Új hozzászólás Aktív témák
-
bazsi83vp
senior tag
Nos, ugye sokan nincsenek tisztában a törvénnyel, ahogy én sem.
A boltban azt mondták, hogy a terméket 3 napon belül vissza lehet vinni.Gyakorlatilag lett véve egy 80e. forintos szar laptop 95 ezerért (anyumnak nagyon kellett) és kurva lassú, alapesetben ez a mi bajunk lenne,
DE... amennyiben nem erősködik, hogy 3 napon belül BÁRMILYEN indokkal visszavihető, a termék ott marad és hazajövök anyámnak specifikációt nézni és 7 wattos ultraslow celeroncs helyett kap szintén 95-ért pentiumot szaküzletből.
Ilyenkor, ha az eladó félrevezető/hiányos információt adott, mit lehet tenni?
(kvázi át lettünk verve, jóhiszeműségre nem hivatkozhat egy eladó szakmunkás - TESCO).Köszönöm.
-
szaszlaci
addikt
Már miért lenne a bolt kölcsönző három napig? Csak hibás termék esetén. Hogy a vevő hazudik? Előfordul bizonyára. Meg olyan is van gondolom, hogy a nyolc napot valóban kölcsönzésre használja. De azért ne feledd, a boltok részéről elképesztő szarságokat olvasni, hallani, úgyhogy én messze nem érzem túlzónak a törvény ezen részét. Kijátszani meg mindent lehet. (Emlékszem, egyszer /nem is egyszer/ nem idén barnult orkasszony visszahozta a mikrót dobozban, hogy meggondolta magát. Csak épp "véletlen" a régi, megsárgult készülék került az új dobozába
)
-
szaszlaci
addikt
Elvileg úgy van – pontosabban én így tudom – hogy ha nem egyértelmű sem a hiba, sem az ellentettje, akkor el kell hinni. Majd ezután lehet bevizsgálni, és ha bebizonyosodik, hogy mégsem hibás, lehet élni követelésekkel a vásárló felé. Hogy ez most jó így vagy sem, az egy másik dolog, mivel tényekről beszélünk.
De amit linkeltem hozzászólást, annak a környékén kell lennie egy linknek az esetről, ott mintha jogszabályra is hivatkoztak volna.Hát ha nincs nyitva a szerviz mindig, amikor a bolt igen, az a ti bajotok, hiszen a vásárlót ez nem kell érdekelje. Gondold el, mi lenne, ha csak havi egy napot lenne szerviz, és addig kellene várnia?
Egyébként én voltam régen értékesítő, hipermarketben, és visszavételnél is engem hívtak ugye. Nem emlékszem, hogy lett volna olyan, ami nem volt egyértelmű, hogy mi a helyzet. Azon felül te nem vagy szervizes, nem adhatsz szakvéleményt, azt teszed, amit a felettesed mond.
-
De én mint eladó honnan tudom megállapítani, hogy az a termék hibás? A szervizünk ráadásul nem is minden nap van nyitva. És az egyik leggyakoribb, hogy notebook-ot vesznek, ami időnként lefagy. Ezt kötelességem elhinni és cserélni bevizsgálás nélkül? Ilyenkor egy memtest cd futtatása állatában egy napos művelet. De hol van erre jogszabály, hogy azonnal vagy x napon belül? A cég hogy győződhet meg a hibáról? Tényleg nem az ellentettjét akarom bizonyítani, főleg mivel én is eladó vagyok, de szeretném ha tisztán a helyes tényt látnám/tudnám.
-
szaszlaci
addikt
Biztos vagy benne?
(Mikor írta, akkor a cikket is megtaláltam róla, valószínűleg be is van linkelve. Másodfokon megúszta 500 ezerrel.) -
"Megvettem, bekapcsoltam, elromlott
Ilyenkor alkalmazható a nagyon drámai nevű Három Napos Szabály. Ez alapján ha 3 munkanapon belül romlik el az eszköz, teljesen mindegy, hogy a gyártónak ez többletköltség, köteles azonnal cseréltetni."
Ez így van, viszont a törvény sehol nem írja elő, hogy azonnal kötelesek kicserélni. Hisz a hibát meg kell vizsgálni, hogy valóban hibás-e a termék. Ebből nálunk rendszeresen problémák vannak, hogy bejön a vevő ordibálva a boltba, hogy "Cserét akarok MOST" vagy "Kérem vissza a pénzem!" Majd olyan hibát mond, amit maximum csak elhinni tudok neki így hirtelen. Erről nekünk mint eladóknak is meg kell bizonyosodnunk, hogy valóban hibás a termék. Persze itt jön a kérdés, hogy mennyi ideig ülhet rajta a cég?! Erre pontosan nincs meghatározott nap megszabva sehol, te hát ha jól értelmezem ezen része ugyan úgy működik mint a hagyományos 3 munkanapon túli jótállás. Csak a végkimenet, ha tényleg hibás a termék csak cserével vagy pénz visszafizetéssel végződhet. A szervizes kollégáknak nem mondhatom, hogy azonnal dobj el mindent, mert 3 napos termék jött vissza. Annak is ugyan úgy sorra kell kerülnie, mint a többinek. Ha jól értem ezt kérlek javítsátok, mert nagyon sokan félreértik ezt akkor.
-
dzsidzsas
tag
Ez így van. Ezért kell figyelni, hogy csak olyan cégtől vásárolj, aminek van boltja is, ahova visszaviheted a terméket.Ezt csak jó tanácsként mondtam. Amennyiben nem hajlandó a garanciával foglalkozni kérd ki a panaszkönyvet, kezedben a telefonnal amiben benne van a fogyasztóvédelem legközelebbi irodájának a telefonszáma.
-
yerico
senior tag
válasz
guickly04 #16 üzenetére
"Ez azért nem mindegy, mert a Samsung TV esetében nem zaklathatom
az üzletet ahol vettem, mert nekik jogilag semmi közük az én TV-m
javításához, gariztatásához."DEHOGYNEM. Neked semmi közöd a Samsunghoz, mint vállalathoz, te vettél egy televíziót, amiért a jótállást bizony az üzlet vállalja. Tehát adott esetben VISSZAVIHETED ODA hozzájuk, hogy intézzék el a garanciát, hiszen kizárólag a bolttal állsz szerződésben, nem a Samsunggal. A boltok szeretnek mást mondani, de az baromság. Az így felmerült költségeit a bolt majd rendezze le a gyártóval, adott esetben a forgalmazóval, az már nem a te dolgot.
Egyébként nagy háztartási gépek esetén a garancia a helyszínen érvényesítendő, tehát a javítás is a helyszínen történik. A hiba bejelentésétől fogva ketyeg az óra, amivel majd hosszabbodik a garancia ideje, ha kijavították.
-
arnyekxxx
veterán
Igazatok van, de csak a szerződés megkötése után....
Ezen lehet elmélkedni, csak felesleges, hiszten ha nem történik meg semmilyen szerödéskötés, akkor nincs mitől elálni, a 8 nap a termék átvételétől él, ha nincs szerződés nincs termék átvétele se, így nincs miről beszélni.
-
TiX
csendes tag
válasz
arnyekxxx #263 üzenetére
A legújabb, amit találtam: (Igazatok van, de csak a szerződés megkötése után....)
"Van-e jogunk az elállásra, ha a megrendelt terméket a kereskedő üzlethelyiségében vagy vevőszolgálatán (átvételi helyén) vesszük át?
Általában van, amelyhez az alábbiakat kell figyelembe venni. Az elállási jog a távollévők között megkötött szerződések esetén illeti meg a fogyasztót, azaz a szerződésnek távolsági eszköz útján (ilyen az internet is) kell létrejönnie. Online vásárlásnál a szerződés létrejöttéhez szükséges ajánlatot (ez a megrendelés) a fogyasztó, míg az elfogadó nyilatkozatot a kereskedő teszi meg. A korábbiakban kifejtettek értelmében az automatikus visszaigazolás nem tekinthető jogilag kötelező elfogadó nyilatkozatnak, hiszen ez a rendszerüzenet formájában tett visszaigazolás kizárólag a szolgáltatót terhelő jogszabályi kötelezettség teljesítését jelenti, amely a fogyasztó megrendelésének, azaz jognyilatkozatának beérkezését igazolja. A kereskedők a visszaigazolás elküldését követően a gyakorlatban egy újabb e-mailben vagy esetleg telefonon értesítik a fogyasztót a megrendelés elfogadásáról és a teljesítés körülményeiről. Ez az újabb email vagy értesítés már elfogadó nyilatkozatnak minősül, és a fogyasztóhoz történő megérkezésével a távollevő felek között érvényesen létrejön a szerződés. Amennyiben tehát a kereskedő ebben a második e-mailben vagy telefonon értesíti a fogyasztót, hogy a termék a boltban vagy az ügyfélszolgálaton átvehető, a szerződés létrejöttnek tekinthető, és a fogyasztót megilleti az elállási jog, függetlenül attól, hogy adott esetben a fogyasztónak az üzletben történő átvételkor elvileg lehetősége lenne a termék megvizsgálására."
-
TiX
csendes tag
Linkeltem:
http://www.magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/megrendeles-es-szerzodeskotes.html"Jelenti-e az elektronikus visszaigazolás, hogy az eladó elfogadta a megrendelésünket és a termék leszállítására kötelezettséget vállalt?
Tudnunk kell, hogy az e-mailben küldött automatikus visszaigazolással az eladó még nem fogadja el a megrendelésünket, ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindösszesen a megrendelésünk eladóhoz való megérkezését igazolja. Így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a kereskedő nem köteles a termék leszállítására az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel."
Tehát a megrendelés nem szerződéskötés.
-
TiX
csendes tag
válasz
arnyekxxx #263 üzenetére
Lehet, hogy igazatok van, bár a csatolt PDF igen pongyolán fogalmaz. Mert ugye elállási jog normál és netes vásárlás esetén is van, csak ugye az az előbbi esetén 3 míg az utóbbi esetén 8 nap.
Amint ez az idézetben is szerepel itt magát a tájékoztatást kifogásolta a jelentés. Ezt amúgy csak kifogásként és nem jogsértésként említi meg, ami azért nem egy és ugyanaz.
"tájékoztatást kifogásoltak amiatt a felügyelőségek ..."
-
arnyekxxx
veterán
A szerződéskötést a szerződés testesíti meg ami a szerződéskötéssel jön létre, ez az internetes rendelés esetén a visszaigazoló email.
NFH összefoglaló jelentés 2012 pdf
A témavizsgálat ideje alatt 11 webáruház által közzétett tájékoztatást kifogásoltak amiatt a felügyelőségek, mert az elállási jog érvényesítését kizárták abban az esetben ha a fogyasztó -kiszállítás helyett - a termék személyes átvételét választotta
-
Nyugodtan értelmezd, egy olyan bolt esetében, (wevshop) ahhol másmódon nem tudsz rendelni, csak pl az online felületen, ott teljes mértékben hatályos az adott definíció. Ez van.
-
TiX
csendes tag
válasz
arnyekxxx #259 üzenetére
Szerintem tévedtek.
A "szerződés megkötése érdekében a vállalkozás kizárólag távközlő eszközt alkalmaz (távollevők között kötött szerződés)."
A szerződéskötés nem a megrendelem gomb megnyomásából áll!
Az csak egy megrendelés.
A szerződéskötést a forgalmazó és az ügyfél között minden esetben a számla testesíti meg.
Hiszen a megrendelés gomb megnyomásakor még ki sem fizetted a vételárat. Akkor az még a forgalmazó tulajdona. Ellentételezés még meg sem történt. A vételi szándék nem szerződés. -
arnyekxxx
veterán
Ha valaki személyesen veszi át a boltban a terméket az nem tartozik ebbe a körbe.)
Tévedsz, személyes átvételnél is érvényes a 8 nap, az átvétel módjáról nem szól a rendelet csak a szerződéskötésről, és az megtörténik akkor amikor megnyomod neten a "megrendelem" gombot és megjön a visszaigazoló mail a rendelés elfogadásáról.. Nem véletlenül trükközik jópár netes bolt azzal, hogy külön pontba szedi a személyes átvételt online rendeléskor, és kiemeli, hogy az igazából nem rendelés és nem szerődéskötés, csak raktárkészletnyilvántartási visszajelzés amit fentartanak addig amig be nem megy szeméyesen a vevő.
-
TiX
csendes tag
Az a baj, hogy sokan hivatkozás nélkül állítanak valamit, pedig ezeknek nem nehéz utána nézni, csak egy kis kíváncsiság szükséges hozzá.
A távollévők közötti szerződést az alábbi korm. rendelet szabályozza:
17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet
"1. § (1)2 A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet fogyasztó és vállalkozás köt egymással termék, illetve szolgáltatás értékesítésére irányuló, a vállalkozás által működtetett távértékesítési rendszer keretében olyan módon, hogy a szerződés megkötése érdekében a vállalkozás kizárólag távközlő eszközt alkalmaz (távollevők között kötött szerződés)."
Tehát ez illetve ebből kifolyólag a 8 napos elállás csak arra vonatkozik, ha "kizárólag távközlő eszközt alkalmaz" a vállalkozás a tranzakció lebonyolításához. (Ha valaki személyesen veszi át a boltban a terméket az nem tartozik ebbe a körbe.)
-
TiX
csendes tag
És ezt mire hivatkozva állítod? Kérlek küldd át priviben az erre vonatkozó rendeletet, mert azt szívesen átolvasnám.
A 151/2003. korm rendelet illetve a PTK is Mo-ra vonatkozik. Idézem:"A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
1. § (1)1 Magyarország területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki."
Tehát ez csak és kizárólag Magyarországra vonatkozik.
Már csak azért sem lenne semmi értelme a garanciális kérelmek fogadásának minden tag államban(adott márkára), mert például lehet hogy nincs is márkaszerviz háttere az adott gyártónak egy bizonyos országban.
Ezért ezt lehetetlen is volna biztosítani. -
arnyekxxx
veterán
Ha 3 napon belül meghibásodott készüléknél nem adnak azooal egy vele megyező cseredarabot vagy nem adják vissza a vételárat, akkor megsértik a jogszabályt.
Félmilliós bírság egy cégnek a Legfelsőbb Bíróság által jóváhagyva, mert egy mobilt 3 napon belül nem cseréltek, hanem ivizsgálásra szervizbe küldték:
-
-
-
geri005
tag
Sziasztok!
A notebook-os topik után itt is megosztanám, hogyan is jártam, kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Múlt pénteken vettem az extreme digitalban egy samsung notebookot (i3, 6GB RAM, 750GB HDD, Nividia gt620M stb...) Operációs rendszer nélkül vettem. Namost itthon megpróbáltam feltelepíteni egy 64bit-es Windows 7-et. Nem nagyon ment, a fájlok felmásolása utáni újraindításnál folyton kékhalálozott. Próbáltam 32 bitest is, azzal sem jártam sikerrel. Volt itthon egy Vista telepítő is, azt fel tudtam rakni. Az eszközkezelő szerint egy bizonyos PCI kommunikációs eszköz nem volt telepítve, majd miután beraktam a géphez kapott DVD-t, hogy arról keresse meg a drivert meg is tette, újraindítás után lássanak csodát, megint kékhalál itt is. Az érdekes dolog már itt is az volt, hogy nem is látta az Nvidia kártyát, csak az integrált HD 4000-t.
Gondoltam bepróbálkozok egy Windows 8-cal is. 32bites verzió (a 64-es fel sem települt) felment, eszközkezelőben újabb érdekes dolgok: Megint az említett pci kommunikációs eszköz, illetve az integrált kártyán felül még talált egy 3D video controllert. Le is húzta Windows Update-ről hozzá a drivert -> telepítés után az eszköz neve Nvidia GF117 ami ha jól tudom valamiféle kódnév a grafikus maggal kapcsolatban(de lehet, hogy nem jól tudom) A Pci kommunikációs eszközt is telepítette a háttérben közben, újraindítás, semmi kékhalál, csak éppen a bootscreen-en kívül egy deka képet nem látok. Usgyi csökkentett módba, kártya letilt, újraindít, és megint megy a gép.
Mindezek után (péteken történt a vásárlás) szombaton vissza is vittem. Megnézegették, majd közölték, hogy nincs raktáron, nem tudják kicserélni, menjek vissza jövő szerdán, addigra megjön a cseregép. Tegnap előtt vissza is mentem, most azt közlik, hogy nem vehetik vissza, míg ki nem vizsgálják a szervízükben, hogy mi a helyzet. Én nem vagyok nagyon otthon a jogi dolgokban, de nincs törvénybe foglalva, hogy 3 napon belül vissza kell vásárolniuk/kicserélniük? Idegesítő, hogy megveszek valamit méregdrágán tök újan, és nem tudom használni mert rossz, és még akkor én várjak heteket a szervízre.
(Ubuntuval is próbálkoztam, az sem látta a kártyát)
Mit gondoltok?
-
válasz
BlackSoft #251 üzenetére
Lehet kar a huaweiert ,ok azert nem noname gyartok,ha meg a sajat fejlesztesu sockal szerelt tabjukat drop tesztelted akkor egy konnycseppet elmozsolok a szemem sarkaban
ha nem lett volna oly draga az a tab akkor még en is beneveztem volna ra. Nekem gadmei nevu dzsunka vol (myaudio) hat azt csapnam agyon aki behozta az orszagba
hogy folyt volna le a muterja terden még cseppfolyos koraban
. Ipad csak mutatoban volt nalam, ha nem lenne annyira magas az ara es nalunk nem lenne mindenfele macskajancsi raj keszuleke az almas akkor az lenne az ajanlott,mert be kell vallani ok az etalon...
-
BlackSoft
addikt
válasz
this is life #250 üzenetére
Hát nekem iPadem van, meg volt ASUS Vivo Tab, és láttam sok embernél a noname vastag dolgokat. Direkt vettem 2 tabletet, ami kínai, egy valami nemtom milyet, neve sem volt, de 12ezerbe került, meg egy 40ezres Huawei-t. Az utóbbi igaz kicsit megrootolva, proci túlhajtva egész jól ment, és tetszett is, annak ellenére, hogy nem szeretem az androidot. A másik 2 hét után bugosodni kezdett, mindenféle belepiszkálás nélkül. Akkor csináltam vele ilyen "drop" teszteket is, és 2. esésre kb derék magasságból elpusztult. Többet semmit nem csinált.
-
válasz
BlackSoft #249 üzenetére
Ezt megtapasztaltam en is,eloszor egy brandelt tabom volt de annyi bosszusagot okozott 150 napbol kb 60 nap szervizben, mindenem tele lett a kinai x@rokkal,hogy inkabb aldoztam ra tobbet ,joval tobbet es lett egy samu. Bar papiron csak 2/3 ad a teljesitmenye mint a kina taboknak, megis joval gyorsabb,stabil, sokaig birja akksival. Nem kell allandoan romolni mokolni hogy hatha hasznalhato lesz majd.
-
BlackSoft
addikt
válasz
this is life #248 üzenetére
Hát igen én is ilyesmire gondolok, de a minőség azért magasabb árat is jelent, ha nem is annyira elérhetetlent, de nem 20-30 ezres szokott lenni egy asus vagy egy apple termék. De azért az árért azt kapjuk amit szeretnénk.
-
-
BlackSoft
addikt
Hát tabletet sem szabad venni 100-150 alatt, és már meg is van oldva a probléma, sőt a nem 30ezer forintos kínai csung-young tablet/telefon gyártók általában kedvesen, megértően állnak hozzá bármilyen problémához, és céljuk, hogy a vásárló elégedett legyen a drága termékkel, és később visszatérjen más általuk forgalmazott terméket vásáolni...
-
Koszi a hasznos olvasmanyt,ilyet mar eltem at en is,de sokaknak hasznos lehet ha ilyen elott allnak... koszi megegyszer.
-
Aakisan
senior tag
Megérte elolvasnom.Igényes és minden benne van. Nagyon sokat segítettél,köszönöm! +1
-
fsb1000
nagyúr
Sok szó esett a jogszabályokról lehetőségekről. Sőt a PH! házigazdája is indított egy cikksorozatot ennek a cikknek a sikerén felbuzdulva.
De....
Egy fontos tényezőt mindenki kihagy. A vevő és az eladó viszonyát.
Nem feltétlenül informatikában van elég jó rálátásom a kiskereskedelmi garancia ügyintézésekre, azt tapasztalom a cégek gyakran a jogszabályok keretein túl is teljesítik a vevők kéréseit, reklamációit.Ennek több oka van... de a tendencia a világos, egy cég minél nagyobb, minél "tisztábban" dolgozik és minél jobban eloszthatók a költségei, annál merevebben viszonyul a vásárlók panaszaihoz.
Szerintem sokkal árnyaltabb pro és kontra is a kép a magyar piacon, mint ami a jogszabályokból levezethető, sőt ha normális hangnemben, nem ajtóstul hőbörögve rontunk neki a garancia ügyintézésének akkor nagyobb siker várható. Mindig egy emberrel találkozunk, akinek ez a munkája és biztosan vannak szubjektív elemei is a döntéseinek.
Persze ez a másik oldalról is így kéne működjön.... -
feedme
tag
Mi van akkor ha én szolgáltatónál veszek telefont és abban volt fődarab csere(változott az IMEI)akkor elölről kéne kezdődjön a garancia?
Mert ezt nekem valahogy nem mondták, még csak azt se mondták hogy azzal meghosszabbodna amíg bent volt. -
nem hagyott nyugodni, úgyhogy megkerestem, de rosszul emlékeztem:
Ugyanez irányadó, amennyiben a dolog jelentősebb részét cseréli ki a kötelezett – ilyenkor e rész tekintetében újból kezdődik a jótállási határidő. Fontos még, hogy a dolog jelentősebb része kicserélése esetén is áll, miszerint az egész dolog vonatkozásában meghosszabbodik a jótállás időtartama a hiba közlésétől kezdődő azzal az idővel, amely alatt a jogosult a dolgot a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Szükséges kiemelni, hogy a dolog nem jelentős részének kicserélésének esetére ez a rendelkezés nem vonatkozik, azaz ilyenkor a jótállási idő nem hosszabbodik meg.
-
#42431471
törölt tag
egyébként: ha egy telefonban kicserélték az alaplapot, kamerát, stb amiket így egyben felsoroltak korábban... na ez jelentősebb cserének számít már.
Szóval a jótállás nem indul teljesen újra, de ezekre a részegységekre elölről kezdődik.ld: ptk 308. § (3)
Én mondjuk sosem pattogok ezen, ha nem írják rá a garancialapra, de amikor kellett, akkor utólag belekötöttem, és kénytelenek voltak a normál jótállási időn túl javítani.
-
-
Peterson_
addikt
-
válasz
Peterson_ #232 üzenetére
ezek le is vannak írva,h mit cseréltek?
mert ha majdnem az egészet kicserélték, akkor tudomásom szerint az egészre újraindul a gari.(ha jól tudom úgy van megfogalmazva,h ha a termék alapvető elemei lesznek cserélve)
ez meg bullshit, hogy ezért van rá 2év.nekem is volt ilyen,h kicserélték a cipőmet (amire ugye óriási 6hó gar van), aztán miután a kezembe adták, megkérdeztem a tagot,h egész véletlenül nem kellene egy garipapírt adni? hát de ő visszaadta. mondtam neki,h igen nagyszerű, viszont ezen nincs feltüntetve,h ki lett cserélve és hogy újraindult rá a gari. válasz: hát mi azt így szoktuk.
elkezdtem röhögni, majd kértem a vásárlók könyvét, hogy beírjam,h eme nagyszerű üzlet (király utcai zone) szokásjog alapján dolgozik. ekkor jött,h természetesen ráírhatom blablabla
szóval jól seggbe kell rugdostatni az ilyeneket. westendben pl van egy fogyvéd pult, lemész, elmondod a nyűgöd, odatelefonál a boltba,h "na, nem kéne" és már mehetsz is vissza a mosolygós eladókhoz, akik természetesen éreztetik veled,h te vagy a köcsög, de az arcuk kárpótol -
Peterson_
addikt
Pont tegnap lett kész a párom telefonja, centire a beígért intervallumon belül.
Az egész telefont ugyan nem, csak az alaplapot, kamerát, kameraburkolatot, akkut, hangszórót, meg szerintem az egész külső burkolatot cserélték(HTC OneX)
Viszont megkérdeztem a fickót, hogy akkor gondolom innentől -ezekre a komponensekre legalábbis- meghosszabbodik a garancia.
-Erre a válasz az volt, hogy nem, mert ezért adnak rá két évet, nem pedig egyet.
Vitatkozni nem álltam le vele, anno nekem a Nokiámnál is lejárt már a rendes, két éves készülékre szóló garancia, de beleszámolták a jegyzőkönyv alapján összesen kb egy hónapot.
Aztán lehet hogy most már így van, ezt nem tudhatom. -
sőt amennyiben erről a jogodról nem tájékoztatnak, (8napos elállás), akkor ez ha jól emlékszem 30napra nő.
amióta tudok erről mindig ellenrőzöm,h tájékoztattak-e, de eddig mindenhol igen, 6os betűmérettel ott van a szla/garin.illetve még 1 dolog ehhez a 8napos elálláshoz:
én emiatt nagyon óvatosan bontok ki mindent, h ne szakadjon szét a doboz, ne koszolódjon, etc. ezzel megkönnyítem az eladó életét (mert tudja értékesíteni újra) és a sajátomat is, mert nem kell kardoskodni,h miért szaggattad szét/mocskoltad össze a dobozát.(amit jogosnak is tartok) -
#42431471
törölt tag
válasz
Domi_Jani #229 üzenetére
nem értem a postás részét a hozzászólásodnak.
Neked odáig kell eljuttatnod a terméket, ahol vetted (vagy ha proaktív vagy, de ez csak opció, akkor ahol javítani fogják). A szervizbe elviszi a kisker, ez a dolga. A szerviz meg elviszi a gyárba, ha az van a cég javítási útmutatójában -
Domi_Jani
tag
Jó a cikk, egy időben én is rengeteget kerestem ezekről szóló törvényeket, de a legtöbb amit találtam az számomra halandzsa volt értelmezhetetlen szöveg amit csak a paragrafus gyártók képesek megérteni. Talán. De ez jól leegyszerűsített és mégis benne van a lényeg.
Amivel nem értek egyet az az h a szervíz nem vállalja fel az odajuttatást pl postát. Pedig neki aztán tökmindegy lenne h tovább számlázza a javítás után a forgalmazónak. Sajnos eddig egyetlen egy darab szervízzel találkoztam aki felvállalta. Pedig pici boltoknak a kisértékű terméknél viszi a hasznot posta. -
arnyekxxx
veterán
válasz
dzsidzsas #226 üzenetére
"Fontos megjegyezni, hogy akkor is áll az elállási jog, ha a neten rendeled, de személyesen veszed át." biztos ez?? Mert szerintem nem.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint meg de, link visszább.
lehet trükköznek?
szimplán hazudnak, vagy trükköznek (lásd speedshop afsz megoldása: a netes rendelés személyes átvételnél nem rendelés csak készletnyilvántartás)
-
válasz
dzsidzsas #226 üzenetére
Négy, "Fontos megjegyezni, hogy akkor is áll az elállási jog, ha a neten rendeled, de személyesen veszed át." biztos ez?? Mert szerintem nem. Ekkor már csak 3 napod van. Legalább is én így tudom, mert vettem már így készüléket több helyről, és mindenhol ezt mondták (lehet trükköznek?).
A nyolc munkanpos elállási jog a távollevők között kötetett szerződésekre vonatkozik, tehát, ha a bolt elől rendeled meg telefonon a terméket és utána a boltban veszed át, akkor is érvényes. /természetesen ez extrém eset/.
-
dzsidzsas
tag
Nagyon jó cikk lett, persze vannak benne hiányosságok, de köszönjük.
Sajnos ezek ismerete sem fog megmenteni a galád csalók ellen.
Pár gondolat tőlem, ha elfogadjátok (sajnos saját tapasztalat):
Első, csak olyan helyről vásárolj, amelyiknek van boltja, ahova be tudsz menni reklamálni, ahol van panaszkönyv.
Kettő, a számlaképesség nem bizonyíték, hogy a garanciádat érvényesíteni is tudod az eladónál.
Amennyiben van infó a cégről, nézz utána az adószáma alapján van e eljárás, inkasszó ellene. Ha van semmire nem fogsz menni ellene, sehol.
Három, "Semmire nem hajlandó a gyártó
Nincs más lehetőséged, mint följelenteni a Fogyasztóvédelemnél."
Hát ez nem fog menni, levelet kell küldeni (tértivevényest) 30 nap múlva kell választ adnia, akkor indíthat a fogyasztóvédelem egy garanciális jogok megsértése miatt egy eljárást kb 300.000 Ft bírság, amit valószínűleg semmibe vesz a cég, mert ha már idáig jutottál, inkasszós a cég +300 ropi már nem számít neki.
Négy, "Fontos megjegyezni, hogy akkor is áll az elállási jog, ha a neten rendeled, de személyesen veszed át." biztos ez?? Mert szerintem nem. Ekkor már csak 3 napod van. Legalább is én így tudom, mert vettem már így készüléket több helyről, és mindenhol ezt mondták (lehet trükköznek?).
Öt, fogyasztóvédelemnek van segélyvonala, ahol segítenek, hogy mit tehetsz, élj vele.
Remélem segítettem. -
Peterson_
addikt
válasz
#42431471 #224 üzenetére
Igen, ez külön a részlet, a havidíj teljesen külön tételként szerepel.
Arra kaptam fel a fejem, hogy ez jogilag lehetséges, akkor legalább próbát teszek azzal hogy nekik szegezem a kérdést.
Aztán biztos mondanak majd rá valami furfangos választ, én meg leszűröm a következtetést, hogy 4 ezer forint nem ér meg ennyi kellemetlenséget. -
#42431471
törölt tag
-
Peterson_
addikt
Nagyon jó és hasznos cikk lett
Most az aktualitás miatt különösen örülök hogy rábukkantam, a párom telefonja 15 napja pihen a szervizben-reményeim szerint csere lesz-."Részletfizetéssel vettem telefont, de hiszen egy hónapig is eltarthat a szerviz!
Jogilag "A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja."-Erről a szabályról nem tudtam, viszont megfordult a fejemben.
Tehát, ha jól értelmezem nyolcezer forintos havi törlesztés felét akár vissza is kérhetném?Szerk:
Bocsi, valamiért kétszer ment(és kétféle)
-
Peterson_
addikt
Nagyon jó és hasznos írás lett, minden elismerésem.
Főleg örültem, hogy rábukkantam, mivel pont 15 napja pihen a párom telefonja a szervizben(remélhetőleg csere lesz).
Tehát ha jól értelmezem, havi nyolcezer forintos részletnél, 4000Ft-ot gyakorlatilag viszakövetelhetek? -
-
313313
addikt
Ahol dolgozok ott még pénzt vissza nem adtunk szervizelés ideje miatt, hiába volt akár 2-3 hónap
Volt hogy pampogott a vevő fogyasztóvédelemmel, meg miegymás, de még nem lett belőle semmi.
Továbbra is azt vallom, nincs már napba meghatározva (főnök szokott erről szépen informálódni, tudja mit csinál..)
Most hogy nézem a "jegyzőkönyv a fogyasztó minőségi kifogásáról" című nyomtatványt, abba sincs nap meghatározva, a régibe volt 15 nap, ebbe már nincs... -
Mr. Teddy
őstag
Hm, ez nekem is új. Úgy emlékszem régebben úgy volt, hogy törekednie kell x napra (most 15 vagy 30 nem tudom), de olyat leírva eddig nem láttam, hogy x idő után cash back. Ez most már íyg van fixen? 30 naptári napon belül jogszabályilag vissza kell adják a pénzt?
Mert a törekvés az kb egy vicc, max azért lehet a szabályban, hogy az emberek ne két nap múlva csapkodják az asztalt, és legalább addig várjanak.
-
313313
addikt
A szerviznek "törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására"
Erre reagálva én úgy tudom: "...a szerviznek törekednie kell a gyors javításra..." nincs napokban meghatározva, ha 2 hónap 2 hónap... Kereskedelemben dolgozok én is, tetszik-nem tetszik garanciális hibáknál 1 hó a minimum, de vannak kényes esetek 1,5-2 hónappal... vevő nem tehet mást, tűr...
-
simonzé
addikt
Friss tapasztalat:
A szerviznek "törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására" - milyen jogszabály már ez??? Mi az hogy törekednie kell. 15 nap? Naptári, vagy munkanap? Komolyan ilyen béna megfogalmazást ritkán látni jogi dumákban...A M****io tabletem betojt. Nem nagy ügy, irány a szerviz. 35 nappal később már csak rákérdeztem, hát kiderítették hogy lassan megnézik majd mi baja van. 47 nap után visszakaptam - volna... ha nem lett volna elsőre nyilvánvaló hogy a hardveres gondjaira rá se néztek, csak húztak rá egy (Aigo márkájú géphez tartozó) ROM updatet. Miután jeleztem hogy 47 nap után azért illett volna legalább tételesen megnézni és javítani a hibáit, és jeleztem hogy nekem a hosszú szervizidő miatt vennem kellett egy másik tabletet, a forgalmazó Auchan egyedi vezetői engedély alapján felkínálta (!!!) a pénzvisszatérítést. Elfogadtam.
Örök hála nekik, a jogszabály alkotói meg mind bekaphatják!!! -
arnyekxxx
veterán
válasz
tolts.hu #213 üzenetére
Ha eleve csak annyi a baja, hogy kényelmetlen, akkor még cserére sincs jogod, az nem a termék hibája, ha nem kompatibilis a lábaddal, azért van a cipőboltban felpróbálás, hogy olyat ne vegyél meg ami töri a lábad.
(#212) _Oscar
Levásárlás mint olyan a hatályos magyar törvények szerint nem létezik
Persze, a "le kell vásárolni" tipikus lehúzási kísérlet. 3 napon belül csere azonos termékre, ha ez nem lehetséges, akkor jöhet az elállás a szerődéstől = eredeti állapot helyreállítása = hibás termék marad a boltban, az ára meg a vevőnél.
-
-
_Oscar
tag
válasz
arnyekxxx #211 üzenetére
Ha nem tudják cserélni, akkor pénzvisszafizetés.
Levásárlás mint olyan a hatályos magyar törvények szerint nem létezik. (Az eladó felajánlhatja, de nem vagy köteles elfogadni.)Persze az eladó méltányosságból adhat kedvezőbb feltételeket a törvény által meghatározottnál. (Pl.: nem tetszett a színe a cuccnak és másikat akarsz.)
-
szaszlaci
addikt
válasz
arnyekxxx #207 üzenetére
Nagyon érdekes, amit linkeltél.
Egyértelműen írod, de azért konkretizáljuk a gyakorlati esetemre: 10e Ft-nál drágábban értékesített termék, amire fél év jótállást kaptam.Ezek szerint ilyen esetben egy éven belül visszamehetek ha elromlott, és kérhetem a javítását? Gondolom elhajtanak. – hacsak meg nem győzöm, hogy olcsóbban jön ki, ha nem kell a bevizsgálás költségét fizetnie. Ezután bevizsgáltatom, és ha igazam lesz (miért ne lenne, ha rendeltetés szerűen használtam), akkor nekik kötelességük javítani?
-
arnyekxxx
veterán
válasz
szaszlaci #205 üzenetére
Használtra törvényileg szavatosság van (aminél fél év után neked kell a hibát bizonyítanod és 1 év a minimum) de az eladó vállalhat rá saját jogán jótállást is (olyan, hogy garancia, nem létezik csak a konyhanyelvben) aminél default, hogy a hiba gyári és neki kell bizonyítani, hogy te rontottad el.
http://www.nfh.hu/hasznos/szavatossag
Amennyiben a fogyasztói szerződés tárgya használt termék, az eladóval rövidebb határidőben is megállapodhatunk, de ennek is legalább egy évnek kell lennie.
Használt termék esetében szinte ugyanazok a szavatossági jogok érvényesíthetőek, mint új termékek vonatkozásában. Tekintettel arra, hogy használt termék esetében nem lehetséges ugyanolyan tulajdonságú termék biztosítása, a csereigény teljesíthetetlennek minősül. Használt termék esetén tehát első körben javítás kérhető, s ha ennek az eladó nem tud, illetve nem képes eleget tenni, árleszállításra tarthatunk igényt, illetve elállhatunk a szerződéstől.
A fogyasztói szerződések esetében a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen.
-
Tévedés, a távollevők között megkötött szerződések esetében él a 8 napos elállás. Ha bolt elől telefonon rendeled meg a terméket és utána boltban veszed át, akkor is.
Nem az a lényeg, hogy a kiszállítás/átvétel milyen módon történt.
Természetesen, aki ennek a "lehetőségnek" a kihasználására "utazik" (pl mennyit bír a HW tuningban), valós ok nélkül, azt mélyen elítélem.
-
szaszlaci
addikt
válasz
Turbolada II #204 üzenetére
Várj, pontatlan voltam. Olyan használt termékről volna szó, ami üzletből van számlával, x hónap vállalt garanciával. Szóval ilyen esetben van bármi eltérés az originált terméktől?
-
szaszlaci
addikt
válasz
Turbolada II #202 üzenetére
Mit kell az alatt érteni, hogy nekem szükséges bizonyítani? Ha a kötelezett azt állítja, hogy hibátlan, akkor nekem kell bevizsgáltatni?
-
szaszlaci
addikt
Azt szeretném megkérdezni a jártasabbaktól, hogy mi van akkor, ha..
Egy termék garanciája mondjuk 5 nap múlva lejár, és javítják (tehát nem cserélik)? Úgy rémlik, van valami olyasmi, hogy meghosszabbodik a garancia, és nem csak a javítás idejével, hanem többel, mondjuk egy hónappal. Ami logikus is, hisz a javításra is kellene valamennyi garanciát vállalni.
Illetve van-e eltérés újként és használtként vásárolt termék esetén?
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- 139 - Lenovo Yoga Pro 7 (14IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060 (ELKELT)
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L570 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W10 I Gari!
- Yurbuds Ironman fülhallgató
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest