Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
A karosanyagkibocsatas sokmindentol fugg, de leginkabb az egesi tulajdonsagokon. Az meg fuggetlen a mechanikai vesztesegektol. ellenben adott terfogat levegojehez a lambda=1 alapotban a hengerszamtol fuggetlenul tartozikegy adott tuzeloanyagmennyiseg, amit el kell egetni. Azonos terfogat, azonos levegomennyiseg, azonos tuzeloanyag amit az egesterbe juttatunk, azonos karosanyagkibocsatas, ha az ege minden parametere megegyezik. Az meg meg tud egyezni, hisz nem a hegnerszamtol fugg.
KERS. nem akku, hanem valami lendkerekfele lesz a megoldas. A szabalyzatban szigoruan negy kereku, es ket hajtott kereku autopkkal lehet reszt venni F1-es futamon, elso kerekekben agymotor emiatt bukta. Plusz versenysportban jelenleg meg hatranya a megnovekedett rugozatlan tomeg, a megnovekedett forgo tomeg, amit fekezeskor le kell lassitani, gyorsitaskor meg fel kell gyorsitani. Roszabb lesz a reakcio.
-
borsi
tag
A nagyobb hengerszám szerintem növeli a károsanyag kibocsájtást-fogyasztást azonos hengerűrtartalom esetén is. Sokkal több alkatrészt kell mozgatni, sokkal nagyobbak a mechanikai veszteségek, és ez igen jelentős mértékű. De ez autóverse
ny
Amúgy az is érdekes lenne, ha kapnának 300lity benyát minden futamra, aztán csináljanak amit akarnak. Ha jó tudom a DTM ilyen, vagy legalábbis ilyen volt. V8-as Audik a 2200ccm-es M3-asok ellen(80-as évek vége)
A KERS-el kapcsolatban nekem a következő volt az elképzelésem:
Egy közös pont lenne, ami szerintem a legfontosabb, az akku. Mindenki fejleszthetné ha akarná, viszont kötelezően hozzáférhetővé kéne tenni mindenkinek, azaz ha valaki szeretne vásárolni, el kell adni neki! Az áron biztos sokat vitatkoznának, de szerintem így tök jól fejlődhetnének az akksik, és senki nem kerülhetne túl nagy előnybe...
Innentől fogva mindenki csináljon amit akar. Én kvázi arra vártam, hogy engedélyeznek első kerékagy motorokat. Ezek simán lehetnének 50-100LE teljesítményűek. Ha valaki a mai mezőnyben nem tud előzni, simán ellőhetné az 5kör alatt összegyűjtött energiáját egy kanyarkijáratnál. Sokkal előbb és nagyobb intenzitással gyorsíthatna ki! A másik meg vagy csak nézné bután, vagy ő is megnyomná a turbo boost-otPersze ha üres az akksi...
-
#06658560
törölt tag
Az sem feltétlen működik úgy a közúton, V.ö. 1,2-es három hengeres, 1,6os négyhengeres, 1,8-as négyes, 2,0-s, 2,2-es négyes, stb. A hengerszám önmagában nem adja meg a károsanyagkibocsátás mrétékét, közúton sem, öszevetni is csak az azonos családba tartozó motorokat lehet e téren. Utcán ezt bonyolítja, hogy milyen réteges keverékképzést valósítottak meg a motornál, ilyen feltöltésel párosítva, mekkora a sűrítés, inkább pörgős motor, vagy nyugodtdabb- milyen lesz az égés, mennyi idő van rá- stb. tudok ajánlani e témával foglalkozó magyar nyelvű könyveket, ha érdekel.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
#06658560 #85 üzenetére
Az írás másdik fele mind újdonság volt,köszönöm. Az urban legend kifejezetten tetszett
De azért összekötném a hengerszámot a károsanyag kibocsátással. Igaz,elrontottam. Hétköznapi dolgokban gondolkodtam. Például 4hengeres motor ->2000 kcm -> 500/henger. Viszont 6hengeres motor -> 4000kcm -> ~667/henger... Meg ilyen józanparaszti számítások
De F1-ben ez tényleg komplikáltabban működik,elnézést
-
#06658560
törölt tag
KERS- kinetikus energia táriolása, az első lépés a hibrid felé. És nem átállás, hanem a motor melllé plusz erőforrás. F1-ben nem is lenne értelme a tlejes átállásnak, mert nicns önindító a gépeken, kívülről lehet beindítani a motorokat. Boxutcában is jelentős időveszteség lenne, bukott irány.
A komolyan foglalkozol vele mit jelent? És mióta?
A hibrid járművek általában betűjelileg is mást kapnak, illetve 94 körül még így votl, azóta inkább a bemutatott új autó kap egy jelölést, majd utána annak mutációi A-B-C sorrendben. -
#06658560
törölt tag
Tévedésben élsz: a károsanyag kibocsátás nem a hengerszám függvénye. Sokkal inkább a lökettérfogaté. Mert ha van két litered, és azt szétosztod égy, vagy hat hengerre, nem lesz érdemi különbség a károsanyagkibocsátás között. CSak a hat henger finomabban jár, és esetlegesen érzékenyebb lesz a gázadásra.
De hogy modnjak egy szentségtörést neked: 1988-ig votl lehetőség turbós motorokat használni. Akkor a Hondának egy 1,5l-s volt, amivel 16-ból 15 futamot nyert a Senna Prost páros, egyedül monzában nyert Berger Ferrarival, a Commendatore halála utáni első futamon. Akkor a csapat 199 pontiot szerzett asszem, mégpedig úgy, hogy kilenc, hat, stb. volt a pontszámítás menete. És csak hat kapott pontot.De korábban ha jól rémlik a BMW-nek vltak használt utcai öntöttvas blokkokból épített F-1 turbós motorjai, asszem V4-esek. Állítólag az öntvényeket kinn rohasztották a szabad ég alatt, és néha le is vizelték a mérnökök. Utóbbi szerintem csak urban legend, de a méret az eléggé valós. És ez a motor is akkoriban világverő volt.
-
hoffman_
nagyúr
Igen,ez hozna egy kis pikáns ízt a szezonba. Mármint a saját fejlesztés. Csak szerintem eléggé nagy lenne a differencia 1-1 csapat között...
A hibrod motor még nálam is belefér, az egy barátságos komprumisszum. De ezen a V4-en jót derültem. Röhej
Nézzük meg honnan kezdtük és hol tartunk... Nem értem mi az előnye ennek a sok minimalizálásnak. Jó persze, egy V10-es motor azért biztos több vackot okád ki magából. De akkor is,szerintem ezt nem V4-el kell megoldani. Lassan egy Matizban nagyobb motor lesz
-
#06658560
törölt tag
Egyébként jövő évtől lesz valamiféle kinetikus energiát tároló vacak, ami korlátozott neergiát tárolhat. És újratölthető lesz.
Az elektormos hajtás meg a közeljövőben még nem lesz esélyes, a távolabbiban viszont az fog elterjedni. Sőt, lehet, ha a fejlődés úgy alakul, akkor tüzelőanyagcellás módon.
-
85marky
csendes tag
Pedig muszáj lesz egy idő után, mint írták is felettem nemrég, kötelező lesz
Sőt, a motorokat is megváltoztatják, most nem tudom, V4, vagy V6 lesz az előírt.
Bár erről az a véleményem, hogy sokkal jobb lenne, ha kevésbé szabványosítanák az autókat. Mennyivel jobb lenne, ha mindenki egyedi fejlesztésű autókat, és motorokat csinálna? Legutóbb 1995-ben volt ilyen
-
#06658560
törölt tag
Multkor neztem meg a szakado esos adelaidi futamot, valami nyolc reszben votl fenn asszem. Igaz csak kb 15 kor, elo kommenttel.
De ha van szerencsed, akkor nagyon elvezetes votl egy Senna-Alesi lekorozes, McLaren vs. Tyrell leosztasban Imolaban, vagy ot koron keresztul szaguldoztak korbe-korbe a sracok, mire Senna el tudott menni...
-
hoffman_
nagyúr
Teljesen igazad van. Én sem azt mondtam,hogy ezzel színesítsük a sorozatot
Ezen a bio-dolgon még nem gondolkodtam,legalábbis F1-ben tuti nem,viszont most h így mondod,tetszik
A tapasztalatok alapján működne. Ha nem is 100%-ban ezt a teljesítményt adná vissza,nagyrészt nem lenne különbség. Sőt,szerintem ugyanezt a teljesítményt,ha nem jobbat,is ki tudnának hozni a mérnökök.
Csakhát. Ez kinek lenne az érdeke? Mivel a kedves olaj-kitermelő és értékesítő cégek/nemzetek tuti nem játszanának így. Nameg magától az F1-től is irdatlan összegeket emésztene fel az átállás... -
85marky
csendes tag
Szerintem egész más kéne, hogy izgalmassá tegyék a sportot. Támogatom pl. az új üzemanyag (bio), új motor, környezetbarát gumi fejlesztést. Újabb versengés indulna, amit az autógyártók is jónéven vennének. Elég fura, hogy az F1 világ életében az autógyártók "testzüzeme" volt, most pedig fordítva van.
-
#06658560
törölt tag
ajanlom a tecsot, nezegess 94 elotti futamokat. Csak par gyongyszerm akkoribol: 93 donington, 92 Spa, aztan vmikor 90-92 kozott volt egy futam, ahol capelli egy Judd volanjanal votl masodik, amikor negy korrel a vege elott kellett kereket cserelnie. Es ugy lett negyedik, egy oylan jarmuvel, aminek soha sehol nem votl eselye semmire. De jo es ilyen szempontbol erdekes futamok voltak meg 92 Hockenheim, talan szinten 92 Adelaide, bar ott az idojaras is beleszolt eleg csunyan.De telitankos futam volt 86-87 Hungaroring, 92 Hungaroring, gyakorlatilag majd midnegyik Monaco, 90-93Brazilia, stb. Ezek csak a hirtelen eszembe juto futamok, majd midnegyik egy pilota miatt jott elo, de masoknak is voltak igen kimagaslo futamaik, akkoriban. Es nem azert votl izgalmas egy futam, mert fel masodpercre vonatoztak egymas mogott, hanem mert kiserleteztek az elozessel, kineztek, megprobaltak kesobb fekezni, a masik visszafekezett, akar kanyarokat mentek egymas mellett neha ketszaz felett, stb. Lasd 93 Silverstone.
-
85marky
csendes tag
válasz
#06658560 #66 üzenetére
Ja, bocs, mostmár értem
Tankolás... Hát nem tudom, mennyire lenne élvezetes teli tankos futamokat nézni. Az első (és egyben utolsó
) RTL Klub által közvetített GP Masters futam jut róla eszembe. A futam fele, vagy inkább 3/4-es elég unalmas volt, viszont a végjátékban Mansell és Patrese jót csatáztak
-
85marky
csendes tag
Nem mondtam, hogy kevesebb lesz a verseny, csak azt, hogy kevesebb lesz Európában
Való igaz, hogy 2010-től már 20 versenyt akarnak, de ebbe már az új pályák lesznek nagyobb részben. Addigra már kész lesz a dubai (valószínűleg utcai) pálya, az abu dhabi-i is, és talán az indiai is. És lehet, Mexikóba is visszalátogat az F1. Ezzel együtt eltűnnek a német pályák, valamint Silverstone minimum
-
#06658560
törölt tag
Nem f1-et, hanem nagydijat irtam. Azok meg sokkal regebbota vannak, mint F1. meg a VH elott volt az a futam, amirol beszelek, ugyhogy a teszt amit modnasz nem egyezik az altalam emlegetettekkel.
Az, hogy kereket cserelni csak defekt eseten lehetett, attol a kotelezo tankolas miatt meg mindig megmaradt a taktikazas a futamokon. Amikor meg 94 elott nem lehetett tankolni, erdekesebb votl midnen futam, mert nem lehetett tudni ki fog kimenni kereket cserelni, ki nem. S ha igen, mikor. Kenytelen volt midnenki a palyan elozni. Plusz az auto sulya sem votl allando, a balansz is valtozott, igy a futam elejen es vegen eltero votl a viselkedese. most meg szinte edzesautokkal mennek vegig.moselynak a versenyhelyaszinekbe ncisn beleszolasa. Max a biztonsagi intezkedesek teren, hogy ezen dolgokat lepjek meg, kulonben nem kapja meg a palya a minositest. Ennyi, nem tobb. De tobb olyan palya van, amelyik ilyen minositessel bir, mitn amennyin versenyeznek. Es nem Mosely valogat, hogyc melyi kmarad, melyik nem. Bernie a hunyo ezen a teren. Mas teruleteken Max, de azt nem kell idekeverni.
-
hoffman_
nagyúr
Jó látni,hogy sokak a szívükön viselik kedvenc F1-ünk sorsát
Sajnos amit írtál,az többnyire igaz és helytálló. És ennélfogva szomorú. Az én meglátásom az,hogy ez a folyamat nagyobb volumenű,mintsem hogy mi,akik ténylegesen a versenyekre és a valódi Forma 1-re vagyunk kíváncsiak,beleszólhassunk.
Szerintem feleslegesen sztresszeli magát az ember ezeken a "töviseken". Azonban az,hogy egyre kevésbé a versenyen van a hangsúly,nem teljesen igaz.Véleményem szerint az idei év,hosszú idő óta az egyik legjobb szezon. Rég volt már ennyi esemény és részemről ez hibátlan
Többek között azért is tetszik,mert bármilyen végeredmények örülnék. Amellett hogy Kimi és a Ferrari az abszolút kedvenc,nagyon szimpatizálok Hamiltonnal is és a feltörekvő BMW is jó kedvre derít.
Szóval annyit tudok javasolni,hogy próbáld meg élvezni magát a verseny-sorozatot és az árnyoldala felett húnyj szemetÉs jó volt látni egy ilyen cikket,köszönöm
-
85marky
csendes tag
válasz
#06658560 #59 üzenetére
Azést Mosley-nak is van köze hozzá... Apropó, ha már említetted a szabályokat, a kerékcseréket 2005-ben tiltották, teljes versenyre való gumiszettet kellett gyártani.
Így csökkent a boxutcai harcok száma, meg is látszott, a Ferrari vissza is süllyedt a harmadik erő szintjére. Természetesen ezt nem hagyhatták, így jövőre vissza is állt a normális gumiszabály(nem mintha nem lettek volna hibái annak a szabálynak)
A verseny, amit a népligetben tartottak, nem F1-es volt. 1949-ben volt egy F1-teszt jellegű GP egyzés, F1 csak 1950-től volt (legalábbis ezen a néven).
A Hockenheimben az a vicc, hogy a környezetvédők miatt kellett újabb erdőirtást csinálni
Ráadásul el is cseszték a pályát.
Az idei dupla spanyol futam csak ideiglenes, 1-2 éven belül törölni akarják Barcelonát is.
-
Skyhigh
aktív tag
Hát reménykedjünk hogy marad egy-egy F1 verseny évenként a Hungaroringen...
-
#06658560
törölt tag
No azépen sorban: Nem Mosley az, aki kipakol egy futamot, vagy bevesz, hanem Börni bá. Mosleyék csak a szabályokat hozzák. A Hungaroringen lehet érdekes versenyeket tartani, ha a szabályendszer megfelelő rá. De ez midnen más pályára igaz. Ha nem lenne a kötelező kerékcsere tankolás mizéria, akkor mindjárt érdekesebb lehetne midnen futam, mert nem lehetne arra bazírozni, hogy majdaboxbanmegelőzöm. Akkor a pályán kell küzdeni. Ha az ember a ringen jó helyre telepedik, a pálya felét belátja, plusz kivetítő is lesz az orra előtt. Ellenben átlagmagyarnak még a ringclubbal is veszett drága ez a rendezvény. Egyszerűen nem tudja mefizetni. Olyan szinten, hogy talán egy éve, másfél volt öszehasonlíts a jegyárakat tekitnve, és a legolcsóbb, futamra érvényes jegy a top ötben volt drágaságilag nézve.
Sokéves tapasztalat, azok az izgalmas pályák, amelyek a domborzatot ki tudják használni, és nem laposak, mint a tehénlepény. Valamint ha nem Tilke trevezi őket, plusz bevallottan a Ferrarihoz idomuló aszfaltot tesznek rá. Anno asszem Bahrein volt ilyen.
Speciel a jelenlegi Nürburgring, Hockenheimring midnkettő dögunalom, a Hockenheimring midnen élvezetes részét kiherélték Tilkével, hogy levágták az erdőt.Ja, a legelső magyar nagíydíjat a Népligetben tartották. Nem akarok hülyeséget modnani, de Alfa Romeo győzött talán, sajna a pilóta neve nem jut eszembe, holott kora leghíresebb versenyzője volt, és olasz.
És hogy a Hungaroringen lehet előzni, ahhoz legyen elég Senna pár megmozdulása, amikor az első két futamon Piquetvel kerülgették egymást a célegyenes végén, vagy amikor pár évvel később a híd után előzött, esetleg megint később, amikor a sikánban előzte meg Nanninit, igaz kicsit dobva az olaszon. És ezek száraz időben voltek megrendezve.A korábban említett Mansell előzés, vagy amikor vb-t nyert nálunk, szintén nem unalmas körözést hozott. Ahogy Boutsen győzelme is egy izgalmas futam végén született meg, még ha rajt-cél győzelem is volt.
Szerintem kifejezetten jó dolog, ha olyanok a pályák, nem jön ki az autók tényleges képessége, mert nagyobb darabot látunk a pilóták tuidásából. Mennyire érdekfeszítőek mondjuk a barcelonában megtartott futamok, ahol minden csapat a fél telet átteszteli? Szerintem műtét előtt altatónak tökéletesek lennének.
Ha valakinek az a gond, hogy két futam lesz spanyolországban, akkor csak megemlítem, hogy az oalszoknál is kettő volt évekig, a németeknél sizntén, sőt, az angoloknál is volt pár év, amíg két futam volt. És midnez a kilencvenes évektől számolva.
-
Nekem bejön ha máshol i vannak események! Minél hosszabb a versenynaptár, annál jobb az idény (ha meg állandóan a xxxxxxxx nyer akkor meg rövid idény se jó).
Amúgy meg ha valamit nem reklámznak, az nem sikeres.
DTM-et itthon hányan nézik?Amúgy tudom ajánlani a Totalcar beszámolókat a Le Mans 24 órásról
Az az igazi renegát versenyesemény
-
85marky
csendes tag
A NASCAR csak egy példa volt, vannak európai versenyszériák is, amelyek nem terjeszkednek ennyire.
Ismétlem, nem azt akarom, hogy csak Európában legyen futam, hanem azt, hogy kiegyenlített legyen.
Most még az, de nem egy pálya van veszélyben (Magny-Cours, Nürburgring, Hockenheim, Silvertone, Hungaroring!), és ezek helyébe mind újabb ázsiai versenypályákat akarnak (Abu-Dhabi, Dubai, India,stb).
-
Ja persze, ismertebbek, mert a hülye amcsik azt se tudják mi van az USA-n kívül...
A minőségről meg annyit, hogy az manapság már nem létezik... Minden iparág szereplőiolyan szinten össze vannak fonódva, hogy egy csomó dolgoban ugyanaz van... a tömeggyártás miatt pedig "minőségről" nem lehet beszélni.
Amennyiben igen, akkor pedig nem az az árkategória, amihez a nem milliomosok hozzájuthatnak.(Pl. munkahelyem : gyártanak egy csomó cuccot. Ugyanaz kerül a DEL, HP, és IBM feliratú dobozokba... Meg még 1-2 más brand feliratai is vannak néha a dobozokon...)
-
copin
őstag
Van új európai verseny idén. Szóval nincs semmi baj. Ázsia pedig kell a cash miatt. Nem kéne ezzel foglalkozni. Régebben a bagó reklámok miatt volt jó ázsia. Ma már ilyen nem nagyon van. Az f1 kötődik Európához, így nem lesz semmi probléma.
-
85marky
csendes tag
válasz
concret_hp #50 üzenetére
Igen, ez így is van, de sokra mennek, ha ezzel a költözősdivel szépen kihátrálnak a rajongók az F1 mögül.
-
borsi
tag
Hát jó lenne, de gondolom úgy tudják hozni, hogy cserébe viszik a versenyt.
Amúgy teljesen igazad van, a klasszikus pályák jó lenne ha maradnának. Én is már idesorolom a magyar nagydíjat is.
De! Sajnos a világ nem ilyen egyszerű, nagyon felgyorsult. Mindent áthat a termelékenység és árverseny. Hol vannak a kis házi varrodák, kézzel, minőségi anyagokból összeszerelt hűtőgépek? Mindenki olcsón akar vásárolni a fejlett világban, és közben saját magunkat tesszük tönkre. Nem vesszük meg a minőségi árut 5Ft-al drágábban, mert meg akarjuk spórolni a pénzt pl egy haszontalan reklámozott csodaszarra, csak hogy legyen. Nincs állandóság, már ott tartunk hogy a multik is egyesülnek, egyre nagyobbak, hatékonyabbak lesznek. Spórolnak a munkaerőn, kirúgnak akit lehet, ugyanakkor a vezetői bérek a plafont verdesik. Koncentrálódik a vagyon is, amit egyre nehezebb befektetni. Hm érdekes lesz, mi sül ki ebből.. Sajnos az F1 sem kivétel, túl kell élnie. Egyre többet keresnek a pilóták, egyre többet kell kiadni egy vezető mérnök bérére stb. Kell a pénz, és irányit is rendesen. Egy népszerű pilótának sokmindent elnéznek, mert hatalmas a reklámértéke. Jól írtad, mindent ebben mérnek..És nagyon OFF, személyes példa: A Winterthur nevű svájci biztosítónál dolgoztam, és minden évben megünepeltük, hogy újabb 1 évvel idősebb a biztosító. Végül 138 év állandóság után jött egy 1970-es években alakult cég, és megvette a patinás céget, globál. A világ 100+ országában volt jelen, ma már nyoma sincs. Egy 30éves cég(AXA) megette a 138 évest. Ez a piac, ha nem változol, lemaradsz.
-
-
85marky
csendes tag
Mózlit én is rühellem, Bernie egyelőre nem adott rá okot, hogy utáljam
Főleg nem Mad Maxhez képest.Lesz bizony verseny, már most látszanak a változások, a TC nélkül pl. Kubica nagyon belejött.
Én nem azt bánom, hogy van Ázsiában, meg máshol F1, hanem hogy kultikus pályákat tesznek tönkre pár silányért, amelyek pénzes országokban épülnek. Hozzanak felőlem sok ázsiai szponzort, de a versenysorozatnak hagyják meg az európai jelleget! -
borsi
tag
Hát akkor? Lesz itt verseny újra
Pont mire mégsem lesz, ha nem hosszabítanak
Figyu ezt a Bernie-t meg a Mosley-t már rég el kellett volna zavarni, már rég menne a kinetikus energia visszanyerés stb. Fejlődni kell a technikának, de nem kell szimulátort csinálni. Sztem ezeknek a fékpontokon is villog egy lámpa, tiszta NFS!
Európa. Hát ez nem fog menni, Ázsiában van most a pénz, nekik lehet eladni mindent, ami nekünk már 10-20éve természetes. Kicsit olyan ez, mintha hűségnyilatkozatod lenne egy szolgáltatóhoz. Az új ügyfeleknek fog nyalni, érted..
Nem baj, nemsokára Terminátor, aztán meg Mad Max, aztán baszhatják a hülye pénzüket -
85marky
csendes tag
Van valóságtartalma annak, amit mondasz, de a kipörgésgátlót pont idén tiltották be, jaz ABS-sel együtt. Rajtautomatika sincs már. Emellett jövőre az aerodinamikát is lecsupaszítják nagyrészt, visszajönnek a slick gumik, betiltják a gumimelegítést.
Amúgy az új pályák pont, hogy ezekhez a modern autókhoz alkalmazkodnak, ezerszer unalmasabb egy Maláj, vagy egy Bahrein GP, mint a legtöbb európai.
Tőlem legyenek új pályák, de ne úgy, hogy ezzel tönkreteszik az európai mivoltát...
-
borsi
tag
A Hungaroring elég szűk pálya, de szerintem pont hogy nem technikás. Igazándiból eléggé gáz-fék pálya, kivéve a sikán utáni 3 kanyart. Talán ennek is köszönhető, hogy a "modern" korban elég unalmasak a versenyek, elavult a pálya. Hogy lehet elcseszni a féktávot ABS-el? A kigyorsítást kipörgésgátlóval? A régi autók sokkal nehezebben voltak kezelhetők, félre lehetett váltani, volt hibázási lehetőség.
Fejlődik a technika, új pályák kellenek. Hogy nem Európában? Az egész fejlett világban megy a garasoskodás, mi is a közértben a legolcsóbb termékeket keressük, az F1 is a leggazdaságosabb alternatívákat választja. Egyetértek a topic indítóval a pénz és a média uralja a világot, reklámokon keresztül. A technikai sport nem olcsóbefektetés, mindent megtesznek hogy megtérüljön. Ezért természetesen új piacokat is keresnek, ez van. De legalább kitalálták az esti versenyt, hogy nekünk itt Európában ne hajnalban kelljen kelnünkNa vissza a Hringhez, jó lenne magyar futam, de alkalmazkodni kéne az új kihívásokhoz.
Lehet itt jó futam, hisz sokszor borul a papírforma.Hova tűnt Daemon Hill egy Arrows Yamaha-val!! nyerhetett volna, szenzációs volt, de sajnos megadta magát az autó.És örök kedvencem Nigel Mannsel 1989-ben a 12! helyről rajtolva, száraz pályán, kitaposva az akkori szutyok Ferrari lelkét, 1. lett. Tehát lehetett itt előzni kérem, csak ti még akkor nem éltetetek
-
85marky
csendes tag
válasz
VaniliásRönk #27 üzenetére
(#27) VaniliásRönk
Bocsi, a végét nem olvastam.
Szóval... Magyarországra rengeteg külföldi F1 rajongó jön azon túl, hogy sok a magyar is.
Rengeteg a német, osztrák, horvát, szlován, és mostmár a lengyelek is jönnek dögivelÉs ez így is jó. De ha nem lesz több közeli pálya, hova menjenek? Bahreinbe?
Az alsó bekezdésben amúgy van igazság, szerintem is élvezetesebb tv-n nézni, de a bevétel nem abból jönn. De sokak nem így gondolják. Namármost ha az európaiaknak nem lesz közeli versenyhelyszín, nem tudják ták támogatni az F1 európai létét.
-
85marky
csendes tag
válasz
VaniliásRönk #31 üzenetére
Jó kérdés. Villeneuve és Hill szvsz jól alakítottak, ők nem zavarnak. Rosberg sem, mivel az egyik kedvencem. Piquet viszont nagyon zavar. Nakajimáról nem tudom, mit mondjak. Az apjától már jobb, Rosbergtől is 1 pontra van. De való igaz, lehetne jobb is. Viszont köztudott, hogy a Toyota juttatta be.
Akire kíváncsi lennék, az Bruno Senna. Ő ugyan nem vérszerinti utód, mivel az anyja Ayrton testvére volt, de a GP2-ben elég jól alakít. Állítólag James Hunt fia is versenyez, és az F1-et vette célbe, plusz MS fia is elkezdett gokartozni
Összesítve nem zavarnak, feltéve, ha tudnak alkotni.
-
joshua7
veterán
Soha nem tetszettek a magyar versenyek. A 2 évvel ezelőtti az eső miatt érdekes volt, nameg a '97-es futam
, de összességében rém unalmasak a veresenyek. A nyomvonal miatt ezt mondjuk nem lep meg.
-
vagamo
őstag
válasz
VaniliásRönk #31 üzenetére
A zsebükben!
-
VaniliásRönk
nagyúr
Jut eszembe, az csak az én szememet szúrja, hogy a kiöregedett F1 pilóták csemetéi lassan mind tiszteletüket teszik valamelyik csapatban?
Azt ne mondjátok, hogy a vérükben van.
-
85marky
csendes tag
válasz
VaniliásRönk #27 üzenetére
Arra, hogy az európai helyszíneken minden jegy elkel, vannak rajongótáborok, stb. Az új helyszíneken a lelátók félig üresek. Minimum.
-
85marky
csendes tag
Hát, nem tudom. Ez az üzletbe, vagy a politikában lehet, hogy így van, de az autósportban nem kellene.
Amúgy eredetileg a Népliget egy autósportra alkalmas "pálya"? rendeztek is rajta versenyeket, bár nem F1-est.
A Városliget más lenne, a fák, és az oszlopok miatt nam hinném, hogy lenne belőle valami
Mellesleg, ha a monacói aszfaltra is panaszkodnak, akkor mi lenne Budapesten?
-
VaniliásRönk
nagyúr
Azért arra kíváncsi lennék, hogy mire alapozzátok, hogy itthon olyan marha népszerű ez a sport (talán Zsoltikánkra?
), míg szegény ferdeszeműek csak hunyorogank hogy mik ezek a szárnyas izék a riksapályájukon...
Szerk.: Az említett esős futamot leszámítva nekem nem rémlik hogy az utóbbi 10 évben lett volna izgalmas futam. Talán ha nem augusztusban rendeznék mikor 30-35°C van, akkor lehetnének hasonló futamok.
#29 85marky: Ha Európában is csak az adott ország töltené fel a lelátókat, akkor itt is üresek lennének...
Szerk.: Nekem pl. eszembe nem jutna elmulasztani a futamot azért, hogy a tűző napon izzadva belássak 200m-t a pályából, az autók meg csak elzúgnának az orrom előtt. Egyszer poén, elmondhatom voltam Forma 1-es futamon, ilyen meg olyan állat volt, láttam x méter távolságból F1-es autókat, de többször...
-
85marky
csendes tag
válasz
VaniliásRönk #22 üzenetére
Nem-nem! Motion_Blur rosszul értelmezte, amit írtam. nagyon is sajnálnám, ha kiesne Magyarország.
Az pedig, hogy ki unatkoz végig, és mit, az relatív. Inkább 10 millió magyar miatt unatkozzanak (ami egyébként nem konstans unalmas futam, láttunk ellenpéldákat bőven), mint pár ázsiai miatt, akik azt se tudják, mi az F1. A Magyar Nagydíj még így is a kevésbé unalmas futamok közé tartozik.
-
85marky
csendes tag
válasz
Motion_Blur #21 üzenetére
Ezt írtam:
Magát a Hungaroringet talán én sem sajnálnám (a jelen állapotok mellett), de azt igen, hogy Magyarország elvesztené a futamrendezés lehetőségét.
Tehát azzal nem értek egyet, hogy Mo.-n ne legyen futam, de a Hungaroring jelenlegi állapota szerint ez várható.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
Motion_Blur #21 üzenetére
Mondjuk azért, mert 10 millió magyar miatt nem kéne több száz millió embernek végigunatkoznia egy futamot, esetleg.
-
-
85marky
csendes tag
válasz
VaniliásRönk #18 üzenetére
Ok, észrevettem
Szerintem meg van köze, mert akinek ilyen igényei vannak a magánéletében, az alapból nem komplett, és nem tudja ellátni a feladatát. Engem sem érdekel, hogy ki mit csinál a magánéletében, de egy ilyen, nagy felelősséggel járó posztra jobb lenne egy egészséges embert tenni.
-
85marky
csendes tag
válasz
VaniliásRönk #18 üzenetére
Mosley magát járatta le a saját aberrációjával...
A németeknek meg igazuk van, egy ilyen ember nem való az F1 élére. Ezt nem csak a botránya miatt mondom, az addigi intézkedései is csak ártottak a sportnak.
-
VaniliásRönk
nagyúr
"Mosley egyébként azt tervezi, hogy a Németektől elveszi.
"
Nem véletlen, szánalmas hogy így akarták eltávolítani. Nem azt mondom hogy nem érdemelné már meg hogy seggberúgják, de ilyen botránnyal járatni le a sportot...
#19 85marky: Azért az aberrációja nem véletlenül került a nyilvánosság elé, abban pedig sokaknak igaza van, hogy ennek semmi köze a munkájához. Ha el akarják távolítani hajrá, de nyíltan és tisztességesen, ez így értelmetlen mocskolódás volt, látod mi lett az eredmény. (egyébként meg aberrációért a németeknek sem kell a szomszédba mennie...)
-
85marky
csendes tag
válasz
VaniliásRönk #15 üzenetére
Tudom én, hogy csak Magny-Cours-t akarják eltávolítani, egyébként újabb utcai pályát akarnak a helyébe. Szóba jött Párizs, sőt, Disneyland is.
Spa-t én is sajnálnám, de azt is sajnáltam, hogy 2006-ban kimaradt, felújítás miatt. Így sokkal unalmasabb lett.
Magát a Hungaroringet talán én sem sajnálnám (a jelen állapotok mellett), de azt igen, hogy Magyarország elvesztené a futamrendezés lehetőségét.
Mosley egyébként azt tervezi, hogy a Németektől elveszi.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
Motion_Blur #12 üzenetére
Inkább 150-nel szerencsétlenkedjenek, mint vonatozzanak 200 feletti átlagtempóval, előzési lehetőség nélkül, ilyen alapon letudhatnák az egészet az időmérővel. A bukótér hiánya már más kérdés, értelmetlenül teszik kockára a pilóták életét, Monaco-t pl. emiatt egy percig sem sajnálnám.
85marky: A Francia Nagydíjat nem akarják törölni, csak a puszta közepéről akarják áthelyezni normális helyre.
Az egyetlen pálya amit sajnálnék az Spa, de azt nagyon, a számomra legemlékezetesebb futamok mind ahhoz a pályához kötődnek.
A Magyar Nagydíj meg pusztuljon, ha ezzel a Palik is menne a csába, döbbenet hogy az az ember hogy jutott idáig... -
Solten
őstag
Bahreinben F1 -> vicc. Bár a sivatagi mivolta miatt érdekesnek mondható...
-
85marky
csendes tag
Csak finoman, ha lehet!
-
Motion_Blur
félisten
válasz
VaniliásRönk #11 üzenetére
Te meg örülj neki, hogy a autósport királykategóriájában 150km/h-s átlagsebességgel szerencsétlenkednek faltól falig a versenyzők..
vegyél vissza a stílusból, nem véletlenül raktam a szmájlit...
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
Motion_Blur #9 üzenetére
"Ebben jók vagyunk (mármint a Ferrari
), nekem nem kell..."
Azért ez szánalom, mindegy milyen a futam, csak a kedvenc nyerjen... és te vagy az a rajongó, akitől elveszik a sportot? Vegyék b******, neked úgyse való az ilyen. Nézzél drag versenyeket vagy rallyt, vagy valami hasonlót, ott nincs "igazságtalanság".
-
85marky
csendes tag
válasz
Motion_Blur #9 üzenetére
Szerintem meg pont a változatosság teszi élvezetessé az egészet. Az új pályákkal meg főként az a baj, hogy a Ferrarira van szabva. Változatos pályák kellenek (technikás, gyors, stb), ne legyen olyan szabványos, mint a NASCAR.
-
Motion_Blur
félisten
A szabálymódosítási mizéria is hozzáköthető az új pályákhoz. Egy poros utcai, városi pályán a mechanikai tapadás a legfontosabb, nem sok szerepet kap az aero (jövőre jön vissza a slick gumi + megcsonkítják az autókat rendesen). Bahrain, Sepang, Istanbul Park, Magny Cours, Silverstone, ezek "rendes" versenypályák, ahol tiszta képet kapunk az autók erősorrendjéről és itt lehet kamatoztatni a végletekig csiszolt aero csomagokban rejlő lehetőségeket. Ebben jók vagyunk (mármint a Ferrari
), nekem nem kell monacoi, meg kanadai favágás, SC fázisokkal, falazásokkal tarkított verseny. Egyrészt igazságtalan, másrészt nem ez kellene, hogy izgalmassá tegye a sportot.
-
85marky
csendes tag
válasz
Motion_Blur #7 üzenetére
Engem speciel nem zavarnak az utcai versenyek. Óvatosabban kell megszervezni, az igaz, de mindegyikük izgalmasra sikeredik.
Monacóval kapcsolatban ezt nem kell bizonygatni.
Ausztráliával sem, nagy meglepetések történnek itt néha.
Kanadában szintén, most láthattuk
És ugye, mint mondtad, Spa. Szintén utcai (bár csak félig), egyben a leghosszabb pálya a csonkítás után is. Legjobban az eső miatt szeretem.Szerintem ugyanilyen jó lesz Valencia is, Szingapúr meg főleg, az utcai mivolta miatt.
Ezen pályák bármelyike többet ér egy Bahreinnél, vagy egy Malajziánál. De a török pálya sem valami nagy élmény.
-
Motion_Blur
félisten
Ehhez nem tudok mit hozzátenni, mindent leírtál. Szívfájdító, ami az F1-ben történik.
Városi pályák, éjszakai versenyek, mindez tőlünk több ezer km-re, ez a jövő (sőt..a jelen..)
Remélem a világ legjobb pályáját, Spa-t nem veszik el tőlünk.
-
85marky
csendes tag
Inkább az a baj, hogy az unalmas verseny elkerüléséhez csodának kell történnie (pl. a 2006-os eső). Minden egyéb körülményben csak egymás mögött autóznak azok, akik jó rajtpozíciót szereztek. Ahogy mondani szokták, olyan mint Monaco, csak házak nélkül. Habár ez sem igaz. Ott van némi izgalom a közeli falak miatt, és bármi történhet a sok SC miatt. A hazai pályára ez sem igaz.
Technikásnak technikás, de nincsenek benne visszafordítók, nagyobb kanyarok, előzési pontok. Így sajnos nem sok élményt szolgáltat. -
Mondjuk a Hungaroringgel szembeni ellenérzéseket (mint pálya) nem értem. Nem gyorsa, de technikás, tudni kell rajta vezetni és nem csak az élcsapatok nyerhetnek rajta.
(Lehet hogy utóbbi a baj?)
-
85marky
csendes tag
Igen.
A legnagyobb gond, hogy eddig az F1 úgy szerzett vagyont, hogy a rajongók kimentek a futamra (már aki megengedhette magának), és a bevételből tudtak fejleszteni. Most meg úgy, hogy a rendezésért milliárdos vállalkozók fizetnek, a rajongók száma pedig minimális. Így a hazai rajongókat is megfosztják az élményektől, és egyúttal népszerűtlenítik a sportot.
Az nem teljesen igaz, hogy a lepusztultabb pályák kerülnek ki a naptárból. San Marino pl. nem volt rossz állapotban, ahogy emlékszem. A jelenlegiek közül a brazil, a magyar, a kanadai, és a monacói pályák vannak a legrosszabb állapotban, de nem szeretném, ha bármelyik is kikerülne, bár a Hungaroring jelen állapotban semmit nem ér. Legalább egy szélesítés kéne, de a legjobban egy új pálya segítene.
-
raczger
őstag
Mikor elkezdtem olvasni, én is azthittem magamban, hogy ez miért baj? De így végigolvasva teljesen igazad van, ez is kivándorol keletre, mint minden más, mondhatjuk így is, és valóban rossz dolog lenne, ha a hazai pálya is kikerülne a versenysorozatból. Meg aztán a másik ok szerintem, hogy inkább a régi, lepusztult pályákat kirakják a forma1-ből, hogy a végén túl sok helyen, túl sok verseny lenne, és elég hamar meglenne a világbajnoki cím, bár ezen pontmódosításokkal még változtatni tudnának, de reméljük, hogy minél tovább maradnak a híres és jó pályák (és hogy felújítják a Hungaroringet, hogy minél nagyobb esély maradjon a maradásra).
Új hozzászólás Aktív témák
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Eredeti játékok OFF topik
- Hobby rádiós topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Steam Deck
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- További aktív témák...
- iPad Pro smart case tokok gyári!! iPad Pro és mini modellekhez
- iPad Pro m2 11" hibátlan 2026.07.26. Apple Care + full dobozos
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- Xiaomi TV Box S 4k 2gen 1,5 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3514, 92% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3128
- AKCIÓ! MSI Z77 MPOWER Z77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest