Új hozzászólás Aktív témák
-
jocomen
aktív tag
"mutass egy pc-t ahol közös memóriát használ a gpu és a cpu közös címzéssel, normális gpuval és memóriával."
Kaveri + 7870 + DDR3"pc-n ez nem megvalósítható a külön memóriaterek miatt, mivel nagy a késleltetés, sávszéligény... "
Külön címtérnél sem lehetetlen, csak lassabb. De ott a kaveri, és előbb-utóbb az intel is hoz valami hasonlót.
Nv tudott fizikát számoltatni gpu-val, a nagy késleltetés ellenére, 5 évvel ezelőtt.Ha írnának játékot pc-re, ahol igp-vel (hsa) számolnának fizikát, akkor kaveri + dvga-val szépen futna (vagy intelen is, ha lesz addig olyanja). Konzolon ez úgy nézne ki, h pálcikaemberkék mozognának élethűen. Csak ezért senki nem adna pénzt.
Se amd-nek, se konzolgyártóknak nem érdeke, h kiderüljön: pc-n jobb fizikával, graffal, fps-el, felbontással futnának a hsa-s játékok. Ezért nem is tartom valószínűnek, h jönnek ilyenek, vagy ha mégis, csak valami tessék-lássék effektekkel.
... Vagy majd a "next-next-gen" konzolokra, amit nem véletlenül emleget az amd. -
Madwe
nagyúr
mutass egy pc-t ahol közös memóriát használ a gpu és a cpu közös címzéssel, normális gpuval és memóriával... Mert az igniteban mutatott dolgokhoz többnyire az kell, hogy az ai (ami lehet a te játékosod is, attól függetlenül hogy te irányítod, ő máshogy reagál attól függően mi van a környezetében) "lássa" a többi játékost, azaz a cpu tudja azt mit számol ki a gpu és azzal számoljon rögtön tovább, on the fly... pc-n ez nem megvalósítható a külön memóriaterek miatt, mivel nagy a késleltetés, sávszéligény... De erre jó példa a füst, hasonló effektek is, ahol eddig az a bevett gyakorlat hogy az ainak a füst kitakarja valamennyire a látóterét egy előre meghatározott forma szerint, közös címtérrel pedig pontosan tudható, hogy ő látja e a másikat, pl a játékost vagy annak a kezét mondjuk, vagy sem, mert füst takarja ki.
-
Madwe
nagyúr
válasz
Cobra652 #222 üzenetére
Van amire nem elég a brute force, más hardverfelépítés kell hozzá, közös memóriacímtér, hsa és apu, ha ezt nem tudod felfogni az a te bajod de ne szajkózd a badarságokat... nem a grafikát nem bírná kisajtolni magából a pc, hanem a fizikát, animációkat, mert más a felépítése...
-
M@trixfan
addikt
válasz
Cobra652 #205 üzenetére
Hasonlóan látom én is, ráadásul még az is mindegy lenne ha csak 200k-s PC hozná ugyanazt mint egy nextgen konzol. A szolgáltatások és a játékok ára bőven kompenzálja azt. Mondjuk, nekem ez nem teljesen anyagi kérdés, hanem minőségi és, hogy hol kapom a legjobb élményt. Sajnos fps játékoknál eleve nem szeretem a suta konzolos fps játékmenetet, az engem nem szórakoztat. Úgyhogy nálam is maximum exkluzív játékokra jön szóba konzol, pedig mindig annyira beleélem magam, hogy milyen kényelmes, kiforrott szolgáltatások, stb... Egyébként ott érzem az igazságtalanságot, hogy most úgy drágábbak a játékok, hogy a hardver is nyereséges. Ha mondjuk még akár 250k-ért is csináltak volna egy bivalyerős konzolt és az lett volna a fix hardver, akkor első nap vettem volna egyet. Nem azért mert felvet pénz, hanem mert az lenne a legjobb platform és legalább 2-3 évig nyugodtan hátradőlhetek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cobra652 #200 üzenetére
Mi lenne, ha utána is néznél annak, amit írsz. Mert én, aki játszotta az összes next-gen Naughty Dog játékot pont fordítva ítélem meg.
Csak kiemelt példák:
Uncharted 1
Uncharted 2
Uncharted 3Ha csak tizedannyira lenne jó a fizika a mai játékokban, mint amilyen az UC részekben, akkor az a PC-sek számára maga lenne a mennyország. Különösen az Uncharted 3, abban rengeteg szájtátós jelenet van a fizikára építve.
A The Last Of Us sokkal kevésbé épít a fizikára, mint az Uncharted játékok. Fontos szerepe van, de nem a látványra megy. Ebben a játékban inkább a részletesség fogja meg az embert. Helyenként én is csak néztem, pedig sokat megéltem PC-n.
-
Madwe
nagyúr
válasz
Mister_X #209 üzenetére
Most is 7-13k között mozognak az árak, igaz nem agyar boltban, de kiszállítás ingyenes/ott a digitális piactér
(#212) Cobra652 rekordszám mennek el, nem nyitottak gyengén. az hogy te ultra grafikát akarsz stabil1080@60ban az a te bajod, egyik gen elején nem volt ez így... ps3 induló címeire nem nagyon emlékszel akkor ezek szerint... a multiplatokra gondolok, rosszabb volt a helyzet.
-
letepem
aktív tag
Mi lenne ha vennél inkább egy normális PC-t és nem szemetelnéd össze itt a topicot, sőt gondolom máshol is ezt a hülyeséget mondogatod! Nem volt még konzolod ezért vagy ennyire pc-párti!
-
Mister_X
nagyúr
válasz
Cobra652 #208 üzenetére
És kit érdekel, hogy szebb lenne, ha kijönne PC-re? Érvek érve
A sw is addig drága, amíg be nem áll a piac. Early adopternek mindig is drága mulattság volt konzoloknál (PS3-on is ugyan ilyen árakon szerepelt minden, pl.) - aztán majd jönnek az életciklus közepe-vége fele 10k-ért a jobbnál jobb exkluzívak első napon.
-
Bad Pritt
félisten
Akkor mondjuk a kettes hihető, hogy ilyen, a háromban nem volt sokkal csúnyább, mint ezen a képen, de négyes képe az szinte tuti, hogy átvezetőből van.
Teljesen mindegy amúgy, egyetértek veled, már a Reach meg a 4 között is szemmel látható különbség volt, hát még a 3 meg a 4 között. -
-
Mister_X
nagyúr
Resistance: Fall of Man -> Killzone 3
Heavenly Sword -> God of War: Ascension
Gears of War -> Gears of War: Judgement / Batman: Arkham City
Halo 3 -> Halo 4
The Legend of Zelda: Twilight Princess -> The Legend of Zelda: Skyward SwordAki nem látja csak az említett címeknél a fejlődést, annak szemészetre kell mennie.
-
Thodeus
aktív tag
válasz
Malibutomi #155 üzenetére
Pont ezért gondolom, mert millió dolláros üzletek és nem engedhetnék meg maguknak, hogy nyíltan elismerjék ha gond van, mivel azzal nem javít, csak ront a saját helyzetén.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
Cobra652 #185 üzenetére
Nagyon nem értek egyet. 2006 januárjában ugrottam bele az előző konzolgenerációba és azóta rengeteget fejlődött a PS3-360 páros látványban.
Halo 3-4 között szakadéknyi különbség van. UC2 is látványosan szebb az elsőnél, ahogy a Gears 3 is szebb az elsőnél. Sportjátékokról nem is beszélve azok milyen fejlődésen mentek keresztűl csak grafikailag. Forza 2 a Forza 4 elenében? Kezdeti NFS és a legutóbbi? Oblivion vs Skyrim? Még a COD-nál is látványos volt a fejlődés. De még a Mass Effect széria is folyamatosan fejlődött grafikailag. Nem generációt váltottak, mert a vas nem változott 7 év alatt. De egy ilyen elhúzódó generációnál persze, hogy már feszegetik a határokat a végén. -
FLATRONW
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #174 üzenetére
Szerintem az UAV a DX12-ben egy opcionális kiterjesztéssel korlátlan lehet. Nincs értelme korlátozni. Az mindegy, hogy IGP vagy GPU. A Mantle annyiban előnyösebb a DX12 erőforrás kezelésénél, hogy csak kétféle erőforrás létezik, míg DX12-ben nagyon sok. A kétféle erőforrásnak az a haszna, hogy sokkal kötetlenebben lehet megírni a rendert, mert minden csupán egy image erőforrás, illetve nincs textura sem, csak nyers adat a memóriában. A DX12-ben megmaradnak az ismert pufferek, mint az index, vertex, constant, UAV, textúra, stb. Ezzel azok a limitek is élnek tovább, hogy az egyes erőforrásokat hogyan lehet kezelni a különböző shader lépcsőkön, mi hol olvasható/írható és hol nem, illetve különböző lépcsők különböző formátumot támogathatnak. Ez alól csak az Xbox One lesz kivétel, ahol az MS a Mantle-féle egyszerűsített modellt használja. Ezt a PC nem kapja meg.
Ez olyan hihetetlenül nagy limitet amúgy nem jelent, de a fejlesztők számára továbbra is előre kell tervezni, hogy miképp tudják kialakítani a pipeline-hez az optimális erőforrásokat, ami nyilván időbe telik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW #171 üzenetére
Egyelőre nem tudni, hogy mi a legfelső szint, de a GCN még mindig bőven többet tud annál, amit a DX12 a nyilvánosságra hozott FL szinteken megkövetel. Az asszinkron DMA miatt már megéri a Mantle-t támogatni. A DX12-ben csak szinkron DMA van, vagy az APU-kon az egységes memória kihasználása. A VGA-knak az asszinkron DMA fekszik, csak az MS nem építi be.
(#175) FLATRONW: Igen nagy esély van rá, hogy a ténylegesen új generációs játékokat a Mantle és a DX12 nélkül semmi sem lenne képes futtatni. Arra is nagy esély van, hogy a mai hardverek elegek lesznek egy ideig, mert ezek az API-k tényleg nagyon sokat javítanak a sebességen. Persze 4K-ra, három monitorra, meg SSAA-ra majd kelleni fog új hardver.
Az NV-nek a mostani hardverével sincs igazán baja. Ha akarnák a tudást már rég beépítették volna, de ők csökkenő hardcore réteget akarják megnyerni, hanem a nappaliba és az ultramobilba akarnak hardvert eladni. Az AMD csak azért csinálja másképp, mert ők a nappalit konzollal célozzák meg. Igazából a nappaliban van a pénz, nem a hagyományos PC-ben. A notebookokra is átmennek az emberek, mert mobil világ felé tartunk. Az NV-t már szimplán ne hozza lázba a egy olyan közösség, ami ugyan hisz a sok száz wattot zabáló asztali PC-ben, de a számuk sajnos csökken, és rájuk nem lehet építeni. Az AMD eközben rájuk akar építeni. Egyszerű stratégia ez. Az architektúrák eltérésével csak külön részpiacokat céloznak meg. Ha megnézzük, hogy kik vannak többen, akkor az NV-nél a nappali kocagémer irány abszolút logikus. Ezért is ölik a pénzt a GF Experience-be, mert a kocagémer nem tudja beállítani a grafikát. Én nem mondanám, hogy egyértelmű a jövő. Simán lehet, hogy a hardcore PC-s társadalom mérete tovább csökken. -
Mister_X
nagyúr
válasz
#32839680 #177 üzenetére
Új anyagot nem fognak találni, félvezetőből elég kevés van a periódusos rendszeren és azok közül is a szilícium rendelkezik a legjobb tulajdonságokkal.
A heterogén rendszerek még csak most vannak felvirágzóban, anno a Cell kijelölt egy lehetséges irányt, most az AMD fordítotva közelítette meg a témát - sikerrel. A konzolokban lévő Jaguar magolban bőven lenne tartalék, valamint GCN magokból is lehet többet egy lapka alá zsúfolni - nyakamat rá, hogy ha csak papíron is, de már léteznek a hűdeszuper APU-k, csak megfelelő API híján felesleges is lenne megjelentetni, valamint a szoftverek sincsenek igazán erre felkészítve. Pár év múlva lehet majd csemegézni.
Ha mindenképp a fizikai korlátokat vesszük figyelembe, akkor marad a felhő. A jövő pedig tényleg ebben lesz.
-
FLATRONW
őstag
válasz
#32839680 #174 üzenetére
A DX12 a DX11-el szemben jobb CPU használatot hozz magával és átláthatóbb fejlesztést, amiből minden hardver valamilyen szinten profitálni fog. Szerinted a fejlesztők a DX 11-et választanák a DX12-vel szemben?
Hogyha pedig már a DX12 választják, akkor van esély arra, hogy emelet még elkészítik a Mantle portot is?
És szerinted mennyi az esélye annak, hogy a mostani generációs GPU-k megfelelő sebességgel fogják futtatni a jövőben megjelenő hiper szuper konzol játékok átiratát Mantle segítségével? A lényeg az, hogy mire a konzol játékok elérnek egy megfelelő grafikai szintet, addigra az Nvidia is kihozz valamilyen jobb hardvert ami jobban kihasználja majd a DX12-őt is. Tisztában vannak vele, hogy a jövőt tekintve a jelenlegi szint kevés. -
pakriksz
őstag
válasz
Cobra652 #136 üzenetére
szépen felsoroltad hol nem jelentkezik az API drawcall korlát, így az ilyen cuccok PC-n is egész jól mennek, api modernizálás nélkül. Konzolon viszont nincs ilyen korlát (nemcsak most, előző és azelőtti generációban sem volt).
De még egyszer leírom, talán felfogod: nézd meg hogy nézett ki egy játék a ps3 kiadásakor és nézd meg hogy nézett ki a végén
-
pakriksz
őstag
válasz
Cobra652 #158 üzenetére
és a konzol is, lásd ugyan az a gpu (hd7870) ami a konzolokban van, pc-n valamiért többet tud, pedig a PC api terhelése nem segít, hanem épp rontani szokott a teljesítményben. Ez pedig azt jelenti hogy valamit a konzolos verzióba nagyon elkúrtak, vagy valami óriási sunyiság megy, és valamiért direkt van korlátozva a konzolos változat, mert hogy a hardver határait nem éri el a konzolos WD at 1000%. De ez már föntebb meg lett beszélve.
Az meg egy egetrengető marhaság hogy 4k-tól jobban nézne ki bármi is. Max kevésbé lesznek recések az élek tőle, ennyi. És a nagyobb felbontás mindig is csak ennyit tudott.
-
Mister_X
nagyúr
válasz
Cobra652 #162 üzenetére
Oh my...
Az, hogy valami "technikai csoda" vagy "etalon", nagyban meghatározza a futtatási környezete is. Egy Shenmue technikai csoda volt, holott a bejárható terep több régióra volt osztva, Quake III-ban élesebbek voltak a textúrák ultrán, mégis el lehetett mondani, hogy igen, ezt ki lehetett hozni 200MHz-ből és 16MB RAM-ból. God of War 2-nél sem az volt az első, hogy le lett hurrogva a felbontás, hanem az áll csapódott a padlón, hogy igen, ezt ki lehetett hozni a koros PS2-ből. The Last of Us-nál se jutott eszembe a számat húzni a 720p@30FPS miatt, hanem csak a szemem kerekedett el, hogy igen, ezt ki lehetett hozni a már megjelenésekor elavult GPU-val rendelkező, 256MB RAM-mal felszerelt PS3-ból. Ascension detto. Halo 4 is feszengeti, sőt át is lépi az Xbox 360 határait, mert amikor megalkották a konzolokat, nem hitték volna, hogy a fentieket meg lehet alkotni.
Aztán... ha már csak valami Crysis 3 ultra szintű 10080p60FPS settingen egy konzolon, amit mindenki lehurrog a hardvere miatt, az nem etalon? Bitch please...
Lehet majd nyugodtan hasonlítani a Halo 5-öt a többi FPS-hez (elsősorban konzolon) és akkor majd lehet nézni, hogy mit hoz ki egy 1st party fejlesztő és egy beleszarokazoptimalizációba 3rd party fejlesztő az Xbox One-ból.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
Cobra652 #157 üzenetére
A Halo 4 az előző generáció egyik technológiai csúcsa. A 360 grafikai ékköve. Kihozott mindent, ami a 2005 végén megjelent 360-ból csak lehetett. És a Halo 5 is grafikai etalon lesz.
UC4 trailer rendervideó? Miért is? Itt is volt cikk róla, hogy inengine, ami PS4-en fut. Amúgy -> [link] Nem nehéz ilyen szépet kihozni? Annyira nem, hogy senki másnak nem sikerül ilyen szintet hozni csak a Kutyáknak.
Witcher 3 meg szép lesz, de nem az fogja megmutatni mennyi van a konzolokban. Maximum azt fogja megmutatni mennyi van benne, ha PC-ről portolnak a gépre.
Két dolog miatt emelik ki mi mennyi p és fps. Egyrészt egy HD remakenél meg kell mondani mért jobb, másrészt meg mert sajnos a gamer világ jelentős része szereti a számháborút. Főleg a PC tábor. Mondjuk lehet furcsa lesz, de a 900p és a 30fps mellett is kaphatsz fantasztikusan jó játékélményt. Mondjuk mozgokép felbontásban egy Full-HD monitor vagy LCD a seggét a földhöz verné, ha meglenne neki a 900 sor
Persze jobb a PC multiplatformra és valószínűleg, mivel elég szép nagy piac ez nem is fog változni. Én is arra veszem a multi címeket, mert ahogy mondtad olcsóbb és főleg a prevgen címek klasszisokkal szebbek. De azt nem lehet mondani egy PS4-re, hogy gyenge. Egy csak magában 200+W-ot fogyasztó VGA-hoz képest nyers teljesítményben gyenge? Igen. Ahhoz képest mi van kihozva belőle és milyen minőségű szoftverek lesznek/vannak rá? Nagyon nem.
Az meg a saját ízlésed, hogy 2015-ben ez érdekel nextgenre. Csak a Bloodborn miatt megéri majd a PS4, ahogy egy Halo rajongónak a az ötödik rész miatt az Xbone. A többi exkluzívról nem is beszélve. Még ha nem is lesz egyik sem 1080/60 baromi jól fogok szórakozni velük. Ahogy a WiiU-val is teszem pedig ott a 720p-nél tartunk -
Drizzt
nagyúr
válasz
Cobra652 #157 üzenetére
Egyedul a sportjatekokra tunik eddig hasznalhatonak a Ps4, talan az autosok is bejonnek majd, de multiplatform cimet csak pc-n fogok beszerezni ez mar biztos. Viszont udvozlom a topic optimizmusat, de ha mar az ISS is szaggat az exkluzivak kozul, a tobbitol se varok sok jot. Szerintem hatarozottan gyenge a Ps4, s ez leginkabb a megvasarlasa utan lett szembetuno. Az eroforrasigenyes jatwkok alatt meg mocskosul hangos is. Viszont a Fifa 14 kb. Annyira jo, hogy amiatt mar megeri a konzol. Igy vegre mar nem csak Diabloval jatszok az utobbi idoben.
-
jocomen
aktív tag
-
DudeHUN
senior tag
válasz
Cobra652 #153 üzenetére
Majd a 343-as fiúk és lányok megmutatják mi van a vasban. Nekik sikerült egy Halo 4-et összehozniuk 360-ra. PS4-en meg látjuk az Uncharted 4 előzetesben mennyire gyenge látványra képes a Sony konzolja...
A P értékek meg érdekesek és jó róluk beszélgetni csak a nap végén igazából a kutyát sem érdeklik -
Thodeus
aktív tag
válasz
Malibutomi #149 üzenetére
Az lenne az utolsó, hogy azt halld, hogy elismerik, ha gyenge volna, akárki is lenne a hibás, még ha tudatába is vannak vele.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoft a rendeltnél erősebb gépet kapott. Az utolsó pillanatban kértek módosítást, így megnövelték az Xbox One lapkába szánt lapka órajeleit. A Sony ezt nem kérte, nekik elég volt a megbeszélt órajel. Amúgy, ha akarták volna, akkor szerintem az AMD nekik is turbóz rajta, ha már az MS APU-jában volt tartalék.
-
-
SirCsimbók
tag
"...hogy a kijott termek gyengebb es pocsekabb a vartnal!"
szerintem az meg nem teljesen ugyanaz, hogy egy cég sima (l)uzereket (végfelhasználókat) ver át, vagy egy céges megrendelőt
a Sonynak meg az MS-nek is meg kell lennie a megfelelő apparátusának arra, hogy leellenőrizzék, mi a xart vettek. ha nincs, ez a 2 cég csupa hülyékből áll, ahol először nem a QA-t kéne elzavarni, hanem a vezetőséget
szerk.:
"hinnye, pedig de ugy emlekeztem! ha nincs, hat nincs, akkor minden bizonnyal nem valos az emlek az agyamban..." azt én meg nyilván nem tudhatom, hogy neked milyen emlékeid vannak -
SirCsimbók
tag
válasz
Sennalacy #126 üzenetére
"Ha az AMD olyan tervet tesz le az asztalra, ami a fejlesztők számára hasonló környezetben erősebb hardvert eredményez, akkor nem hiszem, hogy ez ellen nekik lenne kifogásuk."
én meg erre azt mondom, hogy ha az MS meg a Sony annyi suskát tenne le az asztalra, "ami a fejlesztők számára hasonló környezetben erősebb hardvert eredményez"-ne, az AMD megcsinálná
-
Sir Ny
senior tag
válasz
SirCsimbók #145 üzenetére
(hinnye, pedig de ugy emlekeztem! ha nincs, hat nincs, akkor minden bizonnyal nem valos az emlek az agyamban... muemleknek kell minositenem, legalabb penzt is kerhetek erte)
Szerintem abbol a tenybol, hogy nem belul keszult el, hanem megrendelesre, meg nem kene levonni azt a kovetkeztetest hogy megfeleloen eros masinak, vagy akar, hogy a SONY-nak vagy a Ms-nak ez lett volna az elkepzelese. Hiszen hanyszor es hanyszor lattuk mar, peldaul eppen az AMD-nel is, de volt Intel, SONY, SUN, STEriccson, etc, hogy a kijott termek gyengebb es pocsekabb a vartnal!
Ketsegkivul logikusnak hangzik, hogy pontosan azt kaptak, amit kertek - ezzel szemben ott van a temerdek pelda, hogy egy-egy chip/termek nem lett eleg eros idore, mint kell, nem ertem, miert pont az garantalna ezt, hogy rendelesre keszul, es nem sajat mernokok altal.
-
SirCsimbók
tag
"nem talaltam meg a vonatkozo ph hirt (mindenhogy kerestem!)..."
lehet hogy azért nem találtad meg, mert nem is volt ilyen hír."...de megint nincs igazad:"
ehhez már rég hozzászoktamnem lehet szerinted, hogy az MS meg a Sony is kellőképpen tisztában van az AMD által gyártott hardvereik képességeivel/korlátaival, csak szép finoman adagolják őket a nagyközönségnek? ne mondd már, hogy két ekkora meg ilyen profi cég, mint az MS meg a Sony csak úgy zsákbamacskát vesz...
-
Bad Pritt
félisten
válasz
Mister_X #141 üzenetére
Reméljük, mondjuk az ilyen dumákat és fiaskókat kerülhetnék majd idén.
-
Thodeus
aktív tag
válasz
András83 #137 üzenetére
A konzol akkor szépen el is vesztené az egyik fő előnyét, hogy nem kell 3 évente új hardvert venni. Hidd el a nagy többség nem tolerálná, még ha sokan le is nyelnék ezt a teljesítmény többlet miatt, de jogosan felmerülne, hogy most 2-szer venne gépet ahelyett, hogy fizetett volna 100 dollárral többet az elsőért és ment volna rajta minden ahogy kell.
-
-
Madwe
nagyúr
1 hónapos ps4 rekord és kevesebb mint fél éves ps4 rekord, tele van vele a net, folyamat ez megy, itt mégis mindenki temeti
"The PS2 is still the best-selling home console of all time, but it only sold 500,000 units on its first day compared to the PS4′s 1 million.
In fact, after seven months on shelves, the PS2 had only sold 3.52 million units, increasing to 10.61 million six months later.
The expensive PS3 sold just 5.5 million units by the 10 month marker, compared to the PS4′s 5.3 million after three.
And it took the original PlayStation 16 months to move 4.26 million units."
-
András83
csendes tag
Azt azért ne felejtsük el, hogy ha az AMD szállítja az APU-t a következő generációba is, akkor lehet egy sima inkrementális generációváltást csinálni 2-3 év múlva a slim változat helyett.
2-3 év múlva úgyis bőven esedékes lesz már a 16nm az AMD-nél, ami ugyanilyen TDP mellett saccra hozhatja a 1.8-2x-es teljesítményt ugyanezzel az architektúrával. Csak az órajelet meg a stream procik számát kell kicsit növelni.
Ha ezt meglépik akkor nem csak, hogy megőrzik a visszafele kompatilibitást és nem kell új architektúrát tanulni a fejlesztőknek, de a már kiadott játékokat is újra optimalizálhatják a felújított konzolokra.
30 fps helyett lehet 60, vagy 900p helyett lehet 1080p, vagy kaphatnak jobb AA-t az 1080p 60fps játékok, vagy mehetnek a játékok 1080p fölött kicsivel, de 4k-ra felskálázva. És a Project Morpheus VR szemüvegnek is szüksége lesz arra a +80% teljesítményre, hogy hozza azt a minőséget VR-ben amit most TV-n kapunk.Két változat szerintem elfér a piacon egymás mellett. Nem olyan nagy plusz munka a fejlesztőknek mindkettőre optimalizálni ha ugyanaz az architektúra.
-
Mister_X
nagyúr
-
DudeHUN
senior tag
Nem lehet belerakni olyan erős vasat. El is kell vezetni azt a hőt. Egy kompakt, viszonylag csendes gép kell a nappaliba. Egy ilyennél meg nehézkes. Nem lehet egy 300-400 wattos szörnyet beledobni ezekbe a házakba. De felsleges is. Az új Uncharted trailer alapján látjuk, hogy bőven van potenciál ezekben a hardverekben. Arról nem is beszélve, hogy a Sony nem engedheti meg magának hogy veszítsen a gépeken. Minden centet meg kell fogniuk.
Nem az AMD miatt kerültek bizonyos dolgok a lapkákba. Az MS és a Sony mérnökei kértek változtatásokat. Cerny a PS4 premiernénél szépen elmondja mit és milyen megfontolásból rendeltek a GPU-ba. Ahogy az MS-nél is a koncepció része volt az ESRAM.
-
Mister_X
nagyúr
Elkelt eddig bő hat millió Wii U (öt milliót terveztek az első évben) másfél év alatt. Nem lenne sikeres?
Elkelt eddig négy és fél millió Xbox One és kint van egy bő fél éve. Nem lenne sikeres?
Elkelt eddig nyolcmillió PS4 és kint van bő féléve. Nem lenne siekeres?Meg lehet nézni, hogy hol tartottak az elődeig hasonló intervallumban. A PS4 tipikusan az általad említett überbrutál rekordokat döntögető eladásokkal bíró termék.
Wii U-ból év el lesz adva tíz millió, Xbox One-ból 7-8, PS4-ből 10-12. Méghogy nem sikeresek...
-
Mister_X
nagyúr
válasz
Sennalacy #126 üzenetére
A piac nem teljesítményt akar, hanem játékokat. A PC-sek berögződése, hogy teljesítmény mindenek felett, holott elkelt ezekből a már most elavult fránya nextgen konzolokból 20 millió, pedig nincsenek kint egy éve. Ide exkluzív címek, jobbnál jobb third party fejlesztések és kihagyhatatlan blockbusterek kellenek, ezek pedig mind jönni fognak idén és jövőre.
Lehet azon csámcsogni, hogy fúj nem fullhádé, fúj nem hatvan efpées, de ez a konzolosok nagy részét nem izgatja, ők csak játszani akarnak. És ők képviselik a nagyobb vásárlóbázist.
@madwe: Dreamcastnél teljesen más volt a helyzet, a Saturn erősen megérett a cserére, mert se 3rd party, se 1st party támogatás nem létezett rá, olyan elcseszett hardvere volt. Kiadták négy évvel később az utódot, ami kijelölt több fő irányt (128 bites fő processzor, erőteljes 3D megjelenítés, online gaming) - de az EA nem állt mögé. Hiába csinált Madden NFL-t megszégyenítő amerikai focis játékokat a SEGA Sports, hiába volt a gépre Shenmue, két kiváló Sonic, árkádból átmentett blockbusterek (Crazy Taxi, House of the Dead, Soul Calibur, Dead or Alive, SEGA Rally), MMORPG (Phantasy Star Online), rengeteg multiplayer lehetőség a SEGA.net és DreamArena segítségével, az EA nem mert beállni a konzol mögé.
-
Madwe
nagyúr
válasz
Sennalacy #126 üzenetére
Azt nem veszed figyelembe hogy ők nem a hw eladásokból élnek hanem az sw eladásokból, minél tovább bírja annál jobb. Valamint a felhasználókat teljesen elidegeníti a gyártótól, megöli a beléjük vetett bizalmat ha gyorsan leváltja a konzolt (lásd sega végharca). Arról nem beszélve hogy 8 éve iszonyat veszteséggel árulták (ps3 előállítása 800 dollár volt és 600ért árulták vs. ps4 előállítása 380 dollár és 400ért árulják) valamint akkor a pc piac nem volt ennyire eldurvult 2-300.000 forintos vgakkal, amivel nyilván nem tudják és nem is akarják felvenni a brute force versenyt. Valamint mostani konzolok hw szinten sokkal jobban kiegyensúlyozottak, koherensen erősek/gyengék ugyanannyira mindenhol, míg előző gennél iszonyat inbalanced volt, ram szar, gpu okés, gpu bika... A tipikus pc-s csak a grafika számít szemlélettel értem hogy miért írsz ilyeneket, de ez a konzoloknál nem igaz... lehet hogy 2018 vége fele lesz genváltás, de elötte hülyeség lenne.
Valamint azt se veszed figyelembe hogy a konzol életciklusának elején köze nincs a kihozott teljesítménynek az elérhetőhöz, érdemes megnézni ps2, ps3 kezdeti és ciklusvégi címeket, meglepődnél hogy milyen fejlődést látsz. Bőven van bennük potenciál, de azt 2-3 évig nem érik el (régen 4-5 is volt de x86 architektúra miatt most gyorsabban ki lehet tanulni) no meg arról nem is beszélve hogy a közös memória+apu iszonyat nagy előrelépést tesz lehetővé algoritmusok és egyéb új megközelítésekre, ami játékmenetben, aiban, sokmindenben nagy előrelépést tesz lehetőve, ugyanis nem minden a grafika...
(#128) Mister_X +1, nem értem miért kell temetni a konzolokat, mikor ez az eddigi legjobb launch mindkettő életében, sokkal jobban fogy mint az előző generációk! azok kb 2-3 év alatt jutottak el arra a szintre ahol ezek kevesebb mint 1 év alatt vannak, hol itt a gond?
-
Sennalacy
aktív tag
Én abszolút támogatom az AMD ötletét. Az új konzolok gyengék lettek ez ma már teljesen egyértelmű. A Microsoft nem győzi lekapcsolni róla a kinect-et és új fejlesztéseket eszközölni, hogy valamennyire beérjék legalább a Sony-t teljesítményben, mert láthatóan ez az eladásokban is megmutatkozik. Innentől kezdve nincs értelme azon vitatkozni, hogy a piac teljesítményt szeretne. Jóval nagyobb teljesítményt. Az, hogy eleve alul lőtték a konzolokat teljesen egyértelművé teszi azt, hogy ez a generáció csak mesterségesen lélegeztethető 8-9 évig. Anno a PS3 és X360 lemosta látványban az addig vezető PC-t, most csak úgy tudnak valamelyest lépést tartani ha felépítésből származó előnyökre építenek, de a nyers erő már most is sokszor felbontás, framerate és akár tartalmi (textúra) kompromisszumokra kényszeríti a fejlesztőket.
Ha az AMD olyan tervet tesz le az asztalra, ami a fejlesztők számára hasonló környezetben erősebb hardvert eredményez, akkor nem hiszem, hogy ez ellen nekik lenne kifogásuk. A konzol gyártóknak meg szerintem szimplán költséghatékonysági szempontból kell elemezni a toldozgatás-foldozgatás vs. az új revízió előnyeit és hátrányait. Egyáltalán nem biztos, hogy nem olcsóbb ma egy erősebb hardverelem beépítése mint egy eddiginél is hatékonyabb fejlesztőkörnyezet tákolása. -
AAAgold
senior tag
szerintem meg érzékeli az emberi agy a 4k jobb minőségét, még ha az egyes pixeleket nem is látja esetleg az ember
egyrészt nem statikus állapotban vannak a szemek, mint egy kamera, hanem folyamatosan minimális mozgásban van az emberi szem (fókuszálás, légzés, szívverés, pislogás hatására, stb), másrész gazdagabb színátmeneteket is érzékelhet ezáltal az agy
4k esetében amúgy lehet, hogy az élsimítást (vagy egy részét) már meg lehet spórolni, ami csökkenti a fajlagos teljesítmény igényt - a sony tv üzletágának meg biztos jót tenne, ha lenne mellé 4k konzol
lehet, 3 év múlva kidobják a PS4+ gépet, ami a PS4-gyel lefele kompatibilis, architektúrában megegyezik, a teljesítménye viszont jóval nagyobb így alkalmas lehet már a 4k-ra is
-
Thodeus
aktív tag
Az UHD-val csak az a gond, hogy ahhoz, hogy észre is vegye a különbséget az ember, kellően közeli kell ülni, mert egy 60"-os UHD tv-t már 2 méterről nézve már az a kategória, hogy a többlet pixel egy részét már a szem nem érzékeli, de azért vas meg összefossa magát alatta ugyanúgy. Olyan hardver meg ami 4k-ba tud valamilyen játékot vinni 60fps-sel (ugye 8millió pixel + a javuló grafika a játékokban) az nem 2-3 éven belül lesz, legalábbis nem hiszem, hogy a felső kategóriában (csúcs kategória az más, de mivel azzal mindig csak kb a felső 3-5% rendelkezik így nálam az nem releváns), mikor még az 1080p/60fps tartásával is vannak gondok. Úgyhogy kb mire kifut megint ez a konzol gen, akkor talán lesz létjogosultsága. Ott van a QHD ami bőven elég volna.
Az átlag felhasználónak filmekre biztos jó lesz a 4k (bár úgyse fogja nagyon észlelni a különbséget a kanapéból
2-2,5 méterre mondjuk egy FHD anyagtól) az elkövetkezendő 3-4 évre, másra nem hiszem. -
Madwe
nagyúr
válasz
Mister_X #114 üzenetére
A br megnyerte a csatát, de a háborúban ő is elvérzett
Igen, hddvd-t legyőzte, igen most is azt használják a konzolok, de sony célja az lett volna hogy a filmiparban is az termelje a pénzt... Szabvány lett a br, azon nézhetsz filmeket, csupán a piac átalakult ezért igencsak megcsappantak a bevételek a lemezes filmezésből. Szóval ugyan sikeres volt mert az az alap amin játékot/filmet veszel, a gond csak az hogy manapság már a digitális tartalom a fő csapásirány, így nem lehetett akkora sikere mint a dvdnek anno, erre gondoltam csak nem fejtettem ki
-
Mister_X
nagyúr
"Nomeg ps2nél a dvd-t, ps3nál a br-t húzták, utóbbit már kevesebb sikerrel,"
Véletlenül sem azért ütötte ki a Blu-ray a HD-DVD-t, mert előbbi a PS3 része volt, az Xboxhoz meg csak megkésve opcionális... A Sony bevállalt egy merészet a szabványháborúban és nyert. A Microsoft a HD-DVD-t a korai launch miatt áldozta be. A Blu-ray amúgy is értelmesebb alternatíva, elvégre friss szabvány, rétegenként képes 25GB-ot eltárolni (elméletben 8 rétegig tudnak elmenni), míg a HD-DVD zsákutca volt.
Nem mellesleg ma már minden HD formátum Blu-ray lemezen jön és Blu-ray olvasója van minden nextgen konzolnak.
@Sir Ny: ezzel csak pár gond van: a Steam Machine nem lesz konzol, továbbá nem lesznek rá olyan jó exkluzívok (és olyan mennyiségben), mint Sony, Microsoft vagy Nintendo oldalon.
-
Sir Ny
senior tag
"S szerinted mennyibe kerülne egy ps4, ami 4k-n képes ezt a grafikai színvonalat hozni?"
most? most sokba. Ket ev mulva ilyenkor viszont mar illendo lenne lazan tudnia az aktualis intel i7+csucs/felsokatVGA parosnak. Mondjuk egy gozgepben. 4k SONY TV + gozgep konzol, jol hangzik?
-
Madwe
nagyúr
S szerinted mennyibe kerülne egy ps4, ami 4k-n képes ezt a grafikai színvonalat hozni? PS3nál ami 800 dollárba került előállítani és 600ért árulták rendesen megtanulták hogy az nem járható út... Nomeg ps2nél a dvd-t, ps3nál a br-t húzták, utóbbit már kevesebb sikerrel, de azért egy 4k tv árképzése miatt kérdéses lenne annak hatásossága, azért az jócskán drágább és plusz költséget jelent, nem úgy mint a lemezolvasó fejek.
Ha 200k felett lenne a ps4, szerinted szintén piacvezető lenne 1.5x-es eladásokkal kb? arról nem is beszélve hogy a sony tv ága igencsak veszteséges (mint az összes többi kb, sony music, video, telefon, minden) amiért beáldozni az egyetlen jövedelmező águkat (konzolokat) nem lenne okos döntés... S a felhasználók se nagyon örülnének neki hogy ott a csudajó konzoljuk ami 200kba került azért, hogy támogassa a 4kt, amit meg se tudnak jeleníteni...
Hacsak nem a fejlesztők külön írnának egy sokkal szebb játékot 1080p alá mint 4k alá, aminek se a fejlesztők, se a 4k tv tulajok nem örülnének. Jelenleg ez halott ötlet, ha kb 3 év múlva jelentek volna meg, akkor lett volna benne valamennyi ráció, de nem sok...Hogy kicsit ontopic legyen, ha ki is adnának valami erősebb ps-t hamarabb mint 6-7 év, azt max úgy tudom elképzelni hogy ugyanez a felépítés, csak pont annyival bikább apu-val hogy az 1080p-s játékokat 4kban futtassa, de erre se látok sok esélyt meg értelmet...
-
Madwe
nagyúr
A 4k tv-k kb a háztartások 3-4%ban vannak, s azok nem is feltétlenül akarnak mellé konzolt, azon belül is ps4et... nem sok értelme lenne, a szükséges teljesítménytöbbletet figyelembe véve semmi... A 4k tv-k értelméről már nem is beszélve (ahoz hogy kijöjjön a plusz felbontás egy 70+ colos tv-t kell bámulni kb 1.5 méterre a tv-től...)
(#109) nyakdam + az új konzolokat ki kell ismerjék, ami most az x86 architektúra miatt csak 2-3 év (eddig a spéci architektúra miatt inkább 3-5 év volt) nomeg igen, multiplatok amíg prev genre is jönnek addig nem kapnak lényegi figyelmet (tekintve h kb. 20x felhasználó bázisuk van, ez érthető) Játékot 2+ év megírni, inkább sokkal több, manapság az a jellemző hogy 2-3 évig írják, majd a bejelentett időpontot csúsztatják még 1-2 évvel
Exklúzívokat viszont kizárt hogy úgy írják hogy visszaportolható legyen, kapnak elég lóvét mstől sonytól hogy ilyenekkel ne törődjenek...
1080p@60fps meg fontos, de nem annyira lényegi. Fpsnél, autós, verekedős játéknál fontos a 60fps, fpsnél az 1080p is, de a többinél nem teljesen lételem. Persze jó ha megvan, de ha mondjuk 900p@30fps egy single játéknál, cserébe több effektel, részletességgel, jobb textúrákkal és algoritmusokkal, view distance-el, az lehet jobbat tesz a játék megjelenésének, mintha ragaszkodtak volna az 1080p@60hoz... E miatt én a jövőben is simán elképzelhetőnek tartom a sub1080 sub60at, tervezői design döntés kérdése az egész.
-
nyakdam
aktív tag
Szerintem, hogy rájuk lenne tukmálva az hülyeség. Azt kapták amit kértek.
Azért nem jött meg ütős, valódi nextgen cím mert minden a pénzről szól. Nem írnak két játékot, hogy fusson pc-n, 360-on, és ps3-n+ az új geneken. Mivel kb 2 év megírni egy jatekot és nem latnak a jövőbe úgy írtak meg meg az exkluzív címeket is, hogyha véletlenül nem jönnek az eladások könnyen atirhato legyen a korábbi genekre. Ha kivezetik a régi generációt, és a pc-re is lehet portolni Akkor jönnek az igazi nextgen címek. szeintem kb 2016. Az jövő jatekai biztos futnak majd 1080p-ben és 60hz-en. -
tatararpad
őstag
Pontosan. 8-9 év múlva már garantáltan lenne az Intel-nek és az nVidia-nak is olyan terméke, ami integrációban hozza az AMD-t, de valószínűleg addigra már mindegyik a saját jövőképében dolgozik majd. Pl. jövőre a Skylake hozza majd a Kaveri funkcióit, és szerintem addigra a zöldek is összeszednek egy rakás tapasztalatot a mobil/szerver piacról, pl. a Tegra K1-ben már saját mag dolgozik.
-
AAAgold
senior tag
-
Sir Ny
senior tag
válasz
SirCsimbók #95 üzenetére
"az AMD pont olyan hardvert gyárt az MS-nek meg a Sonynak, amit azok rendeltek tőlük. nem csak úgy a vakvilágba csináltak valamit"
nem talaltam meg a vonatkozo ph hirt (mindenhogy kerestem!), de megint nincs igazad:
https://ipon.hu/hir/gyorsabb_lehet_a_vartnal_az_xbox_one_beagyazott_memoriaja/25841
az AMD osszevissza hulyesegeket rakott a lapkakba, amikrl a ms es a sony-nak fogalma nincs.
-
Peat;)
veterán
Én nem birtokoltam, de sok helyen láttam leírva hogy erősebb mint a ps2. A residen evil meg konkrétan úgy nézett ki rajta hogy ezt elég hamar el is hittem, mert sem a ps2 sem az xbox közelébe sem ért annak a szintnek látszólag. De a lényeg hogy a legnagyobbat azzal a konzollal bukta a nintendo ami egyben a legmodernebb is volt belsőleg.
A wii u meg bukta, tessék megnézni az eredményüket. Biztos hogy javítanak rajta, de nyereséges már nem lesz a wii u összességében, maxium 1-1 üzleti évében. De egy konzolgyártó nem tehet olyat hogy 2-3 év után dobja a gépét mert azzal szemenköpné a vásárlóit, így ki kell tartani az esetleges pénztemető mellett is legalább 5 évet. Hiába a Zelda ami szerintem is hatalmas játék lesz, hiába más igényes címek, a ps4 marketingje a főbb piacokon megtette a hatását. Egyedül hazai piacon tartom esélyesnek a sikerre az U masinát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kell az Intelnek senki. Ha változást akarnak, akkor pontosan tudják, hogy mire van szükség. Tízszer több pénzt kell rakniuk a grafikus fejlesztésekbe, és felvehetnének ennyivel több programozót is. Amíg a vezetőség ezt nem látja fontosnak, addig meg ezt a minőséget tudja kínálni az aktuális csapat a rendelkezésre álló erőforrásból. Más sem tudna jobbat, olyan kevés pénzből, amit erre az Intel költ. A legérdekesebb, hogy az OpenCL-re többet költenek, mint DX-re, holott sehol máshol nincs így, tehát ez egyértelműen egy financiális probléma, amit egy egyszerű döntéssel korrigálni lehetne.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
SirCsimbók #101 üzenetére
Az Intelnek a játékos piac túl kicsi és nem éri meg akkora összeget költenie rá amennyibe egy ilyen szoftveres gárda kerülne, ha gyártanának GPU-t más lenne a helyzet.
-
SirCsimbók
tag
válasz
atti_2010 #100 üzenetére
ne haragudj, de te azt mondod, hogy az intel integrált GPU-i vannak olyan jók, mint az NV meg az AMD (szerk.) dedikált cuccosai? és az egész csak azon múlik, hogy összehoztak egy dilettánsokból álló bagázst, akik képtelenek az ő csúcs GPU-ikhoz normális drivert írni? ők maguk se ismerik a saját hardverüket vagy mi? vagy ha ekkora dilettáns csürhét hoztak össze, miért nem
rúgják kiképzik őket?
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Autós topik
- Microsoft Outlook topic
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
- Apple Watch Series 4 Nike 44mm Teljes doboz, sok tartozék, 100% akku
- LG 77C4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Dell G15 5530 gyári kijelzőt keresek (DP/N: 0VPD4)
- IDE HDD-k vegyesen nagy mennyiségben 32db egyben
- Eladó gamer / workstation PC + monitor garanciás, dobozos alkatrészekkel
- Samsung Galaxy A32 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP 840 G8 Workstation dupla CPU Xeon Gold 6134 64Gb
- Legjobb kijelzős! ThinkPad T14s Gen 2 i5-1135G7 16GB 512GB FHD - 400nit! magyarbill 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! 3Dconnexion SpaceMouse Enterprise egér garanciával hibátlan működéssel
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra Ultra White Használt, karcmentes állapot, Kamerás csúcsmobil
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest