Új hozzászólás Aktív témák
-
Đusty
addikt
Ls ez az árcsökkenés itthon mikor lesz érezhető? És leghamarább hol?
-
ZS3NI
őstag
Várom az új tesztet. Karácsonyra mindenképp meglepem magam egy R7 260X-el, vagy egy GTX 650 TIB-vel.
Remélem az árak hamarosan mérséklődnek. -
FiachraBán
tag
Arra azért oda kell figyelni, mikor próbálod ezzel a módszerrel újrarakni, hogy nekem is csak másodjára sikerült, mert az idióta Windows 1. próbálkozásnál csak felrakta azt a szart.
Amúgy jobb, ha a Windows Update részlegben hide-olod is azt a frissítést, úgy működött nekem is utána. -
Lomha 8V
addikt
Azta, mi volt itt, háború? Némelyek annyira el vannak vakulva, hogy az nem igaz. Volt pár AMD-m (egész pontosan akkor még ATi-m), jó volt. Most a második GeForce-om van. Az is jó. Minek egymás torkának ugrani? Én totál laikus vagyok, de látom, hogy egyáltalán nem egységesek a teszteredmények. Van ahol az AMD jobb, van ahol az Nvidia. Nem kell tovább ragozni.
-
MaUser
addikt
Miért lenne az? Thf, te 10 éve már x autó tulaj vagy és autót kell bérelned. Bérelsz egy y-t és 30 percet szívsz mire magadra állítod a teljesen más logikájú HMI-jén keresztül vagy bérelsz egy olyan autót, amid eddig is van és 2 perc múlva gurulsz is?
ATI után két hónap aktív fórumozásba került mire kiderült, hogy nV-nél secondary kimeneten felejtős a ténylegesen folyamatos video lejátszás... (Meg nincs proper 23.976 sem, de ezt mondjuk tudtam.)
nV után egy év múlva derült ki, hogy AMD EDID kezelése szar (akkor jött elő ez a gond, AMD meg törötgette a fórumjait) és igen jó microstutterben is az általam játszott játékokban....
570 óta folyamatosan nV van és nem lesz csere. Miért? Mert a fene akar megint hónapokat szívni, mire kiderül hogy AMD oldalon éppen mi gond van. (Ez fordítva is igaz persze, ha az ember megszokja az AMD problémáit, miért menne át nV-hez, hogy elcserélje teljesen más és ismeretlen gondokra.
)
-
Diopapa
addikt
Ok, nem Titán, de most tényleg ez volt a lényeg a mondandómban, vagy nettó kötözködés?
-
franc0
őstag
válasz
Dark Archon #95 üzenetére
márkahűség = birkaság
-
Az inkább elképesztőbb és szomorúbb, ha egy hsz-ben valakinek véletlen egyik vagy másik irányba húz a véleménye, egyből le van sajnálva, hogy "vak fanboi". Esetleg ráadásként kap valami gyökér által rajzolt vicces képet, mert az a menő.
Most komolyan, nem tökmindegy? Ha valakinek bejött valami, normál esetben ragaszkodik hozzá, amíg esetleg nem csalódik abban is. Úgy hívják ezt, hogy márkahűség.
-
Diopapa
addikt
Azt gondolom, az emberek értelmesebbik fele úgy gondolkodik ahogy te. Nekem már több generáció óta NV-m van, de a következőnél nagyon meg fogom nézni, hogy mit veszek, simán lehet, hogy AMD lesz, bár a CUDA jól jön nagyon After Effecthez, bár mostanában egyre kevesebbszer kell.
-
Diopapa
addikt
válasz
FiachraBán #86 üzenetére
Noh, ezt meglesem otthon, köszi. A vicc -mint írtam- az, hogy 312-vel semmi gondom, utána kezdődtek a problémák, nem kell nagy dologra gondolni, de nekem ne fagyjon egyszer sem a gép.
-
ZS3NI
őstag
Hogy mennyi vak fanboi van itt phn az valami elkepeszto. Egy tech oldalon ilyeneket mondani hogy 4 éve volt radeonom azt megbantam és így soha többé AMD . Wtf
-
Mardel
őstag
A Mantle API-t BF4 támogatni fogja és egy driver frissítés kell csak hozzá a GCN-es kártyákon.
Utána a többi Frostbite 3 motorral készült játék is támogatja majd ami még kb 14 címet jelent."Az AMD aktuális partnerei közül a Crytek, a Crystal Dynamics, az Irrational Games, a United Front Games, az IO Interactive és a Rebellion megfontolhatja a használatát, emellett a komolyabb stratégiai játékok alkotói számára is potenciális alternatíva." [link]
"Az még mindig nem derült ki, hogy a Mantle API konkrétan mennyi előnyt kínál, de Devon Nekechuck elárulta, hogy a Battlefield 4-ben a Radeon R9 290X a Mantle API-t használva alaposan leelőzi a GeForce GTX Titan VGA-t. Az AMD termékmenedzsere egészen pontosan úgy fogalmazott, hogy „nevetség tárgyává teszi”, de ebbe nyilván a marketingben megszokott túlzás is benne van. Igazából erre számítani lehet, mivel a konkurens GeForce-ok a DirectX-hez vannak kötve, ami jelentős többletterhelést eredményez, így az előny – legyen bármekkora is – szoftverből származik majd." [link]
P.S.: A BF4 beta-t meg nem célszerű összemosni a még meg sem jelent véglegessel, mert ez nem azt az állapotot tükrözi, ami a végleges lesz, hanem egy korábbi tesztfázisba enged betekintést. Szóval nem lehet demó verziónak felfogni.
-
jocek91
aktív tag
Én meg maradok 3dfx fan, vitatkoztok itt a nagy semmiről, valakinek ez tetszik valakinek az. Engem csak az érdekelne hogy, az abu által említett gcn meg mostmár mit tudom milyen technológia melyik játéknál számít igazán? Eddig sehol sem láttam eget verő különbséget (FHD felbontásra gondolok). Az meg külön vicc hogy, a BF4 gaming evolvedes játék és mégis minden radeon tulajnak szaggat a fos driverek miatt.
-
Diopapa
addikt
Mint egybites user azt látom, hogy a sok éves 460-am alatt egyszerűen elekezdett kifagyogatni a videodriver, holott korábban atomstabil volt a rendszer. Szóval engem nem nagyon érdekel, hogy miért van, visszarakom a régebbit és nincs gond. Szóval az Nvidia is kapja be.
A következő kártya cserénél erősen el fogok gondolkodni egy ATI-n.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azok sem igazán drivergondok. Legalábbis nem a szó legszorosabb értelmében. Az NV alapjaiban még mindig szoftveres DVFS-t használ, vagyis a hardver önmagában nem tud reagálni arra, hogy ha a rendszer gyorsul a jobb driverrutinokkal. Ezért a gyorsulásokat mindig ki kell tesztelni és a szoftveres DVFS-t át kell konfigurálni ehhez. Itt jön az a gond, hogy ha nem a legrosszabb eshetőséget veszi elő az NV, akkor gyakorlatilag lesz számos olyan hardver a piacon, amin instabil lesz az adott driver. Ettől küzdenek most a felhasználók a 320-as sorozat óta.
Az AMD ezt annyiban csinálja másképp, hogy 2009 ősze óta hardveres a DVFS, így a driverrutinok gyorsulásával nem kell szoftverból módosítani a hardver műkötését.
Ezt korábban már mondtam az NV-nek, hogy a szoftvert ki kellene venni a képletből. -
Chiller
őstag
Azt hiszem, ennél a topiknál kellett volna lezárni a hozzászólásokat.
-
belinho
senior tag
Megpróbálom utoljára de szerintem most sem fogod megérteni.
A ph-s cikk lemérte náluk ez jött ki, hogy a 760 és a 270X közel azonos teljesítményt nyújt, a 270X egy hajszállal még jobb is, sőt még olcsóbb is 50 dollárral! Ebből következik, hogy az ár-teljesítménye a 270X-nek jobb, ugyanazt megkapod olcsóbban. Remélem eddig világos!
Én közbe más teszteket is néztem, ahol viszont a 760 közel 10%-al jobban teljesít mint a 270X, ez a teszt sem rosszabb mint a ph-s teszt, ott még a GTX770 is jobban teljesít mint a 280x.
Szóval ha ezt a tesztet veszem alapul, akkor itt már javul a 760 ár -teljesítmény mutatója, a ph-s teszthez képest , mert itt azért van +10% teljesítmény+ Physx+Cuda, amit az NV is hozzátesz az árhoz, a ph-s tesztben és a cikkben meg csak az 50dollár pluszt látom, szóval nyugodtan mondhatom, hogy csak a ph-s tesztben tűnik ilyen rossznak az ár teljesítmény mutató. -
daneeeeee
aktív tag
De hát mikor volt az már?
Bő másfél éve átszervezték az AMD-s driver író gárdát az Nvidia mintájára. Azóta szerintem abszolút pozitív irányba fejlődtek a Catalyst-ok is habár még van mit behozni. A HD 5xxx széria volt az első Radeon-om és ott azért még voltak problémák, szóval tudom, hogy miről beszélsz -
Abu85
HÁZIGAZDA
Legalább annyian váltanak az "NV driverproblémái" miatt, mint az "AMD driverproblémái" miatt. Ez a réteg állandóan ide-oda vándorol. Ami számít, hogy a tesztekben az állítólagos problémák sosem jönnek ki. Itt nem feltétlenül user errorról lehet szó, hanem esetleg hardveres kompatibilitási, vagy konkrét hardverhibáról. De egy jó ideje semmi probléma nincs a drivertámogatással egyik oldalon sem, ha van, akkor sem mindig a driver a gond.
Ez nem tartozik a tudatos/nem tudatos opciók közé. Egyszerűen egy rossz tapasztalat miatt nem mersz újra próbálkozni. Tehát ez egy harmadik vásárlási szempont. -
qad
senior tag
"Ez egy stratégia is egyben, hiszen rengeteg nem tudatos vásárló van, akikre bőven építhet az NVIDIA."
Bocsánat nem akarok flame-t indítani és trollkodni sem, de a vastagon szedett rész takarja pont a lényeget, miszerint tudatosan választom a zöldeket mert a másik oldal nem tud-tudott drivert írni, folyamatos textúra hibákkal és mikrolaggal küszködtem, 2900XTés 4830-as kártyákkal.
-
Kotomicuki
senior tag
Igazad van, de emlékeim szerint, amikor az nV volt felül, akkor nagyon elült a babérjain -> a fejlesztés, mint olyan, legfeljebb az árcédulát érintette... az átnevezéseken kívül.
Az AMD-érában némi technológiai előrelépés is tetten érhető - részben a zintel hatására is!A 'nem akarok fejleszteni' meg oda vezet, ahol most az nV tanyázik: nem sokra a roló lehúzásától! Nem hiába vállalt be minden elképzelhetetlen dolgot is az AMD, csak, hogy a "piacon" maradhasson. Az nV úgy érezte, hogy a wintel uralta játszótéren nem érheti baj, tévedett!
-
daneeeeee
aktív tag
Látom nagyon megy itt a vita NV kontra AMD
.
Azért azt látni kell, hogy az NV ilyen és ehhez hasonló húzásokkal csak vissza tartja a fejlődést, amit szögezzünk le ennek az iparnak az egyik mozgató rugója.
Persze lehet vitatkozni, hogy most "csak minimális különbség van a két árnyék között" meg a "6 év az nem 10 év" de szerintem nem érdemes.
Egyrészt ha minimális is a különbség, Abu megmondta, a CHS gyorsabb tehát nincs miről beszélni. A 6-10 év pedig ebben az iparágban különösen soknak számít, ennyi idő alatt egész trendek fordulnak meg.Az NV-nek igazából az a problémája hogy az AMD álltal viziónált jövő valósult meg és így a next gen "hajnalán" nincs olyan termékük amivel az új feature-öket ki tudnák használni. Ráadásul annyira nem is törték magukat, hogy ezt a "hibát" orvosolják. A GCN már gyakorlatilag 2 éve kint van és az egyetlen amit csináltak hogy a megjelenésekor is elavultnak számító Keplert átcimkézték, most pedig régi effect-ek alkalmazásával mesterségesen tartják vissza a piacot a fejlődéstől.
Szóval azért annyira nem szimpatikus. Vagy tévedek?
-
Cifu
félisten
"Hányszor írjam le, hogy megértsd!
Olvass bele a cikkbe
"Friss tesztünkből kiderül, hogy a GeForce GTX 760 nagyjából arra képes, amire az 50 dollárral olcsóbb Radeon R9 270X"
A ph-s teszt szerint igen, erre írtam a hozzászólást! Ugyanaz a teljesítmény magasabb áron!"Én meg a te hozzászólásodra reagáltam, amelyet már kétszer belinkeltem neked (elolvastad?), és ebben azt sérelmezed, hogy ár-teljesítmény aránya (szerinted) csak a PH!-s tesztben rosszabb. Amit cáfoltam. Azóta erről mélyen hallgatsz, azon vered magadat, hogy más tesztek más eredményeket hoztak ki, az ár-teljesítmény témát messze kerülöd.
De azt hiszem én vagyok a hibás amiatt, amiért egy troll hsz.-re érveltem....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a sztereó 3D-re gondolt, hanem szimplán a grafikára. A sztereó 3D már az NV partnereit sem érdekli. Egyszerűen nem jutott el tömegekhez. Mindenki viszi előre azt, ahol jelenleg ez a rendszer áll, de nem ölnek már bele túlzott erőforrást. A 4K lett/lesz az új sztereó 3D.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez lehet, hogy általánosan realitás, de most eléggé speciális helyzet áll fent. Mit nyerne az NV azzal, ha nagyobb lenne a részesedése? Nem alkalmaznák többet a szoftveres technológiáikat, mert ezek új generációs konzolokhoz készült SDK-i nagyon butítottak. Nem lenne kedvezőbb egy "ne támogatást a Mantle-t" kampány sem, mert ha kész a next-gen konzolport, akkor annak a leképzőjét két-három hét áthozni Mantle-re, és kb. még egy hónap optimalizálás és tesztelés kell neki.
Most szerintem is reálisabb feláldozni a részesedést és a profitra koncentrálni. Ha nem jön be, akkor még mindig lehet árat csökkenteni. -
smkb
őstag
De számolok, pont ezt írom. Hogy nagyon kétséges, mivel elég erősek a brandek iránt elkötelezettek táborai. Az NV nem véletlen engedhettet meg magának mindig magasabb árakat ugyanazért a teljesíményért, mint az AMD. Ázsiában pl jóideig a 3D = NVidia volt. Árazhatott akárhogy az AMD. Észak Amerikában meg erős AMD bázis volt. Nehéz egymás elől piacot szerezni, holmi árcsökkentgetéssel. Leginkább az OEM gyártókon keresztül lehet paici részesedést szerezni, hogy épp mely noti/komplett asztali gép gyártónál sikerül több design wint elnyerni, és kicsit kiszorítani a másikat, így a saját gpu-jukat teríteni. Ezért volt jó fegyver az NV-nek az Optimus.
-
smkb
őstag
A nagy vitatkozásban azért el kellene néha gondolkodni is, hogy egy egy árcsökkentésnek van e értelme. A cégek pontosan tudják, kb mekkora a vásárlóbázisuk, ebből mekkora az ingadozók köre, azaz akik márkafüggetlenül AMD/NV közt az árteljesítmény miatt döntenek kizárólag, mindenféle egyéb szempont nélkül.
1.) Egy árcsökkentéskor, a csökkentés kizárólag a nyereségből megy, mivel pontosan ugyanannyi annak terméknek a bekerülése az árcsökkentés előtt vagy után. Ha pl egy 200 dolláros termék 120-ból áll elő és 80 a nyereség, akkor, ha a termék kiskerárából lefaragják a 40-et, az a nyereség fele, miközben a kiskerárnak meg csak a 20%-a.
2.) A márkahű vásárlók árcsökkentés nélkül is megveszik a terméket, így az árcsökkentés ebben az esetben nem jelent semminemű többleteladást, csak bevételcsökkenést. Azaz, az árcsökkentés bevétel növelő hatását, az ingadzók táborában kell elérni. Ha fenti példát vesszük alapul, akkor az a szomorú helyzet áll elő, hogy ha azt feltételezzük, hogy ugyanannyi a márkahű, mint a megszerezhető ingadozó, akkor ahhoz ,hogy a termékenként kieső 40 dollárt visszaszerezzék, a nem márkahűek közt 300% al nagyobb eladásvolument kell minimum elérni. Ez bizony bődületesen sok, elérhetetlen. Annak idején ezen vérzett el az AMD VGA üzletág üzemi nyeresége a HD4xxx szériával. Hiába adták az igen jó vga-kat (nekem is HD4830 volt) nagyon olcsón, nyomott áron, a piaci részesedés nem nőtt, nem jött a többletbevétel, hanem kb az ugyanannyi AMD vásárló szimplán olcsóbban vehette meg a terméket, így nyereség sem volt.
Úgyhogy egy árcsökkentés bejelentését, elég erős számolgatás előzi meg, ugyanis bőven megeshet, hogy egy 10-20% os keresletcsökkenéssel, de az ár megtartásával sokkal jobban jár egy gyártó/forgalmazó, mint az árcsökkentéssel, mert nem tudja növelni az eladásokat megfelelő mértékben.
-
BlackSoft
addikt
A 780-ból vegyenek vissza 50 dollcsit ha kijött a 290X és veszek még egyet
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem ez a baj, hogy az effekt tetszik-e valakinek vagy sem. Az a gond, hogy egy hardver miatt mindenki a rosszabb minőségűt és egyben a lassabb algoritmust kapja. Rakják bele úgy, ahogy van a Stalker: CoP-ban például. Ott is elfért a PCSS és a CHS egymás mellett. Bementél a beállítások menübe és kiválasztottad, hogy melyik kell. Kit ér ezzel hátrány? Az NV tulajok játszhatnak a PCSS opcióval, míg a DX11.1 módban lenne elég UAV a CHS-t is aktiválni. Ennyit kellene tenni. Eleve már az Intel is támogatja a DX11.1-et. Meg a CHS önmagában 6x gyorsabb effekt, mint a PCSS.
De nem csak ez az egy gond van. Az új konzoljátékok HDAO-t kapnak. De PC-n ebből HBAO+ lesz, ami több fake árnyékot kreál. Ez egy PC-s játékosnak miért jó? Miért nem kaphatjuk meg akár opcionálisan a konzolos grafika minőségét? -
MongolZ
addikt
Röviden, kerítésmentesen:
- keresd meg a TPU-s tesztet
- hasonlítsd össze az ott használt játékokat az itteniekkel
- vedd figyelembe, hogy melyik játék mikor jött ki, mennyi fps-t produkál, stb.
- hasonlítsd össze az ottani beállításokat a PH-ssalVond le a következtetéseidet.
Ez már lerágott csont, hogy a PH inkább kevesebb játékkal, de inkább újakkal és közel max beállításon tesztel. A többiekről ez messze nem mondható el.
-
E1even
senior tag
Csak így tovább...
Szerintem semmi értelme ennek a parttalan vitának, de csak csináljátok nyugodtan.
Jó olvasni.Most bárki bármit mond, akkor is az AMD van nyeregben és ezt szépen ki is használja.
Az Nvidia is ezt csinálta jó pár évig, és most már nem is a PC-s VGA piac neki az elsődleges. -
atti_2010
nagyúr
válasz
Dark Archon #47 üzenetére
Ahogy néztem, idehaza még nem is kapható az R9 270X, én nem is tudom, miről beszélnek egyesek.
Azt a mindenit, tegnap lettek nyilvánosak a konkrét számok és még nem kapható?
-
Most nézem, mi ez az R9 270X. Eddig GTX 760-at akartam... de majd meglátom, mert erősen szkeptikus vagyok abban az "idehaza várhatóan körülbelül 56 000 forintot fog jelenteni" szövegrészben: 199*217*1,27=54842Ft. S persze a nagyker meg a kisker a maradék ~1200Ft hasznon fog osztozni... aha.
Ahogy néztem, idehaza még nem is kapható az R9 270X, én nem is tudom, miről beszélnek egyesek.
-
belinho
senior tag
Hányszor írjam le, hogy megértsd!
Olvass bele a cikkbe
"Friss tesztünkből kiderül, hogy a GeForce GTX 760 nagyjából arra képes, amire az 50 dollárral olcsóbb Radeon R9 270X"
A ph-s teszt szerint igen, erre írtam a hozzászólást! Ugyanaz a teljesítmény magasabb áron!Viszont nézd meg a TPU-s tesztet, ahol nemhogy lassabb, hanem már közel 10%-al gyorsabb a 760, így viszont magasabb árért magasabb teljesítményt is kapsz, és az nagyon nem mindegy, mert akkor változik az ár-teljesítmény mutató.
A tesztelés menete, meg amiért a ph-s teszt nem mérvadó számomra, mert több játék is olyan beállításokon van tesztelve, amivel soha nem tudnék játszani, nézz rá csak néhány helyen a min fps-re.
Más beállításokon, meg egészen más eredményeket kapsz. -
Cifu
félisten
Szövegértelmezés az látom nem megy!
Biztos az én szövegértelmezésemmel van a probléma, ha először az ár-teljesítmény mutatóra hivatkozol (még egyszer a saját hozzászólásod linkje, olvasgasd, és értelmezd...), majd utána hirtelen már csak a teljesítményre? Ezt magyarázd meg...
Azt meg már írtam, hogy ha esetleg végignéznéd, hogy melyik oldal milyen metódus szerint tesztel (milyen játékok és egyébb programok), akkor esetleg rájönnél arra, miért vannak eltérések közöttük...
-
Egon
nagyúr
válasz
huskydog17 #39 üzenetére
Talán ha leszállnál a magas lóról, és megnéznéd a Tudástárban levő mintaképet, akkor anélkül is mondhatnál megalapozottabb véleményt, hogy szakértő lennél, elég ha megvan (és működik) a két szemed...
Ez az a rettenetesen nagy minőségbeli különbség: a fa tövénél (sic!) valamivel élesebb az árnyék... LOL.
Időnként csinálnak a hangyából elefántot, a másik oldalon pedig az orrszarvúból bolhát, így megy ez sajnos. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A PCSS-t sok játék használta. Akkoriban amikor kijött a GeForce 6 azért volt pár játékban jobb árnyékeffektje a GeForce-on. A BF2, az NFS: Most Wanted és számos más program erre épített. A Hellgate London meg egy elrontott fejlesztés volt, furcsa mód a BF2-ben jó volt a sebesség is, persze volt igénye, de közel sem vállalhatatlan. Egyébként az effektet a 3DMark 2003 használta először. Szóval az effekt publikációja 2003, az első implementáció a 3DMark és az első játékbeli implementáció a BF2. Ez volt Randima Fernando algoritmusa, ami egyébként nagyon jó volt. Viszont azóta van CHS.
Az egyébként nem gond, hogy a GeForce kifut az UAV-kből, ezért ezeknek a hardvereknek a PCSS valóban kell, de a modernebb hardvereknek bekerülhetne a konzolokban használt CHS. -
huskydog17
addikt
Hát, ha meg tudod cáfolni Abu-t, akkor neked talán van némi fogalmad a dologról. A lényeget Abu már leírta én csak arra reagáltam, de sajnos kiment a fejemből, hogy egy NV topic-ban elég veszélyesek lehetnek ilyen dolgok.
Amúgy nem kell szakértőnek lenem ahhoz, hogy véleményt nyilvánítsak, de azt hittem ez egyértelmű mindenki számára, Mivel te látszólag szakértőnek tekinted magad, így kérlek a kérdést Abu-val beszéld meg, köszi! -
belinho
senior tag
Szövegértelmezés az látom nem megy!
De segítek neked!
Nézd meg más oldalak tesztjeit is, nem a ph-s teszt a világ közepe. Sok helyen a gtx 760 gyorsabb mint a 270X akár 10%-al, a ph-s tesztben meg alatta van.
Az a baj, hogy sok ember csak az utolső összegző grafikont nézi meg, aztán meg abból vonnak le következtetéseket a teljesítménnyel és az árazással kapcsolatban is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A CHS nem csak jobb minőségű, hanem jóval gyorsabb is a 10 éves PCSS-nél. Nem véletlen, hogy a DX11-es játékok már a CHS-re építenek, de ami a legfontosabb, hogy a konzolverziókban is ez lesz. Csak a PC kapja meg a régi PCSS-t.
Azért nincs CHS az AC4 PC verzióban, mert más effektekre elhasználják a 8 UAV-t. Több UAV csak DX11.1-től van, de azt a módot csak a GCN és az Intel Gen7.5 architektúra tudja támogatni. Korábban is mondta,, hogy ez komoly probléma lesz, mert a konzolok végtelen erőforrással gazdálkodhatnak, míg a DX-ben az UAV/SRV-k száma véges. A fő gond, hogy DX11-ben nagyon véges. Egyszerűen nem tudsz egy játékban 3-4 compute shadernél többet használni. -
MaUser
addikt
A GeForce GTX 770 számottevően rosszabbul áll, mivel 100 dollárral drágább a Radeon R9 280X-nél, aminél ráadásul lassabb is.
Azért illene odaírni, hogy - khm - a Ph!-s teszteknél. Más - igaz teljesen névtelen - oldalakon (mint pl. TPU, Anand, Hexus, stb.) a conclusion-okben rendre azt írják, hogy a 770 gyorsabb, vagy egy sebességű.
Az más kérdés, hogy a 770 100$-ral drágábban teljesen értelmetlen vétel.
-
Cifu
félisten
És melyik játékoknál is? Mert pl. a Battlefield 3 vagy a Crysis 3 esetén a PH!-n is előrébb végzett a 770.
Mielőtt nekiállsz összeesküvés-elmélteket gyártani, először próbáld meg értelmezni, hogy melyik oldal milyen metódus szerint végzi el a teszteket, és ha ez megvan, rögtön rájössz, hogy a "más" oldalakon miért jön ki a 770 előrébb...
-
Egon
nagyúr
válasz
huskydog17 #32 üzenetére
OMG, látszik hogy fogalmad sincs miről van szó.
Talán megnézhetnél 1-2 mintaképet, hogy miről is beszélünk, a sebességgel kapcsolatban meg már írtam (pár százaléknál többet aligha jelent összességében). -
huskydog17
addikt
Ha már van lehetőség a sokkal gyorsabb és szebb kódra, akkor inkább nem ezt kérnéd?
Nyilván a játék így is jól fog kinézni, de azért nem mindegy, hogy milyen effekteket raksz bele, ugyanis elég egy sz*rul megírt effekt és a játék sebessége máris a töredékére esik.
Szerinted nem olyan lényeges, szerintem meg igen. Fejlődni kéne és nem visszarepülni 10 évet.#30: Gondolom az NV-val kötött szerződés miatt döntött így az Ubi, de ezt nem tudhatom.
"Néha használhatnád az agyad is mielőtt mindent így benyalsz"
Vice versa. Próbáld meg értelmezni, amit Abu leírt, nem nehéz. -
Jack@l
veterán
válasz
huskydog17 #25 üzenetére
De ki mondta, hogy az nv kártyák miatt cserélik le pl. az árnyák effekteket? Abu?
A kutya se, ez volt az ő döntésük, gondolom hogy egy gyengébb kártyán is jól fusson a game. Néha használhatnád az agyad is mielőtt mindent így benyalsz... -
Xes750
tag
Nekem is feltunt h PHn (amit ettol eltekintve szeretek) igen csak az AMD a vilag kozepe.
Beirtam a google keresobe h r9 280x review es megneztem random 4 tesztet es mindenhol jobbra hozzak ki a 770et.. soot sok jatekba meg a 7970 is jobban teljesit az uj csodanal.
Persze lehet jobb az uj, sot legyen is jobb! (De akkor telleg, es ne csak a PH n).
(Nem linkelgetek ide ha valakit erdekel nezze meg, ha meg elvakult akkor ugy is az.) -
Cifu
félisten
Nekem nem az árral van bajom, hanem a teljesítménnyel! (#18-as hsz.-ed)
Azt tegyük hozzá azért, hogy a ti tesztetek szerint ilyen rossz az ár-teljesítmény mutató! (#2-es hsz-ed)
Én kérek elnézést...
-
belinho
senior tag
válasz
huskydog17 #21 üzenetére
Most ez is olyan, hogy kiragadunk valamit, más effektek meg be lesznek építve a játékba, attól hogy lesz benne egy ilyen, az nem azt jelenti, hogy az egész játék úgy fog kinézni, mint egy 10éves idejétmúlt valami.
Azért dicsérjük meg az NV-t is, ha már ennyire elavult vackokat gyárt, hogy ilyen szépen szerepelt a nagy AMD-s gammákban.
-
huskydog17
addikt
Amúgy azt még nem értem, hogy az Ubi miért kizárólag a Keplert veszi figyelembe. A szerződés (Ubi-NV) miatt kell így csinálniuk? Ha igen, akkor miért nem szakítanak az NV-val és ha már mindenképp partnerprogramot akarnak, akkor miért nem mennek az AMD-hez ahogy a Far Cry 3-nál tették? AMD-nél legalább normális PC verziót kapnánk. Tudom, hogy a Far Cry 3-nál az utolsó pillanatban kérték fel az AMD-t, hogy kalapálják ki a kódot, de egyszerűen nem értem, hogy ha a fejlesztők szenvednek a kevés UAV-al, akkor miért az NV-al kötnek szerződést?
#24: Pontosan, a játék lehetne jóval gyorsabb is, ha nem ősrégi, lassú kódot kéne használni a lassú hardver miatt. Emiatt miatt játékos szívni fogja a fogát, ez csak a játékosok szívatására jó.
-
LordX
veterán
válasz
huskydog17 #21 üzenetére
Nem cserélik, hanem ezt használja, tippre AMD-n is.
-
Egon
nagyúr
Kár, hogy ez a hozzászólása Abunak - nyilván véletlenül - nem mentes a csúsztatástól...
Először is, ezt a "2003. körül" alkalmazott effektet először 2005-ben használták (forrás: prohardver Tudástár...), de az akkori hardverek nem igazán bírták el, így nem terjedt el. Ezzel az eljárással jött ki pl. a Hellgate: London is 2007-ben (így a 10 éves effektből hipp-hopp lett 5-6 éves).
Amúgy meg azt sem tudja senki, hogy pontosan mennyivel lassít az adott programon összességében (mivel ugyebár a 3D-s grafikának egy kis része csak az árnyék kiszámolása és kirajzolása), illetve hogy esetlegesen fejlődött-e ez a technika az idők folyamán - de hát az ilyen hozzászólásokkal jó kis flémet lehet generálni, és úgy tűnik ez a lényeg... -
Mardel
őstag
válasz
huskydog17 #15 üzenetére
-
huskydog17
addikt
Elolvastad Abu hozzászólását?
Az NV a gyenge hardvere miatt egy tíz éves és meglehetősen rossz hatékonyságú kódra cseréli a modern, jó hatékonyságú kódot. Ez szerinted mi, ha nem mesterséges kézifék? Szerintem elég egyértelműen az. Ahelyett, hogy olcsóbban adnák a gyenge hardvereiket, inkább visszafogják a szoftveres fejlődést.Ugyanezt mondom én is, hogy az NV VGA-i egyszerűen túl gyengék a modern effektekhez, de attól nem kéne egy 10 éves lassú kódot belerakni.
-
Logen88
aktív tag
Nagyszerű.
Én is arra számítottam, hogy a 760 ára is csökkeni fog, de ezek szerint még nem várható ilyesmi.
-
belinho
senior tag
Köszönjük, ez kár lett volna ha benned marad! Azért is külön köszönet, hogy AMD-s tulajként le NV fan-oztál.
Egy vagy két játék alapján kijelenteni, hogy mennyivel jobb ez külön szakértőre vall.
Nekem nem az árral van bajom, hanem a teljesítménnyel!
Az hogy olcsóbb az rendben van, de hogy még gyorsabb is az úgy már nem teljesen igaz, a ph-s teszt alapján igen, viszont más teszoldalak szerint, nem! -
Cifu
félisten
Ebbe kár belemenni, de a helyzet az, hogy a 3Dfx nem csak a technológiában maradt le, hanem más téren is zátonyra vezette saját magát.
A Voodoo3-nál a cég saját maga is előlépett gyártóként, szemben a ma is élő trendekkel, mely szerint a videókártya vendor alapvetően chip-eket ad el (esetleg speciális kártyákat professzionális felhasználásra). A Voodoo 4 és 5 esetében egyenesen nem szállított már chipeket külső gyártócégeknek, akik így az ATi és nVidia chipjei felé fordultak. A cég megvette az STB kártyagyártót, amely viszont nem tudta megfelelő minőségben szállítani a kártyákat, ezért sok OEM úgy döntött, hogy inkább átpártol az akkor egyre jobban erősödő nVidia és ATi kártyáihoz.
A Voodoo Scalable Architecture (VSA-100) és az SLI maga a egyáltalán nem volt rossz megoldás, nem véletlen, hogy az nVidia is főleg emiatt vette meg a csődbe ment céget.
-
LordX
veterán
válasz
huskydog17 #15 üzenetére
Nem fognak vissza semmit mesterségesen. Egyszerűen gyengék ezek a kártyák modern effektekhez, beleértve a topkártya Titan-t is.
-
LSL1337
őstag
techpowerup-nál a 770 kicsivel a 280x előtt van
nyilván fogják a 770 árát is lejjebb vinni, csak nem a konkurencia megjelenés napján délelőtt!
addig felesleges a diagram.
770 is a Ghz-hez volt árazva, most a 280X-hez lesz, csak várjatok 1-2 napot/hetet, mire kiskerben is érződni fog. -
franc0
őstag
Akartam kérni, hogy táblázatot ti se rakjatok bele.
Hol a hozzáadott érték? Sajtóközleményt smittezni mindenki tud.Segítek ha nem tudnátok, a mai internetező ha nem találja meg néhány másodperc alatt a szükséges infót, továbbáll.
Igen, a reklamációra szánok időt. Az fontos. -
kpal
nagyúr
Nv az összes kari árárt nyirbálhatná , aztán csodában lenne része
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy pont ott nem gyorsabb, amerre megy a piac. Mégpedig a számításigényes játékokban. Az egy dolog, hogy az NVIDIA előveszi és leporolja a 2003-ban kifejlesztett effektjeiket, amiket az újak helyet beleraknak az érkező játékokba, de ez nem előrelépés. 2009 óta létezik CHS a minőségi lágy szélű árnyékokra. Gyakorlatilag azóta szinte mindegyik DX11-es játék ezt használja. És idén az lesz az NVIDIA világújdonsága, hogy helyette alkalmazzák a fejlesztők a PCSS-t, amiről 2008 óta leszoktak, mert lassú és rosszabb minőséget ad, mint a CHS. Ez egy jövőbiztos stratégia, egy jövőbiztos hardveren? Értem én, hogy a Kepler csak 8 UAV-t kezel, de akkor a hardver legyen olcsó, ha már 10 éves effekteket kell használni emiatt PC-n.
A 8 UAV egyszerűen kevés! Már az Intel is 64-et támogat. -
belinho
senior tag
válasz
GeneraL_XTX #3 üzenetére
Ha azt nézzük, hogy más oldalak tesztje szerint a 760 átlag 10%-al gyorsabb mint az R9 270X, valamint a 770 is gyorsabb mint a 280X én sem csökkenteném az áraimat!
-
bteebi
veterán
A GTX 760 nem áll valami jól, a 770 pedig kifejezetten kedvezőtlen helyzetben van a jelenlegi árakat figyelembe véve. Remélhetőleg a közeljövőben lesz majd azokra is árcsökkentés.
-
belinho
senior tag
Az NV-nél nem olvasták a ph-s tesztet!
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- ASUS notebook topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali fotós kérdések órája
- LG LCD és LED TV-k
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Philips Hue – az okos lámpák királya
- Milyen légkondit a lakásba?
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Egyedi ékszerdobozka
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 512GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3077, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A520 AORUS R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Rampage SHIVA TT 500W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest