Új hozzászólás Aktív témák
-
sayinpety
tag
A mi motorunkban a render, az AI, a physics, a sorting es a culling parhuzamos. Fuggetlen feladatokra osztjuk le amit kell. Egy feladat egy job. Ha van szabad eroforras lefut. A konzolon mindegyik magot 90 szazalek korul hasznaljuk. Meg lesz valtozas. Mar tervezzuk a culling es a sorting integralt grafikara koltozteteset. Prototype code sokkal gyorsabb. PCn maradnak a processoron.
-
Döglött Róka
veterán
Eljen a kognitiv disszonancia
Van elotted egy internetnek hivott csoda, vedd a faradtsagot es nezz utana. En is megtettem gyuri hozzaszolasa utan. Ja hogy ravagni, hogy ugyis fassag mert nincs link az konnyebb
Orulj a cuccodnak, remenykedj hogy stabil marad es peer2peer-t fog hasznalni a jovoben is.
-
jocomen
aktív tag
válasz
sayinpety #201 üzenetére
Köszi a választ.
Esetleg felsorolnád (vagy körülírnád) ezeket a job-okat (mi mit csinál), ha lehet mellé írva egy értéket %-ban (egy konzol-mag kapacitását 1 egységnyinek véve), hogy a 6 folyamat kb mennyire használja ki az adott szálat?
Ha nincs erre általános adat, akkor a saját megfigyelésed alapján, egy tetszőleges motornál. -
haddent
addikt
válasz
Döglött Róka #213 üzenetére
Nem. Attól hasraütésszerű, hogy nem látom a linket, ahol mondjuk éves szinten up/downtime a PSN és a Live szerverekről látható. Próbáld értelmezni amit mondok: nem tagadom, hogy az Xbox LIVE sokkal több extra funkcióval jár, amelyek sok közül tök fasza (engem egy se érdekel személy szerint), valamint elismerem, hogy valószínűleg stabilabb, jobb. Én azzal a "ténnyel" vitatkozom, hogy szerinted a PSN nem elegendő online multi játékokhoz, amikor ez nevetséges. Dehát nézzünk eladási statisztikát, elhiheted, ők nem mind singleznek
Hogy őszinte legyek már azt sem tudom hogy jutottunk ide, gyanítom a "találjuk valamit amit megtámadhatunk az előző generációban is vitatott dologgal". A PSN sokat javult, rengeteget. Attól, hogy a Live! a jobb, még ne terjesszünk olyan botrányos hülyeségeket, hogy online játékra nem alkalmas a PSN és használhatatlan. -
haddent
addikt
válasz
Döglött Róka #210 üzenetére
A te állításod pont olyan megalapozatlan hasraütésszerű. Egyébként mi sem mondtuk, hogy a PSN jobb mint a LIVE, csak azt, hogy a PSN is bőven elég és jó multiplayer játékokhoz. Ettől függetlenül a live robosztusabb és nagyobb, tiszta sor.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
gyuribácsi88 #208 üzenetére
Rendes gyerek voltam, utaneztem az allitasodnak. Sehol nem hozzak kapcsolatba a live hibakat a destinyvel.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
gyuribácsi88 #208 üzenetére
Én sem állítottam, h az ms live hibátlan. Ne olvass a sorok között, ha nem megy. Egyszerűen egy jobb, robusztusabb rendszer.
-
haddent
addikt
válasz
gyuribácsi88 #208 üzenetére
Ez így van jól, ezért lett béta. Majd most szépen összekapja magát fejvakarás helyett a sony, az ms és a bungie is szerverek terén és véglegesre jó lesz.
-
válasz
Döglött Róka #207 üzenetére
Én nem mondom hogy a psn hibátlan, mert vannak vele gondok. Igaz én még csak azzal találkoztam hogy a store-ba nem mindig akar belépni, meg mióta megvan a ps4 (fél éve) 1x volt egy karbantartás.
7 évig volt xbox360-as gépem, voltak a live-al is azért gondok, leállás, ilyen-olyan hibaüzenettel kidobott játék közben (nem csak engem).
Szóval egyik rendszer sem hibátlan, csupán kicsit unalmas már hogy az MS fanok állítják hogy a live egy hibátlan rendszer, miközben korántsem az.
Keress rá nyugodtan, a destiny béta fektette meg a live-ot, de sebaj
-
Döglött Róka
veterán
válasz
gyuribácsi88 #205 üzenetére
A live-nak mas gondja volt, de sebaj
-
Sir Ny
senior tag
válasz
sayinpety #197 üzenetére
"2. Az nVidia"
xbox, ps3, (OUYA)?
"4. Az ARM jo alternativa lehet, de budget konzolokat akarnak."
megvallom oszinten, errol fogalmam sincs. Mindenesetre az, amit akarnak kozel sem azonos azzal, amit kommunikalnak. Nehezen tudom elkepzelni, hogy nemet mondjanak egy megkeresesre arra alapozva hogy rontana a tobbi piacaikat.
+ az ARM egy tipikus licenszelo ceg, kifejlesztik a SONY helyett, licenszet adnak amit a SONY sajat gyaraiban gyarthat ha birja a litografiai versenyt.
"5. Broadcom nagyon nyilt, nagyon szerethetok"
tenyleg szerethetoek, de nem ertem, mit keresnek a listaban. Kb ugyanazt adjak, mint az ARM, esetleg lapkaba integralt wifivel es NFC-vel?
"Egyedul az Imagination-MIPS"
az Imagination+MIPS mar evek ota csak mutogatja, prezentaciokat arrol, hogy az aptiv igy-ugy raver a cortex a15-re energiahatekonysagban, de lapkat nem latunk. A cavium atallt a MIPS-rol, a ingenic sajat MIPS verziot szallit, azt hiszem, evek ota senki nem licenszeli az IT MIPS magjait, mar evek ota nincs is ra epulo mukodo lapka? Video teren meg a ray-tracinget demozzak allandoan.
Az AMD-nek nem igazan van ellenfele sajat magan kivul.
-
válasz
Döglött Róka #203 üzenetére
Nálam is hibátlanul ment, mikor a bétát elindították akkor volt 2-3 óra túlterheltség, és akkor voltak gondok. Utána végig ment hibátlanul. 5 millió ember cuppant rá, érthető hogy egy kicsit meghasalt. A hiper szuper xbox live is letérdelt, még jobban mint a psn.
-
Pöttön
őstag
válasz
Shatterstar #10 üzenetére
Én inkább annak örülnék ha a meghajtó eltávolításából nyert + szabad helyet inkább plusz hűtésre használnák fel.
-
Döglött Róka
veterán
-
haddent
addikt
válasz
Döglött Róka #200 üzenetére
meghalt destiny betanal? jo tudni, mi vigan jatszottunk. persze nem szo szertint vegig. de amikor a holdat megnyitottak akkor volt a legnagyobb a terheltseg es vegig toltam
nem is mondtam h nem biztonsagosabb es fejlettebb a live, sot leirtam miben potolhatatlab. ez nem ekvivalens azzal hogy a ps4 kifrjezetten multi jatekokra nem megfelelo.
reszemrol ennyi, terjunk vissza ra ha szemelyesen tapasztaltad. -
sayinpety
tag
Tobbfele parallel programming model letezik. A jatekoknal merlegelni kell a megcelzott minimum gepigenyt. A sajat uj motorunkkal a nextgen konzolokat es a minimum negymagos PCket celozzuk. Ezert klasszikus multithread Jobs parhuzamositast hasznalunk. A ps3ra is hasznaltam hasonlot ezert ismerem az elonyeit. Az inicializalas utan az egyik processormagon a main thread letrehozza a feladatokat. A futtatast a job threadok vegzik annyi processormagok ahanyat kijelolunk ra. Jelenleg konzolon 5 magig linearis a skalazodasunk. Az engine szerintem birna tobbet, de meg nincs aktivalva minden. PCn a D3D11.1 renderer ket magig skalazodik linearisan. Nem tudok mit tenni vele. Csak a Mantle renderer skalazodik tovabb. Vegleges kodra 1 main es 5 jobs modelt tervezek konzolra. PCn az inicializalt magok szama dont. Mantleon 1 main thread biztos es a maradek thread a jobs. D3D11.1 nehezebb, nem tudom meg. Ugy allitom be ahogy a leggyorsabb, lehet minden gyarto mast kap. Ez a renderer nem erdekes ugyis D3D12 es OpenGL 'AZDO' lesz helyette.
Tul gyakorlatias a kerdesed a valaszhoz. Feltetelezzunk ket processort ahol az egyik ketmagos, a masik negy. A ket processor teljesitmenye megegyezik, de ehhez a ketmagosnak magonkent ketszer nagyobb teljesitmeny kell. A parhuzamositas formaja erosen meghatarozza a kihasznalast. Kulonosen a jatekoknal. A multithread Jobs parhuzamositas jobban kedveli a tobb magot. Ezert celzom a negymagosokat minimum. Ketmagoson is fut, de romlik a sebesseg. Regebben olyan engine design is volt ahol a feladatok dedikalt threadon futhattak. Egy magos processorral ez a jobb. A multithread Jobs fut egymagoson, de 30 szazalekkal lassabban. Ketmagos processzoron 10/20 szazalekkal lassabb a multithread Jobs. A jelenkori engine designnal harom mag a fordulopont. Negy mag eseten a multithread Jobs mar gyorsabb. Az oka hogy a job threadok az ures processormagokon futtathatok. A feladatokra dedikalt thread ha vegez, akkor a processormag nem tud mit futtatni. A valasz a kerdesedre: a multithread Jobs engine a negymagoson lesz gyorsabb, de a feladatokra dedikalt thread design a ketmagoson.
-
Döglött Róka
veterán
Nyilvan azert halt meg mar a Destiny betanal a PSN, mert a sony olyan profin tolja.
Nyilvan azert tortek fel par eve egy SQL injection-nel, mert egy atgondolt rendszer. Ezek nem random dolgok, ezek megtortentek. Barmit kitalalhatsz, a live sokkal fejlettebb rendszer - infrastrukturalis es szolgaltatas szinten - mint a PSN.
A titanfallnak a szerverei csucsulnek a cloudban, es az NPC ai-kat vezerli, mint a botokat. Ez miben mas egy atlag fps-nel ami dedikalt szerveren fut? Mitol negativ kicsengesu? Vagy a te olvasatodban mar a felho rendereli a mapokat?
Van itt azert felretajekozottsag boven.
Az extra szolgaltatasok trivialisan a Box fele billentik a merleget, ezert vilagitottam ra a multiplayerre, ami PS-en hirhedten gyenge.
-
haddent
addikt
válasz
Döglött Róka #191 üzenetére
Na kezdeném a nyilvánvalóval:
"Jelenleg a valasztas egyszeru: Ha jo single player exkluzivokat akarsz PS, Ha profi online szolgaltatast, multiplayert Xbox. A sonynak egyszeruen nincs eroforrasa olyan adatkozpontokat letrehozni mint az MS-nek."
Szokásos nettó fa**.. . Kettőn közt a különbség az, hogy én tudom, hogy hardver szerint (is) összehasonlítom a 2 gépet, és felfogom, hogy neked, vagy másoknak ez nem lényeg, valamint nem találok ki random dolgokat.Pont úgy van jó single az xboxon mint hibátlan multiplayer a ps4 -en. A sony -nak nincs nem lesz és nem is kell olyan adatközpont mint a microsoftnak, mert nem felhőből tolja a játékot (khm titanfall..). Jó ez túlzás, de az MS -nek más miatt (is) van ennyi szervere. A Sony bőven biztosítja a szükségeset a jó multiplayerhez.
Én jól emlékszem, amikor megjelent a PS4 sokan már előre legyaláztá(to)k a PSN -t. Mára semmi baj nincs vele. Nézz be a topikba, épp azt beszéltük, hogy tegnap volt az első hiba 2-3 hónap után.Ha mindeképpen szolgáltatás terén szeretnél porbatiporni, akkor szépen megkérlek, legalább valid érvekkel tedd azt. Hozd fel, hogy nincs DLNA, szar a kamera, nincs Kinect, nincs hdmi passthrough, nincs tizedannyi online szolgáltatás, skypehívás játék közben, médiacenterfunkció stb... De pusztán a multiplayer játékhoz a fukciók, szerverek bőven adottak.
A kontrollerből megszokást én PC gémerként értettem, mindkettő új lett volna.
sayinpety több ARM -es magot licenszelő céget is felsoroltattál és az ARM -et is, ezt így nem értem.
-
jocomen
aktív tag
-
sayinpety
tag
Ha lesz uj konzolgen az AMD igy is automatikusan megnyeri az alabbiak miatt:
1. Az Intel nem erdekelt az egyedi lapkak tervezeseben. Evi +1.5 milliard dollar bevetel nem erdekes naluk.
2. Az nVidia elzarkozo ceg, nem dokumentalja az architekturait. PCn is folymatosan fekezik a sebesseget. Tobbet vesztenek, ha megtudjuk hogyan kell optimalizalni Geforcera.
3. A Qualcomm hasznavehetetlen. Az Amazon Fire TVre azert dobtuk a projektunket, mert tiszta bug az Adreno Profiler.
4. Az ARM jo alternativa lehet, de budget konzolokat akarnak. Ehhez tervezik az architekturat.
5. Broadcom nagyon nyilt, nagyon szerethetok, de nem fokusz a csucsteljesitmeny.
6. Vivante az IoTre koncentral.
7. Sajat hardware lehetseges, de a Sony-Microsoft nagyon boldog, hogy telibetalaltak, amit a fejlesztok akartak. Ez tobb fejlesztot hoz nekik, ami vegeredmenyben tobb nyereseg.Egyedul az Imagination-MIPS az AMD igazi ellenfele.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én csak azt írom le, hogy rossz üzlet a beszállítónál 2,5 milliárd dollár nyereséget hagyni egy életciklusra, amikor az előző generációnál megvolt fél milliárd dollárból is, igaz akkor még fél milliárd dollár volt a fejlesztés. Ezt lehet csűrni csavarni, de akkor is 1,5 milliárd dollárral többet hagy ott az AMD-nél a Sony és az MS a teljes konzol ciklusra nézve. Ezt akár játékokra is költhetnék.
A konzolok életciklusa az elmúlt generációkban azért növekedett, mert ez hozza a profitot és nem az új hardver.
De mondom megoldható, hogy 5 éven belül jöjjön az új hardver, ahogy egyébként az AMD is mondta már, hogy gyorsabb lehet a váltás, de ezt ők azért támogatják, mert az automatikusan egy újabb design win számukra, nem pedig azért, mert a piac érdeke. -
Döglött Róka
veterán
-
madgie
titán
válasz
Döglött Róka #193 üzenetére
Nem hát, biztos én írtam ezt is: "Nappaliban az 1080p feletti felbontas eletkeptelen, nemhogy TV, szabvany sincs hozza."
Nem baj, ha neked nem kell XY okok miatt ZW termék, csak ne körítsd hülyeségekkel.
95: most akkor nincs TV meg szabvány 4K-ra? Ne erőlködj már légyszíves...
-
madgie
titán
válasz
Döglött Róka #191 üzenetére
És arról ki tehet? Vegyél 4K tévét, ha az kell. A lehetőség adott.
-
Döglött Róka
veterán
Ha Halo-zni vagy Forzazni akarsz akkor nem PS-t fogsz venni, ilyen egyszeru. Ha nincs preferenciad, akkor meg vagy benyeled a fanboydumakat vagy jobban utanajarsz a dolgoknak, szerintem a gepek teljesitmenye meg mindig csak e-penisz szempont, ha a szolgaltatasokat is figyelembeveszed, akkor mar joval arnyaltabb a kep, kezdve a sony ritka gyenge PSN-jevel, ami multi cimeknel nem kis hatrany lesz.
360-on csak platformjatekot lattam eddig 1080p-ben, fullhd teven, megis elvagyok az ennel gyengebb cimekkel, mert nem az erdekel, hogy most hany pixelt rajzol ki a szerencsetlen, hanem hogy miert nem doglik az ellen/huzodik le mar az utrol/hany xp kell meg. A sajto jot csamcsog rajta, milliok folytatnak meddo vitat feleslegesen es mantrazzak a specifikaciokat, kozben a jatekokat - amikrol az egesznek szolnia kellene - le se szarjak. En sokkal inkabb varok jatekmechanikai ujitasokat, jobb fizikat, reszecske effekteket, profibb terhangzast, mint buta de 60 fps-el futo jatekokat.
Jelenleg a valasztas egyszeru: Ha jo single player exkluzivokat akarsz PS, Ha profi online szolgaltatast, multiplayert Xbox. A sonynak egyszeruen nincs eroforrasa olyan adatkozpontokat letrehozni mint az MS-nek.
Kontrollerbol meg nem kell ujat megszokni, hisz mindket termek eseten ugyanazt a filozofiat es elrendezest kapod, mint az elozo generacioban.
Madgie: A HDMI 2.0-tol meg nem lesz nagyobb felbontasu a kijelzom.
-
haddent
addikt
válasz
Döglött Róka #188 üzenetére
Ez így még mindig nem igaz, mert ha az exkluzívok mindegyike (vagy egyike sem, ugyanaz) tetszetős és kontrollerből úgyis újat kell megszokni, konzolos ismerősök pedig nincsenek, akkor miért a gyengébbet?
És kényes a helyzet, ugyanis a kettő közül az egyik sok esetben natív felbontást présel ki magából, ami jóval jobb. Ha az lenne, hogy 800p vagy 900p, na az tökmindegy. (Nekem..) De jó lenne a az xboxot gatyába rázná billgéc mert komolyan érdekelne akkor egy -
madgie
titán
válasz
Döglött Róka #188 üzenetére
"Nappaliban az 1080p feletti felbontas eletkeptelen, nemhogy TV, szabvany sincs hozza."
A HDMI 2.0 akkor mi? Ott figyel az összes újabb erősítőn, a tévékbe is belekerül...
-
Döglött Róka
veterán
Csak jelen esetben kizarolag a konzolokrol beszeltem, mert a francnak van kedve iroasztalnal ulni. Nappaliban az 1080p feletti felbontas eletkeptelen, nemhogy TV, szabvany sincs hozza.
Teljesitmeny alapjan csak verpisti valaszt platformot. Normalis jatekos az exkluziv cimek illetve a kenyelmi preferenciak miatt valaszt.
-
haddent
addikt
válasz
Döglött Róka #186 üzenetére
Nem értem mit akarsz ezzel... nekem nem gond, mert marhára nem érdekel a 4K. Biztos szép és jó, majd 5 év múlva egy 4K RGB subpixeles OLED amin a kék subled nem ég be 2 hónap után, az érdekelni fog. Akinek most kell 900p-1080p/30-60fps fölötti teljesítmény annak nem való egyik konzol sem, emiatt nincs ellentmondás sehol. Ha ez a látvány együtt így elég, és el tudsz szakadni a billencs-egér kombótól, akkor jelenleg ps4/xo.. szerintem..
-
haddent
addikt
Hát ez azért van mert te szereted szándékosan félreértelmezni a lényeget. Én mindig is azt mondtam, hogy ha FHD fölött, 60fps fölött akarsz élni, akkor PC-én kívül másra ne is gondolj. De 900p-1080p (később csak 1080p), 30-60fps (később inkább csak 60fps) elég, akkor jelenleg a konzolok olyan dologgal rendelkeznek, amivel a pc Kaveri -n kívül nem, az meg nagyon harmatos.
A nintendoról sokat nem vitatkoznék, különcök, egy különc rétegnek. -
Ezt pl most találtam, ennyit az MS dájrektikszes álmairól [link]
-
Peat;)
veterán
"Konzolon pedig soha nem hardveren kerestek pénzt" Ez sem a múltra sem a jelenre nem igaz. A nintendo pl jellemzően már a hardwaren is szeret keresni ha tud, lsd wii a közelmúltból. A főbb bevételi forrást jelentő software bevételeket meg a már említett alpári pc-s megoldásokkal tornázzák fel. És nem a minőséggel.
Visszatérve a hardwarre, eddig sokszor ki kellett termelni a software oldalon azt amit elbuktak a gép fejlesztésével és eladásával, ez több éves ciklust ölelt fel. Ilyenbe egy válság után már nem fognak belemenni sehol, ezért is lett olyan ez a generáció amilyen. Valakik szerint forradalmi amit a pc nem valószínű hogy utolér egy hamar, bár még nem tiszta mit kell utolérni. Valakik szerint meg amd low hardware, konzoltulajként. Elég éles kontraszt.A grafikahuszár jelződ is érdekes, hiszen ha Abu leírja hogy ilyen meg olyan korlátlan teljesítményű, pc-t messze meghaladó leginkább a ps4 akkor te sosem mondtál ellent. Most meg mégis a pc-t említed ilyen szempontból felsőbbrendűnek. Ez van ha az ember több topikba is benéz azonos témakörben, ellenmondásokat vél felfedezni...
-
Def26
félisten
válasz
gyuribácsi88 #180 üzenetére
Nem úgy volt, hogy a játékokon akarnak keresni?
-
haddent
addikt
A PC soha nem is volt és nem is lesz időtálló, ezt jól látod, személyes tapasztalatból írom.
A telefon, tv és minden más elektronikai cikk (beleértve a pc -ét) a lehető leggyengébb példa a konzol ilyen fajta módosulására. Ott mindegyiknél a hardveren keresik halálra magukat. Ha te veszel egy telefont abból a gyár több pénzt soha nem lát már, max még minuszba megy, ha gariban cserélni kell neked. Ugyanez a tv, mikro, pc, autó, ami tetszik.
Konzolon pedig soha nem hardveren kerestek pénzt, hanem a játékokon. A microsoft meg szvsz. szarik rá, hogy 5fps- el meg 10 pixellel kevesebben fut nekik ez meg az, ígyis köszöni szépen jól el van és ugye most jön majd az ESRAM kihasználás meg a dx12 meg stb...Senkinek nem érdeke ez az üzleti terv, csak a grafikahuszároknak, de nekik meg ott a mászterrész pécé, nem?
-
-
Peat;)
veterán
Szerintem Te vagy az aki vérbeli pc-s lehettél sokáig mert konzolosként látnád azt mennyire közelít a pc-hez a konzol. Átveszi minden rossz tulajdonságát. A software oldalon ez totálisan végbement, patchek, grafikai beállítások, pc-vel egyező szisztémák átvétele (igen, a gyűlölt free to play baromságok). Egy ős konzolos csak a száját húzza ezek láttán, nem leírja hogy mennyire más mint a pc. Akkor volt más amikor bementél a boltba, vagy kivetted a postaládából a lemezt, betoltad és két perc múlva már azt sem tudtad hol vagy, mert olyan játékkal szórakoztál ami nem a folytatás folytatásának előzménye volt, nem egy felkapott kaptafa stílus újabb származéka, nem láttál minden jelenetet belőle előzetesekben, meg nem kellett befizetni hogy legyen esélyed monton unalmas játék nélkül is érvényesülni. Az hogy hardwaresen is átvegyék a rossz vonalat nem elborult elmélet szerintem. Attól hogy Abu leírja mennyire rossz üzlet a fejlesztési költségekből kimaradni és azonnal nyereséggel árulni az adott gépet, még a piaci elemzők ennek ellenkezőjét látják. A mai világban nem szeretik a hosszú távú befektetéseket, kell a profit és ahogy csökken azonnal újítani kell. Telefon, tablet, tv, sorolhatnám. Miért pont a konzol lenne a kivétel, ha minden más területen lenyelették a fogyasztókkal a rövidebb életciklust. (abszurd mód itt kivétel a pc, illetve csalóka, a többi terület gyorsult úgy fel hogy a pc időtállóbbnak tűnik)
-
Loha
veterán
Nem azt írtam le, hogy én milyen konzolokat szeretnék, hanem azt, hogy szerintem merre tart a konzol piac.
Az 5 év ideálisnak tűnik jelenleg, mert összhangban van a hardverek fejlődésével.
APIk most is vannak a konzolokon, XO-n pl. DX11.x és majd DX12, ha fölöslegesek lennének, nem fejlesztenék őket. PC-n is csak annyi gond van a DX-el, hogy nem alkalmazkodott a hardveres változásokhoz az elmúlt években.
Grafika állítására már most is van példa, az emlegetett The Last of Us Remasteredben, választhatsz a 60 FPS vagy a 30 FPS + szebb grafika között.Az átlag konzolosnak nem kell új konzolt vennie 5 év után, ha nem akar, megkapja majd a játékot 720p-ben 30 FPS-el ugyan annyiért mint a PS5 -ös kiadást.
-
haddent
addikt
De ne akarjunk már PC -ét csinálni a konzolokból... most akkor a te utopiád úgy néz ki, hogy most 5 évente, majd nyilván egyre gyakrabban, végül évente kidobni egy új konzolt, teljes kompatibilitással, ehhez viszont nem hardveres kódra hanem API -ra meg miegyébre, rétegekre lesz szükség. Akkor már állígassuk a grafikát is, hogy a ps5 -ön medium, ps6 -on high.. Na ne. Ott a pc, lehet továbbra is hazavágni a piacot, ezt meg hagyjuk meg hosszú élettartamra és kész.
morgyi felesleges. Átlagos konzolos nem fog új hardverért sírni 7 év múlva sem, max. megveszi ha rákényszerül. Akiknek meg ilyne igényeik vannak nem kötelező megvenni. Azt birom a legjobban, hogy a vér-pécések szídják a legjobban és követelik a legjobban az új generációt már fél év után. Nekik miért nem mindegy, úgy őszintén?
-
Loha
veterán
válasz
#32839680 #172 üzenetére
Csak úgy megsúgom, hogy semmilyen negativitás nem volt a The Last of Us-os példámban, és a Remastered sikere is azt támasztja alá, hogy igenis van igény arra, hogy az emberek ugyan azt a játékot végigtolják még1szer jobb hardveren. És igen bűn lett volna ezt a remek játékot nem kiadni PS4-re, mert a PS3 elavult hardvere nagyon sokat rontott az öszképen.
Nulláról megírni egy engine-t AAA+ -os játékhoz kb. 5+ év, és rengeteg pénz, ezért sem sokan csinálják, inkább csak a meglévőt fejlesztik. A különböző GCN változatok között nem lesz annyi különbség, hogy bármit is emulálni kelljen.
De láthatod is az eredményét, nincs is még csak a next-genre írt motor, küszködnek is fullHD mellett a 60fps-el.
Én a spéci drága hardver és a túlnyújtott termékciklus eredményeit látom.
Ha gyorsabban cserélik újra a konzolok hardvereit, akkor kisebb lesz a hardveres eltérés a régi és új generáció között (gyorsabb átálás), és nem kell a fejlesztőknek a konzol életének 8 évében fölöslegesen küszködniük a rémesen elavult hardverrel. -
Loha
veterán
Természetesen nem a patchelés a vágyuk, hanem az hogy az új konzolra eladják ugyan azt még1szer, csak kevesebb melóval, mint pl. a The Last of Us esetében. A fejlesztőknek meg az a vágyuk, hogy generációváltáskor kis patchelgetéssel használhassák ugyan azt az engine-t mint az előző generáción, és ne kelljen éveket pazarolni optimalizációra se generációváltáskor, se a generáció élettartamának végén.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És minden kiadónak az a vágya, hogy egy új gép miatt patchelje az x éves játékokat. Gondolom nem hiszed, hogy ez egy ingyenes procedúra. Az MS és a Sony pénzt kér minden felrakott patchért, ami tegyük fel, hogy 5 évre visszamenőleg 50+ játékra egy kész vagyon. Garantált a negyedéves veszteség, még talán a következő negyedév is mínusz lesz.
-
Loha
veterán
Egyébként a kihagyott utasítások helyett újat érkeznek. Ez szimpla fejlődés, csak ugye a gépi kódban meghívott utasítás akkor is hiányozni fog, és a program nem fogja tudni, hogy van helyette egy újabb más néven.
Az API fogja tudni, meg a compiler is, de ha mégsem, akkor ahogy írtad a készülő játékoknál használt gépi kódba beírt optimalizációk alig pár napos melók, tehát jó gyorsan ki tudják cserélni az újra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Estimate ...
Egyébként nagyon drágállom az RSX-et. Annak testvérét 40 dollárért vették anno a VGA-gyártók.Mivel a Sony licencelte, így ők gyártották és nem az NV-től vették. Ergó előállítási költségen nyomatták és a licencdíjat kapta meg az NV.
(#166) Loha: Mivel a PC-n senki sem ír gépi kódot, így teljesen lényegtelen, hogy az ISA-ban módosulnak-e az utasítások. De konzolon ez már a kompatibilitás felborulásával jár.
Egyébként a kihagyott utasítások helyett újat érkeznek. Ez szimpla fejlődés, csak ugye a gépi kódban meghívott utasítás akkor is hiányozni fog, és a program nem fogja tudni, hogy van helyette egy újabb más néven. -
Loha
veterán
Sehogy, ezért nem is tartom valószínűnek, hogy az AMD a GCN fejlesztése során, használt utasításokat kihagyna, mert az ugye visszalépés lenne. Gondolom te is meglepődnél, ha a 7850-eden játszott játék nem menne majd a 290X-en, mert az AMD kihagyott pár utasítást, amit a játék igényel.
-
Loha
veterán
Ezt látod nem olvastam sehol, hogy az AMD utasításokat hagy ki az újabb generációs GCNekből, de ez gondolom nem jelenti azt, hogy ami GCN CI-n fut, az nem fog futni GCN VI-n...
A PS3 vesztesége a Blu-rayből adódott, amit kétszer annyiért gyártottak, mint magát a gépet. De a Blu-ray már olcsó, tehát ugyanabból nem származhatna veszteség.
Itt egy kép, hogy kb. mi mennyibe került a PS3-ban:
Tehát Blu-ray nélkül is bukott volna kb. 150$-t a SONY, ahogyan a MS is kb. ennyit bukott az elején, pedig abban nem volt BD.
PS3-ban a CPU+GPU együtt kb. 218$ volt, ami duplája a mostani nem jó üzletnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja persze, mert a GCN SI->CI váltásnál nem hagytak ki négyet. A VI-ben is legalább egy tucat utasítás búcsúzik. Ez állandóan változik, mert az ISA módosul.
A másik opció a várni 2016-ig a megjelenéssel és akkor lehetett volna egy tender. A PS3 vesztesége a Blu-rayből adódott, amit kétszer annyiért gyártottak, mint magát a gépet. De a Blu-ray már olcsó, tehát ugyanabból nem származhatna veszteség.
-
SylverR
senior tag
válasz
Döglött Róka #159 üzenetére
Szóval velem van a gond, mert nem tudom élvezettel használni a gamepadot. Oké, értem, viszlát.
De mindegy, mondtam is, hogy nekem nem jó. Próbáltam. Ha neked jó, használd egészséggel. -
Loha
veterán
Ez már elég ahhoz, hogy megszűnjön a kompatibilitás, ha x használt utasítás eltűnik az új GCN verzióból.
Leírom megint: nem valószínű, hogy az újabb generációs GCN-ből kihagynának utasításokat, amiket a régi tudott. A MS szerint az Xbox One gyorsulni fog a DX12-től...Azt mondom, hogy rossz üzlet 2 milliárd dollárral többet adni a beszállítónak egy ciklusra. Egyszerűen ez nagy pénz és maradhatna zsebben is.
Ez volt a másik opció: SONY a PS3 megjelenése utáni első negyedévét 2 milliárd $ bukóval zárta, és akkor az a pénz még többet is ért mint most.Döglött Róka: Ha szerinted gyenge, mondjál jobbat te.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gépi kódhoz nem kell kihagyni az API-t. A legtöbb fejlesztő eleve binárist szállít a konzolra még shaderből is, mert nincs szükség arra, hogy a magas szintű kódot runtime fordítsa a motor. Tudják mi kell és előre lefordítják, és nagyon sokszor belenyúlnak csak azért, hogy gyorsabban fusson. Ez már elég ahhoz, hogy megszűnjön a kompatibilitás, ha x használt utasítás eltűnik az új GCN verzióból. És igen ezt a koncepciót évek óta használják, az oka pedig az, hogy gyors lesz a program.
Nem olvasod amit írok. Azt mondom, hogy rossz üzlet 2 milliárd dollárral többet adni a beszállítónak egy ciklusra. Egyszerűen ez nagy pénz és maradhatna zsebben is.
-
Loha
veterán
Ha nem volt érthető, akkor mutass egy cikket, ahol vmelyik fejlesztő leírja, hogy ők már a konzolos APIkat kihagyva gépi kódot írnak PS4-re.
Én pedig azt kérem, hogy ne magyarázd már be tényként, hogy pl. SONY rossz üzletet csinált a PS4 OEM konstrukciójával, miközben fülig ér a szájuk, és a kezdetektől jön a haszon a konzolon.
Amit be akarsz itt magyarázni az kb. ez:
Kisboltosként rossz üzlet 20 Ft-os haszonnal eladni 1L tejet, amikor kisboltos maga is előállíthatná azt a tejet és eladhatná 220 Ft-ért. -
SylverR
senior tag
válasz
Döglött Róka #156 üzenetére
Látod, ez a nem megértés tipikus esete.
Nagy sebesség-érzetű játékoknál muszáj feszült testhelyzetet felvéve játszani, mert úgy tudok csak kellőképp koncentrálni. Próbáltam már lazábbra véve a figurát, de úgy mindig bénázok.
Görnyedve sem jó játszani, az meg a nyakam nyírja ki. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor ne nézd meg, de te kérted a linket.
Egy complier sosem lesz tökéletesen optimalizált, de ez a jó a konzolokban. Ha valami nem jó, akkor kézzel bele lehet nyúlni.
A GCN CI-t kutatja mindenki, hiszen az van a konzolokban. Ebből egyébként négy GCN SI-ben lévő utasítás hiányzik, illetve új utasításokat kapott.A Sony a PS3-nál a Blu-ray-en bukott. Ha most vezetnék be a Blu-rayt, akkor ugyanúgy buknának egy csomót. Én csak azt kérem, hogy ne magyarázzuk már be jó üzletnek azt, hogy ~2 milliárddal több marad a ciklus végén a beszállítónál. Ez nem jó üzlet, maximum kényszerű, és a körülmények tudatában elfogadható.
-
Sir Ny
senior tag
morgyi: Maxwell tabletekbe lett szanva.
sir ny: matrixszorzasra es minden GPGPU feladatra amely szuperszamitogepekben elojohet
haddent: most akkor egy még most sem kész terméket tartassz előnyösebbnek tavaly eszközölni, ami ráadásként játékok és effektek (valamint ezáltal akkor a next-gen mélyintegrációra is) kb. haszontalan?
^^ internetes kommunikacio
(#153) LordX:
Nem estem. -
Loha
veterán
Nem fogok most végignézni egy 1 órás előadást, de a még optimalizálatlan complier helyett optimalizálni, nem egyenlő azzal, ha vmit gépi kódban írnak meg jórészt, és mellesleg egybe veszik az összes GCN-t...
SONY az elején kb. 200-300$ bukott a PS3-on darabonként, és a konzol megjelenése utáni első negyedévüket 2 milliárd $ bukóval zárták, a Sony Computer Entertainment elnöke el is ment nyugdíjba, ehhez képest a PS4 esetében széles a mosoly, és olcsóbb gyártani az eladási árnál, ami kevesebb a PS3 nyitóáránál, szóval ezt jól benyelték most tényleg...
haddent: SONY szívesen ellene a PS4-el 8-10 évig is nyilván, de szerinted a 2. helyre visszacsúszott MS szívesen ellesz még 8-10 évig másodikként, vagy esetleg megpróbál újra élre törni?
-
SylverR
senior tag
válasz
Döglött Róka #136 üzenetére
Értem én. Nem is mondtam, hogy nem jobb az új. De alapvetőleg az, hogy az öledbe vett kis kontrollerrel irányíts, már eleve rontja a teljesítményt. Legalábbis nálam. Ha meg ugyanúgy feszült testhelyzetben ülve játszok, nem mindegy, hogy billentyűzet, vagy gamepad?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A piaci értéket nem a nyereség határozza meg. Semmi köze hozzá. Egyébként nyilvánvalóan nagyon sok évente fél milliárd dollár operatív nyereséget elrakni a két konzolon. Ezért tartom rendkívül rossz üzletnek a Sony és az MS szempontjából.
Persze könnyen lehet, hogy a Sony és az MS inkább a távlati értékeket figyelte. Lehet, hogy így is elégedettek lesznek 10 éves szinten az eredménnyel, de kétségtelen, hogy sokat fizetnek a beszállítónak. -
haddent
addikt
Ja és szerinted a Sony és az MS ettől függetlenül nem fogja kihasználni, hogy 5 év helyett tarthatná ezeket a konzolok 7-8-10 évig megint? Mert jóságosak és mert nem kerülne extra sokba (már ha az indokaid helyesek, de ha úgy van ahogy Abu írja akkor nem lesz kompatibilis..) az új generáció? Szerintem kapzsik lesznek ehhez.
Sir Ny most akkor egy még most sem kész terméket tartassz előnyösebbnek tavaly eszközölni, ami ráadásként játékok és effektek (valamint ezáltal akkor a next-gen mélyintegrációra is) kb. haszontalan?
-
Sir Ny
senior tag
"hanem 2,5-2,5 milliárdot hagynak ott az AMD-nél, mint nyereség."
V.o.: az AMD piaci erteke 3 milliard dollar. A cegek piaci erteke (mar amennyiben nyeresegesek) joval tobb szokott lenni 10 evnyi profitjuknal. Nekem valami nem stimmel.
(#131) haddent: "Viccen kívül, ettől még nem cáfoltad meg, hogy hiányoznak belőle a GCN szabadságot nyújtó lehetőségei."
(#129) morgyi: "meg kiszórtunk mindent ami plusz volt hogy tranzisztort spóroljunk"
Nem cafolok semmit (nincsenek linkjeim), csak tagadok. De ezeket nem. A Maxwell nem buta, sokkal okosabb a Keplernel, amelyik az agyonsztarolt Ferminel sokkal okosabb. Viszont nem sok olyan dolgot raktak bele, amely masra is jo, nem csak matrixszorzasra. Amely GPU alkalmazasok eseten elonyos (kepfeldolgozas telefonban, szimulaciok szuperszamitogepekben), jatekok es effektek eseten valamivel kevesbe.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - ebben látsz egy csomó példát. Ez csak fél éves kutatás termése az Ubisoftnál, és elég jók. Látható, hogy a complier sem mindig fordít kedvező kódot. Ebbe bele lehet nyúlni egy konzolnál, mert mindenkinek ugyanaz a hardvere.
10 éves szinten egyáltalán nem mindegy az a két-két milliárd dollár extra kiadás, amit csak azért kell benyelni, mert OEM szerződést kötöttek. Ha ez nem lenne, akkor két-két milliárd dollárral több maradna a Sony és az MS kasszájában a ciklus legvégén.
-
Loha
veterán
Már írnak. Erre egy linket kaphatnék?
De probléma, mert nem ugyan az a PS3 RSX jére gépi kódot írni meg a PS4 GCN-jére, és a programozóknak megtanulni az új hardvert rengeteg pénz és idő, ezért sem cserélgették eddig gyorsan a konzolgenerációkat.
Hosszabb távon tehát úgy néz ki a dolog, hogy a Sony és az MS megspórolta a hardverfejlesztés költségét, megspórolták a kezdeti bukót a hardveren, megspórolták a jövőbeli költségcsökkentés költségeit, tehát nem kell majd 10 éves életciklus ahhoz, hogy a konzol visszahozza ezeket a költségeket.
Teljesen mind1, hogy mennyit hagynak ott az AMD-nél, ha számukra a konzol a kezdetektől nyereséges.
-
Cathulhu
addikt
válasz
Döglött Róka #142 üzenetére
"It was developed by Sony, Sony Computer Entertainment, Toshiba, and IBM, an alliance known as "STI". The architectural design and first implementation were carried out at the STI Design Center in Austin, Texas over a four-year period beginning March 2001 on a budget reported by Sony as approaching US$400 million."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már írnak. Ez egy konzol, nem probléma az egész, mert ugyanaz a hardver van mindenkinél. Ráadásul a készülő játékoknál használt gépi kódba beírt optimalizációk alig pár napos melók, és 10%-okat boostolnak.
Hosszú távon ez a drágább megoldás a megrendelő számára. A korábbi generációk hardveres fejlesztési költsége nem ment félmilliárd dollár fölé.
Évente ennyi nyereséget hoznak a konzolok az AMD-nek. Hosszabb távon tehát úgy néz ki a dolog, hogy a Sony és az MS megspórolta a hardverfejlesztés költségét, ami fél-fél milliárd dollár maximum, de ezért 10 éves életciklus alatt nem fél-fél milliárdot, hanem 2,5-2,5 milliárdot hagynak ott az AMD-nél, mint nyereség. Értem, hogy nem volt más választás, de ne állítsuk már be, hogy 2-2 milliárd dollárt olyan komoly üzlet otthagyni a beszállítónál. -
Loha
veterán
Egyelőre szerintem nem írnak gépi kódot az új konzolokra, és ha a fejlesztőknek nem kell ezekkel a hardverekkel szenvedni még 7-8 évig akkor nem is lesznek rákényszerítve, a konzolos API-knak meg nem lesz probléma a GCN generációk közötti különbség, ahogy a PC-s APIknak sem probléma.
Az AMD saját pénzén fejlesztette és gyártja a chipet, amit csak rá kell forrasztani az alaplapra, tehát semmi értelme a korábbi generációhoz hasonlítgatni, végeredményben ez az olcsóbb megoldás és ez az ami számít.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GPU-architektúrák folyamatosan változnak. A GCN SI és a CI például már nem kompatibilis egymással. A VI sem lesz kompatibilis a CI-vel. Egyszerűen így fejlődnek. MA CI-re írhatnak a fejlesztők gépi kódot. Ha VI kerül az új konzolokba, akkor a megírt kód nem futtatható.
Azt fejtegettem, hogy a mostani generáción a lapka besszállítója gépenként 40 dollárt kap nyereségnek, míg például a PS3-nál az NV 5 dollárt kapott, az AMD pedig 3-at az Xbox 360-nál. Igaz persze, hogy ekkor a fejlesztést is a megrendelő finanszírozta, de soha ilyen drága nem volt még egy konzolba tervezett lapka a megrendelőknek. Ez egyértelműen annak a számlájára írható, hogy senki más nem tudta megcsinálni 2014 végére.
-
Loha
veterán
Nem kell megkérni az AMD-t semmire, egy jó ideig még a GCN-t fogják fejlesztgetni, és persze csökkentik a csíkszélességet, ez már bőven elég egy jóval erősebb APU-hoz.
Milyen utasításokra gondolsz amiket a mostani konzolos GCN tud, a továbbfejlesztett változata meg nem fog tudni?
Az extra erőforrásokat, meg miért tiltanák le, a nagyobb teljesítmény mindenkinek jó, és akkor arról még nem is beszéltem, hogy API-k konzolon is vannak...A Sony és a Microsoft így is a legdrágább konzolgenerációban van benne.
Ez egyszerűen nem igaz, az előző generációt megjelenéskor a SONY és az MS is olcsóbban adta, mint amennyibe nekik került legyártani, tehát buktak minden egyes eladott konzolon, a mostani generáción meg egy fillért nem buknak, tehát a fejtegetésed a 100$-os APU bizniszről értelmetlen. -
haddent
addikt
Ez rendben van, teljesen érthető. Kevesen tehetik meg, hogy csak az exkluzívok miatt vegyenek egy konzolt, vagy akkor már egyből mindkettőt. A perifériával meg nincs mit kezdeni, kinek ez - kinek az. A lényeg amit mondani akartam, hogy a DS4 egészen más, sokkal kényelmesebb, nem kizárt, hogy PC -sek, Xboxosoknak is be tud jönni, mivel ezt személyesen / ismerettségi köreimben is tapasztaltam/tuk.
-
SylverR
senior tag
válasz
Döglött Róka #133 üzenetére
Pedig hidd el, hogy rengeteg múlik az irányítóegységen.
Volt jó pár PS-es játék ami lekötött anno mikor kipróbáltam. Volt azaz autóverseny, most nem jut eszembe fejből a címe. Meg a Dino Crysis is magával ragadott valamennyire. Azokkal el is voltam valamennyire, de a pár óra játék után sajgó ujjak nem igazán azt bizonyítják, hogy jó a kontroller. -
SylverR
senior tag
Nem hiszem, hogy egyhamar megfog esni, hogy kipróbáljam. Ilyen konzol-kölcsönzőnél szereztem be anno, és apám tv-jén toltam.
De most, hogy a PC-m is elég modern, nem érzek rá késztetést, hogy megnézzek egy konzolt. Persze még most is vannak olyan játékok, amelyek exkluzívak, de már elmúlt a lázadozó korszakom.
Egyszerűen azzal van bajom, hogy egy kis kontroller van a kezemben. Zavar a túlzott "kényelem". Csak úgy tudok jól játszani, ha erősen koncentrálok. Egy kis kontrollerrel a kézben ez nehéz. -
haddent
addikt
Anno az is volt. Ha megnézed tulajdonképpen a Dualshock 1-2-3 mind ugyanaz, csak levágták a zsinórt. A DS4 végre tényleg teljesen más lett. Érdemes lenne kipróbálni/nod, mert még akik X360 -ról jöttek is szeretik többségben.
Sir Ny oké, mátrixszorzásra szerintem egy számológép is betanítható
Viccen kívül, ettől még nem cáfoltad meg, hogy hiányoznak belőle a GCN szabadságot nyújtó lehetőségei. (Megkereshetem Abu cikkét ha nagyon kell, PS4, amd, nvidia, intel összehasonlító volt)
-
Sir Ny
senior tag
válasz
#32839680 #124 üzenetére
"A Maxwell oda lett tervezve ahova az való, tabletbe, mindent az energiahatékonyságnak szenteltek, ki is szórtak belőle minden lehetséges pluszt."
miert, konyorgom, miert kell ezt heti 2x leirni?
ki tanitja nektek ezt a sok suletlenseget? A Maxwellt matrixszorzasra terveztek, atomfegyvereket szimulalni. Ahogy a Keplert es a Fermit is.
-
SylverR
senior tag
válasz
Döglött Róka #126 üzenetére
Anno 48 óra PS-sel való tökölődés után jelentettem ki, hogy a DualShock sz.r.
-
Döglött Róka
veterán
PC-re nincs halo, jatszhatatlanok a verekedos cimek az instabil fps miatt, nincs forza, nincs gran turismo, nincs szeles korben skalazhato autoversenyes cim, vagy arkad vagy szimulator, a sandboxok altalaban gyatra konzolportok, draga a hardver, es kozel sem eroforrastakarekos. Macerasabb a beuzemelese egy jateknak.
Konzolon nincs rendes moba, szetparameterezheto szimulatorok, tobbmonitoros lehetosegek, nincs guild wars, wow, nem hasznalhatsz egeret (sok pc fan keptelen kontrollerrel jatszani mert fel ora toketlenkedes utan kijelenti h szar), nincsenek komplex strategiak, tycoon-ok. Dragabbak az uj cimek.
Oldalakat irhatnek mindket oldal hatranyairol a masikkal szemben. Minek? Pc-n jelenleg Guild wars-ozom, mmo letere szebb, mint barmelyik last gen cim. De megszoktam a konzol nyujtotta kenyelmet es nem tudok mar huzamosabb ideig az iroasztalnal ulni.
Azt kene belatni, hogy ket filozofiaban nagyon eltero jatekplatformrol vitatkozik a sok fan. Az atfedes kb a konzolportok, es itt ki is merult a dolog.
-
Exelsior
őstag
Haverom nem görnyed egy 22" monitorral tolja mert erre futja de olyan játékkal játszik amivel PC-n nem tudsz. PL. az Infamous Second Son, kíváncsi leszek mikor kapunk ilyen szintű játékot PC-re ami pik pakk betölt és semmi szaggatás nincs és még szép is. Jó a Watchdogs nem lett rossz de közel nincs a Infamous-hoz.
A többiröl meg nem is beszélek.
Költsed csak a pénzedet a PC-dre vegyél bele csak videokártyát. Te pénzed. sajnálom hogy nem látod át és hogy nem tartod PC-snek magad holott igenis az vagy.
A letöltésre visszatérve PS3-on igen lassú gondolom az van neked. PS4-en meg veszettül gyors még Wifin is.
-
bbTamas77
aktív tag
válasz
pakriksz #115 üzenetére
Pontosítsunk egy kicsit, lett volna versenyképes terméke ami sokkal jobb választás is lett volna, csak nem készült ez időre. Igaz, még most sem készült el.
ARM + Maxwell sokkal jobb párosítás lett volna szerintem, fogyasztás szempontjából, csak hát még nem sokat tudunk belőle. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez szinte kizárt. Egyszerűen senkinek sem lenne kifizetődő megkérni az AMD-t, hogy 2018-ra tervezzen egy mostanival teljesen kompatibilis, de erősebb APU-t. A mostanival való kompatibilitás nagyon fontos. Itt nem a PC-vel kell nézni ezt, hanem a most használt konzol ISA-kkal, mert hiába van mondjuk a PC-ben is GCN, a driver ott nem enged VSKIP-et használni, nincs szabad GDS hozzáférés, és még egy rakás utasítás elérhetetlen. Ha erre írsz gépi kódokat, márpedig ez lesz, akkor az a kód csak úgy üzemképes egy újabb APU-n, ha az ISA semmilyen formában nem változik. Még lehet, hogy szükség lesz egy belső kompatibilitási módra is, amely a nagyobb lapkának az extra erőforrásait letiltja, hogy ugyanaz legyen a teljesítményt, mint most. Ez a statikus particionálás jellemző használata miatt fontos.
A másik gond a gazdasági oldal. A Sony és a Microsoft így is a legdrágább konzolgenerációban van benne. Soha a konzolok történelme alatt nem fizettek annyit egy beszállítónak egy lapkáért, mint most az AMD-nek teszik. Ez üzletileg rossz. Most elfogadták, mert senki más nem állt olyan technológiai színvonalon, hogy 2014 végére 1 TFLOPS fölé olyan szintű integrációt tervezzen, mint az AMD. De ez egyszeri döntés. Üzletileg gáz, hogy az AMD 100 dollárért adja a lapkát, amelyet amúgy normál versenyhelyzetben és a megszokott tender kiírásával 60 dollárért is lehetne gyártatni házon belül, és akkor a fejlesztést végző cég kapna gépenként 3-5 dollárt és nem 40 dollárt rakna zsebre. Egyértelmű, hogy a következő generációt mindenképp tender kiírásával kell tervezni, mert ha ez nincs, akkor az egyetlen beszállító olyan árat szab meg, amilyet akar.
-
DithenS
senior tag
Azért ugye tudod,hogy a 8 mag csak 1.6Ghz-n megy?! Szép és jó hogy össze attad az 5200-at teljesítményben meg pontokkal,de az a teljesítmény fele! Tehát jó esetben is csak 1db 5200-nak felel meg az a 8 mag,egy i7-snek soha sem fog! Max akkor ha a proci 3Ghz-n menne! De egyébként konzoloknál nem a proci adja a teljesítményt hanem az IGP! Ezért jó az APU mert képes átvállalni számításokat a prociról.
-
DithenS
senior tag
Jó de ez most szubjektív,én nem te meg igen ez van.
Én 2008-ban vettem monitort,ezen még nincs HDMI de ha konzolt vennék se a széken görnyedve játszanák,hanem inkább fotelben tehát az új TV nálam mindig kellene.
3 hónapra nem sok 5K? A 18k se sok neked? PC-n ugyan azt megkapod 12k-ért,
Túlorázni meg nem minden esetben lehet,ha multicégnél dolgozol vagy bármiféle nagyobb cégnél nem egy kis 50 fős köműves cégnél nem tudsz túlorázni.Ez a PC-m ami most van kérem szépen 130k volt akkoriban monitorral,érdekes módon mindig viszi a játékokat,kicsit szebben is mint az Xbox 360 meg a PS4! Új gépemet ami ebbe a hónapba veszek is ekörül lesz,de garantálom hogy ezzel is eljátszok majd ugyan úgy,ahogy a PS4-el 5 év múlva! Sőt VGA-t is rakhatok bele jó pár év múlva tehát verni fogom abban! Egyébként nem vagyok PC párti,jó a konzol csak nem ennyiért,van most is egy konzolom itthon tudom milyen jó,de egyszerűen a net mellé azért fizessek 5k-t hogy tudjak multizni,meg 18k-s játékokért inkább PC! Sőt azért érdekes a PS4 részéről a PS Plus vagy mi,hogy rohadt lassú! Mesélte valaki hogy egy játékot szedett le online vele,800mb 3 óra?! Az ember ha 5k-t fizet hogy azért hogy tudjon multizni gyors sebességet vár el. -
pakriksz
őstag
Én tudom mit beszélek, értem az API-k működését (jóval a mantle előtt tudtam hogy hol a bottleneck, csak nem tudtam hogy PC-n is megvalósítható olyan vékony API mint konzolon), láttam már játékmotort belülről, tudom mi az a draw call, te nyilván nem így vagy ezzel.
Képtelen vagy elvonatkoztatni a pc-től és összefüggéstelenül semmi adattal fps számokat nyögsz be, és gyakran csodákat vársz, erőn felül teljesítő hardvereket, de tudod ez fizika, csodák nincsenek, nincsenek rejtett erőforrások, csak optimalizálni lehet. De az a gáz, hogy nem próbálod meg megérteni akkor sem ha magyarázzák lököd az addigi dumát mintha el sem olvastad volna.
Tudom hogy frusztrál hogy nem a kedvenc céged terméke került a konzolokba, de ez nem véletlenül lett így, bizony őket is megkereste a sony és az m$, csak hát nem volt versenyképes termékük.Mantle-t is te hoztad fel, holott konzolon nincs mantle (csak valami hasonló, de ez nem új, ps3 x360-nál és ps2-nél is hasonló api volt...), és mindig a WD-vel példálózol amikor leírtam már előbb, mesterségesen korlátozott a játék konzolon (csak úgy mint PC-n volt grafikailag), az intro környékén látható is az ok hogy miért, másrészt az összehasonlításnál illik konfigurációt és grafikai beállításokat írni, na meg azt is hogy egyáltalán miről van szó.
-
jocomen
aktív tag
válasz
pakriksz #112 üzenetére
Na az van, h DudeHUN-al még lenne értelme vitáznom, mert ő legalább tudja mit beszél (bár vele nem kell), de veled tök felesleges, mert direkt nem akarod érteni amiket írok. Csak a mantle maszlagot mantrázod végtelen ciklusban, számok nélkül, miközben nekem minden adat mellé forrást kéne linkelnem... és az se lenne elég.
40 fps az az APU-k pc-s eredményei voltak dx11 mellett.
Tudom kinek a cikkeiben olvastad ezeket, meg a konzol-apuk rengeteg, még kiaknázatlan teljesítményét, amit folyamatosan keresnek a fejlesztők, csak nem találnak (Kincs, ami nincs)...
Éljél boldogan ebben a tudatban, az ms, sony & amd szeretnek téged! ^-^ És pont ilyen emberekre van szükségük, mint te. -
pakriksz
őstag
válasz
pakriksz #111 üzenetére
ja persze a mantle hatására APU nem javul, sem cpu sem gpu. Varázsolni nem tud tehát megsokszorozni a számítási teljesítményt, ilyen technika még nincs de nem is valószínű hogy lesz valaha. Programok teljesítménye esetleg javulhat
(WD introját elnézve pedig ki is derült miért fut korlátozva konzolon
(NV))
-
pakriksz
őstag
Hát igen, nem a névtelen (valószínűleg nem létező) fejlesztőkre gondolok, hanem a létezőkre, névvel.
"Te példád alapján, egy átlag APU teljesítménye mantle hatására ~50%-al javul."
Milyen példám alapján? Annyit javul, amennyit a gpu enged.
A WD-vel kár példálózni, mint kiderült konzolon korlátozva fut, jóval a hardver képességei alatt, eddig még nem derült ki hogy miért korlátozták...
"WD-nél ez 40 helyett 60 fps-t jelentene" milyen 40 fps? Mégis miről beszélsz?
Azt hiszem jó lenne ha elolvasnád a mantle és a többi API-król szóló cikkeket, mert nagyon el vagy tévedve ahogy látom. -
DudeHUN
senior tag
Minden generációban az E3-on devkiteken vagy PC-ken demózták a játékokat. Néha még genváltás után is.
Btw. persze, hogy nincs benne annyi teraflops... meg nyilván lehetne erősebb is. Csak ugye maga a gép kevesebbet fogyaszt, mint egy csúcs VGA kari.
Mi következik egy crossgen címnél? Mi? Semmi. 28 platformra kijött a WD, mellé kis NV széllel.
-
Exelsior
őstag
válasz
#32839680 #99 üzenetére
Monitort írtam. [Monitor HDMI és DVI-al kezdésnek jó.]
PS4-re elég aki jobbat akar vegyen tévét. Mindenki maga dönti el de akkor is olcsóbban kijössz.
De én már nem irkálok ide mert aki PC fanatikus az maradjon is annak. Aki felismeri a PC hosszabb távú problémáját ami a pénzről szól az király aki nem látja a problémákat az kölcsön csak a PC-re.
Én még mindig azt mondom hogy PC sok mindenre meg persze játékra is de igazán játékra egy Konzol a jobb választás.
-
Loha
veterán
AMD akkor is fogja fejleszteni az APUjait, ha nem kér belőle se a SONY se a MS, és a költségek nagy része rájuk hárul. Egy sokadik generációs GCN + x86 CPU kombón pedig minimális szoftveres módosításokkal fognak futni a mostani generációra készülő játékok is. Ha MS vissza akarja szerezni a vezető szerepét, akkor a SONY előtt kell lépnie.
-
haddent
addikt
Ettől függetlenül az új hardver előállítása súlyos fejlesztési költség ami nem hiányzik senkinek feleslegesen. Attól, hogy egy tech. fórumon pár 2 misis pécés 4K eyefinity-ben játszó pattog, hogy ez nem elég még nem fog se a Sony Se az MS előbb lépni a következő next-next-gen -re. Ha belegondolsz, hogy az előző generáció még analóg kimenettel meg milyen felbontással kezdte akkor ott se azt tippelted volna, hogy majd FHD tv -ken HD -ben játszanak velük 8 év után is, és még 1-2 év támogatottságot is kap.
-
Loha
veterán
Ne abból indulj ki, hogy mi van jelenleg, mert jelenleg a régi generáció hardvereire készült motorokat évekbe telik átírni az újra, azért mert a régi generáció egy speciális célhardver, ami egyáltalán nem hasonlít az újra, viszont most a helyzet gyökeresen megváltozott, mert az új konzolok sokkal inkább hasonlítanak egy PC-re mint egy speciális célhardverre.
-
Peat;)
veterán
válasz
gyuribácsi88 #92 üzenetére
A Sony marha nagy bajban volt és még van is. Gyárbezárások, részlegeladások, ezrével kirúgások...mi az ha ez nem probléma? Sony notebook volt nincs...szerintem ez baromira nem vicces. Kb ezért is vettem sony tv-t mert mind ugyanazt tudja kb és minimálisan volt csak drágább mint a dél-koreai. Konzolt egyelőre nem veszek, de ha az új verzióban majd jobb hűtés lesz akkor számíthatnak rám. Az a sisak is érdekes lehet.
Egyébként pedzegették hogy a Sony konzolrészleget különválasztják, mint biztos mag. Ez kb annyit jelentene hogy a többi részleget szép sorban elkezdenék bezárni. Remélhetőleg megússza a gyártó, de a dél-koreai lg és samsung csapást most hogy feldolgozta és sikerült versenyre kelni velük, most meg jönnek a kínai gyártók.
-
jocomen
aktív tag
...nyilván jobban tudod az m$-nél meg a sony-nál is hogy mi a jó, meg a fejlesztőknél is akiknek kívánságai erősen számítottak a konfiguráció összeállításakor ;D
Hogy az ms-nek & a sony-nak mi a jó gazdaságossági szempontból, vagy milyen szempontok alapján állították össze az igényt, az egy más kérdés.
Fejlesztők közül gondolom nem azokra gondolsz, akik panaszkodtak, hogy a "demókat pc-ről játsszák, mert a konzol gyenge".Te példád alapján, egy átlag APU teljesítménye mantle hatására ~50%-al javul.
WD-nél ez 40 helyett 60 fps-t jelentene. Konzolon ennek a fele. Mi következik ebből? Hát nem az, h "sok szálat tud használni a konzolos játék".
Én csak a BF4-et tudom, amire ez igaz. Ha ismersz ellenpéldákat, akkor írhatod a listát.@DudeHUN: én sem tudom az akkori árakat összehasonlítani, mivel pc-re nem jött ki 8 magos Kabini. De akár még az is lehet, h olcsóbban megúszták volna.
Új hozzászólás Aktív témák
- Pulzust is mér az Apple az AirPods Pro 3
- OLED TV topic
- PayPal
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Mobiltelefon, konzol és TV felvásárlás gyorsan, biztonságosan!
- LG 55C2 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- Új Dell 13 XPS 9315 Touch 4K+ HDR DolbyVision i7-1250U 10mag 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Garancia
- Vadiúj számlás SSD-k
- 145 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest