Új hozzászólás Aktív témák
-
Fryskitt
addikt
Államilag???? Neeeeeeeeeeemmmmennenenemememnnem. Így is elég nagy testvér, nem kell, hogy még jobban az legyen. Pontosabban EZ A MOSTANI semmiképpen ne legyen, mert ma Magyarországon kicsit sincs garancia arra, hogy nem élnek vissza vele. Normális esetben persze lehetne, vicces lenne összekötni a NAV-ot a megrendeléseket figyelő rendszerrel, lehet, hogy onnantól nem lennének milliárdokkal tartozó magánszemélyek.
-
zseko
veterán
válasz
mjani1172 #222 üzenetére
Szerintem nem érted mire akartam utalni. Ha létezne, az adatbázis kezelése alapvetően nem is a te feladatod lenne, hanem (mondjuk) állami szinten lenne feltöltve és karbantartva, a te feladatod meg kimerülne max. annyiban, hogy beírod a vásárló nevét. De valójában még ezt sem kellene megtenned, mert ezt megteszi maga a vásárló rendeléskor, így te még meg sem kapnád a megrendelést, de a rendszer már kiszűrné, hogy hogyan szabad vagy nem szabad neki szállítani. Te meg már csak annyit érzékelnél az egészből, hogy ez a vásárló így kérte a szállítást, az meg úgy, és legjobb esetben meg sem tudnád, hogy valakinél tiltva lett az utánvét. Tök egyszerű megoldani (szerintem), nem hinném hogy bonyolultabb annál, mint pl. ne legyen két azonos nevű felhasználó. Még csak nem is igazán neked kellene megoldani, csak beépíteni az oldalba.
-
mézespálinka
senior tag
válasz
mjani1172 #222 üzenetére
"Miért? A megrendelő adataival a megrendelés pillanatában egy automatikus lekérdezést futtatni, és megnézni zöld pipa vagy piros x jön-e vissza, olyan időigényes a pc-nek?
Én ugyan nem értek hozzá, de eddigi rendeléseim alapján a személyes adatok és a szállítási mód megadása legtöbbször külön oldalon van. Amíg betölt a tovább gomb megnyomása után, simán le tudja kérdezni az adatbázisból amit kell, és már eleve kihagyná azt a szállítást ami tiltott."
Kb 3 sor kód! Keress egy megbízható embert, ha a jogi részét tisztázod akár saját magatoknak is lefejlesztethetitek. Amúgy nem vagyok benne biztos, hogy ha az ászf-be beírod hogy Xdb sikertelen átvétel után az utánvét nem elérhető az adott vásárlónak az bármilyen jogi akadályba ütközne. Az oldal működésében semmit nem fogtok észrevenni (godnolok itt sebesség, teljesítmény, erőforrásigény stb).
-
mjani1172
addikt
Sajnos nincs rá kapacitás. Ennél nagyobb dolgok is megoldhatatlanok
.
Ha valaki tud segítséget weboldal-webshop készítésben, azt szívesen veszem.Sajnos sok a rossz tapasztalat,nekem olyan kellene aki valóban ért hozzá, és később is tudja alakítani javítani és a hozzá kapcsolódó dolgokban is tud segíteni.
-
mézespálinka
senior tag
válasz
janeszgol #220 üzenetére
Egyik sem tiszta, szerintem sem.
De sajnos a magyar kkv-k jó része (ebben a kereskedelmi szegmensben) is a megúszós kategóriába esik, pláne ha garanciát nézünk. És ez nem jó. És megértem azt is, hogy ahol tud - jogilag megendhető módon - próbál "trükközni" mert ő is tudja hogy hátrányban van a nagyokkal szemben, de ez a vásárlót nem fogja érdekelni. Az egész már jó rég el lett szúrva. Látsz ebből kiutat? Mert én nem. Még ha le is vinnék pl. az áfa mértékét itthon (és nem jönne a -sajnos ezt nyugodt szívvel írom le - magyar vállalkozói mentalitás (na most akkor mégtöbbet keresek hiszen kisebbek a ktg-eim )) akkor is hány évnek kellene eltelnie, mire felvennék a fonalat amit a korábbi évek hátránya okozott nekik? Szolgáltatás (itt a garanciára, szállításra gondolok) szinjén is :S És addigra egy alza/emag/mall stb. még tovább fog nőni.Amit írsz, hogy mit szeretnél azzal is úgy vagyok, hogy egy emag vagy alza ( ha nem akarja maga alatt vágni a fát) sokkal jobban tudja kezelni, mert egyszerűen nagyobb. Még egy adott bukó is belefér nekik, mert megteheti hogy elbukik x összeget +1 ötcsillagos értékelésért. Míg a hátrányban lévő és kisebb vállalkozás nem
-
janeszgol
félisten
válasz
mézespálinka #219 üzenetére
Igen így, ebben tökéletesen igazad van. Még az Ipon sem teljesen tiszta, sőt a BestByte-ot is megvádolták már. De én nem akarok ilyet. Én azt akarom, hogy a megvett termékem ha problémás, bármikor visszavihessem. A kiszállításnál vigyázzanak a cuccomra és a garanciás visszaküldés árát állja a cég, hiszen ezért van.
-
mézespálinka
senior tag
válasz
janeszgol #218 üzenetére
Nem így kéne működnie. Teljes mértékben igazat adok neked. Ehhez képest (te is azt állítod hogy nem így kell működnie és én is ) hogy működik? Te hogy látod? Mert szerintem így.
Nem is kell ide kedvezményekkel támogatni a külföldi céget a magyarral szemben, akkora a "méret"beli különbség a kettő között!
Nagyon undorító, hogy a külföldi multik mit meg nem kapnak állami szinten támogatásként. Hidd el, tudnék mesélni hajmeresztő dolgokat. (arról is, hogy hogy csalnak az adózással - amire amúgy szintén kedvezményt kapnak -)
És ez rohadtul nem jó. Ebben is egyet fogunk érteni. Én arra próbálok utalni, hogy attól, hogy ezt megbeszéljük és igazat ad egyikőnk a másiknak, még a fórumtárs cége nem lesz versenyképesebb.
Egyszerűen már az áfa mértéke közti különbség (eu-s országokat nézve) tök elég bármiféle kedvezény nélkül arra, hogy óriási hátrányba kerüljenek a magyar kereskedők.Talán ha valamivel kitűnnek, van esély. PL. gyors szállítás (szállítási díj fejében) érzésem szerint (környezetemet nézve) igen is vonzott vásárlót még, ha drágább is volt a termék! (példa: Edigital - igen tudom, ez sem a kedvenc cég - egy ideig amíg volt itt helyben csomagautomata - a foxpost elődje a nevére már nem emlékszem -az adott éjjel 10kor leadott rendelésem másnap du. 5kor sms értesítés alapján átvettem. Nem hittem el. Elmeséltem a társaságba/munkahelyen és utána mások is onnan rendeltek valamivel DRÁGÁBBAN, és megkapták. És ők is elmesélték másoknak!. ) Vagy PL. a garancia kérdése. Tudnék mutatni levelezést magyar kkv-tól, hogy milyen undorítóan gusztustalan módon próbálták hárítani a garanciát. Persze ez csak 1 cég. De már is vesztettek min. 1 vásárlót.
Sajnos véleményem szerint aki ma Magyarországon ilyen jellegű kereskedésbe fog, annak számolni kell azzal, hogy hátrányból fog indulni! Ehhez mérten kéne az üzleti tervet összeállítani. -
janeszgol
félisten
válasz
mézespálinka #217 üzenetére
EZ nem úgy működik, hogy ha a többiek csalnak, akkor én is csalok, csak hogy versenyben legyek. Mármint bizonyos helyeken valóban így működik, de ne ezt várjuk már el! Én nem akarok olyan boltokat, ahol áfát csalnak, ahol változtatják a cégnevet (szia gari), ahol csalniuk kell miattam, a vevő miatt.
Egyszerűen tökre el van fogadva az, hogy a külföldi kapja a kedvezményeket, a magyar pedig csak szív.
-
janeszgol
félisten
válasz
mézespálinka #201 üzenetére
Akkora baromságokat írsz, hogy csak na. Látszik, hogy nagyon gyerek vagy még. Ez a lázadás rájuk vall!
-
carl18
addikt
Nem csodálkozok semmin se, ez a fekete péntek nálunk csak lehúzás. Én 2 éve nem vettem semmit fekete pénteken mert nem találtam olyan akciót ami élt is volna akkor mikor én akartam megvenni.
Más felől van egy reális készlet söprés ami még olcsóbb is mint a Black Friday, de hát az nincs nagy dobra verve. Januárba karácsony után szoktam ilyesmivel találkozni és még az ember így sokkal jobban is járhat.De a karácsony és a fekete péntek egy remek lehetőség hogy rommá keressék magukat. Itt szimplán azzal van a gond mikor egy egy laikus vevő bemegy a boltba és megbízik a bolt által kiírt árazásba. Még engem is be tudnának csapni ha akarnának, olyan nincs hogy egy ember mindegyik terméknek fújja az árát kívülről.
Ez a felárazás az undorító amivel rengeteg webshop működik, hogy 270,000 Ft helyet 230,000 de a termék eredeti ára 190E. Még így is többe kerül mint amennyiért valójában megy, azért manapság nehéz jó üzletet kötni főleg idehaza.
-
nyisziati
veterán
válasz
mézespálinka #213 üzenetére
Nyiss egyet!
Rákerestem, nincs ilyen. -
mézespálinka
senior tag
válasz
WildBoarTeam #212 üzenetére
Az a baj, amikor még bomba üzlet volt boldog-boldogtalan webshopot nyitott. Aztán jöttek azok a cégek, akik az internetes vásárlást magasabb szintre emelték. Így a korábbi kereskedők egy részének már nem fért bele, hogy fejlesszék a boltot/magukat, mert úgy már nem lett volna akkora bomba üzlet.Lekörözték őket, egy jó részük meg mást hibáztat.(nem, nem az áfa trükközésre gondolok.)
A bar-lista szerű adatbázis szerintem technológiailag pofon egyszerű lenne, jogilag kérdéses a dolog. + ha valaki nagyon ki akar szúrni egy webshoppal, néhány kört még tud trükközni a szűrés után (rokonok címe, kamu telszám amit nem néz, kamu név, friss regelt kamu email, ismerős telefonszáma csomagautomata esetén). Mondjuk így már legalább nehezebb dolga lenne, lehet feladná. Én még akár plusz ktg-et is fizetnék egy olyan üzletnek, ahol mondjuk ilyen funkciót támogatnak, szűrnek és ezáltal pl. mivel nem kell kivinni a felesleges cuccokat, az én általam rendelt termékre tartható a honlapon található határidő....
De ez egyébként egy jó ötlet. Nincs valami fórum, ötletbörze stb az online kereskedők számára? Továbbvihetnék az ügyet.... hátha.
-
WildBoarTeam
senior tag
Ha meg regisztrációhoz kötött a vásárlás, akkor még egyszerűbb. Ha már a kosaramban van egy termék, akkor már le tudja ellenőrizni a rendszer, hogy milyen fizetési módokat enged.
Na de ez természetesen elméleti dolog marad... sajnos...(#207) mézespálinka
Hát igen, sok webshopra nem lenne szükség.
Engem rokonok kértek meg, hogy az italboltjuknak készítsek egy webshopot, én akkor megmondtam, hogy nem vállalom, mert olyan jogi maceráknak kell megfelelni, hogy bárhol elbukhat a dolog. Javasoltam nekik, hogy keressenek egy olyan céget, aki teljeskörűen ellátja ezt a feladatot, így ha gubanc van, akkor lehet náluk reklamálni. -
mézespálinka
senior tag
A hozzászólást még mindig nem tudom hova rakni. Szerintem simán arra gondolt amitől féltem. Félelmetes hogy 2018-ban ez kérdés egy online (is)kereskedő számára:'(
@bwoay: igen, az is félelmetes hogy milyen vásárlók vannakezért is működik a kamu akció
ez legalább annyira, ha nem jobban a vásárlók hibája is.
-
bwoay
nagyúr
válasz
mézespálinka #207 üzenetére
szerintem teljesen jól látod, ebbe az irányba tart a dolog. a vásárlás régen egy élmény volt, emberekkel kellett érintkezni hozzá, be kellett menni egy üzletbe, ahol hatottak a vásárlóra a fények, a zene, az illatok (vagy szagok), és maga az eladó is. egy kis koszos lyukból nehezebb volt eladni, mint egy kellemes környezetű üzletből. most ez zömében virtuálisan történik, és bár az szomorú, hogy egy borzalom weboldalról is vásárolnak az emberek, elmondhatjuk, hogy mindez a vásárlás személytelensége miatt van így, és csak az ár számít. a "jogsértő webáruházak" téma iróniája, hogy a többség már most tudja: mindezek ellenére ugyanúgy ezekről a jogsértő oldalakről akar majd vásárolni a későbbiekben, csak hát kellemetlen és felháborító a tudat, hogy a kamu árakkal őt is megpróbálták palira venni, és kényelmetlen, hogy az árakat sokkal jobban le kell csekkolni, nem elég mindent bemondásra elhinni
-
zseko
veterán
válasz
mjani1172 #206 üzenetére
Miért? A megrendelő adataival a megrendelés pillanatában egy automatikus lekérdezést futtatni, és megnézni zöld pipa vagy piros x jön-e vissza, olyan időigényes a pc-nek?
Én ugyan nem értek hozzá, de eddigi rendeléseim alapján a személyes adatok és a szállítási mód megadása legtöbbször külön oldalon van. Amíg betölt a tovább gomb megnyomása után, simán le tudja kérdezni az adatbázisból amit kell, és már eleve kihagyná azt a szállítást ami tiltott.
-
mézespálinka
senior tag
Az a baj a vásárlót (a többit, aki nem küldet vissza) nem fogja érdekelni, se az, hogy más szemét, se az, hogy mi hogy mennyi. Megnézik hol a legolcsóbb és megveszik
Valljuk be, a webshopok egy része (egy 50%-ot írni túlzó?) amúgy is feleslegesen létezik, kb az összes ugyan azt a nagyker által biztosított adatbázist parsolja.....
Egyre jobban azt látom, hogy ez a verseny+eu gyakorlatilag az összes kisebb üzletet ki fogja nyírni.
Az más kérdés, hogy (szigorúan vásárlói szemszögből nézve) szükség van e rájuk a nagyokon kívül? (Illetve, ha emag jellegű üzletet nézünk, ami kvázi egy felületet(is) ad arra, hogy egy másik - kisebb - üzlet árulhasson, akkor nem kimondva, de szerves együtt "létezés"ről beszélünk)
Beszólni ki fog egy alzának? Ki fog akkora büntetést kiróni neki, hogy megérezze? Ez már olyan vastagon külpolitikai szálakhoz vezetne, hogy ....
Addig pedig marad az, hogy a kkv kihal, a nagyok meg extra profitot tesznek el. (tudom, extra profit tök hülye fogalom. Akkor legyen az, hogy csalnak - adó -.) -
mjani1172
addikt
válasz
WildBoarTeam #204 üzenetére
Nem tudnád átnézni, nekünk pl nagyon (gondolom másnak is ) pörgős, nincs idő.
-
bwoay
nagyúr
válasz
mézespálinka #201 üzenetére
megint csak ismételni tudom magam: nem hibáztatom emiatt a vásárlót, nem is írtam semmi ilyesmit. amiről a vásárló tehet, az az, hogy a megrendelt terméket nem veszi át (mármint amikor ezt nem önhibáján kívül teszi). te magad is hivatkoztál a versenyre, ami sok mindent rákényszerít az emberre. igazodni kell a vásárlási szokásokhoz, aki nem alkalmazkodik, az kihullik, ezt már korábban kiveséztük, de ennek tudható be a kuponozás, akciózás, BF, sokminden. ha elég üzlet csinálja, a vásárlók részéről elvárás lesz. nem a vásárló hibája, hogy a kereskedő fizeti, hanem a konkurencia, a piac "hibája". illetve mégcsak nem is hiba. ami engem illet, ezeket a dolgokat tényként közöltem, nem rovom fel senkinek, de amikor számolunk, akkor a kalkuláció részét képezi, hogy egy ilyen át nem vett csomag sok esetben nem 990 Ft bukó, mint ahogy elsőre gondolná az ember, hanem a kiszállítás tényleges költsége + a visszaút. természetesen van olyan is, aki úgy tud 990-ért kiszállítani, hogy még keres is rajta!
WildBoarTeam:
ez így igaz, nem mentesít, de itt a szabály betartatása üzközik több problémába. úgy hallottam, hogy a shoprenter fórumán ez egy "népszerű", állandóan visszatérő téma. lehet ügyvédi levélben behajtással fenyegetőzni, de ezzel az egésszel foglalkozni többe kerül, mint elengedni és leírni a veszteséget. -
WildBoarTeam
senior tag
Hát már nem emlékszem hol hallottam, de ez ide illik:
"A szabályok nem ismerete, nem mentesít fel azok betartása alól."Ez kb olyan, mint az apróbetűs rész egy szerződésben, attól, hogy nem olvastam el, de aláírtam a lap alját, akkor bizony vonatkozik rám.
Az országos adatbázis nekem is megfogalmazódott a fejemben (kb olyan lenne, mint a bankoknál az adós lista), szerintem lenne elrettentő ereje.
-
válasz
Cobra652 #164 üzenetére
csak én találkoztam 5-6 hasonlóan akciózott alzás black friday ajánlattal az interneten pedig nem is néztem az oldalaikat.. Tuti becsületesek és csak véletlen volt ...
alapból kedvezményt összegben vagy százalékban adunk meg így
- az lehet véletlen adminisztrációs hiba, hogy hamis kedvezményt ad
- az lehet véletlen adminisztrációs hiba, hogy vagy összegnél drágább az akciós termék mint a normál ár ...
De az hogy egy termék 10x-ére drágul vagy 2x-esére miközben az akciózásnál a normál árat nem szokás piszkálni... azért hihetetlen kategória... Tehát az a tippem, hogy bele kellett nyúlniuk a normál árakba, hogy szebb legyen az akció... s e közben volt néhány elgépelés...De ezek alapján egyáltalán nem korrekt az alza.hu-se...
-
nyisziati
veterán
válasz
mjani1172 #199 üzenetére
Tény és való, hogy ez már a határok feszegetése (sőt, átlépése).
De sajnos ez van. Jelenleg én is szabadúszó vagyok, és azt kell mondjam: ha mindent bevallasz, mindent totál szabályosan csinálsz, akkor egyszerűen nem éri meg dolgozni.
Pedig én sem vagyok csaló típus, sose csinálnék olyat, hogy "versenyt futtatom" a webáruházakat, vagy kárt okoznék bárkinek is.De egyszerűen az állami sarc nem befizethető egy kisvállalkozónak. Legalábbis nem 100 %-ban.
Ezek a törvények a nagy cégekre lettek kitalálva, ahol pörög az üzlet, és az egy dolgozóra jutó költség az árbevétel mellett jóval kisebb hányadú, mint egy KKV-nál.
Mindenki más rákényszerül a trükközésre (mégha undorral is).Ez van, a XXI. századi Magyarország még mindig itt tart.
-
mézespálinka
senior tag
válasz
mjani1172 #199 üzenetére
Nem kell elfutni.
Nem én gondolkodom egyszerűen, te olvastad gondolom odáig a hsz-t, a végét pedig nem. Sikerült kiragadni azt az egy mondtatot. Igaz az tényleg provokatív volt. Oldd meg hogy versenyképes maradj. Tudtad hogy létezik az internet mikor belevágtál? Felteszem Igen. Tudtad, hogy mi az hogy webshop? Felteszem Igen. Tudtad, hogy pl. Szlovákiában mások a szabályok mint itt? Felteszem Igen. Tudtad, hogy szlovák cég is szállíthat bármilyen más országba, de EU-ba tuti? Felteszem Igen. Ne akard már a vásárlókra kenni azt, hogy a nagyok elnyomnak...... Ja, gondolom majd jön az, hogy de hát téged megbüntet a g**ci nav (aki tényleg az), míg a szlovák céget az ottani nem. Gondolom a magyar szabályozással tisztában voltál, mikor belevágtál....Ne utána lepődj már meg. Engem sem fog elengedni a rendőr ha 50 helyett 51-el megyek és lefényképez (tudom, nem életszerű mert nem 51nél inkább 61-65nél készül a kép, de példának jó) és téged sem fog a nav, ha azt a 2 kötelező szót kihagyod az ászf-ből...
(és nem, még mindig NEM azt írom, hogy ez így van jól, hanem azt, hogy ez ÍGY működik. És TE (sem én, sem más kisker) NEM fog tudni ez ellen tenni SEMMIT. Ha nem tudsz így kerskedni mert nincs hozzá gyomrod, idegrendszered, vagy veszteséges a buli, ki kell szállni.
@bwoay: De ha nem tetszik, miért kuponozik?
A vásárló hibája, hogy egy kereskedő kuponozik? Ha nem fér bele, hogy nincs csomagolási költség, miért NINCS??? A vásárló hibája, hogy a kereskedő saját maga fizeti? Még az ebay-en is van(sok esetben) csomagolási ktg!!!
Persze tudom, hogy ha valahol van csomagolási díj, máshol nincs, akkor a vásárlók (ha az egyéb ktg-ek azonosak) onnan vásárolnak, ahol nincs. De ez egy ilyen játék. Valamit (vásárlót) valamiért (pl. kuponakció - aminek valóssága hmmm hagyjuk -, csomagolási díj bevállalása stb). Ha valaki nem bírja... majd elbukik.Mondom ezt úgy, hogy rohadtul nem tartom egészséges dolognak a kapitalizmust az internet+eu korában (ha Európát nézzük), mert bár szállítani mindenhova lehet, de kb a székhelytől függ az egyéb költségek 90%-a (kis túlzással), amelyek viszont befolyásolnák az árakat. Szvsz szabályozni ezt már lehetetlen, ez a szörny elszabadult. Ennyi.
Azt is hozzátenném, hogy nem úgy vásárolok, hogy ák. legolcsóbb, hanem a garanciát veszem figyelembe legelőször. Ha valahol normális(abb) a gari de drágább, övé a pénzem. Ha valahol tartják a beígért szállítási határidőt és nekem épp számít a határidő, övék a pénzem, még ha többe is kerül náluk a termék... De a vásárlók 99%a nem ilyen, hanem igen is ák. legolcsóbbat veszi meg. Azt viszont nem érzem, hogy ezért a vásárló lenne a hibás, és azt sem, hogy bármilyen kereskedőnek ma fog leesni, hogy bazzz a legtöbb ember a legolcsóbbat akarja.... -
bwoay
nagyúr
válasz
mézespálinka #193 üzenetére
félreértettél. nem kentem semmit senkire, csak jeleztem, hogy a weboldalakon feltüntetett szállítási költség sok esetben (nagyon sok esetben) egyáltalán nem fedi a kiszállítás teljes költségét. hogy miért? pontosan ugyanazért, amiért kb senki nem számít fel csomagolási költséget, amiért rendszeres akciók vannak, amiért kuponrendszer van, amiért törzsvásárlói rendszer van, stb. verseny, amit pont te hangsúlyoztál. verseny a vásárlók kegyeiért. mivel a téma az volt, hogy az át nem vett rendeléseknél a ki- és visszaszállítás teljes költségét benyeli az adott webáruház, fontosnak tartottam megemlíteni, hogy ez vélhetőleg magasabb összeg, mint amit a weboldalukat nézegetve egy vásárló lát. és ez az utánvétre vonatkozott, hiszen ott a beszedendő/átutalandó összegek kezelése miatt a futárcég nyilván jóval magasabb díjjal dolgozik, tehát maga az ár is egy komoly hátulütője az utánvétnek, nem csak az át nem vett küldemények.
a futárcégek értelemszerűen csomagszám alapján adnak ajánlatot. aki havonta 10'000 csomagot szállíttat velük, az kap egy nagyon jó árat, aki havonta 300-at, az meg egy kevésbé jót. előbbi ezért sokkal alacsonyabb szállítási díjak mellett tudja kiszolgálni a rendelőit, vagy akár ingyen is szállíthat nekik. utóbbi viszont nem akar lemaradni, igyekszik hozzáigazítani az árait a nagyokhoz. verseny, ahogy te mondad. ezért nem működik az, hogy kiszámolja a teljes költséget, mert az ember azonos ár mellett onnan fogja megrendelni, ahonnan a legolcsóbban kihozzák.
éppen ezért zseniális dolog pl a Jófogás háztól házig szolgáltatása, amivel a felhasználókat bevonja egy kvázi flottába. ezáltal a GLS felé nagyon magas havi csomagszámot tud produkálni, a hirdetők pedig egymásnak küldözhetnek futárszolgálattal olyan ár mellett, ami számukra egyéni ügyfélként elérhetetlen lenne,
a Jófogás számára viszont komoly nyereséget hoz.Diopapa:
ez is egy érdekes témakör
az utóbbi 10 évben már borzalmasan elszaporodtak azok a webáruházak, amik lényegében tisztán csak virtuális készlettel rendelkeznek. így nem is kell az árukészletbe invesztálni, felpakolja a nagykel árupalettáját a webáruházába, és ha bejön egy rendelés, akkor lerendeli... ha még tudja. ez egy flottul működő, real-time szinkronizáló rendszerrel abszolút működőképes is lenne, de mint korábban írtam, nem mindenki kereskedő, aki ilyesmivel foglalkozik, ja és alapból sem minden ember precíz. én azt látom, hogy a készlet aktualizálása a sokadik helyre csúszott le a prioritások listáján, és simán belefér, hogy weboldalak tucatjain évek óta nem kapható termékek porosodjanak, vagy mint a te esetedben, egyrészt a XXI-ik szézadban már vállalhatatlanul hosszú kiszállítási idővel próbáljanak megetetni, vagy rosszabb esetben a letelt idő után még ki is derüljön, hogy nem tudják beszerezni a terméket. ismerek olyan cége, ami egy 60-70 négyzetméteres lakásban működik Zuglóban, az interneten viszont gigászi méretűnek tűnnek, irtózatos árukészlettel. kell-e mondanom, hogy a készletük töredéke érhető el náluk raktáron, a többit (98%-ot) vagy 20-30 beszállító bocsátja rendelkezésükre, mármint virtuálisan. ennyi cég készletét pedig egyszerűen képtelenség összehangolni. de vélhetőleg a piac jobban díjazza a mennyiségében lehengerlő felhozatalt (ld BF akciók), mint a minőségi (gyors és pontos) kiszállítást, mert az egyik kapásból megragadja az ember figyelmét, a másik meg csak utólag derül ki -
mjani1172
addikt
válasz
mézespálinka #195 üzenetére
"Trükközz te is az áfával. Miért nem teszed?"
Hihetetlen egyszerűen gondolkodsz.
Én kiszálltam.
-
Diopapa
addikt
válasz
mézespálinka #197 üzenetére
Teljesen jogos amit mondasz, de kicsit speciális volt a helyzet, mert csak FEKETE BB KeyOne volt jó és hát mit mondjak nem találtam tucatjával webshopot, ahol nem feketének mondott black-silver színű volt. Szóval maradt ez.. Azt nem mondom, hogy a töltőkábel hibás, mert arról már nem a webshop tehet, csak szokásos BB minőség...
-
Diopapa
addikt
válasz
mézespálinka #195 üzenetére
Nincs ezzel baj, csak nem utalok előre. Most adott példánál utalva, ajándékot vettem névnapra, jó előre gondolkodva. Baromira csesznek betartani, a maguk által adott határidőket. Ha nem ért volna ide a névnapra, akkor - bármilyen szemétség is - azt mondtam volna, hogy köszi, dugd fel magadnak... Persze tudom, a kereskedők szemében én lettem volna a rohadék.. Másik példa, a napokban történt. Webshopból rendeltünk a barátnőmnek egy Blackberryt.. Oda volt írva konkrétan, hogy ideiglenes készlethiány lehet... Próbáltam őket telefonon elérni, hogy van-e, persze esélytelen... Egy levelet kaptam tőlük, hogy rögzítették a rendelést. Na most akkor rögzítették és majd ki tudja mikor a távoli jövőben lesz telefon vagy mi? 2 nap múlva ott állt a futár a csomaggal... Ez szintén vicces, mert semmiféle formában nem jelezte sem a webshop, sem a futárcég, hogy most szállítanak...
Még jó, hogy volt hirtelen annyi pénz nálam, hogy ki tudtam fizetni...
OFC nyilván ha nem készülök pénzel, mert egy ugye a webshopban ki-tudja-van-e-készleten hozzáállás volt, akkor szintén én vagyok a paraszt, mert a webshop rajtam bukja a futár költséget, hiszen puszira nyilván nem hagyja ott a készüléket.
-
mézespálinka
senior tag
válasz
mjani1172 #192 üzenetére
Most, ha totál bele akarnék állni megkérdezném, hogy mi alapján mondod egy kereskedőre hogy tisztességes? És mi alapján mondod egy vásárlóra, hogy nem? De ennek nem lenne se eleje se vége.
Azt a féle versenyt, hogy ha nem bírod akár idegileg, akár anyagilag, akkor SZÁLLJ KI, NE csináld és ne picsogj. Majd jön helyetted más, aki csinálja. Aztán vagy jobban csinálja, vagy kiesik ő is. Így müködik a modern világ szabad piaca, ez az "új világ", DE ezt nem a tisztességtelen vásárló találta ki!!!!
Trükközz te is az áfával. Miért nem teszed? Más megteszi, előnyhöz jut. Vagy tedd meg te is, vagy ne tedd meg és ha nem bírod a versenyt, szállj ki!
(Egyébiránt ezért is írtam és tartom is hogy a privát véleményem az, hogy az internet elterjedése óta(+EU) a piaci verseny -amit ma annak ismerünk - teljesen elavult, abszolute nem tartom relevánsnak. És igen, égető probléma amit írtál, a bejegyzett székhely, adóval való játszadozás, de a piac önmagától ezt képtelen lesz szabályozni. Vagyis egy módon fogja szabályozni, hogy te elbuksz, más meg nem. Ideálisan, ha kihullana mindenki aki nem trükközik az áfával, kb csak olyan üzlet maradna aki trükközik, akkor azokkal tuti kezdenének valamit és egy idő után -persze idealista büntetések kiszabása után- ő bukna ki és te kezdhetnéd előről. De ez nem fog megtörténni, mindenki nagyon jól tudja. Azt pedig, hogy ezt állami keretek között "szabályozza"/tegyen ellene (lévén a példádban/példámban/példánkban más EU-s országok vállalatait hátráltatnád -még ha jogos büntetésekkel is! de ismerjük a politikát-) SENKI nem fogja bevállalni. És abban is biztos vagyok, hogy ha elkezdené valamelyik kormány, akkor kapná az arcába, hogy de hát #szabadpiac #kapitalizmus #verseny #stb...@diopapa: azért, mert valójában NINCS raktáron. Náluk tuti (max a nagykerben). A készletinformációt egy webshop honlapján hulla felesleges figyelni. Szinte még egyszer sem futottam olyan webshopba, ahol a valós információ szerepelt volna a raktárkészletet illetően... pedig pörgetem a gazdaságot , pénztárcám nem is szereti
-
Diopapa
addikt
-
mézespálinka
senior tag
Ha nem fedi a 990huf, miért 990huf-ba kerül???????
Ne a vásárlóra kend már rá azt, hogy egy kereskedő saját maga bevállal valamilyen bukót bakker
#191: az, hogy a vevő nem olvassa az ászf-et pedig le van írva legyen az ő baja. Ezzel nem a kereskedőnek kell foglalkoznia. Az utolsó bekezdésed adom, egy szavazatot nyernél vele részemről, ha saját címes rendeléseknél nem is, de pl. az egyre jobban terjedő automatás rendeléseknél (ahol csak egy név szerepel a vásárló oldaláról és egy telefonszám) el is kezdhetnék a bevezetését.
@zseko: nekem dpd az 1300 ajrós cuccot simán letette valahol!!! a lépcsőházba, feltölötte a nyomkövetős oldalukra az átvevő nevét, egy fotón/pdf-ben(már nem emlékszem a lényeg, hogy az átvevő saját kézírásával)!!!! Nem tudtam, hogy hol és kinél van a csomag!!!! Tájékoztatást telefonon nem akartak adni, mert szülőkhöz ment volna, ezért hogy ne legyen gebasz a szállítási címnél nem az én nevem szerepelt, hanem a valós átvevőé. Persze ha visszahívtam őket és az átvevő(női név - én férfi vagyok-)nevén mutatkoztam be elmodnták az infót....
. Illetve azt, hogy nem tudják hol és kinél van a csomag és azt sem hogy ki vette át (nem tudta elolvasni az üf-os sem!!) A történethez hozzátartozik, hogy volt egy címmódosítás is, amiről sms-ben kaptam visszaigazolást!!! és a honlapjukon is látható volt , hogy vették az adást. (le volt fotózva/printscreenelve minden). A terméket végül se nem az eredeti cím adott lépcsőházában, se nem a módosítottéban találtuk meg ....
-
mjani1172
addikt
Ma magyarországon a tisztességes magyar! kereskedőt, semmi nem védi.Ki van szolgáltatva mindenkinek, nemcsak a hivataloknak, a lehúzós szabályoknak (pl kockázatelemzés! ) hanem a vásárlóknak is. Nagyon nehéz szűrni, nekem van ebből gondom.
Itt egy páran versenyt emlegetnek. Miféle versenyt?
Ahol az egyiknek minden normális és minden hülye szabályt be kell tartania, míg a külföldi cég aki eleve kedvezőbb adózás és teljesen más elbírálás alá esik, csak azt tartja be ami neki tetszik?
Ugyanaz a helyzet mint közutakon, ha téged lefényképeznek, pillanatok alatt behajtják, szabályt szegtél fizess. Rendben.
Egy szerb vagy román kamionos szerinted mit csinál ha lefényképezik?
Jót röhög. -
bwoay
nagyúr
válasz
WildBoarTeam #187 üzenetére
persze, az ÁSZF-et bizonyos keretek között szabadon szerkesztheted, de amit ott leírsz, azt senki nem olvassa el, és az, hogy ott szerepel bármi is az ilyen esetekről, nem igazán segít abban, hogy te be tudj hajtani 1-2e. Ft-ot úgy, hogy a behajtás költsége ne haladja meg a behajtandó összeget
letilthatod a utánvétről, de szerintem egy perben te húznád a rövidebben, a gyakorlat meg azt mutatja, hogy ezek a vásárlók soha többé nem térnek vissza az oldaladra.
én szívem szerint vezetnék egy adatbázist, és országosan tiltanám le az utánvétről azt, aki ezt bárhol is elsütötte (hiszen ennek a hivatalos módja az elállás, ami ugye adott, viszont akkor a visszaszállítás költsége a vevőé, hát nyilván így megspórolja azt is). nyilván az adatvédelemmel kapcsolatos csudajó törvények ezt nem teszik lehetővé.
-
bwoay
nagyúr
válasz
nyisziati #184 üzenetére
nem tudod kifizettetni, nincs a dolognak jogalapja. ugyan az ASZF-ben elfogadta, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár, de olyan alacsony a tétel, hogy emiatt senki nem fog feljelentést tenni, behajtócégnek nem tudod átadni, stb. hozzátenném, hogy sokszor a felszámolt szállítási költség (mondjuk 990 Ft) nem is fedi a kiszállítási valódi költségét utánvét esetén, tehát az adott üzlet kapásból bevállalja annak egy részét. így a cég nem 990-et bukik, hanem teszem azt 1400-at oda, meg még a visszaszállítás.
és ez pontosan ahhoz a témakörhöz kapcsolódik, ami felvetődött még a diskurzus elején, hogy csak a vevő van kiszolgáltatva a kereskedőnek. hát nem egészen ez a helyzet, mint azt ez a példa is mutatja.
és bár a jelenlevők egyikéről sem feltételezem, hogy ilyesmire vetemedne, de tippet sem akarok adni senkinek, hogyan álljanak bosszút valamilyen valós vagy vélt sérelmen, csak próbáltam érzékeltetni, hogy ilyen költségekkel is kalkulálnia kell minden webáruháznak havi szinten -
zseko
veterán
válasz
WildBoarTeam #187 üzenetére
Én meg például kimondottan nem szeretek előre fizetni, és kifejezetten kerülöm a futárokat ahol lehet, kiemelten a gls-t. Amellett, hogy az egyik legdrágább szállítási mód, legtöbbször még le is szarják a megjegyzés rovatot - természetesen tisztelet a kivételnek, mert akadnak olyanok is. GLS volt az is, amelyik nem volt hajlandó kijönni a faluba, nekem kellett bemenni a városba a csomagomért, és az is, amelyik a szomszédnak adta oda az előre kifizetett 80e-es cuccot, persze anélkül, hogy szólt volna vagy bármi jogosultsága lett volna rá. Mert minek is figyelembe venni azt a szaros megjegyzést.
-
mézespálinka
senior tag
Jó, hogy te írtad le: igen a legerősebb èli túl a VERSENYT. Aki nem bírja, kiesik, ez van. Nem a vásárló találta ezt ki hanem a modern piacgazdaság(kapitalizmus, piaci verseny, blablabla).
Amit írtàl elítélem, sosem csináltam ilyet, ha nem vettem át akkor előre egyeztettem és közös megegyezés alapján nem került átvételre, ez is 1x. És kb mindig előre fizetek mert nem szeretem a kp-t(bár mostanában futároknál terjed a kártyás fizetés). Ha pedig fontos a szállítási idő, egyszerűen telefonálok, hogy tudják e tartani. Ha igen, rendelek, ha nem, nem.
Egy szó, mint száz a piaci verseny(kapitalizmus) nem a vásárlók találmánya. (És egyébként privát véleményem szerint az internet elterjedése óta elavult, nem releváns) -
WildBoarTeam
senior tag
Ez szimpla bunkóság a vásárló részéről. Erre is lehetne az ÁSZF-ben kitalálni valamit, hogy valamilyen "szankciót" alkalmaz ilyen esetben a webáruház (pl. a következő rendelésénél már nem használható az utánvét, ha azzal minden renden lesz, akkor ismét elérhető lesz számára... vagy ilyesmi kicsit jobban megfogalmazva).
Személy szerint jobban szeretem előre kifizetni, mert van, amikor a szomszéd tudja átvenni. -
zseko
veterán
válasz
#46922752 #150 üzenetére
Én nyomtatóba patronnal jártam így. 8600 forint volt, adja a boltos, nézem, fel van bontva. Nem csak a doboz, hanem még a lezárt zacskóból is, az nem is volt benne, csak maga a nyomtató patron.
Mondom a boltosnak:- Ez ki van bontva, adjál már légyszi olyat ami eredeti csomagolt.
- Miért, nem mindegy?
- Hát nem B+!Többet sem vásároltam ott. Aztán később kiderült, hogy többeket is átvert, haveromnál például a javításra leadott pc-jében cserélte ki kisebbre a procit, hdd-t...
-
-
bwoay
nagyúr
válasz
mézespálinka #179 üzenetére
hidd el, ilyet nagyjából mindenki tapasztalt már, aki utánvéttel szállít.
hogy miért nem szüntetik meg a webáruházak az utánvét lehetőségét, azt itt már kifejtettem. viszont ha már megint felmerült ez a téma, akkor megemlíteném azt a jó szokást is, amikor valaki webáruházakat versenyeztet meg azzal, hogy ugyanazt a terméket megrendeli 2-3 különböző helyről, és csak azt veszi át, amelyiket legelőször kiszállítják. jó trükk, nem? három üzletből kettő totál feleslegesen csomagolt, számlázott, szállíttatott, ők benyelik mindennek a költségét, mert "sorry, nem voltatok elég gyorsak". lehet erre azt mondani, hogy hát igen, a legerősebb éli túl a versenyt, de az efféle gyorsaság elég sok tényezőből tevődik össze, ezáltal nem prediktálható. -
mézespálinka
senior tag
Ez nem igaz, hogy nem vesznek róla tudomást. Rohadt egyszerű.
If Akció előtti ár felverésével csökkentett bukó + az akcióval bevonzott vásárlók által nálam hagyott pénz < büntetés akkor megéri.
Ennyire egyszerű. Ha pl. a te parkolásod napidíja 10k huf (nem releváns példa) , de ha lebuksz a büntetés csak 1k huf, megbüntetteted magad, vagy befizeted a napidíjat? -
Louro
őstag
Én 9gag-en láttam kb. egy hónapja és kutattam utána, de sehol se találtam eladót. Pedig mennyire nyugis lenne kicsit kizárni a reklámorgiát. Bár a zajok akkor is meglennének.
Jól eltérítettem a témát részben.
De a lényeg, hogy tök mindegy milyen úton, de eladni, vásárolni kell. Ezt pedig mondvacsinált akciókkal lehet a legjobban. Vegyél annyi és olyan kacatokat is, amikre igazából sose lesz szükséged. 16 utas kenyérpirítót mondjuk.
-
azbest
félisten
Ray Ban Drifters black valsz újonnan is drágább volt
Viszont pólókat olcsón kapni alin [link]Fogyassz, szenvedj
Szerk: lol
Gyerekkoromban én is játszottam polárszűrőkkel, amit a piaci gombelemes kvarc játék kijelzőjéből szedtem ki. Plusz a mostani telefonok közt, az olcsóbbaknál vagy a javított üvegeseknél sokszor rossz irányban van a polarizáció és állítva nem látható vele a kijelző
-
klambi
addikt
neeeeeeee
mondjuk sold out, de ha lenne max 15 dodo-t adnék érte -
WildBoarTeam
senior tag
Húú, végre a végére értem a hozzászólásoknak. Hát volt itt minden a BF-en kívül (szájkarate, occókicikínai cuccok, hidegburkolás, magyarposta, stb.)
Nekem volt már negatív és pozitív tapasztalatom vásárlással (és az utána történő ügyintézés menetéről) is és mindkettőből tanultam. BF-en 3 éve vásároltam utoljára, akkor valóbban olcsóbban, mivel már két hónappal előtte követtem az árakat és lényegesen olcsóbban jutottam hozzá. Azóta "elkurvult" az egész, és elvesztette az igazi szerepét, amire bwoay fórumtárs is utalt.
Én mindig tudatosan vásárolok, mindig több sört veszek, mint amennyit felírok a bevásárló listára.
A vásárló vs kereskedő vitához pedig csak annyit:
Mindkettőből van normális és hülye, ezt az internet "elterjedése" (köszönjük Vágási Ferinek, mert beszállt az internetbe...) még tovább fokozta a szakadékot a két véglet között. -
Louro
őstag
válasz
GeryFlash #170 üzenetére
Már jó pár éve ismerem asszonyt. Ezt csak azért, hogy hiteles a forrás.
Ruházati boltokat se kell ám félteni. Kuponnapok előtt egy héttel asszonyék tartanak egy körutat, hogy felmérjék mi mennyi és majd a kuponnapokon meg nevetnek, ha valamit úgy felhúznak, majd leakcióznak, hogy igazából közel van az egy héttel azelőtti árához.
Bár mondom úgy, hogy a BF-et és CM-et túléltem és nem vettem semmit
GVH-s lennék, szerintem hamar kirúgnának, mert a csókosokat (is) nagyon megbüntetném, ha kihágást találnék. Bújtatott munkavállalók, számlaadás, tájékoztatás, árak feltüntetése (ez talán az egyik legrosszabb) és még lehetne sorolni, hogy mennyi dologba bele tudna a hatóság kötni. Csak ahogy lentebb is linkelték, van, akit 4x jelentettek fel és nem lett belőle semmi.
-
GeryFlash
veterán
Nagyjabol az ossze nagy elektronikai online aruhaz nyakaba lehet varrni vmi gigabrisagot. Erdekes a ruhabltok (H&M, Zara, Deichamnn) full korrekten tolta, az athuzott arak is tenyleg a valos arakat mutattak. Igy is lehet.
-
Degeczi
nagyúr
wow, régi kedvenc!
Igazi, 80-as évekbeli one liner-ek:
"I have come here to chew bubblegum and kick ass... and I'm all out of bubblegum!" -
Louro
őstag
Bár sajnos már ma már erről szól minden. Nagyon eltalálták a filmet.
-
Louro
őstag
Magyar módi. Persze van pár tisztességes bolt, de a többség durva felárazások után leakciózza egy szokásos akciós árra. Hagyjuk már a 1m feletti SSD-t, amit piaci árra "leakcióztak"
Az igazi Black Friday inkább készletkisöprésről szólt és tényleg olyan kedvezményekkel, ami előtte nem volt. Nem 10-20%, hanem 50% feletti kedvezményekkel.
Igazából minden értékesítő és szolgáltató céget nem pénzbírságra büntetnék, hanem előző havi bevétel alapján X% legyen a sarc,hogy fájjon.
De a véletlen elárazásokról nem is beszéltem, meg feltesznek 2 terméket nyomott áron. Másnap a főnök embere megrendeli, teljesítik, majd rákerül a bélyeg, hogy elfogyott :/ De még lehetne sorolni a visszaéléseket.
-
nyisziati
veterán
Így van.
Angolul tudóknak egy kiváló és humoros összefoglaló Amerikából.
-
prolad
addikt
Érdekes volt ez a BF, voltak vicces árak bőven. De azért az nem igaz, hogy csak lehúzás az egész, akartam venni pár dolgot és meg is találtam akciósan (igaz, az "eredeti" ár ott is elég vicces volt, de az akció mértéke bőven kompenzálta). Át kell túrni a kínálatot és lehet jó vételeket találni.
A többi (nem árra vonazkozó) problém a webshopokkal szemben meg egész évben fennáll, cdak ameddig nem kap kellő médiafigyelmet, a GVH se kapkod (nem szeretik a pénzt vagy tudom is én). -
-
nyisziati
veterán
Ez így van. Kínában méginkább. Az Aliexpress topikban is elmondtam ezt, de mindjárt akadt, aki megmagyarázta, miért nem...
Én meg csak végignéztem az elmúlt 4 év vásárlásait, megnéztem a jelenlegi árakat és világosan látszott, hogy folyamatosan emelkedi az ár (nem is kicsit). És ezen még az "akciók" se segítenek, amit egyébként sok portálon elemeztek már, hogy leginkább kamuról van szó, ami meg valódi, azt az orosz scriptek viszik. -
kk75
tag
A Black Friday más országokban valódi leárazásokat jelent, nálunk az esetek túlnyomó többségében a vásárlók félrevezetését jelenti.
De senki ne aggódjon..Magyarországon a Black Friday nem egy napig tart... -
bwoay
nagyúr
válasz
Cobra652 #157 üzenetére
tehát az volt messze a legkorrektebb cég, aki ellen többek között azért rendelt el vizsgálatot a GVH, mert 3.4 millióra áraztak fel egy 264e. Ft-os iRobot porszívót, amit leakcióztak 264-re...
messze. legkorrektebb. hmm....mit gondolsz, lehetséges az, hogy egy komolyan behirdetett "csali"termékre mp-enként többszáz, vagy többezer rendelés érkezik be? csak mert szerintem az, hogy fél perc alatt elfogy valami, nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindössze 3 db volt belőle. és ha mégis, abban sem látok semmi kivetnivalót. és ezt nem is büntetik.
-
myckie2
őstag
-
arelim
tag
fogyassz, herdálj, szenvedj.
-
-
Amerigo57
őstag
válasz
janeszgol #120 üzenetére
Én egy mosógépet szerettem volna vásárolni az MM-ben.
Még jó hogy megnéztem az Árukeresőben az aznapi árát a mosógépnek.....
Más kiskerekben 194-199 ezer Ft volt ,
az MM-ben 287 ezer Ft-ről , le volt értékelve 238 ezer Ft-re BL alkalmából .....
Az MM-ben ismét 271 ezer FT , mig máshol 194 ezer Ft maradt , ma is.
-
#46922752
törölt tag
Nem tudom ide tartozik e, de azért mesélek.
A minap vásároltam az egyik nagy elektronikai üzletben, akik bőszen hirdetik, hogy hülye azért nem vagyok.
Egy mobilt vettem, a márkája most mindegy. 2x vittem vissza, mert mindkettő hibás volt, 3.-ra lazán rám sóztak egy már kibontott, agyon tapicskolt telefont. Ezzel én ismét vissza cammogtam, mondván, hogy én bontatlan új telefont jöttem venni, nem egy használtat. Azt kapok a gsmes boltba is, olcsóbban.Erre se szó se beszéd, vissza adták a pénzem.
Aztán jött a blackfriday, és egy másik üzletben megvettem olcsóbban.
Nem csak blackfriday-kor vannak átcseszések, hanem az év minden napján. Csak elég kevesen mernek szólni sajnos. -
Avicularia
veterán
Ingyenességet képletesen értettem. Sima levél 50 gammig 9 korona, egy ajánlott levél 82 korona 50 grammig belföldön.
Az a 2 korona amit írtak a linkeden, amit megkap a svéd posta az szerintük semmi és nem tudják kivinni ennyiért a leveleket. Igaz ilyen díjak mellett már 2004ben megszünt minden postahivatal, mert túl drága fenttartani őket. -
azbest
félisten
válasz
Avicularia #144 üzenetére
Biztos, hogy nem ingyen kézbesítette. A posta a nemzetközi elszámolásnál a helyi tarifája valamekkora százalékát kapja.
A pénzcentrumos cikkben is megnézték, hogy az egyezmény szerint menniy jár a postának, ez a svédeknél is igaz. Közvetlen linkelést nem engedi, de így google első találtról engedi elolvasni [link]
Persze nem egy nagy összeg, de messze nem ingyenes. Ráadásul a helyiek sem listaáron postáznak minden küldeményt, hanem mindenütt van tömeges feladásos, kedvezményes ár, amihez lehet hasonlítani a kínai tömges küldeményeket is.Látom tényleg úgy van, hogy nem egységes az áfa felszámítás szabály, de ha jól értem, nem változott a svéd törvény, hanem hiányos vagy hibás a szövege és ezért nem egyértelmű. Az eu oldalon linkelt (szerk [link]) országokat részletező dokcsi szerint levelekre nem vontakozik a határuk. A hatóság pedig ezt használja ki mostantól [link]. Kíváncs lennék milyen küldemény az ami nem levél és vonatkozik rá a 20 euro mentesség.
A posta kezelési költségénél egyébként az ő 75 sek-esükhöz képest a magyar 112 sek
Másik érdekesség, hogy a 10 euro alatti adó meg nem fizetés mintha uniós vámjog alapján lenne. Persze, aki nem kéri, annak nem kell megadni. És ha nem kérte, utólag nem kell visszafizetni, hiszen ez mindét irányban így működik. Ha 10 euro alatti túlfizetésem van, azt nem kell visszatéríteni sem. Évekig így tett a magyar postához kapcsolódó vámkezelő csapat is
-
mjani1172
addikt
Örülök neki, hogy milyen normális mederben folyik a diskurzus, nem úgy mint az elején.
Ez is valami.
-
Avicularia
veterán
Április előtt pont úgy volt mint otthon, 22 euró alatt ingyenes ,se áfa se semmi sarc.
A 75 koronás díjtétel azért lett bevezetve, mert szegény Postnord ingyen kellett kézbesítsen napi 120-150K csomagot ami Kínából érkezettt és ez nem biznisz nekik. Meg így a kereskedő el tudja adni 200 koronáért a mobiltokot, amit eddig 50 koronáért rendeltek Kínából az emberek.
Szerintem a 22 euró az nem EU előírás, különben a svédek nem törölték volna el. EU-ból megmaradt az ingyenesség, ahhoz nem mertek nyúlni. Főleg, mivel a nagy eladók mint amazon úgyis a vásárlási ország szerint számítják az áfát, nem ott ahol eladnak. -
azbest
félisten
válasz
#38075904 #134 üzenetére
Ez csak azt jelenti, hogy elvileg megjelenhetne magyar postás szállítás a kínai webshopokban. Aminek a posta részéről annyi haszna lehetne, hogy nem a nemzetközi postai elszámolás szerint kapnának díjat, hanem talán többet. De lényegében az is úgy működne, hogy a kínai szállító konténerrel hozatná ide, és nálunk a magyar posta tenné be postai forgalomba a küldeményt - ahogy ez a holland, svéd, német és a sokféle más szállítási módnál is van jelenleg. Csak ehhez az kellene, hogy a magyar szállítási mód versenyképes legyen...
Eleve, hozzán talán csak a vasutas közvetlen konténer lehetne versenyképes, de még az sem biztos, hogy olcsó ehhez. Amelyik országnak kikötője van, oda sokkal olcsóbban eljut a konténer, hozzánk meg még plusz átpakolással lehet csak ideszállítani, hogy a postához kerüljön.
(#130) Avicularia
nem tudom a svédeknél ez hogy van... én azt hittem, hogy van egységes eu előírás, csak néhány ország még mindig nem csinálta meg a saját törvényét, hogy összhangban legyen. A lengyeleknél van nagy balhé tán mostanság, hogy éveken át senkitől sem szedtek adót. Viszont a helyi nagy aprós oldal bepanaszolta ezt a gyakorlatot (amiért nem tőle, hanem kínából rendelnek adó nélkül) és ekkor jöttek rá, hogy bakker, még nincs szinkronizálva a jogrendszerük az eu-hoz, így mindenkinek kellett volna adót fizetni. Pár nagy hallal példát is statuálnak nagy büntetésekkel, a többiek pedig önbevallás alapon, utólag próbálhatják befizetni az elmaradt adókat. -
bwoay
nagyúr
válasz
janeszgol #106 üzenetére
már pont nem tudtam beleszerkeszteni az előző postomba, de ahhoz kapcsolódva írom, hogy egyetértek, mármint nem a HSZ-em kellene oktatni
, de hogy valami alapvető közgazdaságtani ismeretek nagyon ráférnének az emberek zömére, az biztos. tulajdonképpen azzal is beérném, ha az ÁFA definícióját megértetnék velünk már gyerekkorunkban, mert mindjárt más megvilágításba kerül az árcímkéken szereplő összeg, ha az ember érti, hogy ebből mennyit követel magának az állam. eközben az a szomorú valóság, hogy nem csak a vásárlók túlnyomó többsége, de sok kereskedő sem tudja kiszámolni az ÁFA összegét, mert soha, sehol nem tanulták. annyit tudnak még talán róla, hogy 27%, de hogy az marhára nem a fogyár 27%-a, arról már fogalmuk sincs.
-
Avicularia
veterán
válasz
nyisziati #138 üzenetére
Igazából nem is az áfa durva, mert 1 dollárra 1.25 lesz áfával. A durva az egyszeri csomagonkénti díj ami 7 euró kb. és az olcsó cuccokat sújtja nagyon. Wish-el megegyeztek a svédek, amit onnan rendelsz arra nincs sarc, de egyrészt a legszemetebb market ami létezik, másrészt olyanok az árak, hogy annyiért angolból németből pár nap alatt itt van a cucc, nem kell rá 1-2 hónapot várni.
-
Avicularia
veterán
Ez rendben is van, de sok filléres cuccról van itt inkább szó, van amit nem is lehet kapni errefelé egyáltalán, és 1-2-5 dollárba kerül pld.alin. Most fizetheted a dupláját, háromszorosát.
Én inkább kifizetem most szállítási költségben angol vagy német eladónak, minthogy a svéd államnak adjam, ha már nincs más választásom. -
Degeczi
nagyúr
válasz
Avicularia #133 üzenetére
Nagyobb értékű, és vámosok által keresett (telefon, táblagép) cuccokra szinte minden kínai webshop kínál áfamentes szállítási módot, ahol először ők trükközik be valahogyan az EU-ba, és már innen küldik tovább a saját címedre
-
Avicularia
veterán
válasz
nyisziati #132 üzenetére
Pedig előtte szinte minden átjött áfa fizetés nélkül, egyszer fizetett asszony áfát meg kezelési költséget, mert nem figyelt oda és dhl-el rendelte a cuccot, az meg automatikusan számolja a plusz költségeket.
Azóta maradt a német meg az angol ebay, meg az amazon, de most hogy kilépnek az angolok az unióból az is kiesik -
nyisziati
veterán
válasz
Avicularia #130 üzenetére
Na ja, ez is így van. Bár szerintem ezt nem merik meglépni itthon. Elnézve a külföldi rendelős Facebook csoportokat (kb. 90% nő, akik kozmetikai szereket, ruhákat, bizsut stb. rendelnek, egyszerre akár 25 (!!!) csomagot is), nagyobb felháborodás lenne, mint az internetadó idején.
-
Avicularia
veterán
válasz
nyisziati #126 üzenetére
Ez addig fog működni amíg otthon is eljutnak oda a politikusok mint itt Svédországban, hogy úristen mennyi áfa nincs befizetve a költségvetésbe a kinti rendelések után. Azt hiszem áprilisban vezették be, amikor már napi 150K csomag érkezett Kínából Stockholmba hogy megszűnt a 22 Eurós áfa és vámmmentes keret, első koronától áfát kell fizetni, plusz értéktől függetlenül 75 korona (2360 ft) kezelési költséget kell fizetni unión kívüli vásárlásnál. Akkor 400.000 csomagot küldtek vissza Kínába, mert a megrendelők nem vették át. 1 dolláros árra ki fizet +8.5-et?
-
bwoay
nagyúr
erre szoktam mondani, hogy pusztán a fogyasztói ár alapján egyáltalán nem lehet megállapítani, hogy adott üzlet mennyit keres rajta. sőt, valójában az árrés alapján sem lehet, mivel a költségoldalt kb a tulajdonos látja. amikor ismerősökkel beszélgetve elhangzik, hogy pl az Árkádban egy 250 m²-es üzlethelyiség bérleti díja 8000 EUR, akkor hiába tudják, hogy a bérleti díjat havonta fizeti az ember, ez az info olyan ellentmondást kelt az ember elméjében, hogy muszáj megkérdezniük: évente?
és narhára nem mindegy, hogy valaki ilyen helyen próbál értékesíteni, vagy weben. természetesen egyik sem kényszer, nem erről van szó, csak két szélsőséges példát akartam felhozni. amikor valaki felkiált egy magas ár láttán, hogy "ez rablás!", akkor lehet, hogy teljes mértékben igaza van, azt viszont már nem olyan egyszerű eldönteni, hogy ki a rabló.
-
#38075904
törölt tag
Extreme digital egy minősithetetlen cég.
Tavaly írtam az árúkeresőre kritikát, de érdekes mód nem jelent meg. A napokban pótlom az összes helyre.
Ekkora ...... életben nem láttam. Amikor az ügy a végén vmi főpékhez került csak ennyit mondtott a főpék h hát bocsesz csocsesz mókesz, köszi a dellát.És puszika. Vásárolj nálunk többet ha szopóka nyalóka kell.
Most nézem facebookon sem lehet értékelni őket. Nem véletlen. -
nyisziati
veterán
válasz
arnyekxxx #105 üzenetére
"a betanított hidegburkoló hülyevevőmentes stresznélküli életére?"
Na, manapság ez abszolút nincs így. A '90-es években még oké, de manapság már elképesztő igények lettek az építőiparban. Vannak, akik már lakatos szintű precizitást várnának el (értsd: milliméteren belüli tűrést), miközben az egyre nagyobb lapokban akár 2-3 milliméter is van... /gyártótól függően/ -
nyisziati
veterán
"Én szét sem néztem a boltokban, minek.
Amit csak tudok, azt Kínai webshopból rendelek. Ők is sokat keresnek a termékeken, mégis néha féláron van az itthoni árhoz képest.
Garanciával meg úgy vagyok, ha elromlik akkor a megtakarított árból veszek másikat, de eddig szerencsére nem volt erre példa.
Én már ott tartok, hogy nonfood cuccokat külfőldről szerzem be."Ezzel én is nagyjából így vagyok.
Itthon vásárolni lassan luxus lesz...
Mondjuk a ruházat talán kivétel, de ott meg a variációs lehetőségek akkorák, hogy inkább onnan rendelek.
Ilyen cipőt pl. itthon biztos nem kapsz. -
zümzümm
senior tag
Már bocs, de figyelmetlen vevőkről beszélsz, miközben a kedves ismerősöd kihagyja az ÁSZF-ből az „indoklás nélkül” részt?!?!
Egyébként meg, a figyelmetlen vevőkről meg csak annyit, hogy ezek az ÁSZF-ek olyan rohadt hosszúak, hogy az embernek elmegy a kedve a vásárlástól mire a végére ér, és értelmezi azt a jogi nyelven leírt nehezen emészthető irományt. ÉS komolyan mondom, hogy amikor én is olvasom, akkor mindig valami féle kiskaput keresek, amit elhintettek benne, hogy ha bármi van, akkor az ember ne tudjon fogást találni rajtuk. -
azbest
félisten
már nincs ingyen szállítás 39 euro felett amazon.de-ről, megszűnt idén áprilisban. Múlt karácsony előtt még simán tudtam rendelni 30 valahány euroért kávégépet, idén 15 euro szállítás lenne.
Nem arról van szó, hogy semmit sem szállítanak ide. Hanem vannak olyan termékek, amelyet ide nem szállítanak, mert amazon szolgáltatások szerint másodrendű ország vagyunk. Ez kifejezetten amazon saját termékeire igaz: fire tv, kindle például, amelyekből csak drágábban, vagy csökkentett képességű változatot szállítanak ide.
-
janeszgol
félisten
Na, senki nem vásárolt a Blöff Friday alkalmával?
azbest, én a Coopba és a hozzá hasonló kisebb boltokba soha nem megyek be. Undorítóak.
-
azbest
félisten
A tisztességes boltosok védelmében azért egy dolgot még megjegyeznék. Nálunk sokminden azért drágább, mint például nyugaton, annak ellenére, hogy ott magasabb fizetéseket kapnak a bolti alkalmazottak is, mert sokkal nagyobb a vásárlóerő.
Ahogy már szóba került, a termékek bolti áránál nem csak a bekerülési költséget, hanem az adókat, rezsit és alkalmazottak bérét is ki kell termelni. A legtöbb esetben nem azért drága nálunk minden, mert arany wécé kefére gyűjt a boltos, hanem mert sokkal kisebb a forgalom értéke.
Nálunk a legolcsóbb, legrosszabb minőségű termékekből megy a legnagyobb forgalom. Hiába nagy akár a darabszám, de azokon csak filléreket keres a bolt is. Nyugatabbra sokkal több, jobb minőségű és drágább cuccot is megvesznek az emberek, mert jobban élnek. Úgy mindjárt jobban lehet százalákban kisebb árrést használni, mert nem mindegy, hogy 100 forintos termék 10%-át vagy 500 forintos termék 5%-át tudják árrésként a kiadásokra fordítani.
Idén rengeteget jártam a németeknél munka kapcsán. Egyszerűen elszomorító, hogy milyen drágák és lepusztultak a magyar diszkontok, mint a tesco, coop és cba... drágán gyenge minőséget kapni mindenütt. hétvégén elmentem a város túlfelére egy aldiba, hátha végre találok valami hasonlót, mint kinn az alap. Hát, eg-két dolgot kapni, de persze sokkal kisebb választékban, de legalább van ami közelíti a kinti minőséget. De elektronika terén is szívom a fogam, hogy lemaradtam a saturnos akciókról, mert befejeződött a kinti munkám. Jó volt kinn féláron venni némelyik amazon cuccot, kindle-t és firetv sticket. Ott most is 25 euroért volt chromecast2 és 39-ért firetv 4k stick. Dec 3 után kíváncsi leszek, hogy ide is szállítanak e majd ilyesmit, mert még szállítási díjal is sokszor olcsóbb...vagy épp eddig ide megtagadták a szállítást. Most lép hatályba az, hogy nem lehet diszkriminálni eu-n belül a vásárlók közt adott üzletben.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Fryskitt #111 üzenetére
Valszeg ott vannak másféle adók is, amiket be is tudnak hajtani.
Nálunk pl. magánszemélyek számára a legtöbb településen nincs ingatlanadó, vagy elhanyagolható mértékű. Márpedig ha ez sincs, a fekete jövedelmek pedig persze nem adóznak, valahol érthető, ha magasan akarnak hagyni olyan adókulcsot, ami a legtöbb esetben nem kikerülhető, mindenki fizeti: még a palotákban élő alvilági alakok is a normál bolti vásárlásaikkal (ami persze nem nekik fáj igazán)
De a legszebb a többszörös adózás: a lassan összekuporgatott pénzecskédből veszel egy lakást, vagy akárcsak egy autót - és fizetheted a komoly mértékű "vagyonszerzési illeték"-et... de aztán minden tankolásnál is: ott az üzemanyagra rátelepül először a jövedéki adó - majd a végén az áfa adóztatja meg az adót is... -
NandoXXL
senior tag
-
zseko
veterán
Az egyik cégnél ahol dolgoztam, volt egy nav ellenőrzés, vagy ilyesmi, jöttek volna be, a portás meg nem engedte be őket, mert neki az az előírás, hogy nem sasszézhat csak úgy be a cég területére senki, hanem be kell jelenteni kihez jöttek és ő felszól telefonon és kijönnek a látogatókért, fel kell írja őket mikor jöttek, kihez, mikor mentek, látogatói kitűző, stb, tehát a szokásos ami a portás dolga. Szép is lenne, ha jönne valaki aztán 'ide jöttem!' felkiáltással sétafikálna magában a cég területén ahová akar.
Megvolt a vizsgálat, aztán kifelé jövet megálltak a portásnál, elkérték a lakcímkártyától kezdve a vállalkozói, fegyvertartási, és minden létező papírját amit csak lehet, aztán szarrá büntették mert megállította őket befelé menet. -
Vesa
veterán
Látom, az ítélkezés nagyon jól megy! Ezt jellemzően azok adják elő, akik életükben nem tudtak önállóan semmit sem csinálni, csak melóznak alkalmazottként. Lehet próbálkozni, webáruházat üzemeltetni, saját céget alapítani, annak minden nyűgjével és vagyoni felelősségével, aztán küzdeni a nAV nevezrtű állami behajtó céggel, akiknek a szemében már attól a pillanattól kezdve bűnös vagy, amikor bejegyeztetted a cégedet. Ez magyarország.
Üzletfelemet azért büntették meg -bár ez nem webes példa-, mert a 10db-os CPU tálcára írta rá az árat, nem pedig egyesével minden egyes darabra! Büntetési tétel: 360k. Egy ilyenért...Vicc, de inkább szánalom!
Aztán volt olyan is, ahol egy szerdán hatályba lépett új törvényt mentek ellenőrizni csütörtökön, amiről persze 100-ból 98 cég mág azt sem tudta, hogy létezik. Ez is szándékos pénzlehúzás, csak itt az állam húzza le a vállalkozót. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a revizorok a hírek szerint anyagilag is érdekeltek a büntetések kiszabásában, vagyis belekötnek minden apró baromságba, csak lerabolhassák a vállalkozót. -
bwoay
nagyúr
ok, értem, köszönöm!
gondolom ezek bruttó árak, tehát a kiskereknek kb 17%-os árrés jut (bár százalékban kifejezve már haszonkulcsnak kellene hívnunk), ami műszaki cikknél nem meglepő, de azért lássuk be, nem túl sok.az, hogy a nagykerben dolgozók közel disztribútor áron hozzájuthatnak termékekhez, szerintem tök jó dolog, ez egy jó pont a Basysnek, sajnos nem minden esetben van így. ez egyébként semmilyen negatív hatással nincs a piacra (hacsak nem állnak neki az alkalmazottak ezzel bizniszelni.)
a nagykerekről amúgy eszembe jutott az a tevékenység, amit én márka(le)építésnek hívok. ez nagyjából annyit tesz, hogy ugye egy márka lokális/regionális képviseletét ellátni egy totál bizalmi dolog, hogy a példádnál maradjuk; a Pioneer magyarországi megítélése nagyban múlik azon, hogy a Basys mit csinál. disztribútornak lenni magyarán felelősséggel és kötelezettségekkel jár. ezzel szemben dívik egy olyan gyakorlat, amikor a nagyker a disztribútor árat úgy kezeli, mint valami nagyon kedvezményes beszerzési árat, amiért cserébe nem is kell tennie semmit. nem is tesz, nem foglalkozik a promócióval, azon kívül, hogy a piaci ár alatt 30%-kal áraz, így viszonteladókat nem is tud kiszolgálni, illetve kb ugyanazt az árat tudná nekik kiajánlani, mint amennyiért a fogyasztók is be tudják szerezni. ezt egyszer el is lehet lőni, utána nem nagyon van az a hülye partner, aki fogyasztói áron szerzi be a készletét. a vásárlók felé az jön le, hogy milyen kurva jók az árak ennél a cégnél - hát persze, mert ő nagyon kedvező áron szerzi be (persze cserébe neki kellene áldoznia a promócióra, szponzorációra, stb) ha pedig valamelyik kisker vásárolt tőle, és piaci áron próbálja értékesíteni a készletet, akkor az mindjárt telhetetlen kapzsi lehúzós kereskedőnek tűnik a vásárló szemében. Magyarország nagyon kis piac, egyes kisebb, de szegmensükön belül komoly márkák sokszor egyáltalán nem követik figyelemmel, hogy a képviseletüket ellátó cég valójában mit művel, sokszor nincsenek szigorú szerződések, nincs árkontroll sem . Nem is gondolnátok, hány olyan márka van, ami seftelgető egyéni vállalkozók kezében van, akik a "hivatalos márkaoldalon" is csak egy telefonszámot adnak meg, és autópályák pihenőiben a csomagtartóból terítenek.
-
llax
senior tag
Amikor elkezdtem olvasni a cikket, először kicsit reménykedtem, hogy végre jól odacsapnak... De mégsem
Ha online vásárolok (lakóhelyem miatt szükséges is), alap, hogy egy addig ki nem próbált cégnél ránézek a "játékszabályokra": Ez nem a teljes ászf. átnyálazását jelenti, de szeretném tudni, milyen áron, milyen határidőkkel és kivel (van kevésbé kedvelt futárcég - ez is hatással van a boltválasztásra) küldik a csomagot. Milyen jellegű cég van mögötte, van-e telefonos elérhetőségük, stb. Ha ezeket nem tudom kideríteni néhány kattintással fél perc alatt, akkor nézem a következő eladót...
Még így is belefutok problémákba, főleg határidőkkel kapcsolatban, egyre gyakrabban.
Mint ha elmúlóban lenne az a korszak, amikor egyik nap rendelek, másik nap csörög a futár, hogy hozna valamit.
Idén nyáron 3x futottam bele olyanba, amikor szabadságolások miatt nem tudtak a honlapon ígért időben szállítani, csak sok nappal később. Sehol nem tettek erre utalást, csak a rendelés elküldése (1-2 nap alatt szállítható cuccra) után néhány nappal megpróbált sikertelen kapcsolatfelvétel (előbb e-mail, további 1-2 nap telefon), majd további néhány nappal későbbi válaszlevélből derült ki. Arra sem volt esélyem, hogy a rendelést visszavonjam... Ez akkor különösen "jó", amikor a boltválasztás szempontja elsősorban az ígért gyorsaság és nem a legalacsonyabb ár.
Ezen túl idén 2x, tavaly 1x már olyan is megtörtént, amikor nem pontosan a megrendelt terméket kaptam. Eddig még csak nagyobb csomag kisebb értékű tételeit jelentette, de a bizalomnak nem tesz jót... (nem is reklamáltam, a hercehurca még nekem is többe került volna - bár itt már a cégnek kellene mindent állni)TizenX év teljes elégedettség után az utóbbi néhány évben mint ha kezdene valami elromlani...
-
Fryskitt
addikt
válasz
mjani1172 #88 üzenetére
Ha már aktuálpolitika, akkor a kereskedőknek is (meg mindenkinek) ki kellene mennie tüntetni a k magas ÁFA miatt, hiszen az nagyjából csak a "kisember" büntetése, aki nem tudja elcsalni, az államnak meg jó, mert nem kell erőlködnie az adó beszedésén, hiszen az úgyis mindenben benne van. Persze még ez sem igaz, mert hányszor olvastuk már, hogyan utaztatják a semmit alacsonyabb VÁM tarifájú országokba, szóval a végén az állam is bukik, nem is keveset, de persze az meg nem számít, mert emiatt jól megvágja a szociális kiadásokat, aztán így leszünk vadkapitalizmus országa, ahol csak a gengszterek élnek túl, a többi megdöglik vagy elmegy. Ilyen egyszerű ez.
Nézd me gAmerikát, néhány szövetségi államban 10% az ÁFA, nem haltak éhen és trükközni sem nagyon érdemes, befizetik az adót és mindenki boldog (kissé leegyszerűsítve, de mégis). -
-
C64
őstag
Haha, alza kimaradt a cikkből. Ja, hogy az ő fizetett sz@rjaikkal van tele az oldal. Így már minden világos.
-
#00137984
törölt tag
Nekem a BF átment a teljesen érdektelen "szinte ingyen van" reklámozásba, amire egyre kevesebb példát találok. Egymásra igérgetnek a nagy árengedmények %-val az árúházak, miközben az elégedetlenkedő és türelmesebb vevők a vásárlásokat inkább a jővő év elejére halasztják. A megmaradt és kifútó készletek, amiket a karácsonyi akciókban sem sikerült eladni, pedig az ünnepek előtt az emberek kezét mintha égetné a pénz. Viszont a "Good Deal" reményében mindig megnézem a BF ajánlatokat. Semmi olyan, amit eddig évközben vagy jővőre ne tudnák már olcsóbban megvenni. Pedig most is van igény pár cuccosra...
DAP zenelejátszó és minőségi okosórát szivesen vennék. Némelyik terméket itthon nem is lehet megvenni vagy drágábban. Ilyenkor megértem azokat akik szivesen vásárolnak kintről. Nekem a fővárosba kell felutaznom, ha nem szeretnék nagyon magas felárat kifizetni a Fehérvári üzleteknek. Még az utazás költségével is megéri igy vásárolgatnom.
-
Gargouille
őstag
Sajnos tisztában vagyok azzal amit írsz, nem is vitatom. Nem könnyű a kereskedelem, öldöklő a harc. Annak idején (2000-es évek) 7 évet töltöttem hardver nagykerben a pult túloldalán.
Ezzel együtt mondom, hogy mindig van más út, hozzáadott érték stb. amivel a vevőt tudod magad felé motiválni. Nem fogok tippeket adni, de érdemes beszélgetni emberekkel és felmérni, hogy mire harapnak (az áron kívül). Nyilván e mellé kell egy elfogadható ár is, de korántsem csak azon áll vagy bukik minden.
És igazad van, tényleg jó, hogy beszélgetünk róla.
-
janeszgol
félisten
Nem szeretném elvenni a téma komolyságát, hiszen még így sem világos többeknek a szitu, de ezt a hozzászólást bevinném az iskolákba és oktatnék belőle. Leendő vevők és leendő eladók részéről is fontos lenne. És akkor talán nem tartanánk ott, hogy IAP, hogy egyre drágább minden (ez a válasz a kínai filléres termékekre), hogy kapkodósak, felkészületlenek a boltosok stb. Mindkét félnék változna a hozzáállás, nem érné meg hülyét csinálni a másikból.
arnyekxxx, te burkoltatnál olyannal, aki csak azért lesz hidegburkoló, mert más szakma nem megy neki?
-
bwoay
nagyúr
válasz
Gargouille #101 üzenetére
Amit az innovációról írtál, az szerintem abszolút helytálló, annyival egészíteném ki, hogy nemigen tudsz úgy innoválni, hogy totálisan szembemégy a piac igényeivel. Magyarországon az utánvét messze a legkedveltebb fizetési mód, miközben ez a legköltségesebb és a legkockázatosabb is (a kereskedő oldaláról). bankkártyás fizetés vagy előre utalás, esetleg paypal mellett csökkenne a kiszállítás költsége, de ez emberek bizalmatlanok - ne kérdezt, hogy miért, a többség ilyen. az utánvét opciójának teljes megszüntetése szerintem komoly visszaesést jelentene, de tény, hogy ha problémát jelentenek az át nem vett küldemények, akkor ötletelni kell, törekedni valamilyen megoldásra, de az is lehetne egy megoldás, ha ezt törvény szabályozná! Az általad említett fűfolttal meg az a baj, hogy az jelenleg az ár, ami mindent képes felülírni - "tudatos" vásárlás. Ha a te weboldalad esztétikusabb, inormatívabb, és könnyebben kezelhető, mint a többieké, de te vagy a drágább - máshol veszi meg. Ha a te üzletedben ki van állítva a termék, kipróbálható, és te készségesen tartasz róla akár bemutatót is, mert képzed magad és megvan hozzá a termékismereted, de nálad drágább - máshol veszi meg. A termékben sokkal kevésbé látja az átlagos vásárló a szolgáltatást, mint a szolgáltatásban a terméket - remélem, ez érthető így. Ha kérsz 3 dl narancslevet egy bárban, akkor nem háborogsz, hogy 300 Ft, miközen litere is annyi, hanem kifizeted, és esetleg hagysz 100 Ft jattot, mert szolgáltatásként tekintesz rá.
Ha bemész egy műszaki üzletbe,mert TV-t szeretnél, akkor hiába beszélgethetsz a (szakértő) eladóval egy órán keresztül, és kapcsolgathatod ki-be az összes készüléket, kipróbálva mindenféle forrással akár 2 órán át, a végén gond nélkül nekiállsz alkudozni, pedig már inkább magasabb összeget kellene fizetned az igénybevett munkáért. És a kasszánál még a 10 Ft visszajárót is zsebrevágod. Persze nem te, hanem az átlagos vevő. Mert ez egy termék, amit megvettek olcsón, és most neked drágábban akarják eladni, ez nem igazságos.
Nem mindenki kereskedő, aki a kereskedelemben tevékenykedik. Sajnos érthető módon egyre kevésbé tekintenek így rá, de kereskedni egy szakma, egy hivatás, és ez messze nem egyenlő azzal, hogy valaki vesz valamit, és eladja drágábban, mert attól még lehet, hogy az illető pusztán csak egy seftelő faszkalap. Minden szakmáról el lehet mondani, hogy nem kötelező csinálni, minek megy tanárnak egy ember, ha szar a fizetés, miért dolgozik egészségügyben, ha annyira rosszak az állapotok, stb. Nem látok kivetnivalót abban, ha valaki szóvá teszi a rendkívül egyenlőtlen körülményeket, sőt, szerintem kimondottan jó, ha így elbeszélgetünk róla, megütköztetjük a véleményeket, és talán mindenki számára egy kicsit más megvilágításba kerülnek a dolgok. Mondjuk azt még hozzátenném, hogy minden egyes kereskedő egyben vásárló is, fordítva ez korántsem igaz, szóval amikor empatizálunk, akkor egy vásárló helyzetébe bárki bele tudja képzelni magát, és mindenkinek van jópár kellemes és kellemetlen élménye, amit vásárlóként élt meg. -
sepsi0
őstag
Nem az árrésről beszéltem.
Például ha egy terméknek 160000ft volt a piaci ára, azt a nagyker kb 100eft-ért szerezte be, a kereskedőnek 130-140eft-ért adta.
Mi dolgozóként 105eft-ért meg tudtuk venni.Amúgy amit leírtál abban teljesen igazad van.
Én pl tvt, háztartási gépet mindig az Euronics-től veszek. Általában jó áron adják és a legtöbb márkának a hivatalos forgalmazói.
Nem vertek még át sosem, nem áfázgatnak, így támogatom őket és náluk hagyom a pénzem.
De az eladóiktól hányingerem van.
Ha tehetnék, mindenkit átbasznának a nagyobb jutalék miatt.
Pl bírom mikor mosogatógépnél kiíeják az éves fogyasztást literben.
Kinéztem egy Bosch gépet. Az egyel újjabb 50eft-al drágább volt.
Eladó egyből azt ajánlotta, mert kevesebbet fogyaszt, mennyire megéri az évi 5000 liter spórolás. Holott én a konkrét gépet kértem.
Megkérdeztem tőle, hogy mennyi egy köbméter víz? Mennyi időn belül hozza be az árkülönbséget, 10 év? Addig garantálja, hogy működni fog?
Sok embert bepaliznak.
Vegyé 4K tvt, mert így meg úgy, csak milyen tartalmat nézel rajta?(#95) mjani1172
Csak, hogy megnyugodj, ilyenkor jön a gonosz és hülye vásárló és használja a keresőt. [link]
Hagyjuk, neked van igazad. Sok vásárlót kívánok neked! -
bwoay
nagyúr
én ezzel nem értek egyet. igenis legyenek komoly leárazások BF alkalmával. ez a nap arról szól. 10-20% manapság ingerküszöb alatti. a Black Friday ár az nekem legalább 35% kedvezmény. ugyanis (mint ahogy írtam korábban, érdemes utánaolvasni) ez a nap eredendően arra szolgált, hogy az amerikai üzletek ilyenkor szórták ki az outlet készletüket. azokat a termékeket, amik már régóta ott porosodtak, és az adott üzlet már nagyon meg akart szabadulni tőlük, akár veszteség árán is. bemutató darabok, csomagolássérült termékek, régóta bentragadt készlet, vagy olyan áru, aminek a kedvező beszerzési ára lehetővé tett nagyobb kedvezményt. a készletkisöprés tőkét szabadít fel, amiből lehet majd a karácsonyi készletet pótolni, vagy a tavaszi beérkezéseket finanszírozni. a működési elv pont az, hogy a vásárló számára ellenállhatatlan árat kell adni, a felfokozott vásárlási kedv pedig beindítja a karácsonyi rohamot, az akció alkalmával pedig más termékek is bekerülnek a kosárba, nem csak akciós darabok.
ha minden áruház fogna 20-30 terméket, aminek tényleg leveri az árát akár 40-50%-kal, akkor persze most már azon hőbörögnének az emberek, hogy miért nem volt minden is akciós, hiszen korábban már ahhoz szoktatták őket, hogy ilyenkor legalább 1 millió termék árát kell lecsapni durván, na ezt tényleg kb csak kamuárakkal lehet kivitelezni veszteség nélkül. biztos vagyok benne, hogy az árösszehasonlító oldalak ilyenkor évről évre nagyobb forgalommal néznek szembe, mert egyre kevesebben hiszik el első blikkre, hogy az akciós ár valóban kedvező. de jó lenne látni egy olyan kimutatást is, hogy hányan dőltek be a felárazásoknak, és vásároltak normál áron termékeket abban a hitben, hogy kifogtak egy különösen jó vételt.
-
Gargouille
őstag
Igen jó a példád, valóban ez egy rizikó. Pontosan erre gondoltam, hogy ha te nem akarod vállalni ezt a rizikót, akkor nem vállalsz ilyen "ingyenes" kiszállítást, vagy csak előre fizetést engedsz stb. Vagyis olyan rendszert alakítasz ki az értékesítésre amiben elkerülöd a számodra nem vállalható kockázatokat. Magyarán keresel más utat az értékesítésre (innováció), nem pedig azt csinálod mint a többi.
Én egyáltalán nem tudom elfogadni ezt a rinyálást, hogy "h*lye vevő", meg hatóságok. Ki kényszerít rá, hogy kereskedj? Igen a vevő ostoba. Igen a hatóság egy szemétláda aki csak fejőstehénnek néz. Igen, a konkurencia áfát csal. Ez a piac, nem kötelező beszállnod, de ha beszállsz akkor ne sírj, hanem csináld jobban/máshogy mint a többiek.
A kereskedőnek ha van egy kis agya akkor a maga javára fordítja a vevő birkaságát. Mert az elégedetlen birka béget, az elégedett meg ha talál egy jó fűfoltot, akkor oda fog járni legközelebb is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest