Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz ceia #28 üzenetére

    Ha volt hozzá mondjuk egy 1 MB-os, VESA lokál buszos videokártyád és 8 MB RAM-od, szépen ment a kicsike.

    Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy akkoriban az ingerküszöb is más volt (persze okkal), mert manapság ez már csak a retró érzés miatt fun és maga a vintage hardware is nagyban hozzájárul az élményhez, a fiatalság visszaidézéséhez, de ha a dicső múlton merengés helyett gameplayre vágysz, leteszed a hajad az örömtől, mikor melléraksz mondjuk egy GZDoomot, fix 200 fps-sel és normális beviteli eszközökkel + monitorral. : >

    Ha még nem próbáltad, érdemes lehet megsasolnod a dolgot. Az alap epizódokon kívül annyiféle WAD/megawad/total conversion van, hogy az ember kb. élete végéig el tud vele lenni, és ha nem vagy purist szellemű, igen látványossá is lehet varázsolni a gémet (OpenGL, Vulkan API, akár 4K-s felbontás, színes fények, vannak modok 3D-s objektekkel, végletekig testre lehet szabni mindent IS stb.).

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz FoxiestFox #25 üzenetére

    Egen, ismerem. : >

    Mondjuk az ára nem lett túl barátságos.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz FoxiestFox #22 üzenetére

    Egen, Build Engine is a szüvem csücske (a Duke 3D/Shadow Warrior/Blood trió főleg, de azért van ott még egy Redneck Rampage, egy NAM vagy egy PowerSlave/Exhumed is). Az ezt használó játékoknak is van egy nagyon jellegzetes hangulata.

    És a movement itt is sick, csak másképp (ez számomra elsődleges fontosságú egy FPS megítélésénél; legyen advanced movement, amit relatíve folyamatosan használni kell, különben hosszútávon fabatkát sem ér az egész; reszponzivitás és gameplay >>>> all). Nem tudom, ezt mondjuk láttad-e már. Azé durva.

    Eeeegen, Ion Fury wish listes már egy ideje.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz FoxiestFox #20 üzenetére

    A magam részéről inkább vanilla guy vagyok, de a Brutal DOOM amúgy nagy királyság; nagyon kemény, hogy mit ki lehet hozni a motorból. Viszont azt nem mondanám, hogy "visszanyúlok" a klasszikus formákig, hanem azt, hogy ezek kb. a megjelenésüktől fogva velem vannak és az újabb címekben is ezeket (is) keresem, ergo ha leülök DOOM-ozni, akkor nem "retrózok", hanem szimplán csak "játszom" az egyik legskillesebb FPS-sel, ami létezik.

    De az az IRGALMATLAN mennyiségű wad, megawad, részleges vagy total conversion, source port, map editor, textúra/sound pakk, ami rendelkezésre áll, valami egészen megdöbbentő, ráadásul ez nem csak a minden szemét egy kupacban kategória, hanem a minőségi munkákból sincs hiány. 2020 végét írjuk és még mindig aktív a community, szinte naponta jönnek új dolgok és több source portot is folyamatosan fejlesztenek, ráadásul az új DOOM-ok egy olyan generációt szembesítettek az ősökkel, akik még a világon sem voltak azok kijöttekor, és ezzel új playerek/mapperek is érkeztek a "vintage" közösségbe.

    Ezért is mondom azt, hogy hiába telt el 27 év, soha nem késő fejest ugrani a mélyvízbe. :))

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Synthwave #18 üzenetére

    Meg aztán az SR50 is eléggé nehézkes a korabeli irányítóeszközök túlnyomó hányadával, de szerintem a különféle Glide-ok is körülményesebbek lehetnek vintage hardverrel. :))

    Ha valakit esetleg érdekel, itt találhat egy részletes Movement bibliát.

    Amúgy jó kis csatid van, subscribed. :D

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #17 üzenetére

    Szép és hangulatos dolog korhű hardveren, DOS alól nyomulni (főleg Socket 7-tel és Slot 1-gyel, ott már a nosztalgiának azért nem kell annyira durván megszépítenie a dolgot), de egy megfelelően bekonfigurált, modern source port (modern hardverekkel és perifériákkal) az maga a testet öltött csoda játékélmény szempontjából. : >

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz arn #2 üzenetére

    Itt '95/'96-ban egy 386 DX40 + 8 MB + Trident 512 kB + 80 MB Conner HDD + PC speaker-rel nyomultam vele (amit '97-ben egy SB kompatibilis hangkártyával megtoldott 486 SX-40, majd egy 100 MHz-es AMD 5x86 váltott), persze kicsinyített játéktérrel, de az általános iskolai, órák után megejtett, számtech. termes (rendszeres, yay) LAN-okon volt egy-két 486 DX2-es masina is, szóval egymást követték a négyfős DM-ek E1M1-en. Meg az FFA-k Quake shareware-rel, eleinte billentyűzet only. Rég volt, igaz se volt... A frame rate-ekre meg talán jobb, ha nem emlékszem túlságosan élesen. :DDD

    A Build Engine-es gémek és a DOOM-ok viszont mindig a szívem egyik csücskében tanyáztak (leginkább az első kettő, de a 3 + kiegészítővel és a két újkori darabbal is extenzív randevúk estek meg – a Quake-eket, pláne a Q3-at és QL-t meg inkább hagyjuk; ~8000 órám van a franchise-ban :D) , az utóbbi néhány évben még speedrunner és mapper ambíciók is napvilágot láttak az hópihe lelkecskémnek vadhajtásos tövein. : >

    2016-ban előkerült egy kicsit a DOOM II, még saját DM mapot is csináltam Doom Bulder 2-ben (na nem egy húdemilyet, meg alapvetően a program sem húdebonyolult, de elsőnek szerintem nem volt akkora határ fos), amin aztán hárman LAN-oztunk GZDoom alatt. Great funnak bizonyult a dolog, de a kooperatívnak több értelme lett volna. ;]

    Időközben volt még itt-ott püttyögés, meg a Crispy Doomról/PrBoom+-ról single-ben is átszoktam az előbb említett GZDoomra, megnéztem kb. minden documentaryt, elemző videót (Karl Jobst és decino YT csatija pl. nagyon király, de vannak még jók, mint mondjuk Civvie11 <3, KingDime <3, ICARUSLIV3S vagy az überskill Zero Master), AGDQ/SGDQ/DOOMCon speedrunt, ezt-azt-amazt. Pár éve még egy kisebb könyvrelikviát is sikerült beszereznem mapping témában (érintetlen CD melléklettel és jó áron, szóval korrekt biznisz volt), úgyhogy elő kéne venni újra azt a Doom Builder 2-t...

    Amúgy pont a múlt héten nyomtam végig megint UV-n a DOOM három epizódját (az elsőt kétszer, bár a második csak ilyen random puttyogásból fokozatosan kifakadó, félig máshova figyelős végigrohanás volt), a The Ultimate DOOM-féle negyedik epizódot (Thy Flesh Consumed), a John Romerós SIGIL-t (igényes, klausztrofób szop@tás), a Final DOOM egyik felét (a The Plutonia Experimentet – jóféle, skilles; ezután az alap epizódok már a tingli-tangli kategória). Most a Plutonia 2 pörög, aztán jön a Scythe, Scythe 2, No Rest for the Living, TNT Evilution, aztán valszeg. ugyanezek, csak Nightmare-en, mert jóban vagyunk azzal és különben is csak. Meg még ki tudja mi; annyi zsír WAD létezik, hogy évtizedekre el van látva az ember, ha egy kicsit jobban beleássa magát. :)) Elképesztő dolgokra képes az id Tech 1 engine.

    tl;dr: id Tech 1, id Tech 3 és Build Engine 4 lyfe. :D

    Mostanában ránéztél? Pl. A végletekig testreszabható GZDoom alatt full vanillába valami gyönyörű a fixen odarajzolt 200 fps, ráadásul az egér input is harap, ahogy azt köll. Nagyon csudás és elgondolkodtatja az embert, hogy huszonévvel ezelőtt hogy tudott diafilmet nézni és atomhulladék perifériákat használni, bármiféle frusztráció nélkül.

Új hozzászólás Aktív témák