Új hozzászólás Aktív témák

  • hejesírásó

    senior tag

    válasz mcsabee #23 üzenetére

    vááá!

    a swat 4 bitang jó volt! nagyon etalon! boltban vettem meg és vagy 3 szor végigvittem. :C

  • hejesírásó

    senior tag

    a casual gamerre azért éri meg fejleszteni, mert a játék amit játszik nem bonyolúlt, nem ad akkora élményt, és emiatt nem tud beleszeretni a játékos, hogy évek után is elővegye: ergo a játékéhségét folyamatosan ki kell\lehet elégíteni újabb és újabb játékokkal.

    ha hardcore játékokat gyártasz, akkor sokkal kevesebb játékot tudsz eladni a játékosoknak, mert ha minden évben kijönne mondjuk 1 Medieval total war: SS 6.0 kaliberü és összetettségü játék akkor azt megvennéd 6,5k-ért és utána abban az évben eszedbe se jutna bármi mást megvenni.

  • leviske

    veterán

    válasz MasterDeeJay #20 üzenetére

    "Carmageddon: Ha ma egy ilyen játék megjenenne mint az eredeti első része akkor szarrá perelnék a készítőt/kiadót, pedig nincs annál szebb mint a szélvédőn szétkenődő végtagok."

    Clutch (Armageddon Riders) ... nem úgy tűnik, mintha "szarráperelnék" őket. A kulcs persze itt is az, hogy az embereket le kellett cserélni fertőző, mutáns zombikra...

    MOD: Aztán ott a RAGE, aminek az autókázós részéből szerintem ugyancsak nem hagyják ki a mutánsgázolgatást.

    MODII: Amúgy a cikk tetszik, én is szoktam gondolkozni, hogy milyen játékokat adnák ki. Utána észreveszem, hogy már valaki ugyan úgy gondolt erre (pl:a most említett AR) és akkor egy időre elvetem a játékfejlesztői terveimet. :))

  • mcsabee

    senior tag

    válasz KilgoreTrout #27 üzenetére

    Pontosan, rétegjáték. Nem tudhatod, hogy mennyien játszanak vele. Ha teszem azt csak 10 ezer fős az a mag, aki folyamatosan foglalkozik vele, akkor nem beszélhetünk tömegről. Tízezer ember a játékiparban annyi, mint puska valamelyik iskolapadon. Ott van, de nem zavar sok vizet.

  • marcias

    őstag

    válasz KilgoreTrout #27 üzenetére

    Igazából ez csak azt minősíti, hogy azóta sem készült még csak megközelítőleg sem ilyen jó játék a témában. De komolyan. Harmatgyenge próbálkozások voltak csak. Most egy Doom1-et elég sok FPS minden szempontból feledtetni tudott. Most nem azt mondom, hogy a TTD-t el akarom felejteni, de elég botrányos, hogy ekkora címnek immáron 15 éve nincs folytatása. :(((

  • KilgoreTrout

    senior tag

    válasz marcias #26 üzenetére

    Van egyáltalán még ilyen játék, aminek 15 évvel a megjelenése után is ekkora rajongótábora van? És ennyi "megszállott" híve, aki fejleszti folyamatosan?
    Én nem hallottam ilyenről, ami azért furcsa, mert mégiscsak egy rétegjátékról beszélünk, amit rengetegen nem is ismernek.

  • koslaci

    csendes tag

    válasz Ant@ #9 üzenetére

    Fahrenheit gyoker :) LEgalabbis en annak ereztem... lehet csak azert, mert en a szerintem nala is jobb jatekkal kezdtem, melynek nem jut eszembe a cime, de egy lila ruhas csajjal jatszol vele parhuzamos dimenziokban, es a tortenete is sokkal jobb.. ja de beugrott! DREAMFALL! Nalam az elmult 10 evben ez etalon lett. Meg az Uplink :)))

  • mcsabee

    senior tag

    válasz MasterDeeJay #20 üzenetére

    Ez tipikusan az ízlések, és pofonok hozzászólás.

    Fallout3: Kimondottan nem folytatásnak szánták. Köze sincs az első két részhez. Semmiben nem kívántak azokra hasonlítani, ezért nem is lehet összehasonlítani a részeket.

    Mass Effect: Szerinted unalmas, ismerősöm negyedjére kezdi el, egyszerűen annyira beszippantotta a világ, a történet, a figurák, hogy nem tudja letenni.

    Gears of War: Erre is igaz, szerinted unalmas. Az első részből 6 millió, a másodikból 5 millió kelt. A számok magukért beszélnek. Pont úgy, ahogy a GameRankings-os átlag 93%.

    GTA SA: Ebben egyet értek veled, de ettől függetlenül előrelépés volt a VC-hez képest. Nagyobb terület, tágabb lehetőségek, miegymás.

    COD4 Multi: Nem multizom FPS játékokkal.

    És a Swat 4, amit folytatni szeretnél. Én úgy dobnám ki a francba, mint a huzat. Rainbow Six szerintem sokkal jobb. Nem a Vegas féle, hanem a régi, Rogue Spear például. Undying-gal nem játszottam,a többiből jöhet folytatás.

    A mondandód utolsó bekezdését a kiadóknak címezd, ők tehetnek róla. Az ők pénzükből élnek a fejlesztők, ők parancsolnak. Mint ahogy a fentebbi hsz-emben is írtam, mikor ezek a játékok készültek (mint pl a System Shock), mások voltak az igények. Valamint a régi játékok fejlesztői jó eséllyel nincsenek együtt (pl a System Shock fejlesztői sem, szészórdtak a Thief II piacra dobása után). Az eredeti arcok nélkül pedig nehéz folytatást írni egy remekműhöz, ami joggal vívta ki a klasszikus jelzőt.

  • mcsabee

    senior tag

    válasz KilgoreTrout #21 üzenetére

    A grafikából nem lehet alább adni. Fejlődik a technika, ehhez a grafika is társul természetesen.

    Egyébként az az 5% igencsak durva becslés. Manapság pont, hogy a sztori az, ami piszok jól ki van találva a játékokban. Ott a Mass Effect, az Assassin's Creed, az összes Prince of Persia, és még sorolhatnám.

    Ennek az általános motoros ötletnek akkor lenne létjogosultsága, hogyha minden játék egy kaptafára készülne. Olyan ez, mintha te a kenyeret csak egy fix boltból szereted, a többinek más az íze, és nem jön be. A fejlesztés is valahogy hasonlóképpen zajlik. Az Unreal 3 motor csodákra képes, de például a Tom Clancy's EndWar fejlesztői (asszem az Ubisoft Shanghai, de ebben nem vagyok biztos) nem éreztek rá a dologra. Ezáltal az egyik játék hiper-szuper szép lenne, a másik meg ronda ahhoz képest, pedig ugyanaz a grafikai motor fut alatta.

    Jól van ez így, más motorok, más fejlesztések. A mostani játékok pedig ugyanúgy jók, mint a régiek, csak az emlékek szépültek meg kicsit. Meg talán amiatt is érezhető úgy, hogy a régi stuffok jobbak voltak, mert sokkal inkább dolgoztak egy bizonyos célközönségnek. Manapság ugye a casualban van a pénz, kevés a HC játék, ami olyan szintű részletességet kíván, ami után bárki megnyalja a 10 ujját. Az, hogy a grafika fontosabb bárminél, egy rossz beidegződés. A grafika fontos, mivel el lehet vele adni egy játékot, de ami alapvetően gyönyörű, de rossz, azt semmi sem menti meg. Régen is voltak rossz játékok, de arányaiban kevesebb játék is jött ki.

    Gondolj bele, ha most is csak egy Mafiánk, és GTA-nk lenne ebben a TPS-akció-open world kategóriában, akkor mondhatnánk, hogy minden király. De ugye a piac bővült, pénz van benne, a nagy számok törvényszerűsége, hogy jönnek ki rossz játékok. Azért érezzük úgy, hogy régen több volt a jó játék, mert (csak példa, az arányokról valójában fogalmam sincs) egy kategóriából kijött egy évben 10 játék, amiből 5 jó volt, akkor most kijön 30 játék, amiből lehet 10 jó. Meg merem kockáztatni, hogy több a jó játék, mint régen, csak ugye most a rosszak (amik a tortából akarnak egy falatot), lerontják a képet.

  • KilgoreTrout

    senior tag

    válasz MasterDeeJay #20 üzenetére

    Hát sajnos a grafika fejlődésével teljesen eltolódott az egész fejlesztésre fordított erőforrások aránya. Míg 15-20 évvel ezelőtt az idő 70%-át a sztori megírása, a pályák tervezése töltötte ki, most ez kb 5%, a többi idő/pénz a grafikára megy el. Míg az első két Falloutban egy új item beillesztése (a grafikával, leírással együtt) pár órás munka volt, most egy nap csak a grafika modellezése, optimalizálása...
    Az lehetne a megoldás erre, ha lenne 1-2 generic 3d motor, rengeteg nagyfelbontású lemodellezett tárgy, karakter, amiket viszonylag olcsón tudnának licencelni a játékgyártók, így nem kéne 500 játékhoz 500-szor lemodellezni ugyanazt a 99%-ban hasonló második világháborús német terepjárót.
    A másik, hogy lejjebb adunk a grafikával szemben támasztott igényeinkből, de ez sajnos kevésbé tűnik reálisnak.

  • Én a mai napig a régebbi játékokat szeretem pont azért mert úgy érzem hogy akkor még sokkal összetettebb játékok voltak. Rengeteg ötletet át lehetne belőlük venni. (aki nem szereti a játékfikázást ne olvassa el, illetve a véleményem néhány helyen erős lehet)
    Ezeket szinte rendszeresen játszom:
    SimCity 4 Deluxe : megtámogatva válogatot modokkal. Eddig nem találtam alternatívát ami ennyire összetett és részletes. A Societies nem érdemli meg a SimCity nevet mert gyalázat lett az a játék. Az City XL eddig a képek alapján számomra esélytelen hogy kiváltsa a SimCity4-et.
    Red Orchestra: Számomra a legjobb második világháborús játék, szeretem a nehéz játékokat és ez nagyon az és persze realisztikusnak mondható. Korábban COD1/Uo-ztam is és 4 év alatt sikerült csak megunni az online gyilkolászást, persze az egy arcade lövölde a RO-hoz képest.
    Heroes of Might and Magic 3 és 5 : nem véletlen hagytam ki a 4-et, mert totál más játékmenete van mint a többinek. Itt a sokszínűség fogott meg, a rengeteg egység, cucc, pálya, lehetőség.

    Amiket vártam és csalódtam vagy nem igazán marad meg:
    Fallout3: A játék elején még csodáltam milyen jó játék lett, de aztán elfogyott a lelkesedésem mert a játék közepén már nem volt semmi újdonság, az itemek száma az igazi Fallout 10%-át sem érik el. Hiába a csilivili grafika (habár sok textúrát mintha nagyon alacsony felbontással csináltak volna) a játékélmény fokozatosan csökken. Az TES4: Oblivionál nem éreztem ezt.
    Mass Effect: Na végre valami Kotor szerü játék (a kotort nagyon szerettem, annak ellenére hogy nem vagyok SW fan). De itt is mint a falloutnál egyszerűen elfogy az egész amikor nagyrészt totál egyformára csinált bolygókon bolyongok azzal a sokkerekű bizbasszal. A harcok unalmasak, teljesen egyformák.
    Gears of War: Vártam mert a coop játékok ritkák és azzal nagyon fel lehet dobni a játékot, egy darabig játszottuk is haverral coopban de feledésbe merült.
    GTA SA: (illetve talán a 4 is de azt nem tartom gta-nak, egyszerűen nem érdemli meg azt sem) A GTA szériából leginkább a Vice city fogott meg, az SA valahogy nem az én világom. Sokkal jobb a happy 80-as évek Miami-ja Michael Jackson számaival, mint a 90-es évek eleje Los Angeles-ben. És igazán -ne értse félre senki- nem volt jó egy nagy afro amerikai hátát bámulni aki nem éppen szép ember. Persze ettől még lehet jó játék, nekem ezek miatt nem jött be.
    COD4 Mulit: Eleinte jó volt, haverokkal közös darálás, klánozás (x-team néven). Sajnos az lett a vége hogy csak azért jártunk publikus szerverekre hogy az egész klán egy oldalra beállva addig játsszon amíg vagy ki nem rúgtak vagy az ellenfél nem lépett le. Így volt a COD uo-val is. Híresek voltunk, de persze nem igazán pozitív megítéléssel. A Cod5-t havernál megnéztem és engem már egyáltalán nem érdekelt. Az arcade lövöldét meguntam, ez sem az én világom. Olyannyira meguntam hogy elkezdem a számítógép mellet hobbi szinten célöni.

    És amit folytathatni/javítani kellene:
    System Shock 1/2: egy horror sci-fi FPS és egy RPG összegyúrva cyberpunk stílusban. A mai FPS játékokban mi a redváért nincs inventory, baromi jó találmány. Még akkoriban a Chrom-ban is volt és megdobta kicsit a játékot pedig nem volt annyira sok fegyó. A Bioshock-ot nyilán való hogy nem folytatásnak gondolták, mert szintén köze sincs az origi System Shockhoz ami olyan szinten össze tudott szaratni hogy sokszor nem mertem vele játszani. Nehéz játék, éppen annyi lőszer van hogy ha szerencséd van minden ellenfélre talán jut 1-2. Rengeteg cucc és variáció.
    Clive Barkers Undying: horrorjáték egy egész regényi történettel, nem találtam olyat ami felülmúlhatná. (nem a Jerico sem és a Dead Space sem) Nincs gyönyőrűbb mint Szerzeteseket lőni shotgunnal miközbe ők nyilvetőkkel meg botokkal támadnak, valamint Kaszával darálni ilyen ősember szerű lényeket.
    Swat4: egészen öszetett és nem az a fajta rambó szerű kommandós játék, itt keményen agyalni kell hogy milyen szituba mik a lehetőségek, és nem feltétlenül az ellenfél lelövése a legmegfelelőbb. Multiba coopba isteni, igazi csapatjáték, ha az ellenfél helyett nem botok vannak hanem emberek akkor kicsit darás lehet, nagyon poénos túszként megkötözve játszani. Arról is példát lehet venni hogy a játék ára nemrég akcióban ezer azaz egy ezer forint alatt volt ami sztem nem kicsit éri meg. Persze ha egy játék nagyon igényes akkor hajlandó vagyok érte annyit fizetni amennyit kérnek érte, de ez más téma most itt nem lényeg.
    Stalker: az első rész isteni lett a rengeteg hibája ellenére is, a Clear sky-t frakcióháborújai miatt játszottam csak végig, egyszerűen össze kéne gyúrni a kettőt, a pályákat streamelve betöltetni nem pedig totál elkülönítve. COOP játékmod, beígérték és nem teljesítétték pedig azzal még nagyobb sikere lehetne.
    Street legal 1/2: Ki ne akarna csavarról csavarra általa összeszerelt járgánnyal versenyezni. Nem ám arcade szerű upgradek hogy megveszek egy menüből valami csilivili ikont és akkor lesz benne turbó, fenét. Itt is agyalni kell hogy mihez mi kell, állítgatni értékeket. Totál nem értem miért nem csinálnak ilyen autós játékokat. (nem szeretem az autós játékokat, de ez nagyon megfogott.
    Carmageddon: Ha ma egy ilyen játék megjenenne mint az eredeti első része akkor szarrá perelnék a készítőt/kiadót, pedig nincs annál szebb mint a szélvédőn szétkenődő végtagok.
    Aszem egyenlőre csak enyit írok, ha lenne türelmem leírnám az összes olyan játékot amivel játszottam :)

    A lényeg hogy úgy érzem a fejlesztők sokkal többre lennének képesek, nagyon kreatív és komplex játékokat lehetne megalkotni csak ugye a profit miatt erre nincs idő és igény. Csak a brutál grafika meg nagyrészt a porig butított játékmenet hogy egy akár egy majom is tudna vele játszani. (ne vegye senki sértésnek ez csak az én véleményem)

  • - = Zk = -

    félisten

    TTD... Atyavilág. Az én építgetős szeretetem ezzel a játékkal indult útjának az ezredforduló korahajnalán... Demég az első részével. Gépemen mostis fentvan az OTTD. Éspersze a mobilomon is:C
    Köszönöm az írást:R Kifejezetten jóvólt elgondolkodni, milyen is volt, mikor még semmi gondom nemvolt az életben, azon kívül, hogy hova kössem az első buszomat... :))

  • marcias

    őstag

    válasz mcsabee #17 üzenetére

    A hadsereg, mint egy gép által irányított felvásárló- és foglalkoztató cég, felmerült bennem mint ötlet (a valóságban is így van). Viszont a háborúkat 100%-osan ellenezném, az ezekbe a keretekbe nem fér bele. :N

    KilgoreTrout: A CitiesXL-be nem akarom nagyon beleélni magam, remélem nagyon jó lesz, és akkor akár elő is fogok rá fizetni. De egyelőre kicsit bukás szaga van számomra. (ne legyen igazam).
    Kicsit pesszimista vagy egyébként, mármint a fiktív játékommal kapcsolatban. :) Egy dolgot szögezzünk le: a játékmenet lassú lesz. 1 RL nap, körülbelül 1-2 hónap lenne a játékban, így egy épület is 1-2 nap alatt épülne fel, a komolyabbak akár napokig épülnének. Az, amit az "elrontjuk egymás játékát, meg nem dolgozunk össze" része viszont alaptalan szerintem. Az épületek lerombolása nekem is eszembe jutott, de ez nem úgy lesz, hogy áthúzom a belvároson a vasútvonalamat. Ha játszottál a Transport Tycoon-nal, akkor emlékezhetsz, hogy ott is volt olyan, hogy népszerűség a város szemében. Az első házat még engedték lerombolni, de esett a népszerűséged. Még a másodikat is lezúzhattad, de utána már nem, és nagy eséllyle a város nem engedett a területén többet építkezni. Az itteni rendszer annyiból lenne rugalmasabb, hogyha megkeresed a polgármestert, akkor ő engedélyt adhat bizonyos dolgokra. Tehát, a cooperatív projekteknél a polgármesterek lennének a főnökök. Ha van egy szép, turisztikaikag érdekes tengerpart, a polgármester kihúzhat egy láthatatlan kerítést, hogy védett terület, és oda csak engedéllyel lehet építeni.
    Amit pedig a "várni kell 2 órát az építőre" résznél mondtál: mivel MMO, lehet, hogy ez nem is gond. Felparcellázol reggel, suli/munka előtt 5 perc alatt, este, mikor géphez ülsz, már húzzák fel a házakat (és lesz időd megcsodálni a munkálatokat, lásd feljebb)

  • mcsabee

    senior tag

    válasz marcias #15 üzenetére

    Viszont akkor még egy kérdés, mi van a csatákkal? Tervezel olyat? Hadsereg a régióknak, vagy mondjuk a régiókból alakult Egyesült Régióknak (már ha tervezel ilyet ^^)?

  • KilgoreTrout

    senior tag

    Mikor elkezdtem olvasni a cikket egyből a CitiesXL ugrott be, aztán láttam, hogy a végén te is megemlíted.
    Voltaképp szinte minden leírt ötletet tartalmazni fog (ha igazak a hírek), az alap városépítésen kívül a különböző később letölthető modulokkal lesz mikromenedzsment is rendesen. Annyi a különbség, hogy az online részen, a kereskedelem jóval egyszerűbb, illetve a mikormenedzsment funkciók is csak a saját városodban működnek.
    Ami, ha belegondolunk szükségszerű, ha olyan játékot akarunk, amivel élvezhetően lehet játszani, nem pedig mondjuk egy erepublik féle dolgot, ahol napi max egyszer belépsz és 3 perc alatt végzel.
    Pl gondolj bele, a polgármester felparcelláz egy területet, viszont építő meg nem jelentkezik 2 óráig... És ugyanez mondjuk a kereskedő és a szállító között.
    Vagy pl, ha a polgármester vagy a szállító egy új autópálya miatt lerombolna egy háztömböt, mi történik az építővel? Én marha mérges lennék, ha a gondolsan kitalált és felépített városrészemet egyszercsak lermobolná valaki. A simcitynek amúgy is van egy nagyon erős "terepasztal" beütése, a komoly játékosok szeretik minél jobban kontrollálni, hogy hova mi és hogyan épül (a rengeteg mod is ezeket célozza nagyrészt), ha ezt elosztanánk több ember között, abból csak konfliktusok lennének...(mi a f@szér épített valaki vasútvonalat a szép tengerpartra?-stb.)
    Meg abba is gondolj bele, hogy egy ennyire szerteágazó játékot nem lehet emberi idő alatt/költségen elkészíteni, tehát valószínüleg az lenne a vége, hogy ezek mind benne lennének, de mindegyik csak "épphogy", és ha külön néznénk, minden játékmód elmaradna attól, ahonnan az ötlet származik.

  • marcias

    őstag

    válasz mcsabee #14 üzenetére

    Igen, ez a kérdés már bennem is felmerült. A képen, amit mellékeltem, egy Föld bolygó van, amin belül régiókat választhatsz ki. A bolygóból alapból csak egy lenne, de több százezer játékos esetén lehet, hogy többre is szükség lesz. Egyszerre csak egy régiót látsz a régió nézetben, ahol elhelyezkedsz, de egy régió is igen nagy lenne, mondjuk 100x100-at, tehát 10000 egységnyi terület, ahol egy alap település 1x1-es. A gazdasági alapegység tehát a régió, és azon belül vannak tájegységek, és vannak elosztva a nyersanyagok. Az egyes régiók egymással már lazábban, de kapcsolódnának, a játékosok tudnának utazni, de egyszerre csak egy régióban lehetnének aktív játékosok. (import-export lehetősége is felmerülhet)
    A lényeg tehát, hogy ne egy marha sűrű dolgot képzelj el, ahol mozdulni sem lehet. A területek jó része sokáig üres lenne, esetleg egy vasútvonal, vagy autóút menne át rajta. A települések jó része is párezres, a városok főleg az elején, igen ritkák lennének. Szóval én marha nehézre csinálnám, hogy egy igazi város kialakuljon a játékban, ahhoz az kéne, hogy legalább egy tucat human player is ügyködjön rajta, tehát igazi csapatjátéknak gondolom. Egy polgármester önmagában maximum egy nagyobb falut tudna összehozni. Persze egy bizonyos méret fölött, már beindulna a dolog, hiszen a cégek automatikusan vonzódnak ahol piac van, munkaerő és egyéb lehetőségek. De a holtponton nehéz lenne átbillenni. (ezzel kiszűrve az alkalmi játékosokat, mint polgármesterek). ;]

  • mcsabee

    senior tag

    válasz marcias #13 üzenetére

    Szerintem ez nem részlet ^^. Nem árt előre kigondolni, mert ha van már egy kész koncepciód, és utána botlasz egy ilyen "egyensúlyozási" hibába, akkor gáz van. Egyébként legyen benne plazmavető, nélkül rá sem nézek :D .

    Azon gondolkodtál már, hogy a birtokunkban lévő épületek fejleszthetők lesznek-e?

    Vagy azon, hogy milyen területek lesznek? Úgy értem, hogy minden szerver más-más terepet kínál, avagy minden szerveren láthatod az összes fellelhető terepet?

  • marcias

    őstag

    válasz mcsabee #12 üzenetére

    Az arányok fixek lennének, amiből kevesebb van, ott botok helyettesítenék a playereket. De nem hiszem, hogy már ezeknél a részleteknék tartanánk. :D

  • mcsabee

    senior tag

    válasz marcias #11 üzenetére

    Ezzel csak egy gond van szerintem, hogy a terjeszkedést mesterségesen kellene kordában tartani, ami egy alapvetően területfoglalós játéknál egyenlő lehet a halálos ítélettel.

    És ugye az is kérdés, hogy mennyien lennének polgármesterek, mennyien lennének "építők", és a többi. Ezt az arányt is mesterségesen kellene szinten tartani, különben több, mint valószínű, hogy nagy anarchia lenne.

  • marcias

    őstag

    Igen, azzal is kezdtem, hogy tisztában vagyok a játékfejlesztés nehézségeivel, de úgymond ki tudom írni magamból az ötleteket.
    Egyébként, a játéknak a Sim City 4 remek grafikai alapot biztosít. A játékban szereplő épületmodellek 3D-ben készültek, és azok lettek 2D-re renderelve, tehát a játék egy új motorral a meglévő 3D modelleket alkalmazva alkalmas lehet egy mai játék alapjának. Arról nem is beszélve, hogy a játékban igen sokféle épület van, de egy elég jelentős közösség is épül köré. Ajánlom figyelmetekbe a simtropolis.com-ot, ahol már 3 dvd jelent meg nagyon igényes (!) kiegészítő elemekkel. Egy ilyen projektbe az ilyen embereket be lehetne vonni, és végeláthatatlan tömegű, egyedi épületet lehetne gyártani a játékhoz.
    Aki pedig a lehetőségeket nézi, nos, szerintem a Wolrd of Warcraft sikere sem volt előre megírva, legalábbis a közvélemény szempotjából, a Blizzard nagy eséllyel tudta, mibe vágja a fejszéjét.
    A casual gamerek számára ez a játék nem terep (ebbe az irányba nem akarnék elmenni, hogy élvezze teri néni is, és a sárga földig lebutítják). Ők maradjanak csak a Sims sorozatnál. De a Simek beépítése a játékba, nos, hatalmas erőforrásigényű játékot generálna (mindazonáltal, nagy ötlet).
    Valaki említette, hogy a polgármesterekből viszonylag kevés kell. Nos, ez igaz, de senkit sem fosztanék meg a lehetőségtől. Ezt a részét úgy képzeltem, hogy kezdésnek a polgármester csak egy pici területtel kezd (mondjuk 1x1-es területtel), ahol csak egy falut lehet felépíteni. Aki hamar ráun a játékra, és nem fejleszti tovább a települését, annak ez a kis "próbálkozása" nem fog sok helyet elvenni a nagyoktól, viszont segít létrehozni azt a településhálózatot, ami megintcsak élővé teheti a játékot. Ha pedig egy nagyváros elkezd terjeszkedni a szomszédban, egyszerűen beleolvad a falu (inaktív játékos esetén).

  • mcsabee

    senior tag

    válasz D1Rect #8 üzenetére

    "A hc gamer inkább lewarezolja, mert tudja hogyan kell."

    A hc gamert ne keverjük a hc letöltővel, nem egy kategória a kettő. HC gamer alatt azt kell érteni, aki képes mondjuk egy adott FPS-t végigjátszani 'realistic' szinten, még akkor is, hogyha egy lövés = halál, és emiatt kb 120 óra a playtime. Ezt egy casual gamer nem teszi meg, viszont cserébe van nekünk egy Call of Duty sorozatunk, ahol ha behúzódunk fedezékbe, akkor felgyógyulunk. Vagy épp itt van az ArmA 2, ha a CoD az casual, akkor az ArmA sorozat HC, függetlenül attól, hogy ki tölti le, és ki nem.

    /e: Egyébként a casual azért terjed, mert rohan a világ, kevés az idő arra, hogy az ember belemerüljön egy-egy játékba, és akár 10 órát eltöltsön naponta vele. Nem is tudom mikor játszottam utoljára annyit, pedig régebben HC gamer voltam. Újabban szívesebben tolok végig egy CoD-ot egy hét alatt, mintsem leüljek egy vérre menő Operation Flashpoint meccs elé. Se időm (nem tudok kiszállni, ha 10 perc múlva dolgom akad), se energiám (munka...) nincs rá.

  • Ant@

    senior tag

    Nekem is az a nagy gondom a mai játékfejlesztéssel, hogy mióta ekkora "biznisz" lett, eltünt a varázsa. Kivételek persze mindig vannak, szerencsére. Pl.: Tales of mokey island, Call of Juarez bound in blood. Az ötleted tetszik, szívesen játszanék azzal a játékkal ,amit felvázoltál. Az a baj az ilyen összetett játékkokal, hogy rengeteg munka van vele és nagy a rizikó ,hogy kedvezőtlen lesz a fogadtatása. Még ha a közönségnek tetszik is, lehet belőle anyagi bukás. Mint ahogy a Supreme commander is mérföldkő a maga nemében (szerintem) mégis álítolag csúfos kudarcként értékeli a kiadó. A másik gond az mikor "nincs idő" befejezni, ilyenkor egyes részek tökéletesre vannak csiszolva, a többi meg elnyagyolt. Lásd: Spore. Konkrétan ezt a játékot amit felvázoltál én valami webes MMO-ként látom kivitelezhetőnek ,ahol nem a grafikán van a hangsúly ,hanem a gazdaságon. Egyedi épületek tervezéséhez mindent megrajzolni hatalmas meló, megjeleníteni erőforrásigényes. A másik problémás dolog ,hogy mi alapján dől el ,hogy kiből lesz polgármester és kiből mondjuk építő. Polgármester eleve csak egy lehet, építőből meg nem sok él meg a piacon (mint ahogy a magyar valóságban sem). Az lehet egy megoldás ,hogy mindenki sim-ként kezdi és felmászik a tyúklétrán. Így a töltelék emberek akik amúgy is csak belekukantanának a dologba is élvezhetnék a dolgot. Ha már itt tartunk nekem is van elképzelésem az ideális játékról. Valami ilyesmi: Farenheit Aki ismeri az úgyis tudja miről van szó aki nem az olvassa el a cikket. A mai napig nem térek napirendre fölötte ,hogy a francba nincs tele a piac farenheit klónokkal.

  • D1Rect

    félisten

    :R
    Az egyik kedvenc témám az építgetős/gazdasági stratégia. A Transport Tycoon régi nagy kedvencem. Az ötleted nagyon jó, a megvalósítás nem lenne egyszerű, de mindenképp érdekes játékot kapnánk.

    A miért terjed a casual játék?
    Mert azt éri meg gyártani. A hc gamer inkább lewarezolja, mert tudja hogyan kell. Amíg valaki nem veszi a játékot, addig ne panaszkodjon.

    Személyes példa:
    Van egy ismerősöm, hatalmas Half Life fan.
    Amikor volt a steam akció, hogy féláron van, szóltam neki. Közölte, hogy ő ettől is olcsóbban szerezte: letöltötte. :U Amíg napi kapcsolatban voltunk mindig sírt, hogy mikor jön már az Episode 3.

  • mcsabee

    senior tag

    Érdekes írás, de szerintem "csak" gondolatébresztésre jó (nem igazán jött le nekem, hogy mi a célod vele).

    Egy dolgot megtanultam, mióta játszok: néha nem azért hiányzik 1-2 dolog egy adott játékból, mert elfelejtették, hanem azért, mert lehetetlen megírni.

    Emlékeztek a Fable első részére? Azt ígérte Mulinó Péter barátunk, hogy nőni fognak a fák. Igen egyszerű, és hétköznapi ígéret volt, de mint kiderült, a script, ami ezt intézte volna, túl sok processzoridőt fogyasztott (valami 80%, ha jól emlékszem). És ha nőnek a fák, az ugye még nem egy egész játék.

    Csak azt akarom mondani, hogy a cikked gondolatébresztésre jó. Felmérni, hogy mi mindent tudnánk kitalálni. Viszont szinte egészen biztos vagyok abban, hogy nem kifejleszthető egy ennyire összetett MMORTS játék. Ettől függetlenül élvezettel olvastam, és tuti, hogy nekem is lenne pár ötletem (még ha nem is pont egy tycoon szerű játékhoz).

  • tobal

    tag

    Ez egy jó írás, és egy jó ötlet, de sajnos ne nagyon számíts arra, hogy ezt valaki más majd meg fogja valósítani egy komolyabb videójáték formájában. Persze semmi baj azzal, hogy leírtad, ennek nagyon örülünk. A helyzet bizony az a játékpiacon, hogy a fejlesztőcsapatok nagy része a saját ötleteit sem valósíthatja meg, nemhogy másokét. Az esetek többségében a kiadó mondja meg, hogy milyen játék készüljön, nem a fejlesztőcsapat... és mivel a kiadónál nem játék designerek, hanem üzletemberek dolgoznak, ezért nem is csoda, hogy kevés manapság az új ötlet a játékokban. Szerencsére manapság a casual játékok egyre népszerűbbek, és az olyan fejlesztő-platformok, mint pl a playground, nagyban megkönnyítik a kisebb, de annál ötletesebb játékok fejlesztését.
    Viszont ne keseredj el azon, hogy nincs meg a hozzáértésed. Egyrészt az még megszerezhető, másrészt játékdesignerként is lehet munkát vállalni ;). Más kérdés, hogy nem sok esély van rá...

  • icemad

    nagyúr

    Jó írás. Tetszik az ötlet. Ebből igazán egetrengető játékot lehetne csinálni. Sok sok millió játékossal. Hogy hogyan? Egyszerű. A sims 3-at egy az egyben bele kellene építeni. Így a koca játékosok is örülnek, és a stratégák is. De akkor lehet menni tovább... Pl. ha a játékos vesz egy autót, akkor azt lehetne tuningolni, olyan alkatrészekkel, amit egy másik játékos tervezett, és egy harmadik játékos gyárt le. Vagy lehetne a játékos hivatalos rendőr, tűzoltó, stb. Ennek a játéknak csak a motorját kellene megírni, meg egy egyszerű fejlesztői eszközt hozzárakni és menne magától. A játékosok csinálnák az újabb és újabb házakat, autókat stb. Sztem az anyagi részét meglehetne oldani egyszerűen. A játékban kellene reklámozni létező márkákat jópénzért. Pl. ha akarsz venni egy telefont, akkor lehet Nokia, SonyEricsson, stb. és a cégek ezért fizetnének. És ezt a kajáktól kezdve a gyorséttermen át a járművekig meglehetne csinálni. Szóval az alapötlet jó, de szerintem kivitelezhetetlen. Mégpedig a játékidő miatt. Teszem azt, ha én polgármester vagyok, és szeretnék gyorsan építkezni, akkor nem gyorsíthatom az időt kedvem szerint, mert egy másik játékos éppen az irodájába pakolja le a szőnyeget, stb. Ez így leírva nagyon hülyén hangzik, de remélem értitek. Szóval erre a problémára nem jut eszembe megoldás. De az ötlet tényleg jó.

  • marcias

    őstag

    válasz Tyrel #3 üzenetére

    Nem, teljesen jól mondod sztem, öröm olvasni, hogy vannak hasonlóan gondolkodók! Kicsit attól féltem, hogy félre fogjátok értelmezni a cikkemet, de eddig úgy tűnik mégsem. :)

  • Tyrel

    őstag

    Érdekes írás, várom a folytatást!

    Bár nem vagyok egy öreg ember a magam 22 évével, de nagyon korán megcsapott a számítógépek kótyagos szele... 6 éves koromban kezdtem egy C64-el, onnan lépkedtem szépen végig a létrát a mostani Core2-ig, így (szerintem) bátran állíthatom, hogy elég jó, átfogó képem van a játékok világáról. Sajnos egyet kell hogy értsek veled, a hardcore játékvilág folyamatosan hanyatlik, sőt meg merném kockáztatni hogy néhány másodrangú kivételtől eltekintve már meg is szűnt.
    Félreértés ne essék, szeretem pl. az említett sztori mesélő, interaktív-film stílusú játékokat, (pl. Mass Effect), de ahogy Te is írtad, ezekben nem tudja az ember kiélni a saját kreativitását. Bár bizonyos tekintetben egyre kevésbé lineárisak a mai játékok, más szemszögből nézve viszont a régiekhez képest egyre lineárisabbak, és ez mind az un. "casual gamer"-eknek köszönhető. Nem velük van bajom, ők is emberek, meg értem én hogy ők tejelnek a legtöbbet, de zavaró, hogy pusztán az anyagiak miatt a hardcore játékosok el vannak felejtve.
    Lehet rám ragasztgatni mindenféle "kocka" jelzőket, de mindenkinek van egy hobbija, és nekem a játékok azok mióta az eszemet tudom, szerintem ettől nem kevesebb egy ember annál mint aki mondjuk reggeltől estig "deszkázik" a parkban, sőt...
    Megszámlálhatatlanul sok játékkal játszottam már, és sajnos egyre inkább igaz, hogy a mai játékipar - ami sajnos már tényleg iparnak nevezhető - egyszerűen nem tud meglepni, semmi újat nem tudnak mutatni, az egyre szebb és szebb grafikától eltekintve.
    Lényeg a lényeg, nagyon sok játék kapcsán felmerült már bennem ez a "szerintem ez így jobb lenne" ötlet, és ebből a sok kis ötletből már komplett, kidolgozott, életképes játékokat "álmodtam meg", de nem vagyok se programozó, se gazdag ember, így mindegyik csak álom marad...

    Szerintem a játékipar nem azért haldoklik, mert kevés a PC-s játékos és még csak nem is a kalózkodás miatt. Szerintem inkább az a baj, hogy a fejlesztőcsapatokat alapvetően 2 fajta ember vezeti: az egyik az, akit már 20 éve is nagy fejlesztőnek tartottunk, mindenki ismerte a nevét, csinált is pár jó játékot de ez már nem az ő világa és némelyikük talán ki is égett. A másik fajta pedig, akikből több van, az a mezei üzletember akinek csak a profit lebeg a szeme előtt, és azt helyezi minden más elé, ráadásul minél gyorsabban szeretne hozzájutni ezért irreális határidőket szab meg a csapatnak, így készülnek ezek a mai bughalmazok.
    Szerintem a játékiparnak nem pénz kell, nem új fejlesztők kellenek, nem hagyományos értelemben vett vérfrissítés (új rabigába hajtott programozók), hanem teljesen új emberek, olyanok akik ennek az iparnak a fogyasztói oldalán állnak, olyanok mint a cikk írója vagy akár én. Bármibe fogadni mernék rá, hogy ezek az egyszerű kis "senkik" az ötleteikkel alapjaiban képesek lennének megrengetni a játékipart, de soha senki nem figyel rájuk...

    Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett... :B

  • marcias

    őstag

    válasz DarkByte #1 üzenetére

    Amit a Simek beköltözéséről írsz, teljesen helytálló, én úgy képzeltem, hogy a Sims4-ben már ilyen városok lennének. :C
    Egyébként egy játékfejlesztő cégnél vegyesen dolgoznak programozók, grafikusok, de újabban hangmérnökök és színészek is (lásd pl. Gary Oldman és Kiefer Sutherland a Call of Duty: World at War-ban). Szóval ne keseredj el, ha nem tudsz rajzolni! Én tudok, de a programozáshoz lövésem sincs. Együtt már akár tudnánk is jutni vmire. :D

  • DarkByte

    addikt

    Mielőtt az internet behálózta a gépemet és sokkal gyakrabban játszottam, nekem és barátomnak is sorban voltak ötletei hogy milyen játékokat lehetne csinálni. Egy C&C stílusú stratégiai játékot elég sokáig tervezgettünk, csak aztán amikor oda jutottunk hogy meg kellene rajzolni valakinek az egységeket és a terepet, akkor elhalt az egész. Sajnos hiába tudok programozni (mégha valószínűleg játék fejlesztésénél jó sokáig szenvednék bizonyos dolgokkal mert nincs benne tapasztalatom) de rajzolni végképp nem tudok. Az ember úgy gondolná hogy az egyszerűbb néhány pixeles elemeket nem lehet akkora munka megrajzolni, pedig hogy azok jól nézzenek ki, le legyenek animálva az összes szükséges módon, elég sok idő kell (valószínűleg ezeket egyébként is vektoros módon rajzolják és utánna mentik le rasztergrafikus fájlokká a játékhoz). És akkor ne is beszéljünk a 3Ds grafikáról. Ahhoz hogy egy egyszerűbb dolgot meg tudjak csinálni hónapokig kellene tanulnom akár csak a Blender működését is és még utánna sem lenne hozzá meg az érzékem hogy igényeset rajzoljak, évekig kellene gyakorolnom.

    A legtöbb közösségi játék projekttel eddig az volt a bajom hogy már elég komplexek ahhoz hogy bárhová is bele merjek nyúlni, új kezdéséhez pedig nem tudni mennyi idő alatt lehetne találni önkénteseket akik jó hobbinak tartanák egy ilyen fejlesztését. Mondjuk egy ehhez hasonló komplexitású játékot felhúzni mint amit felvázolsz jócskán sokáig tartana, de talán lehetne szegmentálni és folyamatában belerakni az újdonságokat. Megint jó kérdés mivel lehetne ezt kiszolgálni ha egy közösségi ingyenes játékról lenne szó. (én kicsit még tovább is gondoltam a dolgot és ha már házak vannak, miért ne lehetne Sims módon beleköltözni, a mások által tervezett és gyártott cikkeket megvenni, stb., teljes Matrix szimuláció :D) Itt a PH!n nem tudom hány embernek lenne kedve egyébként saját játékot fejleszteni.

Új hozzászólás Aktív témák