Új hozzászólás Aktív témák
-
szacsee
nagyúr
Ok, akkor azzal érvelsz, hogy hamisak az alábbi feltevéseim amik írt formában szaksajtóban külföldi oldalakon is szerepel.... AMD vs NV vitát nem fokoznám, csak felsorolnám ami az előző 1-2 évben történt.
V-Sync-el kapcsolatban ami tudjuk, hogy sajnos létező probléma a két gyártó elképzelése..
NV Adaptive Sync támogatás lemondása.... mert már csinált dedikált hardvert magának (G-Sync)
Viszont míg az Adaptív Sync-hez elegendő egy FW update, addig a G-Synchez új monitort kell venni.
NV vs Vesa & AMD (Az Adaptive Sync implementációja a Free Sync)
Itt szigorúan játékos szempontból a VESA nyert NV-vel szemben szvsz.Kb Vista óta nem történt előrelépés a hangok terén ami a játékipart illeti.
AMD az új GPU-iba már elérhető a True Audio
NV sehunA Mantle után az OpenGL és a DX is frissül.
Az intel demonstrálta az MS-el a DX12-t
Gondolom MS sem azért csinálja a DX12-t mert az AMD a mantlival a saját CPU limitjét kívánja kitolni.
MS-t ismerve az anyját 20 forintért is eset, így szélesebb körben gondolkodva rájött, hogy egyszerűbb a konzolokról átírni a játékot a saját OS-e alá, amivel esetleg vásárlóbázist tart meg... no meg a Win X-nek az
eladásain is meg fog látszani.
NV sehunLinux: Valve jött a Steam OS-el mert azt hitte.... node
ezzel kapcsolatban Khronos fenti lépés (ami a játékfejlesztők kényszerítése miatt lehet csak) és erre most AMD is lépett, így 2 API is düböröghet pingvin alatt.
NV-nek voltak és vannak is jó driverei linux alá és most ezt megfejelte egy PhysX elérhetőséggel... na bumm
Melyik játék is fut linuxon ami használ PhysX-et.
Gondolom érted az iróniát. Mi viszi előre a játékipart, ha a PC-s platform állítólag halálra van ítélve.
Tény a VGA piac visszaesőben, senki nem fog hatalmas fejlesztési költséget ölni a PC-s dedikált VGA piacba, ha nem tudja profittal eladni a saját termékeit. Ezt szélesítik, próbálják elérhetővé tenni minden platformon és ahol több akadály van ott azt megszüntetni.
Külföldi oldalakat is linkelhetek, de ezen a fórumon magyarok vannak és drága anyanyelvünkön beszélő fórumtársak, így ezt kihagynám, de ha gondolod és van rá igény a következő hozzászólásomban linkesítem az állításaim. -
szacsee
nagyúr
Kíváncsi vagyok mi sül ki belőle.
Mindenesetre jó stratégiának tartom az AMD lépését, mert próbál megállni több lábon, mint az összes többi HW gyártó. Ideje lesz SW-t is fejleszteni (linux driver régebben nem volt túl híres amd oldalon).
Anno mikor 9800Pro-val toltam sokszor irigyeltem az NV tábort, mert sok játék elején díszelgett a "The Way It's Meant to be Played!" logó. Az AMD a 2900-as széria bevezetésekor is próbált újat mutatni, de korai volt, no meg a mai napig próbál újat mutatni, illetve más ösvényt járni ahogy észreveszem. A két konzol APU és a Mantle nagy dobás a részükről, ha a játékfejlesztők is mögöttük állnak. A DX12 pedig a felhasználóknak is kedvez elég jól (NV oldalon is).
NV válaszára leszek kíváncsi igazán, mert a HW-be nem fog betekintést engedni, innentől kezdve nem kérdés mit fog lépni, de nem lehet a végtelenségig húzni ezt az álláspontot, mert gyakorlatilag most Ők a legnagyobb akadálya a PC-s játékipar fejlődésének. (értsd jól eddig olvasottak szerint AMD-re optimalizálni nem tart hosszú ideig, míg NV-re csak kísérletezgetéssel tudnak optimalizálni... @ a játék fejlesztése szempontjából elvihet annyi időt, amit normális bugfix-re, egyéb elemek kipofozására költhetnének a fejlesztők).
NV-nek az autó piac és ARM a jövő, leszarja a PC-s piacot ahogy elnézem kérdés az hogy az NV fanoknak mikor esik le...
Peace, mielőtt még flame keltéssel vádolnátok, de ezek tények.ON: Linux jó dolog, talán a játékfejlesztők ha mellé állnak, akkor a 3rd party progik is megszaporodnak úgy, hogy akár elsődleges OS-ként is funkcionálhat. Sajnos nálam pár magyar fejlesztésű szoftver miatt ez kiesik, de egyik kisebb gépen már dübörög a pingvin.
-
Lomha 8V
addikt
Kíváncsian várom, hogy mi lesz ennek a vége. Még pár évig húzzák ki a jelenlegi cuccok, mert tavaly vettem új gépet.
-
dwq
újonc
válasz
SirCsimbók #113 üzenetére
Linux ingyé van
Ezért is keres dollár milliárdokat a Red Hat. :-)
-
leviske
veterán
Pl: az EA jelen van PC-n, és mobilon és általánosságban kérhette. Ubisoft úgyszintén, Activision is, stb. Nem kell rögtön arra gondolni, hogy az egyik, 5 évente játékot piacra pakoló kisbanda akaratának rakták össze a konzolokat.
Emellett az ismerés alatt lehetne megismerést is venni és úgy meg már ésszerűbb csak ARMv8-ra és AMD64-re koncentrálni, mint fenntartani egy 3. irányt a "könnyebb portolás érdekében".
-
Sir Ny
senior tag
Ha mar egyszer arra hivatkoztal, hogy az arm-x86-t jobban ismerik (mas piacokrol), akkor igen, az ismere's kotelezove tenne.
Amugy kik akartak ARM-ot POWER helyett? Ugy saccolom, az elozo generaciora fejlesztok <10%-a dolgozott ARM-ra. Ha veletlen egy jatekot kiadnak mobilra is, akkor is egy masik, direkte mobilos csapat vegzi a portolast, es ok is javaban, nem kozvetlen ARM-ra. Nem is ertem. Kikre gondolsz?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Integrációt kértek. Azt tolmácsolták, amit a fejlesztők igényeltek. Illetve tudom, hogy 1 TFLOPS volt a minimum teljesítmény, amit hozni kellett.
Az ARM nem lehetett gond. Egy speciális ARMv8-as mag hozható lett volna 2014 elejére, de még 2013 közepére is.(#138) Sir Ny: Powert nem nagyon akartak a fejlesztők. Az is kérés volt, hogy ha lehet, akkor ARMv8 vagy AMD64 legyen. Ezeket a többi piacról jobban ismerik.
-
haddent
addikt
Az M$ konkrétan APU koncepcióval állt a gyártók elé, tudták, hogy mit akarnak? Csak mert akkor az ARM? -en kívül igazából a többi két cég nem tudom nagyon mit akart... A Qualcomm és az nVidia is az ARM chipjeiből él, nem (leszámítva persze a grafikus chippet nvidia részéről, dehát azzal egymagában sokra nem mentek volna)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jim Tonic #135 üzenetére
A PS4-ért nem ugráltak, mert a Sony nem hirdetett tendert. Megkérdezték az AMD-t, hogy elvállalja-e, és ja elvállalták. Az MS kiírt egy tendert részt is vett rajta a Qualcomm, ARM, NVIDIA is. Mindegyiküknek az volt a baja, hogy az MS legkésőbb 2014-re akarta a rendszerchipet, de ők 2015-nél hamarabb nem láttak rá esélyt. Mivel nagyon nagy volt a csúszással járó büntetés, így végül maradt az AMD. Ők még 2013 végére bedobták.
Az NVIDIA mondta, hogy már nincs a konzolpiacon haszon. De nemrég azt is mondták, hogy a Tegra K1 elsődleges piaca a konzol lesz.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jim Tonic #133 üzenetére
Most jóval combosabb üzletet kötöttek. Az előző generációs konzolokból azért nem volt sok pénze a beszállítónak, mert licenc volt az egész. A kockázatot a konzolgyártó vállalta, fizette a fejlesztést, és a lapkát nem vette meg, hanem a kész termék sematikus dizájnját megvásárolták a szükséges IP-kkel. A gyártást a konzolgyártó végezte, és az eladott gépek után kaptak 1-3 dollárt az eredeti fejlesztők.
Az AMD OEM konstrukciót kötött, tehát nem adták el az IP-t. Ezzel vállalták a kockázatot, a fejlesztést, a gyártást, és cserébe 20-30 dollárt is elraknak lapkánként. Ezért van az, hogy a két konzol szállításával a graphics részleg eredményei megduplázódtak. A VGA-k összesen nem hoznak annyit, amennyit a PS4+X1.
Az elemzők is ezért mondják, hogy a Sony és az MS nagyon előnytelen üzletet kötött. -
KraX
őstag
-
válasz
#32839680 #126 üzenetére
A Metal csak iOS-re jon, azon egyszeru okbol, hogy csak oda gyart GPU-t az Apple, vagyis csak oda tud drivert irni.
(Egyebkent lehet talalni olyat is, aki az OGL ES-t szidja.)haddent + Sir Ny: nem, az API nem program es nem fut sehol. Vannak olyan programok, amik egy adott API-t hasznalnak, vagy azt kinaljak, de azok meg konkret programok es nem maguk az API-k. Kb. olyan a viszony, mint a szabasminta (API) meg a ruha (program) kozott.
-
SirCsimbók
tag
válasz
SirCsimbók #121 üzenetére
én azért bízom a community bölcs éleslátásában, hogy a Valve aljas ármánykodásának nem ülnek föl, és nem fejlesztik ingyé a Linuxot nekik
szerk.: de még kernelt se fordítanak nekik, bármit is jelentsen a szó. mármint 2 szó
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem Rory beleszólása zéró a Mantle-be. Ezt a projektet inkább Guennadi Riguer és Brian Bennett intézi. A csapat megkapja a pénzt és olyan fejlesztésre költik, amire akarják. Teljesen logikus dolog ehhez úgy hozzáállni, hogy a partnereket megkérdezik mit szeretnének látni a következő verziókban. Ennek két előnye is van. Az egyik, hogy a partnerek Mantle támogatók maradnak, mert biztos megkapják azt, amire vágynak. A másik pedig, hogy a Mantle egy olyan API-vá válik, amit muszáj követnie a Microsoftnak, mert a fejlesztők mostantól nem fogják a GAB-ot ostromolni az ötleteikkel és könyörögni a beépítésért. Ezentúl kérnek funkciót a Mantle-be és részükről le van zárva. Ha az MS támogatja az új DX-ben, akkor támogatják ott is, ha nem, akkor marad az eljárás Mantle-only.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon gyakori lesz. Ezért kértek integrációt.
(#97) Sir Ny: Az Oxide az AMD partnere. Azért léptek kapcsolatba velük, hogy ha van valami, amit meg akarnak csinálni, de szabványban nincs rá lehetőség, azt az AMD lehetővé tegye a Mantle-ben. Ez egy szimpla érdekkapcsolat. Az Oxide örül, hogy teljesíti egy hardvergyártó a rendkívül specifikus igényeiket, míg az AMD örül, hogy exkluzív programfunkciókat kapnak a hardvereik.
-
SirCsimbók
tag
én meg már csak azt az egyet nem értem, hogy mit sír a konzolosok szája, hogy gatya a hardver
szerintem az általuk kifizetett hardver pont annyit tud, mint az ára
ha dupla teljesítményt akarnak, kétszer annyit kéne kiperkálni, mondjuk 150k helyett 300-at.
vagy rosszul látom a kérdést?
-
SirCsimbók
tag
húha, alig találtam meg a jelszavas cetlimet ebbe a kuplerájba itt magam körül
"A Valve nem arra játszik, hogy a Linux ingyenes, hanem csak egy válasz arra, hogy az MS konkurenciája lett."
dehogy nem arra játszik. hát minden konzolban (XB1, PS4), amit eladnak, benne van az oprencer ára is, amit mi, végfelhasználók megspórolni se tudunk. ezek egyáltalán nem ingyé vannak, mint pölö a Windows bármelyik verziója, ami, mint tudjuk de facto freeware
már ezzel egy csomót akarnak kaszálni Valve-ék
de az AlienWare jól beintett nekik a múltkor, jót röhögtem
vinnyócpontéggye adják a steamboxot LOL
-
haddent
addikt
Akkor félreértettem amit írtál előzőleg, vagy te amit én. Igazából kérdés/felvetés volt, nem volt szándékomban azt állítani, hogy márpedig nyílt lesz.
#112 Sir Ny az első felével teljesen egyetértek a második felével továbbra sem. Mi a baj az új megközelítéssel? Az eddigi irány már évek óta áll a s***ban, a gyártástechnológia topog ide-oda és azt a kis fejlődést se kapjuk meg mert drága lenne gyártani, nagyon újat tranyók terén se mutogatnak, még az intelék sem (pedig ugye ők állnak baromi jól a közvélemény alapján). Ez egy új irányzat, meglátjuk mi lesz belőle. Látszólag a konzolok által illusztrálva simán jól bejöhet. A PS4 apuja (ami hazaküldi az XO -t ugye) sehol nincs egy ~2 évvel ezelőtt csúcs pc -hez sem, számokban. Viszont mégis tud esetleg majd újat mutatni még a pc -seknek is. Ezen kár vitatkozni, nem mi döntjük el. Vagy bejön vagy nem.
-
pakriksz
őstag
válasz
SirCsimbók #113 üzenetére
egyébként a grafikus api az legkevésbé a fejlesztőktől függ, mint látható az opengl-el is az a baj, hogy a gpu gyártók nem tudnak megállapodni, telerakatják az ogl-t gyártospecifikus kiegészítőkkel, agresszív kismalacként viselkednek egymással (nv szerint minden rossz amit az AMD akar belerakni, intel szerint meg csak az jó amit ő akar).
-
kispx
addikt
válasz
SirCsimbók #113 üzenetére
A linuxosok nem ingyen dolgoznak, hanem pénzért. Pár évvel ezelőtt erről még Captain Obvious is csinált egy felmérést. A Valve nem arra játszik, hogy a Linux ingyenes, hanem csak egy válasz arra, hogy az MS konkurenciája lett.
-
SirCsimbók
tag
ne már, szörny, már megint kénytelen vagyok összevitatkozni veled. pedig a #109-es HSz-ed annyira ott volt, hogy visítottam a röhögéstől
az AMD-nek elemi érdeke minden más konzolpróbálkozást eltiporni (nagyon csúnya szó, elismerem, meg az AMD nem is ilyen)
egyeduralkodók konzolfronton, könyörgöm. minek kéne nekik a SteamBox? (vagy hogy a hajamba híjják)
-
-
Sir Ny
senior tag
Ne dolj be neki! Ha csak a nevezeket tagadod, elismered vele, hogy minden, ami fut valahol -ba beleesik az API. Merhogy GPU-n fut. Ezert program. Ezert forraskodja van. Amely mondatokkal nem az a baj, hogy mashogy ertelmezik a dolgokat mint ahogy mindenki, hanem mert akarmilyen ertelmezesben ertelmetlenek.
(#111) pakriksz: mivel konzolban csak AMD van, steamboxbol meg AMD,nv es intel is, ha ugy vesszuk hogy ugyanakkora jatekosbazisert indulnak, akkor az AMD-nek nem erdeke, hogy a steamboxot mint olyat felfuttassa a konzolok ellen, amelyekben mind AMD van, es nem a harmadukban.
-
pakriksz
őstag
válasz
SirCsimbók #107 üzenetére
az amd-nek tökmindegy hogy a konzolba veszik meg az APU-ját, vagy pc-re a GPU-ját, úgyhogy igen "érdekes" az elképzelésed... Ha úgy lenne ahogy te képzeled, eleve nem is csinálták volna meg a mantle api-t...
-
stratova
veterán
Én a 3-on jót mulattam
, pedig nem lehet éppen Nvidia pártinak nevezni.
Szerintem jól mutatja az "ezer felé fejlesztünk" állapotot. Több olyan szoftveres megoldás is kikerült már AMD-től, amit (kapacitáshiány, támogatottság, piaci részesedés?) valamilyen okból nem sajátjukként dobnak piacra, vagy nem kötik licencfizetéshez. Ilyen a FreeSync -> Adaptive Sync (VESA szabvány) és Lightning Bolt -> DockPort (VESA szabvány). -
SirCsimbók
tag
sőt, többet meg jobbat mondok:
véleményem szerint/in my opinion/meiner Meinung nach az AMD már MOST IS a tutkó befutó a következő konzolgenerációra
most, 2014-ben is biztos, hogy mindkét konzolt ők fogják gyártani (vagy legalábbis megtervezni) úgy 2020-ban
na, erre varrjatok gombot
jól kiütötték a nyeregből az Intelt is meg az nVidiát
nem mintha sírna a szám a zöldek vagy a kékek miatt
-
SirCsimbók
tag
na, akkor ON-topikkodok:
az AMD azért nem fogja megcsinálni Linuxra a Mantle-t (használhatóra, azaz lehet hogy valami gányt kiadnak, de az messze lesz a "JÓ"-tól), mert a Valve is konzolaspiráns, a konkurenciája az AMD-nek
az AMD nem lehet akkora hülye, hogy az ellenség szekerét tolja, én legalábbis nem így ismerem őket
-
mzso
veterán
Úgy érzem nekem szól akkor.
"nem csak a klasszikus értelemben vett "program" a program, hanem minden [..ami fut a számítógépeden..]"
Szerintem meg a klasszikus értelemben vett program az a programnak a definíciója. (Nem mintha a "klasszikus értelem" önmagában jelentene valamit).
Viszont az API nem fut sehol. Nem is program. Egy interfész aminek specifikációja van. Ezt implementálhatja az alkalmazás és a driver (ezeket hívhatod programnak) is hogy tudjanak együtt dolgozni "valamin". Erősen kétlem, hogy a driverek nyílt forrásúak lesznek. -
haddent
addikt
Látni lehet, ahogy a 3 egymást szorosan követő hsz. -ed közben valami egyre jobban elpattant a fejedben
Most viccen kívül, ez a 3. már még csak nvidia fan leszólásnak / trollkodásnak is kevés lett, nem?A másik kettőben még volt valami lényegi információ, megalapozott vita stb... De ezekután egy 4. hsz -re is kiváncsi lettem volna. Mellesleg játékprogramozó != játékprogramozók munkáját lehetővé tevő API programozó.
Egy előző hsz. -hez (ez nem neked szól kérlek ne vedd magadra): nem csak a klasszikus értelemben vett "program" a program, hanem minden [..ami fut a számítógépeden..],hiszen fel lehet véges lépésben darabolni szekvenciára, elágazásra, ciklusra, elemi programokra (értékadás, skip, abort) stb.. De ne menjünk bele, csak a lényeg, hogy a kötekedés az nagyon felső fokon megy alapok nélkül.
-
KraX
őstag
Az OGL API-ra nehez idok jarnak. Az Apple is szakit a hasznalataval es helyette jon a METAL az almas gepekre.
-
mongoose123
aktív tag
AMD Driver és a linux kapcsolatán kellene előbb javítani. pl a HD7870 Tahiti változattal el sem indul, ha mégis akkor pedig drivert nem lehet telepíteni hozzá.
-
Sir Ny
senior tag
"Az Oxide nézőpontjában nagyszerű az a tervezet, hogy az API nem a CPU-n, hanem az IGP-n futna."
- Te, Pityu, a Nagyvezir uzeni hogy parhuzamositsd a Mentlo dokumentacioit!
- Mi a ##**##!!* baja van Rorynak mar megin?
- Ezt kerdeztem en is, mire o, hogy az Oxide GPU-n akarja az API-t futtatni, es tegnapra igerte nekik, szoval ugy keszulj, hogy addig haza nem mesz, ... -
Sir Ny
senior tag
nem ertem. Es mi koze az AMD-nek az Oxide igenyeihez? Ha szeretne valamit az Oxide, akkor leprogramozzak, megkerulve az API-t, nem kernek egy ujat az AMD-tol. Vagy mostmar nem csak az univerzum legjobb GPU, CPU mernokei, de a legjobb jatekprogramozoi is az AMD-nel dolgoznak?
-
haddent
addikt
válasz
#32839680 #12 üzenetére
Ki mondta, hogy az nVidia kap belőle?
Tudtommal a Mantle mindig is AMD exkluzív API -nak indult. Ha nyílt forráskodú lesz és a Linux közösség / SteamOS is befogadja és ezekután az nVidia még mindig a maga hülye feje után megy akkor az az ő bajuk szvsz., mert a vásárlóké akiket átk***tak.
-
stratova
veterán
Gondolom akkor idővel minden PC játékfejlesztőnek célszerű valamilyen OpenCL (esetleg OpelCL+HSA) kompatibilis fizikai motort keresni/fejleszteni, ha a játékmenetre ható fizikát szeretne alkalmazni. (+ Nvidia Physics címek, bár ez tudtommal inkább csak látvány).
OpenCL-t ugyanis Intel és AMD egyaránt támogatja.
Ha jól látom Bullet Physics inkább iOS és Android fejlesztők között "terjeszkedik". Konzolcímek között pedig a Havok.
PC-n a legjobb autós törésmodell talán a Next Car Game nevéhez fűződik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez így van.
Az Oxide nézőpontjában nagyszerű az a tervezet, hogy az API nem a CPU-n, hanem az IGP-n futna. Az APU-ban az IGP megoldja a render előkészítést, ami megy a dedikált GPU-ba képalkotásra. Tulajdonképpen nincs igazán lényeges kritérium arra, hogy a rajzolási parancsokat miért nem adhatná ki az IGP. Ezek is olyanok, mint egy processzor, elérik ugyanazokat az adatokat, és képesek feldolgozni azokat.
Az, hogy a HSA-val megoldasz valami szimulációs feladatot nem kapcsolódik szorosan a Mantle-höz. A fűt lehet DX mellett is szimulálni. Az IGP megcsinálja, és a dGPU leképzi az eredményt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nyilván opció, de tekintve, hogy a Mantle aszinkron DMA-t használ, így egy ilyen koncepcióval nem nyernének sokat. Persze ettől még beépíthető, csak Mantle esetében nem kapsz majd olyan sebességelőnyt, ha egy VGA-ról ugyanolyan teljesítményű IGP-re (APU-s IGP-re persze) váltasz, mint például DX12-ben, ami a VGA-kra továbbra is szinkron DMA-t kényszerít.
-
stratova
veterán
Nekem ez egy kicsit zavaros.
HSA-t leegyszerűsítve olyan lehetőségnek tekintem, ahol az iGPU nem csak grafikai számításokra fogható be és a rendszer profitál a közös memóriából (nincs másolgatás CPU/GPU között).Ezzel szemben Mantle elsődleges húzóereje a képkockánként kiadható rajzolási parancsok komoly megemelése (az általad említett 100k batch/frame). Oxide milyen hardverre szeretne ráereszteni egymillió rajzolási parancsot képkockánként? Ok. PC-nél eléggé elborult high-end GPU kombinációkat lehet kihozni, gondolom ezek skálázódnának jobban (bár ehhez AMD-nél kell az xDMA is, Nvidiánál nem tudom mi kellene).
Számomra ezután jön az amit te írtál:
Na most ehhez már nem elég a Mantle, így meg kell oldani konkrétan a grafikus API gyorsítását grafikus processzorral. Itt jön képbe a HSA, de ezek nagyon extrém igények, zömében a stratégiai játékokra lekorlátozva, illetve olyan játékmenetek megalkotására, amelyek ma még nem is léteznek.Az odáig OK, hogy A10-7850K Luxmark CPU+GPU tesztben megelőzi 4770K-t, de nem tudom ez a teljesítmény mennyiben mérvadó egy stratégiai játékban (egyszeres vagy dupla pontosságú számítási teljesítmény számít-e inkább stb.)
Valamennyire passzol a témához:
Ehhez Bullet Physics-et "gyúrják még jobban ki"?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
marcell991 #72 üzenetére
Abban az interjúban szerintem rosszul mondja el ezt. A Mantle-t tekintsük nyugodtan a HSA-tól független dolognak. Jelenleg csak az a célja, hogy aktuális problémákat megoldjon, amelyek kimerülnek a többletterhelés radikális csökkentésében, a konzolok tudásának megközelítésében, illetve az aszinkron DMA/compute bevezetésében. A többi az eléggé futurisztikus koncepció. Az Oxide mondta, hogy nekik később kevés lesz a Mantle által biztosított 100k batch/frame is, és 2015-re 300k-t, míg 2018-ra egymilliót akarnak. Na most ehhez már nem elég a Mantle, így meg kell oldani konkrétan a grafikus API gyorsítását grafikus processzorral. Itt jön képbe a HSA, de ezek nagyon extrém igények, zömében a stratégiai játékokra lekorlátozva, illetve olyan játékmenetek megalkotására, amelyek ma még nem is léteznek.
Egyébként nyilvánvaló a törekvés. Az AMD azért nem adja ki független csoportnak a fejlesztést, mert nem akarják, hogy a Khronos, a Microsoft, vagy más feleljen a jövőjükért. Egyben akarják kézben akarják tartani a hardver- és szoftverfejlesztést, aminek az az előnye, hogy ha például az Oxide akar valamit (és láthatóan akar), akkor arra tudjanak reagálni, olyan gyorsan, amennyire gyorsan csak lehet. A Khronos, a Microsoft és a többiek az extrém igényeket nem fogják kielégíteni, mert a hardcore PC gamingben utazó stúdiók különleges kívánságainak teljesítése nem kritikus fontosságú tényező egy szabványos API fejlesztésénél.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Meg lehet csinálni, de csak egy szintig. Pont erről szóltak a hírek, hogy ami megy mondjuk a viszonylag egyszerű Unigine engine alatt (pl. OpenGl-es tesszaláció), ahhoz komolyabb projecteknél nincs használható fejlesztő eszköz.
szerk: pl. amit huskydog17 linkelt, azt olvasd el.
-
huskydog17
addikt
Azt hiszem ezt még nem olvastad el, így nagyon ajánlom figyelmedbe!
#80: A D3D 11.1-ben is több, a sebességre jótékony hatással bíró dolog van, ám ezt eddig kizárólag a DICE alkalmazta a BF4-ben, minden más stúdió kerüli sajnálatos módon. Továbbá a D3D 11.2-ben bevezetett hardveres megatextúrázást sem alkalmazta a MachineGames, pedig lett volna rá idejük bőven. Úgy tűnik a lengyel The Farm 51 csapat fogja először alkalmazni.
Na de visszatérve az eredeti témára: OGL alatt extrém nehéz hozni a D3D szintet, sőt, a D3D11.x funkciókat szinte lehetetlen, hogy miért, az benne van a fentebb linkelt cikkben. OGL jelenleg valódi rémálom komolyabb játékot fejleszteni, ezért szeretnének a fejlesztők egy teljes reboot-ot az API-hoz, más nem segítene rajta.
-
pakriksz
őstag
egyébként arra is kíváncsi lennék hogy a cpu(drawcall) limitált játékokban pl mennyire használják a mostani directx drawcall csökkentő okosságait (instancing, és drawcall batching), gyanítom hogy nem nagyon...
-
pakriksz
őstag
válasz
huskydog17 #78 üzenetére
meg lehet csinálni mindent amit dx-ben (sőt többet), csak egyszerűen tojnak rá hogy megcsinálják. Pl az opengl-ben most van olyan lehetőség hogy mantle-hoz hasonlóan csökkentsék az api overheadet, csak nem használják...
-
huskydog17
addikt
Nem a sebességről van szó. Úgy persze, hogy könnyű magasabb framerate elérni, ha egy vagy több grafikai effektet lebutítasz vagy teljesen kiveszel, még szép, hogy gyorsabban fog menni, ráadásul a Valve a linuxos Source-t OGL 3-ban írta és nagyon sok idejük ment az optimalizálásra.
Amúgy tudtommal Windows-on a Source-ban nincs OGL render, kizárólag D3D.
A lényeg: olvasd el ezt, ezt és ezt!
Ha nincs kedved vagy időd elolvasni, röviden 1-2 dolgot kiemelnék belőlük:
- Civilization V natív linuxis portjából jó néhány, gyakorlatilag az összes DX11-es effektet ki kellett venni, mert OGL-ben nem lehetett megcsinálni őket, így a linux port egyenlő a Windows DX9-es verzióval, tehát erősen butított grafikailag
- The Witcher 2 -> nem natív port, emulálva megy, no comment
- Metro Last Light -> grafikailag le lett butítva a linux portEzeket figyelembe véve egyelőre a nagy nevek linux portja egy vicc és ez nagy valószínűséggel nem is fog változni, amíg OGL fronton nem történik valami drasztikus, gyökeres változás.
-
dwq
újonc
válasz
huskydog17 #70 üzenetére
Köztudott tény, hogy a komolyabb játékok Linux (OGL) portja erősen le vannak butítva a Windows verzióhoz képest.
Most mondok neked valamit. A Source motor DX-ben és Windowson 60 FPS (most mondtam egy számot), OpnGL-ben és Windowson 80 FPS, OpenGL-ben és Linuxon 100 FPS. Ezt a Phoronixen olvastam, tesztelték a Source motort.
-
mzso
veterán
válasz
marcell991 #72 üzenetére
Melyik részében? (Lehet időkóddal is linkelni)
Valahogy hosszabb mint amennyi időt rászánnék... -
leviske
veterán
A legnépszerűbb "videokártya" pedig az Intel HD Graphics 4000, ha azon valami nem fut, akkor az már tuti eladhatatlan. Ugyanitt két szálnál többet igénylő játéknak sincs esélye sem, hiszen a banda ~50%-a még két magos cuccot használ. A VRAM mérete is megáll 1GB-nál a felhasználók 1/3-ánál..
Lehet, hogy csak okoskodok, de nekem úgy tűnik, hogy MMO-k kivételével nem szoktak a fejlesztők a "nagy többségre" gondolni, pláne úgy, hogy valójában nem is veszik figyelembe az igazi nagy többséget (amíg van bolti, "fizikai" verzió és több másik online vásárlási felület /mint pl az Origin, GOG/ a Steam nem képes teljes képet adni a piacról).
Nyilván jogos a többi érved, szóval ne vedd támadásnak, de egy játék fejlesztésénél én az utolsó, amit figyelembe vennék, az egy olyan szolgáltatás hardver használati statisztikája, ahol jellemzően mindenki a kedvezményes játékvásár miatt van jelen.
-
anulu
félisten
válasz
#32839680 #71 üzenetére
"Steam alatt igazából tökmind1, ha megveszed a játékot eldöntöd hogy windows vagy linux alatt akarsz-e játszani, nem kell még egyszer megvenni."
feltéve, ha létezik mind a 2 változat. ezt se hagyjuk ki a szempontok közül. illetve mind2 natív, vagy valami emulált förmedvény.
nálam az AMD fog repülni a gépemből, mert elefem van a Catalyst b@romságaiból, és megyek vissza nVidiára. lehet, hogy szép meg jó a Mantle meg az AMD, de környezetemben is azt tapasztalom, hogy nagyon sok probléma van az AMD driverekkel.
érdemes megnézni a Valve store HW statisztikáit. az első 10-ben nincs AMD chipes VGA, az első 20-ban 3. szerintem nem lehet elmenni az nV és Intel VGA-k használói mellett.
-
marcell991
tag
A cikkben nem volt említve, de az [interjúban] Richard Huddy megemlítette, hogy a Mantle egy jövőbeli verziójában lesz HSA-támogatás.
-
huskydog17
addikt
Na most az szép és jó, hogy publikálják a Mantle speckóit, de ahogy az a cikkben részletezve van, az Intel és NV nélkül szinte semmi esélye a SteamOS-nek és általában a Linux-nak. Márpedig az említett két cég nem fog driver-t készíteni, főleg az NV nem.
Egy másik dolog, hogy ugye tudjuk, hogy a Mantle-t csak egy másik, szabványos API megléte mellett lehet alkalmazni, vagyis mellé feltétlenül szükség van egy D3D vagy egy OGL renderre. Na most azt nem tudom, hogy ez platformfüggő-e vagy sem, ugyanis ha az, akkor viszont a fejlesztőnek a D3D render mellé még egy OGL render-t is kell kalapálnia a Mantle használatához és tudjuk, hogy OGL-re rémálom játékot fejleszteni. Ha viszont az OS nem számít, akkor ugye Windows-ra megy a D3D, míg Linux-ra kell egy OGL render, aztán a Mantle-t csak másolni kell.
Van egy harmadik probléma is, ami a képminőség. Köztudott tény, hogy a komolyabb játékok Linux (OGL) portja erősen le vannak butítva a Windows verzióhoz képest. A Linuxos játékosok jókora hányada valószínűleg - megfelelő driver és/vagy hardver hiányából fakadóan - nem fog tudni Mantle-t használni, még akkor sem, ha a játék támogatja. Ennélfogva a legjobb játékélményt továbbra is Windows OS alatt kapja meg.
Tehát összegezve nekem úgy tűnik, hogy a Linux platformnak a Mantle nem sok változást fog hozni, egy kicsit olyan érzésem van, hogy ez egy "sz*rnak egy pofon" szindróma.Szerintem játék szempontból a Linux-on csak egy teljesen újratervezett, új, normális OGL API segíthet.
Egyszerűen nem látok okot arra, hogy a nagy stúdiók miért költsenek egy csomó pénzt a platformra.Azt mondjuk megértem, hogy például az SCS, a Croteam vagy az Egosoft erőlteti a pingvines verziókat, hiszen náluk minden egyes vásárló számít.
-
mzso
veterán
"Ez egy hatalmas különbség az OpenGL-hez képest, ami amellett, hogy nyílt, még független szervezet által delegált API is. Az AMD azonban utóbbit nem akarja, így be kell érni a publikus specifikációkkal, mivel a fejlesztést házon belül tartják majd.
Utóbbi abból a szempontból probléma,"
Nagy probléma. A végén még nem lesz belőle valami degenerált, elavult össze-vissza tákolt fos.
Az AMD helyében még valamilyen színtű HSA támogatást is belegyógyítanék (ami szoppancs mint aminek az OpenCL-t mondják), hogy könnyű legyen kihasználni az APU-k előnyeit.
-
Sir Ny
senior tag
"Rém egyszerűen megérteni a gondolkodásukat szvsz. Aminek a specifikációja nyílt az jó. Ami zárt az rossz. A Mantle mostantól jó, mert nyílt lesz, de "tegnap" még rossz volt.
"
megtalaltad az egyetlen olyan allitast, amely igaz a "linux kozosseg"-re. Hatalmas TAPS!
(az osszes tobbi esetben a linux kozosseg annyira sem kozosseg, mint azok kozossege, akik szivtranszplantacion estek at. Ugyanugy kulonbozo emberek,mint a windows kozosseg)Egyebkent a specifikacio onmagaban nem sokat er, ha nem lesz nyilt a mantle-t ertelmezo driver, akkor mergesek lesznek. (de irnak sajatot, ha kapnak ra penzt az AMD/red hat/akarkitol)
-
ViZion
félisten
Portolás témában igazad van, de nem hiszem, h kirúgnak onnan embereket, mert lesz linux port is... ezt inkább az engine kellene tudja, nem? Másik, h a sz@r textúrákon, vagy a gagyi történeten nem fog semmilyen programozó segíteni, a rókabőrökhöz elég a cím és kész. Dead Island 83 is elkel, meg a BF Kistarcsa is... nem a linux a probléma sztem.
-
anulu
félisten
nekem nem fáj. pusztán abból az aprópóból zavar, hogy az utóbbi időben kb ipari hulladékok a PC portok, úgy is, h csak Winre kellene optimalizálni. márpedig bármennyire is tépik magukat a kiadók, hogy bevegyük, de csak portolnak konzolról. namost, ha még az erre szánt erőforrásokat is megosztják, akkor méggányabb lesz a minőség. mindezt nem egészen 1,5%-os platformon belüli részesedés miatt... csak gratulálni tudok. ha flottul működő PC átiratok lennének, pont le se *nám az egész kérdést.
-
ViZion
félisten
válasz
#32839680 #26 üzenetére
ajjjjjaajjj... van winDOS, Linux, android, Symbian és OS X is használatban... akkor meg mi van?
Megtennéd, hogy kategorizálsz? Köszönöm!
Minden táborban vannak véresszájú fanatikusok és vannak másik topikba beszólók is, hagy az nem jó, mert ez az. Ki kell ábrándítsalak: tökéletes OS nincs, szerintem közelében sem vagyunk még... a szuper OS X-et is meg lehet billenteni frankón, Linuxnál a gyártók baXnak drivert faragni hozzá sok esetben, de gyors, teszi a dolgát, szép és szeretem. Windows meg olyan amilyen: ronda, nagy és lomha de fut rajta sok játék, meg a melós alkalmazásaim, tehát ezt is szeretem.
Ha ennyire nem ellenfél a Linux, akkor miért fáj, h erre is LEHET majd (komolyabb) játékot fejleszteni? Mire ez a stressz, ha annyira esélytelen szerintetek?
-
stratova
veterán
Nem követtem nyomon hogy egy vagy több ember véleménye volt, ami nekem kitűnt a cikkből az az általánosítás (ebből a szempontból talán mindegy is, hogy egy vagy öt ember véleménye egy teljes felhasználóbázissal szemben). De többet már nem offolok a témában.
ViZion: kérlek,Te a szómenéses mókamester klubbot erősíted.
-
válasz
VaniliásRönk #45 üzenetére
Mondom: nincs olyan, hogy Linux-kozosseg. Nincs. Nem letezik. Mert nincs koztuk kozosseg.
Azt latom, hogy neked valamiert az nagy oromet okozna, hogy Ver Pistike egy forumposztjat veres kardkent hordozd kordbe, hogy "na megmondtam, hogy milyen hulyek ezek a linuxosok", de az ilyesmitol az alsogatya-hordo kozosseg tagjakent* en elhatarolodok itt es most*: amennyiben nem hordasz alsogatyat, akkor ez targytalan
-
VaniliásRönk
nagyúr
Amint valaki a szememre vetné, rögtön elhatárolódnék, történet vége. A Linux közösség tagjainak pedig nem ez volt az első megkérdőjelezhető megnyilvánulása, és ugye nem is korlátozódik az egyszeri Linux fanboyra az ilyesmi. (Egyébként én is kizárólag Linuxot használok mindkét gépemen, még sem érzem szükségét, hogy itt kardoskodjak a Linux közösség mellett.)
#44 kispx: Hacsak rád nem figyel a média, akkor nem te vagy az, akinek bármit is tennie kéne egy ilyen esetben.
-
kispx
addikt
válasz
VaniliásRönk #41 üzenetére
A példánál maradva, Rich Geldreich blogját trollkodjuk szét több millióan hogy nem értünk egyet pár emberrel? Ez mivel lenne jobb?
(#43) stratova
De attól az még egyetlen egy ember saját véleménye lesz. Nem vetíthető ki a közösségre. -
stratova
veterán
válasz
VaniliásRönk #31 üzenetére
Szerintem az alapvető probléma, az hogy pl. ez a "bérencezés eset" ki lett terjesztve a "közösségre" (amennyiben közösségnek tekintjük a linux felhasználókat).
Pontosabb megfogalmazás lett volna a linux felhasználók egy része vagy több felhasználó.
Másrészt egy közösség szvsz valamelyest adok-kapok elven alapul, azaz az ember lehetőleg tevékenyen részt vesz egy kapcsolatrendszer fenntartásában, építésében, ápolásában.
Ha valaki pl. tevékeny linuxos és sokat tesz a többi felhasználó érdekében (akár azzal, hogy rendszeresen segít egy helyi linuxos topikban), akkor ő mint valódi közösségi tag, joggal fejezheti ki nemtetszését, ha kvázi a szájába adnak valamit, amivel nem egyezik a véleménye (vagy nincs is róla).Viszont az újságírás már régen rászokott a minél inkább figyelemfelkeltő, esetleg megosztó szófordulatokra, tekintve hogy ebben az internetnek nevezett információkavalkádban egyre magasabb az emberek ingerküszöbe.
-
válasz
VaniliásRönk #41 üzenetére
Te mondjuk milyen rendszeresseggel szoktal elhatarolodni az itt, a PH-n megjelent hozzaszolasoktol, kulonos tekintettel az olyanokra, amik az altalad nem latogatott topikokban jelennek meg?
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ha te Újpest rajongónak tartod magadat és erre mindenki figyelmét felhívod, akkor részese vagy, ha áttételesen is. És ha nem tetszik Józsi viselkedése akkor minimum el kell határolódnod tőle.
Ha meg nem vagy Újpest rajongó, akkor nem kell magadra venned. Ilyen egyszerű.#34 kispx: Erre ugyanazt tudom mondani neked is, ha a közösség nem ért egyet a hangoskodókkal, akkor illik elhatárolódni tőlük. Ennek ez lenne a civilizált módja.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Igaz nem a mai top graf. szinvonal, de emlékezz vissza a régi Total Annihilationra, már ott mennyi egység gyapta egymást, pedig a gépek akkoriban mik voltak?
Azóta meg ott vannak az utódok, a Sup. Comm. játékok, a Springengine (Spring RTS) stb. Valahogy mindegyik megoldotta a nagy egység szám kezelését. Sosem volt top gépem, de mindig tudtam ezekkel játszani.
Nem hiszem hogy járható út egy fejlesztő cég számára az, hogy a single fut mindenkinél, a skirmish játszhatóan csak bizonyos hardverek és api mellett. Ilyesmiből kolosszális shitstorm alakulna ki.
-
dwq
újonc
Azt csak halkan jegyezném meg ha az AMD megnyitja a Mantle-t akkor abba Nvidia is beleírhat hozzátehet, elvehet, stb, hiszen pont ez a lényege a nyílt forrásnak.
-
dwq
újonc
válasz
#32839680 #26 üzenetére
Ebbe mit lehet mást belelátni?
Például azt hogy vannak akik egyszerre használnak több operációs rendszert, például a Windows mellett Linuxot. A mai több terás winyók mellett miért olyan elképzelhetetlen? Egyik operációs rendszer használata nem zárja ki a másik operációs rendszer használatát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #35 üzenetére
Bizonyos határok között játszhat bárki bárkivel, míg sok egység mellett szelektálni kell. A másik lehetőség kivágni a játékból a nagy terhelésű skirmish módokat, amivel a játékos veszít. Egyébként DX12 és Mantle mellett is lehet ugyanaz a skirmish módok támogatása. Az NV azt támogatja, így oda csak Windows kell.
-
kispx
addikt
válasz
VaniliásRönk #27 üzenetére
Szerintem nem mindenki tudja, hogy mit takar. Lásd a múltkori cikk. Attól, hogy egy pár ember lebérencezte a csávót, rögtön közösség volt a bűnös, pedig nem a közösség bérencezte le..
-
válasz
VaniliásRönk #31 üzenetére
A tobbsegi velemeny eleve nem ismert, a "hangadok" meg... ha Kovacs Jozsi* par sor utan elorditja magat az utcan, hogy "Az Ujpest a legnagyobb kiraly!", akkor az az ujpesti kozosseg, az opelos kozosseg, a windowsos kozosseg, a linuxos kozosseg, az androidos kozosseg, a metallicas kozosseg, a magyar kozosseg, az europai kozosseg es az utcan ordibalok kozossegenek a velemenye?
*: ujpesti lakos, karosszerialakatos, otthon altalaban Windowst hasznal, de a telefonjan Android van, Metallica-rajongo, autoja egy Astra
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #19 üzenetére
Erre a stratégiai játékoknál lesznek megoldások. Bár ez attól függ, hogy valós idejű, vagy körökre osztott a program. A Civ6 esetében a Mantle abban segít, hogy gyorsabbak lesznek a gépi körök, illetve kizoomolva sem akad majd a gép. De mivel körökre osztott a játék, így nem különösebben baj, ha néha beesik 15-20 fps alá.
A valós idejű koncepciókat Stardock már átgondolta. A kampányt mindenképp a DX-re kell tervezni, de a mai játékok része a skirmish mód. Abba kerülhetnek olyan beállításokat, amelyek a Mantle meglétéhez vannak hozzákötve (később jó a DX12 is). Aki el szeretné ezeket érni, nos venni kell hozzá hardvert, de maga a skirmish mód elérhető szabvány API-n is, csak korlátozott egységszámmal, stb. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs gyári drivere az Intelnek. Más is segíti a közösséget (igen ma már az NV is, bár csak finoman), de mellé kínálnak hivatalos zárt drivert. Az Intel nem kínál.
Ha a MESA ír az Intelnek egy Mantle implementációt, akkor tulajdonképpen az semmiben nem fog különbözni a mostani támogatási formától. -
devast
addikt
Az intel már egy ideje eljutott oda, hogy a "hivatalos" drivere gyakorlatilag része a linux kernelnek, az opengl-t meg a nyílt forráskódú mesa-n keresztül nyújtják.
Az amd meg szüljön sünt, mert sz*rok a linuxos driverei. Egy bugot kijavítanak fél év alatt, és beletesznek 5 másikat, el van maradva a hardver és szoftver támogatásban is.
Nvidiának is zárt forráskódú blob-ja van, de az legalább általában jól működik. -
válasz
#32839680 #26 üzenetére
De ezek mitol lennenek kozossegek? Meg mitol lenne kozos velemenyuk? Meg a PH-s kozosseg is nagyon-nagyon-nagyon laza dolog (es baromi meredek lenne, ha mondjuk egy Samsun-Apple flame-topikbol kivalasztanek egy hozzaszolast, hogy "ez a PH-s kozosseg velemenye"), de a linuxos kozosseget, mint olyat, egyaltalan nem latom. (Ahogy a windowsost sem.)
(#27) VaniliásRönk: es ha van egy tok inhomogen csoport, annak honnan lesz egyseges velemenye?
-
VaniliásRönk
nagyúr
Valamilyen gyűjtőfogalomra szükség van, pusztán a szóhasználaton lovagolni balgaság, szokásjog alapján mindenki tudja hogy az mit takar. A windowsos táborra Windows felhasználókként szoktak hivatkozni, Linux esetében viszont ez nem ennyire homogén, szóval szimplán felhasználókkal nem lehet letudni a kérdést.
#28 dabadab: Ez kb. a politikailag korrekt kezdetű kabaréval egyenértékű, ha biztosra akarsz menni, hogy senkit sem sértesz meg azzal, amit mondasz, akkor egy választásod van, csendben maradsz. Szerintem ez nem járható út, remélem szerinted sem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha úgy állunk hozzá, hogy az OpenGL 5-höz jó alapot jelentenek a cikkek, akkor az rég rossz. Nem OpenGL 5 kell, hanem OpenGL restart vagy reboot. Mindent, amit eddig beleraktak ki kellene dobni. Persze megszűnne a visszafelé kompatibilitás, de már nem lehet másképp fejleszteni az API-t. A Khronos az MS-ről példát vehet. Ők már másodjára lépik meg, hogy újratervezik az API-t, és beáldozzák a visszafelé kompatibilitást.
Esetleg megmaradhat az OpenGL vonal is, de kell valami radikálisan új mellé, mely szakít mindennel, ami ma az OpenGL.
Az AZDO vonal pedig hatástalan. Joshua Barczak véleménye erről teljesen korrekt. Az OGL AZDO koncepció mellett nem lehet hatékonyságról beszélni, hiszen úgy éri el a javulást, hogy megkerüli az API használatát. Ennyi erővel maga az API is felesleges. -
válasz
VaniliásRönk #23 üzenetére
Miert, szerinted megis mi lenne az a "linuxos kozosseg"? Hol lehet oda jelentkezni? Van olyan is, hogy "windowsos kozosseg"?
Mert mondjuk csak attol, hogy X embernek van valami koze a Linuxhoz, attol meg nem lesznek kozosseg. Lehet, hogy ez '92-ben mashogy volt, de most mar egyaltalan nem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #15 üzenetére
Jó az a DX12. Szabványos szinten jobbat nem lehet csinálni.
Nem érdekes a hardver. A DX12 biztosít egy alap feature_level szintet, ami garantálja, hogy a program fusson. Aztán, hogy az Intel és az NV hardvereken nem kapcsolható be minden effekt már nem fogja érdekelni a fejlesztőket, mert ez csupán technikai kérdés, és nem hat ki igazán az API hatékonyságára.
Az NV nem vár semmit. Nekik jó az ami most van. Tökéletes állapotnak érzik, hogy a fejlesztő nem tudja megírni a játékot, mert nem lát bele a driverbe. Ha ez felborul, akkor azzal csak veszthetnek.
-
lev258
veterán
Abu85: "az Intel eleve nem kínál hivatalos drivereket Linuxra"
Nem egészen világos, ezzel mit akartál mondani. Az Intel driverei teljesen nyíltak, de a fejlesztés jó részét az Intel saját csapata végzi. -
lev258
veterán
Azért hadd jegyezzem meg, mint olyan, aki évek óta áttért Linux-ra, hogy a közösség csak egy csekély hányadának a véleménye volt ez. Az említett fejlesztő igenis hasznos észrevételeket fogalmazott meg, melyeket érdemes átgondolni az OpenGL 5-höz. Érdekes, hogy a Steam projektje óta megszaporodtak az OpenGL cikkek, főleg a hátrányokról, pedig a DirectX sem tökéletes. A 12-esről pedig, bármit is mondanak jelenleg, nem több, mint porhintés, hiszen még javában dolgoznak rajta (egyesek már most az OpenGL-t temetik, mert a DirectX 12 már mindenben veri-állítják). Mindenesetre hasznos lenne a valódi konkurencia az API-k fejlődéséhez. A Mantle-ről pedig az a véleményem az általam olvasott cikkek alapján, hogy a lényegi haszna a két API következő generációs változatának tervezésében van. Nem több. Egyrészt, jelenleg csak az újabb AMD kártyák támogatják, másrészt inkább akkor hoz eredményt, ha a processzor-videókártya terhelés átruházása felszabadít hasznos (kihasználható) erőforrásokat. Utóbbi valamelyest egy jól megírt kóddal már elérhető. Kicsit úgy érzem, túl sok pénzt és erőforrást ölt bele az AMD, de mindenképpen valami új, amit már sokan szerettek volna látni. Majd meglátjuk, mit hoz a jövő.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Nem hiszem, hogy ezek szempontok lennének. Én is játszom napi szinten amennyit meló meg család mellett lehet, de pl. fogalmam sincs mik ezek a makrós cuccok és szerintem a játékosok nagy többsége sem használ ilyet.
morgyi: igen, ha összehozzák akkor abból még lehet valami. Én inkább azt hiányolom, hogy akkor kellett volna nekiállni megreformálni az OpenGl-t, mikor kitalálták a SteamOS-t, akkor már előrehaladott állapotban lehetne a dolog. Most elkezdeni ugyan kicsit késő, de meg kell lépni ezt is.
-
Cathulhu
addikt
Azért ne felejtsük el, hogy a linux játék nem csak grafikus API kérdés. Jó, a Civ5 elmegy, mert elég neki egy fapados egér és billentyűzet, de pl egy világítós vagy ne adj isten külön gamepad résszel (vagy mivel) megáldott billentyűzet (pl Merc) konfigolása igazi PitA. Makrós billentyűzetekről, egerekről nem is beszélnék...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #12 üzenetére
Mivel az NV nem dokumentálja a hardvert, így nehéz lesz hozzá a nyílt driveres csapatoknak Mantle támogatást írni. Az Intelre jóval egyszerűbb lesz.
Ha most több AAA kategóriás játék natív portja a Linuxra Mantle-lel jön és nem OpenGL-lel, ahogy azt az EA stúdiói megszellőztették, akkor eléggé kényszerhelyzet alakul ki.
Az Intel és az NV is megszeppent már, amióta a fejlesztők beszóltak nekik. Ők nem akarnak alkalmazkodni. Azt akarják, hogy a gyártók alkalmazkodjanak a fejlesztői igényekhez. Amelyik cég megteszi, simogatni fogják a buksiját, és reklámozni fogják őket, míg amelyik ellenkezik, nos, nem figyelnek oda a hardvereikre. -
bbTamas77
aktív tag
Ez a tipikus "nesze semmi fog meg jól", erre csak ezt lehet mondani, ez pont ráillik erre az esetre.
-
Ruuwa
tag
Ha az AMD kicsit több erőforrást tudna fektetni a szoftveres részlegbe (mantle, catalyst) az mindenkinek nagyon jó lenne.
-
Minden csak idő kérdése...
-
Hahh, ez nagyon jól hangzik. Mehet be a Steam platform alá is.
-
saelin
veterán
Ez jól hangzik, de semmi nem garantálja, hogy mantle-ra is megírják majd a játékokat. A másik, hogy linux mint operációsrendszer merőben más, mint a windows. Nem elég csak mantle-re megírni a játékot, de még linuxra is portolni kell. Ezt meg senki nem fogja meglépni szerintem. (De remélem tévedek, mert akkor törölhetem a windowst az ubuntu mellől. Win csak játék miatt van fent, semmi más hasznát nem veszem.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Goddess of Victory:Nikke
- Az Arctic (ismét) belép a házak piacára
- Második verzió: DeepCool LE360 V2 processzorhűtő
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 5
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R7 2700 / RX 5500XT 8GB / 16GB DDR4 / 256SSD + 1TB HDD
- Ryzen 7 5800XT: Gyorsabb, Erősebb, Tiéd lehet még ma! Rèszletre is!
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 i7-1260P 16GB 512GB OLED touchscreen, GARANCIA: 1ÉV
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo ThinkPad P1 G7
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest