Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
válasz
#09634560 #70 üzenetére
Mondom, adott esetben!
Nos, ez már olyan dolog, hogy bár nem zárkózom el előle, hogy van benne valami, de addig nem hiszem el, amíg magam is meg nem győződtem róla. (Mivel találkoztam már pár dologgal, aminek elméletben nem szabadott volna működnie, és mégis.) Na persze a tápot nem az fogja hozni, aki a kábelt...
Az 500k-s kábellel nem kellene hergelni az embereket.
Az már tényleg extremitás.
Eddig valahogy nem találkoztam vele, de majd kipróbálom.
-
#09634560
törölt tag
"adott esetben egy kevésbé minőségi albumot is meg lehessen hallgatni."
Igen de arra kevesen vetemednek hogy rossz anyagokkal tömjék, mert mit ér a jó rendszer ha csak mp3-al eteted és nincs se egy jó CD vagy bakelit kiadványod? Ibkább korrekciós célra alkalmazzák teszem fel George Michael hangmérnöke egyidőben elhuzta az egész anyagot középmagasra és ahhoz hogy lineárisan szóljon, arra igen jó az EQ, vagy pl. cinek ha csengenek akkor leveszi a 12 ezres tartományt addig, mig nem szerez be a párhuzamos kopár falrészek közé hangelnyelőt vagy gipszkartonnal megdönti a szöget ugy, mint a mozikban, szinházakban szokás, tehát ne maradjon párhuzamos kopár rész egymással szemben.
"(/I)viszont ez a hálózati tápkábel dolog nekem sem tiszta.
Pedig a tápkábelt épp a zavaró hatások kiküszöbölése miatt cserélik, és mésfél méter hosszan hat jól. Azt mondják: ugy kell elképzelni mintha (bocsi hogy pont neked analógiát irok de szerintem más is kiváncsi rá) az autóddal tartasz valahová és szinte egész végig földúton járattad majd a végén rátértél egy jó minőségű autópályára ahol végre felgyorsultál, kocsid elhalkul, kerekek futása kisimul, lemegy róla a legtöbb por és a végén kipihenten, nagyjából tisztán rezgésmentesen érsz célba. Tápot pedig hiába csinálnak, a hálózat mindenütt eltérő, és máshogy reagál a táp másfajta áramokra, rezgésekre, minőségi kábeleknél lecsökken ez a hatás. De normál IEC-nél nincs szükség erre, mnert a pl. a komponensek tescos minöségénél vagy egy roszs hangdobozzal vagy rosz karakterisztikájú szobában ki sem hallani.Tápkábel az utolsó láncszem a fejlesztésnél.
Mit szólsz a dugóforgatáshoz? Ami még gyengébb rendszereken is meghozza a kellő hatást, jobban mint a tápkábel és minden elemnél (lejátszó-erősitő-tévé) is alkalmazni kell? Ezt nevezik legolcsób tuningnak -
dezz
nagyúr
válasz
#09634560 #63 üzenetére
Mondjuk egy minőségi digitális EQ azért nem "szentségtörés". Na persze nem arra, hogy a rendszer deficienciáit kompenzálja (rég rossz, ha van mit), hanem hogy adott esetben egy kevésbé minőségi albumot is meg lehessen hallgatni.
(#64): Mindennel egyetértek, viszont ez a hálózati tápkábel dolog nekem sem tiszta. Egy igazán jó tápnak ki kellene annyira küszöbölnie a hálózat felől jövő "nemkívánatos hatásokat", hogy ez ne legyen ilyen fontos tényező. Azaz, azt gondolom, hogy ahol ez határozza meg a dolgokat, ott valami nem stimmel. Néhány hálózati kábel kimondottan úgy néz ki, mintha tudatosan vagy anélkül a zajszűrésre lenne kihegyezve... Pedig az a tápegység dolga.
Persze jó üzlet, ha direkt nem csináljuk elég jóra a tápot, hogy legyen ok az egyszerűen gyártható de horribilis áron adható kábelre (és egyéb "csoda zajszűrőkre") is...
A másik, hogy ugye a falban is vezeték van. Azzal általában nem szoktak foglalkozni. El tudom képzelni, hogy egy ócska, vékony, oxidos alumínium kábelt nem szeret egy tápegység, de ha pl. ugyanazt a vastagabb rézvezetéket vezetem oda, ami a falban van...
(#66) Petyás: Kezdesz átmenni trollba...
-
#09634560
törölt tag
Azért kelnek el ezek is.
Még milliárdosoknak is meggondolandó összegeket hagynak ott ennél jelllegteleneb dolgokért, pl. Foqu, Shakti-kő...
Ráadásul "sóhernek" is mondhatók a maguk nemében: egy fillért nem ad a legtöbbje olyan eszközökért amit nem hall jónak, vagy nem tapasztalja javuló hatását a hangrendszerén.Nem lesz pl.szinvonal alatti eszköze a rendszerében, nem redundáns, mert nem fog 3-4 rendszert üzemeltetni egy helyen, nem lesz 2 vagy több erősitője egy szobában ellenben mint pl. a sejkeknek van 5-6 mercije. -
#09634560
törölt tag
válasz
Speeedfire #25 üzenetére
Vedd figyelembe hogy az optikai jel 2* átkonvertálódik elektron-fény-elekrton jellé és az usb pedig szinkron átvitelt is lehetővé tesz.
-
#09634560
törölt tag
Annyit hozzátennék hogy az igazi hifista magasról "tojik" a diagrammokra és a tech. spec.-ra és csakis egyedül a saját fülének hisz. Nemcsak a digitális kábelek különbségét hallja ami ~ 2 nagyságrenddel alatta van az analóg és a hangdobozhoz vezető kábelek különbségének hanem még a tápkábelek közötti különbségeket is hallja,érzékeli.
-
#09634560
törölt tag
"Egy audiofil mindig azzal védekezik ( vagy támad ) hogy a másik még nem hallott "rendes" rendszert..."
És a legtöbbször így is van, hsz a legtöbben MP3-at hallgatnak ahol köztudott hogy max 18 kHz a legmagasabb vihető hangfrekvencia. Valamint sokan tulhúzott bellitással (pl.loudnes vagy hangképek bekapcsolása) és a basszusfelhúzásával "javitják" a zenét. Az igazi audiofil lineáris átvitelre törekedik és a hangszínszabályzó gombokhoz alapból hozzá se nyúl, kivéve ta a terem vagy a szoba hangja korrekcióra szorul, pl állóhullámok jelenléte vagy lecsengés csökkentése. -
dezz
nagyúr
Egy nyilvánvaló tény hol személyeskedés? Itt a következő: nem vagy tisztában a hibajavítás fogalmával. Hibajavító kódolás pl. a 8b/10b_encoding
Egyébként meg te vagy az, aki azzal indít, hogy itt többeket meghazudtol.
Az, hogy a BMC önszinkronizáló, kicsit sem zárja ki a jittert, sőt éppen emiatt adja tovább.
A zavaró mérték relatív. Ami elfogadható kommersz szinten, nem fér bele magasabb szinten.
"Egy audiofil mindig azzal védekezik ( vagy támad ) hogy a másik még nem hallott "rendes" rendszert..."
Hát, nem csoda, esetedben... Egyébként talán nem igaz? Annak idején egyesek a mikroszkópba vagy a teleszkópba sem néztek bele, mert ők már "tudták" (előre eldöntötték), hogy ott úgysincs semmi érdekes.
-
paljani
aktív tag
Kezd elég személyeskedő lenni ez a kis párbeszéd közöttünk.
A BMC-nek nincs hibajavítása? Gyanítom nem igazán tudod miről beszélek, kis olvasnivaló:
http://en.wikipedia.org/wiki/Differential_Manchester_encoding
Remélem ha elolvastad az önszinkronizáló adatfolyam kódolását, akkor majd nem fog hiányozni az optikábai szálból a szinkronvezeték S/PDIF esetén ( ugyanis ezt használja). A belinkelt szöveged is a jittert ill. Wandert feltételes módba teszi, ugyanis nem kötelezően van jelen zavaró mértékben. Sőt inkább rohadtul nincs különben a kutya se használná...
Nem akarok pointless dolgokon vitázni, ezért a többit figyelmen kívűl hagyom. Egy audiofil mindig azzal védekezik ( vagy támad ) hogy a másik még nem hallott "rendes" rendszert...
-
dezz
nagyúr
Ki hol írt itt trágyát? Azt írták, más. Megjegyzem, nagyon is jobb-rosszabb esetéről van szó, de nem "trágya" egyik sem. Viszont elég jelentős ahhoz, hogy ha éppen ez egy rendszerben a gyenge láncszem, célszerű legyen kiküszöbölni.
"(ezeket saját hatáskörben had tekintsem egy rohadt nagy viccnek)"
Az a vicces, hogy úgy jelentesz ki ilyet, hogy nyilvánvalóan nem hallottál még igazán jót... Persze az is igaz, hogy nem mindig olyan nagyon jó valami, csak mert rámondják, hogy audiofil. Nekem is megvan erről a véleményem: [link]
"BMC moduláció hibajavítása"
A BMC-nek nincs hibajavítása, de ha lenne is, az nem küszöböli ki a jittert.
Figyelmedbe:
SPDIF->Limitations:
"The receiver does not control the data rate, so it must avoid bit slip by synchronising its conversion with the source clock. This means that S/PDIF cannot fully decouple the final signal from influence by the analogue characteristics of the source or the interconnect, even though the digital audio data can normally be transmitted without loss. The source clock may carry inherent jitter or wander, and noise or distortion introduced in the data cable may further influence the process of clock recovery.[5][6][7] If the DAC does not have a stable clock reference then noise will be introduced into the resulting analogue signal. However, receivers can implement various strategies which limit this influence.[7][8]" (Lásd még referenciák!)A TOSLINK bizonyos tekintetben rosszabb is: itt még bejön az oda-vissza optocsatolás is.
"Szóval mi marad ezek után az elméleti problémából a gyakorlatban? Nem sok..."
Mondod te, aki még sosem hallotta a különbséget kellően jó rendszerben...
"a digitális négyszögjelek sem teljesen egyenesek a gyakorlatban, átvitel során, de ettől még az értelmezésük az, tehát visszaolvasva is helytállónak tartom a fekete-fehér példám"
Tisztában vagyok vele, mivel naponta dolgozok digitális jelekkel és figyelem őket oszcilloszkópon. Így hát azt is tudom, miket okoz pl. egy elkent órajel...
-
#06658560
törölt tag
Vannak kellemes hifista boltok, ahol dugdosnak neked midnenfélét, nyugodtan jelentkezz be hozzájuk, megmutatják neked a különbséget. Söt, akár vihetsz OBI-ból is magaddal egy darab kábelt, mint referenciát.
Mivel a kábelek eltérö technológiával, eltérö anyagokból, eltérö kristályszerkezettel készülnek, így evidens, hogy nem lesz két teljesen azonos átviteli függvényü. nem poénból vannak kétmillás hangszórókábelek piacon. -
paljani
aktív tag
Úgy érzem a válaszod nem az én írásomra jött, ami arról szólt (többé-kevésbé), hogy nem az optikai kábel miatt lesz valaminek trágya hangzása, maximum "audiofil" ill. "High-end" körökben (ezeket saját hatáskörben had tekintsem egy rohadt nagy viccnek) más médiumot használnak jelátvitelre, amitől az szerintük jobb lesz. De attól semmi sem lesz rossz, hogy van nála jobb. A világ ugyanis a digitális jelekkel ellentétben nem fekete-fehér (0-1). Szóval azon csak röhögni tudok, hogy ha valakinek azért szar valami, mert attól van jobb. Mindig van jobb, mint ahogy rosszabb is. Ez remélem érthető így.
A hardveres javítás meg megint azt igazolja amit mondok: van egy elméleti probléma, amit a gyakorlatban hardveresen-szoftveresen (BMC moduláció hibajavítása esetünkben) is korrigálnak. Szóval mi marad ezek után az elméleti problémából a gyakorlatban? Nem sok...
(Mielőtt szóba jönne: a digitális négyszögjelek sem teljesen egyenesek a gyakorlatban, átvitel során, de ettől még az értelmezésük az, tehát visszaolvasva is helytállónak tartom a fekete-fehér példám
)
-
dezz
nagyúr
Egyáltalán nem elméleti, audiofil és high-end körökben igen jól ismert problémáról van szó - amit bárki jól hallhat, ha kellően jó rendszere van (vagy mutatnak) neki ahhoz, hogy ez fontos tényező legyen (ne fedjék el egyéb hibák). Emiatt javítgatják a kommersz receiver chipekben is az PLL (phase-locked-loop) áramkört és fejlesztgetik a reclocking áramkört a jobb cuccokban.
Ajánlom figyelmedbe a #48-ast is.
És hogy mire is jó ez az egész audiofilkedés? (Valaki korábban kérdezte.) Nos, mert így sokkal élvezetesebb a zenehallgatás... Így még olyan zenéket is szívesen meghallgat az ember, ami nem tartozik a kedvenc műfajai közé - hát még azokat, amik igen! Aki igazán szereti a zenét, az törekszik a lehető legjobb minőségű műélvezetre is...
-
paljani
aktív tag
Laikusként annyit tennék hozzá, hogy hiába van (akár mérhető) jelalak torzulás egy optikai kábelen átvitt jelben, amíg az a bit-bit átvitelt nem befolyásolja (hiszen a fogadó is intervallumban vesz valamit nullának vagy egynek, nem egzakt értékeknél), addig az általad vázolt probléma inkább elméleti. A példád szerinti kábel pedig egyértelműen defektesnek tűnik, akkor mondanék rá olyat, hogy az adott típusú (márkájú) kábel szar, ha tízből legalább kilenc ugyanolyan típusú (márkájú) kábel ugyanolyan körülmények között ugyanolyan - típusú - hibákat produkál. Addig szerintem egyedi esetről van szó, és nem érdemes miatta szarozni a optikai kábeleket...
-
dezz
nagyúr
Ha tényleg vagy teljesen jó, vagy teljesen rossz adat ér át, akkor valóban. Nem tudom, mi lehetett az említett MM-es esetben, de úgy nézett ki, mintha az alsóbb bitekkel nem stimmelne valami.
Viszont itt inkább olyan finomabb dolgokról van szó, amit az időzítési probléma okoz. Ez egyértelműen jelen van az SPDIF/TOSLINK és USB DAC vonalon, a nem csúcs készülékeknél. (Ez a mértékétől függően nagyjából megfelel annak, mintha az alsóbb 1-2 bitet "bántanánk"! És nem is merül ki ebben a dolog.)
A HDMI-nél már kicsit más a helyzet, mert az általában olyan (fogadó oldali) cuccokon van, amikben elfér(ne) egy buffer, amiből saját órajelezéssel olvassák ki az adatot, többé-kevésbé függetlenedve a bejövő időzítési problémáktól. Viszont igen nagy buffernek kellene lennie ahhoz, hogy garantáltan mentes legyen a dolog a kimaradó vagy ismetlődő mintáktól... Lehet, hogy kommersz vonalon, mérnöki szemlélettel ezt nem megengedhetőnek tekintik és inkább bevállalják az időzítési problémák megmaradását vagy nem teljességre törekvő kiküszöbölését.
-
-
dezz
nagyúr
Adatformátumok szempontjából a koax (SPDIF) ugyanaz, mint az optikai (TOSLINK). Tehát raw (PCM) audio, AC3 és DTS mehet át rajtuk. Általában az USB-s külső DAC-ok is ezeket fogadják.
Az SPDIF kábelek különbségeit még méréssel is ki lehet mutatni! Én is csak néztem... (A többit nem néztem még.) De nem bithiba volt, nem olyan durva. Gondolom, az említett jitter játszik be.
Szerintem a 8b/10b encodingra gondolt, ami azért nem bombabiztos. Bár általában nincs gond akár egy olcsóbb HDMI kábellel sem, de találkoztam már olyan esettel (MM-ben), hogy olyan volt a megjelenítőn a kép, mintha az alsóbb bitekkel gond lett volna. Már nem emlékszem pontosan a körülményekre, de az eladóval együtt próbálgattunk valamit és az egyik fajta kábel tűnt a bűnösnek. Lényeg, hogy volt kép, de nem volt tökéletes. Hangot nem próbáltuk (vélhetően nagy recsegés lett volna, bár, ha ott is csak az alsóbb bitek bizseregtek...). De ez mondjuk már durva hiba.
Az a cikk megint csak a digitális hibákkal foglalkozik, pedig itt is érvényes, hogy pl. egy rosszabb kábel "moshatja" az órajelet, stb.
Nos, ha nem a digitális jelátvitel hibájának tudjuk be, akkor a fizikáé, de lényegében mindegy... lletve mondhatjuk azt is, hogy a gyártóké, mert megfelelő eszközökkel valamennyire kiküszöbölhető.
-
válasz
Speeedfire #25 üzenetére
ugyanazt a szabványt, ugyanazt a tömörítési eljárást használja mind a három? nem? jaaa, itt a különbség. Ezért lehet más a hangja.
kismarci001:
el kell keserítselek, informatikus mérnök vagyok, nagyon jól tudom hogy működik a jelátvitel.
Fogalmam sincs milyen algoritmusról beszélsz, ami megpróbálja "kitalálni" az eredeti jelet. A legtöbb adatátvitelben még mindig brutális hibajavítási potenciál van, például a hdmi:
[link]
de itt egy cikk, hogy az olyan laikusok, mint Te is megértsék: [link]dezz
ez rendben van, de amiket írsz az nem a digitális jelátvitel hibája. Az hogy a digitális átvitelhez használt elemek zavarják a D/A konverziót, ez rendben van.
Ha bedugsz a villamos hálózatba egy hegesztőtrafót, az is zavarni fogja a D/A konverziót -
dezz
nagyúr
Elmondom én nektek, miktől tud más lenni az egyik digitális kábel, vagy digitális kimenet egy készüléken hangja, mint a másik.
- Hiába digitális az adat, ott van az órajel is! Aminek a minősége (stabilitása) más és más a különféle készülékeknél. És amit az egyik kábel "elmoshat", miközben a másik megtartja a szép jelalakot, stb. Ez azért fontos, mert a fogadó készüléknek erre rá kell "hangolódnia" (mivel nincs két teljesen egyforma frekin járó kristály, tehát különben előbb-utóbb elveszne a szinkron a kettő között). Végső soron ez a D/A órajelét is befolyásolhatja! Ez a probléma egyébként fokozottan jelen van az SPDIF-nél és a TOSLINK-nél, mert ott külön órajel vezeték sincs.
- Adott esetben bithibák léphetnek fel, amik önmagukban csak akkor okoznak feltűnő zajt, ha a hibajavító kódolás sem képes visszaállítani az eredeti adatot. Csakhogy, a hibajavítás változó nehézségű feladatot ad a fogadó oldal elektronikájának, ami változó áramfelvétellel jár, ami a tápfeszültség kis mértékű, de gyors változásaihoz vezet. Ez pedig szintén befolyásolhatja az ottani órajelgenerálást és az analóg részeket. (Persze egy igazán jó fogadó oldali készülékben is próbálják minél jobban kiküszöbölni ezeket a hatásokat - ugyanakkor egy komoly készüléknél - ami nyilván komoly láncban is van - az apróbb zavarok is jobban meghallhatók, tehát a legjobb, ha a bemenő jel is a lehető legzavarmentesebb.) -
sztem maradok a 2010-es vagy a 1611-es universal playernél... azok jobb vételnek tűnnek.
-
Petyás
tag
válasz
Speeedfire #41 üzenetére
Ha más a hangja, akkor az a kábel egy kalap sz@rt sem ér.
Ez is egy igazi aranyköpés.
Ha más a hangja akkor más, ez nem jelenti azt hogy egyik rosszabb, mint a másik.
Rosszul fogalmaztam.
Szóval szerintem nem létezik hallható különbség kábel és kábel között. Kivéve akkor, ha valamelyik kábel tényleg nagyon rossz, hibás. -
paljani
aktív tag
Az ilyen megnyilvánulások teszik teljesen hiteltelenné egy-egy ember komplett véleményét bármilyen témakörben. Tegyük fel emberünk szebbnek látja a felskálázott gagyi sz@r dvd képét, egy natív 1080-as jelnél. Ennél nagyobb bullshitet nehéz a témában elképzelni. Szóval mindezek után higy tudnék én bármit elhinni neki a hangminőség témakörben? Sehogy...
-
Speeedfire
félisten
válasz
KismarciAA #42 üzenetére
Meghallgattam már pár rendszert. A milliós nagyságrendűeket nem, mert olyanom valószínűleg sosem lesz.
Egy átlagos belépő hifi settem van, amit még lehet javítani, de nem fogok kábelezésre és csatalakozókra 200-300k-t költeni, mert ebben a láncban NEM hallanám ki a különbséget. -
BSOD
senior tag
válasz
KismarciAA #36 üzenetére
Egy pillanatra elképzeltem azt az életszerűtlen helyzetet, mikor egy felskálázott, kockás, poszterizáló mpeg2 "szebb", mint egy nagyobb felbontású és bitrátájú, nem átméretezett mpeg4.
Tudod, ahol nincs információ, oda nem is fog neked még a CIA informaikai központja sem információt varázsolni, főleg nem "szebbet", mint ahol van!
-
KismarciAA
csendes tag
válasz
Speeedfire #37 üzenetére
Igazából csak kíváncsi voltam, tényleg úgy van embereknek megrendíthetetlen véleményük valamiről, hogy meg sem tapasztalták, de még csak közeli élményt sem sőt, a legközelebbi hi-fi boltba sem mennek be, nehogy megrepedezzen a tükörpalota, amit építettek maguk köré.
Nem szoktam ilyen fórumokon igét hirdetni és nem is fogom többet.
Tisztelet a kivételnek, a többiektől pedig elnézést, ha bármiben megrengettem volna a véleményüket.
Viszlát.
-
Speeedfire
félisten
Akárki akármit mond, az itt hozzászóltak közül szerintem senkinek sincs, és talán nem is lesz ilyenje, mert nem éri meg.
Nem azért nem lesz, mert nem éri meg, hanem mert nincs rá keret.Ilyet felvágásból vesznek az emberek
Nyilván.
Gondolom a sport kocsik is csak felvágásból vannak és nem amiatt amit tudnak.Ha más a hangja, akkor az a kábel egy kalap sz@rt sem ér.
Ez is egy igazi aranyköpés.
Ha más a hangja akkor más, ez nem jelenti azt hogy egyik rosszabb, mint a másik. -
Mumukuki
aktív tag
válasz
KismarciAA #14 üzenetére
"A lényeg: DVD felskálázva 1080p-re szebb képet ad, mint egy PC HD 1080p."
Persze.
A hiányzó információt meg kitalálja magától.
Elhiszem, hogy szép képe van, de azért ez már erősen barokkos túlzás. -
Petyás
tag
A hifista külön faj. Más hangja van az egyik kábelnek, mint a másiknak.
Ha más a hangja, akkor az a kábel egy kalap sz@rt sem ér.
Csak meg kell nézni egy átviteli diagrammot.
Akárki akármit mond, az itt hozzászóltak közül szerintem senkinek sincs, és talán nem is lesz ilyenje, mert nem éri meg.
Lehet, hogy hallható a különbség, de ahhoz olyan akusztikai környezet, olyan felvétel és olyan lehallgatórendszer is kell.
Ilyet felvágásból vesznek az emberek, mint ahogy az almás telefon sem különb a másiknál. -
Speeedfire
félisten
válasz
KismarciAA #35 üzenetére
Szerintem menj át a hifi topicba, ott az ilyen hsz-eket tudják értékelni...
-
-
BSOD
senior tag
válasz
KismarciAA #14 üzenetére
muhhaha
-
erdoke
titán
válasz
KismarciAA #32 üzenetére
Úgy érted, mindkét kábel digitális jelátvitelt használ ugyanazon forrás felől megyegyező D/A konverter irányába, és garantáltan egyiken sincs jelveszteség? Pszichológia...
-
-
Ratman
tag
Teljesen igazad van, egy ez "sima" BR lejátszó, hálózati képességekkel megtámogatva. Már a másik cikknél is, a Pioneer BDP-450 -nél én is akartam írni, hogy az sem egy "...optikai meghajtóval ellátott asztali médialejátszójó...", hanem deklaráltan egy csúcskategóriás BR lejátszó. (Elég csak eolovasni az eredeti sajtóközleményt, amiből a fordítás készült).
Csak nem írtam, nehogy az legyen, hogy feleslegesen kötözködöm. De úgy látszik, azért másnak is feltűnt nem csak nekem.
Talán "elefánt" szerzőnek rákattant az agya a médialejátszó kifejezésre, és azért nevezi így a BR lejátszókat. Csak éppen ez így egy nagy tévedés.
-
Speeedfire
félisten
válasz
KismarciAA #27 üzenetére
Több száz? Csak!
mintha valaki mindig megkérdezné, hogy "hallod?"
A másik is hallja, csak lehet hogy pont nem ugyan azt. -
erdoke
titán
válasz
KismarciAA #27 üzenetére
Ennek speciel köze nincs ahhoz, amit az előbb magyaráztál. Ha az extrém hosszú kábel miatt olyan szintű a jelveszteség, amit a hibajavítás már nem tud korrigálni, nyilván adatvesztés lép fel, ami egy bizonyos szint fölött bárki számára jól hallható.
A kolléga azzal érvelt az előbb, hogy ha megvan minden 0 és 1, akkor a digitális jelben nincs különbség, és ez igaz is. Egy dolog a D/A konverzió minősége, és egy másik, ha előtte adatvesztés történt. -
KismarciAA
csendes tag
A számítástechnikában jelen levő "visszakérdezős" (megkaptad?) módszer a zenehallgatásban olyan lenne, mintha valaki mindig megkérdezné, hogy "hallod?"
-
KismarciAA
csendes tag
válasz
Speeedfire #25 üzenetére
"Ha a digitális jel 100%-ig ugyan az akkor miért másabb a koax, usb és optika hangja is?"
És miért nem lehet kihúzni egy kábelt több száz méterre?
-
KismarciAA
csendes tag
Szia Gabesz84!
Sajnos el kell hogy keserítselek több téren is. A jelátvitel úgy működik, hogy az egyik végén a vezetőbe bekerül egy elektron, a másik végén pedig kilökődik, vagy nem. (Vagy összeszedi a környezet zavaró jeleit és kilök egyet "csak úgy") Ha nem lökődik ki, akkor jöhet egy algoritmus, ami MEGPRÓBÁLJA kitalálni mi lehetett a bemenő oldalon. Minden egyes eszköz, ami a jelátvitelbe beavatkozik (maga a vezető is!), ront rajta. Minél "dzsunkább" egy termék, annál többet ront a jelen.
Egyébként októberben szokott lenni a Házi-mozi és Hi-fi Show Budapesten a Westend Hiltonban.
-
válasz
KismarciAA #17 üzenetére
mivan?
miazhogy nem 0-ból és 1-ből állnak a jelek digitális rendszer esetén? Hát miből? Magyarázd el kérlek.
Az hogy az átvitel digitális esetben is analóg csatornán történik, az nem jelenti hogy a JEL nem digitális. Digitális jelre van hibajavítás, ami bármilyen meglepő, de működik. Tehát amíg minden oldalon digitális jelfeldolgozás történik, addig a jel hibáját a készülék detektálni, és jobb esetben javítani tudja, ezzel előállítva az eredeti digitális jellel 100%-ban megegyezőt.
Ahhoz hogy ez a művelet egy készüléknek ne sikerüljön, elég dzsunkának kell lennie.A/D és D/A jel átalakítás az persze más. Abban igazad van.
-
#68216320
törölt tag
Megnézném, meghallgatnám szívesen egy profi rendszer komponenseként.
Gondolom a hangja a szokott audiophile szint felé közelít.
Képből nem tudom mit tud kihozni. Nem lehet ezt megnézni valahol majd élőben?Látom sokaknak fogalmuk sincs arról, hogy a kommersz kategórián kívül létezik más is, ahol nem az a lényeg, h x összegből mennyit kaphatnak, hanem az, hogy mit. Igenis létezik ez a kategória és ennek ára van. Nagyon magas ár, de akiknek ez készült, azoknak ez szenvedélyük. És nem azért vesznek valamit, h legyen, hanem azért, hogy olyan legyen.
Ezt tessék elfogadni és nem mindennek az árát nézni. -
vlevi
nagyúr
Vedd figyelembe, hogy mint minden terméknél, legyen az egy autó, egy számítógép, szórakoztató elektronika, háztartási gép, vagy akár egy pár zokni, az ára exponenciálisan emelkedik a minőségével.
Mert lehet kapni néhány ezer forintért is médialejátszót, igaz, hogy nem játszik le mindent, de occó. Meg van olyan is, ami már működik is, igaz drágább, de még nem az igazi a hangja, a képminőség is lehetne jobb, és akkor innentől rajzolhatod függőlegesen az árdiagrammot. Mert egy kicsit plusz szolgáltatásért rengeteget kell fizetni. És ahogy nő az ára, úgy csökken a vásárlóképes kereslet, ami miatt viszont (mert a fejlesztési költséget ki kell termelni) megint nő az ára.
Szóval, ez sajnos ilyen, és nem csak Denon. -
#06658560
törölt tag
Papíron igen, gyakorlatilag az átviteli hibákat küszöbölödcsak ki, ellenben elötte, utána az elektronika még hibázhat. Na az a nem mindegy. Digitális jelnél is ez a helyzet, de ott még a vezetéken is bejöhet bittévesztést okozó zavarás.
A sorból jelen esetben asszem ebben a készülékben az eleje van jól összerakva. Ami azért is kell, mert az itteni hiba csak sokszorozódni tud késöbb. -
KismarciAA
csendes tag
A Hi-Fi és a Hi-End területén azt kell megérteni, hogy a digitális jelek nem 0 és 1-ből állnak, MINDEN egy rendszer része, a hálózati szinusz jeltől kezdve a transzformátoron, kondenzátoron át a csatlakozókig. MINDEN a jeleket vezető anyagok minőségén múlik, az analógnál ugyanúgy, mint a digitálisnál.
-
erdoke
titán
Ez nem asztali médialejátszó szerintem, hanem egy BD játékos.
-
KismarciAA
csendes tag
-
#06658560
törölt tag
Láttál már digitális, optikai jellel üzemelö hangfalat? Egyébként miböl gondolod, hogy egy digitális jelnél nem fordulhat elö zavarás, ahogy optikánál sem? Plusz azt valaminek elö kell állítania, aminek a minösége szintén nem mindegy. Egyébként egy 50k-Ft-s hangszórórendszeren meghallgatva valóban mindegy, milliós körnéken már nagyon nem- s itt a millió környéke már teljesen reális.
-
tvse1995
senior tag
-
Speeedfire
félisten
-
tvse1995
senior tag
válasz
Speeedfire #4 üzenetére
Tudom, hogy felső kategóriás termék de 310 ezer forintból szerintem egy passzív pc-t is össze lehet rakni amit sokkal több mindenre lehet használni kompromisszumok nélkül.
-
#06658560
törölt tag
A három rétegüt nem egybe kell írni?
-
seggéről miért nincs fotó?
-
Thunderdome
csendes tag
Stílusosnak stílusos,az már biztos.
-
tvse1995
senior tag
1400 dolláros áron?
Egyébként mi szükség van egy médialejátszóban három rétegű, megerősített alvázra?
Új hozzászólás Aktív témák
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Honor X6b 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest