Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Emelkednek az árak sajnos, hiánygazdaság van a bringáknál (is). Nézd meg pl. az osztrák árakat, semmivel sem jobbak, illetve de, az áfa mértékével.
Amit én vásároltam 1 éve (Decathlon E-ST 900), arra pl. nem érvényes a támogatás (több ponton is elvérzik a paraméterekben), mégis 130 ezret (~22%-ot) emelkedett 12-14 hónap alatt.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Kösz szépen, akkor elsőre megpróbálom ezt, tényleg olcsóbb, és hát ahogy írtad is, ettől még később vehetek jobb féket is, csak így nem egyben veszem meg az egész szettet.
Somatom: neked is köszi, a második lépésre ha szüksége lesz, akkor mindenképpen a fórumtársat fogom keresni
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Még mindig a fékrendszerem cseréjén pörgök, fokozatosan vállalok be nehezebb terepeket, és egyre jobban érzem hogy ez a gyári cucc egy kalap kaki (Decathlon, E-ST 900, Tektro). Már a vásárlás előtt belekalkuláltam a cserét, mert mindenhol írták hogy ez az egy dolog amit érdemes meglépni, de ezt nagyon.
Eleinte úgy gondoltam, hogy átszerelem magam, de kezdek elbizonytalanodni a kompatibilitás, méretek, és egyéb dolgok kapcsán, és fékkel nem kísérleteznék inkább, meg azt sem szeretném, hogy rendelek valamit egy halom pénzért, aztán kiderül hogy valamire nem gondoltam, és nem jó a bringára.
Szóval inkább szervízre szeretnék tőletek ajánlást kérni (Pest megye), ahol megnézve a bringát, tudnának tanácsot adni, és raktérkészlet is van, szóval pl. egy előre egyeztetett időpontban egy menetben meg tudnám oldani a dolgot, úgy, hogy megvárom a szerelést. Létezik ilyen, vagy ne álmodozzak?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Igen, ez google első találat kb. a problémára, de valahogy mégsem működött, persze simán lehet hogy én vagyok béna Illetve szinte minden videóban elmondják, hogy vannak olyan felni+gumi kombók amik jóval szivatósabbak mint a több, ezeket csak "robbantsd" rá aztán jóvan. Csak hát nekem se erős kompresszorom, se egyéb célszerszámom nem volt.
-
addikt
Éppen tegnap este használtam amúgy, tubeless-esítés okán. Az állvány jó volt, de a felni+gumi párossal nem kicsit szívtam. Sehogy nem akart bemenni a szélső peremekbe a gumi. Nem bepattanni, csak annyira ráfeszülni legalább hogy fel tudjam fújni. Mindig beugrott a középső/belső vájatba. Szerintem az összes YT videót megnéztem + elolvastam az egész internetet, de nem sikerült egyik módszerrel sem megoldani.
Végül azt találtam ki, hogy felfújtam belsővel (ilyenkor ugye nem csak ráfeszül, de be is pattan frankón a helyére ahogy kell), majd csak az egyik oldalon bontottam ki óvatosan, ahol a belsőt kihúztam. Így 50%-osan le volt zárva gyakorlatilag az első fújáshoz, ami a folyadék betöltése után már szinte bármilyen pumpával ment.
Ezt a módszert nem láttam sehol, van valami hátulütője, vagy feltaláltam valami újat ?
Azt gondolnám, hogy max annyi gond lehet vele, hogy arra az oldalra nem folyik be annyi lötyi a peremhez mint a másikra, nade úgyis oda folyik ahova kell, nem?[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Gömbike #4277 üzenetére
Bocs, de erre én is "nem"-el szavaznék. A fent említett 2db Gepidara pl. jár 300kHUF, ennyi marad a zsebben a családnak, ennyi legyen elég. 1.5mFt-s bringákra én nem adnék 750eFt-t senkinek közpénzből, mert ugye csodák nincsenek, azt is te meg én fizetjük, meg itt mindenki.
Nem, ez nem mond ellent a stadionnak, azt SEM szeretnék.
[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
válasz cettlee #4246 üzenetére
Köszi, lehet hogy én is elengedem a problémát, bár azért reménykedek benne hogy sikerül a meghúzással megoldani (a nélkül hogy az új tengelyt eltörném ).
De legalább csomót művelődtem az átütőtengelyekről Hihetetlen, hogy mekkora összevisszaság van itt is, 5-6 paraméternek kell stimmelnie, persze pont olyat nem találtam, csak amerikai gyártónál, aki arra épített bizniszt hogy megadod a méreteket, aztán cnc-vel legyártanak egy megfelelőt (biztos nem véletlen hogy meg tudnak élni ). Úgyhogy végül megvettem a gyárit, majd jobban vigyázok rá meghúzáskor.... Ami még vicces, hogy az utóbbi években elkezdtek gyorszárakat szerelni ezekre a tengelyekre is (pl. a DT-Swissnek szinte csak ilyen van, racsnis megoldással), így aztán érdeklődés esetén simán lehet hogy hülyének néz a boltos, mert neki a "gyors-zár" az régi a tengelyhez való sima rögzítőtüske, ami szintén gyorszáras.
Btw, a tróger Decathlon is megér egy misét, itthagyom az infót, hátha valakinek egyszer hasznos lesz: a többi ország webshopjához képest nálunk szinte zéró bringás alkatrész van (pl. egy ilyen átütőtengely, vagy egy spéci csavar, kábelkorbács e-bike-hoz, stb...). Felhívtam őket, közölték hogy ez ilyen, itt Mo.-n ők úgy működnek, hogy a szerviznek saját készlete van, az nem elérhető a webshopban. Mondtam hogy szuper, akkor kapcsolják őket... Ja, azt nem lehet, covid van, zárva vannak, majd utána érdeklődjek. Köszi...
Nem hagyott nyugodni a dolog, gugliba bevertem a külföldi store-okban talált cikkszámot, keresés csak a decathlon.hu domainen, és jééé, ott van. Kosárba tudtam tenni, ki tudtam fizetni, és jönnek a visszaigazolások hogy holnap szállítják. Kíváncsian várom
Amúgy több dolgot is találtam, amit ezzel a "hackkel" meg lehet vásárolni, de a webshop nem listázza. Érthetetlen hogy ez miért jó nekik.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sikerült jól kicsesznem magammal. Engem is érintett ez a probléma (nagyobb sebességnél és/vagy max rásegítésnél a hátsó féktárcsa "zenélt").
Szóval a fenti support bulletin az mondja, hogy 10nm helyett 20-ra kell meghúzni az hátsó átütőtengleyet. Hát jó, nézzük... Kétszer lazítottam fel (ne kérdezzétek miért, bizonytalanság rulz), másodjára nem sikerült már 20nm-el ráhúzni, letörött a feje Óriási szerencse volt, hogy a tengely maga nem szorult meg, egy torx bitet bedugva a kráterbe gyakorlatilag két ujjal ki tudtam csavarni.
A kérdés így már csak annyi, hogy milyen átütőtengelyt vegyek szerintetek? Mert Decathlonost biztosan nem fogok (itthon nem is látom, csak külföldön, de mondjuk ettől még a szervízükben lehet). Úgy látom pro-kontra mennek a viták a gyorszáras, nem-gyorszáras kapcsán, a gyári ugye nem volt az. A bringa maga sport célra van, soha nem hagyom ott egy bolt előtt sem pl., szóval lophatósági szempontok annyira nem lényegesek, inkább műszakilag legyen jobb. Persze ha semmi hátránya a gyorszárasnak, akkor örülnék neki, hiszen könnyebb szerelhetőséget is jelent.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Gömbike #4223 üzenetére
Ha már itt járunk, milyen féket ajánlanátok az E-ST900-ra? Le szeretném cserélni, mert a gyári roppant gagyi (ez az egyik gyenge pontja, már a vásárláskor belekalkuláltam, mert minden tulaj nagyon ajánlja).
Felhasználási terület: 1-2 órás hegyi és földutas túrák, csak jó időben (esőben/sárban nem erőltetem), puhos informatikus tempóban, de azért kicentizni sem szeretném, szóval ha netán eljutok a kockás hasú rendszermérnök szintre, akkor ne kelljen újra féket cserélni!
keret: örülnék ha valahol 50-100kHUF között megállna, karokkal, tárcsával, mindennel. Persze ha 120, akkor 120, kiköhögöm, nem akarok játszani a biztonsággal, de a pénztárcám ellensége se lennék feleslegesen.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Vasárnaptól lesz Lidl-ös bringa szerelőállvány, otthoni általános célra, ritka használatra ha jól láttam a netes vélemények alapján, akkor nagyon jó vétel (10eFt, és állítólag el is szokták kapkodni pár óra alatt).
Akinek van, az megerősíthetné/cáfolhatná, nincs sok kedvem korán kelni, de ha tényleg ennyire bestbuy akkor rávenném magam
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Runner_fxr #4182 üzenetére
Amúgy nem a sajátjuk a váz, de nem is kínai, ők a beszállítójuk, illetve ha jól látom konkrétan ez a modell, kicsit eltérő felszereltséggel:
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Huh, Decathlont láttátok? Újra van Stilus, és levitték 1M alá, úgy, hogy kapott egy nagyobb akkut is . Mindeközben a 900-ason meg emeltek 10%-ot... A fene se érti ezt.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Nem írtam sehova véleményt sajnos, nagyon felidegesítettek, és igyekeztem mielőbb elfelejteni, most ugrott be újra a sztori, hogy meg lettek említve. Ez hiba volt amúgy, általában pontot teszek megfelelő módon az ilyen ügyek végére, de akkor volt elég bajom más miatt is, nem volt energiám vele foglalkozni.
-
addikt
Sajnos nem mindenkivel kedvesek annyira. Én tavaly béreltem tőlük bringát, mert ki akartam próbálni egy e-bike-ot mielőtt bármit vásároltam volna.
2 napra béreltem, adtak hozzá egy Bosch töltőt, de Yamaha rendszeres volt a bringa, persze otthon derült ki. A gond csak az volt, hogy egész napos túrát szerettem volna csinálni, de az oda-vissza út a boltba kb. 3 óra nekem (meg persze a plusz üzemanyagköltség is bejátszik). Ez így elég fájdalmas ugye, hiszen az első napon szinte végig autóban ültem, a másodikat meg megint nem tudtam kitölteni, mert zárás előtt vissza is kell érnem a bringával. Nem volt mit tenni, végigcsináltam, és bár a bringa maga nagyon tetszett, de igen rossz szájízzel mentem be másnap nap végén. Gondoltam hogy szólás nélkül is elengednek egy napot, de ez sajnos fel se merült bennük, még egy bocsánatkérés sem hangzott el, pedig tudtak róla, hogy nem volt ez nekem egyszerű menet.
Mikor elmondtam újra az egész sztorit kedvesen (tényleg), és jeleztem, hogy számítottam valamiféle kompenzációra, akkor arrogáns hangnemben közölték, hogy ők aztán biztosan nem sztornózzák vissza a számlát mert az bonyolult (természetesen előre kellett fizetni, máshogy biztosan levontam volna még az benzint is, de erre így esély nem volt), meg amúgy is: le lehet vásárolni!Na hát köszi, nálatok aztán biztos nem vásárolok (le) semmit, sem akkor, sem soha máskor.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz sompetike #4087 üzenetére
Ugyanazt mint a badass meg a többi ilyen. Ami extra lesz benne, az az, hogy a motornál levő ledes világítás 6V-os kimenete fogja vezérelni a frekiosztást (ugye ezek úgy működnek, hogy minden második mágneses impulzust eldobják ami a speed szenzorra érkezne a küllőn levő mágnestől), azaz a kormányon levő gyári világításkapcsolóval lehet ki/be kapcsolni majd.
Amúgy én találtam ki magamnak, de később láttam, hogy spanyolviasz, mert valamelyik tuningbox gyártó már rég forgalmaz ugyanilyen featurevel terméket (csehek, most nem ugrik be a nevük hirtelen).
Szerk.: megtaláltam közben, a PearTune-osok csinálnak hasonlót.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sajna csak annyi tapasztalatom van amit fent írtam.Az időjárás nem kedvez, és megfelelő ruházatom sincs, valamint hatalmas a sár erre. Persze nyilván pont jó lenne erre is, de egyelőre a bringa sincs felkészítve rá, az 1 órás erdei csapatás után úgy nézett ki mintha a tenger fenekéről hozták volna fel, és ehhez pl. bejöttek ilyen problémák is, hogy téliesítve van a kerti csap... Meg aztán annyira nem volt vicces pl. csúszni a sárban a szakadék felé Úgyhogy az első 1 hét után elengedtem kicsit a dolgot. Majd ha jobb idő lesz, közben szép lassan megveszem a dolgokat is (megfelelő ruha, cipő, sisak, sárvédő, stb..)
Most amúgy saját tuning elektronikát tervezek/építek, egyik se tetszik ami a piacon van (nem csak az áruk miatt), ez jókis téli program
-
addikt
Azt kellene megtudni, hogy ha amúgy megfelel a rendelet szerinti műszaki feltételeknek (azért van pár, nem csak a hajtáson múlik), akkor támogatják e úgy, hogy nincs rajta a listán. Én elengedtem az egészet, amikor kiderült, hogy az E-ST 900 nem felel meg, szóval azóta nem követem, de akkor még csak kereskedői lista volta, terméklista nem. Az azóta született, és nem tudom, hogy ez most egy ajánlást jelent e csak a kereskedők részéről, vagy netán ezek kifejezetten "auditált" bringák (azaz a kereskedő leadta róla az adatlapot/igazolásokat, az ITM elfogadta), és mást nem lehet választani.
Én megkérdezném az ITM-et, az a biztos.
-
addikt
válasz Runner_fxr #4073 üzenetére
Az engem is teljesen levett a lábamról (hivatalos RAL kódja: nokia 6110 ) , sőt annyira megfogott az egész, hogy kezdem sajnálni, hogy nem egy ilyenbe vágtam bele inkább. Na de majd...
-
addikt
A vita azért feloldhatatlan, mert mindenkinek igaza van. A probléma abból adódik, hogy a kínálat nem követi le a két verziót, ahogy az egyéb járműveknél.
Pl. ha megfeszülök se tudok venni a kinézett gépből korlátozás nélkülit, hiába vállalnám be a biztosítást, jogsit, megfelelő sisakot. Egyetlen lehetőségem, hogy S-Pedelecet nézek, de a kínálat miatt abból nem lesz ugyanolyan. A másik lehetőség a tuning, ahol meg a garanciát bukom, ráadásul gányolással, mert gyártói oldalról nincs normális támogatás, pénzért sem. Ez ugye egy robogónál nem gond, minden kategóriában olyan kínálat van, hogy csak az nem tud választani aki nem akar.
Persze azon is érdemes elgondolkodni, hogy hülye e a piac... Vélhetően nem, a kereslet szabályozza mint mindig, szóval rohadtul nem fontos ez, ha az lenne, lenne kínálat is. Persze ez sovány vigasz annak a szűk rétegnek akik pont X,Y,Z stb... paraméterekkel keresnek bringát, de nincs belőle s-pedelec változat.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Nem sajnos, túl széles a gumija. Felhívtam az ITM-et, azt mondták be fogják kérni az adatlapot a Decathlontól, ha nem felel meg a feltételeknek, visszadobják. Felhívtam a Decathlont, ők meg azt közölték, hogy fix adatlapok vannak, ezeket leadják. Ennek már kb. 1 hónapja, most újra ránéztem, úgy látom be is zárult a kör teljesen, már fix terméklista van leadva az egyes kereskedőknél, a Decathlon egyedül az Rockrider E-ST500 -at adta le.
Mondjuk valahol jogos, ez a pályázat a munkába járásos pedelecezést támogatná, a 900-as Decathlonos gép pedig nem annyira ingázóbringa Hogy az 500-as mitől az, azt ne kérdezd viszont...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hát, ezek nem vicceltek, tényleg megjött az E-ST 900 ma Az viszont elég vicces volt, hogy a futárnak csak kp-vel lehetett fizetni (ismerve(?) az akadozó gyártást, direkt utánvéttel kértem, ha netán hónapokat kell várni, nem akartam volna banknak használni a Decathlont).
A gép remek, olyan mint vártam. Ez kivetélesen nem volt sáros, és 0km volt benne Miután az egész hazai és külföldi internetet is elolvastam róla, nagy meglepetés nem ért, a sok commentből és tesztből tűpontos képet kaptam. A fékek nagyon gyengék, azokat cserélni kell, de ezt a fentiek miatt tudtam. Ezt leszámítva minden oké, a nyáron bérelt Haibike-hoz képest nem igen éreztem benne annak a közel 800eFt-nek a hiányát mint amennyibe az került volna (persze nehéz ezt a helyén kezelni, az egy Fullnine 5.0 volt, szóval össztelós, de próbáltam elvonatkoztatni és részleteiben figyelni a dolgokra). Mivel ma viszonylag jó idő volt, és 2 percre lakok néhány remek hegyi útvonaltól, így az 1 órás teszt alatt volt a tökig érő sártól kezdve a szikláig minden, nagyon élveztem.
Kicsit lenyugszok, aztán leveszem a deknit, nagyon izgat, hogy hogy tudnék rá saját 6V-os világítást varázsolni, ami a Brose kontrollerrel vezérelhető. Sajnos a Decathlon kerek-perec leírja a doksiban, hogy náluk nincs ilyen kiegészítőre support, nem rendelhető (azaz se kábel, se lámpa, se dokumentáció). Mindeközben ott vírit a böszme nagy világításkapcsoló a vezérlőn...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Dehogy... Feljebb ment 70-el. Sajnos az "erős" forint odavágott itt is. Akkor lesz ez olcsóbb szerintem, ha lesz utódmodell, és ezeket kiszórják akcióban.
Amúgy ennek az emelésnek a fényében jól jártam volna a sáros/40km-es példánnyal is 590-ért akkor, de azért elvek is vannak a világon, meg hát ki tudta..
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ha jól számolom, 7 hónap vajúdás után (akkor írtam ide először) végre megrendeltem a Decathlonos E-ST 900-at Igazából már nyáron is nekifutottam egyszer, csak 2 hónap után annyit tudtak produkálni, hogy kitoltak nekem a raktárból egy sáros gépet, 40km-el a Brose controller szerint. Mindezt listaáron. Kis szóváltás után 10eFt-t akartak engedni, és lemosásról szó se volt. Akkor azt otthagytam, és elengedtem a témát.
Pár napja elhangzott fentebb, hogy ha tavaszra kell bringa, akkor most meg kell rendelni. Magamra vettem..., amúgy is régóta húzom, és úgysem lesz most belőle semmi, de most nem is sürgős. Szóval megnyomtam, majd megjön.
Ez volt szombaton. A visszaigazolásban január 16-ot írtak (ezen jót röhögtem), a weboldalon a profilban "feldolgozás" státusz, ami hétfőn átváltott "előkészítés"-re, aztán úgy maradt. Jó, láttunk már ilyet, kár is ezt figyelgetni, majd jövőre ránézek.
Erre ma este hátkor kaptam egy e-mailt, hogy a szállítónál van a bringa, és holnap hozzák[ Szerkesztve ]
-
addikt
Megnyílt ma a pedeleces IFKA pályázat, gondoltam akkor felmelegítem a témát, és rámozdulok a Decathlonos E-ST 900-ra (még a nyáron jártam erre, és akkor sokat kérdezve + visszaolvasva e mellett döntöttem, de aztán vásárlás nem követte a dolgot).
Sajnos úgy néz ki nem lesz jó, mert max 60mm gumiátmérő a pályázat egyik követelménye, a bicajon meg 2.8"-as van (~71mm). A Decathlon szerint ők rátesznek nekem bármit ami műszakilag oké (azért le lehet menni 60mm alá, náluk is van választék bőven külsőben ilyen téren), de vissza fogják dobni mert az eredeti adatlapot nézik.
Aki esetleg jobban benne van az IFKA pályázatos dologban meg tudja ezt erősíteni? Tényleg megugorhatatlan a dolog akkor is, ha leigazolom hogy én másfajta külsővel veszem a bringát?
Illetve azóta nem olvasgattam semmit a témában, ha esetleg lett jobb ár/érték arányú gép, hasonló paraméterekkel (de 60mm alatti gumiszélességgel ), akkor szívesen látnék tippet erre is.
-
addikt
Nem pár hónapja, hanem pár napja. Szerintem hétfőn emelték fel. Nem kicsit kapott el az ideg, mert 14 napos elállás ide vagy oda, én nem akartam 600kHUF-ért látatlanban megvenni egy bringát. Múlt héten nyitottak ugye a Pest megyei árúházak, akkor tudtam elmenni megnézni (a pesti kijárási tilalom alatt az egész országban Nyíregyházán volt 1db L-es, köszi...). Kétszer pattantam le, miután a parkolóban kígyóztak a sorok... Tegnap sikerült végül megnézni egyet, de konkrétan sáros volt, 33km-el. Mondták hogy bemutató darab, ez az egy van, és nem adják oda olcsóbban. Hazajöttem, útközben lamentáltam rajta, hogy megnyomom a gombot, aztán jóvan, hoz a futár egy 0km-eset pár napon belül, nem kell ezen ennyit pörögni. Majd megláttam a 670eFt-s új árat az online megrendelésnél.... Amúgy még mindig nem rendeltem meg, ezen már tényleg nem múlna - ott rohadjanak meg - de amúgy is bizonytalan voltam, és ez a dolog csak felcseszett, most itt van egy böngészőtabon a kosárban, lehet hogy mindjárt megnyomom, de lehet hogy soha...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Az a baj, hogy annyira elfáradtam a túrától (de baromi jó volt amúgy), hogy hülyeséget írtam Szóval nem a HATÓTÁVOT mutatja duplán, hanem a megtett utat. 32km-es valós útvonalnak 64km lett a vége szerinte.
@Somatom: köszi, ezt kipróbálom, bár szerintem volt olyan eset hogy kisebben volt, sokat próbálgattam különféle helyzetekben.
@StLui: a sík terep csak példa volt, hogy ott tesztelve is kb. kimondható hogy nem működik, érezni egy nagyon kicsit hogy megmozdul, de csak néhány másodpercig tart, és kb. fél métert gurul nagyon lassan előre, aztán kikapcsol. Minimális emelkedőn pedig ennyi se történik. (A gombot folyamatosan nyomom persze.)
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Csak kíváncsiság: szerintetek mi lehet a baja a bringának amit béreltem? Ma tűnt fel a következő: a trip computer kb. dupla hatótávot mutat a valóshoz képest, a walk assist szinte nem működik, leheletnyi sebességgel mozgatja a bringát sík terepen, kb. csoszogni lehet mellette. Illetve érezni, hogy beletolja ezt a kicsit kb. 2 másodpercig, majd kikapcsol, mintha elérte volna a max megengedett sebességet (4-5km/h?), persze a gombot folyamatosan nyomom. A kijelző közben 0-at mutat. Yamaha hajtás amúgy.
Egyébként ti mennyire használjátok ezt a walk assist dolgot (már akinek van)? Én a mai napig nem is tudtam, hogy létezik ilyen, és marhára örültem volna neki ha működik, mert egyszer sikerült olyan szituba keverednem, hogy nem tudtam megoldani. Sziklás, rohadt meredek emelkedő nagy gödrökkel, próbáltam mindent is, de miután kétszer is majdnem hanyattestem konkrétan (elemelkedett az első kerék), meg a bringa sem az enyém, így inkább jobb a békesség alapon feltoltam. Nem volt őszinte a mosolyom a végén, pláne hogy jó hosszú szakasz volt. Szóval itt nagyon jól jött volna a walk mode, de lehet hogy csak én vagyok puhány
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Na, én is léptem ma egy kicsit előre (de csak kicsit): elmentem bérelni egy pedelecet. Sajnos csak össztelós volt (Haibike), de ez van, próbára jó (ezeket nem is nézegetem, mert a jók biztosan nem férnek bele a keretembe, csak ezért a "sajnos"). Hatalmas fun az egész, azt hiszem pont ezt kerestem (mármint nem erre a típusra gondolok, hanem erre a fajta mozgás/sportlehetőségre). Üröm az örömben hogy sikerült nekik egy Bosch töltőt adni a Yamaha rendszerhez, így most a helyett hogy holnap reggel nekivágnék a tervezett egész napos nagy teszt-túrának, vezethetek 2 órát a töltőért (nem, a bringával nem jó, mert aszfalt végig, és le is van merülve ). Remélem lesz valami kompenzáció...
Egy kérdés: nem volt még tárcsafékes bringám, így zéró tapasztalatom van ilyen téren, és ennél az első fék zörög kicsit nagy sebességnél, amikor óvatosan adagolom (konkrétan olyasmi ütemes ketyegő hangja van, mint a szabadonfutónak). Azért érdekel főképp, mert nem akarnék vele zakózni, ha netán valami komolyabb gondra utalna ez Hidraulikus fék amúgy (TRP G-SPEC TRAIL S).
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Utána megtaláltam én is, van mindegyiknél egy valamekkora árammal terhelhető sima DC tápkimenet a világításhoz, ennek a kiinduló pontja a motor környékén van, jellemzően Y leágazással a vezérlő csatijáról, ehhez a csatlakozók és a vezetékek persze opcionálisak. Ezek vagy elő vannak készítve, és be vannak fűzve a vázba hozzá a vezetékek előre-hátra, vagy nincsenek (általában nincsenek). Ha nincsenek, akkor vagy DIY tákolással lehet megoldani (kábel bontás, és kiállás kialakítása, befűzése), vagy meg kell venni a hivatalos kábelszettet. Decahtlonnál végül találtam a co.uk oldalon Brose szettet, de ha jól veszem ki, ott sem lehet ezt megrendelni, csak a helyi szervízárlista részeként listázza, azaz ha kéri valaki, akkor beépítik. 10 GBP/db az ára (szóval 20 GBP összesen), nem vészes, de gondolom ebben nincs benne a munkadíj.
Itthon nem tudom hogy megy, telefonon érdeklődtem, nem tudtak válaszolni, 3rdp akkus/ledes világítást ajánlottak, illetve az USB kimenetet mint tápforrást, de ha netán megveszem a bringát, akkor azért ütöm még ezt a vasat, ha itthon is be tudják építeni, van kábel, és nem árazzák túl, akkor szép megoldás lenne.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Szinte minden displayen/remote-on látok világításkapcsoló gombot, ugyanakkor egyetlen bringát sem látok gyári világítással. Annak nem jártam után, hogy egyéb gyártóknál hogy megy a dolog, engem kifejezetten a Rockrider ST900 érdekel, és ezzel együtt a Brose ezen megoldása:
Hogy működnek ezek/ez pontosan? Gondolom nem a rajta levő USB csatin kapcsolgatja a tápot, az nagyon gagyi lenne. Hirtelen rákeresve can bus-os lámpákról találtam mindenféle okosságokat, amit már jobban értenék, csak ugye a Decathlonnál nincs ilyen, de pl. máshol se látok. Ez azt jelenti hogy vagy tákolok hozzá ilyet (esetleg szerezek gyári csatlakozókat arany áron valahonnét), vagy nézegetem a nem működőd kapcsolót miközben pl. a saját akkus akármilyen lámpám teszi a dolgát? Illetve ez azt is jelenti akkor, hogy a boltokban kapható bringák 9x%-án (értve ez alatt mindent, nem csak a Decathlont) ez a gomb soha a büdös életben nem fog csinálni semmit? Ez elég szomorúan hangzana. Ráadásul ha nincs gyári szett (és a Decathlonnál nincs, vagy csak én nem találom), akkor gondolom még a garit is bukom, ha magam akarnék valami Brose kompatibilis lámpát beépteni.
Szerk.: közben találtam pl. Haibike szettet Bosch rendszerhez, 500 EUR-ért, vicces.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Jó hát, úgy bármi lehet webkamera, ha veszel hozzá eszközt, a 30 éves hi8 kazettás is Pont szembe jött ez a probléma a karantén elején, mert van egy ilyen gépem (munka miatt), és ugye a webcameket kifosztották mindenhol. Nekem csak a laptopomban van, az pedig kényelmesen pihen csukott tetővel a dokkolón. Körülnéztem itthon, mert van egy vagon jó fajta telefon, akciókamera, illetve a Sony. Hát rohadtul nem lehetett semmivel megoldani, hogy szabvány usb video device módban működjenek, pedig igazán nem kerülne semmibe a gyártóknak, sw kérdése az egész. Még csak azt sem mondanám, hogy nem erre való, hiszen akár profi streamet is csinálhatnék vele (persze nekem nem erre kellett), usb-c is van rajta, a sávszél adott, szerintem ennyi pénzért elfért volna. HDMI capture eszköz így max annak kellene csak, aki 4K raw-ban akar rögzíteni.
Mindegy, firstworld porblem
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz AuraSync #2787 üzenetére
Sok örömet hozzá! Csak azt nem értem, hogy miért kértél itt tanácsot Láthatóan semmi értelme nem volt, ha azt mondták volna hogy jó, akkor is megveszed, ehhez képest kaptál egy kiskönyvnyi infót, hogy miért is nem szabad megvenni, erre mit léptél? Megvetted!
¯\_(ツ)_/¯
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Runner_fxr #2771 üzenetére
Hopsz, az akkut nem is láttam, nagyon hülyén van megcsinálva a Decathlon oldala
AuraSync: Amúgy az említett ottani reviewokról lenne azért véleményem: az egy "vásárlói" (azért tettem idézőjelbe, mert bárki írhat oda, nem kell megvennie a terméket amiről véleményt mond) dühöngő, oda olyanok járnak akiknek bajuk volt, ritkábban megy el egy ilyen helyre vevő, hogy pozitívat írjon, szemben egy erre dedikált fórummal, ahol beszélgetés és tapasztalatcsere is folyik, szóval érdemes a helyén kezelni a dolgot.
-
addikt
válasz Runner_fxr #2766 üzenetére
Ha már Rockrider ST520: szerinted/szerintetek az ST900-ban levő valamivel jobb felszereltség megéri a +100eFt-s felárat? Hogy egyszerűbb legyen a válasz: egyelőre tisztán csak üzletileg nézve érdekelne.
-
addikt
válasz AuraSync #2759 üzenetére
Nézd, én nagyon koca bringás vagyok, a pedelceket is csak most nézegetem (egy 8 éves alsó-középkategóriás terkingem van), de azzal még én is képben vagyok, hogy boltba járáson kívül nem veszünk biciklit sis, tourney, meg hasonló technikával, illetve ennek megfelelő kategóriájú fékekkel. Ajánlom, hogy először kerülj képbe azzal akár más fórumokon (ha ez nem tetszik), hogy mi az igényeidhez mérten a technikailag elfogadható minimum szint egy SIMA biciklin, és utána ehhez mérten nézz hasonló felszereltséggel pedelecet. Ellenkező esetben csak szopni fogsz, és nem hogy örömed nem lesz benne, de púp lesz a hátadon az egész.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Pár napja túrom az infókat a pedelec MTB-k kapcsán, és nagyjából arra jutottam én is, hogy a Decathlon-os ST900 lenne a nyerő nekem talán, az alábbi preferenciák alapján: hegyes-sziklás környéken lakok, vagy ez van, vagy a kátyús aszfalt és az autók közötti szerencsétlenkedés. Ez utóbbit nyilván nem szeretném, ráadásul 40+-os vagyok, nem vonz már a heti 5x3 óra edzés, és időm sincs rá. Aztán rátaláltam erre a topicra, és csak megerősítést nyert a dolog az ST900 kapcsán, de azért ha netán valaki tud ajánlani alternatívát, akkor ne tartsa magában, most még bármit ki tudok próbálni/meg tudok nézni, nem hajt a tatár
Illetve többen is azt írtátok, hogy a Brose motor 90Nm-es, a Dechatlonnál viszont 70 van az adatlapon. Melyik a valós? A 90 nem túl "hátbaverős" amúgy? Nem hajszolnám annyira a teljesítményt, inkább finom legyen mint durva
A másik kérdés ellent mond a fenti állításnak, de valójában nem, mert csak kíváncsiságból érdekel (pláne hogy aszfaltra nem is mennék vele nagyon): a Brose-nél, illetve konkrétan ennél a Decathlonos példánynál is lehet hackelni a speed limitet?
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Asszociációs játék. :)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen TV-t vegyek?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Mobil flották
- Villanyszerelés
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
- 2x8GB 3600MHz Apacer NOX memóriakitek GARANCIÁVAL/SZÁMLÁVAL! ÁRON ALUL! Hűtőbordás, dobozos!
- Eladó! Kishibás Rtx2070 8GB!
- HP ZBook Fury 15 G8 Profi Tervező Vágó Laptop -50% i7-11850H 32/512 FHD IPS NVIDIA RTX A2000 4GB
- Új HP ZBook Firefly 16 G10 Profi Tervező Vágó Laptop -50% i7-1355U 16/1TB FHD+ RTX A500 4GB
- PlayStation 5 Pro + Vertical Stand
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest