Új hozzászólás Aktív témák
-
bakagaijin
tag
Szerintem az történt, hogy rádöbbentek: úristen totál lemaradtunk a tablet/telefon piacon. Szóval elővették a korbácsokat, fejlesztettek mint gép mindenféle platformra, és a végén nem maradt idő a rendes GUI átportolására az új OS fölé... Már, ha közben alatta is fejlesztettek... Ha nem, akkor valaki erős nagyon beszívott és így akar megszabadulni a corporate piactól
.
Egyébként visszakanyarodva SteamOS-re, hallottam már olyan hangokat, hogy az otthoni windows-t ingyen akarják osztogatni, ami szerintem összefügg ezzel.
-
joysefke
veterán
Énis ezt szajkózom már a kezdetektől fogva...
Sokkal jobb ötletnek tartottam volna (és ezt már akkor leírtam):
-(1)A Big Picture módot továbbfejleszteni (sokat nem kellett volna azon fejleszteni, mert már jól működik)
-(2) Ha nagyon hardcore-ok akarnak lenni: Boot opciók közé berakni egy Steam OS bejegyzést, ami annyit csinál, hogy a Windowst Steam OS-re bootolja, illetve csak azokat a folyamatokat indítja el, ami kell a Steam OS -hez, hogy ne legyen a user figyelme elterelve, illetve, hogy az erőforrások 100%-ban a Steam OS rendelkezésére álljanak, a usernek meg megvan
-(3) Behoznak valami Geforce Experience szerű szolgáltatást ami autómatikusan konfigurálja a játék opciókat,a usernek install után csak a play-re kell nyomni
-(4) Vagy, ha nagyon hisznek magukban: Definiálnak egy nányhány különböző teljesítménykategóriát és referenciahardvert rendelnek hozzá: ultra: GTX780/R290X High: GTX680/R280X
Medium: GTX660OC/R7870 Low: GTX650/7770
Utánna pedig a piaci súlyukkal garantálják, hogy a referenciahardverre a gyártók még mondjuk minimum 2 évig elkészítsék a beállítás profilt, amit a StemOS a játék telepítése után autómatikusan a detektált HW fügvényében kiválaszt.-(5) Xbox kontroller támogatás szinte minden alkalmas PSs játékban adott, esetleg elérhették volna a Playstation kontrollerek széles PCs támogatottságát. Erre gondolom kapható lenne a Sony, a Steambox meg kevésbé függene az Xbox-tól
Ehelyett tudjuk mi lesz a vége...
J. -
BE4GLE
aktív tag
válasz
Speeedfire #40 üzenetére
"amiket már megvettél azok ugyan úgy fognak futni, mint az asztali gépen"
Ez nem igaz. -
BE4GLE
aktív tag
Ezzel egyáltalán nem kellene sz@rakodni, ha lenne egy fix hardver specifikáció, amit X évente frissítenének. Akár a konzol generáció váltással egy időben. Ehhez a spec-hez igazodva lehetne Steam-es gépet építeni, vagy kész konfigurációt venni. Konzol verő hardvert össze lehet rakni, de ez önmagában kevés. Rendet kell tenni a konfigurációk között, különben nem lesz versenyképes a többi konzollal szemben.
-
Speeedfire
félisten
"hogy a játékon kívüli már jol megszokott dolgok jelentős része ezután ne működjön/ne úgy működjön mint eddig, illetve a játékok egy jelentős része egyáltalán nem legyen előrhető."
Nem kell egyből váltani és nem is kényszerítenek rá. De gondolkozz kicsit logikusan.
Van egy pc-d mondjuk fps-re meg hasonlókra (ha már játékról beszélünk), egy konzol árából veszel egy normális gépet a nappaliba és amiket már megvettél azok ugyan úgy fognak futni, mint az asztali gépen, azzal a különbséggel, hogy csak bekapcsolod a gépet, bejön a steamOS és választasz egy játékot, akár folyatod onnan ahol az asztalin abbahagytad.
Tényleg az zavar, hogy rengeteg újítást szeretnének behozni? Az f*s DX helyett erőltetik az openGL-t, amin gyorsabb és platformfüggetlen? Elfut win, linux és osx alatt is.
Arról nem is beszélve, hogy amelyik játékban nincs alaból mondjuk kontroller lehetőség a steam abba is megszeretné ezt oldani.
Nagyon az M$ pártját fogod, pedig asztali gépeken eléggé monopol helyzetben van. -
kovsol
titán
Én az első pillanattól fogva halott ötletnek tartom ezt az egész gőzgép és gőzOS dolgot.
Amúgy meg aki akarta eddig is tudta használni a Steam Big Picture funkciót TV-re kirakva. Én a helyükben azt fejlesztettem volna jobban, esetleg a steames játék verziókbam, vagy a steam kliensbe beépíthettek volna egy hardver felismerő részt, hogy automatán beállítsa a részletességet, aztán így már tényleg csak játszania kellene a felhasználónak miután letöltötte. Aki gamepadozni akar annak meg ott van a rengeteg alternatíva PC-re. A konzol port játékok amúgy is általában Xbox360 gamepaddal kompatibilisek, az meg PC-re is elérhető.
Amúgy meg a Valve egy csepp a tengerben olyan cégek mellett, mint egy Microsoft vagy Sony. -
joysefke
veterán
Ha nem tudnám, hogy a Valve/Steam milyen sikereket ért el az elmúlt 10 évben, még azt hinném hogy tényleg olyan hülyék, mint ahogy kinéznek...
1, Anélkül, hogy a MS ténylegesen agresszív lépéseket tett volna a PC játékpiac lefölözésére, összerugják vele a port és (jobb híján) verbális hadjáratba kezdenek a Windows ellen.
Nem tudom végig gondolták-e arrafelé a fiúk, mi történehet, ha az alvó orszlán bajuszát megtépik és az egyszer tényleg felébred...
2, Az ellen a Windows ellen, amit a PC gamerek 90%-a használ és ahonnan feltehetően a pénz több mint 90%-a érkezik (aki komolyan gondolja, Windowson játszik)
3, Mindezt úgy sikerül kivitelezni, hogy az általuk propagált alternatív plattform még kész sincs ráadásul a jelenlegi húzócímek döntő többsége nem is fut rajta, mert ugye az egész jelenleg inkább egy félkész koncepció mintsem piacképes szoftver/termék
Steam OS: nem ezért fogunk Linuxon játszani...4, Ráadásul amikor kiötletelték ezt a koncepciót elkövették azt amivel egyébként a MS-ot szokás (igen gyakran jogosan) vádolni, mégpedig hogy a felhasználóikat semmilyen formában nem kérdezték meg, hogy mi lenne a kívánságuk, hanem csak egyszerűen kitalálták hogy szerntük mi lenne a legjobb (jövőkép nekik) és arra faragtak valamit.
Merthogy valaki boltban megvehető PC-s alkatrészekből otthon vagy jópénzért a cimkézőműhelyben összeállított dobozon egy az eddigiektől eltérő oprendszert futtasson, azért hogy játék terén alapvetően ugyanazt csinálja mint eddig, azzal a különbséggel, hogy a játékon kívüli már jol megszokott dolgok jelentős része ezután ne működjön/ne úgy működjön mint eddig, illetve a játékok egy jelentős része egyáltalán nem legyen előrhető.
Nos ha valaki azt gondolja, hogy néhány elvakult fanatikuson kívül a fizetőképes ügyfeleknek ezek az igényei, annak sürgősen el kell mennie egy reality check-re, mielőtt valami nagyobb gebasz történik
Ugye Gabesz?J.
-
Psychopeti
senior tag
Inkább foglalkoznának a HL3-al meg a SE2-vel
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz
oraihunter #32 üzenetére
Már aki. Fiatal vagyok, de konzolt életemben talán ha 9 alkalommal láttam. PC-t több dologra tudom használni.
Szóval szubjektív dolog, nem kell ezt így kijelenteniük.
-
oraihunter
aktív tag
"A Valve problémája abból ered, hogy az új generáció (fiatalok) már konzolhoz van szoktatva." hm...
-
BE4GLE
aktív tag
A konkurencia 60 fps-t kínál hd/full hd felbontáson. Velük azonos árszegmensben, egy tetszőleges steames gépnek közel azonos képminőséget kellene produkálnia úgy, hogy szintén hozza a 60 framet és az 1080p-t. És még az OS állítsa be a grafikát automatikusan bármilyen hardverre? Te ezt reálisnak tartod?
-
Duck663
őstag
A Win azért esett szét mert a saját agymenésüket nyomták és nem a falhasználói igényekre figyeltek. Ha ugyan azt tették volna mint a Vista után, nem lenne problémájuk.
Ezért hoztam példának a RUSH-t auto elvégzi a beállítást, amit a program jónak gondol, de emellett megmarad a beállítási lehetőség is. Ez sokkal jobb, mint egy csúszka, vagy mint ami a Crysis 2-jában volt. Akit nem érdekel, az egész kap egy jól működőt, akit viszont érdekel és szeret molyolgatni, az kedve szerint állítgathat.
(#28) Loha: A win8-tól nekem is hányigerem van, pedig tényleg sok lehetőséget kapott már, most az update 1-nél is, de egyszerűen nem, nem tudok megbarátkozni vele.
Eleve maga az alapkoncepció, hogy a középpontban nem az asztal, hanem egy gyogyós start f@szság van, baromság. És itt látszik, hogy semmiféle felhasználói visszajelzéssel, szokással nem törődtek. Nem a használhatóságot akarták javítani, hanem egy agyrémet lenyomni a felhasználók torkán. Egységes felület "élmény". Meg kell érteni, hogy más egy telefon és más egy asztali PC. Másra és máshogy használjuk. Ami meg a javítások után is kiborít, hogy a felület, amit sugall, az még mindig egy (És ezzel nem akarok senkit megsérteni, van akinek ez tetszik) de egy visszamaradottak számára készült készségfejlesztő játék szintjén van. ( ezzel sem kell egyet érteni, tényleg van akinek ez tetszik, de van akinek egy képre, fehér lapra felfestett színes négyzet, meg egy kör már művészet, nekem nem ) És lehet ez akármilyen gyors, nem akarom a képernyő előtt magam egy hülye gyereknek érezni.
De ezzel már kicsit a Valve témától elkanyarodtam!
-
Garada
őstag
Engem különösebben hidegen hagy ez a rendszer és különösebb aktivitást sem látok az emberektől.
-
Loha
veterán
-
Cassi
őstag
> A GE kimondottan szarul működik.
De azért szükség van rá és hasznos. Viszont csak azért létezik, mert az MS nem csinál semmit - már évek óta kellett volna egy "DirectX Experience", de ők nem akartak ezzel foglalkozni.A SteamOS sorsa azon fog eldőlni, hogy képes lesz-e érezhetően túlteljesíteni a Windowst ilyen tekintetben. Van esélye, mert a Windows nagyon szétesett platformszinten.
Az nem "konzolos" kívánság, hogy a beállítás érthető és egyszerű legyen alapértelmezésben. PC-n is erre van igénye a játékosok 95+ százalékának, csak a változó hardver miatt kifinomultabb megoldás kell. A rendszer ajánljon fel egy optimálishoz közeli beállítást, ez a dolga. Ehhez nem kell fix hardver és teljesen megoldható feladat, de támogatás kell az OS részéről is. A változó hardverű PC simán versenyképes minden tekintetben bármilyen konzollal, csak nem egy olyan szoftverrel, mint amit a mostani Windows nyújt.
-
BE4GLE
aktív tag
"A Valve problémája abból ered, hogy az új generáció (fiatalok) már konzolhoz van szoktatva."
A szoktatva kicsit erős kifejezés. Ez egy spontán folyamat. És szerintem a Valve kapufát lőtt. Vagy online streaming irányba, vagy fix hardveres konzol irányba kellett volna tovább menniük. De majd az idő eldönti, hogy igazam volt-e. -
vinibali
őstag
a VOGL megnyitása jó ötlet volt. John McDonald egy korábbi nV-s OGL fejlesztő, windows alá is elérhetővé tette. ez leginkább a portolásokat könnyiti meg, mert sokkal egyszerűbb win alatt próbálgatni a korábban még DX-es verziót.
-
Duck663
őstag
A Steam OS alatt se egyféle hardver lehet, úgyhogy a komplex mérőrendszer ha tetszik ha nem, kell OS-től függetlenül, ha meg akarják oldani az auto beállítást.
A GE kimondottan szarul működik. Egyik proginál alulértékel nagyon durván a másiknál olyan beállítást alkalmaz/na, hogy csak lesek... Beállít pl 16xQCSAA-t, GRID 2-nél meg hasonlók.
A Win 8 iránya senkinek sem tetszik, nekem sem, szidom is mindenhol!
De az M$ érdeke az is, hogy az OS-ét vegyék, úgyhogy belekényszerül a módosításba. A piac kényszeríti. Innentől kezdve igazából mindegy hogy mit akarnak, mert ha nem követik a piac elvárásait, akkor veszítenek belőle.
Nem jár előnyökkel? Na neee, egy saját OS-be ezt építenek be amit csak akarnak. Reklámok, vagy fizess azért hogy ne legyenek reklámok... az EA már nem ad ki játékot Steamen, de ha van egy komolyabb SteamOS-es felhasználóbázis, aki kizárólag azt használja, akkor az pl az EA számára is egy kényszer, hogy ott kiadják, különben kevesebb felhasználót érnek el... érthető a gondolatmenet ugye?
Szóval, de bizony az exkluzivitás előnyökkel jár!
Másokat kényszeríthet.
Wii U pl nagyon jó kis példa, kevés vásárló, nem dolgozik rá lassan csak a Nintendo, de ha vennék mint a cukrot, mint az elődöt, sorban állás lenne. Jó volt a Nintendonak? Nem is kicsit!
-
De support-ot is adnak a nem SteamOS-re, azaz költségük van még egy olyan OS támogatása miatt, ami NEM nappalis használatra lett kihegyezve. Igen, a Steam szeretne a konzolos tortából is egy szeletet, ez nem titok, de közben a másik piacot a rendes PC-t se akarja se elereszteni, se elsorvadni hagyni, szemben a MS-tal, amely úgy tűnik megelégedne azzal, ha a PC-seket WinRT-re és WinPhone-ra ültethetné át.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De mi van ha a fejlesztő nem akar egy komplex gépmérő rendszert a program alá, hogy a beállításokat tökéletesre szabják? Itt egyszerű megoldások kellenek, különben vinnék a pénzt. Ami most van az általános GFE, vagy a GE app gyenge. Nem működik igazán jól.
A Windowson az MS tartja kézben a platformot. Az MS dönt arról, hogy merre fejlesztik, és láthatóan nem érdekeltek abban, hogy a Win egy nappaliba szánt OS legyen. Egyszerűen oda az Xboxot szánják. Amúgy a Windowson is kivitelezhető nyilván, csak az MS nem akarja. Innentől kezdve meg az elv mindegy.
A Valve-nak ugyanannyi pénze van abból, ha a játékot SteamOS-re vagy Windows-ra veszed meg. Egyszerűen nekik az exkluzivitás nem jár előnyökkel.
(#19) .tnm: Az az oka, hogy a Valve-nak mindegy az OS. Nekik az számít, hogy a Steamen vásárolj.
-
-
Duck663
őstag
Ez a koncepció felülettel is kivitelezhető. Sőt adott esetben még könnyebb is, mert csak a felületet kell finomítani. Ha kimondottan nappalihoz alakítasz ki egy PC-t, és nem telepítesz fel minden sz@rságot, akkor sokkal pontosabban belőhetők a beállítások. A RUSH pl elmondható, hogy durván jól működik.
"azért, hogy versenyben maradjanak a digitális disztribúciós platformok között csinálnak egy saját OS-t a nappaliba" Na és ez az, erről szól az egész a pénzről, nem arról hogy a Windowson ez kivitelezhetetlen. Hanem hogy a Windowstól független saját platform, amivel saját magukhoz köthetik hosszú távon a felhasználókat. A Steam ilyen szempontból jól is sikerült, hiszen rengeteg felhasználót láncolt így magához. A következő lépés ez az OS. Ezek után jönnek majd a kizárólagos Steam OS címek...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem érdekel senkit az ár. Itt a kényelemről van szó. Konzolon berakod és működik, míg PC-n ez nem ilyen egyszerű.
A Win 8 pont azért nem tetszik nekik, mert ők egy olyan rendszert vártak, ami a PC-s játékot a nappaliba költözteti. Eközben az MS ezt nem akarja. Nappalira ott az Xbox és kész. Csupán ennyi az érdekellentét. A Valve problémája abból ered, hogy az új generáció (fiatalok) már konzolhoz van szoktatva. A PC-s játék számukra nem létezik, így kell nekik egy olyan platform, ami azt nyújtja amit a konzolok, és eközben a jövőben is a Steamről vásárolnak. Csak ez szülte meg a SteamOS-t. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak egy álcázott Linux, hanem egy koncepció arra, hogy egy PC-s OS szülessen kifejezetten a nappaliba. Ehhez kell egy megfelelő UI, ami a legegyszerűbb. De kell még egy teljes kontroll a rendszer felett, mivel így minden porcikája az igényekhez alakítható. Teljes kontroll a meghajtók felett, illetve egy olyan osztályzó rendszer bevezetése, mely maximális pontossággal képes automatikusan belőni az adott játék grafikáját a gépnek megfelelően. Ezeket a Windows nem tudja megadni. Vannak persze rá próbálkozások, de durván nem működnek jól.
A konzol az átlagembernek egyszerűen sokkal egyszerűbb, és ezért népszerűbb. A Valve szerint az MS hibája ez, és azért, hogy versenyben maradjanak a digitális disztribúciós platformok között csinálnak egy saját OS-t a nappaliba.
-
Duck663
őstag
Ez meg egy álcázott Linux. Ennyi erővel ezt is mondhatjuk.
Na ne már, mintha ne lehetne megoldani, hogy Windowsos környezetbe teljesen auton legyen a felbontás beállítás, vagy hogy egy csúszka legyen csak a grafika. Sőt vannak programok amik teljesen automatikusan konfigurálják a játékot az adott PC-het Pl.: RUSH, amibe persze utána te még belenyúlhatsz, de próbál egy megfelelő beállítást adni a felhasználónak. Sokan egyébként is épp azt teszik, hogy nem adnak elég testre szabhatóságot. Pl Crysis 2 amikor megjelent.
Szóval ez a "konzolszerű" élmény ugyan úgy kivitelezhető PC-n.
-
sztem pedig nem ilyen egyszerű, azért a konzol az ellenség, mert PC-n gyakorlatilag csak a Windows releváns játékplatform. viszont a MS-nak meg egy ideje már nem a windows játékplatformként való megtartása az érdeke, a DirectX-es igényekre se reagáltak nagyon sokáig, meg egyáltalán a PC-s windows-os elterjedtségükkel akarták a tablet-es és WinPhone-os üzletágukat felhúzni. persze a nappali is lehet szempont, de startégiát, szimulátort, nem a nappaliban és nem konzolon fognak az emberek játszani.
egy PC-t olcsóbb összerakni, mint egy konzolt, ha ehhez még ingyen is kaphatnak egy játékra kihegyezett (de egyebekre is képes) OS-t, akkor az megint csak egy jó csábítóerő. itt megint az MS monopólium a legnagyobb akadály.
meg kerekperec ki is mondta a Valve, hogy a Win8 nem tetszik nekik.
"A Valve-ot nem érdekli igazából a Windows monopólium. Nekik az a bajuk, hogy az MS a Windowst nem a nappali irányába fejleszti."
Nem lenne probléma nekik a 2. mondatban szereplő állítás, ha nem lenne az első mondatbeli monopólium.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A felület módosítása nem lenne elég. Az csak egy álcázott PC lenne. A nappaliba a felület mellé egyszerűség is kell. Olyan programok, amelyek automatikusan beállítják a megfelelő felbontást. Nem adnak túl sok lehetőséget a grafika paraméterezésére, hogy a megcélzott piac a konzolszintű élményt kapja meg. Nagyon jól mutatja a koncepciót a Metro Last Light. Egyszerűen csak egy csúszka van a grafikai menüben a minőség és a teljesítmény között. A célpiac ennyit akar és ennyit tud ebből megérteni, sőt talán még ennyit sem, ezért is paraméterezi magát a program.
-
Duck663
őstag
Elég sok felület módosító program van, ha csak az lenne a céljuk, akkor egy olyat készítenének, amivel a saját szájuk íze szerint módosítják a kezelőfelületet (nappalihoz szabják), hozzáadnak plusz funkciót. Itt nem erről van szó.
Most még lehet mindegy, de későbbiekben ahogy nő a piaci részesedésük és a pénzéhségük ez meg fog változni. Ez teljesen nyilvánvaló.
(#9) ysengrin: Persze mostanság nem sok jelent meg, de ez nem jelenti azt hogy ne készülne, és ne készülne kizárólag SteamOS-re. Pl.: HL3
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ilyen nem lesz. A Valve számára mindegy, hogy mire veszed meg a játékot, amíg a Steamen vásárolsz.
Nem a Windows az ellenség, hanem az Xbox One és a PlayStation 4. A SteamOS csak arra reakció, hogy a Windowst az MS nem fejleszti a nappali irányába, miközben a Valve azt akarná. -
buherton
őstag
Most tudatosult bennem, hogy a DirectX rúdja kifelé áll, mert jönnek a vetélytársak. Először a mobilos a vonalból esett ki az MS, most jönnek a játékok?
a fejlesztők nem azért támogatják jobban a DirectX-et, mert jobb az OpenGL-nél. Elsődlegesen a fejlesztőkörnyezetek minőségével magyarázzák a döntésüket.
-
Duck663
őstag
Nem is tudom, tök jó meg minden. De engem a SteamOS egy fikarcnyit sem nyűgözött le, és a Valve agresszív hozzáállása sem.
-
hát a Valve nagyon komolyan veszi a Windows monopólium megdöntését és hát érhető is: az OS árából csak lehet 3 játékot venni (főleg, ha azok a játékok F2P-ek, akkor azt mind in-game lehet költeni
)
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra // 512GB // Számla + Garancia //
- Samsung Galaxy S20 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- MSI Sword 16 - Core i7 / RTX 4050 / per key RGB / magyar garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3328, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest