Új hozzászólás Aktív témák
-
Saskakas18
tag
Sziasztok,
2021.01.01-től minden mobilkereskedő köteles 100 000 ft.- felelett 2 év garanciát adni?
-
Petrisz
tag
No, meg lennék lepődve, ha nem jött volna szóba az iStyle
Soha semmit nem vennék náluk, inkább bármelyik konkurens Apple forgalmazó. Sőt. Kilencvenes évek legelején haraptam először almába. Szeretem azokat a boltokat, ahol azzal a kedves és mindeközben professzionális hozzáállással, egyszerre pragmatikus és bohém attitűddel valamint vevő iránti bizalommal találkozom, mint ami a 90-es évek elején jellemezte az eléggé kicsiny hazai Apple tábort. Éppen ma jártam egy almás boltban, ami nem az iStyle volt, és vagy 40 percig türelmesen bírták, amig minden irányból körbe nem jártuk a problémáimat, mindenben segítettek, mosolyogtak, teszteltünk, telepítettünk, doksit túrtak nekem, satöbbi. És (most éppen) nem vettem semmit. Viszont fogok. Említettem ugye már, hogy nem az iStyle-ban?
-
Laox
aktív tag
Üdv!
Pro és kontra dolgokat mondok. Leejtettem az iPhone 3Gs-em 2,5 emelet magasságból a lépcsőházban, leesett középen a földszintre a kőre. Már esés közben arra gondoltam, hogy amikor leér, ripityára törik és volt telcsi, nincs telcsi. Leért, bekapcsolódott a kijelző, a hangvezérlés funkció elindult, de nem törött össze. Leszaladtam érte, és hihetetlen, az egy dolog, hogy sem a kijelző, sem a ház nem törött, de még karc is csak egy tényleg apró volt rajta! Innen kezdve elhiszem, hogy prémium kategóriás és tényleg olyan minőségű is, mint tapintásra érződik.
Viszont tönkrement rajta a mikrofon, a középső-, illetve a némítógomb. Hálózatot, wifit, mindent gyönyörűen talál, tényleg szinte hihetetlen.
Bementem a szervizbe, és mivel tisztában vagyok vele, hogy mégis egy prémium kategóriás mobil árképzésben is, gondoltam, hogy na, lesz vagy 20-30ezer a javítás.
A T-Mobilos csóka elkezdte kívülről vizsgálgatni. Kérdezem, hogy minek kell ez, hiszen nem esett szét, csak a gombok meg a miki kell. Azt mondja, hogy az Apple-nél ilyen nincs. Átvizsgálják, és ha a garanciális feltételekbe sorolható, akkor kapok egy vadiúj készüléket, zsírúj garanciával. Viszont ha úgy ítélik meg, hogy nem, akkor kapok egy (asszem) 78.000 forintról szóló javítási árajánlatot. Köztes megoldás nincs.
No, itt egy kicsit elsápadtam. Szerencsére külső sérülés nem látható a készüléken, mármint olyan, amiből erre a kárra lehetne következtetni. Kb. 1 hét múlva kapok választ, addig meg izgulhatok.
Az biztos, hogy eladom az iPhone-t. Ha újat kapok, akkor még jól is járok, ha ezt kapom vissza, akkor meg tojok rá, de legalább nem marad a nyakamon.
Többet Apple terméket nem fogok venni, mert bár minőségben tényleg prémium kategória, egy szavam sem lehet az iPhone-re, de az ilyen "kisebb" dolgok, mint pl. a garancia szörnyűsége, illetve Steve bácsi agybajának köszönhető különböző szoftveri hiányosságok, nem fognak hiányozni. -
Ariadne
őstag
A szabály itthon vásárolt termékekre úgy szól, hogy ha javítják, akkor azzal az idővel meghosszabbodik a jótállás, amíg nem tudtad használni emiatt. Újraindulásról akkor lehet szó, ha egyrészt új terméket kaptál (új termék - új jótállás), vagy ha jelentősebb részét kicserélték/javították a terméknek (nincs pontosabb meghatározás jogszabályban), illetve - és ez fontos - a kijavítás következményeként jelentkező hibánál.
Akkor, ha ugyanaz a hiba jön elő megint, akkor vagy a fenti utolsó fordulat alkalmazandó, vagy még inkább az, hogy ha újra előjött, akkor nem tudták megjavítani, vagyis javíthatatlan, vagyis legyen akkor csere vagy vételár vissza.De ez persze a te esetedben nem ilyen egyszerű, viszont itt vásárolt termékekre jó tudni.
-
HEro
tag
iStyle-al én is rosszul jártam annó, egy Franciaországban vásárolt iPod nanóval, 2dik generációs, ha jól emlékszem. Elromlott 1éven belül, itt még semmi gond nem volt valamit csináltak vele jó lett.
Eltelt pár hónap, megint ugyan az a probléma, bevittük mondtuk, hogy pár hónapja itt volt és ugyanaz a problémája. Ekkor közölték, hogy mivel külföldön vásárolt így csak 1év a gari rá, mely nem a javítástól számít hanem a vásárlástól, még akkor is ha ugyan az a hiba amit javítottak előtte pár hónappal.
Sajnos akkor még nem volt másik szerviz, vagy ha volt nem tudtam róla. Egy kört még mentem az ügybe írtam egy levelet az iStyle központi e-mailjére, melyre szinén ugyan ez a válasz jött, kb. lekezelő formában, h miért nem itthon vásároltam, mert ha itthoni (iStyletól vásárolt) lenne akkor a javítástól számítanák újra az 1évet... (röhej)
Ez volt az a pont, amikor úgy dönöttem, hogy ilyen garis háttérrel több apple terméket nem vásárolok. Köszönhetően az iStyle hozzáállásának.
A cikket elolvasva meg sem lepődtem az iStyle hozzáállásán, viszont kellemes, hogy a többi szervíz korrekt.
-
xabolcs
őstag
kosz a cikket es a faradsagos munkat.
-
suraki
tag
válasz
szisziandris #157 üzenetére
Nekem egy pro szériás ViewSonic monitornál volt ugyan ez a gondom.
Már akár egy pixel hibánál is cserélnék ezt a szériát, node a védőréteg alá bekerült por, az nem pixelhiba és nem is "javították" volna ingyen...cserébe én meg nem vettem többet VS monitort. -
joey04
titán
válasz
szisziandris #157 üzenetére
szerintem egy próbát tehetsz vele... N82nél volt ez tömeges probléma, ott ha jól rémlik kitisztították, 30 perces művelet. Más kérdés, hogy ha jól tudom, itthon még mindig nem javítanak iPhonet, hanem ha valóban garanciális a hiba, akkor egyből csere... Na nem tudom emiatt cserélik-e az egészet, de szerintem úgy lenne korrekt.
-
szisziandris
csendes tag
sziasztok
nekem olyan kerdésem lenne hogy van egy iphonom, még nem járt le az egy év a megvételétől. a kijelző és a plexi közé a gomb felöl bement a por.... szörnyen bosszanto.
mit lehet ilyenkor tenni? gondolom ez nem fer bele a garis javitásba? de nem is kéne hogy bemenjen a por? vagy igen? -
-
Gusztáv
addikt
Itt páran emlegették a Dell-t is. Ők abban hasonlítanak az Apple-re, hogy nincsenek hivatalosan jelen Magyarországon, csak a partnereiken keresztül. De náluk én még nem tapasztaltam problémát a szervizeléssel kapcsolatban. Hibánál elég a Service tag, valamint a Dell oldalán ez alapján meg tudod nézni, hogy hány nap garid van még, tudsz drivert-manualt keresni a géphez, sőt ha rendelt géped van akkor még az eredeti konfigurációt is meg tudod nézni. Ja és ebben az árkategóriában a Dell már 4 év next business day garanciát ad.
-
zozoo83
tag
Érdekes kis cikk lett, biztos jó irányba mozditja majd a helyzetet! Ez kell az ilyen boltoknak, egy kis felhajtás, aztán mindjárt tudják, hogy hogyan kell eljárni a garanciális ügyintézésekben.. (Amúgy számomra érthetetlen mért nem vették át a cuccokat, ha az Apple dönt a cseréről)
-
daveed
tag
Azért javul a helyzet.
Pár éve meghibásodott iBook hangszóróra 2! hónapot kellett várni, mire visszakaptam a notit látszott rajta, hogy csavarhózóval feszegették - ocsmányul nézett ki
- az akkori hivatalos szervíz 1 lakásban volt - nocomment
-
Bocha
HÁZIGAZDA
válasz
Race-Face #150 üzenetére
Nem érted. A hazai jogszabályok nem kötelezik az Apple-t, hogy foglalkozzon ezekkel a készülékekkel, ahogy XY gyártót sem kötelezi, hogy mondjuk a harmadik évben foglalkozzon a termékkel. De ha XY gyártó vállalja, hogy szerviztevékenységet végez, akkor azt a tevékenységet a magyar előírásoknak megfelelően kell végeznie. Azt valóban nem szabályozza jogszabály, hogy mi alapján vonhatják meg a jótállást, de azt, hogy a szerviz Magyarország területén mit művel, nyilván szabályozhatja. Ha úgy lenne, ahogy te mondod, akkor az adott szerviz megcsinálhatná, hogy a külföldön vásárolt iPodot mondjuk széttöri és azt mondja, hogy az Apple EULA alapján ehhez joga volt? Nincs olyan, hogy egy céget nem szabályoz jogszabály.
Egyébként valóban fel lehet úgy is fogni a dolgot, hogy "az előírások nem egyértelműek, mert az EULA-ban nyilván nincs benne, hogy jegyzőkönyvet kell adni", de ez nyilván hülyeség. Egy normális cég meg igenis akkor is adjon jegyzőkönyvet, ha erre nem kötelezi jogszabály, mert ez az etikus, korrekt viselkedés egy szerviztevékenységet végző cég részéről.
-
Bocha
HÁZIGAZDA
-
m@xsys
senior tag
Köszönöm a Mobilarena stábjának ezt a színvonalas cikket.
Viszont legközelebb a MacBook Pro-t biztos külföldről veszem, egyszerűen még mindig olcsóbb és rá kellett jönnöm, hogy elvagyok ékezet nélkül is.
Sok hasonló cikket szeretnék. RESPECT -
sgery
őstag
Az én Iphone-om usb kábele is elég csúnyán néz ki az usb résznél. már látszik a kábelezés is. Akkor ha ezt visszaviszem a T-hez hogy ezt cserélni kéne, cserélniük is kellene?
-
suraki
tag
Ezzel a cikkel nagyot nőtt a prohardver a szememben.
Hosszú évek óta megy az anyázás idehaza, hogy talán illene egy a márka célközönségére illesztett szervizhálózatot kiépíteni. Talán mostanság érte el a hazai közösség azt a kritikus szintet, amikor az Almáék is hajlandók ránk figyelni. Ha ebben ez a cikk segített, ez nagyon nagy öröm számomra is!
Sajnos személyes tapasztalatom is van a hazai szervizek kapcsán. Én az itt "pirospontot" kapott egyik szerviznél fordultam meg. A sztori kicsit bonyolult, a lényeg, hogy a gépem elkeveredett(!) és ha én nem járok utána, akkor soha az életbe nem kaphattam volna vissza a sajátom. Segítőkésznek egészen addig bizonyultak, amíg egyetlen szalmaszálat se kellett mozdítaniuk. Számomra annyi volt a konklúzió, hogy ilyen trehány és az ügyfelet nagyívben lesz*ró bandánál többet pénzt nem hagyok (merthogy fizető vendég voltam garancián túl).
A jelek szerint egyik kutya másik eb... -
Bocha
HÁZIGAZDA
Ariadne javaslatára és segítségével kicsit bővítettem a cikk első oldalát, hogy pontosabb és hosszabb legyen a jogi kifejtős rész! Köszi, Ariadne!
-
Race-Face
tag
alamuszi, én még mindig erre a dologra vagyok kíváncsi:
"...mivel a magyar jogszabályok a Magyar Köztársaság területén vásárolt tartós fogyasztási cikkekre illetve a magyar jog hatálya alá tartozó jogviszonyokra vonatkoznak, a világgaranciával kapcsolatos feltételeket nem egy állami szerv, hanem az Apple határozza meg, az ezzel kapcsolatos információk ide vagy még inkább ide kattintva olvashatók el — angolul és még vagy egy tucat nyelven, magyarul sajnos nem."
Ha ez így van, miért várták, hogy kapnak jegyzőkönyvet, amikor előtte leírták, hogy a magyar jogszabályok erre nem vonatkoznak? Ezt csak úgy "elviekben" nem értem...
-
Túl sok betű nem jelent jót. Sehol!
-
alamuszi
senior tag
válasz
Race-Face #138 üzenetére
"nem azt írják, hogy jótállást vállalnak a más országban vásárolt Apple termékekre is..."
Ez a világgarancia. Sehol nem írják ki nyíltan, mivel, akkor mi alapján lenne egy országnak önálló fogyasztóvédelmi szabályzata? Addig rendben hogy saját szabályok alapján értelmezi a jótállás fogalmát, és ezzel mindaddig nincs is baj, ameddig nem ütközik az adott ország fogyasztóvédelmi, kereskedelmi szabályzatába. (félreértések elkerülése érdekében nem azt mondtam, hogy az Apple-é ütközne...)
Ilyen pl, mikor 3 év jótállást adnak egy notira, vagy 2-t egy telefonra. Ami szerintem jóval hasznosabb, mint egy ilyen látszat intézkedés, mint egy házelem cseréje, amit ráadásul bevallottan gyári hibára vezethető vissza. Ez ugymond kötelező is lenne, nem pedig gesztusnak kellene venni. (Csak mert sokan annak veszik, hogy kicseréli az Apple még + 3 évig, és ez milyen nagyszerű tőle). Szerintem, pedig ez nem nagyszerűség, hanem smucigság. Ugyanis azzal, valamilyen szinten a saját termékeit írja le egy gyártó, ha nem nyújt pluszt, ebben az árkategóriában.
Ez pedig nem nagy plussz, hogy a saját hibáját kijavítja, ez egy törvényileg ugyan nem, de etikailag elvárható viselkedés.Szóval mindenesetre, sokkal hasznosabbnak tartom az eleve 3 év jótállást, az ilyen pár $-os kis gesztusoknál, mivel ezt a műanyag elemet sokkal többen meg tudnák fizetni 1 - 2 év után, mint egy főalkatrész árát. Ami adott gyártóknál, már alapban benne van, hogy ez így működik.
-
Race-Face
tag
Ariadne: Ráadásul a gyártó által vállalt jótállás esetében is érvényes az, hogy ha nem lehet megállapítani, mi okozta a hibát, akkor a kereskedő/gyártó köteles javítani/cserélni/vételárat visszaadni, vagyis teljesíteni a jótállási kötelezettségét.
Kérdés, mit vállalt a gyártó. Ha azt mondja, jótállást, akkor azok a szabályok vonatkoznak rá, ez egyértelmű. De akár dönthet úgy is, hogy a kötelező jótálláson túl saját szabályokat hoz a meghibásodott termékek javítására/cseréjére, mert ez már a saját döntése, nyilván nem kötelezhető semmire ilyenkor már.
Az Apple honlapján fent van, hogy az Apple irányelvei szerint érvényes a világgarancia, leírják a feltételeket. Nem olvastam végig, a lényeg, hogy pontosan rögzített saját szabályok szerint vállalják a javítást/cserét, nem azt írják, hogy jótállást vállalnak a más országban vásárolt Apple termékekre is...
Tehát nem jótállási kötelezettséget vállal, hanem saját irányelvek szerinti garanciát. -
alamuszi
senior tag
válasz
Race-Face #135 üzenetére
Nem egészen. Mikor egy terméket megveszel, akkor a serial tag alapján szokták a világgaranciát "kiosztani". Vannak gyártók akik máshogy értelmezik a világgarancia kérdését. pl: A HP sok esetben megcsinálja a hibás készüléket ingyen, de van olyan eset hogy csak a munkadíjat kell megfizetni, de olyan is, hogy csak az alkatrész árát, és ha ez megvan, mikor visszamegy az ügyfél abba az országba, ahol vette a terméket visszaigényelheti a képviselettől a kiadásainak megfelelő összeget. A Dell esetében honosíthatja a készüléket, és akkor már itt is érvényes a garancia a termékre.
Ez nagyon változó, és nem lehet általánosítani.Ebből kiindulva, az Apple esetén is hasonlóan működhet a dolog. De minden esetben mielőtt külföldre vinné az ügyfél a készüléket meg kell érdeklődni, hogy milyen feltételekkel működik a jól hangzó "világgarancia". Itt a kommentek alapján működik.
Rendelet valóban nem kötelezi, de minden gyártónak magának kell eldöntenie, hogy mennyire fontosak az ügyfeleik a számára, valamint az érme másik oldalán, az éppen aktuális fogyasztóvédelmi szabályzat áll, aminek függvényében engednek, vagy éppen szigorítanak a "világgarancia" szintjén.
És ha ide keverem a jótállásbővítést is akkor még cifrább a helyzet, mert Pl: ha egy itt vásárolt alapban 1 éves garanciával rendelkező gépre veszel + 2 évet, az már máshol nem, csak ebben az országban érvényes, tehát ha kimész és ott veszel, ahol előre láthatólag tartózkodni fogsz, alapvetően úgy lenne praktikus, hogy ott veszed meg a jótállást, hogy ott legyen érvényes, ha az adott termékre amit itt vettél lehet egyáltalán kinn venni... , és még tudnám bonyolítani
A Gesztusok kora már régen lejárt...
-
Ariadne
őstag
válasz
alamuszi #132 üzenetére
Na most a bíróság mi alapján dönt? Mert nem szakmai alapon az is biztos!!!
Márpedig szakmai alapon dönt - jogi alapon, ha szükséges, szakértői véleményeket figyelembe véve. Tudom, csináltam már ilyet, saját ügyemet volt, hogy végigvittem.A Problémát abban látom, hogy ha van a kereskedő a fogyasztó, és nincs egy független szerv aki képes is mindkettő felett állni, addig amíg egyik fél magasabban áll technológiában (ez a kereskedő, szervíz (mivel általában a kettő sokszor egy)) addig itt nem lesz tisztességes fogyasztóvédelem, mivel dönti el, hogy az alkatrész külsérelmi nyom híján miért ment tönkre. ..
Éppen a jog az, ami miatt ez - legalábbis a kötelező jótállás ideje alatt - éppen előny a fogyasztó számára. Ha nem lehet bizonyítani, hogy mitől hibásodott meg a termék a kötelező jótállás 1 éve alatt, akkor ott jogszabályi vélelem, hogy eleve benne volt a hiba, vagyis a kereskedő köteles jótállni. Ugyanez érvényes a gyártó által vállalt (több éves) jótállásra is, szintén jogszabály alapján. A szavatosságnál persze már nem így áll a helyzet, ott a fogyasztó bukja a dolgot, ha nem lehet bizonyítani. De ezt valahol jogosnak is érzem, hogy két év után mondjuk, ha a kereskedő vitatja, hogy mitől romlott el a termék, nem egyértelmű, akkor csak akkor feleljen, ha bizonyítható, hogy nem a fogyasztó okozta a hibát.
mod: De egyébként örülök, hogy ilyenekről beszélgetünk, tetszik az, ahogy a dolgokat látod.
mod2: A Fáradt gőzben a Garancia kérdés topikba ha van kedved, nézz be néha, más topiklakókkal (kereskedők és nem kereskedők egyaránt) szoktunk "vérre menő"vitákat, ötleteléseket folytatni arról, hogy melyik szabály "jó", melyik nem, hogy lehetne változtatni.
mod3: Race-face: Nem csak gesztus, a Ptk. jótállásra vonatkozó részei alapján (248. §) klikk amit reklámban vagy a vásárláskor másként vállalt a gyártó, azt köteles teljesíteni. Ráadásul a gyártó által vállalt jótállás esetében is érvényes az, hogy ha nem lehet megállapítani, mi okozta a hibát, akkor a kereskedő/gyártó köteles javítani/cserélni/vételárat visszaadni, vagyis teljesíteni a jótállási kötelezettségét.
-
Race-Face
tag
Egy dolgot nem értek, pusztán csak elméleti oldalról...
A GKM rendeletei a Magyarországon vásárolt termékekre vonatkoznak. Az Apple világgarancia a cég saját vállalása, amire semmilyen magyar vagy nemzetközi rendelet nem kötelezi, pusztán egy gesztus a vásárlók irányába. Miért kellene GKM rendelet szerint előírt jegyzőkönyvet kiállítaniuk, amikor külföldön vásárolt terméket visznek be hozzájuk? -
alamuszi
senior tag
válasz
Csapi007 #133 üzenetére
Azért itt kiemelném, hogy nem feltétlenül van ez így. Ami itt van M.O.-on annak annyi köze van az Apple mentalitáshoz, hogy szerepelnek a termékeik a boltokban. Mivel itt nincs Apple képviselet ezért nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy ehhez apple-nak nem sok köze van.
Az pedig hogy lehúz valaki valakit, na igen, de meg kell tanulni, az embereknek, hogy kihez fordulnak. Mert a kereskedő, akivel elvileg jogviszonyban áll, nem minden esetben segítőkész. A fogyasztóvédelem ott akar kibújni a probléma alól, ahol tud, ebben a törvények is a segítségére vannak (A szerviznek törekednie kell a 15 napon belüli javításra (tehát ha nem sikerül, akkor sincs nagy baj), 30 napon belüli szabály is csak akkor érvényes, ha minden jól megy, mert betartani azt sem köteles, minden esetben. Tehát innentől kezdve, nincs határ).
Marad a képviselet, aki esetleg képes tenni valamit. Ha pedig nincs, akkor pedig mint ebben az esetben is, a kereskedő jóindulatára van bízva, hogy milyen módon intézi ezt a dolgot. Ami valljuk meg őszintén nem egy valódi megoldás.A másik hogy az általad említett két országban ezeket a köröket már lejátszották, itt még nem....
Meghát sok esetben lehetett olvasni olyan eseteket, hogy olyan, olyan indikátor eszközt tesz egy két márka a termékebe, ami elszíneződik, ha ütést kap az eszköz, vagy nedvességet (Az egyik pont az Apple). Ami megint magyon zavaros ügy, mivel pontos leírás, nincs arról, hogy ez milyen körülmény, hatására teljesül. Arról nem is beszélve, hogy vásárló ezzel, csak akkor szembesül, mikor megvette a terméket. A maga nemében ez is egy kétélű fegyver, hiszen vitás esetben egyértelmű, hogy mit fog tenni az adott szerviz, ráadásul gyári ajánlásra!!! Szóval nem egészen...De hogy azért mondjak mást is, vannak márkák akik ezt itt sem engedik meg maguknak (Dell, HP, Lenovo stb, stb...)
-
Csapi007
veterán
Hy
Szép cikk lett.
Én is jártam már az iStyle-ban. Pozitív csalódás volt nem kértek semmilyen papírt, gyári szám alapján ellenőrizték.De alapvetően én azt gondolom hogy a magyar mentalitás és az Apple garancia politikája nagy ívben elkerülik egymást. Mivel a magyar emberek/cégek ott húzzák le a vásárlót ahol tudják, amíg az USA-ban vagy Angliában ilyeneket simán kicserélnek, egyből még akkor is hogyha nem lennének kötelesek.
-
alamuszi
senior tag
Na pontosan itt van az a példa, ahol M.O. -on még nincs meg az a kereskedelmi etika, ami nyugaton megvan már az ügyfél, és a kereskedő oldaláról is, de ami még fontosabb, hogy ez az állam részéről is megvan mind technológia, és mind hozzáállás, szakértelem oldaláról.
Én Hat évig voltam eladó, szervizes, és most a pult másik felén állok. És nagyon jól tudom milyen lehetőségei vannak a fogyasztóvédelemnek. Tulajdonképpen semmilyen. Aztán, ha végképp elszabadul a "pokol" akkor pedig jön a békéltető bizottság, és ha ez sem segít, akkor meg lehet perelni. Na most a bíróság mi alapján dönt? Mert nem szakmai alapon az is biztos!!!
Amit a fogyasztói magatartásról írtál teljesen egyetértek veled, ugyanis, a magyar fogyasztó pontosan úgy viselkedik mint ebben a fórumban is nem kevesen nyilvánultak meg igen felelőtlenül (nem kell semmilyen papír, akkor is visszaveszik megjavítják, kicserélik, fenyegessük, meg a kereskedőt, mert akkor majd kicseréli stb.). Ha pedig esetleg a Kereskedő él a jogaival, akkor pedig mindenki hibás, még a kátyú is, csak a vevő nem.
A Problémát abban látom, hogy ha van a kereskedő a fogyasztó, és nincs egy független szerv aki képes is mindkettő felett állni, addig amíg egyik fél magasabban áll technológiában (ez a kereskedő, szervíz (mivel általában a kettő sokszor egy)) addig itt nem lesz tisztességes fogyasztóvédelem, mivel dönti el, hogy az alkatrész külsérelmi nyom híján miért ment tönkre. (Tarotkártya, csontdobás, vagy tisztánlátás?), mert műszere felszereltsége, az adott termékre vonatkozó minőség ellenőrzésre szolgáló eszköze, szerszáma nincs hozzá. Ezt pedig ha nem is sokan de bőven van aki kihasználja, pl a cikkben szereplő egyik cég is.
Sajna az informatika, nem az a pálya, mint az élelmiszeripar, vagy a lábbeli, hogy viszonylag elterjedt, általános technológiával is meg lehet állapítani a probléma okát.(#131) Jaffafa :
Sajnos ez nem lenne jó ötlet, a boltnak, kereskedőnek is ugyanúgy megvan a joga, hogy védekezzen, és Ő nem teheti meg, hogy azt fikázza, aki megírta a cikket. Erre megvan a megfelelő törvényi szabályozás, ami valamivel jobban működik, mint a maga az informatikai kereskedelem.
Szerintem meg jobb hogy előre tisztázták, hogy milyen módon történjen ez az egész, minthogy utána bonyodalmak legyenek belőle. A Cikk mondanivalója hidd el így is lejött nagyon sok embernek szerintem.
És abban pedig nem vagyok biztos, hogy nem változott a cég hozzáállása a vevőkhöz, és alapvetően a cél ez volt. -
Jaffafa
aktív tag
Mi abban a sértö, ha egy ujságíró oknyomozó riportot készít? Szerintem pont az lenne a lényeg (eleve külföldön is így van), hogy egy ilyen "riport" végén kiderüljön, hogy mi a helyzet a hazai piacon. Nyilván lehet ok nélkül is írni egy fikázó posztot, de nehogymá ne írhassam le a véleményemet/tapasztalatomat, pláne, ha rossz. Az lenne az egésznek a lényege, hogy jobbá tegyük a dolgokat, mert tudvalevö, minden hazai garanciális javítás idehaza egy nagy SZÌVÀS. Pedig nem kellene annak lennie. Én az utóbbi idöben sajna vittem vissza egy-pár márkás elektronikai cuccot. Az egyiknél külföldi volt a szervíz, a másikaknál meg magyar és nem a külföldivel szívtam.
-
-
Ariadne
őstag
-
Ariadne
őstag
válasz
Napfénysüti #121 üzenetére
Magyarországon eladott terméknél a jótállás mindig akkor kezdődik, amikor átadják a terméket a fogyasztónak, vagy ha külön üzembe kell helyezni, és ezt a forgalmazó vagy megbízottja végzi, akkor az üzembehelyezés napjával. Szavatosságnál (hibás teljesítésnél) is a teljesítés, vagyis az adásvételi szerződés (pl. pénzért mobilt) teljesítésének időpontja számít a kezdő időpontnak.
-
Ariadne
őstag
Nem feltétlenül látod, ha hiba van benne, ezt nevezik rejtett hibának.
Ha pl. pontatlan összeszerelés miatt feszültség van egy borító fedélben vagy kielzőben, akkor elrepedhet magától úgy, hogy nem a tulaj okozta azt.
#114, #116: Tájékozódjatok a jogaitokról.
Olyan nincs, hogy a szervizben töltött idő alatt jár le a jótállás, azzal az idővel ugyanis éppen hogy meghosszabbodik a jótállás. Ha tudod, tudod emiatt az asztalt is borogatni. Na persze elsősorban nem a szerviznél, hanem ha nem jutsz könnyen dűlőre velük, a kiskernél, ahol vetted, egyedül velük állsz ugyanis jogviszonyban. A szerviz nem is köteles foglalkozni az ügyeddel, a kisker, aki eladta viszont igen.
A fogyasztóvédelem pedig már elég jó ideje úgy van felépítve, hogy iszonyúan a fogyasztókat védi ma is a kereskedőkkel szemben, a jogok megvannak, csak éppen a túlnyomó többség lusta tenni bármit is saját maga, csak várja a sült galambot. Már nem a régi időkben vagyunk, amikor állam bácsi szegény kis fogyasztó kezét fogta és helyette elvégzett mindent. Piacgazdaságban, ahogy a tőlünk nyugatabbra lévő országokban is, fogyasztó tájékozódik arról, mihez van joga, majd ennek megfelelő igyekszik maga megoldani a problémáját. Na ez a "tudatos fogyasztó" nálunk szinte ismeretlen fogalom - tisztelet a kivételnek -, bezzeg a nagykerben/pH!-s "kereskedőnél"/használt cuccot ismeretlenül vásárolok és aztán csodálkozom, hogy nem tudom érvényesíteni a jótállást, az igen gyakori hozzáállás...
-
ALI_G
veterán
"...nyilván lehet külső sérelem olyan hiba miatt is, mely a készülékben már vásárláskor megvolt."
Ebben az esetben a vásárló hibája, hogy átvette a hibás terméket.A jogi mazsola uncsi volt, de a vége jó lett.
-
#95590400
törölt tag
az arcoskodás helyett korrigálhatnátok, mert vannak az első oldalon eléggé megtévesztő és pontatlan dolgok a szavatosság-jótállás-bizonyítás viszonylatában, ugyanis ariadne elég érthetően elmagyarázta, miben tévedtek. jogásznak sem kell lenni, h értelmezd az említett jogszabályt meg a ptk vonatkozó részét.
-
Napfénysüti
nagyúr
Van ahol a gyárból kikerüléstől számítják a jótállást de ha a szerviznek elküldöd a vásárlás nyugta másolatát akkor a rendszerben módosítják a jótállás kezdetét a vásárlás időpontjára. Ilyen például a Lenovonál van. Meg ha jól tudom ott emiatt pár hónapot rá is számolnak a gyártásnál keletkező jótállásra.
-
Sakab
senior tag
válasz
alamuszi #116 üzenetére
Perszer én ezzel tisztában vagyok sajnos, de ha garis volt még a noti amikor beadta és feltehetően azért várta meg a 3 hetet h ugyan ugy nála csináltassa meg csak pénzért akkor fellehet szépen világosítani azt aki átvette és alá írta a szerviz lapot h neki 5 kor lejár a munkaideje és 5kor kifog lépni az ajtón...és akkor nehogy problémái legyenek hazafele persze csak finoman. És jobban fog járni h ha elintézi.
Sajnos énis 1re többször tapasztalom azt más területen h különböző kifogásokkal nem akarnak kifizetni és hivatkoznak mindenre. Én Samsung promoterkedtem egy vidéki Mediamarktba decemberbe és kitalálták h ők most akkor nemfognak kifizetni 30k-t mert CSAK...ezt a nehogy probléma legyen hazafele játékot elsütöttem és igaz h késve de 4 napja kb csak átutalták. Sajnos ilyen világba élünk h ott akarnak át meg be húzni ahol ők akarják. De ez már tényleg nem ebbe a topikba tartozik szóval abba is hagyom... -
alamuszi
senior tag
válasz
mitulabattyi #114 üzenetére
de ez nem egy hivatalos IBM/Lenovo szerviz volt? Mert ilyenkor levél a megfelelő helyre, és azt hiszem nem lett volna ilyen problémád. (Lenovo akkor még IBM M.O.) Ilyen esetben a Lenovo-hoz kell fordulni és ők intézik tovább a dolgot. Kereskedővel Partnerrel szervizeltetni nem biztos, hogy megéri, nem érdeke a márkahűség, ellentétben a képviselettel.
(#115) Sakab:
Sajnos nincs igazad, mert ezt már nem veszik be a kereskedők, Ha pedig valamelyik 3 betűs nagykerről van szó szerviz szempontból, aki nagy, és amúgy is rá van szorulva a fél ország, akkor nem fogja érdekelni egy, de több ügyfél sem, és ezt még tetézi, az is, hogy M.O.on nincs Olyan fogyasztóvédelem, ami a kereskedő "pöcsére" lépne ilyen vitás helyzetben. Ezért van az is, hogy az már rég nem él hogy az ügyfélnek mindig igaza van, mert nincs ellentételezve megfelelő szakértelemmel, az állami oldalon. Így csúnyán fogalmazva nem sok esélyed van arra, hogy valakitől is szakszerű bevizsgálást kérj ma egy fogyasztóvédelmi szervtől sajnos.
-
Sakab
senior tag
válasz
mitulabattyi #114 üzenetére
Pfff akkor jön az asztalráborításos módszer és felvilágosítani h jobban jár ha megcsinálja csak a saját érdekébe
-
mitulabattyi
aktív tag
Én a lenovo (ibm?) szerződött szervízpartnerétől kértem annakidején (kb másfél éve) árajánlatot egy alaplaphibás T43 javítására. Ha jól emlékszem 160.000 forint plusz szervízköltséget mondtak!
Az egy másik történet, hogy előtte hogy cseszett ki velem a helyi szervizes csóka, és húzta az időt amíg le nem jár a maradék 3 hét garancia, majd kijelentette hogy mégsem vállalja a gép javítását és már a garancia is lejárt... -
Sakab
senior tag
Gyorsan kikerestem egy 2 hetes levelemet amit bemásolnék neked kicsit vicces szerintem
...
Az LCD panel 100.800 Ft-bal, a SuperDrive pedig 53.200 Ft-ba kerülne.
...Üdvözlettel | Best Regards:
xxx yyy
iSTYLE Hungary Kft. www.istyle.hu
Tel.:+36-1-xxx xxxx Fax.: +36-1-xxx xxxxeBayről 12-20k ba kapsz.SD tmeg 11be
Én meg gyorsan módosítottam is: mindenkinek hangsúlyoznám, hogy a fórumon nem lehet a másik személy beleegyezése nélkül leveleket másolgatni, neveket meg telefonszámokat benne hagyni meg végképp nem lehet!
[ Módosította: Bocha ]
-
efegyke
tag
Jó ez a cikket olvasni, mert az egyik ipod Touchom Amerikából van a másik pedig Japánból.Így nem fogok félni iPadot venni Japánból újra
-
alamuszi
senior tag
Abban biztos lehetsz, hogy nem, egyszerűen azért, mert a kijelző főalkatrész, a főalkatrészek árai pedig szinte az összes prémium márkánál 5 - 600 $ nál indul, ameddig egy ilyen műanyag lap, pár $. Aztán azért az Apple, support, támogatás szempontjából, nem egy Dell, HP, vagy Lenovo, Toshiba. Egyszerűen amely márka komolyan gondolja a jelenlétet egy országban (és M.O. nem egy infrastruktúrával nem rendelkező közép afrikai ország). Szóval itt a hozzáállással van a baj. Aki komolyan gondolta, annak forgalma is van, és mer is vállalni pl ilyen árban 3 évet.
Az pedig, hogy van az a 0,5 %, aki mindent megtenne, hogy ennek az ellenkezőét bizonyítsa, na az egy dolog, de mikor itt is a Notebook piac 10 - 15 % át a MAC viszi, akkor majd talán itt is lesz hivatalos képviselet. De ilyen hozzáállással soha nem jön el ez a kor. Ugyanis van egy nagyon egyszerű szabály, nem az egész piac alkalmazkodik egy szereplőhöz, hanem fordítva, ez akkor lehetne máshogy, ha a szereplő nagyon nagy lenne a maga nemében, nagyon egyedi (pl: Microsoft), de az Apple igencsak messze van a nagy hardver gyártóktól, mivel maga Steve Jobs jelentette ki, hogy alapvetően az Apple, egy szoftvergyártó cég, aki hardvert ugyan gyárt, de inkább gyártat.
Persze ez sok cégre elmondható, csak éppen ha megnézzük a darabszámokat, akkor bizony.... -
<NewL>
addikt
válasz
alamuszi #103 üzenetére
igen,most olvastam visszabb. ugy vettem le ,hogy azok a reszek 3 evig szavatoltak.
azert ilyeneket jo tudna ha egy hasznalt gepet vesz az ember,sot meg a tulajok sem nagyon tudjak. sokolyan macbook hirdetest lattam ahol a gep 1-2-3 eves,es torott volt ez a resz.de ha pl a kijelzo bekrepal 2 ev utan akkor azt cserelhetik vagy sem?
-
<NewL>
addikt
nagyon jo lett a cikk.
most kezdem a hsz-eket olvasgatni mert raerek
lehet irtak vagy kerdeztek mar a topicban is. az igaz ,hogy a regebbi 2-3 eves feher macbook-ok torott topcaseit kicserelik ha gari mar nincs is rajuk?
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Igen, ez a "gyártástól számított jótállás" nyilván hülyeség, nem is értem, hogy hogy gondolhattátok.
Etikus üzleti magatartás venne, hogy veszek egy készüléket, de adott esetben csak a szerencsémen múlik, hogy mennyi gari van rá? Netán vehetek vadi új, de már lejárt garanciájú készüléket is?
Nem, a garit a vásárlástól számítják, az Apple cuccokat pedig szériaszám alapján regisztrálják egy központi szerveren, az internet korában ez nem olyan hatalmas dolog.
-
fi:zi'k
nagyúr
Nem olvastam végig a hsz-eket, így lehet már elhangzott.
A sorozatszám regisztrálásával kapcsolatban, és amit a szervizben az ellenőrzéskor kidob a rendszer a még hátralévő jótállásra, lenne egy egyszerű tesztelhetőség, hogy miként, hogyan.
Egy pl MM-ben vásárolt ipoddal és a számlával/jótállási jegyek együtt el kell menni az egyik szervizbe és lecsekkoltatni "csak úgy". Persze nem kell előre megmutatni, hogy te tudod hogy valójában mettől-meddig.
Vagy ha valakinek van vmi hibás cucca, hasonló feltételek mellett, akkor ez még egyszerűbb, mert nem "csak úgy" kell elmenni.Egyébként kizártnak tartom a hogy a gyárból/raktárból való kikerüléstől számítanák a garanciát. Ez értelmetlen és legfőképp a vevővel szemben etikátlan, ránézve hátrányos.
-
alamuszi
senior tag
válasz
Napfénysüti #95 üzenetére
Na ez számomra is kakukktojás. Arra tudok gondolni, hogy itt a Corporate Bisiness notik, és termékek, mivel szinte az összes komolyabb gyártónak (Lenovo, HP, Dell, Toshiba) komoly vállalati szerepe van, azaz komoly beszállító, ezért lehet az a 3 év. Úgy tűnik, ez nem motiváció, az Apple számára, nem is terjedt el.
Az azért sokat elmond, hogy pl a Dell mindenre 3 év jótállást ad kivéve az inspiron minire. De a Toshiba is 2-őt. De Az Apple árban már egyik sem engedi meg magának azt a könnyelműséget, hogy 1 évet adjon.
Igaz aki vaskalapos módon elkötelezte magát, az APPLE mellet, annak a garancia nem szokott akadály lenniAz ár meg egyenesen kedvezményes
-
Érdekes cikk. Egybevág valamennyire az én tapasztalataimmal.
Megyeszékhelyen élek, 2 mac gépem van, egy imac és egy ibook G4.
Az imac-et az istyle-ban vettem, míg volt itt üzletük.Aztán pár hónap, talán fél év múlva be is zártak. Majd nyitnak, tudtam meg telefonon, azóta is. Az eladó csaj (!) baromi felkészült volt, értett a témához. Korrektek voltak, gyorsak stb. Aztán a 2 itt dolgozó, a csaj meg a srác, lecserélődtek. Először egyikük, aztán a másikuk. Két félhozzáértő valaki került a helyükre, csak az a baj hogy ketten se tettek ki egyet. Egyikük különösen "értelmes" volt. Érteni annyit értett a témához, hogy ezek valami olyan pc-k, amikre rajzóttak egy aaamát. A másik srác meg csak félhozzáértő volt, de annyira benne volt a témában, hogy simán rám sózott volna olyasmit, amit nem kértem, nem akartam, és nem is felelt meg az igényeimnek.
Aztán mikor először felmerült a notebook vásárlás (jó rég volt), felhívtam a neten megadott számukat. Valami volt üzletvezetőként bemutatkozó szivar volt, hát ő most nem nagyon ér rá, majd hívjam már jövő hétfőn, mert most ő nagyon el van foglalva. Hangsúlyozom, ekkor már be volt zárva az üzlet (üzlet? szóval volt egy stand a járórész közepén). Biztos sok dolga lehetett, aha. Aztán én felhívtam hétfőn is, emlékezett is meg nem is. Elkezdett zagyválni mindenféléket, hogy valahol találkozzunk és akkor ő hoz nekem egy gépet. Nem tudom mire gondolt. Elment a kedvem az egésztől.
Nem lepődök meg hát, hogy kiderült, hogy az istyle egy inkorrekt társaság. Amikor a két első normális eladó elment, akkor láttam hogy itt baj lesz. A csaj komolyan nagyon értett a számtekk, és épl dolgokhoz. Ebayen vettem annak idején a halott ipodot. Bevittem oda, hátha tud vele valamit csinálni. Mint később utánaolvastam, gyakorlatilag kipróbálta rajta az összes, netes fórumokban is írt újraélesztési módszert, látszott hogy nagyon penge a témában.
Az a cég, amelyik az ilyen kvalitású embereket nem tudja megbecsülni, előbb-utóbb eltűnik. Érdemes megnézni a weblapjukat, a használt szekcióban mindig van 1-2 buhera cucc, ami olyan nagyon oda nem illő, hogy csakis valamelyik alkalmazottról lehet szó, aki ott árulja a megunt maszek cuccait (pl múltkor valami használt navigációs berendezést láttam ott). Következőre náluk nem vásárolnék, a cikk tanulságaiból kifolyólag szervízbe se vinném hozzájuk a gépemet. -
alamuszi
senior tag
válasz
Napfénysüti #91 üzenetére
Bocsi kétszer küldte el elnézést...
(#92) JohnyBlue
Ha nincs meggyalázva... Tehát, ha meglenne, akkor nem élne....?
Szerintem azért nem terjesszétek, mert erősen félrevezető, lehet, hogy nem kell papír az ügyintézéshez, mert vitás esetekben (mint pl, ha nincs meggyalázva....), ez szerintem nem él. -
alamuszi
senior tag
válasz
Napfénysüti #91 üzenetére
SZVSZ azért, mivel alapvetően az APPLE, a termelésének 90 % (ha a számítógépet nézzük, nem telefonról, meg az MP3 lejátszóikat, amik szintén nem a minőségükről híresek, de az áruk...) USA-ban, Japan-ban értékesíti, ahol ez nem összeg. Egyrészt, másrészt pedig ott valóban van egyik oldalról fogyasztóvédelem, és ott valóban behajtják a gyártón ha valami nem lett jól megtervezve, így érthető, hogy nem ad egy évnél többet, egyszerűen nem érné meg.
Magyarán az Apple számítógépek számára mi nem vagyunk piac. Ezért van az, hogy 2 - 3 kereskedő "bohóckodik", de képviselet pedig most vagy van, vagy nincs. Inkább azt mondom, hogy állítólag van. De így nem lehet...
-
JohnyBlue
addikt
válasz
peugeotmate #75 üzenetére
Én tegnap előtt hívtam fel a debreceni iStyle boltot. Hogy van egy majd 3 éves MacBook-om. Aminek a topcase repedezett. Természetesen semmi papír nincsen, a csávóka nem esett pánikba kért egy szériaszámot, kért egy nevet s telefonszámot, hogy majd hív ha tud valamit mondani. Mondom jó...
10 perc és csörög a telcsim, mondja a csávóka, hogy még hatodik hó x napjáig garis ez a része és ha nincsen meggyalázva a MacBook akkor kicserélik. Szóval nem kell a garon túli dolgokhoz papírMondjuk jövőhéten viszem majd be a jószágot
-
alamuszi
senior tag
válasz
Napfénysüti #84 üzenetére
Sajnos igen. Nem csak a MacBOOK-ra, hanem szinte az összes Apple termékre, ami azért valahol elég vicces, és egyben siralmas is egy állítólagos prémium márka szempontjából, de a jó hír, hogy vehetsz hozzá jótállás bővítést, ami az Apple áraihoz igazítottak rémesen magasak... (Csak azért, mert egy ilyen árú termékhez illik a 3 év alapban). Ha szinte az összes magát prémium márkának mondó gyártó ebben az árkategóriában képes 3 évet adni, akkor az Apple sajnos kakukktojás. (És véleményem szerint nagyban rosszat tesz a márka image-ének ez a dolog, pl szvsz ezért nem foglalkoznak az üzleti életben ezzel a márkával egész Európában, persze a nem létező képviselet a másik fontos ok ami ilyen árak mellett minimum kötelező lenne).
-
tocsa
senior tag
Nemtom volt-e mar:
Simpsonsbol egy jo resz.
Mar reggel volt, hogy AppStore-bol leszedik azokat a WiFi keresoket, amik tenylegesen keresnek is. ROTFLMAOWPIMP! Bocsanat az offert. -
Blaise
veterán
válasz
Napfénysüti #84 üzenetére
igen
-
waverider
senior tag
Köszönet a cikkért!
Külön köszönet azért, mert egy időre megint embernek érezhettem magam!
Még egy halom köszi azért, mert rég olvastam ennyire "rendbe van" cikket a PH hálón.Értem ezalatt: stílusos, választékos, okos
és nem okoskodó, emberi, szórakoztató.
Még egyszer: köszönet érte, szép hétvégét mindenkinek!
-
#02683648
törölt tag
Jó cikk, én kifejezetten szorgalmaznám, h az ilyen kóklerek kissé meg legyenek mogyorózva az Apple disztribúción kívül is.
Van egy sor márka, aminek a márkaszervizei/resellerei/disztribútorai kb. annyira érdemes erre a címre, mint Görögország az € használatára -
Napfénysüti
nagyúr
Jó és érdekes cikk. Annyi kérdésem lenne hogy itthon az összes Macbookra 1 év garancia van alapból?
-
mitulabattyi
aktív tag
ohohohho
a szervízesek gondolom kapják az áldást rendesen... -
#06658560
törölt tag
válasz
peugeotmate #78 üzenetére
Hmm. akkor téged mintha átvertek volna. Ugyanis az adott alkatrészre megint a teljes garancia él, nem csak valami kegyes plusz.
-
jimhun
senior tag
Sziasztok,
A cikkhez garatulok, hasznos olvasmány volt!
Viszont lenne egy kérdésem, tudom a cikk nem erről szólt, mivel írtátok hogy a Iphone-t a T-mobil javítja. De mi van ha azt vettem külföldön? Arra nincs világgarancia?
Köszi
-
vehement69
senior tag
sajnos az iStyleról mindig sok rosszat lehetett hallani (mind szerviz, mind bolt), én se szerettem oda járni mert elég faragatlanok az eladók is általában. reméljük változni fog a helyzet és nem ilyen mutyizós szar módon megy tovább náluk minden. almárium meg tényleg jó hely, meg jóarc a nő
a cikk meg jó, hogy van (pár napja épp javasoltam ilyen témát
), remélem ilyen sorozat-jellege lesz és hamarosan jön a többi márkaképviselet felkeresése
a végén itthon az lesz minden mobilos cég leányvállalatának a vezetőinek a rémálma hogy egy bocha ugrik elő a bokorból egy lerobbant kütyüvel a kezében
-
peugeotmate
őstag
Korrektnek valóban korrekt cikk, csak mivel nekem igencsak pozitív tapasztalatom van velük addig itt negatívat lehet olvasni! Lehet, ezért tartom egy kicsit lehúzónak!
Várom további mobil és egyéb érdekes tesztjeidet!wwenigma
Átfutom, de akkor is 3 hónappal hosszabbodott meg a hátralévő kétnapos garanciám, akármit is csinálsz... -
Bocha
HÁZIGAZDA
válasz
peugeotmate #72 üzenetére
Szerintem a lehető legtényszerűbben, legkorrektebben írtam le, hogy mit tapasztaltam, ebből végletes következtetéseket levonni nem szabad. Akármit írhatok, aki rosszra akar gondolni, rosszra fog, ezzel sajnos nem tudok mit csinálni. Egyébként mint már írtam, szívesen jártam volna rossz Mac-kel a boltokat, de nem azt kaptam.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
peugeotmate #72 üzenetére
Bajom? Na légy oly nedves, olvasd mar el megegyszer a vonatkozo hsz-em, esetleg kukkants utána a cserére vonatkozó törvényi előírásoknak...
Bár ha én is örülnék a 3 hónak, ha csak lehuzasra menne ki a jatek.
-
Bling95
őstag
válasz
peugeotmate #72 üzenetére
nagyon hasznos cikk lett, énis tervezem hogy kintről lesz MB hozatva , de ezek szerint működik a világgarancia
-
peugeotmate
őstag
Pár HSZ-szel feljebb jót is olvashatsz az iStyleról!
Bocha
Oké, értem én.
Egyébként lehet érdemesebb lett volna nem tartozékokkal járni az Apple szaküzleteket hanem inkább egy hibás készülékkel (iPod/Mac)! Én nem hinném, hogy egy fránya adatkábellel meg egy (szvsz pocsék minőségű) Apple fülessel jártam volna a szervizekbe!
De mindettől függetlenül igazad van: a Ti ügyetekben nem a legmegfelelőbben járt el az iStyle, csak sokan ebből egy afféle általánosítást vonnak le, sajnos... (Mondom ezt úgy, hogy az Apple semmi juttatást nem ad ezért a kijelentésemért! Sőt, az iPhonejukat nem is kedvelem csak az iPod/Mac vonalat...)
wwenigma
Bajod?
Bővebben kifejtenéd esetleg?
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
peugeotmate #65 üzenetére
Ráadásul a garancia is meghosszabbodott 3 hónappal !
Nem azért a 2 forintért, de új készüléknél nem 3 hóval hosszabbodik meg... mondom én hogy ébresztik az alvó ügynököket.
-
mobbo
senior tag
istyle-ról jót még nem hallottam
viszont almarium pro-t én is csak dicsérni tudom
rejtett merevlemezhibám volt macbookban, hetekig volt türelmük hallgatni, vizsgálni a problémám, a végén garin TÚL kicserélték a vinyót -
alamuszi
senior tag
Na igen, én is inkább egy olcsóbb Pana, vagy Sony fülest szoktam venni az MP3 lejátszókhoz, vagy az olyan telókhoz, amin 3,5-es Jack, egyszerűen nem éri megvenni a márka termékeket (Tök mindegy, hogy Apple. Nokia, SE, Moto vagy bármi más van ráírva.), mert egyrészt 5 ezer alatt nem nem nagyon van ezekhez a cuccokhoz füles, másrészt meg nagyon kevés az a cég, aki minőséget ad, ezért marad az 1500 - 2500 Ft közötti fülesek, amik jobban szólnak, mint a gyáriak, és még lehet, hogy tartósabbak is.
-
Bocha
HÁZIGAZDA
válasz
peugeotmate #65 üzenetére
Nézd, a cikkben le van írva, hogy ez egy eset elmesélése. Azt írtuk le, ami megtörtént, de mivel mi sem akartuk, hogy egy rossz napot élő szervizes miatt legyen gond, kétszer mentünk vissza, kétszer kaptuk ugyanazt a választ, ez már tekinthető állásfoglalásnak ebben az adott esetben. Mindenesetre örülök, hogy neked pozitív tapasztalataid vannak velük!
-
FMate
csendes tag
Kár hogy nem sikerült szerezni vmit vmi komolyabb meghibásodással.Én speciel ilyesmi hibákkal, az életbe nem állnék neki boltokat járni, ebay-en még egy ezres sincs, a metro meg a buszjegy drágább...(Nehogy vki azzal jöjjön, hogy a kínai szar nem ér, mert alapból azt adnak hozzá - az Apple egy ideje gyalázatos minőségű kábelekkel, fülesekkel szúrja ki a userek szemét)
Elé megyek még egy valaminek - az ebayen hegyekbe állnak a cuccok amit ingyér bérmentve hoznak át a fél világon. -
peugeotmate
őstag
Egész jó kis írást hoztatok össze, gratula hozzá!
De szerintem túlságosan lehúztátok az iStylet egy sikertelenség okán! Szerintem ez így nem teljesen korrekt!
Én is megjártam már az iStyle szervizet kétszer az iPod Nanommal! Ugyanis majd' fél év után az üveg és a kijelző közötti részen el kezdett porosodni! Nah mondom: beviszem az istyleba, egyszer élünk. (Egy 4.generációs példányról beszélünk amit a vaterán vettem 28 ezerért minden papír nélkül, zsír új állapotában!) Bementem, megmutattam a szervizes srácnak, hogy ott bizony már zavaróan elkezdett porosodni a kijelző! Megnézte, aztán adott egy nyomtatványt arról, hogy bevették és 2-4 munkanapon belül jöjjek vissza! Szériaszám alapján nézte meg, hogy van még rá garancia. Nem kért semmilyen papírt sem (se számlát, se blokkot, se garijegyet, SEMMIT)!!! Küldtek emailt és láss csodát: egy zsírúj Nanot kaptam kézhez! Ezt még egyszer eljátszottam pár nappal a garancia lejárta előtt (ugyanis a második készülékemnél is látható volt már szennyeződés), ezt is ugyanúgy bevette a szervíz majd két nap múlva mehettem egy teljesen új készülékért! (Szóval egy éven belül ez a harmadik Nanom, úgy, hogy egy fillért sem költöttem rá!!) Ráadásul a garancia is meghosszabbodott 3 hónappal !Konklúzió: Nekem nagyon pozitív tapasztalatom van az iStylelal! Pontosak és megbízhatóak! Én csak ajánlani tudom! (Másik két hazai Apple képviselettel még nem volt dolgom!)
-
Lasy
veterán
igen sajna a legtöbb helyen ez van, én is tudom, de ebből a cikkből azt biztosan levettem, mint olvasó, hogy az első cég az igencsak gariban cseréltetett mindent, de a vevőnek meg pénzért adta.
ami engem jobban érdekelne, hogy meg lehet e tudni valahogy hogy érvényes e a világgarancia egy touch-ra, vagy egy nano-ra, még ha a vásárlást igazoló blokk nincs is meg?
-
alamuszi
senior tag
Na igen a "LEHET" az valahogy engem nem győzött meg. Ha kijött gyárból ott tuti regisztrálják, csak amig eljut a vevőhöz, az 3 - 4 hónap is lehet. Ha visszaveszi a MediaMarkt a hibás készüléket, akkor oda viszont kell a számla, tehát a számla nélküli elmélet megbukott...
(#62) joey20
Hát nem győztél meg, a fórumon sok olyan ember is lehet, aki nem azért írogat be, mert éppen valóban az a tapasztalata, hiszen mindenki elmondhatja a véleményét, aki regisztrál, és ez egy nagyszerű dolog, mert szabadságot, tapasztalatot ad, és segítséget is ad, ha valamit nem tudsz, de ott a másik oldal is akik kisebbségben vannak, de mégis képesek lehetnek formálni valamiről az emberek tudását, véleményét, ha érted mire gondolok... Szóval azért erre nem tenném "a rozsdás bökőt..."
Itt van mindjárt ez a cikk is ami 100 %-osan lefesti a magyar hozzáállást a kereskedelemben. -
franc0
őstag
A történet happy end része egészen friss, múlt héten történt.
A majd 3 éves MacBook-omon megelégeltem a repedéseket (ezt 3 évig cseréli az Apple). iStyle alapból felejtős, Almáriumhoz mentem. Küldtem egy mailt a gép sorozatszámával, csatoltam képeket a sérülésekről. Telefonon azt ígérték 1 héten belül hívnak, viszont csak a topcase-t cserélik, a bottom-ot nem.
Nos, nem hívtak, de amúgy is csak 3 hét után értem rá hogy foglalkozzak a dologgal. Felhívtam őket, mondták jajbocsi, lehet jönni. Bevittem, 10 perc alatt kicserélték. Az ügyintéző kedves, aranyos (és csinos.
Nem kell személyeskedni és véleményezni a fórumtársaid hozzászólásait, főleg nem az összeset, ami nem a tiéd.
Köszönöm!
[ Módosította: Bocha ]
-
Spancho
senior tag
Gari ,és szervizből 10pontos nálam az apple, drága cuccai vannak de minőségiek.
Régebben még az internet előfizu mellé kaptam ajándékba Ipod-ot 1év után talán elromlott a fülhallgató egyik fele bevittem az andrássy úti apple boltba és mondtam hogy ajándék volt a net mellé de elromlott a füles ,megnézte és adott egy zsír újat.Semmi papirt nem kért ,nem kérdezett semmit pedig nem 2 forint egy új füles. Rendesek ,főleg a magyar boltokhoz képest.
Voltam Dortmunban is régebben Media Mark-tban vettem egy mp3 lejátszót és valami baj volt vele bevittem és nem kelett várni semmire kérdezték hogy kell egy új ,levásárlom ,vagy vissza kérem e az árát.Itthon meg... 3nap sorbanállás 500papir meg 600 aláirás elviszik tesztelgetni és ha garis akkor esetleg segitenek. -
sbazsi
veterán
A sorozatszámot hol regisztrállják, mert, ha egy MediMarktban veszed meg a készüléket
Honnan tudod, hogy ott nem regisztrálják?
Egyébként ha a gyárból jan 5.-én került ki, akkor minimum onnantól él a gari. Vagy ki tudja, lehet rászámolnak egy átlagos időt, amennyi ideig állt/állhatott a boltban. -
Nyugdíjas
nagyúr
Na, ez egy tényleg hasznos cikk. Olvasom is rögvest. Köszönjük!
-
Ariadne
őstag
Egyrészt: 3 év szavatosság jár tartós fogyasztási cikkre, minden másra van 2 év. De ez nem nagy vigasz, mivel bár laptopra van 1 év kötelező jótállás, de ez az a max időszak, amíg a gyakorlatban életszerű, hogy érvényesíteni tudod a dolgot (ha gyártó nem vállal többet). Egy repedésről ugyanis kissé nehéz, mondhatni lehetetlen bebizonyítani (pláne saját zsebre fizetett szakértő által), hogy gyártási hibából, anyaghibából ered és nem abból, hogy a júzer leejtette.
Számla jelentőségéről: azért jó, ha van, mert klikk ezzel a legegyszerűbb bizonyítani, hogy te mikor és hol vásároltad a terméket. Lehet persze másképp is (pl. jótállási jegy lepecsételve, amin látszik minden szükséges adat), de valóban így a legegyszerűbb. De nem kötelező az ügyintézéshez, ez tény.
Jótállási jegyet viszont kötelező adni, és elsősorban azzal érvényesíthető a jótállás. Persze ha nincs (elveszett vagy nem adtak), akkor elég kell legyen a számla is.
Ehhez képest a fogyasztói szerződéseknél (tehát céges vásárlásnál nem!) csak kedvezőbb irányba lehet eltérni, vagyis ennél csak a vásárló számára jobb megoldásokat lehet alkalmazni, ez a kötelező minimum. Ilyen plusz kedvezmény szokott lenni a garanciafutár, amelyik márkánál van, most hirtelen más ilyen kedvezmény nem jut eszembe. Ha ezt vállalja a cég (pl. honlapon, reklámban), akkor ez is kötelezi őt.
-
sheriff.crib
tag
Köszi a cikket!
Off: pont az Istyleba akartam vásárolni
....asdasd
-
Ariadne
őstag
Oké, én vagyok a negyedik, előfordul, hogy átsiklik rajta az ember, velem is előfordult. Egyébként csak rákérdeztem, hogy ezt ott hogy értitek... Cikk pedig volt, ígértétek is, hogy kijavítjátok... De ha gond, hogy ide írom, írom priviben, nekem mindegy, csak segíteni akarok.
-
alamuszi
senior tag
Na akkor egy dologról beszélünk, én is a minimum egy évről beszéltem (Illetve a 2 évről, mivel tartós fogyasztási cikk, csak egy év a kötelező, a másik is csak bizonyítási kötelezettség a hibára nem a kereskedő, hanem a vevő oldalán van)
(#49) LJ.
Akkor ezek szerint volt nekik raktáron ilyen.
(#51) wwenigma
-
alamuszi
senior tag
-
LJ.
tag
Én még annó több mint egy éve vettem egy iTouch-ot 2nd generationt Amerikában, Ebayen minden papír nélkül. Aztán kb most szeptemberben elkezdett hülyéskedni, gondoltam még a garancia időn belül visszaviszem hátha tudnak vele mit csinálni. Se blokk, se gari levelem nem volt amúgy az iPodról.
Bevittem az iStyleba az Andrássyn, megnézte a csávóka, mondta hogy okés, ebből vzseg csere lesz, kitöltött egy lapot, mondta pár nap és hívnak. Három nap után csörgött a telcsim monták hogy mehetek érte... Gondoltam hmm, no megeszem a kalapom ha ezek 3 nap alatt tényleg csináltak vmit...
És itt jött a meglepetés. Kaptam egy zsír új, totál fóliás 0km-es készüléket. Szóval nálam ez a világgarancia totálisan bejött, A szervizes egyedül a serial számot ütötte be egy gépbe és ellenőrizte a garancia érvényességét. Nagyon profi!Apple 5*****
-
wwenigma
Jómunkásember
A magyar törvények egy elvart minimumot fogalmaznak meg garancia/jotallas szinten, ennél többet nyujthat egy cég. Okoska.
#43: sőt, továbbmegyek. Van olyan gyártó, amely 5 év gart ad a cuccára a gyartas idejetol szamitva de ha te a vasarlast igazoló blokkal/garlevéllel/etc bizonyitani tudod a vasarlas idejet, akkor onnantól él az 5 év. Western Digital.... tehat allhat 5 évet is a boltban. Ez akkor jön jól, ha pl. 1 év garral adjak el.
De ha ez történik és az eladó bármilyen hivatalos viszonteladó vagy hasonló kapcsolatban van a céggel, akkor bizony ezt a kapcsolatot eleg szigorúan felülvizsgálják. Intéztem már 1éves letiltást hivatalos viszonteladónak... -
leewi
aktív tag
heuréka,
a szóban forgó Andrássy úton lévő szervizzel kapcsolatban nekem is van történetem..
egy anno vásárolt nano esetében volt ugyanez a helyzet de csak a fülhallgató ment tönkre..
az iStyle kollégái hasonló módon szinte kihajtottak a boltból..
csak akkor még épp tudtam a bécsi úton lévő központ számát..
pár perc beszélgetésembe került és amikor újra befordultam a boltba már tárt karokkal fogadtak és láss csodát máris lehetett garanciában cserélni..sajnálattal olvasom, hogy az eltelt 3-4 év alatt nagyjából ugyan ott tartunk és az akkori levelem nem sokat tett..hátha a mostani akció végre ráveszi valamire őket..
várom a fejleményeket..
-
Hát pont azt akarom mondani, hogy ha a tartozék minősége nem méltó a prémium kategóriához, akkor kicsit túlzás magát a terméket is prémium kategóriásnak nevezni (még ha az is), hisz a vásárló kénytelenek a nem prémium kategóriás tartozékaival használni azt. Ti is megjegyzéseket szoktatok tenni, ha egy alapvetően jó (és drága) telefonhoz vacak headset-et adnak, nem? Lehet, hogy egy noname mp3 lejátszóhoz csak egy olyan szabvány mini-USB töltőt adnak ami ráadásul ronda is, de nem megy tönkre 3 hónap alatt és fillérekért pótolható szinte bárhonnan. Nem baj, ha egy prémium kategóriás termékhez egyedi csatlakozójú töltőt/adatkábelt adnak, drágán (dehogynem!), de akkor annak is legyen prémium kategóriás a minősége (és itt most nem arannyal futtatott, swarovski kristályokkal kirakott dolgokra gondolok)!
-
alamuszi
senior tag
"Hát azért ez nem igy müködik...beszmacen olvastam h bemész lefotozzák a hibát sorszámot meg ha van számlát."
OK ez logikus, mivel nincs hivatalos képviselet (Illetve állítólag van, de valamiért nagyon bújkálnak
). De ha csak a sorozatszám alapján gariztatnak, akkor vajon hogyan működhet egy olcsóbb apple termék esetén (pl: IPOD) amit dobozszámra árulnak jobbléti államokban. A sorozatszámot hol regisztrállják, mert, ha egy MediMarktban veszed meg a készüléket, ahol ott állt 2 hónapot, 2 hétig szállították, akkor a regisztrációtól számítva 42 hét garancia maradt rá, tehát ha nincs számla mi alapján gariztatod az egy évet?
Nem logikus amit állítotok, de lehet, hogy csak én nem tudtam felvenni, ezt a laza életérzést
"Megy a mail ki amcsiba csatolmánykényt a képe.Jön a válasz h igen ez cserés és szépen repcsivel ÖK küldik a gyári topcast vagy amit épp cserélni kell ezért kell sajnos rá várni és elvileg a gépet is ott kell addig hagyni. Szóval semmi képp nem saját szakállára megy ezaz egész. "
Na ez meg aztán végképp rugalmas módszer
. Akkor itt a válasz miért nem terjedt el az üzleti életben ez a márka Magyarországon. Az Én T61-em 42 órát volt szervizbe.
(#42) joey20
Hát ez is egy hozzáállás.
-
Sakab
senior tag
Hát azért ez nem igy müködik...beszmacen olvastam h bemész lefotozzák a hibát sorszámot meg ha van számlát. Megy a mail ki amcsiba csatolmánykényt a képe.Jön a válasz h igen ez cserés és szépen repcsivel ÖK küldik a gyári topcast vagy amit épp cserélni kell ezért kell sajnos rá várni és elvileg a gépet is ott kell addig hagyni. Szóval semmi képp nem saját szakállára megy ezaz egész.
-
alamuszi
senior tag
Szóval az apple a magyar törvények felett áll? Értem na ezt nem tudtam, de akkor a honagyákon kívül van még egy szervezet, ami felette áll
jó tudni
Vagy még egy lehetőség, a kereskedő, maga a fogyasztóvédelem, bíróság, és a törvényhozás egyszerre (valami sántít , ilyen nem lehet)
-
alamuszi
senior tag
Szerintem ez a számla dolog úgy hülyeség ahogy van. Ugye azt itt senki nem gondolja komolyan, hogy a kereskedő, mikor nem tisztázott helyzet áll fenn, vagy vitás helyzet áll fenn, akkor majd azt fogja mondani, hogy á nem kell ide számla mert az Apple -nél így szokás.
Magyarországon kereskedik, Tehát magyar jogszabályok vonatkoznak a kereskedésre. És ez az Apple garanciális szokásaihoz semmi köze, sajnos bármennyire is prémium, az apple nem áll a törvény felett.
A Magyar jogszabályokban a számla benne van. Ergo számla nélkül nem is gariztathat a kereskedő. (Ha ezt megteszi a saját szakállára na az az ő baja.)Képzeljük el azt a helyzetet, hogy egy terméknél téved a gyártó (pl ez a repedős sztori) sem a gyártó nem ismeri el még, sem a kereskedő nem tud róla, majd a kereskedő a saját számlájára elkezdi cserélgetni a fedőelemeket
Ugye ez nem reális helyzet, na magyar törvények szerint a jogviszony rendezéséhez vezető első bizonyíték a számla!
Persze mikor a gyártó elismerte, de biztosan voltak olyan esetek, amelyek elvezettek ehhez a felismeréshezKollégák Ébresztő, az Apple prémium márka de nem áll a magyar törvények felett, ha itt árulják.
(#37) Sakab
Na az Acert hagyjuk, de személyesen hozzám jött ki kétszer is a futár egy olyan asushoz, aminek leégett a VGA-ja, a másiknak zárlatos lett az alaplapja, csak a garlevelet kérték el, a számlát nem, de azt is csak azért, mert akkor még az ASUS-nak nem volt M.O-on szervize, a futár nem volt adatbázis, így valamilyen bizonyíték kellett, hogy garos a masina.
-
alamuszi
senior tag
Dell, Lenovo, HP, ASUS, meddig soroljam még.
Ez olyannyira így van, hogy az Új Dell gépekhez még garancialevél sem jár. A Számla, mint tudjuk nem garancialevél, úgyhogy kizárásos alapon marad a Service Tag... Viszont azért arra figyelj oda, hogy vitás esetben számla nélkül simán mondhatják, hogy még a jabítás közben történő bármilyen "balesetért" sem vállalnak semmilyen felelősséget.
Mondjuk az egyéb márkák nem követnek el ilyen repedős bakit..., valamint pl, a Dell az összes modelljére alapban 3 év garanciát ad. (a 100 ezres alapmodellre is) De a Mac árkategóriás gépekhez illene nem csak az ilyen kétségkívül gyári hibára járna 3 év garancia... -
Zirowe
nagyúr
Mondjuk az elején lemaradt az, hogy tartós fogyasztási cikkekre Magyarországon 2 év szavatosság jár, tehát pl: ha itthon veszek egy apple terméket, akkor az egy év jótállás lejárta után még van egy év szavatosság, amikor, ha bizonyítom, hogy nem az én hibám miatt ment tönkre, hanem belső hiba miatt, ugyanúgy járnak el,mint a jótállás alatt.
Mondjuk nekem istyle-al volt egy pozitív és egy negatív élményem: pozitív, hogy kicseréltek nekem szó nélkül egy hibás ipod touch-ot, aimkor nem kellett volna (különböző külső okok miatt), a negatív pedig, hogy elmentem egy haverommal, neki is kontaktos lett a fülese, nekem is, kértük a garis cserét vagy javítást, de elhajtottak azzal, hogy a gari nem terjed ki ezekre (ez volt kb egy éve).
Na most, itt még csak azt se mondták, hogy külső hatás érte, hanem csak annyit, hogy nem terjed ki rá a garancia.
Egyébként a füleseknek az volt a baja, hogy lejött a műanyag borítás a fülbedugó részénél, illetve a csatlakozónál kontaktos lett.
Ennyire bír egy fél éves használatot az egyébként 10000 ft-ért árult "minőségi" termék.Ami még fontos lett volna a cikkbe szerintem, hogy sokan mondják, hogy apple termék esetén nem kell a számla, mert sorozatszám alapján ellenőrzik a boltokban, hogy van-e még rá gari.
Tudom, hogy alapesetben kérnek számlát is a boltok, de most akkor ez hogy van az applenél?
Mert pl: az én touch-omnak nem volt számlája,mert USAban, netről rendelték. Először tőlem is kérték, majd amikor nem tudtam adni, csak egy másolatot a netes rendelésről, azt mondták, hogy rendben.
-
Champipi
aktív tag
Korrekt cikk. Istyle meg remelem osszekapja magat.
-
joey04
titán
-
Tigerclaw
nagyúr
Én sem arra gondoltam, hogy a cikk az említett boltot tünteti fel rossz színben, mert lehet hogy ott vannak a legkészségesebb, leghozzáértőbb eladók, ott van a legudvariasabb kiszolgálás, de azt is tudomásul kell venni, hogy egy ilyen szervíztapasztalat, nem csak a bolttól riaszthat el sokakat, hanem a márkától is.
-
Sakab
senior tag
Hmm 1 hete vettem spanyolban vásárolt macbookot féléve lett vásárolva.Szokásos Topcase repedés nálla is elő jött amit garancián túl is cserélnek...viszont se számla se semmi csak a doboz. Irtam a iStylnek h ilyenkor mi a szitu..leirtam nekik a sorozat számot és mondták h megnézték és még 3évig cserélhetnek ezen topcast ingyen...na most nemtom hányan cisnálnak még ilyet h csak egy sorszám alapján cserélnek v javitank. Mert nekem mindig azvolt az első kérdés h számla, honnan van.
Beszmacan utána olvastam ott azt irták h ha beviszed a gépet lefotozzák a repedést meg a sorszámot...elküldik malbe jön a válasz epül bácsitól h hát igen tényleg ez anyaghiba és küldik az újjat...eddig mind szép és jó de szerintetek az probléma h már szét volt szedve a noti nem szervz által?Ebbe beleköthetnek?sajnos sérülten vettem és a superdrajvot életre kellet keltenem és ehhez szét kellet kapni eléggé. De ez nem látszik sehol se max a csavarokon. -
Lirion
addikt
Jó cikk nagyon. Arra kíváncsi lennék, hogy lesz-e végül érdemi változtatás, de ezt nem igen fogom megtudni.
-
Ariadne
őstag
No ez most jól sikerült, örömmel látom, hogy ezúttal utánajártatok rendesen a jogszabályi háttérnek. Nem úgy, mint annál a korábbi mobil szervizes cikknél, ahol a komoly hibákat azóta sem javítottátok ki, legalábbis amikor utoljára néztem, ugyanolyan tévesen szerepeltek a cikkben a kifogásolt dolgok...
Egy kérdésem azért van, az első oldal alján:
Ebből az következik, hogy a teljesítést követő első hat hónap alatt a kereskedőt terheli a bizonyítási kötelezettség, ha nem akarja a fogyasztó igényét teljesíteni, utána viszont a fogyasztóhoz kerül a labda, legalábbis az 1 éves korlátozott jótállással ellátott termékek esetén.
Nem igazán értem, mire gondoltok itt "1 éves korlátozott jótállás" alatt... A dolog úgy áll, hogy ha a 151/2003. Korm. rendelet mellékletében szereplő termékről van szó, akkor arra kötelező 1 éves jótállás van, vagyis 1 évig a bizonyítási teher a fogyasztóra kedvezőbb (kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a termékben benne volt a hiba az átadáskor, ha nem tudja, javít/csere/vételár visszafizetés). Ha viszont egyéb termékről van szó, akkor a szavatosság érvényes, vagyis 6 hónapig van a vásárlóra kedvező bizonyítási teher, utána megfordul. Persze ha gyártó által vállalt jótállás van a termékre, akkor az első 6 hónap után általában érdemes ezzel élni.Fontos azonban, hogy a gyártó által vállalt, sokszor több éves jótállások ("garancia") esetében figyelni kell, hogy mennyivel kedvezőbb és kedvezőbb-e, mint a jogszabály alapján járó. Egy Nokia mobilra pl. 1 év kötelező jótállás van, továbbá a Nokia a vásárlástól 2 évet vállal, de általa meghatározott feltételekkel, ami nem feltétlenül azonos a jogszabály alapján kötelező jótállással, plusz még ott van a szavatosság, ami vásárlástól 3 év tartós fogyasztási cikkek (pl. mobil) esetén.
Ha tehát az 1. évben romlik el egy ilyen termék, a jogszabály alapján biztosított jótállás a jobb általában, kivéve ahol a gyártó jótállása "garanciafutárt" meg hasonlókat is magában foglal, mert akkor az is jár. A 2. évben van a szavatosság és van a gyártói jótállás, ilyenkor már nézni kell, hogy melyik a kedvezőbb. Lehet olyan gyártó, aki mondjuk csak egyes alkatrészek cseréjét vállalja többedik évben, akkor csak ez jár, de ettől még ha bizonyítani tudja a vásárló, hogy gyártási hiba, akkor ugyanúgy a teljes cuccot javítani/cserélni kell vagy teljes vételárat visszaadni. A 3. évben meg már csak a szavatosság van, tehát ha nem tud bizonyítani a fogyasztó, akkor bukta a dolgot.
mod: Ja és a "korlátozott jótállásról": a 151/2003. Korm. rend. hatálya alá eső termékek esetében a teljes 1 év alatt a fogyasztóra kedvező bizonyítási teher van, a szavatosság szabályai ugyanis háttérszabályok a jótállás speciális szabályaihoz képest. A szavatosság első 6 hónapja akkor játszik, ha nincs kötelező jótállás az adott termékre (pl. cipő), akkor csak ez alapján lehet eljárni.
-
huszar90
aktív tag
nagyon hasznos volt a cikk, köszönjük!
-
Octi
aktív tag
bár azt nem tudom, hogy a hazai Apple szervizesek mennyire örülnek, hogy vizsgálat lesz az ügyből, na mindegy
És ki a tökömet érdekel? Mindjárt megsajnálom őket
Igen is, mogyorózzák meg őket, ha nem úgy végzik a dolgukat, ahogy az elő van írva.Grat a cikkhez, hasznos infókat osztottatok meg velünk
-
BloodRay
veterán
Jó cikk lett!
És még el is olvastam, pedig nem szándékozok a közeljövőben Apple terméket vásárolni.
-
rudymester
senior tag
Nagyon hasznos cikk, bár én már nagyon várom a mobilos szervízelésről szóló cikket. Eladóként jobban érint.
-
P00By
nagyúr
Nagyon hasznos cikk! Köszi!
-
Bocha
HÁZIGAZDA
-
hitvanyalak
senior tag
Nem vagyok egyáltalán aple-fan, de azt a ciket végigolvastam, mert nagyon hasznosnak tartom. Le a kalappal, szeretem mikor ilyem körbe-és utánajárós cikkeket írtok
-
Tigerclaw
nagyúr
Gratulálok a cikkhez és saját részemről köszönöm, hogy ezt a fontos témát körbejártátok. Jelenleg csak egy ipod touch-om van (szerencsére jól működik), de gondolom nem vagyok egyedül azzal, hogy a hazai horror árak miatt szóba kerül néha hogy külföldről kellene beszerezni apple notebookot. Ez esetben megnyugtató, hogy meghibásodás esetén tényleg működik a világgarancia, ha nem is minden boltban. Ez a cikk gondolom hasznos volt azok számára is akik itthon vásárolnának és ezzel kaptak iránymutatást, hogy lehetőleg melyik boltot kerüljék el.
-
ent
őstag
Szia
Ne húzd fel magad ilyen hozzászólások miatt. A hozzáértők nagyon is tisztában vannak azzal, hogy egy ilyen cikk milyen előzménnyel és jogi problémákkal társul.
A PH! hírneve és megléte lehet a tét ha nem úgy jártok el mint ahogy mindig, NAGY körültekintéssel!!!
Hatalmas köszönet az ilyen cikkek miatt. Rengeteg segítséget ad nekünk user-eknek és a Mo.-on semmibe vett vevők ezen fajta cikkek után a jogosan megillető nagyobb mellel térhetnek be a márkakereskedők szervízeibe!
Kívánom, hogy ilyen garanciális ügyintézés más márkák esetén is megtörténhessen!
Grát még egyszer!
pá
-
hemaka
nagyúr
iStyle-nak egy nagy fekete pont.
A másik kettőnek pedig piros. -
Mr.Csizmás
titán
megyek és iszok egy pohár almalevet
-
gtasystem
őstag
tényleg hasznos cikk, sajnos Magyarországon rengeteg kókler kap márkaképviseleti jogot..
nekem hasonló tapasztalatom volt pár éve Sony-Ericssonnal..
azóta tudom hogy a márkanevektől elvárható minőségi szolgáltatás és színvonal az nem mindenhol ugyanazt jelenti..
biztató hogy az Apple odafigyel az ilyesmire.. -
sbazsi
veterán
Csak egy kérdés: ha Te személyesen mentél el a szervizbe, elképzelhetőnek tartod, hogy felismertek valamelyik szervizben?
A hölgy egyébként tájékoztatott minket arról, hogy mostantól fokozottan odafigyelnek majd a magyar szerviztevékenységre, az eset kapcsán pedig komoly vizsgálatot indítanak, mivel az ügy náluk a legfelsőbb körökig is eljutott.
Van itt 1-2 cég, amelyik tanulhatna tőlük... (talán még tudod is kire gondolok...)
-
BaliJack
aktív tag
Gratulálok ehhez a próbaszervizeléshez és a tapasztaltak közzétételét köszönöm
.
Annyira jó volt ilyet olvasni, ráadásul nekem teljesen új volt ez a jegyzőkönyvfelvétel elutasítás esetén.
Bárcsak lennének még ehhez hasonló próbák más témákban - természetesen nem csak itt.
-
Thibbie22
tag
Én csak annyit szólnék: "mindgyárt"...
Ne húzzátok fel magatok rajta!
Az írás igenis hasznos. Jó tudni, hogy azért az Apple sem fenékig tejfel, és náluk sem árt odafigyelni. Aztán nem kicsit gyenge, hogy belenyúltatok a lecsóba. Írországból tellároztak!!! Az olyan, mintha engem felhívna egyik nap Bajnai Gordon! Tuti spontán önkielégülnék!
Csak így tovább arcok, isszuk a szavaitok!
-
Bocha
HÁZIGAZDA
válasz
TheVeryGuest #7 üzenetére
Te miről beszélsz?
1.: Pont teszek rá, hogy az Apple-ös képviselethez mikor és kit kerestek, ez nem témája a cikknek. Az iStlye és az Almárium 2005 óta végez szerviztevékenységet, bőven ideje volt már, hogy valaki letesztelje őket... ez nem egy friss történet.
2.: Miért nem keresett meg minket senki bekrepált monitorral? Nyilván jobb lett volna, az ajtó pedig nyitva állt mindenki előtt.
3.: Az USB-kábelt nyilván egyből cserélik, azért is dobtak ki minket kétszer az iStyle-ból...
4.: Ennek a cikknek nagyon komoly következménye lett, az egyik bolt bíróságra akarta vinni a "dolgot", nehogy valótlant állítsunk, az Apple pedig épp nagyban vizsgálódik, mert nem fért nekik bele, amit itt láttak. Rengeteget kellett egyeztetnünk, hogy ez a cikk megjelenhessen, nem örülök, hogy te meg jössz itt az összeesküvés-elméleteddel és körülbelül még mi jövünk ki rossz arcnak, hogy foglalkozunk a fogyasztók védelmével. Gondolkozz ezen. -
JanFe
aktív tag
Hasznos cikk.
-
TheVeryGuest
senior tag
Nahát! Milyen érdekes! Kb egy hónapja kezdtek keresni az Apple-ösök embereket a helyi képviselethez, és most teljesen véletlenül megjelenik egy ilyen cikk. Micsoda fatális véletlen. Azért hihetőbb lett volna, ha szereztek egy teljesen bekrepált gépet, esetleg egy olyan monitort, amivel mostanában gáz van és azt próbáljátok meg gariztatni. Az USB kábel az az a tétel, amit egy boltos akkor is kicserél, ha épp a vevő fűrészelte ketté. Mindgyárt más a kép ha egy 100K -s tételt kell benyelni.
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Nem teljesen értelek. Az az állítás nem megkérdőjelezhető, hogy az Apple termékek a prémium kategóriába tartoznak-e, de ettől függetlenül lehet rossz minőségű valamelyik kiegészítőjük, ami miatt produkálhatja az adott hibákat. Véleményem szerint a kábeleik egyébként nem a legjobb minőségűek, a fülhallgató hidegben megmerevedik, az adatkábelnél pedig simán előfordulhat a cikkben taglalt jelenség, főleg intenzív használat mellett, márpedig egy iPhone-nál például ez előfordulhat, ugyanis egy kábellel tölti és szinkronizálja a készüléket az ember. Szóval így van ez, az utolsó bekezdésed meg egyezik a mi véleményünkkel.
-
Gusztáv
addikt
Az Apple árban és marketingben prémium szvsz. De mondjuk itt elég korrekten jártak el, szar a minőség de legalább kicserélik. De legalább működik a világarancia. Nagyon sok márkás terméknél megkapod az EU-s garancialapot, ami tőlünk nyugatabra működik is, csak valahogy a Osztrák-Magyar határon szűnik meg a hatálya. A bevizsgáltatás meg min 10x többe kerül mint egy fülhallgató, főkép ha olyan minőségi darab, hogy 4-5 hónap alatt tropára megy.
Lehetne foglalkozni más prémium márkákkal is, pl Nokia, ott is lehet hallani cifra dolgokat
.
-
Lotusomega
senior tag
Na Istyleba se megyünk többet az tuti
-
Nagyon jó kis cikk, bár azt nem tudom, hogy a hazai Apple szervizesek mennyire örülnek, hogy vizsgálat lesz az ügyből, na mindegy.
Viszont kiemelnék pár állítást:
"Az Apple termékei a prémium kategóriába tartoznak" vs. "A termékek problémái egyértelműek voltak, a fülhallgató halkan, erőtlenül, recsegve szólt, az adatkábel pedig egész egyszerűen nem működött, amit véleményünk szerint az okozhatott, hogy a kábeltörésgátló nem funkcionált tökéletesen, ezért a csatlakozófejeknél eltört a kábel." - Akkor hogy is van ez?Illetve azt írtátok, hogy "a kábel tényleg tönkremehetett volna fizikai ráhatás miatt is (bár nem ez történt)". Tehát nem fizikai ráhatás következtében tönkre megy egy prémium kategóriás termék tartozéka, és hú de jó fej a szervizes, hogy kicseréli, pedig vissza is dobhatná? Nekem ez így nem kerek!
Nem vagyok naiv. Tudom, hogy minden ilyen szar műanyag kábel Kínában készül, de egy magát prémium kategóriába soroló cég vagy gyártasson prémium kategóriás tartozékokat, hogy az ne mehessen "csak úgy" tönkre, vagy ne garasoskodjon, és kötekedés nélkül cserélje a meghibásodott tartozékokat, de legalábbis vizsgáltassa be, hogy fizikai behatás vagy gyártási (anyag) hiba okozta-e a sérülést.
-
Magnum_
nagyúr
hasznos, korrekt cikk
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi haladó szinten
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Star Trek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Steam topic
- Tudományos Pandémia Klub
- Ingatlanos topic!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- További aktív témák...
- 11 GB-os RTX 2080 TI - HP OEM - garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max