Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz yakuza.tora #15 üzenetére

    Az még hagyján, hogy saját magukra optimalizálnak, mert ez normális. Azt kérdőjelezik meg nekik az emberek, hogy milyen jogon emelik a játékokban mesterségesen a gépigényt. [link] - persze tudjuk az okot ... legalább két Geforce-ot vegyél, csak ez nagyon nem felhasználóbarát politika. Nem véletlen, hogy a Mafia 2 után le is állt egy időre a PhysX reklámozása, mert az eset után antireklám volt, ha egy játékot PhysX-szel hirdetnek. Persze kérdés, hogy ez valaha megváltozik-e. A PhysX-hez még mindig többen társítják a brutális gépigényt, mint a masszív látványvilágot. Ez abból eredhet, hogy a PhysX-es játékok 99%-a szoftveres megoldást használ, és sok ember ebből indul ki. CPU-s fizika mellett pedig nulla különbség van a GeForce és a Radeon között, és ez átverés szagot gerjeszt. Sajnos nem mindenki tudja, hogy vannak hardveres és szoftveres PhysX játékok. Sokan azt sem tudják, hogy a PhysX az egy API és szükséges a játék futtatásához. Ez tisztán rossz kommunikáció.
    Múlt évben jelent meg David Kanter leleplező cikke is, ami itt elérhető. [link] Nagyon szépen leírja, hogy a PhysX nem azé fut lassan, mert szar az API, hanem azért mert mesterségesen korlátozva van a lassú feldolgozásra, aminek az eredménye a magas gépigény. Nem is véletlen, hogy azóta nem jelent meg PhysX-szel reklámozott játék. Sőt a PhysX driver PC-re több mint egy éve nem módosult. Az NV majd idén nyáron próbálja meg újraépíteni a PhysX ázsióját az új Alice játékkal. Meglátjuk milyen sikerrel.

    Ez az általános baj egyébként a zárt technológiákkal. Azért bukik el mind, mert egy gyártóhoz van kötve, így nem a hardvertől függ az, hogy milyen gyorsan fusson a program, hanem a gyártó akarata, vagy érdeke befolyásolja a gépigényt. Gyártófüggetlen technológiával ez lehetetlen, mert minden vállalat a legjobb sebességért küzd, vagyis konkrétan verseny van a piacon azért, hogy az adott hardveren minél gyorsabban fusson az adott API-ra írt program.
    Androidon egyébként az NV teljesen másképp kezeli a PhysX-et. Ott semmilyen elzárás nincs. Minden gyártó támogatja. Ez sikerre lehet vinni. Persze ez a döntés abból is ered, hogy a Tegra piaca most virágzik fel, vagyis alapból dől belőle a lé. A VGA-piac sajnos haldoklik, így ott mesterséges eszközöket kell bevetni, hogy valamilyen szinten tartható legyen a bevétel. Persze ez még így sem garancia a sikerre, amit az is mutat, hogy az NV az elmúlt év első negyedévében 800 milliós, míg most 637 milliós bevételt csinált a GeForce/Quadro/Tesla üzletágból. A VGA-piac menthetetlenül döglődik. A nagy gépigény ezt kompenzálná, mivel a játékosokat nagyobb VGA vásárlására ösztönözné. Persze a hatás inkább az, hogy a játékosok elmennek az olcsó konzolra, és a VGA-piac helyzete még jobban romlik. Az NV ezért is kezdett saját processzor kifejlesztésébe. [link] A VGA gyártása mér nem éri meg, így kell egy saját platform, amivel visszajönnek a korábbi PC-s bevételek. 2013-ig kell kibírni, és akkor ott lesz az NV-nek a Maxwell APU. Addig pedig a Tegra első számú szempont.

Új hozzászólás Aktív témák