Új hozzászólás Aktív témák
-
KROK640
nagyúr
válasz
E.Kaufmann #93 üzenetére
"Egy Asus V3400 és egy noname TNT között ég és föld különbség lehetett" - az biztos, hogy volt is!
Az ASUS V3400TNT + 366-os Celeron kicsit (minimáisan) verte a Manli TNT2 M64 32MB + 466-os Celeront.
Pedig 100MHZ különbség volt a két CPU között, ami akokr nagyon is számított, huszonpár százalék, meg elviekben egy jobb VGA (igaz M64 csak). -
nyunyu
félisten
válasz
E.Kaufmann #96 üzenetére
Azt hittem, hogy a V3400TNT alatt már csak a Voodoo 1-ek voltak, de olyanokat is csak Guru táborokban láttam élőben.
(Emlékszem a 98-as soltvadkertire, amikor sok driver szívás után sikerült végre beizzítanom a glQuakeet a Matrox G200-on, többiek néztek, hogy ez meg milyen éles+színes textúrákkal bír, nem olyan elmosott hányáshalmaz, mint a Voodookon
)
-
nyunyu
félisten
válasz
E.Kaufmann #93 üzenetére
A legfeltűnőbb a képminőség volt. Hiába mondták, hogy pl a Matrox-nak és ATI-nak szép a képe, egy TNT-nek is lehetett tűéles képe, de akár moslék is a kártya (és monitor) minőségétől függően. Egy Asus V3400 és egy noname TNT között ég és föld különbség lehetett. De még egy EIZO-ra kötve egy V3000-es is tökéletés képet adott 2D-ben.
Asus V3400TNT-nek konkrétan nagyon moslék képe volt 1024x768 100Hz-n.
Előtte Matrox Mystique, aztán Millenium G200-at használtam ugyanazzal az iiyama MF-8617T-vel, utána meg Elsa Erazor III-at (TNT2), mindegyik kártyának sokkal élesebb képe volt, mint az Asus V3400TNT-nek.
-
-
E.Kaufmann
veterán
válasz
cheatergs #92 üzenetére
Az a baj, hogy akkoriban nagyon szórt a minőség és a sebesség még azonos chipset esetén is. Meg ki tudja a különböző kártyák és lapok BIOS-ában miket gányoltak, hogy elinduljon adott hulladék nyákon hulladék körítéssel ugyanaz az áramkör
.
A legfeltűnőbb a képminőség volt. Hiába mondták, hogy pl a Matrox-nak és ATI-nak szép a képe, egy TNT-nek is lehetett tűéles képe, de akár moslék is a kártya (és monitor) minőségétől függően. Egy Asus V3400 és egy noname TNT között ég és föld különbség lehetett. De még egy EIZO-ra kötve egy V3000-es is tökéletés képet adott 2D-ben.
A másik, hogy nekem a VIA-s lapokkal nem volt szerencsém, egy kivétellel (Abit VL6 talán?) mind tetűlassú és instabil volt, egy normális BX-es lap, lassabb procival röccmentesebben játszott le pl DivX-et. -
KROK640
nagyúr
Szerintem te a Rivát kevered a GeForce-al.
A T&L ugyanis a GeForce 256-al jött meg (először 2001-ben láttam ilyen kártyát haveromnál) a DirectX 7-el egyetemben.
S3 Virge csak akkor lehett elég minden nem T&L játékhoz, ha volt mellette minimum egy 1-es Voodoo, mert különben még egy Intel 740-el is jobban járt az ember, de pláne egy TNT1 netalán TNT2-vel.
-
KROK640
nagyúr
válasz
E.Kaufmann #89 üzenetére
S3TC textúra tömítésre emlékszem is, mint akkoriban kihozott előnyre, törtem is a fejemet, minek egy 32MB-os VGAhoz (akkoriban még a 16MB is elég sok volt) még textúratömörítés ami lassíthatja?
-
ricsi99
addikt
válasz
E.Kaufmann #74 üzenetére
Nem értettél meg.
S3 elég volt minden olyan játéknak aminek nem kellett T&L.
Akkoriban meg aminek nem volt glide támogatása az meg olyan is volt...
De amint a 3d voodo felirat megpördült akkor az ment szépen ...hol volt még akkor winfos... Volcov Commander s csók ....
T&L meg a riva128-al jött meg... na azóta copunk a driverekkel is -
válasz
E.Kaufmann #83 üzenetére
A kábel az pont elég kockázati tényező volt, de szerencsére nem volt vele gond.
Emlékeim szerint csak fullscreen ment a 3D móka. -
E.Kaufmann
veterán
Ha nem spóroltak a nyákon és a passtrough kábelen, akkor mi gond lett volna
, az a legprimitívebb, épp ezért legbolondbiztosabb, ha teljes képernyőn ment a dolog.
Ablakban nem tudom, hogy viselkedett, ha egyáltalán tudott futni úgy 3D-s program.
Nekem MPEG2 gyorsító Hollywood plus-om volt, az is passtrough kábellel és valahogy megoldották, hogy ablakban is látszódjon a film. -
válasz
E.Kaufmann #78 üzenetére
Egyest vettem, nem sokkal a hazai megjelenése után - 2D kártyám már volt. Meglepően kevés gond volt amúgy a passthrough megoldással.
-
KROK640
nagyúr
válasz
E.Kaufmann #78 üzenetére
Vehetett még Vodoo Banshee-t is
-
KROK640
nagyúr
válasz
#90088192 #72 üzenetére
Hát én gyűlöltem azt a VGA-t. Ugyanis 275 ezerért vettem egy csili-vili gépet játékra (366-os Celeron, 64MB RAM, 3GB HDD, stb.) és ez az S3 volt benne VGAnak. Mire megjött a gép, volt egy csomó demo meg ingyenes CD-m osztálytársaktól, meg újságokból stb. Az első sokk az volt, hogy alig volt akkori játék ami elindult, vagy ha elindult is kb élvezhetetlenül futott, és jóformán akármilyen címet néztem ki vagy nem ment, vagy nagyon rosszul. Csak pár éves címekkel tudtam játszani. Egy vadi új játékra szánt géppel.
A másik sokk, az volt, hogy a haverok gépei amik elsőre sokkal gyengébbek voltak (333-as Celeron, 166-os P1) de megfelelő VGA-val simán vittek olyan játékokat ami nekem csak álom volt, sokkal drágább erősebb géppel.
Mikor meglett az ASUS V3400TNT én szó szerint kidobtam az S3-as 3D lassítót. -
E.Kaufmann
veterán
Őőő, nem. A hardveres T&L a DirectX 7-el és az első Geforce-okkal jött, a Voodoo nem tudott ilyet , még a Voodoo3 se. Lényegében az S3 és a 3Dfx ekkor rottyant meg, mert vagy próbálkoztak vele, de nem volt stabil, vagy meg se próbálták. Az ATI-nak sikerült a Radeon-nal meglépnie ezt a szintet, de abból voltak olyanok, amik nem tudtak T&L-t (Radeon VE
utólag tudtam meg
) .
Nem vagyok nagy 3D guru, úgy tudom, az volt a lényeg, hogy az első generációs 3D gyorsítók a processzor által kiszámított rácsra húzták fel a textúrákat hardveresen, a T&L a rácskoordináták számításában és (gondolom a lightning-ból) a megvilágítások számításában (beeső fény szöge?) segített be hardveresen.A Savage előtt nem volt az S3-nak működő 3D gyorsítója, ami (ha épp egy program használni tudta) bármiben is jobb lett volna, mint a szoftveres megoldások,valamint nem tudom, hogy pl az akkor népszerű OpenGL-t tudta-e kezelni (nem hiszem) vagy csak valami egyszerűbb D3D támogatás volt.
-
#90088192
törölt tag
válasz
E.Kaufmann #64 üzenetére
Úgy látszik a 4Mb os S3 lassító mindenkinek meg volt engem is bele értve. Én Quake 2 amit akartam játszani rajta, de sehogy sem ment.
-
KROK640
nagyúr
válasz
E.Kaufmann #64 üzenetére
1 nappal azután raktam fel a WinME-t a gépemre, hogy Jimmy meghalt. Tehát 2001 január 3-án.
-
KROK640
nagyúr
válasz
E.Kaufmann #64 üzenetére
Tényleg egy 3D lassító volt, és kész katasztrófa az a kártya.
nekem is volt Savage 4 32, először kölcsönben, hiába volt 32MB-os a Riva TNT sokkal jobb volt nála, így maradt az.
Aztán később az 1700-as Celeronomba átmeneti megoldásként került Savage 4 ... (de volt abban Voodoo2 is, meg GeF23 is, meg V2 SLI is) -
R.Woodoo
tag
válasz
Alogonomus #4 üzenetére
Sajnos van igazság abban amit írsz!
-
KROK640
nagyúr
válasz
E.Kaufmann #55 üzenetére
Komolyabb lett volna, ha azt írja, hogy a VGA gyártók csinálták akkor még azt mondanám, hogy nem lepődnék meg ha kiderülne egyszer (vagy sosem) hogy így van.
-
E.Kaufmann
veterán
De azt tudod, hogy a Trio3D egy AGP-s Virge, amit meg 3D lassitonak csúfoltak? Nekem volt Trio3D-m az első új gépemben (amit Jimmy halála előtti decemberben kaptam sulihoz, onnan rémlik mert már nagyban turtam a lematricazott gép belsejében, mikor bemondta a rádió) és a divx-es videókat vitte, játszani meg tudtam, hogy sz@r vele, próba nélkül. Vettem használtan egy Savage4-et később.
-
KROK640
nagyúr
válasz
E.Kaufmann #52 üzenetére
S3 Trio 3D/2X 4MB AGP. Ez volt pontosan a neve.
Az S3 Trio szarabb volt, Caramgedon 2-ben D3D alatt a trio 2-3FPS/t tudott magából kipréselni, addig az Intel 740-el játszhatóan futott. De Midtown Madnessben az S3-nál 18-20FPSnek örültem, addig az Intel képes volt 25+-on futtatni.
Ráadásul nem voltak olyan grafikai bugjai sem mint az S3-nak, hogy a fényeffektek a háttérből voltak "kivágva".
Rémálom volt az a kártya, még az Intel 740 is felüdülés volt hozzá képest, de nagyon röviddel rá jött egy 16MB-os csúcs TNT (ASUS V3400TNT DLX), gondolhatod, mekkora előrelépés volt. -
nubreed
veterán
Na kíváncsi leszek erre. Nem tudom mit jelent majd a gyakorlatban a "nagy teljesítményű", én csodákat nem várnék, de hátha a közép és alsókategóriában felkavarja az állóvizet és lesz nagyobb verseny.
-
BBorg
tag
Azért vannak lehetőségek ebben Magyarországon, legalábbis cikkírás szempontjából. Gondoljunk csak bele a lehetséges címekre: Intel piruló ARCcal... Intelnek túl nagy az ARCa... Intel ARCára fagyott a mosoly...
OK. Bocs mindenkitől. Már kicsit jobban vagyok. -
Spiccberg
csendes tag
Mintha az nVidia meg az AMD tudna működő drivert írni. AMD 2019 novemberi volt az egyetlen, amivel még ki lehetett küszöbölni az egekbe szálló DPC latency-t. 2020ban az okosok kiszedték a majomparádé driverből. Amikor kell az alacsony DPC, akkor kihúzom a VGA-t és használom az integrált Intelt a Saját Intel driverével tünetmentesen, én kb naponta lesem mikor lesz végre elérhető és akkor soha többé se szennyvídija, se ájemdé.
Az Intel 740 a maga korában szintén teljesen jó volt, a riva128 gyorsabb volt, cserébe random pirosan flashelt OpenGL alatt. -
snorbi82
senior tag
Nekem erről a névről a Sony Ericsson Xperia Arc jut eszembe.
-
E.Kaufmann
veterán
-
nyunyu
félisten
válasz
E.Kaufmann #52 üzenetére
Egyáltalán 2D-ben ki lehetett használni az AGP 2x akkora sávszélességét?
Vagy inkább a videokártyákon alkalmazott RAM sebessége volt a mérvadó?i740-et 64bites SDRAMmal szerelték, akár csak a S3 Trio64-eket.
Komolyabb kártyákon drágább VRAM (pl. S3 Vision968), WRAM (Matrox Millenium), vagy később SGRAM volt. (Matrox Mystique, Millenium G200)(Saját históriám: 93 vége: Trident 8900C 512KB, 95 ősz: Spea Mercury P64V (S3 Vision 968, 2MB), 97 nyár: Matrox Mystique (4MB?), 98 nyár: Matrox Millenium G200 (8MB), 99 január: Asus V3400TNT (16MB)
-
GeryFlash
veterán
,, Amúgy szerintem az egész bitcoin marhaságot a konzolgyártók találták ki."
Nagyon okosan tetted hogy, a mondatba beletetted a szerintem kifejezt, a kovetkezo lepcso az lenne hogy legkozelebb ezt a velemenyedet nagyon szuk korben oszd meg, marmint a szo szoros ertelmeben a legszukebb korben. -
E.Kaufmann
veterán
Melyik Trio? 32, 64, 64V+, V2? Ezek ősi PCI-os kártyák voltak csak 2D-vel, a 740 meg már az AGP hajnalán született és 2D-ben biztos verte, ahogy maga az AGP 2D-ben is nagy előny volt a PCI-al szemben, de pl egy Trio3D-vel elvileg már pariban lehetett, bár lehet 3D-ben azért verte az intel
TNT meg már egy megint másik univerzum. -
Duck663
őstag
Ez ARCátlanság....
Ha a bányában jó lesz, már megérte, talán elviszi a bányászokat a Radeonoktól. Egyébként ez az AI skálázás elég jónak néz ki, így első látásra a dlss-nél is jobbnak, kevésbé látszódik rajta elmosottság/elmosódottság, kevésbé mű a hatása.
-
Puma K
nagyúr
válasz
planbmokus #35 üzenetére
Nem kell megdicsérni senkit... itt most nem kell örömünkben tapsikolni... egy cégről van szó.
Simán arra próbáltam rávilágítani, hogy használható a cuccuk a mindennapokban és gond nélkül ahogy én tapasztaltam.
-
Auratech
őstag
Ha kábé úgy gondolkozik az intel, mint a Matrox, akkor nem biztos a kudarc. Ki kéne szolgálni a nem játszó felhasználókat is, akik videót vágnak, konvertálnak, tartalmat készítenek és nem akarnak teslát venni. És ha nem lehet vele bitcoint bányászni sehogyse.. Az adna lökést neki..
Az, hogy (otthoni) médiaszerkesztésre játékra már épp nem alkalmas levetett vga az elérhető opció, nekem ellenszenves. A másik vége is létezik a piacnak. Akik modern architektúrát és szolgáltatásokat szeretnének kis áramfelvétellel, és esetileg azért fHD-ben elevickéljen a páréves játék.. Amúgy szerintem az egész bitcoin marhaságot a konzolgyártók találták ki. Vajon miért kerül szinte kevesebbe egy ps5/xbox-x, mint egy kétéves n 1660 alkatrész? -
Kis nyomdahiba:
Az Intel hivatalosan bejelentette, hogy Arc néven érkeznek a nagy teljesítményű grafikus vezérlői
helyett
Az Intel hivatalosan bejelentette, hogy Arc néven érkeznek a kis teljesítményű grafikus vezérlőiDe persze várjuk szeretettel a teszteket.
-
janeszgol
félisten
Minimum gamingre jöhetne megfizethető kártya. Tehát FHD/30-ra.
Bár ugye most jönnek majd az új konzolportok, így megint emelkedhet a játékok gépigénye. -
#90088192
törölt tag
Remélem nem sokat SzARCodnak és valami jó is lesz belőle.
-
GeryFlash
veterán
Nem nagyon vagy tisztában mi az a driver támogatás. Például azt jelenti hogy az Intel a 2011-es Sandz bridge IGP-jeihez (HD2000, HD3000) nem adott ki a 2015-ben érkező Windows 10-hez drivert. Ehhez képest például az Nvidia a 2016ban kiadott Geforce 8xxx szériáhopz is adott ki win 10 drivert. 3 év support vs 9 év. Hope this helps
-
Puma K
nagyúr
Nem értem a driver-re való fröcsögést vagy hogy említsem meg ezt a témát
Korábban a 4790K-ban lévő HD 4600 IGP-t használtam 8 hónapig játékokra. Azok közül is leginkább Overwatch és GTA Online pörgött nálam.
Semmi gondom nem volt az IGP teljesítményével... a GTA V/Online pont úgy nézett ki és annyi FPS-el futott mintha Xbox 360-on játszottam volna vele
Szoftveres anomáliákba sem futottam Windows 7 és 10 alatt.
Filmeket is néztem gépről meg youtube videókat 2560x1440-es megjelenítőn és ott sem volt gondom.
Pedig GTX 1070 volt az IGP-zés előtt.
-
GeryFlash
veterán
Remélem nem lesz az hogy megjön az Intel a 3-4 éves driver update liftetimejukkal, ami majd ragadós példa lesz a másik kettőnek is, és mondjuk innentől 2-3 generációig tartanának a driver támogatottságok.
-
Z10N
veterán
Alchemist
Battlemage
Celestial
Druid -
McDuglas
aktív tag
Ha még a jelenlegi piacra kiérnek, legalább egy 1650-nyi teljesítménnyel, lehet is belőle valami. Már azzal rengeteget behúznának, ha 1030-ak, 710-ek helyett ezt építik be az előre épített gépekbe.
-
Szabi®
addikt
Hihetetlen egyébként, hogy mennyire nem tudott magával mit kezdeni az intel az igd piacon..
Vagyis tudott, de az inkább már közhely volt. Úgy gondolom ha nincs az apple, mint fix biztos tőke injekció, akkor ezek a fejlesztések már 6-8 éve elkezdődtek volna. Így meg szépen el volt a babérjain ... -
#16939776
törölt tag
A videó szerint valahogy ki fog ebből a 1080p jönni.
Bár a heves akció közben pillanatokra olyan, mintha 720p vagy 600p lenne felskálázva, de a kép az folyamatosnak tűnik, és a pre rendered frames sem éri el a 2-őt.Olyan benyomásom van, mintha stream-re optimalizált videót nyomna ki magából a hardver betömörítve a video bufferbe és ezt csomagolná ki a GPU feltehetően valamilyen fix funkciós egységgel.
Érdekes a probléma megközelítése, de nem biztos hogy rossz!
-
lemusz
addikt
Gondolom csak photoshop, de rohadt jól néz ki az a fekete pcb-n kékes lilás színátmenetű chip.
-
ShiTmano
aktív tag
Ha esetleg nem sikerül jól, akkor átnevezik Kud Arcra...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahhoz még kell egy pár év(tized).
#7 nyunyu : Mondjuk a mostani koncepció az eddigi legéletképesebb. Nem próbálnak meg semmit feltalálni, semmi innovációt behozni, csak másolni azt, amit a többiek. Nyilván a felsőházba ezzel semmire nem mennek, de a középkategória tetejéig felérhetnek. És ez még mindig sokkal több, mint amit eddig elértek az "innovatív megoldásaikkal".
#11 nyunyu : A Vulkan driverük nagyon jó. Tudnak, ha akarnak. A DirectX 11-et is újraírták, és alapvetően nem lett rossz, csak ugye ez DirectX 11, hiba volt újraírni, mert újra le kell optimalizálni több ezer játékra. Arra meg kinek van ideje már... Emiatt sajna nagyon ingadozó a teljesítmény, ami elég alacsony minimum sebességeket szül.
A DirectX 12 driverüknek vannak problémáik, de ezek valószínűleg megoldhatók, csak bele kellene rakni az erőforrást, mondjuk mehetett volna mindaz ebbe, amit a DirectX 11 driverre elköltöttek. -
cheatergs
senior tag
Na, vajon ezekután mekkora lesz az Intel Arca?
-
nyunyu
félisten
válasz
Alogonomus #4 üzenetére
Amennyiben elérik az Nvidia/AMD driver szintjét
Intel meg a használható driver írás???
Előbb lövik le a termékeiket 1-2 év után, minthogy lenne hozzá egy bugmentes driver.
-
Laraxior
titán
Hashrate?
-
Jojjon csak, jojjon! Nagyon jot tenne a piacnak, ha harom szereplos lenne. Eleinte nem varok toluk sokat, de nem is lenne realis tul sokat varni. Remelem legalabb egy also-kozepkategoriat sikerul elerni, versenykepes arral es hasznalhato driverekkel (ez utobbi a legnagyobb felelmem veluk kapcsolatban, driver teren eddig nem eppen nyujtottak kiemelkedo teljesitmenyt), es nem olik le az egeszet 1-2 rossz ev utan, akkor abszolut latok ra eselyt, hogy felkavarjak az allovizet.
Szoval varjuk, illetve hajra intel! -
nyunyu
félisten
Hajrá.
Mióta is próbálkoznak a dedikált GPU piac leigázásával? 25?
(98 elején jelent meg az i740, ami az egy évvel korábbi nV3 (Riva 128) ellen sem ért sokat, 98 szeptemberben meg jött ugye az nV4 (Riva TNT)
)
-
ricsi99
addikt
5 perce gondolkozok ,hogy valami pozitívat írjak az Intel féle vga-król.... de semmi sem jut az eszembe...
please help my
kissebb kari biztos kell... az a 64-bites memóriabusz a vágyaim netovábbja lessz.. -
Kansas
addikt
El se hiszem, hogy az első 3 hsz.-ben nem látom bárkitől, hogy "no most majd lehet a sok vérpistinek ARCoskodni"...
-
Alogonomus
őstag
Sokkal kedvezőbb ár/érték mutatóval legfeljebb akkor fog rendelkezni, ha a driver lesz még nagyon kiforratlan, de akkor meg egy még sűrűn összeomló kártyát árulnak majd relatíve olcsón. Amennyiben elérik az Nvidia/AMD driver szintjét, akkor nem lesz miért olcsón adniuk, mert úgyis megveszik a kártyát, ha a polcra kikerül.
-
Ajándékok
aktív tag
"az Intel nagy teljesítményű grafikus vezérlői"
Ez azt jelenti, hogy még a kisebbik is gyorsabb lesz, mint az AMD csúcs kártyái -
R.Woodoo
tag
Várjuk, hátha a végén még verseny is lehet belőle!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Fenntartható, tartós kiegészítőket mutatott be a Fairphone
- Futás, futópályák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Mikrotik routerek
- Battlefield 6
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 x HDMI (120Hz)
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3005
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Eladó karcmentes Xiaomi Redmi Note 10 5G 4/128GB / 12 hó jótállással
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest