Új hozzászólás Aktív témák
-
Ic3man
tag
Mi a helyzet a projecttel?
Nekem is van egy Swiftem, Sedan 1.6 16V. Szegényke is beteg, nagyon csúnyán füstöl már.
Előny, hogy nem használom már az autót, így nem SOS a javítás. Őszintén szólva így nem szeretném eladni, főleg, hogy nem kapta így jövőre újra műszakit... és nem mellesleg jó bütykölgetni kicsit. -
Vásárhelyen vagy egy nagyon profi műhely.
Szerelő is oda vitte a motort hogy felmarják a szelepfészkeket. 500ccm V2
Ha jól tudom akkor a nagy blokkok a fő profitszerzés lehetőség.Óvatosan hogy kihez viszed mert nem olyan könnyű munka mint sokan hiszik és nem árt ha tapasztalt a szaki.
-
Doze
aktív tag
válasz
Feketelaszlo #1 üzenetére
Az élvonalzó és hézagmérő nem szemre belövés.... úgy ahogyan a jelölőfesték és ahol fog a fesék ott "dudor" van.... lásd kézi hántolás.
Természetesen egy profin felszerszámozott gépműhely minőségben, termelékenységben jobb mint a kézzel végzett munka. Csak azért ott van a bibi hogy a legtöbb motorfelújítást és az ezzel járó gépmunkát végző műhely közelében sincs a "profi" műhelynek. Több 10 millió egy műhely felszerelése, ha nem inkább 100. A kérdés valójában az hogy itthon erre mennyire van igény? Szerintem az esetek többségében nem, és legtöbbször azért nem mert megfizethetetlen... a vevők nem tudják ezt megfizetni.
A legtöbb esetben van egy koszlott műhely, abban olyan gépekkel amit annak idején a fényesebb magyar ipar felszámolásával kerültek piacra.... ezzel nem is lenne baj, ha azok a gépek karban lennének tartva, ha az ágyazatokat felújítanák stb. Lehet precízen dolgozni: megfelelő géppel, de mikor 500mm-en 5 milliméteres kúpot esztergálsz... az kb alátét gyártásra jó.
A jobbik eset ha van pénz akkor beruháznak 10 éves németből behozott gépekre... az hogy ezzel milyen minőséget tudnak hozni azt nem tudom... Itthon kb egy kezemen meg tudom számolni azoknak a műhelyeknek a számát akik a gyárival megegyező munkát tudnak kiadni a kezeik közül, és ez nem az ő hibájuk, egyszerűen a piac...
Persze egy MTZ vagy egyéb szocialista örökség megjavítására ez tökéletesen elég.
-
Feketelaszlo
senior tag
Kicsit furcsának találom a gépi javító iparral kapcsolatos fenntartásaid. Ezek a helyek általában nem a kis személyautósokból élnek, hanem a visszatérő céges megrendelőkből, akiknél ha túl sok hiba jelentkezik a felújító lehúzhatja a rolót, vagyis önérdekük, hogy jó munkát végezzenek. Te is ugyanúgy anyagot fogsz elvenni, csak a műhellyel ellentétben nem tudod, hogy pontosan mennyit, milyen lesz a felületi érdességed, miként változnak a méreteid, stb., csak "szemre" belövöd. Persze nem akarom elvenni a kedved tőle, hiszen ha tényleg nincs semmi baja a motorodnak, akkor ez is működhet, mert ehhez azért kellően tág tűrésű rendszerről van szó (s ezért működik vígan az a 99% is, aki nem törődik a vastagabb hengerfejtömítéssel vagy épp ki sem cseréli), de szerintem azt kár lenne elvitatni, hogy egy erre szakosodott gépműhely ennél jóval profibb munkát tud végezni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Le Mans Ultimate
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BMW topik
- Direct One (műholdas és online TV)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- iPhone topik
- Futás, futópályák
- Villanyszerelés
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- További aktív témák...
- Huawei Nova 9 SE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070 12GB GAMER termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3357
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3291
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest