Új hozzászólás Aktív témák
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Azt hiszem, rossz irányba kanyarodott a dolog... Az egész abból indult ki, hogy szerintem a DW / Pixar csinálhatna valami művészileg is értékelhetőt a dollármillióiból. Az animációjuk kielégítő (csak "túl"animált; persze ennek is megvannak az okai, de én nagyon nem szeretem az ilyet), de a modellek primitívsége (főleg a karaktereké) lehengerlő - már ahhoz képest, hogy milyen budget áll az egész hátterében (én is foglalkozgattam 3D-vel egy pár éve és bátran ki merem jelenteni, hogy nem egy világklasszis teljesítmény azokat a színes gyurmaizéket és szőrös társaikat lemodellezni). Ellenben marine-unk vagy Lícccskirályunk (csak, hogy a két említett példánál maradjunk) már egy egészen más kategória - nagyon komoly modellezői / design munka és élvezet a szemnek (és táplálék a léleknek
), az animáció pedig könnyed, mégis "tömege van".
Arányaiban persze bizonyosan nagyobb költségű lenne egy ilyen minőségű egész estés film (legyen mondjuk 1,5 óra) elkészítése, de én pl. kizártnak tartom, hogy az emberek ne fizetnének érte.Persze valószínűleg abban gyökerezik ez az egész, hogy a Blizzard nem érzi igényét animációs studiót alapítani, a DW / Pixar meg gyerekeknek és családoknak csinál vígjátékokat (sajna ez pörög manapság a legjobban - legalább viccesek lehetnének) - oda meg fölösleges vesződni ilyenekkel, úgysem értékelné senki (meg legalább a költségvetést is visszafogjuk kicsit)..
Akárhogy is, maradok az igényes epicnessnél.
-
Pantal
senior tag
Érdekes, köszönöm!
-
Iomega
addikt
Most már ezt is tudjuk.
-
big-J
őstag
1.6milka , az 1 procis alapmodell , viccesek a srácok ...
-
hettaki
tag
válasz
Tigerclaw #55 üzenetére
Igen én is ilyesmit hallottam. Pedig a szarrágóság netovábbja, hogyha legalább SJ is résztulajdonos volt, akkor lrgalább, nyomhatott, volna bele pár Mac-et, de még nekk sem értem meg Mac-et venni. Azért ez mindent elmond a híres, az animátorok, vágók, grafikusok mac-et használnak üzletpolitikáról.
-
nyunyu
félisten
-
Tigerclaw
nagyúr
Pár korábbi cikket elolvasva azt vettem ki, hogy a Pixar 2003 előtt Sun gépeket használ és Solaris op. rendszert, aztán váltottak Inteles rack szerverekre és Linux alatt rendereltek, illetve maga a kreatív munka is Linuxos PC-ken futott. Akik voltak ott "gyárlátogatáson" azt írták, hogy Mac-et csak irodai használatra használnak. Később a fő render szoftverüket átírták OS X alá is, és egy egész kicsi része a munkának OS X alatt folyik, de jórészt maradtak Linuxon.
-
(ÉN)közPONT
őstag
Impozáns géppark
-
Puma K
nagyúr
válasz
Angel1981 #42 üzenetére
"inkompatibilitás csak az eltérő firmware-ből adódik"
WTF?!
Mikor anno GTX 275 és HD 4890 között vacilláltam akkor találtam youtube-on olyan videót amiben a fószer egy XFX HD 4890-et egy Mac Pro-ban cserélte ki és gond nélkül indult a Mac és örült is a fószer, hogy mekkora VGA, de milyen halk (jah... 2D-ben minden VGA halk...)
-
Tigerclaw
nagyúr
Kicsit drága lenne a mozijegy, ha egy studiónak Apple gépeken kellene lerenderelnie a filmet.
-
madgie
titán
válasz
Angel1981 #35 üzenetére
Nem az Apple házról van szó, sőt, igazából mostanában semmiről ,ebben igazad van. Régebben azért hiába volt egy vas, ha Windows alatt nem volt úgy optimalizálva a szoftver, mint OS X-nél. Bár, ha például a színkezelést vesszük alapul, akkor a Win még mindig eléggé gyerekcipőben jár (sokkal inkább bugos), OS X alatt meg bepakolja a kalibrálóprogi az icc-t oszt megy flottul minden alatt. És a hardver ugyanaz...
-
-
harry3
őstag
Egy HP Z800 jó lenne, hátha nem kéne 1-2 év(tized)ig gépet újítani.
-
Angel1981
veterán
Az inkompatibilitás csak az eltérő firmware-ből adódik, attól még egy Apple gépben lévő HD6970 hardveresen tök ugyanaz, mint egy PC-ben lévő HD6970...
Érthető az Apple szemszögéből, hogy mesterségesen megszüntetik az átjárhatóságot, különben nem lehetne tripla áron eladni ugyanazt a hardverelemet...
-
válasz
Jim Tonic #34 üzenetére
"Nem lehet, mert az Apple is PC."
Akkor probalj meg egy Apple gepbe sima PC-s alaplapot vagy videokartyat tenni
"Érdekességnek: [link], második bekezdés vége."
Jo, de azert lassuk be, hogy a PC rovidites jelentese kulonvalt a szemelyi szamitogeptol (a Commodore 64 pl. beletartozik az utobbi kategoriaba, az elsobe meg nem igazan), olyannyira, hogy nem csak HW-t jelol, hanem gyakran operacios rendszert is (altalaban Windowst). Amellett persze lehet ervelni, hogy egy Apple gep hardveresen majdnem teljesen beleesik a koznapi ertelemben vett PC kategoriaban, de a szoftveres koritesben annyira kilognak, hogy van jogosultsaga annak, hogy kulonallo kategoriakent kezelje oket az ember.
-
Angel1981
veterán
Bocs, de ebből semmit nem értek....
Ki az?
Valami bajnok kerékpáros?
Ha igen, azért sántít a hasonlat, mert bár oda is kell a "vas", azért az emberen legalább annyi múlik. (Gondolom az ellenfelei is hasonló bringával rendelkeztek, mégis Ő lett bajnok).Itt amúgy sem "hardverbajnokságról" van szó, egyszerűen arról, hogy az Apple-t miért veszik külön kategóriába úgy en bloc a PC-től, amikor a belsejük gyakorlatilag tök ugyanaz...
Én ebben sznobizmust érzek; mintha egy Apple házban szolgálatot teljesítő CoreI7 2600K felsőbbrendűbbé válna más, tök ugyanolyan CPU-któl, CSAK azért, mert Apple házban van...
-
daninet
veterán
Az voltmár, hogy: Ezen fut a crysis???
bocs..
-
#48613632
törölt tag
válasz
huskydog17 #26 üzenetére
Akkor ITT még egy Apple-s verzió
)
-
M3Ny3'T
senior tag
Érdekes cikk, köszönet érte!
-
#48613632
törölt tag
válasz
Jim Tonic #21 üzenetére
én azon a videon 10 percet röhögtem. mondjuk nagyobbat üt, ha tudod, mi az az Annoying Orange sorozat
-
ServerWorks
aktív tag
a Pixar nyilván Apple MacPro gépeket használ, hisz' olyan érdekeltség...
-
huskydog17
addikt
Emlékszem, amikor a Dreamworks 2006-ban még Opteron procikat használt és akkor is elképesztő látványt voltak képesek nyújtani. A cég kifejezetten büszke volt és többször kiemelte az interjúk során, hogy a Túl a sövényen című produkció egy nagy ugrás technológia téren. Ott elsősorban a realisztikus füstöt és robbanást emelték ki (amikor a bevásárlókocsi rázuhan az autóra). Na persze akkor is HP gépekkel dolgoztak, de akkor még AMD CPU-k voltak a főszereplők. Azóta persze sok víz lefolyt a Dunán.
-
#48613632
törölt tag
Ezeket a számokat, nevezetesen a 60 millió renderelési munkaóra, kicsit eltúlzottnak érzem, de persze fogalmam sincs, milyen felbontású egy mozifilm.
Na ITT meg egy link, melyből cirka 30mp alatt kiderül, miért is jobb a windows PC az Apple OSX-nél
-
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ennyi pénzből csinálhattak volna valami hiperrealisztikus pure epicness-t is.
Sajnos a vihogó szőrös állatokra, meg színes pacákra nagyobb az igény. -
osztraksajt
őstag
Az a ház elég komolynak néz ki, a Corsair 800D simán vigyázba áll előtte.
-
Taybore
aktív tag
Kíváncsi lennék, hogy az a 60milla óra vajon a valóságban meddig tartott?
-
Angel1981
veterán
"Ha hozzá adjuk még azt a nézetet, hogy a művészek előszeretettel használnak munkájukhoz Apple számítógépeket, máris körvonalazódik egy jó kis PC kontra Apple vita."
Nem értem. Az Apple asztali gépei nem PC azonos hardverekből állnak?
(Leszámítva a több, mint 10 éves, még Motorola processzoros IMac-eket.) -
donjohnson
addikt
válasz
donjohnson #8 üzenetére
áá vagyis ECC az van benne, akkor mégis adnak valamennyit a biztonságra.
-
rudi
nagyúr
válasz
donjohnson #6 üzenetére
Pufferelt (vagy regiszteres) memóriánál a kontroller és a DRAM modul között van egy regiszter, köztes tároló. Akkor hasznos, ha rengeteg memóriamodul (sok-sok GB) és csatorna van, az adatátvitel pedig hatalmas, és fontos a tökéletes biztonság. Ilyenkor a legkisebb hiba, félrecímzés, rossz jelszintből adódó gebsz sem megengedett. A pufferelés mellet még hibajavítást ECC is szoktak alkalmazni. Alapvetően drágább, picit lassabb, de biztosabb adatátvitelt jelent, amire egy munkaállomásnál vagy szervernél szükség lehet.
Persze, ha nem olyan kritikus a meló, akkor megteszi a sima, nem pufferelt, nem ECC-s modul is. Mondjuk akkor, amikor a 3D modelleket rajzolja a grafikus nem kell a komoly RAM, de amikor fut egy pár napos renderelés akkor elég ciki, ha egy rossz címezés/kiolvasás miatt eldobja magát a rendszer, és kárbaveszik a munka.
-
donjohnson
addikt
dzsízüsz
amúgy mi a különbség a pufferelt és a nem pufferelt ram között? miért használnak a munkaállomásokban nem pufferelt ramot? az jobb, mint a pufferelt?
-
moli.hu
őstag
Felmerült egy hatásvadász, 60 millió órás összesített renderelési idő
ezek szerint az emberora kifejezes is hatasvadasz.
-
antikomcsi
veterán
Érdekes kis írás.
Jó, hogy ilyenek is vannak.
Köszi!
-
DJ. Ru$y
nagyúr
Szép adatok, és csak a HP...
Azért biztos van ott még másmilyen vas is.
Az utolsó árnál egy 0 eltévedt és 500k alatt is meg lehet szerezni.
-
cannibal
senior tag
Impozáns számok. A mai világban azért már nem ámulunk el rajtuk annyira. Legalábbis én már nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Eredeti játékok OFF topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen program, ami...?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gaming notebook topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- World of Tanks - MMO
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Kingston FURY 64GB KIT DDR4 3200MHz CL16 Beast Black
- PlayStation Portal 2026.12.03-ig gyári garanciával eladó!
- ASRock B560 Steel Legend + i5 11500 + ID-Cooling + 16 Gb Corsair Vengeance RGB Beszámitok!
- Samsung Galaxy A26 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- LG 49SE3KE-B 49" Full HD LED monitor
- Kezdő Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 7500 / GTX 1050Ti / 16GB DDR4 / 128SSD+1TB HDD
- Lenovo LOQ (15IAX9) - Intel Core i5 i5-12450HX, RTX 4060 (3db érhető még el)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest