Új hozzászólás Aktív témák
-
Frozen
addikt
Nagyon elszaladt a ló ezzel a túlliheget klíma dologgal. Egész euban ugrálnak máshol pedig nem is foglalkoznak vele. Nezzuk meg amerikaban hany kamiongyorsulas es egyeb sport van mint a mocsaras vagy sziklas autok stb... Senkit nem érdekel,de az eu ugralni akar...
Nos roviden tomoren az en meglatasom az hogy kellene egy belso egesu motor kis kobcentivel allando optimalis fordulaton uzemelne ami igazabol hajtast nem de aramot termelne az elektromotoroknak annyit hogy 150km/h val halado autonak elegendo aramot tudjon termelni. Ez melle egy mini akku 50-100km ,hogy pl 60km/ h alatt az agregator nem kapcsolna be. Vagy csak akkor ha az aksi lemerulne egy bizonyos szint alá.A teljesen elektromos elég gáz ,sok ido a töltés,macsra is mindenhova töltött telepiteni. Es az akkupak is nehez plus meg sok a meghibasodasi rata is a sok cella miatt..
-
fairi
őstag
válasz
arnyekxxx #291 üzenetére
Több tényező is volt, ezek közül most is néhány probléma: pl gyorsabb feltöltés, benzines kocsik ára gyorsabban esett. Se az akksik ára, se a gyártása költség nem csökkent oly gyorsan mint belsőégésű motoré.
Villanyautó fejlődése lassabb volt mint a belsőégésűé. Önindító volt az utolsó szeg, és elhozta a belsőégés győzelmét. és utána nem volt kényszer a villanyautó fejlesztésére. -
arnyekxxx
veterán
válasz
tha_answer #270 üzenetére
Hm, az elit nem tudta kifizetni a kurblit megtekerő bácsit?
Na nekem igazából tök mindegy miben hiszel.
-
BReal
addikt
"Máshol és máshogy szennyez"
És ez bizony lényeges szempont. Nem mindegy, hogy egy külső területen a gyártás során szennyezi a környezetet, vagy a betondzsungelben irgalmatlan mennyiségű belső égésű autó még a levegőbe is pöfékel egy kis károsanyagot.
#199 hypno skate: Ha jól tudom, a skandináv országokban (elsősorban Norvégiában) a belső égésű autókra vetnek ki olyan mértékű adót, hogy drágább lesz, mint az elektromos. Nem tudom, hogy az elektromosokra van-e kedvezmény.
-
8th
addikt
-
#27070592
törölt tag
Na, látom elfogytak az érvek, nem is maradt más mint a személyeskedés.
Azt valószínűleg már fölöslegesen írom le, hogy az általad kritizált Gelencsér doki, és az őt cáfolók ebben a konkrét esetben a lehetséges közeljövő lehetséges változatait véleményezik .
Szubjektív vélemények. Ha ezeket a szavakat nem tudod értelmezni akkor sajnos nem tudunk tovább lépni. -
Noukoum
veterán
válasz
#27070592 #271 üzenetére
Ja szimpla tény. Csak attól még hogy ezt te vagy én elmondjuk nem vagyunk előrébb. És nem vagyunk ettől okosabbak.
A cáfolatok tények, úristen mi a fasz van veled ember. Van valakinek papírja és mindent elhiszel? Jó nagy palimadár lehetsz, ezekről lehet a legtöbb pénzt lehúzni.
-
fairi
őstag
válasz
#27070592 #271 üzenetére
valódi készletek pici töredékét se használtuk fel. Technika fejlődésével nőnek a kitermelhető források.
Pl Bakonyban is van aranykészletek, de nem gazdaságos kitermelni. ha arany ára sokszorzódna 2030-ban onnantól hirtelen kitermelhetőnek titulálnák.Usa nagy földgázexportőr lett, mert olcsón kitermelhető a 30 éve még nem hozzaférhető palagáz. Mivel ár emelkedik az LNG már megéri.
ha elfogy összes fizikailag könnyen elérhető készlet akkor hirtelen lehet maga a szemetünk lesz az nyersanyagforrás.Simán jobban meg fogja érni mint aszteroidabátyászat vagy elméleti mélykérgi robotikus kitermelés.Sokszor fegyveres konfliktusaink garantálják bizonyos készletek érintetlenek maradjanak. venezuelai készlet töredéke sincs kitermelve. Irán készletei is jók.
-
-
valsz még ma is bőven megfelelne az emberek 90%-ának.
Az egyetlen oka annak, hogy az EV-1 egyáltalán bárkinek tetszett, az az, hogy gyakorlatilag ingyen adták ki őket.
Érdemes összehasonlítani az EV-1-et mondjuk az első Leaf: a Leaf fényévekkel jobb autó volt, sokkal-sokkal olcsóbban, aztán az se hozta önmagában a nagy áttörést. Ebből azért nagyjából lehet látni, hogy az EV-1 hogyan teljesített volna piaci körülmények között (spoiler: sehogy). -
azbest
félisten
valsz még ma is bőven megfelelne az emberek 90%-ának, akik nem hagyják el az év 90%-ában a hatótávot. Vagy ahol divat 2-3 kocsi tartani, oda másod, harmadik autónak. A kvóta miatt született és amint kibulizták a szabályok enyhítését, eltakarították, megsemmisítették őket. Kb annak korai változata, ahogy a hidrogén autókkal bohóckodtak, amikor később újabb kvótás szabály ellen kellett valami érv, hogy miért muszáj benzinest használni örökké, pedig úúúgy megpróbálták lecserélni. Színjáték volt, csak az ev-1 túl jól sikerült. A hidrogénesnél már vigyáztak arra, hogy tényleg életképtelen legyen. Szvsz. Persze a mai akku tech már bőven köröket ver az ev-1 megoldására.
-
#27070592
törölt tag
Vegyem megtiszteltetésnek?
A "totál faszság" ebben az esetben egy jövőbeni folyamatok esetleges kimeneteleit vizsgáló szubjektív vélemény, és a cáfolatok is csak szubjektív vélemények.
Az viszont, hogy a Föld nyersanyag szempontból zárt rendszer, egy szimpla tény. -
tha_answer
őstag
válasz
arnyekxxx #267 üzenetére
Az elit kifizeti gond nelkul. Mintahogy mindig is ki is fizette. Ahogy most is kifizetik.
De a lenyeg ez:
"The real killer for the electric car was the invention of the electric starter or at least the first working one in 1911 by Charles F. Kettering of Dayton Electric Laboratories (DELCO). It was first used in 1912 by Cadillac."" -
arnyekxxx
veterán
válasz
tha_answer #259 üzenetére
azért van ott más is ha tovább olvassa az ember a forrást:
There were of course other factors in the demise of the electric car. The price of a Detroit Electric in 1914 was about $2,650 and if you wanted to upgrade to the Edison Nickel Iron batteries that went up about $600. At the same time you could buy 2 new model T's for that same $600.
http://www.detroitelectric.org -
Man0gatya
aktív tag
-
#27070592
törölt tag
Nem az évtizedekig használatban lévő eszköz zsákutca, hanem a folyamatosan növekvő igény ami egy korlátozott és véges nyersanyag bázisra épül.
Ezt állítja egy Gelencsér nevű hülye egyetemi tanár. Sztem a doktoriját is vette valahol.
Lítiumból adott mennyiség áll rendelkezésre. Ez egy száraz tény. Sem gyártani, sem a Földre behozni nem tudunk többet.
Ugyanez vonatkozik az összes többi anyagra is. Ami itt a Földön az emberi felhasználás léptékéhez képest korlátlanul rendelkezésre áll az a napenergia és a víz. Ha a jövőt tervezzük, ebből kellene alkotni valami értelmezhetőt.
(mint ahogy ezt teszik sokszázmillió éve már a fotoszintetizáló növények. Vízből, szén-dioxidból és napfényből cukrot és oxigént készítenek. Minden élő sejt ezt használja energiatermelésre. Mi is.) -
tha_answer
őstag
válasz
arnyekxxx #249 üzenetére
"ezt a kommenetemet: "Az első villanyautós projectet azért állították le mert jöttek a benzines autók és lenyomták"
akartad cáfolni azzal, hogy a"
"A kurbli kivaltasa elektromos arammal tette le a villanyautokat."tegyunk kulonbseget a kozott hogy valami piacvezeto vagy nem is letezik a piacon. a villanyautokat a kurbli tette le a sirba. senki sem allitotta hogy piacvezetok vagy barmilyenek lettek volna elotte barmikor.
annyi volt az allitas lenyege hogy az oninditonak koszonhetoen semmilyen innovacios penz nem kerult a villanyprojectbe mert megszunt a szexisege a benzinessel szemben.annyira lenyomta hogy herny ford felesege is villanyautot hasznalt a t mondell utan is
"Battery-powered vehicles retained popularity among female drivers in cities, who valued them for their reliability — they wouldn’t blow up, as gas cars were known to do on occasion — and ease of use. Clara Ford, wife of Henry, whose Model T all but decimated the electric car, drove a 1914 Detroit Electric. (What her husband made of the fact that she wasn’t driving a Ford is lost to history.) The Detroit models could run 80 miles on a single charge, with a top speed of about 20 mph. "
"In 2012 Toyota was advertising “regenerative braking”, the Detroit Electric started using that in 1915…. The real killer for the electric car was the invention of the electric starter or at least the first working one in 1911 by Charles F. Kettering of Dayton Electric Laboratories (DELCO). It was first used in 1912 by Cadillac."
https://cleantechnica.com/2014/04/11/henry-fords-wife-wouldnt-drive-model-t-kept-electric-car/
-
azbest
félisten
válasz
#27070592 #254 üzenetére
Nem zsákutca és mégegyszer: nem fogják megsemmisíteni a drága akkukat, hogy magas legyen a darálóban a százalék. Évtizedekig is tudnak használni egy cellát. Még később fog egyáltalán oda kerülni a többségük, hogy fel kelljen dolgozni őket. Majd akkor nő a százalék a darálóban.
Hülye az, aki azt mondja, hogy évtizedekig használatban lévő eszköz zsákutca. Vagy hazudik.
Forgatjátok keresztbe kasul a tényeket, hogy nagy kínlódva fikázhassátok az akku technológiát. Ilyen tartósfogyaszátási cikk régen volt már, amit ennyere tartósan használnak és nem kell fél évente megsemmisíteni, feldolgozni.
Fognak gyártani újakat nyersanyagból igen. Nyersanyag is van bőven. Ahogy már korábban is linkeltem, más területek "hulladéka" (tengrvízből édesvíz gyártás) is kiváló alapanyag lithium kivonására. Csak persze először a legkönnyebben és legolcsóbban elérhetőt használják, ahol a természet már elvégzett egy-két lépést előre.
-
#27070592
törölt tag
Az 5% a tényleges recycling arányt mutatja, amikor a (drágán) visszanyert nyersanyagokból új akkucellák lesznek.
A reuse egy másodlagos kört jelent a felhasználásban, ami lehet hogy 58% de ez semmit nem old meg az új akkuk iránti növekvő igény problémájából, amit csak új akkuk legyártásával (tehát az alapanyagok bányászatával) lehet kielégíteni. Erre mondja több, a témával foglalkozó szakember: zsákutca. -
azbest
félisten
válasz
#27070592 #234 üzenetére
az 5% szomorú valóság lehet nem is olyan szomorú. Lehet ledarálásra és nyersanyagok visszanyerésére (recycling) kerül 5% az akkukból. De közben 58% -ot írnak több helyen is arra, hogy újra felhasználják őket (reuse). [link] Tehát nem kell ledarálni, hanem a cellák más eszközökbe kerülnek át. Nehéz pontos adatokat látni, mert sok esetben nem nagyipari módszerekkel használják fel őket.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
cinemazealot #248 üzenetére
Mi anyámtól örököltünk egy használaton kívüli számlát amin 12 forint volt, ezt a közjegyző felosztotta 3 egyenlő részre amit a bank többszöri meglátogatása után szépen elutaltak nekünk majd jött mindhármunknak a postai levél a 4ft-os utalás sikeres teljesítéséről.
Tavaly elrontottam egy utalást a gyerek iskolai étkezésre, talán 2Ft-al kevesebbet fizettem. Pár hét múlva hozta a postás a felszólító levelet, hogy elmaradás van, legyek szíves mihamarabb kiegyenlíteni a 2Ft-os tartozást
-
arnyekxxx
veterán
válasz
tha_answer #245 üzenetére
ezt a kommenetemet: "Az első villanyautós projectet azért állították le mert jöttek a benzines autók és lenyomták"
akartad cáfolni azzal, hogy a
A kurbli kivaltasa elektromos arammal tette le a villanyautokat.amit továbbra sem támasztottál semmivel alá, viszont elegánsan nem veszed figyelembe, hogy a villanyautók már akkor is a periférián voltak amikor az öninditó még tervezőasztalon sem létezett. Valamival azért légyszi támaszd már alá, hogy a korai villanyautók jellemző vezetője nő volt.
-
cinemazealot
addikt
Nekem egyszer a Vatera számlázott ki 1 Ft-ot, de rendes volt, felkínálta a bankkártyás fizetési lehetőséget, amivel éltem is. Kattintottam a levélből, átirányított a SimplePay felületére, az viszont nem tudta végrehajtani a műveletet. Kiderült, hogy a kártyakibocsátóm (CIB) utasította el a tranzakciót. Írtam is a CIB-nek, hogy WTF, erre azt válaszolták, hogy e-mailben sajnos nem tudnak tájékoztatást adni, szíveskedjek telefonálni vagy befáradni valamelyik bankfiókba. Aha...
-
arnyekxxx
veterán
válasz
tha_answer #241 üzenetére
még mindig nem igazoltál semmit csak van egy állításod amit a számok cáfolnak.
-
#27070592
törölt tag
nincs mit újrahasznosítani
Így igaz, a cikk is 10-15 éves időtávot említ, amikor az addig eladott és elhasznált villanyautók millióit cserélni fogják.
A gondok akkor fognak súlyosbodni amikor az elhasznált akkukat is millió tonnás mennyiségekben kapja meg az (addigra talán felfuttatott) újrahasznosító -ipar. -
tha_answer
őstag
válasz
arnyekxxx #240 üzenetére
Legvarakkal boxolsz.
A belvarosi rohangalos elektromos autokat az onindito nyirta ki 100 eve.
En ezt allitottam es kerdezd csak meg a noket idosebbeket stb h kurblizni akarnak vagy sem....
Ha 100 evig egy szuk de fizetokepes piacra van fejlesztve az elektromos auto akkor ma nem itt tartanank, ez volt az oninditos allitasom lenyege.
Ezt vagy hajlando vagy belatni vagy nem, az h amugy mennyi benzines lett addigra eladva, ebbol a szempontbol teljesen irrevelans mert a belvarosi szaladgaloanyukas elit retegnek nagy valoszinuseggel lett volna annyi vasarloereje h ne tunjon el teljesen a piacrol az elektromos jarmu.Ennyit alitottam, azt mar te vetitetted bele magadnak h azt az allitast h az onindito elott nem volt elterjedve a benzines.
Hol is allitottam ezt? Ja hogy sehol... -
arnyekxxx
veterán
válasz
tha_answer #235 üzenetére
Ez elég gyenge minőségű forrás a kijelentésed alátámasztására.
Maradjunk a tényeknél, önindító nélküli T modellből százszor annyit adtak el az első 10 évében mint ahány elektromos autót összesen eladtak addigra, ezt az arányt elég nehéz az önindítóra visszavezetni.
-
8th
addikt
Az apróért is le kell hajolni. Qrva szánalmas.
-
válasz
#27070592 #234 üzenetére
Az ipari méretű liion újrahasznosítást nagy részben az akadályozza, hogy nincs mit újrahasznosítani.
A telefonok meg laptopok akksijai sajnos ilyen szempontból értelmezhetetlenek, az autóakksisk meg köszönik szépen, de egyelőre teljesen jól vannak, nem kell őket reciklálni. -
tha_answer
őstag
válasz
GoldhandRent #231 üzenetére
Dehogynem tarthatsz, ha fizetsz eves dijat amibol lesz penz a gyerekeid tanarainak is plusz fizetesre.
A kellemes helyek korlatosak. A belvaros tipikus kellemes helynek szamit. Az h megveszel itt egy lakast, meg nem jogosit fel arra h 10nm aza 10m forintnyi kozhelyet csak azert olcsobban hasznalj mert volt penzed belvarosi lakasra.
Nyilvan nem rakos meg pesterzsebet meg ilyenek hanem a koruton belulre ertve, h a helyiek se kapjanak parkolasi kedvezmenyt.
-
#27070592
törölt tag
Azért az nem meglepő hogy Musk ilyet soha nem mondana, baromi rossz marketingje lenne.
Viszont 5% a szomorú valóság perpill. -
arnyekxxx
veterán
válasz
GoldhandRent #231 üzenetére
kérdem én, miért ?
Mert nem praktikus. -
-
GoldhandRent
őstag
válasz
tha_answer #218 üzenetére
igen, bpn belül természetesen (agyrém)
ezzel mindenkivel kicseszel (nem te, de érted) szerintem.
ha most én helyi vagyok, (vagy vidéki, de el van intézve a parkolóhely), akkor ne tartsak autót azok miatt, akik a sarki boltba is autóval mennek ? merthogy miattuk van a dugó és a parkolóhely hiány is. ha kell, vagy szeretnék el tudjak már menni nyaralni/pihenni (vagy haza) saját autóval,
amikor meg nem használom had parkoljak már a ház előtt (mint ahogy vidéken is a ház előtt parkolhatok)kicsit elgondolkozva a leírtak után, ha ezt csak a kifejezett belvárosra vezetnéd be, és cserébe lenne nagyobb/több/jobb P+R a peremvidéken, akkor még lehet OK
#219Man0gatya
más is írta korábban, hogy a hidrogént el kéne vinni a kutakhozkérdem én, miért ? mármint vigyem oda az áramot (ez pipa) és készítsem ott helyben a hidrogént.
a vizet, na azt oda kell vinni, de most is megy oda a tartálykocsi, ami sokkal veszélyesebb, mint sima vizet hurcolni -
arnyekxxx
veterán
válasz
tha_answer #226 üzenetére
Gondolom ezt alá tudod támasztani.
-
#27070592
törölt tag
Egy pár hónappal ezelőtt készült interjúban mondta, fent van YT-n is de most nem tudom előtúrni.
Ő egyébként nem azt mondta hogy fölösleges az újrahasznosítás, csak kb annyit hogy a lítium sok helyen elérhető.
Az újrahasznosítás üzletileg veszteséges jelenleg. Tehát állami támogatás nélkül senki hozzá sem fog. -
#27070592
törölt tag
válasz
Man0gatya #219 üzenetére
Ellenben az akkutechnologia az én életemben is óriásit fejlődött... és fog is fejlődni...
A lítium ion akkutól eljutottunk a lithium-ion akkuig.Musk is megmondta: lítium van bőven, amíg rentábilis a bányászata addig szarjunk bele hogy csak az öt (5) százaléka kerül újrahasznosításra.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
tha_answer #224 üzenetére
Gondolom ezt alá tudod támasztani.
az önindító 1919-ben lett kvázi alapfelszerelés a T modellben, addigra már eladtak belőle több milliót. Villanyautóból meg futott vagy 30ezer az USA-ban. És volt olyan 30km/h-s végsebességük (az aksikímélés miatt). A T-nek meg 65-70.
-
-
Man0gatya
aktív tag
kötelező körök... tudod miért állíttották le az első villanyautós projektet? merthogy a hidrogén... én valahogy azóta sem látok tömegesen hidrogénes kocsikat.. ellenben villanyautót annál többet... jah ez 40 éve volt... 40 év alatt nem tudtak a hidrogénes autok elterjedni ellenben az akkor leállított villanyos csak utat tört... a hidrogénes kocsik nem lesznek, mert számtalan megoldhatatlan probléma van kezdve a hidrogén szállításán át, a tárolásán át, óriási balesetveszélyen át a drága technologián át. Ellenben az akkutechnologia az én életemben is óriásit fejlődött... és fog is fejlődni...
-
tha_answer
őstag
válasz
GoldhandRent #214 üzenetére
" 10 kilómétert a munkahelyéig"
Azaz bpn belul.
Nezd ha vki akkor en ki nem allhatom a soteteket legyenek azok zoldek vagy barmilyenek, de itt ebben speciel igazuk van, h a helyi lakosok parkolokedvezenyet kell elvenni. Azaz a kenyelmes letet kell adoztatni. Fizetni fog aki megteheti, abban biztos lehetsz. -
GoldhandRent
őstag
válasz
tha_answer #210 üzenetére
Hát nemtom
Személyes tapasztalatom inkább az, hogy mindkettő, de leginkább egyik a másik miatt.
Általában munkaidő - x órától munkaidő vége + x óráig nincs, vagy alig van parkolóhely.
Egy átlag hétvégén kb bárhol le tudsz parkolni, ami ugye azért van, mert
1. nem dolgozik mindenki (nem ingáznak az adott helyre autóval akár 2 utcával arrébbról)
2. lehet nincsenek otthonHétköznap meg mindenki IS dolgozik, aki viszont nem, az lehet, hogy nincs otthon.
Rettenet sok ember képes minden egyes nap a dugóban csücsülni EGYEDÜL (a SUV-jában) arra a 3/4--1 órára, amíg az autójával megteszi azt a 10 kilómétert a munkahelyéig, amit bicóval vagy e-rollerrel 30 perc alatt megtehetne
Szvsz, ha csak ezeknek az egyéneknek a fele rollerra pattanna, nem lenne se dugó, se parkolóhely hiány. -
A gond, hogy alapvetően az emberek többsége a jelenlegi kényelmes életének jövőbeli alternatív megoldásokkal való biztosításán gondolkodik, ahelyett hogy a jelenlegi kényelmes életük amúgy feladható, szükségtelenül pazarló részeinek feladásán gondolkodjon.
Csak szólok: elbasztuk!
Menthetetlenül tönkre tettük a földet, és fel se fogjuk, hogy nem azon kéne agyalni, mit hogyan pótolunk, hanem azon hogy miképpen fogunk alkalmazkodni a ránk váró súlyos következményekhez. -
tomcat78
őstag
Kérdésre nem illik kérdéssel válaszolni
De, hogy világos legyen: Nyersanyagok, tervezés, gyártás, logisztika, minden, ami ahhoz kell, hogy egy autó megmozdulhasson. Igen, ebbe bele tartozik az autó által használt energia is. Ez pillanatnyilag nagyjából 15 vs 23 %. Az volt a kérdés lényege, hogy egy generált fejlesztési háború nem e ront a meglévő kb 8% előnyön. -
tha_answer
őstag
"Budapest: le kell számolni a parkolási tévhitekkel
Az utóbbi idők felmérései alapján két tévhittel is le kell számolni a budapesti parkolással kapcsolatban, és sok minden arra mutat, hogy a parkolási gondokat megoldása első lépcsőben, és leghatékonyabban az általában magas lakossági parkolási kedvezmény csökkentése lenne.Első tévhit: a belvárosi parkolóhelyek többségét az ingázók gépkocsijai foglalják el. Tóth Csaba, a Levegő Munkacsoport Szakértői Testületének tagja elmondta, hogy a nem helyi autóhasználók, azaz az ingázók a parkolóknak csak kis részét (napszaktól függően 5-20 százalékát) foglalják el, ráadásul főleg nappal, amikor jellemzően sokkal kisebbek a parkolási nehézségek. Egy Újlipótváros által készíttetett parkolásfejlesztési tanulmány szerint a parkolási gondok alapvetően este kezdődnek, mikor az autót használó lakosok hazaérkeznek."
https://telex.hu/kulfold/2022/05/16/bukarest-parkolas-hetszeres-ar
-
t72killer
titán
Noigen, középkori figuráknak sajna nehéz elmagyarázni az űrsikló működési elvét
.
A legtöbb helyről, ahol bevezették, olyan visszajelzéseket kaptam, hogy minimum nem romlott a teljesítmény, mérhetően alacsonyabb erőforrás-felhasználás mellett.#207: akkor félreértettem, a nyersanyagot írtad (fosszilisnél kőlolaj/földgáz/szén - elektromosnál az, amiből az áramot generáljuk)
-
tomcat78
őstag
-
válasz
t72killer #201 üzenetére
Volt szerencsém anno részt venni egy Budapest közlekedését elviselhetőbbé tevő szakmai egyeztetésben. Pontosan ezt javasoltuk többen is: hogy első sorban meg kéne próbálni a felesleges utaskilométerek számát visszaszorítani. Hivatalosan nem utasították el a javaslatot, mivel pillanatok alatt dugába dőlt az egész, de az azért elhangzott, hogy nehogymá' a gazdasági teljesítmény kárára akarjunk közlekedést javítani. Nyilván megértették, hogy mi a javaslat lényege.
MaCS
-
tomcat78
őstag
Csak egy kérdés: Van valakinek fogalma róla, hogy mindent egybevetve az elektromos autók energiahatékonysága milyen a nyersanyagtól indulva addig, hogy megmozdítja az autó tengelyét? A belsőégésűnél 15% körül van. Ezt csak azért érzem érdekes kérdésnek, mert egy esetleges akksi fejlesztési háború azért alávághat az elektromos energiahatékonyságának. Pláne, hogy olyan nagy érdemi fejlődés nem nagyon volt ezen a fronton. A Toyota által képviselt vonalban több potenciált látok ilyen téren. Legalábbis egyenlőre.
-
t72killer
titán
válasz
tha_answer #202 üzenetére
. SzVSz egy "covid szintű" - azaz kivitelezhető, lévén másfél évig kivitelezték - HO-val több környezeti lábnyomot lehetne csökkenteni, mint kb bármi mással, beleértve a villanyautósdit (ha maximálisan hiszünk a villanyzöldeknek). Sokan még kocsit se vennének: egyáltalán nem ritka, hogy egy család vagy együttélő pár 2 kocsit üzemeltet, merthogy kétfelé jár melózni. Ha csak az egyikük HO-t kap, máris elgondolkodhatnak rajta, hogy kell-e 2 kocsi =ugrott egy komplett 4kerekű legyártása, etetése, szervizelése, parkolása...
Kőkeményen kéne ezt nyomatni, már csak azért is mert az egyik akut problémánk itt €urópában, hogy nincs hely. Se az utakon, se a metrón, és telek sincs.
-
t72killer
titán
válasz
tha_answer #200 üzenetére
Évek óta ugatom, hogy az irodai alkalmazottat ne utaztassuk már hótt feleslegesen napi 60km-t/városi tömegnyomorközlekedésen napi 2-3órát. A 90es években az internet terjedésével nagy volt a lelkesedés, hogy széles tömegek dolgozhatnak majd otthonról. Aztán egy frászt, egymás után húzták felmég a legutóbbi évtizedben is a vasbeton ketreceket, ahol a főnökség kiélheti perverzióit a dolgozón. Felesleges épület, felesleges területhasználat, felesleges közlekedés, felesleges energiapocséklás. Ha 3 billentyűmasszírozóból csak 1et HO-ra lehet küldeni, a billentyűmasszír-túlsúlyos €urópában érezhetően kevesebb lenne a dugózás-légszennyezés-stressz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Két nap múlva itt a Xiaomi 17, van egy pár hivatalos fotó is róla
- Óra topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Milyen TV-t vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- iPhone topik
- pusszycat: JEYI - okos, színes, interaktív, ssd külső ház.
- További aktív témák...
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- LG SN4 soundbar hangprojektor 6 hó garancia, számlával!
- BESZÁMÍTÁS! 64GB (2x32) Kingston HyperX Renegade 2666MHz DDR4 garanciával hibátlan működéssel
- LG L192WS monitor eladó: 19" 1440 900
- Garmin Forerunner 405 GPS óra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest