Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tasunkó
őstag
válasz
Hieronymus #86 üzenetére
Naugye, kell a kezdőtőke. Gondoltam is hogy csak ki kell fizetni az elején, amikor orrba szájba kínálgatnak, még ha mondjuk olyan sokba nem is kerül. Ezen a hajók mit sem változtatnak, kár volt brit vizekre csónakáznod.
Egyébként meg minden is futószalag, még a szalámi zsömit ha pakolják, van aki csak a szalámit dobja rá, ez a szemléletmód. Ezt ha nem tudod, mégis miért vonz ez a téma, érthetetlen. A Dunning -Kruger csak egy poén volt, azt leplezi le aki érvel vele. -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #90 üzenetére
Aösszes autógyár egy rohadt nagy futószalag. Nem lehetne, hogy ha már teljesen fogalmatlan vagy a témához, akkor inkább csendben maradsz?
-
válasz
GhanBuri Ghan #87 üzenetére
A T-Ford korában kialakított futószalag már kevésbé játszik. A BMW esetében egy helyen alkalmaznak futószalag szerű munkafolyamatot. Ott autonóm brigádok dolgoznak. Nem szól bele a BMW, ki kerül be vagy kit rúg ki a brigád. Ha nagy a baj, akkor a teljes brigádnak kell menni. Gyakorlatilag vállalkozások a vállalkozásban.
Az alkatrészeket és a félkész járműveket egy automatikus továbbítórendszer mozgatja. Ez képes szükségtelenség esetén egy következő munkapontot megkerülni vagy az azonos munkát végző párhuzamos munkapontok között a következőhöz továbbítani.
A T-Ford esetében nem voltak extrák. Az autók minden színben kaphatók voltak, ha valaki feketét akart vásárolni. Arra jó a futószalag munka, ha folyamatosan teljesen azonos terméket kell gyártani.
Azt meg senki se gondolja, hogy legyártanak ma is teljesen egyforma autókat és utólag szerelik be az összes extrát.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #87 üzenetére
Nem. Ennél sokkal közelebb volt a kézműves gyártáshoz a Morgan, Caterham és a többi kicsi.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #86 üzenetére
Elnézve az autóipari agymenésed, tudás nálad sem nagyon mutatkozik meg.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Hieronymus #86 üzenetére
Mondjuk én a mai autógyártást nem nevezném kézműves tevékenységnek, az már a futószalagtermelés óta nem az - kézműves nem attól lesz valami, hogy a termelésben van közvetlen emberi munkavégzés is, hanem attól, hogy egy ember minél több folyamatot végez el egyetlen terméken.
A Rolls-Royce-nál például nagyon sokáig volt egy címke a motortérben, rajta a motort összerakó mester nevével, mert szinte a teljes folyamat egy emberhez volt köthető - ez lehetett a legközelebb a kézműves autógyártáshoz. Ez legkésőbb a BMW felvásárlás után megszűnt, a motorokat a BMW gyáraiból hozzák, ahol az futószalagon készül. -
Valamilyen kezdôtőke áll ezek mögött a biztosítások mögött,
Ma már igen. Ezért van kevés új biztosító. Hatalmas anyagi háttér kell hozzá. És még így is Viszontbiztosítást kell kötniük, hatalmas káreseményre.
Amúgy az első biztosítók és biztosítottak a kereskedelmi hajók voltak.
Azt találták ki a kereskedők, hogy egy hajó helyet, megosztják a területet másik 4 hajóval.
Ha egy hajó elsüllyed, a kalózok lenyúlják, akkor a 100%-os kár helyett csak 20% a tényleges kár. Ezt hívják kockázat megosztás. Ezekből az egyéni megoldásokból alakult ki a következő lépés.
Mindenki a a saját hajójába pakolhatott ismét. De minden útért fizettek a közös kasszába.
Ha baj volt, a közös kassza térítette meg a kárt. És megszületett a biztosítás és a biztosító.Barátom. A nagy a pofa, mögötte viszont nincs tudás. Van akinek még a felvédőre fel kellene másznia ahhoz, hogy némi rálátása legyen a való világra.
Első körben érdemes megismerkednek. a Dunning-Kruger hatással. Ez alapozza meg azt a jelenséget, amiben az osztja a legtöbb észt, akinek a legkevesebb van.Bocsika, ez a személyes véleményem.
-
Tasunkó
őstag
válasz
Hieronymus #84 üzenetére
Van 2 éven felül köthető garancia,és ezt max. 5 évig lehet kitolni. Lényegtelen milyen variációkban. De a víz hibája ha lúg. Valamilyen kezdôtőke áll ezek mögött a biztosítások mögött, de értem hogy te a falvédőn jól elvagy ezzel hogy ezek teremnek mint a levendula.
-
Persze lehethogy a gyártó terjeszkedett, mivel ő tisztában van a termékével, nade ezt a kiterjesztett garanciánál nem közli hogy mi vagyunk ám a porszívód gyártója, hanem úgy tesz mintha ez egy független szolgáltalás lenne
Azt nem tudom hogy jött a képbe a porszívó. De nem is érdekel. A kereskedők szokták ajánlani a kiterjesztett garanciát. De azt nem a gyártó adja, hanem egy biztosító, akivel a vásárláskor kötötted a szerződést.
Egyre érdemes figyelned.
Ha a gyártó 2 év garanciát ad és biztosítás 3 évre szól, akkor mind a két garancia azonnal indul. Tehát kiterjesztett garancia csak egy évvel fogja túlélni a rendes garanciát.Az egész kapitalizmus egy jóváhagyott csalás.
Nem. Te nem olvastad el a szerződést az aláírása előtt. Ha elolvastad volna, akkor tudnád. Nem 2 + 3 év a garancia kiterjesztve. Csak három.
Egy termékbe olyan tulajdonságot gondoltál bele, ami nem létező tulajdonság. Legfeljebb a termék eladóján kérheted számon az inkorrekt tájékoztatást. Nem közölte, a kiterjesztés nem időben történik, hanem káresemény is érvényes. Elejtetted, ellopták. ...Az nem a víz hibája, ha a kiskacsa nem tanul meg úszni a vízen.
Ha nem érted a kiterjesztett garancia lényegét, akkor miért használod?
Egy telefonra megkötve hasznos lehet. Eltörik, ellopják, beázik, ...
Egy asztali házimozi erősítő esetében kevésbé hasznos. Sőt. -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #80 üzenetére
Biztos vagyok benne, hogy NEM a rendelés sorrendjében, hanem van a gyárban is belső szekvenálás. A készletek, betanított dolgozók, launch programok függvényében, gyártósori bottleneckek is közbe szólnak, vagy logisztikai döntések. Pl. csak minden negyedik autót gyártani bizonyos speciális alkatrésszel. Esetleg japán autókat nagyjából egyidejűleg gyártanak, hogy ne kelljen hónapokat várni, mire összejön egy szállítmányra való.
Mert például nem minden munkafolyamatot rögzítenek elektronikusan, az elektromos szerszámok sem rögzítik a dolgozó egyéni kódját, adatát, hogy mikor ki használja, és egyetlen állomáson sem egy ember dolgozik általában, valamint a dolgozók nem egyetlen munkaállomáson dolgoznak. Szóval utólag maximum azt lehet megmondani, adott autó mikor melyik állomáson volt, és aznap adott sor részen melyik 30 ember dolgozott abban az időszakban.
Na én meg nem látogatni voltam gyárban, hanem dolgoztam is több évet nem egyben. És volt dolgom a gyártás ütemezésével is, amikor tudni kellett, mikor milyen autó jön le a sorról, hogy ott legyek mellette és felügyeljem a gyártását. Látogatni meg látogattam többet is.Egyébként a festőrobotok egyike sem dolgozik maximális sebességgel. Minden egyes fázis a teljes gyártósor tempója szerint megy. Ha a ciklusidő két perc, akkor annyival, ha egy perc, akkor annyival.
-
Tasunkó
őstag
válasz
Hieronymus #81 üzenetére
A kiterjesztett garancia. Nincs előállítás mert a termék már készen van és rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal amire a gyártó rákényszerült. Statisztikailag meglapozták az 5 év időtartamot, amivel a legtöbb bevételt érik el, amennyiben a termék túlélte a 2 éves használatot. Nyilván a modell nem tökéletes mert néha valami elromlik, így nem érte el az ideálist, de közelít a 0 ponthoz. Nem avatkoznak be, egy szép napon felfigyeltek egy jelenségre, és úgy döntöttak hogy pénzt szednek be az észrevételükért. Persze lehethogy a gyártó terjeszkedett, mivel ő tisztában van a termékével, nade ezt a kiterjesztett garanciánál nem közli hogy mi vagyunk ám a porszívód gyártója, hanem úgy tesz mintha ez egy független szolgáltalás lenne.Az egész kapitalizmus egy jóváhagyott csalás. Most van egy alap termék, meg egy spéci változata, egy tartós stb. Az árkülönbség köztük nem tükrözi a fejlesztési, előállítási árkülönbséget, ami lehet 100%, de lehet 10%, és az ár meg simán 3x annyi, mert piac van, és ha megveszik 10 annyiért akkor ríjjon az ő anyjuk. Ha termékenként kielemzed a konzumidióta pontokat, és összekötöd egy vonallal akkor a végén ott díszeleg az übermensch konzumidióta aki a semmiért fizet és közben elégedetten mosolyog, szóval többé kevésbé minden tartalmaz egy jó adag csalást.
-
Bocsánat. Azt gondolom, hogy fogalmad sincs arról, amiről szakértesz.
Az előző hozzászólásban írtam, hogy jártam egy BMW üzemben.
Akkor kezdeték el építeni az új festőüzemet.
A régi üzemben minden festék és lakk réteget magas hőmérsékleten rá kellett szárítani a karosszériára. Ez idő és energia.
Az új üzemben nem dolgoznak gyorsabban a robotkarok. Az egyetlen eltérés a festékben van. Ezzel a módszerrel minden festési és lakkozási műveletet végrehajtanak a karosszérián. Egyetlen lépésben égetik/szárítják rá a a komplett lakkozást a karosszériára. Időt és energiát takarítanak meg ezzel.
Az utolsó bekezdés komplett hallucináció.Egyelőre a bevételgyártás tartalmazza a terméket némely esetben, ezt lehetetelen lenne megcáfolni.
Tudnál egyetlen példát mutatni arra, hogy a bevételgyártás nem tartalmazza azt a terméket, amiért a bevétel az ellenszolgáltatás?
Eddig ezt csalásnak hívják. Eladok neked egy nem létező terméket, amit te kifizetsz, de sosem kapod meg. A nyomozószervek gazdaságvédelmi osztálya többek között az ilyen esetekre van szakosodva.
-
A BMW a rendelés sorrendjében készítik a járműveket.
A trükk csak annyi, hogy egy üzemben kb 4 hasonló típust készítenek egyszerre. A gyártás előkészítése logisztikai csúcsteljesítmény.
Minden munkapontra időben érkezik a következő járműbe kerülő alkatrész. Illetve a festőüzemben csak 4 szín festésére voltak felkészítve az automata festőkarok. Nappal a a 4 leggyakrabban igényelt színű autókat festették. Éjjelre ütemezték a többit. Azokhoz néhány másodpercnél többet igényelt az átállás.
A Müncheni BMW múzeum mellett lévő gyártóüzemében jártam üzemlátogatáson.Nem határozható meg mindig, ki csinált meg adott feladat, csak pár emberre szűkíthető utólag.
Miért nem?
Az összes autó ugyan azon a gyártási lépéseken készül el. Az eltérés egyedül az, hogy nem minden járműben kell az összes szerelési lépést végrehajtani. -
Tasunkó
őstag
válasz
Hieronymus #77 üzenetére
Kevesebb gép kell, kevesebb gyár, kevesebb ember, a darab meg ugyanaz.
Nyilván ha észreveszik hogy hibás, akkor kitolják a gyárból, hát ez tényleg nagy minőségi fejlődés, és felfedezésnek sem utolsó, aki kitalálta, biztosan egy zseni.
Annyit mondtam hogy gyorsabb. Természetesen ez jelent valami olyat hogy modernebb. Nyilván nem jöhet az szóba hogy egy fix sebességre tervezett dolgot megpörgetsz 3X nagyobb sebességre, mert szétrepül.
Egyelőre a bevételgyártás tartalmazza a terméket némely esetben, ezt lehetetelen lenne megcáfolni. Ezen kívül a termékbe egyetlen dolog szól bele, a fizika. Az anyagok tulajdonságai, satöbbi. Ez viszont adott dolog a bolygón, és hogy ez az egyetlen kényszerítő erő egy cég életében, azt jelenti hogy az összes többit nagyjából felszámolta, nem véletlen hogy már csak az elemi erők maradtak, amiket még nem tudott kikanyarogni. Így aztán a pénztárcával szavazás, meg versenyhelyzet, piac meg hasonló vélt kényszerítő eszközök, már csak az emberiség kollektív hallucinációi. És emiatt nem igazodik a folyamat egy konszolidált termelésbe, ami egy olyan jövő felé vezet ahol nem gyártunk fölösleges szemetet, és nem dolgozunk fölöslegesen majd egyszer mindenféle fölösleges mérgező szarokkal, mert az egyenlet egész más dolgokkal van elfoglalva. -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #77 üzenetére
Egyik autógyár sem a rendelés leadás sorrendjében gyárt. Nem határozható meg mindig, ki csinált meg adott feladat, csak pár emberre szűkíthető utólag.
-
pont az autógyártás a megszületése óta arról szól, hogyan ne essen szét a lehető legolcsóbban, és az autó csak úgymond melléktermékként kipottyan a folyamat végén.
Soha sem jártál még például egy BMW üzemben. Az autó gyártás még mindig kézműves tevékenység. A megrendelés sorrendjében gyártják le a járműveket. Pontosan a megrendelés szerinti kivitelben.
A legyártott autó minden művelete után bármikor meghatározható ki gyártotta le az munkamenetet.
Minden művelet minőség ellenőrzésen esik át. Ha ember végezte el, akkor gép ellenőriz. Ha gép végezte akkor ember ellenőriz.
Még így is előfordulnak (típus)hibák. Ha egy autó a minőség ellenőrzésen megbukik, azonnal kitolják a gyártásból. Majd valamikor valaki kezd valamit a félkész járművel.
A járművek a nem melléktermékek, a járművek a termékek.Meg vannak ilyen anomáliák, mint a biciklibe az ipari csapágy...
Ma jó napod van, nagyot alakítasz. A biciklibe milyen csapágyat rakjanak? Kézműveset? Csipkézettet?
Ugye kettő lehetőség van. Kész csapágyat használnak. Vagy a tengelyt és a kerékagy kialakítása egyben csapágy. Ez az olcsóbb és kevésbé tartós megoldás.
A kész csapágy tartósabb és gondozás mentesebb, ha a feladathoz optimális csapágyakkal szerelik a kerékpárt. Persze takarékosan, okosban is lehet csapágyazni. De az nem a csapágygyártó hibája.
Illetve nem véletlen, hogy a motorok esetében szinte mindenütt kész csapágyat használnak a a tengely - kerékagy golyós megoldás helyett.Kínában épp ez a változás zajlott le a szemünk előtt, az utóbbi 20 évben zajló minőségi ugrás mögött, ... De ezek meg mind abból fakadtak, hogy a többet akartak kereseni, emiatt gyorsabban gyártani.
Te csak a gyorsabb gyártást látod. De azt nem, hogy a modernebb technológia van a gyorsabb gyártás mögött.
A minőséget még mindig az elkészült darabok minőség ellenőrzésével biztosítják. A kishibás, tehát használható alka
Ráadásul nem érted, hogy a trészek mennek a selejtbe. Majd no name termékekbe kerülnek.Ráadásul nem értetted meg. Ma már nem a többlet gyártás hozza a profitot. Ha évente 100 ezer darab adható el valamiből, akkor hiába gyártanak 120 ezret. Raktáron marad. Ha ráadásul még költöttek is a többletgyártás megvalósítására, öntökön szúrás minősített esete.
Lehet még az árral is játszani. Ha olcsóbban adom, eladható 120 ezer darab. Ha a bevétel alacsonyabb 120 ezer darab esetében, mint ami 100 ezer darabnál volt, akkor minek csinálni a többletet.Vannak kivételes helyzetek, amikor működik az elgondolásod. Utoljára a Facebook tudta megtenni, hogy néhány havonta cserélte a lízingelt teljes gépparkját. Gyakorlatilag konkurencia nélkül tudott növekedni.
Ma inkább másként szól a történet. A piackutató azt mondja el tudnánk adni 120 ezer darabot a mostani 100 ezer helyett.
A gazdálkodással foglakozó csapat tervet készít a szükséges beruházásra. A költség és vérható bevétel növekedés ismeretében, az áremelésbe fog belevágni a gyártó. Nem a termelés növelésébe. -
Jó ez a MaterPlan4, de nekem a KétFarkú Kutyapárt terve (örök élet, ingyen sör) jobban tetszik.
És annak a megvalósításában sem vagyunk hátrébb, mint a Tesla az MP4-el
-
Tasunkó
őstag
válasz
Hieronymus #73 üzenetére
Igen, van hogy "jobb alkatrészeket rak a járműbe" és ezzel úgymond átver. Mondjuk ez termékfüggő, van ahol kontroll alatt lehet tartani némileg, és pont az autógyártás a megszületése óta arról szól, hogyan ne essen szét a lehető legolcsóbban, és az autó csak úgymond melléktermékként kipottyan a folyamat végén. De itt is rengeteg aspektus van, mert nem lehet a 0-tól a végtelenig anyagminőséget, vagy összerakás színvonalat beállítani, mert nincs a piacon olyan anyagválaszték, és fizikai tulajdonságai is lehetnek olyak az anyagnak, hogy már az elérhető minimum is bőven jobb lesz, mint ami elég lenne.
Meg vannak ilyen anomáliák, mint a biciklibe az ipari csapágy. Ami arra volt tervezve, és tömeges igény, meg egyéb feltételek miatt olcsón legyártva hogy egy villanymotor mondjuk 3000-es fordulatát évekig napi több órában kibírja.
Vagy ha megjelenne egy olyan anyag, mint a műanyag, amit egyszerűbb, olcsóbb, esetleg kevesebb logisztikát igényel a gyártása, csak épp úgy lehet mondjuk tizedáron legyártani, ha 10 000 évig megtartja a rugalmasságát satöbbi, akkor az autón nem mállanának szét a gumi meg műanyag borítások, és ezt le lehetne fordítani úgy, hogy jobb minőséget gyártanak, miközben bevétel növelés harcban a bevétel az egyik ágon csapást mért a másik ágra és az egésznek marhára semmi köze nem volt a minőséghez, csak mondjuk a tesztelésnél megfelelt annak a kritériumnak, aminek az előzőleg használt műanyag megfelelt.
Ezt a gyorsaságot már el kéne engedned, mert egyrészt folyamatosan félreérted, de a valóság meg rácáfol úgyis, mert mondjuk ha a 70-es évektől csak 2000-ig tartó időszakot vesszük, akkor nem túlzás szerintem hogy minden létező területen gyorsult a gyártás(a nyugati), de van ahol meghökkentő mértékben, hogy például 1 óra alatt annyit legyárt a gép vagy gép+ember mint a megelőző technológiával 8 órás műszak alatt.
Kínában épp ez a változás zajlott le a szemünk előtt, az utóbbi 20 évben zajló minőségi ugrás mögött, nyilvánvaló hogy egy automatizáltabb és (gyorsabb) gyártás áll. Ennek eredménye az hogy kis túlzással minden darab ami kiesik a sorról, jó, mert vagy működik a sor és akkor jó, vagy nem működik és akkor nem gyárt. Így aztán megtapasztalhattuk hogy megbízhatóbb minőséget adnak el, nincsenek ingadozások. De ezek meg mind abból fakadtak, hogy a többet akartak kereseni, emiatt gyorsabban gyártani. -
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #73 üzenetére
Minden autógyártónál minimum élettartamra terveznek.
-
A cél valószínűleg az olcsó gyártás, de ezt a gyakorlatban gyorsabb gépekkel érik el, ami értelemszerűen pontosabb. Gyakorlatban még benne vagyunk a korszakban, amikor általánosságban elmondható hogy gyorsulnak a gépek...
Azt gondolom, hogy olyan embereket követsz akik elgondolás alapon szakértők. Vagy te gondolkodsz így.
A SZU tolta ezt a gondolkodást.
Alekszej Grigorjevics Sztahanov elvtárs bányász volt. Sikerült megdöntenie a napi bányász rekordott. Nem is akárhogyan, tizennégyszeresen.
Utóbb persze kiderült, nem egyedül hozta össze. Egy csoport dolgozott a keze alá. Inkább elé.Iskolás koromban jártam egy magyarországi fegyvergyárban. Löveg csövek gyártását mutatták meg.
Túlméretes esztergapadon forgácsolták az acél alapanyagot.
Egy fogás több mint 8 óráig tartott. Az szárszám beállítást, már a munka megkezdése előtt ellenőrizte és jegyzőkönyvezték a mérést.
Ezt nem lehet gyorsítani. Ha gyorsította volna az esztergályos az szabotázs kategóriába került volna.
Akkor a nyugati fegyvergyártás már elhagyta a kézműves szintű fegyvergyártást.
A lövegcsövet már akkor precíziós öntéssel gyártották. A külseje rendben volt az öntés végén. Csak a csatlakozó felületeket kellett utólag felület finomítani. Illetve huzagolni.A gyártás technológiát javították. A drasztikusabb kevesebb forgácsolás okán. minimális forgácsolási hulladék keletkezett. Gyorsabb és sokkal olcsóbb volt az alkatrész gyártás. A precíziós öntés során az acélban kialakuló szálszerkezet erősíti az anyagot.
A hagyományos forgácsolást ezt gyengíti.A modernebb technológiák lényege, hogy gyorsabbá, olcsóbbá és lehetőleg tartósabbá tegye a gyártmányt.
A technológia bevezetésének elején még előfordulhatnak gondok. De tartósan nem. Inkább dobják a technológiát, ha sok a gond vele.De egy teljesen biztos, Ha nincs gyártás minőség javulás csak gyorsulás, az hosszútávon katasztrófa a gyártónak.
Általában így kerül a gépbe olyan darab, ami tartós, mert nem tartósnak legyártani drágább lenne. Mondjuk hogy ne 20 évet bírjon ki, hanem csak 5-öt.
Szép elképzelés, de ez nem csak így működik. A tartós és nem tartós között nem az előállítási ár az eltérés. A gyártás során eltérnek az előírt technológiától. A komolyabb gyártók tartós működésre rendezkednek be. Nem rontja szándékosan a piacát.
Létezik egy másik gyártói magatartás. Szart, a lehető legdrágábban forgalmazni. Ha kell, évente cserélik a logót.
De!
Minden vásárlónak szabad a döntése. Drágát és tartósabbat vásárol. Olcsón, hitvány terméket vásárol.Én sohasem voltam olyan gazdag, hogy olcsó terméket vásárlásának luxusát megengedhessem magamnak.
Képtelenség is egy cég céljaiba implementálni a minőséget, mert ha jobb minőséget állít elő mint amiért fizetnek akkor azt ingyen adja, viszont neki pénzbe kerül, így a minőség fogalmát a gyakorlatban nem tudja szétválasztani a veszteségtől.
Te most viccelsz velem.
A mai napig a Japánok tudják legjobban tervezni az élettartamot.
De náluk is csak minimum előírások vannak. Technikailag garantálni a maximális élettartamot többe kerül, mit a jobb minőség gyártása.Egy optimális autó nagyjavítás nélkül X00 ezer kilométerig jó. Azt beállítani, hogy X20 ezer kilométerig minden alkatrész tönkre menjen, lehetetlen.
A te gondolatmeneted alapján a gyártó veri át a vásárlót, mert tudatosan jobb alkatrészeket rak a járműbe.De ez nem így működik a valóságban. A tudóstorony tetején messze a valóságtól, lenyűgöző elméleteket lehet gyártani. Alaptalanul! Valós dolgokból kiindulva, hibás összefüggéseket állítva rossz következtetések levonva. (Demagógia.)
Ugyan ezt játszották el azzal az izzóval ami lassan 100 éve működik.
Az utolsó a saját generációjából. -
GhanBuri Ghan
őstag
A minőség javítása van, amikor kimondott költségcsökkenéssel is járhat: ha tudnak garantálni egy minimum minőséget, akkor az azt jelenti, hogy sokkal kevesebb lesz a selejt (vagy egyáltalán nem is lesz), így csökkentve az egy termékre jutó költséget (mert a selejt eldobása a jó termékekre jutó költségeket növeli), illetve csökkentve a minőségellenőrzésre költendő összeget is. (minden termék ellenőrzése helyett elég csak szúrópróbaszerű vizsgálat)
A hidegháború alatt a kommunista blokkban hiánygazdaság volt, megvettek mindent, csak a darabszám számított, ezért rossz alapanyagokból rossz termékeket gyártottak, hatalmas selejtaránnyal - jó minőségre csak egyedi gyártással, borzasztók költségek mellett voltak képesek. Ugyanakkor a németeknél ugyanakkor minden beszállítótól megkövetelték a minőséget, ezért ott már a kiindulási alap is garantált volt, ahogy a teljes gyártási folyamat is, ezért ugyanazt a minőséget sorozatban tudták gyártani, sokkal olcsóbban, mint ahogy ugyanerre mondjuk a Szovjetunióban képesek voltak.Szerk: aztán persze jöttek a japánok a minőségre optimalizálással (miért legyenek mindent túlélő darabok a termékben), amit utána az egész világ átvett. Néha túlságosan is.
-
Tasunkó
őstag
Arra gondoltam hogy lecserélik a régi gyártósort, az új fejlesztésre. Ezzel azok a darabok eltűnnek valamelyik piacról, és az új soron legyártott termékek már ellátják először nyilván a fizetőképesebb piacot.
Hieronymus A cél valószínűleg az olcsó gyártás, de ezt a gyakorlatban gyorsabb gépekkel érik el, ami értelemszerűen pontosabb. Gyakorlatban még benne vagyunk a korszakban, amikor általánosságban elmondható hogy gyorsulnak a gépek, bár ez lehet hogy hamarosan eléri a plafont, amikor már nem többszöröződik a sebesség.(Most nagy cégekről van szó, akik az egész világot ellátják, ezeknek több országban vannak gyáraik, így el lehet képzelni olyan zárt példát, ahol az eladhatóság adott, így lehet koncentrálni a darabszámra.) Általában így kerül a gépbe olyan darab, ami tartós, mert nem tartósnak legyártani drágább lenne. Mondjuk hogy ne 20 évet bírjon ki, hanem csak 5-öt.
A laikus ezt a cégek mind jobb termék előállítási igyekezetének gondolhatja, de egész más összefüggésekben alakul ki. Képtelenség is egy cég céljaiba implementálni a minőséget, mert ha jobb minőséget állít elő mint amiért fizetnek akkor azt ingyen adja, viszont neki pénzbe kerül, így a minőség fogalmát a gyakorlatban nem tudja szétválasztani a veszteségtől. Emiatt ez amit írtál a Takata vállalatról, ez bármikor bármelyikkel megtörténhet. Amikor mégis megtörténik a minőség, az egyszerűen a működőképességi tartomány növekedésének a veszteségmentes akadályozása arra a szintre amit mi a szerény életciklusunkhoz mérve, tartósnak vélelmezünk.
A cég kizárólag a bevételnövekedést látja 3D-ben, a többi összefüggés olyan a számukra mint a szellemvilág. Természetesen rengeteget tudnak ezen szövegelni, hogy mennyire látják a minőséget, és ezeket a szövegeket a képzelt bevételnövekedés víziója szüli meg. Ez akkor vicces amikor ezt az emberek is átveszik, és úgy beszélnek gondolkodnak mint egy vállalat, nem mint egy viszonylag értelmes ember.
A gyorsabb nem azt jelenti feltétlenül ha egy gép helyett kettő gyárt, a gyorsabb azt jelenti hogy ugyanazon idő alatt több darab készül el. Egy gyorsabb gyártásnál nem romlik a minőség, mivel azt úgy tervezik hogy sikerüljön, így számolnak a gyorsulás közben keletkezett technológiai kihívásokkal. Ennek a hátulütője, hogy mindent pontosabban kell, de megéri mert nő a darabszám, ami egy újabb nem várt dolgot okoz, a tökéletesebben összerakott terméket, ami aztán többet kibír. -
csibe1
addikt
Ez most hogyan is van ezzel összefüggésben?
"hanem a gyártósoruk elkopásával egy olyan gyártósor került használatba, ami sokkal több darabot le tud gyártani, amivel többet keresnek"
Ha nem kopik el akkor kevesebbet tudnak gyártani?
Be kell járatni, hogy nagyobb legyen a termelékenység?
Picit zavaros ez amit írtál... -
Ez nem valamiféle önzetlen vállalás, hanem a gyártósoruk elkopásával egy olyan gyártósor került használatba, ami sokkal több darabot le tud gyártani, amivel többet keresnek.
Ez nagyjából a 100 évvel ezelőtti gondolkodás tükröződése.
Raktárra senki sem akar gyártani.
Mindig az a nagy kérdés, hogy egy termékből mennyi adható el, milyen áron. Attól, hogy dupla annyi terméket tudok gyártani, nem jelenti azt, hogy dupla annyit tudok eladni.Illetve lehet, csak akkor 50% alatti áron kell eladni, ami a bevétel csökkenése mellett hatalmas beruházást igényel.
Tessék már elfelejteni ezt aprimitív(nem sértésnek szánom) egyszerű gondolkodást.Az ilyesmik fejlődése mögött főleg az áll, hogy gyorsabban akarnak gyártani, ami aztán automatizációt is jelent, és nagyobb bevételt, viszont ez meg jobban, pontosabban elvégzett munkát, mert ha gyorsabban mozognak a karok, akkor pontosabbnak is kell lenniük, egy kurva percet nem érdekli őket hogy valami tökéletesebben működjön.
Az automatizáció nem gyorsabb gyártást jelent. A gyorsabb gyártás az, ha egy gép helyett kettő gyártja az alkatrészt. (Ez sem feltétlenül gazdaságos megoldás. Ha egy gép képes elegendő mennyiséget gyártani csak az idióták állítanak be második gépet.
A cél nem a több, hanem az olcsóbb gyártás. Ami gyorsabban készül el, az olcsóbb is. DE! A sebesség egyszerű növelése a gyártástechnológia megsértése. A minőség romlik. Ez nem azonnali probléma, hanem hosszabb távon jelentkező katasztrófa.
Az iskolapéldát a japán Takata vállalat nyújtotta. A légzsák gyártást turbózták meg 2000 és 2015 között. A hatás később jelentkezett, de cunamival ért fel, beszántották a vállalatot. A vállal miatt több mint 100.000.000 (százmillió) darab autót kellett visszahívni. A Toyota önmagában 1,7 millió autó visszahívását rendelte el.
A vége
nem érdekli őket hogy valami tökéletesebben működjön.
Ez sem teljesen igaz. A kisvállalkozások esetében, ha van elég megrendelő, akkor működőképes stratégia. Minél nagyobb egy vállalat annál inkább rákényszerül a minőségibb gyártásra.
Több kínai gyártó használja el a márkás gyártók használható ám paraméter hibás alkatrészeit. Van egy Chuwi táblagépem, ami ilyen alkatrészekből készült. Használható, de nem tökéletes.
A kijelző támogatja az aktív toll használatát, de nincs a gép leírásában. Van benne FM rádió, de erről nem szól a leírás....
Olcsó volt és működik, de mégsem akarok még egyszer ilyen terméket venni. A szoftvertámogatás kb. nulla.Ma az Európában eladott autók esetében követelmény, hogy nagyjavításra 10 éven belül ne legyen szükség. Több gyártó mostanra elhagyta Európát, képtelen volt teljesíteni az előírást.
Sajnos előfordulhatnak tervezési és gyártási hibák mindentől függetlenül. Idióta mindig besodródik a gépezetbe..
-
Tasunkó
őstag
Ez nem valamiféle önzetlen vállalás, hanem a gyártósoruk elkopásával egy olyan gyártósor került használatba, ami sokkal több darabot le tud gyártani, amivel többet keresnek. Ennek a mellékterméke a 20 év, amit a marketingrészlegen valaki észrevett, és már ki is lőtte a marketingrakétát, az egyébkénti alkatrészélettartam összefüggéseivel egy nyamvadt percet sem foglalkozva. Az ilyesmik fejlődése mögött főleg az áll, hogy gyorsabban akarnak gyártani, ami aztán automatizációt is jelent, és nagyobb bevételt, viszont ez meg jobban, pontosabban elvégzett munkát, mert ha gyorsabban mozognak a karok, akkor pontosabbnak is kell lenniük, egy kurva percet nem érdekli őket hogy valami tökéletesebben működjön.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #61 üzenetére
De azt a luxust megengedhették, hogy a frissen felújított, modern atomerőművet egy percre se kössék a hálózatra, mert jaj Fukushima, és az ország közepén nem lett akkora cunamira vizsgálva. Vagy megengedhették maguknak, hogy több falut lakoltassanak ki, romboljanak le nyíltszíni bányászathoz, ahogy azt is meg akarták engedni, hogy az utolsó német őserdő maradékát is elpusztítsák külszíni bánya terjeszkedés kedvéért.
Mi volt ez a kritikus közeli állapot? Valahogy semmit nem tapasztaltam belőle.
-
Az Atomerőművek korai lezárása volt a probléma forrása.
Írtam, szóba került a modernebbek újra indítása. Mivel a leállítás után azonnal elkezdték a környezet helyreállítását, gazdaságosan megvalósíthatatlan az újra indulás.Évente 140–150 TWh áramot termeltek az atomerőművek. Az éves fogyasztás 20-25%-t termelték meg.
-
válasz
Hieronymus #61 üzenetére
Itt azért érdemes megállni egy pillanatra és emlékezetetni magunkat, hogy ezek az adatok az elektromos áram termelésére vonatkoznak, nem a fogyasztásra: ugyanis Németország 2015-ben még bőven exportált (50 TWh 2015-ben), azóta viszont nettó importőr lett (20 TWh 2024-ben - kettő közti különbség kb 4,5 Paksnak felel meg), szóval a derék németek részben outsourcole-ták a szénégetést.
-
ddekany
veterán
A valós környezetvédelem/fenntarthatóság ott kezdődik, hogy a munkán (helyszínelés, szállítás) kívül használt autó retró úri huncutsággá kéne váljon. Tömegközlekedés kell, lehetőleg ingyenes. Meg biciklis közlekedést jobban támogatni.
Hogy vélhetően a kínaiak/oroszok elszabotálták a németek erőműveit, hát igen, az emberek buták, felülnek a propagandára. (Gy.k. a környezetvédelmi szervezetek célja Kína stb szempontjából pusztán a "nyugati" gazdaság hátrányba hozása a keletivel szemben, szóval garantáltan kiaknázták Fukushimat is erre.)
-
Sajnos csak a rövidtávot nézik, aztán a németeknél meg a szénerőművek füstölnek.
Ott miért nem tiltakoztak emiatt a "nagyon zöldek"?
Az atomerőműveket meg bezárták.Nem jók az információid.
a szén felhasználás visszaszorítása 2015-ben kezdődőzött
Akkor 178 millió tonna barna szenet és 45 m.t. kőszenet használtak fel. Tavaly 90-100 és 20 millió tonna volt a felhasználás.Ma az elektromos energia kb 61%-a megújuló energiaforrás. A maradék 39% a hagyományos energia forrás. Ennek nagy részét teszik ki a gázfelhasználás.
A szénfelhasználás történő leállás jelentős feszültségeket gerjesztett. A legjobb példa erre a Müncheni szénerőmű, amit a megépülése után kellett volna azonnal bezárni. Ezt a luxust még a németek sem engedhetik meg maguknak.
A jelenlegi cél. 2045-ig klímasemlegesnek kell lennie az energia ellátásnak.
PS:
Ma inkább a zöldek elleni tiltakozás van soron. Az előző kormányzatban túltolták. Az Ukrajnai események kritikus közeli szituációt generáltak az energia ellátásban.
Felmerült néhány atomerőmű újra üzembe állítása. De a velejáró költségek hatalmasak. -
csibe1
addikt
válasz
arnyekxxx #38 üzenetére
"akkorát nem javul a hatásfoka manapság a háztartási gépeknek, hogy emiatt érdemes lenne 5évente lecserélni. "
Sajnos nem mindig ez a helyzet. Kapsz 3 év garit vagy max 5 évet.
A lejárta után (vagy már kicsivel előtte) már nem árt félretenni egy másik hűtőnek az árát.
Idézet a Samsung OneUI-s hűtős hír topikjából:
"A Samsung Electronics Magyar Zrt. minden 2022.07.01-től vásárolt, Digitális inverter motorral rendelkező mosógép, mosó- és szárítógép és szárítógép, valamint Digitális inverter kompresszorral rendelkező hűtőszekrény esetén a Digitális inverter motor és kompresszor jótállását a korábbi 10 évről 20 évre emeli."
Aztán akkor mi van? Tönkremegy a vezérlésben az elektronika, váltószelep, a palást mögöt kilyukad egy cső miután lejárt a gari; egyik sem filléres cucc+szerelés (ha foglalkoznak vele). Aztán akkor hiába megy a kompresszor, ha nincs ami vezérelje.
Nagyon sok dolog befolyásolja, hogy egy hűtő (vagy bármelyik háztartási gép, mosógép, szárítógép stb) mennyi ideig működik.
(áramszünetek, rossz hálózat, sok nyitogatás, elhelyezés stb) -
csibe1
addikt
válasz
GhanBuri Ghan #57 üzenetére
Sajnos csak a rövidtávot nézik, aztán a németeknél meg a szénerőművek füstölnek.
Ott miért nem tiltakoztak emiatt a "nagyon zöldek"?
Az atomerőműveket meg bezárták.
Az elektromos autók meg majd a levegőből töltődnek...
Amíg nem sikerül normálisan működő fúziós erőműveket összehozni, addig megette a fene azt a nagy elektromos autós forradalmat, szerintem.
A legjobb alternatíva most talán a hibrid hajtás, például a Toyota Prius, még az első generációs is teljesen élhető egy átlag családnak. [link] -
ddekany
veterán
válasz
GhanBuri Ghan #52 üzenetére
hogyan fogja a többség átvészelni ezt a rövid távot
Mint ahogy a szövőszék átvészelte a szövőgépet: sehogy. Persze ha kiderül, hogy ja bocs, mégse tudunk "AGI-t" csinálni, az más.
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz
Hieronymus #55 üzenetére
Ezt találtam: "A forrasztástechnikában a RoHS (WEEE) európai direktívák miatt 2006 júliusától betiltották az ólommal (pl. ón-ólom ötvözettel) szennyezett termékek forgalomba hozatalát, ami az ólmos forrasztás visszaszorulásához és az ólommentes forrasztás széles körű elterjedéséhez vezetett az iparban."
100-150 éve kezdett el nőni a feldolgozatlan hulladék mennyisége. Szerintem ha nem akarjuk úgy végezni, mint a Wall-E-ban (a Föld már csak egy gigantikus szeméttelep, az emberek pedig luxusűrhajókon élnek) akkor mindent alapanyagnak kellene tekinteni.
#56 csibe1: hol átgondolatlan (mint a zöld energiatermelés: még akkor kezdtek bele, amikor Európa volt a vezető napelemgyártó, a zöld energia mellé azt is ígérték, hogy több munkahelyet teremt, mint amennyit elvesz - a nagy baj az volt, hogy már 2012-re nem volt versenyképes a napelemgyártás Kínával szemben, meg is szűnt az európai gyártás, de a zöld átállást változtatás nélkül vitték tovább), hol meg csak a bürokrácia burjánzik, hol meg a baráti cégeket segítik vele.
#58 ddekany: csak itt most az emberekről van szó, nem a korábbi eszközökről. A különbség az, hogy az emberek fel tudnak kelni és kérdőre tudják vonni a politikusokat illetve a nagy cégek vezetőit.
-
csibe1
addikt
válasz
GhanBuri Ghan #54 üzenetére
Igen, mert lesz megint egy nagyobb hiány, és megint hátsó ülésfűtés nélkül adják majd a 60millás suvokat.
Viccen kívül, ez a nagy környezetvédelem egy lépést előre, kettőt meg hátra; és közben még oldalra is. A nagy duma megvan, de átgondolatlan az egész, mint az elektromos autók erőltetése.
Nem megy minden egyből, és ha valamit eltolnak azt sem lehet rögtön helyrehozni, sajnos. -
válasz
GhanBuri Ghan #54 üzenetére
Ha jól emlékszem a NV 8000-es sorozatában mutatkozott be probléma. Nagyjából az össze legyártott példányt érintette.
Később javítottak a technológián.
Az a baj. hogy az elhasznált elektronikai eszközöket még mindig hulladéknak tekintik az emberek. Egyre inkább alapanyagnak kellene tekinteni.
-
GhanBuri Ghan
őstag
Erről az ólommentes forrasztás problémakörről még nem hallottam, de most rákeresve tényleg úgy tűnik, hogy minden alternatívának van legalább egy olyan hátránya, amitől az adott nyák élettartama csökkenhet. Ennek tudatában inkább az elektronikai hulladék ingyenes begyűjtését és újrafelhasználását/ártalmatlanítását kellett volna erőltetni - most drágább megoldásokkal sikerült csökkenteni az élettartamot, aminek a hatása pont ellentétes az eredeti célkitűzésekkel - és közel húsz év alatt sem jöttek rá erre: mintha a cél nem a környezetvédelem, hanem a nagy cégek megsegítése lett volna (élettartam csökkentése, illetve a gyártás, szervizelés megnehezítése, ami a kisebb cégeknek aránytalan nehézséget okoz)
-
csibe1
addikt
-
GhanBuri Ghan
őstag
Egyébként alapvetően nem mond hülyeséget: a termelékenység növelése közép-hosszú távon mindig az életszínvonal (vásárlóerő) növeléséhez vezetett. Most az AI és a robotika szó szerint soha nem látott ugrást képes jelenteni az egy emberre jutó termelékenységben.
Viszont rövid távon már az első ipari forradalom is rengeteg munkanélkülivel járt, szóval a a legfontosabb kérdés most az, hogy hogyan fogja a többség átvészelni ezt a rövid távot. -
csibe1
addikt
A végén még új vallást is alapít...
-
ddekany
veterán
Na tessék...
De én totál nem akartam a mosógépekbe specifikusan belemenni itt, arra ott lenne a "milyen mosógépet" topic. Másfelöl erről beszélek, hogy ez a bizonytalanság van mindennel. Mit tudom én, légkondiból csak is Daikin "ha van rá pénzed", és persze rögtön jön a kontra, hogy "Aaactually..." ebben-és-ebben-az-évben valójában gagyisztánban hányták őket össze, vagy, ezek-és-ezek LG-k manapság már kb. ugyan ott vannak megbízhatóságban, és halkabbak és ilyen-olyan feature is elérhető rajtuk, és.. ááááá...
-
Alaaf Pi
senior tag
-
Tasunkó
őstag
válasz
arnyekxxx #28 üzenetére
Ha valami olcsó, akkor az indokolja egy drágább létrejöttét, mivel az elnyomás gondoskodik róla, hogy különböző rétegek alakuljanak ki, eltérő jövedelemmel. Másodlagos probléma megoldani hogy a drágább jobb is legyen, ami vagy sikerül vagy nem, viszont kihagyott ziccer lenne, ha nem szerepelne a kínálatban. Egy értelmes eszközfelhozatal, nyilván az áruforgalom csökkenését hozná, ami csökkentené azok bevételeit, akik az elnyomási láncban feljebb helyezkednek. Továbbá a szerelhetősége révén, ebből az összegből még lecsípnének az újonnan megalakuló szervizhálózatok is, akik az elnyomási láncban szintén lentebb helyezkednek el. Innentől a dolog megoldott, mivel az antilop nem fog oroszlánt enni, így aki az elnyomási láncban feljebb van, attól sem pénztárcás szavazással, sem modern gazdaságtan információkkal átivakodott átlagszavazó nem fog pénzt elvenni.
Ez hogy valami drágább akkor az összeszerelésre, anyaghasználatra többet költöttek. ÖÖÖ ezz az összeszerelésre könnyen lehet hogy nem igaz. A többinél az árkülönbség a gyártástechnológia, anyagbeszerzés függvényében mondjuk nem számottevő, és a piac működése nem azon alapul hogy mindenkinek érdemei szerint, tehát ha bele tudna szólni, akkor sem tehetné. A Miele azért kerül annyiba, mert a piaci szereplésüket a bevételük kieszközölte, és a legjobb tudomásuk szerint, ha más felállásban működnének, akkor a bevételeik csökkennének. Lehet az is hogy kurva nagy haszonnal működnek, csak szétszóródik a vízfejben amit létrehoztak a marketing és a fejlesztési osztályon, vagy kénytelenek pénzelni valami speciális ötvözetért a gyártósor valamelyik pontjára, egy afrikai hadurat, vagy rendszeresen rosszul fektetik be a hasznukat, viszont a legvalószínőtlenebb, hogyha kétszer annyit adnak a rézért akkor kétszer jobb rezet kapnak, meg ilyenek, összeszerelés satöbbi. -
Alaaf Pi
senior tag
Nem csak a Miele jó, Bauknecht, Liebherr is böven bírja, a sok költöztetést is.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Hieronymus #32 üzenetére
akkorát nem javul a hatásfoka manapság a háztartási gépeknek, hogy emiatt érdemes lenne 5évente lecserélni. Egy 40 éves lehel hűtőt érdemes, egy 10éves gorenje hűtőt meg nem, mert az, hogy évente 7ezerHUF helyett 5ezret eszik meg az nem látható különbség
-
ddekany
veterán
válasz
arnyekxxx #28 üzenetére
Drágább lenne mert amit szétszedhetőre gyártanak azt össze is kell szerelni a gyárban
Ezzel nem is az lenne cél hogy olcsóbb legyen aznap, amikor megveszed... hanem hogy hosszú távon legyen olcsóbb. Hosszú távban amúgy az is benne van, amit majd pár évtized után kezdünk el nyőgni.
-
ddekany
veterán
-
válasz
arnyekxxx #28 üzenetére
...mindenkinek ott van a lehetősége, hogy ne 100ezerért vegyen whirpoolt 5évre hanem 300ért mielét ami 20 év múlva is jó lesz max egy javítással,...
Mi egy olyan időszakban élünk amikor elkezdett fontossá válni a hatásfok. Egy tartós fogyasztási eszköz ami energiát igényel, egyre drágább használni. Van egy határ, amikor már érdemes beruházni egy új eszközbe. Ami sokkal energiatakarékosabb és kevesebbe kerül a folyamatos használata.
Amúgy a szegénység automatikusan pazarló. Nincs elég pénz a tartós minőség megfizetésére. A mosógépet majd jövőre ötlet nem opció.
-
gigavámokat vetnének ki a helyben is gyártható távol-keleti (Ázsiában a távol-nyugati) termékekre
Ricardo üdvözletét küldi!
Egyébként meg az USA-ban meg lehet tekinteni, hogy ez mekkora nagy ötlet, nem hiába, hogy egy olyan korszakos zseni kellett a bevezetéséhez, mint Trump. -
Ilyen információkkal nem szabad megzavarni a túlfogyasztás és a koncentrációs tábor hívőket.
Végül is az emberiséget egy fogyasztó automatának nézik. Ez is valami.
Az energiákat befektethetnék olyan kampányba, hogy felesleges dolgokat akkor se vásároljunk, ha elsőre jó ötletnek tűnik.
Olcsó, hulladék kategóriás vackokat se.Alternatív lehetőség volt komcsi korszak tervgazdálkodása. Akkor mindenből hiány volt. Egy megrendelt autóra 10-15 évet kellett várni.
Szerelővel mentek az autóért. Mindegyiknek vélt némi hibája. A hibátlan járműveket már hordták az egyenlőbbek. Az autót három éves koráig nem volt szabad eladni. Akkor már "csak" kb 20%-l adott többet az új tulajdonos a használt autóért. -
arnyekxxx
veterán
Drágább lenne mert amit szétszedhetőre gyártanak azt össze is kell szerelni a gyárban amit meg kell fizetni mig ha egybe van az egész öntve akkor nem kell megfizetni az összeszerelő munkás fizetését és amit szerelősre gyártanak abba több anyag kell bonyolultabban legyártva
Mindemellett ma is mindenkinek ott van a lehetősége, hogy ne 100ezerért vegyen whirpoolt 5évre hanem 300ért mielét ami 20 év múlva is jó lesz max egy javítással, mégsem a mielét veszi a többség.
-
ddekany
veterán
válasz
arnyekxxx #26 üzenetére
A technika fejlődik, és ha élettartamra meg javíthatóságra törekednének, az nyilván nem azt jelenti, hogy minden olyan lenne mint egy retró Hajdú akármi.
A sáska megközelítés totálisan undoríró, miszerint nem gond ha hamar tönkre megy valami, amennyiben annyival olcsóbb is, tehát gyakrabban veszel másikat és kész.
Amúgy a fogyasztói bizalom hiánya egy eléggé leküzdhetetlen akadály itt. Azaz, senki nem fogja elhinni, hogy ha valami 2x annyiba kerül, akkor átlagban az 5 helyett mondjuk 12 évig fog működni. Ha ezt tudhatnánk varázslatos módon, hogy nem csak lehúzás a dupla ár, többen hajlanának rá.
-
arnyekxxx
veterán
Az emberiség olyanokból profitálna, ha a gyártókat köteleznék a sok garanciás, olcsón javítható eszközök gyártására (ezáltal ellehetetlenítenék a háztartási nagygépek, autók szoftveres mesterséges elavultatását is),
Ennek az lenne az eredménye, hogy a háztartási nagygépek szépen visszadrágulnának arra a szinte ami a bezzegrégiszépidőkben volt, ma a minimálbérből tudsz venni 2 automata mosógépet ami elmegy 5 évig, bezzegrégen 3-4havi fizetést kellett letenni egy bezzegjavítható hajdu energomatért ami ma is működik ha mindent is kicseréltél rajta kétszer és nem zavar, hogy a rég elrozsdásodott kerekei helyett 4 gumikockán riszálja magát miközben 400as fordulattal csinál úgy mintha centrifugázna. -
ddekany
veterán
Csak kell valami zseniális terv arra is, hogy az elszegényedő embereket hogy hülyítsék be hogy ne lázadjanak fel.
Azt gondolom, akik lemorzsolódnak (mert nem találnak munkát), fokozatosan eltüntethetők. Ha a hajléktalanság illegális, akkor akik igazán rosszul jártak, azokat begyűjti a hatóságok, és kiteszi valami tárborba, aztán többé nem hallasz róluk. (Mint lenni szokott ilyesmivel, pár hét háborgás után ez már nem lenne téma.)
-
btprg
senior tag
"Az AI, a robotika és tömeggyártás összhangjából profitálhat a legjobban
az emberiség. Ésa Tesla."Az emberiség semmit nem fog profitálni abból, hogy a túltermelést és túlfogyasztást még jobban pörgetik, és minden háztartást még jobban tele akarnak tömni leendő elektronikai hulladékkal. Az emberiség olyanokból profitálna, ha a gyártókat köteleznék a sok garanciás, olcsón javítható eszközök gyártására (ezáltal ellehetetlenítenék a háztartási nagygépek, autók szoftveres mesterséges elavultatását is), visszaszorítanák az egynyári divatruhákat, gigavámokat vetnének ki a helyben is gyártható távol-keleti (Ázsiában a távol-nyugati) termékekre stb. De ez sose fog megvalósulni, mert a pénz irányít, az emberiség meg a hosszabb távú dolgok a kutyát nem érdeklik.
#4:
Hát igen, a kizsákmányolt többség kárára dőzsölés keveseknek jó lesz az utóbbiaknak. Csak kell valami zseniális terv arra is, hogy az elszegényedő embereket hogy hülyítsék be hogy ne lázadjanak fel. -
yanna
addikt
Ezt a hit gyülekezet régebben megígérte, megvalósította már.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Hieronymus #19 üzenetére
Elég sok cég árulta korábban is, állóklíma üzemeltetéséhez. Csak az sem kellett tömegesen a vevőknek.
-
Aprósólyom
addikt
válasz
Hieronymus #19 üzenetére
Mert nem éri meg/nincs értelme költség és energetika szempontból. Épített járműveken, egyetemi versenyeken (pl. hajó, vagy szuperkönnyű kerekes járművek) látsz ilyet, esetleg hobbisták csinálnak maguknak. De egy 2 tonnás batárra, amiben komfortban szeretnek utazni az emberek, nincs értelme, mert a megtermelt elektromos energia egy jelentős részét majd a légkondira fogod elpazarolni a PV cella eszméletlen jó hőcsapdája miatt. Praktikusabb lenne szuper magas albedoval rendelkező speckó fehérrel lefényezni a tetőt, mint napelemet tenni rá.
-
-
válasz
Hieronymus #7 üzenetére
Nincsenek fotocellás tetejű Teslák az utakon.
Mondjuk pont ilyet senki sem ígért, a napelemes tetőcserép meg az elektromos autó az nem együtt értendő.
-
powerage76
csendes tag
Hiányoltam a világbékét meg a kék bálnák megmentését a listából. Esetleg Mr Fusion modul felszerelését a Teslákra. Ha a DeLoreanon működik, mennie kell ezeken is.
-
-
Tasunkó
őstag
Érdekes hogy az 5. Master Plannal derült ki hogy már volt 4 Master Plan. Így hogy képpel is volt illusztrálva, úgy saccolom vagy 10 000 slimfit öltönyös manager-t kellett 20 évig fizetni ezekért a víziókért.
-
VIC20
őstag
Mi az a ,,bibliai bőség"? A Bibliában túl sok éhínség, csapás (pl. ,,hét szűk esztendő") is van ahhoz, hogy automatikusan a bőségre asszociáljon róla az ember. (,,Bibliai bőségre" a hét bőséges esztendő, meg a tejjel-mézzel folyó Kánaán kapcsán lehet gondolni, nem úgy en bloc a Bibliával összefüggésben.)
Ugye nem csak az alliteráció miatt? Mert akkor elég buta dolog.
-
Terek
tag
"Az AI, a robotika és tömeggyártás összhangjából profitálhat a legjobban az emberiség."
Sántít a dolog.A helytálló megfogalmazás úgy nézne ki,hogy nem az emberiség hanem "Csak bizonyos kreatúrák".Persze ők is csak addig míg nem jön egy újabb Hype train amire feltudnak ülni
-
joghurt
addikt
Ahhoz képest, hogy Musk pár éve még a belsőégésű autókkal egyező árszínvonalat
trippeltígért, meg milliós példányszámokat... Végül is... A kínaiak megcsinálták.A berlini gyár számaihoz nem kis mértékben járult hozzá Musk politikai szerepvállalása és egyéb megnyilvánulásai. (Érdekes, hogy a befektetők nem kapják le ezért.) Az európai vásárlóképes kereslet megteheti, hogy Tesla helyett másmilyen elektromos autót vegyen, mint ahogyan az USÁba szóló turistautak is drasztikusan visszaestek Trump óta.
-
Amúgy ez a cikk micsoda?
Az elején fizetett hirdetésnek tűnik. A végén kevésbé.
Ezekből a mestertervekből semmi sem látszik az után felénk. Nincsenek fotocellás tetejű Teslák az utakon. Sőt a Tesla jelzéseket egyre kevesebbet látni. Leolvadnak az autókról.Én a Mars expedíció leolvadását sajnálom. Néhány ember elmehetett volna oda vezetőként. Megmutatva mennyire tud a rideg valóságban helyt állni. Szurkolnék neki, hogy ott valósítsa meg a céljait.
-
ddekany
veterán
A politikusok sem azt mondják, hogy majd minden borzalmas lesz... csak aztán van, hogy valahogy úgy sikerül. Ez pláne esélyes, ha valami utópiát ígérnek.
"Master plan"...
Az USA-ban az emberek örökre gyerekek maradnak?
-
Aprósólyom
addikt
Lehet, hogy sokáig fenntartható bőség, csak elfelejtik megemlíteni, hogy a populáció hány százalékának...
Vajon az a ~37 millió amerikai állampolgár, aki a szegénységi küszöb alatt él és tengődik a hajléktalanság és a máról holnapra való élés keskeny pengeélén, ők most Elon Musknak hála fellélegeznek és alig várják, hogy megvalósuljon a fenntartható bőség? viccbolygó
-
Cassi
őstag
Jön majd az 5. mesterterv, amiben két pont lesz, az első a veszteségek minimalizálásáról, a második Elon drogrehabilitációjáról fog szólni.
-
Fenntartható bőség olyantól, aki közreműködött egy halom jótékonysági és egészségügyi program szétverésében? Éééérdekes...
Lehet, hogy az AI még bullshit és lufi, de azért ha sikerül megint valami új "Moore törvény" szerű fejlődési vonalra állni, még lehet is belőle valami, amire meg készülni kellene, hogy mi legyen, mikor már nem kell melós.
-
Oliverda
félisten
A tőzsdei árfolyammal arányosan emelkedik a bullshit mennyisége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- sellerbuyer: Nem veszélytelen a RAM duplázás de vajon megéri?
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Le Mans Ultimate
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Lian Li O11 mini snow edition // SFX 750W // 6x Deepcool argb venti
- Eladó LG OLED42C31LA 120Hz (garanciális, hibátlan állapotban)
- Katonai Rugged laptopok Panasonic Toughbook és Getac S410 6-11.gen gar.
- Lenovo ThinkPad P1 G2 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" Xeon E-2276M 32/1TB QUADRO T2000 4GB FHD
- Dell OptiPlex 3050 számítógép (I3/8gb/240SSD)
- BESZÁMÍTÁS! 16GB (2x8) Kingston HyperX Fury 1600MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A04s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M notebook garanciával
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3392, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest