogy a szemlélő bizonyos idő után adoptálódott a megváltozott fényviszonyokra) Gondolom semmi, a TVk-ben látni manapság HDR képességet, gondolom ahhoz több köze lehet. (Meg 6 % az optimális hardveren.. persze ha sok ilyen 6%-van az a végén lehet jelentős is )
-
Z10N
veterán
Nem aggodok, viszont az atmeneti idoszakban kiprobalnam oket. De a korabbi hirekkel ellentetben nem tamogatott, ez szomoru. A 470-t varom, mivel az lesz a best buy. A tularazott "kis korcs" 460-t hagyjuk inkabb. Amennyire jo lesz a 470, annyira rossz lesz az arertek mutatoja a 460-nak. Csonkitva 20k-t er max.
raw: 228%
price: 37% -
sb
veterán
Motiváció: konzol architektúra. Mély integráció + modern api, hozzá belőtt gpu + sok gyenge cpu mag.
Ez alapján ott nem menő egy DX11 jellegű motor és erősebb gpu-t, cpu-t se tudsz beledobni két csavar meglazításával.PC-re meg elég lenne ha ez átjön minimális módosítással. (Oké, hogy azért hozzá kell nyúlni kicsit a kódhoz, de szvsz ilyen közel még nem voltak a pc-konzol architektúrák egymáshoz.) Ott majd lehet 4k-ra skálázni az erősebb hw-vel. A lényeg, hogy az alapok változzanak, cserélődjenek a motorok.
Más út nagyon nincs, de ez adott.
Vagy jönnek a nulláról indított fejlesztőcégek (láttunk már ilyet, mindenki így indult anno... bár ez a modell úgy tűnik jelenleg, hogy leáldozott, de talán mégsem)... vagy épp a konzol kapcsolat kényszerítheti a fejlődést. Abban egyetértünk, hogy önmagában a PC-vel senki nem foglalkozott az utóbbi időben és a nagyok nem is fognak. -
sb
veterán
Ez a tyúk vagy tojás tipikus esete.
Sarkított példával ki adott volna ki DX11-es játékot, ha DX9-es (az akkori "mának" tervezett) vasat tudsz csak venni?Egyébként meg nem egy idióta, soha nem látott stratégia az amit az AMD művel. Mondhatni ez a normális "kis" cégeknél. Mainstreamből nehéz kitűnni ill. nagyobb gyártót lenyomni. Sokkal egyszerűbb (elvben) piaci rést betömni/új piacot generálni... ha tudnak. Ők eddig nem tudtak.
A jövőt meg meglátjuk. Most azért már jóval több ponton összenőttek a fejlesztőkkel mint korábban és ugye ott a két GCN konzol.
Azért azt el kell ismerni, hogy a nemfejlesztés nem sok újat és lehetőséget hoz.
Egyébként tisztán DX12 engine-ekre is ezt írtam korábban: oké, hogy sokan húzzák a szájukat a költségek miatt kész DX11 engine-nel a zsebben, de ha tényleg akkora a hozadéka, akkor előbb-utóbb át kell, hgoy álljanak. Egyszerű: vannak olyanok akik nulláról fejlesztenek, nekik megéri. ha pedig már van egy jóval jobb engine akkor a régi motoros, a szarabbal kevésbé tud érvényesülni... hiába van benne 10 év munka. Ez is a fenti analógiája. -
arn
félisten
nem hinnem... en azt tippelem, hogy marad joreszt a jelenlegi felallas, es minimalis szinten fognak optimalizaciokat hasznalni, ahol vmi "extra" ficsort akarnak. de ez nem fog olyanszintu gpuszintu optimalizaltsagot jelenteni, mint amit sokan vartak a dx12tol. grafikai ugras meg majd a kov konzolgeneracional, addig a pcs tobbletteljesitmeny elmegy a nagyobb felbontasokra, es fpsekre. ezeket konnyu skalazni.
en nem latok semmi olyan motivaciot, ami kivaltana a szeleskoru optimalizaciot, ehhez az kellene, hogy a pc fuggetlenedjen a konzoltol.
-
-
Cifu
félisten
Ha valaki az új játékokat akarja teljes pompájában élvezni idővel ugy is cserélnie kell
Mai szinten FHD-ban? Nem hinném.
Ki venné meg az új szériát ha egy 2 évesen is jol fut majd az 1-2 év múlva megjelenő alkotások...
Voltak ilyen szériák. nVidia TnT2, ATi Radeon 9500/9700/(9800), GeForce 7800, GeForce GTX460, Radeon 79x0, GeForce GTX780. Például.
-
Gainka
őstag
Saját magadnak magyaráztad el az elégedetlenségedet.
Ha valaki az új játékokat akarja teljes pompájában élvezni idővel ugy is cserélnie kell. Ez igy volt eddig is igy is lesz. Ki venné meg az új szériát ha egy 2 évesen is jol fut majd az 1-2 év múlva megjelenő alkotások...
Ez a jövőbemutogatos gcn téma meg nem más mint az nvidia fanok kedvenc csámcsognivaloja.
Valamilyen szinten a jövőben érkező játékok miatt is vedz új vga-t a nép, vagy mindenki csak régi játékokkal játszik?
Hiába tud sokmindent a gcn meg a pascal ha nem használják ki.
Amit csináltok ez kb olyan mintha a tehenet szidnád a sajt fekete csomagolása miatt -
bil
tag
Lehet megiscsak konzolt kell venni, mert ott supportalt marad a hw relative sok ideig... - mondhattam volna ezt addig amig nem derult ki a ps4k es a scorpio. Nehez tema es eleg gaz is, mert a GCN1 is tokeletes kellene h legyen a DX12-re, de ugy nez ki, mestersegesen kivezetik.
-
Cifu
félisten
Az megvan, hogy a GCN2 mikor jelent meg?
Az megvan, hogy ettől még az AMD tavaly nyáron is adott ki "új" kártyának GCN1-est? R370(X) család.
Igazad van, a Thaiti végülis nem egy közel 5 éves GPU család.....
Ettől még az R280 például alig több, mint két éve került a piacra.
Lehet mismásolni, hogy hát kit érdekel, meg oda kell figyelni, milyen kártyát veszel, a lényeg, hogy az AMD Radeon családban óriási lyukak vannak az elmúlt években, és amíg korábban folyamatosan arról szólt a mantra, hogy a GCN így meg úgy tökéletes lesz a Dx12-re (miközben az nVidia ugyebár nem), egyre-másra az jönnek a pofonok, hogy hát koránt sincs így, és valójában ahogy kinéz, az adott korszakbeli konkurens nV kártyák szintjén mozognak.
Ennyit a jövőbe mutató GCN realitásairól...
-
arn
félisten
ugyan nem ide tartozik, de mostanaban retrokonfigokat epitgetek, es vettem egy gtx280at. a kartya 8 eves, 2008as konfigot akarok idovel kore epiteni (winxp). probakent beraktam a "modern" (i7 4770) konfigomba, siman volt hozza win10es 64bites drv, es egyket jatekot is elinditottam rajta, meglepoen jol futtatta oket
-
nonsen5e
veterán
Teljesen képbe vagyok azzal, hogy melyik kártya mikor jött ki, de a Tahiti volt A kártya bizonyos árkategóriákban még tavaly ősszel is (280X), amíg át nem vette a helyét a Tonga-s 380X. Nem volt más. Így nézve egy egy éves kártya már nem támogat ezt vagy azt (irreleváns, hogy mikor gyártották, ha nem volt helyette más, értelmes vagy értelmetlen, de alternatíva). Aztán most egyik évről a másikra lesz szinte papírnehezék az összesből.
Akkor lenne értelme nézni, hogy a GCN 1, 2, 3, n+1 mikor jelent meg, ha minden egyes verziója, avagy máshogy tekintve generáció lefedné a teljes termékpalettát, és nem lennének még az Rx 300 szériában is GCN1-es őskövületek "új" és "modern" kártyaként eladva harmadik alkalommal is átnevezve.
Yodafon: Mondjuk ez alapján a táblázat alapján minden GCN mindent tud. A DX12 rajtjához közeledtével meg kéthetente módosultak a specifikációk, egyéb tulajdonságok kerültek be.
-
Yodafon
őstag
Kár volt azt mondani (de jól hangzik), hogy minden GCN kártya támogatni fogja a DX12-t. Lehet támogatja, csak a funkciók 95%-a le van tiltva benne.
Ez pont olyan mint az én GTX460-as kártyám DX12-es támogatottsága.
Az újítások 95%-a vagy nincs támogatva vagy csak emulálva érhető el... -
-
bryant56
aktív tag
Itt alapvetően a motor struktúrájával van gond, mivel a PC-s verzió az Xbox 360-as portból született meg, vagyis nem az Xbox One-on használt motorstruktúrát alkalmazza.
One-ra és 360-ra egyszerre jött ki a játék. Akkor mért nem a jobb One-osról portolták. Miért a gyengébb 360-ról?
-
Zeratul
addikt
CPU terhelésről valami?
-
PuMbA
titán
válasz
kriszpontaz #7 üzenetére
GCN1-es Radeonnal sok jóra nem szabad számítani, nem hiába csak a 11_1-es szintet támogatja a DirectX 12-ből
Bár ezt már lehetett tudni akkor, amikor bejelentették a szinteket, hogy a 12_0-ás szinttől lesz az igazi a dolog
Kár, hogy az AMD tett az új szériás kártyái közé is a GCN1-et, bár utána lehetett nézni a dolgoknak, de azért sokan vettek még mostanában is GCN1-et.
-
Tehát akkor az AMD melletti (egyetlen) érv sem helytálló, hogy évek múlva jobb lesz, jövőbemutató architektúra
Az megvan, hogy a GCN2 mikor jelent meg?
Ha meg úgy nézzük, akkor a 280X nem is olyan régi valami
Igazad van, a Thaiti végülis nem egy közel 5 éves GPU család.....
Látom eléggé filteresen mennek át feléd a világ dolgai... -
nonsen5e
veterán
Nem is az NV ígérgeti a jövőbemutató technológiákat. Ők mindig a jelennek gyártanak, de lehet felőlem buta meg herélt az architektúra, állhat három darab alufóliagalacsinból is, ha jobban fut rajtuk a játék.
NV-nek meg mindegy ez az egész, az jobban szereti a DX11 módot.
Warhammer-nél is csak egy funkció van letilva. "Csak" a DX12 üzemmód.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Biztosan. Brandon Bell általában ezekről hamarabb tud mindenkinél, hiszen ő vezeti a tech marketinget az NV-nél. De majd meglátod, valamikor az ősszel érkezik.
A forrásaink már bizonyítottak. Csak nézd meg a Skylake preempciós modelljét. A termék megjelenése előtt 10 hónappal megírtuk. [link] - [link] - rajtunk kívül ezt senki más nem írta meg.
-
arn
félisten
válasz
kriszpontaz #7 üzenetére
majd a mantle
nalam is szerepet jatszott az r270x valasztasanal.
-
kriszpontaz
veterán
"aszinkron compute-ot amúgy támogató hardvereken a párhuzamos munkavégzést tiltják, így a GCN1-es Radeonokon"
Miért is kell tiltani? Talán lassul tőle? Jó hogy GCN1-es Radeonom van....
-
nonsen5e
veterán
"aszinkron compute-ot amúgy támogató hardvereken a párhuzamos munkavégzést tiltják, így a GCN1-es Radeonokon"
Tehát akkor az AMD melletti (egyetlen) érv sem helytálló, hogy évek múlva jobb lesz, jövőbemutató architektúra, majd később ki fogja minden használni a kártya okosságát?
Először a Warhammer, már ez is. Kár volt azt mondani (de jól hangzik), hogy minden GCN kártya támogatni fogja a DX12-t. Lehet támogatja, csak a funkciók 95%-a le van tiltva benne.Ha meg úgy nézzük, akkor a 280X nem is olyan régi valami (pedig az), tekintve, hogy nincs egy éve, hogy hivatalosan leváltotta a 380X.
-
Kíváncsi vagyok, mikor jelenik meg az első full DX12-es játék, amiben nem taknyolják el bármelyik gyártó miatt a DX12 előnyeit.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Két nap múlva itt a Xiaomi 17, van egy pár hivatalos fotó is róla
- Gyúrósok ide!
- 3D nyomtatás
- Milyen TV-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Okos Otthon / Smart Home
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ŐSZI BOMBA AKCIÓK! PSN, STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3337, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest