Új hozzászólás Aktív témák
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ha volt hozzá mondjuk egy 1 MB-os, VESA lokál buszos videokártyád és 8 MB RAM-od, szépen ment a kicsike.
Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy akkoriban az ingerküszöb is más volt (persze okkal), mert manapság ez már csak a retró érzés miatt fun és maga a vintage hardware is nagyban hozzájárul az élményhez, a fiatalság visszaidézéséhez, de ha a dicső múlton merengés helyett gameplayre vágysz, leteszed a hajad az örömtől, mikor melléraksz mondjuk egy GZDoomot, fix 200 fps-sel és normális beviteli eszközökkel + monitorral. : >
Ha még nem próbáltad, érdemes lehet megsasolnod a dolgot. Az alap epizódokon kívül annyiféle WAD/megawad/total conversion van, hogy az ember kb. élete végéig el tud vele lenni, és ha nem vagy purist szellemű, igen látványossá is lehet varázsolni a gémet (OpenGL, Vulkan API, akár 4K-s felbontás, színes fények, vannak modok 3D-s objektekkel, végletekig testre lehet szabni mindent IS stb.).
-
ceia
őstag
Az én emlékeim szerint a Doom 2 egy 4x86 DX4-100-on már teljes sebességgel futott. Ez volt a max sebessége, azaz akkor sem ment gyorsabban, ha erősebb processzor került alá. Az én első PC-m Am5x86-133-P75 volt, azzal tökéletesen ment
Azért mondom a Doom 2-t, mert én azzal játszottam először és a barátaim is. Egyik DX2-66-on játszotta, egy másik 386DX-40-en tolta végig kicsinyített képernyőn!
Szóval nekem csak a Doom 2-nél volt képben az, hogy a játék egyáltalán hogy fut. A Doom első részével már később, Pentiumon játszottam.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
FoxiestFox #25 üzenetére
Egen, ismerem. : >
Mondjuk az ára nem lett túl barátságos. -
Ammonita6
csendes tag
486-on simán lehetett Doomozni, úgy hogy lecsökkentetted a képernyő méretét. Úgy már megvolt a 25 fps... A quake úgyszintén. Emlékszem azokra a néhány centis bélyegképekre, amin próbáltunk játszani.
-
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
FoxiestFox #22 üzenetére
Egen, Build Engine is a szüvem csücske (a Duke 3D/Shadow Warrior/Blood trió főleg, de azért van ott még egy Redneck Rampage, egy NAM vagy egy PowerSlave/Exhumed is). Az ezt használó játékoknak is van egy nagyon jellegzetes hangulata.
És a movement itt is sick, csak másképp (ez számomra elsődleges fontosságú egy FPS megítélésénél; legyen advanced movement, amit relatíve folyamatosan használni kell, különben hosszútávon fabatkát sem ér az egész; reszponzivitás és gameplay >>>> all). Nem tudom, ezt mondjuk láttad-e már. Azé durva.
Eeeegen, Ion Fury wish listes már egy ideje.
-
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
FoxiestFox #20 üzenetére
A magam részéről inkább vanilla guy vagyok, de a Brutal DOOM amúgy nagy királyság; nagyon kemény, hogy mit ki lehet hozni a motorból. Viszont azt nem mondanám, hogy "visszanyúlok" a klasszikus formákig, hanem azt, hogy ezek kb. a megjelenésüktől fogva velem vannak és az újabb címekben is ezeket (is) keresem, ergo ha leülök DOOM-ozni, akkor nem "retrózok", hanem szimplán csak "játszom" az egyik legskillesebb FPS-sel, ami létezik.
De az az IRGALMATLAN mennyiségű wad, megawad, részleges vagy total conversion, source port, map editor, textúra/sound pakk, ami rendelkezésre áll, valami egészen megdöbbentő, ráadásul ez nem csak a minden szemét egy kupacban kategória, hanem a minőségi munkákból sincs hiány. 2020 végét írjuk és még mindig aktív a community, szinte naponta jönnek új dolgok és több source portot is folyamatosan fejlesztenek, ráadásul az új DOOM-ok egy olyan generációt szembesítettek az ősökkel, akik még a világon sem voltak azok kijöttekor, és ezzel új playerek/mapperek is érkeztek a "vintage" közösségbe.
Ezért is mondom azt, hogy hiába telt el 27 év, soha nem késő fejest ugrani a mélyvízbe.
-
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Szép és hangulatos dolog korhű hardveren, DOS alól nyomulni (főleg Socket 7-tel és Slot 1-gyel, ott már a nosztalgiának azért nem kell annyira durván megszépítenie a dolgot), de egy megfelelően bekonfigurált, modern source port (modern hardverekkel és perifériákkal) az maga a testet öltött csoda játékélmény szempontjából. : >
-
arn
félisten
Ha retrozni akarok, akkor eloveszem vmelyik regi konfigot (socket2, socket3, socket5, socket7, slot1), es azon jatszom
nekem a regi hwen teljesen mas feeling, mintha csak a jatek resze lenne meg.
vegig sose jatszottam egyik doomot sem, a 90es evekbeli lanpartykon jatszottunk sokat vele (foleg doom2 elso palya).
epp most csinaltam egy sorozatot a doom alpha verzioirol, es az elso 93as kiadasokrol, osszeraktam egy 386 konfigot es egy dx2ot, hogy futott rajta a 0.99.
egyelore csak az elso prealfas video kerult fel. [link]
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Itt '95/'96-ban egy 386 DX40 + 8 MB + Trident 512 kB + 80 MB Conner HDD + PC speaker-rel nyomultam vele (amit '97-ben egy SB kompatibilis hangkártyával megtoldott 486 SX-40, majd egy 100 MHz-es AMD 5x86 váltott), persze kicsinyített játéktérrel, de az általános iskolai, órák után megejtett, számtech. termes (rendszeres, yay) LAN-okon volt egy-két 486 DX2-es masina is, szóval egymást követték a négyfős DM-ek E1M1-en. Meg az FFA-k Quake shareware-rel, eleinte billentyűzet only. Rég volt, igaz se volt... A frame rate-ekre meg talán jobb, ha nem emlékszem túlságosan élesen.
A Build Engine-es gémek és a DOOM-ok viszont mindig a szívem egyik csücskében tanyáztak (leginkább az első kettő, de a 3 + kiegészítővel és a két újkori darabbal is extenzív randevúk estek meg – a Quake-eket, pláne a Q3-at és QL-t meg inkább hagyjuk; ~8000 órám van a franchise-ban
) , az utóbbi néhány évben még speedrunner és mapper ambíciók is napvilágot láttak az hópihe lelkecskémnek vadhajtásos tövein. : >
2016-ban előkerült egy kicsit a DOOM II, még saját DM mapot is csináltam Doom Bulder 2-ben (na nem egy húdemilyet, meg alapvetően a program sem húdebonyolult, de elsőnek szerintem nem volt akkora határ fos), amin aztán hárman LAN-oztunk GZDoom alatt. Great funnak bizonyult a dolog, de a kooperatívnak több értelme lett volna.
Időközben volt még itt-ott püttyögés, meg a Crispy Doomról/PrBoom+-ról single-ben is átszoktam az előbb említett GZDoomra, megnéztem kb. minden documentaryt, elemző videót (Karl Jobst és decino YT csatija pl. nagyon király, de vannak még jók, mint mondjuk Civvie11 <3, KingDime <3, ICARUSLIV3S vagy az überskill Zero Master), AGDQ/SGDQ/DOOMCon speedrunt, ezt-azt-amazt. Pár éve még egy kisebb könyvrelikviát is sikerült beszereznem mapping témában (érintetlen CD melléklettel és jó áron, szóval korrekt biznisz volt), úgyhogy elő kéne venni újra azt a Doom Builder 2-t...
Amúgy pont a múlt héten nyomtam végig megint UV-n a DOOM három epizódját (az elsőt kétszer, bár a második csak ilyen random puttyogásból fokozatosan kifakadó, félig máshova figyelős végigrohanás volt), a The Ultimate DOOM-féle negyedik epizódot (Thy Flesh Consumed), a John Romerós SIGIL-t (igényes, klausztrofób szop@tás), a Final DOOM egyik felét (a The Plutonia Experimentet – jóféle, skilles; ezután az alap epizódok már a tingli-tangli kategória). Most a Plutonia 2 pörög, aztán jön a Scythe, Scythe 2, No Rest for the Living, TNT Evilution, aztán valszeg. ugyanezek, csak Nightmare-en, mert jóban vagyunk azzal és különben is csak. Meg még ki tudja mi; annyi zsír WAD létezik, hogy évtizedekre el van látva az ember, ha egy kicsit jobban beleássa magát.
Elképesztő dolgokra képes az id Tech 1 engine.
tl;dr: id Tech 1, id Tech 3 és Build Engine 4 lyfe.
Mostanában ránéztél? Pl. A végletekig testreszabható GZDoom alatt full vanillába valami gyönyörű a fixen odarajzolt 200 fps, ráadásul az egér input is harap, ahogy azt köll. Nagyon csudás és elgondolkodtatja az embert, hogy huszonévvel ezelőtt hogy tudott diafilmet nézni és atomhulladék perifériákat használni, bármiféle frusztráció nélkül.
-
akaido
addikt
Addig vagy fiatal amíg tudsz játszani.
A Golden Axe, Dyna(Bomberman), SuperMario, Forma1, MotoGP, Volfied, Superfrog és a többi abból az időből. A nagy kedvenc a Quake2, azt most a nyáron vittem végig minden kiegészítő küldetéssel együtt sokadszorra, igaz már csak easy módban, mert a reflexek kopnak erősen(A Doom 2016 is megvan azért, csak a pályái néha nekem hosszúak, mivel túl sokat nem tudok ülni, az átkozott gerincsérv miatt).
A végére a non plus ultra: UDS Ingnition. Single Racet még a héten is vezettem vagy kétszer. -
plömplöm
őstag
szóval nosztalgiázunk: '93-ban amd386sx40-em volt, 2MB rammal, egyáltalán nem futott rajt' a dúm, úgyhogy win3.1 és virtuális memóriás dos ablakban kellett játszadoznom, az a 40MB-os conner hdd kimondottan termelékennyé varázsolta a dolgot, nemtom, valami egyszámjegyű fps-sel, de !ment!
-
arn
félisten
meg pontosabb kalkulacio
1994 januarban teszteltek eloszor itthon a chipben.
atlagos magyar fizetes (netto): 18397
komdex p60 0.98 millio (53 havi fizu)
compaq p60 1.52 millio (82 havi) -
arn
félisten
akkoriban egy dx2-66 egy vagyon volt, azon ment olyan 25fpsel... epp a multkor neztem meg. egy tipikus 386on kb 5fps volt. az a 35 fps barokkos tulzas, talan p60on, amit megvenni is nehez volt akkoriban, es inkabb csak kiallitason lattuk (tobb evnyi magyar fizetesert).
Retro PC (Oct 1993):
Intel OverDrive 486DX2 66
DTK PKM-0037S (SiS 85C461)
8M FPM RAM
Prolink Computer MVGA-PS805 1M VLB (S3 86C805-P)
Creative Sound Blaster 16 ASP
Promise DC4030VL-2 4M cache VLB controller
Western Digital Caviar 2420 HDD -
Namost akkor a pi-n fut de a nes videó kimenetén jelenik meg?
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó használt Gigabyte AMD Radeon HD 6750 videókártya
- ZBook Fury 15 G7 15.6" FHD IPS i7-10850H RTX 3000 32GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- 7DB 60GB SSD eladó kedvező áron
- HP EliteBook 830 G8 i5-11gen//16GB//256SSD//13.3 " FHD Bang&Olufsen hang
- 0 perces RYZEN 3 laptop eredeti Win10-zel! GARANCIA + SZÁMLA (a Te nevedre)! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R9 5900X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 3900X 12 mag 24 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest