Új hozzászólás Aktív témák
-
Gábor001
tag
Nem állítottam azt, hogy adott esetben ne lehetne a legjobb az FSD. Egyébként még a megjelenés körül láttam róla videókat, valóban impresszív.
A minősítést nem találom kamunak, épp a level 3+ minősítés jelentené azt, hogy a gyártó annyira stabilnak gondolja a rendszerét, hogy vállalja a felelősséget érte. Addig lehet bármilyen meggyőző egy rendszer, a hibákért a sofőr a felelős - és városban azért van lehetőség hibák elkövetésére. Ez nem szimpla bürokrácia vagy lobbi, hanem épp a vásárlókat védi.
A Cruise-nál pedig attól félek, hogy a fejlesztései az USA-ban lesznek csak elérhetőek, mint a Cadillac autópályás vezetése. -
shardd
csendes tag
Az a Level 2 Tesla FSD jobb mint más gyártók Level 3 minősítése.
Az esetben ha nem csak írogatni akarjuk egymásnak a betűket, és szívesen megmutatom mit tud a Valóságban egy tetszőleges Kanadai vagy Amerikai városban az FSD level 2. Megnézhetjük melyik a jobb.Persze jobb lenne ha ezt kamu minősítést megadnák a Teslának is de azért elég nagy a lobbi és a bürokrácia. Én ezért tartom fontosabbnak a működést mint egy papírt. Inkább legyen jól használható a Valóságban az utakon, minthogy lehessen kiabálni hogy: LEVEL 3 MERCI
Értem, hogy hivatalosan megkapta és azt is értem hogy egy kalap szar az a rendszer SAJNOS! Az lenne a jó ha sok gyártó lenne a piacon és nem csak a Tesla FSD, egyelőre erre várunk még. Mostanában a Cruise önvezetést nézegetem az talán egy értelmezhetően működő és használható rendszer ( persze nagyon korlátozott helyszíneken és kis forgalomban )
-
Gábor001
tag
Az FSD-vel még mindig az a gond, hogy Level 2. Személy szerint jobban örülnék egy L3+ autópálya/autóút önvezetésnek + városi araszolásnak, és úgy tűnik, hogy a többi gyártó is ezen irányba megy.
A robottaxiknál pedig egy (talán rövid) ideig még marad a város scan + mechanikus lidar, de ott az akár meg is térülhet. -
shardd
csendes tag
Elfogadom amit írsz, én nem követem a jelenlegi Lidar fejlesztéseket. Reméljük akkor hamar meglátjuk a konkurencia titkos fejlesztéseit és azok elérhetőek, használhatóak lesznek.
Mert a lényeg a biztonságos közlekedés. Szóval túl sokáig ne titkolózzon az a nagy konkurencia mert már késő lesz.
Én pont ezért szeretem a Teslát és az FSD Beta rendszerüket. Mert ez egy létező dolog amiről van hiteles bizonyítékunk, átlag emberek használhatják ( lehet ez szubjektív, de én úgy látom hogy elégedettek és boldogok vele ).
-
Gábor001
tag
Többféle lidar van, a drága, amire te gondolsz, az a mechanikus lidar. Az képes 360 fokos látószögre is akár.
Ilyen elvű az, ami a porszívóba is kerülhet akár, de az általában csak egy nyalábbal rendelkezik, és nyilván a hatótáv se összemérhető. Van annyi különbség köztük, hogy indokolja jelenleg a sokszoros árat.
Létezik azonban solid-state lidar is, ami egy autó árához képest akár nevetségesen olcsó, de (aránylag) kicsi a látószöge. Ha jól tudom, ez pár éve van piacon, valószínűleg ez fog elterjedni az autókban.
Az pedig mindegy, hogy a konkurencia hol tart, mivel a fejlesztéseket nem láthatjuk, elképzelhető, hogy van jobb/stabilabb rendszerük lidar segítségével, csak nem elérhető egyelőre az autókban. Az egyértelmű, hogy egy lidar információi javítanak az önvezetésen bizonyos körülmények között. -
haxiboy
veterán
Hadd ne válogassam össze mindet.
Rengeteg cég tolja...lehet majmolni a Tesla-t. De szerintem előtte a keresőt tanuld meg használni. Már 3 évvel ezelőtt is voltak övezető taxik kisebb nagyobb sikerekkel.
Amíg ott kell ülnöm a volánnál és fogni a kormányt, addig full self drive-nek csak nagy jóindulattal lehet nevezni.
Tény hogy hatalmas siker. De teslánál szépen áthárítják az összes felelősséget a sofőrre ha valami probléma van.
Egy balesetnél sem láttam hogy írták volna : igen ezt mi kurtuk el.
Helyette a nem figyelt a sofőr duma megy állandóan.De én itt lezárnám a vitát, mert semmi értelme.
-
shardd
csendes tag
Nekem is megmutatod a sofőr nélküli Uber önvezetést? Leírtad, rákerestem youtubeon, googleon de nem találtam jó városi önvezetős videót.
Én is veszem a fáradtságot és mutatom mire gondolok: [Tesla] , [FSD] , [Beta] , [Önvezetés]
Előre is köszi az értelmes és hasznos válaszodat.( ennek hiányában ugye tudod mit ér a szavad? )
-
shardd
csendes tag
Igazatok van lányok, nem ellenkezem.
Hol van a konkurencia önvezetésben a csoda Lidar + radar + USS szenzorokkal? XD
Ja, sehol. A Tesla Vision Only furcsa módon a jelenleg létező legjobb önvezetés a Föld bolygón. Mégis hogyan?
Tesla FSD Beta: [Működő, létező önvezetés] , [Bizony, ez a Tesla FSD]
A Lidar jó!44!!!!!!4 -
haxiboy
veterán
120 milliót? Hol? Szinte az összes gyártó a tesla-n kívül a Lidar+Kamera kombóban hisz.
Az elmúlt években töredékére csökkent az ilyen felhasználásra való szenzorok ára.
Uber, Waymo, Toyota ha ők meg tudták oldani, akkor a Tesla is meg tudná oldani.
Erősen kétlem hogy a lidar 250k usd-t dobna az áron.Tesla szimplán azért nem használja a Lidar-t mert az a meggyőződése Musk bácsinak hogy ha az ember a két szép szemével meg tudja oldani, akkor az autó a temérdek kamerával is meg fogja tudni oldani. De az emberi szemnek is rengeteg hátránya van, a lidarral ezt a pontosságot jelentősen lehetne növelni. Talán akkor nem gondolkodna a Tesla sem hogy átmenjek-e a 40cm magas kartondobozon vagy kerüljem ki?
-
Colomb
tag
azert ez a lidar/radar nem akkora rocket science, ha egy okos porszivóba is bele lehet rakni... 250 € ert
gondolom egy 40.000- 50.000+ € auto koltsegei kozott csak elmegy valahogy egy ilyen alkatresz. Szoval abszolút nincs igaza a Teslának főleg úgy, hogy ezek a cuccok pont akkor latnak jobban amikor a vezető nem... amikor igzán kéne (köd, szakadó hó, eső....) -
shardd
csendes tag
"lidar/radar-t is beraknának akkor megközelíthetné a tökéletest."
Igen, az ára pedig megközelítené a 120 millió Forintot. Ez dollárban kb. 400.000. Senki nem venné meg saját zsebből.Én tudom, hogy szeretjük magunkat okosnak gondolni természetesen én is pont ezt teszem de azért adjuk egy kis esélyt azoknak a mérnököknek, szoftverfejlesztőknek akik a Teslánál dolgoznak. Ők is csak emberek ezért tévedhetnek de egyelőre úgy néz ki, hogy nagyon is igazuk van.
-
haxiboy
veterán
Ahogy egyre több ilyen megoldás lesz, egyre életszerűbb a kép hogy lesz egy közös szabvány, és az autók is beszélgetni fognak egymással, legalábbis a közelben lévők biztosan. Így aztán egy nagy közös szenzorhálózatról igazán pontos képet kaphatnak az autók a környezetükről. Jóval kevesebb holttérrel ahova a szenzorok/kamerák nem látnak, de lehet hogy a kereszteződésben oldalról érkező hasonló tudású autó pedig igen.
Tesláé működik, ha nem ragaszkodnának a csak a kamerákból képalkotáshoz, hanem lidar/radar-t is beraknának akkor megközelíthetné a tökéletest.
Eközben pedig mennek az önvezető taxik, noha nem tökéletes. Előbb utóbb megoldanak mindent
-
shardd
csendes tag
Első link lemaradt: [FSD Beta]
-
btprg
senior tag
"Azt is közölte Gelsinger, hogy véleménye szerint az önvezető autók az évtized közepére nagyon gyakoriak lesznek az utakon."
Miért kell állandóan ilyen szenzációhajhász hazugságokat nyomatni? Mindenki, aki nem egy mágikus fekete dobozként tekint a műszaki tartalomra, hanem kicsit képben van hogy működnek a dolgok, pontosan tudja hogy még jó ideig csak egyesek vágyálma és bullshit marad a teljesen önvezető autó, mint boltban megvehető termék. A jogi háttérről nem is beszélve. Nem évekről, hanem alaphangon évtizedekről van szó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szép HP EliteBook 840 G9 Fémházas Hordozható Érintős Ultrabook 14" -40% i5-1235U 32/1TB Iris Xe FHD+
- Logitech G935
- Creative Sound Blaster Live! 5.1-es digitális PCI hangkártya
- Rock Shox Recon Silver Air gyorszáras villa eladó (29-es)!
- ÚJ Nvidia RTX 5060/TI 8-16Gb GDDR7 DLSS4.0 Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb/1TB M SSD/2ÉV gamer PC
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Kodak PD460 Instant Dock Printer / Számla és Garancia
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R3 3100 16GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD GTX 1050 Ti 4GB ZALMAN S2 TG Chieftec 500W
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest