Új hozzászólás Aktív témák
-
#90088192
törölt tag
Azt hiszem a marketing mindent vitt
A jármú(gépkocsi) elsődleges feladata A-ból B-be eljutni.
Ergo kiválasztásának elsődleges szempontja a műszaki tartalom megbízhatóság szempontjából. Ez szigorúan a cél és az eredeti ötlet figyelembe vétele. A Közlekedési szabályok úgy vannak megalkotva, hogy balesetek csak műszaki hibából jelentkezhetnek, ha mindenki betartja a szabályokat(meg egy két emberre jellemző egészségügyi probléma, de ugye az mar a szabályba van foglalva, hogy olyan állapotban kell lenni, hogy az ne okozzon problémát). Mivel a műszaki tartalom a főszempont így, nem lesz baleset, így mindegy mekkora az autó és így tovább. A következő szempont a vezető kényelme, ami ugye az idő előtti kifáradást előzi meg, vagy fordítva, ha nem kényelmes több pihenőt kell tartani.Na én így vettem autót, vagyis kb $1800 volt meg $1000 ami kellett rá. És volt egy megbízható kényelmes autóm, ami semmit nem ért a piac szamara, de nekem 100%-ban megfelelt, mert teljesítette a fenti követelményeket.
Ergo ami nektek semmit sem ér az Nekem mindent megér, és ami nektek mindent megér az nekem semmit sem ér -
Rive
veterán
....csak egy újabb alkatrész az eldobható autók irányába. ... Remélem hamarosan megfizethetőek lesznek az elektromos autók...
Előre kíváncsi vagyok mi lesz az aktuális konteo majdan az autó értékével vetekedő áru akkupakkok <10 év alatti használhatatlanná öregedésével kapcsolatban...
-
carr
őstag
Amikor egy cég (jelen esetben szórakoztatóipari gyártó (kék ég a magyar neve fordításban) azért alkalmaz anyagmérnököt, hogy az kiszámolja neki, melyik alkatrész milyen komponensekből álljon, hogy mondjuk max 3 nagyon max 4 év működési időt bírjon ki. Valamint, több tényezőt figyelembe véve ezt legyártatja, és mikor a minőségbiztosítási mérnök (barát) szól a belső vezetésnek, hogy ehhez ő nem adja a nevét, akkor elköszönnek tőle.
Aggódásra ad okot, hogy ez a titkolt jelenség valóban létezik.
Villanykörte összeesküvés 1920as évek válságának okán. ha jól tévedek. (?) -
8th
addikt
"Csodás technikai fejlődés, vagy világméretű szpatás? Te mit gondolsz?"
Kopó alkatrész, ennyi.
Blindmouse: úr isten ember...
-
footy
addikt
A kettőstömegűvel szerelt változat ugyanannyi lóerős. Nincs rá értelmes indok miért kellene beépíteni.
Hagyományos automata váltóknál sincsen kettőstömegű. Oké a nagy nyomatékotcsúcsot elkeni a váltó működéséből adódóan a folyadék(ATF),de a rezgések (már ha lennének) a váltó házán átjutnának.
Normális váltó/motor bakolással illetve automat(wandler) váltó alkalmazásával semmi szükség nem lenne kettőstömegű lendkerékre. Ez csak egy újabb alkatrész az eldobható autók irányába.
Remélem hamarosan megfizethetőek lesznek az elektromos autók és nem kell többé dieselt használnom. -
-
-
footy
addikt
Mondom, az enyémben nincs 2tömegű és semmi problémát nem tapasztalok amiket írsz. A kuplung ugyanolyan könnyedén működik mint a 2tömegűs változatban. A váltó sem halt még meg és a főtengely sem nyíródott el a lökésszerű nyomatéktól. Minimális különbség az 1500 alatti fordulatszámtartományban van, ahol valamivel több rezgést érezni mint a 2 tömegűvel szerelt változatban.
Ez a különbség viszont elenyésző és az 1500as fordulat alatti használat egyébként is megöli a kettőstömegűt relatíve hamar, szóval így megint csak a szarnak egy pofon.ui:
Én kipróbáltam mindkét változatot(G6-ból) úgyhogy a pont a saját tapasztalataim miatt engem nem győz meg senki arról hogy a kettőstömegű egy nélkülözhetetlen alkatrész lenne.ui.2:
A Golfban 233e km van szóval még azt sem lehet mondani, hogy "majd ha benne lesz a futásteljesítmény"
Már benne van -
Volt. Csak akkor még N csoportos volt az autó ha 200 LE feletti volt és olyan kuplungot raktak bele h belerohadt az ember lába amíg kinyomta. Ma meg majd minden kocsi tud ennyit, és hát a váltók fokozatai is kicsit megszaporodtak.
Anno az alfáimmal gyűlöltem Pöstre menni, mert ha dugó volt, a frissen cserélt kuplunggal is elintéztem a Schwarzenegger szégyenítő lábat egy órás dugó végére.
-
footy
addikt
Messze nem csak kényelmi , hiszen a váltót magát is tehermentesíti a hirtelen nagy nyomaték és rázkódás alól.
Mar a kettostomegu buzeria elott is voltak eros/turbos autok azokhoz tudtak megfelelo valtot meretezni, akkor ez most miertnem megyne menne?Az en G6-omban nincsen kettostomegu(gyarilag) es semmilyen hatranyat nem erzem. Sot a gazreakcio jobb mint egy 2tomeguvel szerelt autoban.
-
bambano
titán
"egymással összefüggő alkatrészek élettartamát egymáshoz igazítják": példák:
az én autómban a féltengely két féltengely-csuklóból meg a közöttük levő tengelyből áll. a két végén a csonkok elvileg elromolhatnak, mert ha durván vezetsz, le lehet róluk marni a fogazást. a csuklókat is le lehet amortizálódni, le is szoktak normál üzemben is. viszont az a vasdarab, ami a két csukló között van, az kb. a nap szupernovává válásáig egy vasdarab marad. mégis csak egyben tudod megvenni márkaszervizben, pedig szerelhető alkatrész. ha kifogsz egy normális szervizt, ők hajlandóak megvenni külön a csuklót, szétszedni, rátenni az újat és összerakni. 220 rugó az új féltengely, 50-80k között megkapod a cserélős módszerrel, szintén új állapotban.más: az automata klíma a befújó ventillátorok fordulatszámát digitálisan, egy teljesítménypanelen keresztül vezérli. van rajta vagy4-5 teljesítmény-fet vagy valami hasonló nagyon bonyolult cucc. cseréje 90k+munkadíj. miért?
más2: a kormányon van egy cim modul, ami többek között a kapcsolókat kezeli. új ára 200-300k között van. annyira gyakran elromlik, hogy van már cég, ami ennek a felújítására szakosodott, 90k-ért.
haver szétszedte, kicserélte benne a kondikat, azóta jó. nagyságrendileg 2000 forintos anyagköltség, meg mivel haver, nekem nem számolt munkadíjat.szóval a mai szerviz az csak sima bankrablás.
-
bambano
titán
válasz
Kisgépkezelő #91 üzenetére
"Laikusként sokszor nem érti az ember, hogy mi kerül annyiba valamin": mondok neked konkrét példát, tavaly kora tavasszal esett meg velem.
az én autómon a vízpumpát nem a vezérműszíj hajtja, ezért nem kötelező cserélni pumpát vezérléscserekor. én szoktam, mert ha 1-2 évre rá tönkremegy a vízpumpa, minek borítsam szét újra az autót.eljött a vezérléscsere ideje. bementem abba a szervizbe, ahova eddig évekig hordtam az autót, korábban márkaszerviz voltak, de leadták a márkát, most már csak szakszerviz és más márkák márkaszervize. Első nekifutásra kaptam a szigorúan vett vezérlésre anyagköltségnek egy 270 ezer forintos árajánlatot, amitől kicsit lef.stam a bokám. meg egy 60k körüli munkadíjat. vízpumpa +56k. ráadásul ezek átmentek trógerbe.
felemeltem a telefont, felhívtam a bátyámat, hogy kérjen már árajánlatot attól a (másik megyében levő) márkaszerviztől, ahova ő hordja az autóját. kaptam is: 330k-t + munkadíj.
ezek után kértem haveroktól tippet, hogy mondjanak már rendesen dolgozó szervizt. bevittem a szekeret, megnézték, mondták, hogy ha nem tudom, hogy a generátor bordásszíja mikor volt cserélve, akkor nem volt, cseréljük már azt is, meg erőltettem a vízpumpát. egy nap alatt megcsinálták, 120k-t fizettem az anyagért, gyári minőségűt, meg 35k munkadíjat.
ennyi adat alapján te meg tudod állapítani, hogy a márkaszervizes árak túl magasak? én speciel sűrűn emlegettem a nőági felmenőiket, mint ősi foglalkozásban átlagon felül érdekelteket.
más: fent emlegetett szervizben egyszer elrontották az árajánlatot, amiből veszekedés lett. a vita alatt a szervizvezető elköpte, hogy mennyiért szerzik be az alkatrészt. miután a linuxon van számológép program, képes voltam kiszámolni az árrésüket: 90% jött ki. ekkor már a bárcás jelzőt is emlegettem, nehogy már egy lendkerék eladási árából 220 ezer forintot tegyen ki az, hogy rendelésre megszerzik úgy, hogy előleget is én adom, tehát semmilyen anyagi kockázatuk nincs. Ezek nagyobb rablók, mint a bankok.
-
válasz
Kisgépkezelő #91 üzenetére
Ezzel egyetértek. Laikusok számára minden drága, mert fogalmuk sincs, hogy mi kell ahhoz, hogy előállítsák. Pl a számítógéphez itt sokan értenek, és evidens, hogy egy apró processzor simán lehet 100k+.
A tervezett elavulás mondjuk szerintem létezik, csak nem így hívják, valami "nemjuteszembemilyenszó"-optimalizálás a neve. Kb annyi a lényeg, hogy az egymással összefüggő alkatrészek élettartamát egymáshoz igazítják, hogy egyszerre használódjanak el. Ennek az lenne az értelme, hogy ne legyen felesleges fejlesztés, így a termék olcsóbb legyen. Pl hiába örökéletű A alkatrész, hogy ha B csak 3 hónapot bír, s csak egyszerre lehet cserélni a kettőt. Persze a hülye menedzserek miatt áteshetnek a ló túlsó oldalára, amikor lehetetlenül olcsón akarják adni a terméket, emiatt fostrágya minőség az eredmény drágáért. De innen is lehet tovább menni. Pl eleve veszteséggel adják el a terméket, de a szervizköltségből generálnak profitot.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Visszatérve a kettős tömegű lendkerekek témájára, én egyáltalán nem tartom lehetetlennek, hogy tényleg baromi sokba kerüljön legyártani egy ilyen alkatrészt. Laikusként sokszor nem érti az ember, hogy mi kerül annyiba valamin, mikor csak egy darab vas, de elég komolyan függ a készermék ára attól, hogy milyen anyagminőséget, felületi érdességet és méret/alakhibát enged meg a műszaki rajz. Egy két jel eldönti, hogy egy sima furatot fél perc alatt kiböksz egy ilyen vackon, vagy három darabja 100+ milliós gépen készül egy óra alatt, hogy aztán még drágább gépeken egyenként ellenőrizzék őket mielőtt összeszerelnék. Nem mondom, hogy biztosan ilyen alkatrész a kettős tömegű (ahhoz látni kéne a rajzát és a többi technológiai adatot), de egy ideje dolgozom már a járműiparban és vannak olyan "vasak", hogy az embernek kikerekedik a szeme ha meglátja az árát.
-
-
Ne feszülj bele: egyetértünk h nem értünk egyet.
2All:
http://index.hu/gazdasag/2017/05/23/nemet_rendor_daimler/ -
Stanlee
őstag
válasz
Hieronymus #56 üzenetére
Az atlag nemet auto kora furcsa mod a 2006-2010-es idoszakban stagnalt 8 ev tajekan es 2011 ota minden evben toretlenul novekszik kb. 0,2 evvel. En ebbol nem azt vonom le, hogy annyival jobbak az autok, hogy tobbi deig lehet oket hasznalni, hanem azt, hogy az auto vasarlasi szokasok valtoztak meg - de ne legyen igazam.
A mostani fiatal generacionak megvaltoztak az autohasznalati szokasai. A tobbseg probal a munkahelyehez kozel lakni es tomegkozlekedest hasznalni.
A videken elok meg azert tartjak addig az autot amig lehet, mert a napi 25-50 km-hez nem kell a legujjabb auto es egy csaladban mondjuk 2 vagy tobb auto fenntartasa nagyon megterheli a kasszat. Igy ott sporolnak ahol tudnak, es ez azt jelenti, hogy nem vesznek uj autot, hanem akkor adjak csak el, amikor az utolso nagy javitas koltsege gazdasagi totalkart okoz
Akik csak a hetvegi kiruccanas miatt tartottak autot es varosban laknak, ott van a carsharing es autokolcsonzes. A nyari utazast is egyre tobben mar kolcsonzott autoval oldjak meg, nem pedig a sajattal.
Az idosebb generacioknak sincs mar annyi penzuk, hogy rendszeresen csereljenek, igazabopl nem selling point az oregeknek a sok kutyu es bimbamolo cucc az autokban.
Azt sem szabad elhanyagolni, hogy egyre tobben elnek keves penzbol, megjelent ugye egy uj szegeny tarsadalmi reteg is az elmult evekben akik felszippantjak a hasznat verdakat es ok is addig fogjak ezeket tartani, amig gurul a szeker.
-
bambano leírta. A tesztciklust a valós működési körülményeket modellezni hozták létre. Ennyi, de ezt magad is elismered itt.
(#68) Blindmouse: tehát összegezve:
-1 olvastad az autós bejegyzéseimet.
-2 annyira nem maradt meg benned -mert nem érdekelt.
-3 de azért a homályos emlékeid és a számodra különben sem érdeklődésre okot adó téma ellenére, csak írod a butaságokat.Segítek. Megvan. El akartam adni, mert a munkám nem az elvártnak megfelelően alakult. Senkit nem érdekelt az én feltételeim szerint, így marad. Közben csináltattam benne pár apróságot (pl váltóolaj cserét, meg ilyen és ehhez hasonló filléres semmiségeket), és mentem vele közel 20k km-t, megállás nélkül. Az esztétikai kihívások még megvannak rajta (csak hogy legyen miért leszarozni ; ) ), de bármikor bárhova elvisz csak legyen közben tankstelle.
Törölni a vele kapcsolatos bejegyzéseket, meg pont emiatt a viselkedés miatt töröltem. Egyre többen vannak akik mindenhez IS értenek, és rajtuk van a közlési kényszer még ha butaságot is beszélnek - közben meg csak irigyek. A vicces a sztoriban, hogy van itt a ph-n egy SUV os réteg aki mind használt sz@rt vett és tart fenn csak rejtöcködnek az ilyen mentalitás miatt.
Részemről szeretlek, becsüllek és itt álljunk meg -
#56573440
törölt tag
válasz
Blindmouse #28 üzenetére
" Pl a Corollából eladtak összesen 40 miliót, így a fejlesztési költség annyi fele oszlik, a BMW 3-as szériából meg 3 miliót. Melyikhez lesz szerinted drágább az alkatrész?"
Kihagyod a képletből hogy az egyiken marginális haszon van, a másikon meg azért tetemes volt van és lesz is. Az alkatrész egészen más téma is egyébként, amiből sok van ahhoz mindig lesz lopott vagyis bocsi bontós cucc, meg 10-20 gyártó ráfekszik az utángyártott piacra, aztán töredék áron kapsz mindent. Bimmert is lehet olcsón szervizelni közel gyári specifikus alkatrészekkel, nem feltétlenül kell a gatyádat letolni a számla láttán. Bár én inkább megveszem bele a frankót...
Kiégett ledes menetfényt láttam már, igazából nem a led halt el hanem mögötte a panel, de teljesen mindegy mert ott is egy cikkszám volt, A lámpa. Ahogy láttam már infinity-t is 4+ literes benzinest motorcserére futni 6-8 hónaposan. So what?
-
válasz
Blindmouse #79 üzenetére
Az egy másik történet.
A műszaki vizsga a jármű aktuális állapotát vizsgálja. Nyilván nincs lehetőség kivinni az utcára letesztelni élesben a szennyezőanyag kibocsájtást.
Az újabb modellek esetében, jellemzően a 2010 utáni évjáratoknál, a TÜV, csak a jármű számítógépéből olvassa ki az adatokat.Van nekem egy linkem számodra, gondolom tetszeni fog.
-
Rive
veterán
válasz
Blindmouse #79 üzenetére
Az, hogy tesztpadon van, nem azt jelenti, hogy tesztciklust mérnek. Totál más, még a témakör se stimmel.
-
Blindmouse
senior tag
válasz
Hieronymus #78 üzenetére
Ehhez képest műszaki vizsgánál ráteszik a kocsira itt a káros-anyag kibocsájtás mérőt (tesztpadon van). 5 év feletti autóknál évente.
-
-
bambano
titán
"Rohadtul nem vagy képben...": ahha.
ennek: #69 "A kibocsátási normákat a tesztciklusra definiálják." fuss neki mégegyszer, mert ez tévedés.
"Jobb (kevésbé égő és fájdalmas) lenne, ha ettől a témakörtől tartózkodnál.": Jobb (kevésbé égő és fájdalmas) lenne, ha ettől a témakörtől tartózkodnál.
-
bambano
titán
válasz
Blindmouse #74 üzenetére
itt több probléma volt egyszerre.
az első, hogy az eu okosai azt hitték, a nedc ciklus alkalmas a valós élet szimulálására.
a második, amit te is írtál, hogy a motor figyelte, hogy tesztelik-e éppen vagy nem.
a harmadik, hogy ez napvilágra került (ez főleg a fóccvágennek probléma)
tehát nem csak az a baj szerintem, hogy kijátszották a mérést, hanem az is a baj, hogy az ellenőrzési módszerük akkor is ótvar lett volna, ha nem játsszák ki.
-
Blindmouse
senior tag
Igazából a probléma abból lett, hogy a kocsi mérte, hogy próbapadon van-e vagy sem, és aszerint állította a szoftvert. A teszt ciklusban volt ilyen " gyorsíts 0-ról 60 ra 5 másodperc alatt vezess 500 métert" és hasonlók. Feltették a tesztpadra, kocsi látta hogy csak két kerék forog, bekapcsolta a környezetkímélő módot. A baj, hogy szándékosan csaltak. Kivitték a kocsit a pályára, megcsinálták tökugyanazt a tesztet, a kocsi átlépi a környezeti normát. Nem kicsit, a határérték 40x-esét produkálják.
A legnagyobb baj, hogy fel lehetett újítani az autókat úgy, hogy betartsák a normát. -
-
bambano
titán
-
-
-
Rive
veterán
Te tudod rosszul.
A teszteket nem definiálják valós üzemre, az, hogy 'utcán nem tudja' egészen egyszerűen értelmetlen állítás.
A tesztek annyit írtak elő, hogy utcai beállítások mellett mit kell hozni a próbapadon.
A WW nem az utcai beállításokkal nyomta a próbapadon.
Ennyi. -
"ha 1-1.5 millio kmt szeretnek menni,mint 124es mercik"
Nem akarlak kiábrándítani, de alapvetően azok se mentek annyit, csak a nagy gyártási szórás miatt volt egy-két olyan darab.
TV-s Totalcarban volt magyar Peugeot 407, egymillio km-rel. -
Majd megmondom, ha találok olyan 2000 utáni mercit, ami lement már 1.5 millió kilométert.
Évi 100 ezer kilométer számolva, nagyjából most kell ebbe a kategória jutnia az első szériákba eső járműveknek.
(Ja, hogy ennyit még a németek se tesznek évente az autóikba. Várnod kell még egy keveset a válaszra.) -
válasz
Blindmouse #54 üzenetére
Mi esett szét? Mikor ?! Hol?!?!
Ha beltéri szellőző rács kopott v pattant műanyagjaira gondolsz, akkor - gondolom ebben egyetérthetünk - nem tekintem az autó műszaki állapotában olyan törésnek, ami miatt megállna.
(#55) nemlehet: akkor megint ott vagyunk hogy olyasmi miatt megy az ajvékolás, aminek a megbízhatósághoz csak akkor van köze, ha valós üzemeltetési feltételeket veszünk alapul. Mert ugye vélem, nem a 100k km alatti 2-3 hibába belefutó ember kezdi el verni a tam-tamot, hanem az akinek a kocsi értékét rá kell locsolnia egy vélt 150k-t futott autóra.
-
kenwood
veterán
válasz
Hieronymus #56 üzenetére
ertem. jogos. ha 1-1.5 millio kmt szeretnek menni,mint 124es mercik,melyik 2000 utani modelleket javasolnad ?
-
"Szoval azt mondod, hogy a 2000 utan gyartott mercik,fordok,opelek ugyanolyan megbizhatoak,mint a regebbiek ?"
Nem!
Megbízhatóbbnak kell lenniük. Egyre nagyobb követelményeket állít az EU, a forgalomba hozható járművekkel szemben.
Német példánál maradva, az ország gépjármű állománya folyamatosan öregszik, mert egyre idősebb korban jelentkeznek a nagyjavítással járó problémák.
Ma már környezetvédelmi zónák kialakítása és növelése generálja legjobban a járművek cseréjét.Nem vicc, komoly.
Az Euro5 motorok ötszörösen lépik át a nitrogén oxidok megengedett határértékét a valós közlekedésben.
Az Euro6 motorok, a számozáshoz híven, hatszorosan.Ez is azt mutatja, hogy a gyártók elé olyan követelményeket támasztanak, amit nem vagy csak nagyon drágán tudnak teljesíteni a gyártók.
Az villanykörte sztorival kapcsolatban érdemes utána olvasni, hogy az izzó teljesítménye és várható élettartama milyen arányban áll egymással.
A bekapcsolások száma mennyivel befolyásolja a várható élettartamot.Utána érdemes elgondolkodni, hogy egy max 5W-os vészhelyzeti világítás, ami áramkimaradás esetén is üzemel, mennyire hasonlítható össze egy átlagos háztartási izzólámpával, amit naponta többször kapcsolnak be- és ki.
-
nemlehet
őstag
Akármilyen meglepő a többség nem használja évi 20k km-nél többet a kocsiját, sőt sokszor a 15k sincs meg. Nem mindenki ingázik több száz km-et még a németeknél sem. Rengeteg autót azért tartanak, hogy anyuci tudja szállítgatni a gyerekeket oviba-bölcsibe, ergó megy napi max 10 km-t heti 5 nap meg talán évi 2x egy hosszabb utat. Akkor az 20 (nap)x10 (km)x12 (hónap)=2400 km/év. Ezt duplázzuk meg mert ki tudja hova kellhet még menni az 4800. Adjuk hozzá évi 2 nyaralást 2000 km. Az 6800. 10 évre az 68.000 km.
Szóval ne magadból indulj ki feltétlenül. Ezek a kocsik nem fognak megjelenni a használt piacon, hiszen az alacsony futásteljesítmény miatt 10 évesen is használják őket (igen, nyugaton is) vagy családon belül adják tovább bagóért. (UK-ben pl ez jellemző).
-
Blindmouse
senior tag
Nem úgy volt, hogy el kellett adni, mert szétesett, és nem volt pénz az alkatrészre?
Amúgy fenéket fogom az benyát/dízelt fizetni neked londonig, egy úton többet fogyaszt a kocsid mint amennyit az enyémet használom három hónap alatt. Úgy hogy napi 50-et vezetek városi forgalomban. -
válasz
Blindmouse #50 üzenetére
Látod leírva hogy miért a Porsche a legjobb? Mert lehet, mondom csak lehet h azért mert nem adtak el belőle annyit mint a következő 5-ből. Tehát a riport minimum torzít.
Azt is meg kell jegyeznem, hogy a listán szereplő össze futás nem hogy nem releváns egy átlag használt autóvásárlónak de kifejezetten félrevezető, mert ugye elég ritka ha valami 100k körül fut 11 évesen.Ha már bele akarsz állni a kocsimba, akkor legalább tudd leírni helyesen h Touareg
Nem mellesleg, bármikor állok egy megbízhatósági teszt elé: te fizeted a nyálat, és azonnal indulhatunk Londonba és vissza akár többször is, garantálom egyszer sem fog megállni alattunk a kötelező szervizen kívül.
-
bambano
titán
szerintem érdemes lenne utánaolvasnod a történetnek, mert nagyon nem arról beszélsz, mint ami volt.
a próbapadon *MINDEGYIK* tudta a hivatalos határokat. a fóccvágen is.a bukta akkor keletkezett, mikor mozgólabort csináltak az autókból és kimentek megmérni. ekkor kiderült, hogy utcán gyakorlatilag egy márka autói tudták (ha jól emlékszem, a merci), mindenki másnál sokkal több volt. és erre az induló balhéra borították rá azt, hogy bizonyítékokat adtak elő, hogy a fóccvágen vezetése erről tudott és direkt csinálta. miközben tudni lehet, hogy a többi gyártó vezetése is tudott erről, csak rájuk nem húzták rá a vizes lepedőt.
tehát hogy egyértelmű legyen:
1. a merci kóser
2. az összes többi (-merci) nem kóser
3. az összes többi (-merci -fóccvágen) egyelőre megúszta a szándékosság vádját
4. a fóccvágenre rábizonyították a szándékosságotazt gondolni, hogy egy halom gyártó autóira felrakják ugyanazt a vezérlőszámítógépet ugyanazzal a programmal, akkor az egyik jó lesz, a másik meg nem, helytelen. különösen úgy, hogy a bosch, aki az egészet gyártotta, megfelelően időben értesítette a gyártókat arról, hogy fejlesztési céllal benne van a szoftverben ez a funkció, sorozatgyártásba ne adják.
-
-
bambano
titán
válasz
Blindmouse #17 üzenetére
ehhez még tegyük hozzá az olyan vicceket, mint pl. ha a zafirát dízel motorral és automata váltóval veszed, ami egy családi mikrobusznál nem elvetemült választás, akkor a motor szeretné néha tisztítani a katalizátort, de az automata váltó nem hagyja. nincs összehangolva a két fődarab. így 100k km-t se bírnak ki együtt.
mondjuk a tulajok nem szoktak ezen röhögni...
-
bambano
titán
lancert azért nem vesznek, mert mindenki tudja, hogy egy francia gyártó beszántott piaci szegmensbe került autója, amiket a felszámolás miatt szórnak az utcára.
meg azért is nem vesznek lancert, mert nem evo
és Cathfaernnek igaza van: szinte nincs választási lehetőséged, rendes motorral nem gyártanak mostanában autót, csak ilyen környezetvédelmi marhaságok által megnyomorított fűnyírókat meg botmixereket.
-
-
.LnB
titán
Egy cikkben ezt olvastam:
"E46-os 3-as BMW-t kereső kollégánk is belefutott abba, hogy egyre több benzines autóban is ott van ez a kényelmi extra. Ez nem kortól függ, a 2003-ban leváltott V40-es Volvókban is volt, legalábbis a kétliteresben. A közelmúlt Opeljei közül a turbós benzines C Vectrákban is H Astrákban is megtalálható, míg a szívómotoros benzinesekből kimaradt. TSI Octaviákban ugyanúgy megtalálható a bonyolultabb lendkerék, mint a dízelekben. A 2010 utáni Ford Focus és C-Max esetében az 1,6-os Ti-VCT szívómotorokhoz egytömegű a lendkerék, a turbós egyliteres és 1,5-1,6 literes EcoBoost motorokhoz viszont kettős tömegű lendkereket társított a gyár. Nincs más megoldás, mint alvázszám alapján utánakérdezni a kinézett autónak."
De listát én sem találtam.
-
bambano
titán
40k munkadíjból arra következtetek, hogy nem márkaszervizben gyári alkatrésszel csináltattad.
visszakanyarodva a poszthoz. ez is egy vicc, ez a gyári alkatrész. például a sachs legyártja a lengéscsillapítót, majd kétfelé veszik a termést: az egyik felére sachs embléma kerül, meg 30k-s árcédula, a másik részére ráteszik a gm logót, meg a 90k-s árcédulát.
ezekért szerintem minimum egy gvh vizsgálat járna, de én megelőlegeznék egy büntetést is.
-
-
.LnB
titán
Srácok található valahol olyan lista, hogy melyik benzines autókban van kettőstömegű lendkerék?
-
Ha környezetszennyezésről van szó baromira mindegy h próbapadon mit mutat a műsz@r. Szerintem.
(#35) emvy: Régebben a precíziós megmunkálás nem volt olyan szinten mint most, így akkor sokkal nagyobb ráhagyásokkal készültek dolgok -> tartósabb volt. Manapság mikronokról beszélünk amit képesek lemarni egy-egy felületről, mert minek az oda.
A C5 meg jó autó. Ezért is mondtam amit: nem szabad nemzetiség alapján ítélni, pláne nem csak hallomást elfogadva.(#36) Blindmouse: mondjuk úgy h a 10 éves kocsik nem mentek egész 100k -t, vagy leheletnyit többet? Aki ilyen statisztikáknak hisz, az magát csapja be. Benne van ezekben a kötelező visszahívás? Benne van a soron kívüli szerviz? Benne van a felhasználás módja? Az inertia amit itt vizsgálnak hol van? MOD Nem értem miért próbálok neked mutatni egy valós perspektívát, amikor Te hívő vagy.
-
"a C5-ommel 140k-nal meg semmi problema"
Ha már: az én (volt) C5-öm meg 300k táján jár, a kettőstömegű rendben van (egyéb nyűgjei voltak, de azoknak se volt nagyon durva költsége).
(#36) Blindmouse: ott sok körülmény összejátszása volt, nem csak simán a gázpedál ragadt be, annak idején a Totalcar elég jól összefoglalta: [link]
-
Blindmouse
senior tag
Vicces, mert a szőnyeg velem is megesett. Nyomtam egy padlógázt, ottmaradt a pedál. Nyomtam egy féket, elkezdett lassulni az autó. Üresbe tettem, megigazítottam a szőnyeget, következő szervívnél ingyen, szó nélkül cserélték. Nem volt se dráma, se "imádkoztam a kocsiba" és hasonlók.
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-10-11/576
Ha pl a Toyota annyira megbízhatatlan lenne, mond már meg, hogy a Német TÜV szerint hogy került az összes tesztelt autójuk az első 10-be? -
"nem, nem csak a vw csalt. Az Opel, a Renault Peugeot Citroen, de még sok-sok japán gyártónál is bebizonyosodott h csak próbapadon tuja amit."
A probléma az volt, hogy a többiek a próbapadon szabályosan tudták az, amit, a VW meg nem, szóval csak a VW csalt. Az, hogy a próbabad meg a valós élet között méretes szakadék tátong, az egy másik probléma.
-
kenwood
veterán
Ha valaki szandekosan szart gyart,jon egy konkurens,es lesopri ot.
Kozgaz,alap.
Kiveve,ha kartelznek,de az milliardos buntit von maga utan,ha bukta van.150-300 ezer kilometer utan bele kell fernie egy ilyen relativ olcso alkatresz cserejenek.
akinek nem fer bele,az dragabb kocsiban ul,mint amit megengedhet maganak.A regi kocsik megbizhatobbak voltak,de manapsag 2-3 alapnak szamito extra is osszetettebb muszakilag mint egy skoda vagy lada mindenestul.
Nyilvan az abacus is nehezebben romlik el,mint egy napelemes szamologep.
-
válasz
Blindmouse #28 üzenetére
Ahogy dabadab is megjegyezte, nem légből kell érvelni. Azok a német prémiumok amiket itt lehúzol, az esetek többségében megtették a Hold Föld távolságot. Max az órájukon nem látszik. de ha japán gyártót akarunk szidni akkor most vegyük elő a Takata esetet? Vagy az üzemanyag rendszer , esetleg a szőnyeg kérdését ha már Toyotát citáltad? Mindenkinek meg van a maga keresztje és ez az amit a júzer sokszor elfelejt vinni. A német adott üzemeltetési körülményre tervezett valamit. A sokszor linkelt 2.5 tdi motorját is szidják mindenhol mint a bokrot, de ha valaki tudta, hogy mi kell neki a használat során nem volt vele baj. És ezt saját tapasztalatból írom.
(#29) dabadab: nem, nem csak a vw csalt. Az Opel, a Renault Peugeot Citroen, de még sok-sok japán gyártónál is bebizonyosodott h csak próbapadon tuja amit. Csak a VW volt aki a padon nem tudta. Más kérdés, hogy pont akkor lett megszellőztetve, amikor a Toyota elvesztette a legnagyobb gyártó címét, de ez legyen a konteóhívők dolga.
-
válasz
Blindmouse #26 üzenetére
"Nem szaladtak el."
Dehogynem. A norma szerinti értékek meg a valós kibocsátás még nagyon-nagyon messze van egymástól: [link]
"Volt autó ami betartja, a baj, hogy a cégek tesznek arra hogy betartsák a normát, mert az olcsóbb."
Egyedül a VW nem tartotta be őket és egyáltalán nem tűnik úgy, hogy ez olcsóbb lenne.
"Hogy van az, hogy tudta az autó hogy mérés van, és hirtelen varázsütésre (szoftver) betartotta a normát? És hogy elkezdtek felújított, normának megfelelő autókat adni az USA-ban a kereskedők. Kevesebb lóerővel."
Igen, most már átmegy a hivatalos teszten. Már csak az a kérdés, hogy ettől a valós kibocsátás csökkent, nőtt vagy nem változottt.
"Igen, a D5-ben is van lendkerék, különbség az hogy nem megy tönkre."
Azt hiszem, kezd átmenni kabaréba ez a beszélgetés.
"És a benzinesek is ugyanúgy pusztulnak el, 5-6 év mulva alkatrészek fele cserére szorul."
Ez a dízelekre sem igaz, legfeljebb azokra az 5-6 éves autókra, amikben van már félmillió km, annyi idő után meg a benzinesekben is cserélni kell.
-
Blindmouse
senior tag
És a benzinesek is ugyanúgy pusztulnak el, 5-6 év mulva alkatrészek fele cserére szorul. Amikor egy BMW motorja úgy képes elszállni, hogy szétmegy a hengerek közötti acél, az azért eléggé durva dolog.
Ez a japán autó nem tetszik, ez azért van így, mert az emberek többségének a japán autó az a 15 éves Toyota corolla. Igen, vannak katasztrofálisan designolt autók. ha megnézed a mostani generációt, az eléggé vállalható.blackrulz:
De a toyota is le fog húzni a szervízen. Pl a Corollából eladtak összesen 40 miliót, így a fejlesztési költség annyi fele oszlik, a BMW 3-as szériából meg 3 miliót. Melyikhez lesz szerinted drágább az alkatrész?Igen, a LED kb örök élet. Ha megnézed nem teljes fényerőn van használva, PWM-el hajtják. Ezért villog a lassított felvételeken a fényszóró. Nézz meg egy Top gear részt. Utánnaállítják a fényerőt a szervízben, arról nem beszélve, hogy rendesen meg van tervezve a hűtése. Az üzemideje egy LED-nek az olyan 20.000-50.000 óra között van 70%-os fényerőre. Ha átlag 40-el mész, az egy milió kilóméter, és utánna elkezd csökkenni a fényerő.
-
Messze nem csak kényelmi , hiszen a váltót magát is tehermentesíti a hirtelen nagy nyomaték és rázkódás alól. Csak azért kérdeztem, mert úgy írtad a környezetvédelmi beszélgetésfonalba, mintha az lenne a szerepe
(#26) Blindmouse : bemutassalak több volvós családnak, akik erre rá tudnak cáfolni? Ne légy márka és gyártó vak. Japánból is tudok testözeli példát, hogy málik szét pl az ignis. Ami júzer error, az nem lehet alapja értékítéletnek a gyártókat illetően.
-
Blindmouse
senior tag
Nem szaladtak el. Volt autó ami betartja, a baj, hogy a cégek tesznek arra hogy betartsák a normát, mert az olcsóbb. Hogy van az, hogy tudta az autó hogy mérés van, és hirtelen varázsütésre (szoftver) betartotta a normát? És hogy elkezdtek felújított, normának megfelelő autókat adni az USA-ban a kereskedők. Kevesebb lóerővel.
Igen, a D5-ben is van lendkerék, különbség az hogy nem megy tönkre.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Blindmouse #17 üzenetére
"Igaz, vehetett volna Volvo-t ami ugyanúgy Diesel D5-ös motorral, ami ha elviszed szervízbe, akkor kimegy a világból."
Ha elviszed a szervizbe rendesen, és nem a viccnek szánt 30k km-es olajcsere periódusra, rendesen kap üzemanyagszűrőt és mindent amit előírnak, normálisan van használva, akkor a legtöbb autó elég sokáig elmegy. Nem kell ehhez Volvónak lenni... Extra ponttért akkor azt kérdezném hogy a Toyota és a Volvó annyira jófej hogy nem alkatrészből él? Mert egy Yaris-on kétlem hogy a világ hasznát realizálná bárki... Meg ugye a márkaszervizek azért is olyan nagyon olcsó helyek, mert csak.
Az izzóhoz meg: én inkább attól fosnék hogy valami barom egy parkolóban belém tolat, és bereped a plexi. Onnantól kuka. Bár ha épp egy 30-50 millás verdát pengettem volna ki, akkor egy multibeam led csodára felköhögök 100k-t a 10% -os önrészre casco-hoz valahogy. BTW szinte mindegy hogy mit csinálsz, ezek az új CAN buszos csodák lehet ledes vagy bármilyen előbb utóbb vagy koccból vagy rádtolatásból vagy mattulástól vagy mástól kukásak lesznek, viszont olcsóbbak tuti nem...
Aki nem tud ilyen árú autónál kiköhögni egy casco-t vagy az 1-2 misit, az vegyen új Ignis-t, vagy használtat. Vagy gördeszkát.
A led meg papíron örök élet ahogy már írták is... Szinte...
-
Agostino
addikt
A normákat nem csak a dízelek nem tudták betartani, de a benzinesek sem.
másik oldalról: a normákat a hivatalok sem ismerik, vagy akarják ismerni. euro 4 van az autóm műszakijában, holott euro 6-os. lassan itt a forgalmi szóval átsoroltatom, de rejtély miért rakták rosszabb sávba. kettős tömegűm nekem is van a benzines autómban. kuplungom kuka lett fél éve, a kettősnek semmi baja.
-
-
válasz
Blindmouse #17 üzenetére
Nem is tudom mire reagáljak, hirtelen.
Nem csak dízelben van kettőstömegű, hanem a benzinesekben is.
A normákat nem csak a dízelek nem tudták betartani, de a benzinesek sem.
A led is ki tud égni, nem mellesleg a fényereje hűtés tekintetében akár évi 10%-kal is tud csökkenni.Az hogy a németek jobban el tudják találni, a dizájn és extra listákat (több embernek tetszik), nem hibája senkinek. A távol-keleti autók is jók, de nagyon sok esetben nagyon messze esnek a vállalható kompromisszumtól. Nekem nem a jel a fontos a kocsi orrán, hanem hogy azt nyújtsa ami nekem kell.
-
Erről az egész "tervezett elavulás"-hülyeségről meg tulajdonképpen már a neve elmond mindent: ezt a fogalmat olyanok alkották, akiknek annyira semmi közük nem volt semmiféle mérnöki dologhoz, hogy nem vették észre a különbséget az "elromlik" és az "elavul" között.
-
válasz
Blindmouse #17 üzenetére
"Évi 40.000 ember hal meg korábban évente amiatt, mert nem tartják be a normát"
Jajj, ezt ne.
Egyrészt maga a felütés is hülyeség (betartják a normát), másrészt a tanulmánynak meglehetősen kétséges volt a metodikája, harmadrészt meg az egész balhé többek között arról szól, hogy a normák elszakadtak a valós kibocsátástól és a valós műszaki lehetőségektől is (pl. a normát ténylegesen nem tartó VW-dízelek valós körülmények között határozottan a jobban teljesítő darabok közé tartoznak).Egyébként a D5-ben is természetesen kettőstömegű lendkerék van.
Ez a mercis ledlámpa meg elég furcsán hangzik, van rá valami forrás?
-
fordfairlane
veterán
Vegyél szívómotoros benzinest. Nincs sok a piacon, de azért akad.
Szerintem eleve a dízelolaj szuboptimális üzemanyag közlekedéshez, különösen a kisebb, egyéni közlekedéshez használt eszközökben. Mindig lesz vele valami szopás a benzineshez képest (Olaj nem jól ég, ezért költséges katalizátor kell hozzá, egyenetlenül jár, ezért kell ez a fajta drága lendkerék, turbózni kell, mert nem elég pörgős stb, stb...)
-
Blindmouse
senior tag
TDI-ben van kettőstömegű. TDI rossz, értem? Le lett tesztelve, a 201 fajta 2009-es Euro 5-ös atóból 1 (!) tartotta be a környezeti normát. Évi 40.000 ember hal meg korábban évente amiatt, mert nem tartják be a normát, a legtöbb európában. Szvsz, bontóba kellene az összeset dobni.
Azért romlik el az autó, mert a gyártónak abból van bevétele. Nagyok kicsi a haszonkulcs az új autón, az extrákon és a javításon van a bevétel. Egy Teslában a kocsi árának negyede az ajtó cseréje. Semmi nem fog elromlani benne. Ha elviszed szervízbe, akkor újratöltik az ablaklemosót és kicserélik a légszűrőt. Ha meg beléd jönnek és cserélni kell az első ajtót, az 5 millió.
Az újabb mercikben LED-es lámpa van. Sosem fog kiégni, előbb kopik el a főtengely a kocsikban. De hát ugye ebből nincs bevétel. Ezért beforrasztottak egy égőt a LED-es lámpába. Nem lehet cserélni, csak eggyütt az egészet. Nem lehet bontóból venni, mert speciális CAN busz cím van beprogramozva, a bontott alkatrész szimplán nem működik. Drága mulatság. Eljön az az idő, hogy egy kiégett lámpa GTK.
Érdekli az embereket? Nem. Mit vesznek? Autókat kettőstömegű lendkerékkel, 5 éves prémium németet. És igen, javítani kell őket. Igaz, vehetett volna Volvo-t ami ugyanúgy Diesel D5-ös motorral, ami ha elviszed szervízbe, akkor kimegy a világból. Kérdezz meg bárkit, mit szeretne? S60 D5 vagy BMW 325D. Mindenki a rossz választ fogja mondani. Vagy legyen új autó, azoknak akik megengedhetik maguknak: 5 millióértÉ: Toyota Yaris 1.33 szívó, vagy VW Polo 1.2 TSI. Mindenki a TSI-t fogja venni, mindegyik TSI feladja öt év után a harcot. Komolyan, nagy szerencsénk van, hogy itthon a Suzuki annyira népszerű.
Ez forog az autóvásásárlók fejében: Használt prémium német olcsón. Használt prémium német olcsón. Használt prémium német olcsón. Használt prémium német olcsón. Használt prémium német olcsón.
-
#56573440
törölt tag
Nem évekre terveznek még mindig. Futásteljesítményre is elég nehéz, mert rohadtul nem mindegy hogy ki használja, hogy és hol. Egy modernebb dízel is elfut irdatlan sokat, de simán letérdel ha folyamatosan városban alacsony fordulaton dugózva vagy hidegen kényeztetik, forró turbó alól kirúgják a motort, etc.
Egyébként meg a környezetemben csak azt látom, hogy az új is elromlik, pl a családban elég rég csak új kocsik vannak, a márkaszervizben hagyott összegeket elnézve inkább kettőstömeget cserélnék mint ott évente olajat, és akkor hol van még az a pár apróság amit nem fed a garancia, pl futómű, hogy a casco-ról ne is beszéljünk...
Mindig megy a nyígás, hogy jaj hát meghalt a dízelemben a turbó, a kettőstömeg, a befecskendező, a magas nyomású szivattyú, pedig alig 120k km-el vettem 8 évesen német nyugdíjastól. Hogy 300+ van valójában benne, és ennek megfelelően kéne karban tartani, és úgy alapvetően kezelni a tényt, hogy ez egy használt autó, ami nem levegővel megy, és jellemzően kopó-fogyó alkatrészek végtelen egyvelege... És nem a sarki Pistával dolgoztatunk, akinek a telephelyén a swinttől az f30-as bimmerig minden van...
Egyébként ha már nyígás akkor nem olyanok miatt kéne ami tény és nem összeesküvés elmélet? Ezek pl nem mai darabok már jellemzően, de az újaknál is tudnak irdatlan meredek dolgokat alkotni a mérnökök.
A villanykörte meg továbbra is a legnagyobb baromság mint példa.
-
commanDOS
senior tag
A közel 20 éves TDI motoros Audikban is van kettőstömegű lendkerék, akkor hogy jön ki a 7-8 év, ami után mindenki letolja a szakadékba? Sajnos lett egy kopó-fogyó alkatrésszel több. Cserébe az utastérbe nem jut annyi vibráció a hajtáslánc többi elemét sem éri annyi dinamikus terhelés=hosszabb az élettartamuk. Nyilván a mérnökök meghatározzák azt a minimális élettartamot, amit egy alkatrésznek túl kell élnie, de nem azt, hogy maximum mennyi időt bírjon ki.
-
-
Stanlee
őstag
Szakszervizben eleg gyorsan eszement arakat hoznak ki bizonyos javitasokra. Meg 2013-ban volt egy ceges Ford Focusom, dizel. Neha olyan volt, mintha elment volna neki az ereje. Bevittem az egyik bp-i Ford szervizbe, megneztek es kozoltek, hogy ez most akkor fel misi, itt irjam ala es megcsinaljak.
Kertem oket, hogy adjak ide a jegyzokonyvet (hibakodokat), ami alapjan kikalkulaltak az arat, ugy, hogy kifizetem nekik a hibakereses dijat, mivel ekkora osszegu javitas eseten meg kell kernem mas cegektol is az ajanlatot. Persze hogy nem adhattak ki meg penzert sem a hibafelmeresrol keszult lapot. A vegen megjavitotta egy markafuggetlen szerviz, kevesebb, mint negyedebol.
-
A környezetvédelmi előírásoknak egyre nehezebb megfelelni.
De nyugi, az elektromos autókban nincs kettőstömegű. -
Cathfaern
nagyúr
Alapvetően az a probléma, hogy nincs választási lehetőség. Nem tudod azt mondani, hogy neked nem kell a mindenféle extra meg teljesítmény, csak hosszú távon is megbízható és olcsón karbantartható autót szeretnél. Vagy cseréled pár évente az autót, vagy viszed folyamatosan szervízbe, vagy próbálsz vadászni egy jó állapotban lévő régi swiftet (nyilván kicsit sarkítok... )
De azt se tudod mondani, hogy fizetnél egy 5 millás autóért 7 millát, cserébe strapabíróbb felépítésű legyen.
Ugyanez a gond a biciklik terén is, ami drága az azért drága, mert könnyű / extrákat tud / versenyre való. Emiatt hamar kopik rajta minden, kényes és drága karbantartani. Ami nem kopik gyorsan, az meg az alsókategória, és azért ezt meg is érezni rajta. -
nemlehet
őstag
Azt felejtik el sokan, hogy a gyártónak nem érdeke, hogy te használtan megvedd és utána még időtlen időkig jó legyen. Mivel ez nem szempont a tervezésnél ezért még az is igen kedvezőnek mondható, hogy 3-5 éves életcikluson túl még 2-3-4 évet simán elmegy komoly meghibásodás nélkül.
Szerintem ebben semmi szándékos szivatás nincsen. Plusz 2 misi az 6700 euró. Az nem éppen nagy pénz nyugaton, tehát az, hogy itthon egy 2 milliós használtautó drágának számít megint egy helyi sajátosság.
-
Persze, hogy tervezik az elettartamot. Viszont az osszeeskuves-elmeletekkel szemben nem az a cel, hogy X idoben elromoljon, hanem hogy X ideig ne romoljon el.
Tehat a mernok a koltseg es elettartam kozott nyilvan kompromisszumot kell hoznia. Tehat az mondjak, hogy minimum 150e km-t birnia kell a kettostomeguek 95%-anak, es ezt a leheto legolcsobban kell hozni.
Mi ezzel a problema?
-
kentucky
őstag
Nekunk most volt csere, ba mar a kuplungot meg a kinyomocsapagyat is csereltek ne kelljen mar megegyszer megbontani
-
Tipus, hasznalat modja es vezetesi stilus fuggo meddig birja a kettostomegu. Eppen emiatt tartom butasagnak, hogy tervezik az elettartamot. Esszeruleg ezeket ekkora elettartamra lehet eloallitani. Aki latott mar ilyet tudja, hogy nem papirbol van, eleg eros, vaskos szerkezet. Az a 7-800 ezer nem tudom hogy jott ki neki, szimpla marhasagnak tartom. Ahhoz egy roncsot kellene venned.
-
DonElvis
aktív tag
+1
"A valódi probléma szerintem az, hogy 5 kiló vasdarab cseréje gazdasági totálkárt jelent. Mi a bánatos franc kerül többszázezer forintba egy lendkeréken? "
Hozzáteszem nem egy hűdebonyolult dolog ez a kettős tömegű lendkerék. Roppantmód csodálkoznék, ha nem lenne erre szakosodott vállalkozás, aki megoldja a problémát a tizedéből.
Azt viszont nem gondolom, hogy ez a kettős tömegű lendkerék téma direkt szivatás az autógyártók részéről. El kell azt fogadni, hogy a gyártók 3, max.5 évre terveznek autót. Az első tulajdonos boldogabb helyeken 5 évig tuti nem használ egy autót, 3-4 évente cseréli újra. Ezek az autók kerülnek utána olyan szegényebb országokba mint miénk. Itt még elgurulnak pár évet, aztán jönnek a bajok. De ez nem azt jelenti, hogy ezek az autók szarok csak azt, hogy ennyi évre tervezték őket.
-
-
bambano
titán
Először is szerintem normális, hogy egy alkatrész időnként elromlik.
Másodszor az már határeset, vitatkozás tárgya lehet, hogyha azért romlik el az alkatrész, mert a tervezéskor nem vizsgáltak meg minden helyzetet, és tervezési hiba teszi tönkre az alkatrészt.A valódi probléma szerintem az, hogy 5 kiló vasdarab cseréje gazdasági totálkárt jelent. Mi a bánatos franc kerül többszázezer forintba egy lendkeréken? miért dolgozhat egy szerviz KILENCVEN százalékos alkatrész árréssel hosszú távon? mi a rosseb kerül egy injektoron 150 rugóba, ami akkor válik különösen "olcsóvá", ha kiderül, hogy minden hengerben van és cserélni kell?
Meg lehetne még sorolni a szabályozás árdrágító hatását is... meg az ostoba lobbikét, amik közül nem egy, nem kettő szépen visszaütött... csinálj kisköbcentis turbó motorkat,mert az milyen jó. hát nem lett jó. mindenkinek tudnia kellett volna, hogyha felnyomod a sűrítési végnyomást, elszáll a nitrogénoxid. meg csinálj hengerenkénti közvetlen befecskendezést egr/agr szeleppel, attól lesz tuttira totálkáros a motorod.
szerk: és tényleg nem lesz 10 éves autó az utakon, csak relatíve kevés viszonylag új, aki ki tudja fizetni, meg jó sok öreg csoroszlya, amikben még nincsenek ilyen vackok.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E6410, E6440, E5450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Bontatlan Lenovo T14S WUXGA Touch Ryzen5 Pro 7540U 16GB 256GB Radeon 740M Win11 Pro 3év Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3366
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3514, 92% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest