Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
Aki esetleg csinálta is az meg nem írogat be ide hülyeséget.
Külföldön se előzhetsz mindenhol kamionnal. Ott miért nem verik az asztalt? Van ahol 3-4 sáv megy egymás mellett de nem előzhetsz kamionnal! Ennyi. Szabály és el kell fogadni.
Több órára nem szorulsz be a másik mögé mert összesen egyszerre 4.5órát vezethetsz egyhuzamban és 4.5 óra alatt van pár lehetőség ahol lehet előzni. Például az emelkedő ahol van külön kapaszkodósáv.
Az M1-en kb 3.5 óra végigmenni kamonnal(M0-tól a határig) Addig van elég kapaszkodósáv ahol kielőzheted szabályosan. Nagyjából max 1.5 órára tudsz beszorulni és most csak az M1et nézem. Külföldön ennél hosszabb is lehet. -
keIdor
titán
Bizony. Németországban, ahol ingyenes az Autobahn 3,5t alatt ott simán felmegy olyan is, aki 50km/h-val megy. Mert ingyenes. Láttam ilyet, és bizony rohadt idegesítő és a kamionos az égvilágon semmit nem tud ellene tenni.
dabadab: Kis ország kis területekkel... itt nem számít az a pár perc, de ha mondjuk Budapest-Nürnberg-et megy az ember és ott beszop sok ilyen csiga sofőrt, akkor bőven lesz 30-60 perc késés is.
-
-
Kickass
őstag
Mellesleg hogy ellenőrzöd az összes előzési tilalom alá eső útszakaszt egyszerre?
sehogy mint ahogy rendort se lehet mindenki melle allitani, de ha mar szankcionalnak azt nyilvan sokkal egyszerubb kiszurni ki eloz, mint azt ki nem lassit vissza elengedo mertekben, hogy megelezoshessek
es egy szabalyt be is kell tartatni, mert sajnos nem mindenki gondolkozik ugy mint te
Abe: anno volt egy jo kis vita errol a TC-n igaz a sima foutakkal es azokon 60-nal totymorgo mazsolakkal kapcsolatban. de a szitu nagyjabol ugyanaz, meg nem tilthatod neki viszont nem is odavalo
-
McKane
senior tag
nem teljesen ide tartozik..
de.
tavaly kerékpárral mentem volna át nagyszülőhöz, kb 6 km távolságra. ebből kb 1,5 km forgalmas főút. namost szépen tekerek az út szélén -szabályosan,abban a világítós mellényben! - erre "kikerül egy vad marha magyar rendszámú kamion,de úgy hogy én és a pótkocsi közt kb 2 centi távolság van. nem túlzok, max ennyi volt. és nem jött szemből semmise.
szóval, mielőtt felhörkennél gamek!ller ezt is gondold át..
ha ott valami bajom lett volna,tuti nem áll meg -
Nyilván nem tudod ellenőrizni, ez inkább az egyéneken múlik, egyfajta önkontroll. Én körülbelül hasonlóan viselkedem, amikor látom a belső sávban mögöttem közeledőt 140-nel, és nem állok ki előzni 130-cal az előttem 110-zel haladót. Veszítek egy kis időt, de nem tartok fel senkit, mindenki tud haladni.
Mellesleg hogy ellenőrzöd az összes előzési tilalom alá eső útszakaszt egyszerre?
-
Chaser
legenda
válasz
zsiga_667 #61 üzenetére
Részben igazad van, de sok mindenben nem. Nem csak magánemberként kell gondolkodni. Én egy nagy cégnél melózok, ott ha hiszed ha nem ideális esetben úgy ütemezik a csomagolóanyagokat, a legyártott cuccok elvitelét, hogy lehetőség szerint minél kevesebbet kelljen raktározni, mert az pénz. Na most ha pl hétfőn délre kellene egy szállítmány és nem ért be a kamion akkor balhé van. Ha csomagolóanyag volt x embert fizetnek a semmiért mert ugye nincs munka, a gép áll ami eleve veszteség, jobb esetben átütemezik a csomagolást ha megoldható -nem mindig az-. Olyan kis apróság mint kartonragasztó hiány is tud óriási leállásokat generálni, nemhogy csomagoló vagy alapanyag. És a nagy cégeknél ez mind így van, a logisztikus azért kapja a fizetést hogy a cégnek a lehető legolcsóbb módon szerezze be a dolgokat. Sokszor 2-3 órás késés sem fér bele, nemhogy 1+ nap.
Másfelől viszont a kamionosok dolgát se könnyítik meg, neki haladnia kell, de ha korlátozzák mennyit vezethet, mikor előzhet, stb és csúszik akkor meg idegeskedik, az meg nem vezet jóhoz. Igazából sztem egy kamionos főnökét nem érdekli hogy jut célba az autó, csak jusson célba. Az autó meg a rakomány maradjon egyben, az meg hogy miként oldja meg a sofőr nem az ő dolga, oldja meg,azért dolgozik nála.
Itt sztem igazságot nem lehet tenni, Mo. logisztikai szempontból sok részen minősíthetetlen kategória. -
Kickass
őstag
azert ez is felvet egy kerdest, hogy aki meg a 80-at se tudja tartani az mi a rakert megy fel a palyara? fel se engednem, ha a muszaki allapota vagy barmi egyeb korulmeny (tul van pakolva stb.) nem engedi meg hogy legalabb a 85-90et tartsa
menjen fouton es kalkulalja bele hogy par faluban le kell majd lassitania 50-re
-
dízelracer
őstag
válasz
zsiga_667 #68 üzenetére
"M0 80-as szakaszán még talán belefér a 90"
Nálam nem. Ha jól rémlik a régi M0-n az M5 - M6 közötti szakaszon három helyen van sebességmérő kamera. Én biztosan nem fogok 90-el menni még ha 20kamion villog a seggemben akkor sem.
De mondok mást. Lakóhelyemen (2000fős község) is rendszeresen 70-80al döngetnek keresztül egy helyi vállalkozó műtrágyával rogyásig pakolt kamionjai. A főutcán van minden (óvoda, gyógyszertár, boltok, kocsma) Ha bármi történik teszem fel kiszalad eléjük egy gyerek vagy bárki figyelmetlenül eléjük fordul motorral, autóval, kerékpárral esélye nincs nem megállni, de még lassítani se. Az egész településen elejétől a végéig 40km/s táblák vannak kirakva. Magasról leszarják. Arról nem is beszélve, hogy az út széléből már letörtek oda vissza vagy 10-15centit. Lehet majd (többek között a TE adódból is) arany áron helyrehozatni.
-
ABE
őstag
Autóból nézve ez kevésbé feltűnő, hogy aki mellett elmész 130-cal, az éppen 80-nal, vagy 90-nel ment.
Rendszeresen utazom busszal autópályán, abból sokkal feltűnőbbek a lassú járművek, amiket buszok/kamionok is megelőznek, mert mondjuk csak 70-80 között cammognak (nagypapa a kormányra tapadva, platós tragacs vassal megrakva, rozzant ezeréves teherautó, estébé). És egy kamionos amennyit megy, szinte 100% az esélye, hogy kifog egy ilyet, aztán szopóág van.
-
Az egyebkent mennyire realis, hogy emiatt barhol komoly keses lenne? Az egesz M1 osszesen kb 172 km, ha ezt a tavot 92 km/h helyett 89 km/h-val teljesiti egy kamion, akkor negy perc alatt van a kulonbseg, de ha valaki egesz Mo-n vegigmegy az M1+M3 utvonalon, akkor is csak kb tiz perc. Cserebe nem kell percekig azt a mutatvanyt bamulni, hogy A kamion nekiall elozni B kamiont, A par perc alatt elkuzdi magat B feleig, aztan jon egy emelkedo, A belassul es most B megy egy hajszallal gyorsabban, majd az egesznek az a vege, hogy A visszaall B moge.
-
7
addikt
Kiegészítés a tiedhez, de lényegében zsigának szól:
De még ha nem is JIT, a tartalékra hagyott raktárkészlet általában elég szűkösen elegendő +2 napra. Az inkább csak olyan helyeken jellemző, amit amúgy is necces elérni, és ezért ha megfeszül is bármelyik szállító, elég gyakoriak az elcsúszások.Raktárt fenntartani és mindig meghagyni valamennyi biztonsági készletet nem olcsó mulatság.
@Szabesz: Nem feltétlenül a rendelésért felelős személy volt a hibás Lenry esetében, simán lehetett a szállítmányozó cég "sara" (ide tartozik pl. a Gradilaci által felhozott helyzet -- épp becsúszik a kamion a kamionstopba -- és hasonlók).
-
Nem hiszem, hogy ez a szabály túl sokáig életben maradna, elég erős a fuvarozók lobbija, végülis a jövedéki adó kedvezményt is elérték. Megfelelő kompromisszumos javaslattal (amelyik kamion látja, hogy előzik, az lassít arra a fél percre, vagy valami hasonló) szerintem van esély a változtatásra.
Az előzés szabályai vonatkoznak szerintem az autópályás előzésre is, márpedig az előírja, hogy előzni a sebességkülönbség figyelembevételével lehet. Ezt pedig a kamionosoknak is be kell tartani, előzőnek és előzöttnek egyaránt. Tessék figyelni egymásra, és alkalmazkodni!
-
gamek!ller
őstag
ÖHhhhHhh. Német autópálya - Valahol Hamburg alatt. : 4:26 perccel álltunk meg a leállósávban. Hidd el nem szabad játszani. 3 perc túlvezetés : 60.000 forint. Gondold el mi ideg volt bennünk amikor Prága közepén álltunk meg 10 óra 30 perccel.. Azért már fejlövés jár.
Másik: Tudod van egy olyan szó hogy : Gefco csoport és talán most volt hír valahol, hogy leállt az egész VW gyár, mert nem érkezett meg időben a szállítmány. Nem véletlenül van olyan fuvar, hogy A kocsi elindul, B kocsi félúton várja ahol elvileg éppen lejár az ideje A-nak, gyorsan átakasztanak és tűz tovább.. Van amikor a szállítmányozásban is sok múlik 10 percen..
Tudok példát mondani: Van mondjuk egy Alcala De Henares-i lerakód 22:35-kor. Ha 22:45-re érsz oda, buktad a mutatványt mert arra már van kiírva autó. Beállítják eléd és te addig várakozhatsz amíg nincs 1 autónyi üres hely. Ez lehet, hogy 1 óra de lehet fél nap is. Ja és a szeretet jeléül megvágnak 200euróra is.
-
biker
nagyúr
Ezzel kevéssé tudok együttérezni sajnos. Milyen cég az ahol egy darab kamion egy-két napos késése ekkora fennakadást tud okozni? Mert itt emlékeim szerint erről beszélünk, nem mindennapos dolog szerintem hogy pont 30km-en vagy 20 percen múlik hogy eléri-e a célját egy kamion vagy nem.
mondjuk mikor nekünk nem jött meg 30t fólia, akkor 6 cég állt meg, mert JIT-rendszerben vártak tőlünk fóliát.
A sztorihoz tartozik, hogy a sofőr közölte, lejárt az ideje, neki most meg kellett állnia pihenő időre a parkolóban.
Tudod hol állt meg? 200m-re a telephelytől! IQ 0.0, leállt a Váci piactéren pihenni, ahonnan 100m a Forte bejárata, és a telepen belül 100m a raktárunk.
behordtuk targoncával, mert nem bírta felfogni, hogy jöjjön tovább.
Biztos, ha autópályán éri a T+1perc, akkor ott megáll ahol van, mi? -
biker
nagyúr
Hadd tegyek hozzá tényként valami, lévén nem tegnap kezdtem vezetni, és Gamekiller, próbáld meg cáfolni, ha gondolod.
Az M0-án részben, és az M1-en teljes szakaszon megpróbálták megvalósítani azt, ami kultúrált európai normák között már megvalósítottak, lévén az egész pályán tilos teherautóval előzni, kivéve 5 vagy hat, egyenként közel 10-15km hosszú szakaszokon és a kapaszkodósávos emelkedőkön.
SZ..AK rá a kamionosok, továbbra is előztek végig. ez két évig élt.
Nem használt a nektek kedvező szabályozás, egyétek meg, amit főztetek
kifizetem az autópályát és menjek 80-al kamionok után? miért?
Igen, tudom, és a közzétett videó előtt is azonnal erre gondoltam, hogy mi lesz szegény sofőrökkel, akik beszorulnak egy turbóhibás gép mögé és mennek 50-el, mert az a másik nem áll meg szerelni, de ez legyen az ő baja, mikor megáll, álljatok mögé, és tanítsátok meg félreállni.
Ha szép szóval nem képes a kamionvezető társadalom megtanulni és betartani a szabályokat, akkor durvul a helyzet. ez van.
-
zsiga_667
tag
Éreztem én hogy lesznek itt nálam okosabbak ebben a témában.
-
tkazmer
addikt
válasz
zsiga_667 #71 üzenetére
éppen én is az idézett részt gondoltam tárgyalni, remek hír, hogy azt találtad meg benne te is
az a gond, hogy, hogy a "rövid szállítási idők" és a "kis mennyiségű, gyakori beszállítás" csak úgy tud hosszú távon működni, ha a szállítás kiszámítható. márpedig jelenleg éppen ezt a kiszámíthatóságot veszélyezteti az új szabályozás.
azzal mindenki együtt tudna élni, ha mondjuk a mostani t napról t+3 napra nőne a szállítási idő. azzal viszont nem, hogy egyszer t+2, utána t, majd t+3, aztán meg t-1. ilyen körülmények között a termelés rendkívül költségessé válna, az egész JIT nem lehetne alkalmazható, hiszen ha t+2 után t-ben jön az árú, akkor tárolni kell 2 napnyit, de mivel a következő az t+3-ban jön, ezért ez a két napnyi árú még csak nem is elég, 1 napra le kell állni, majd miután újraindultak, megjön t-1-ben a következő és megint lehet tárolni eszméletlen sok árút...(ami viszont ellenkezik a "nincs raktárkészlet" ponttal)
a lényeg, a JIT lényege tehát abszolút elveszik, ami hatékonyságromlást, így árnövekedést, de legalábbis a magyarországon termelő cégek versenypozíciójának romlását idézi elő. -
doc
nagyúr
válasz
zsiga_667 #71 üzenetére
legfeljebb egy kicsit visszaveszünk a termelés tempójából
na ez az, ami ordas baromsag. ilyen nem letezik hogy 'visszaveszunk a tempobol'. olyan van, hogy a keses miatt all a gyartosor, es/vagy mivel keson erkezik az alapanyag, a megrendelest nem lehet idoben teljesiteni. ez irtozatos osszegu veszteseget is jelenthet a cegnek!lejjebb irta valaki hogy 'mi van akkor, ha nem er haza, ne allitsuk be katasztrofanak'. neki kivanom, hogy valami elmebeteg torveny miatt ne lathassa napokra a csaladjat, majd rajon hogy milyen baromi jo is az, mikor a sofor hetvegere nem er haza, a csalad nelkul a kamionban kucorogva tolti a hetveget egy ulo helyben, a kovetkezo het felborul, stb. azert ne legyunk mar ilyen primitiv allatok, hogy 'leszarok mindenkit, csak az erdekel hogy nekem jo legyen'
es meg mielott a torkomnak ugranatok: nem vagyok kamionsofor, nem is leszek, es szemelyautoval jarok. igen, engem is baromira idegesit mikor 1km/h kulonbseggel elozik egymast a ket savon, es emiatt 10 percig szivhatom a massziv dizelkormot mogotte. de erre nem az a megoldas, hogy szetbasszuk fel Europa logisztikajat es teherszallitasat.
eddig a legeletkepesebb megoldas az volt, hogy akit eloznek, lassitson kicsit hogy ne 10, hanem csak fel percig tartson az elozes - de ezt sajnos nem fogja megtenni, neki kenyelmes ahogy megy a tempomattal, minek szorakozzon? torvenyileg nem hiszem hogy ezt lehetne szabalyozni, szoval ez marad ugy ahogy most van
az uj savok epitese nagyon jo lenne es siman meg is oldana a problemat ha a kamionok nem mehetnenek a belso savba. persze a mazsolak meg az autopalyatempora keptelen autok miatt igy sem lenne tokeletes, de nagyon nagymertekben csokkentene a problemat
a 'tegyuk fel vonatra' elv mellett szajkozokat meg akkor megkernem, hogy az emiatt megnovekedett szallitasi koltsegekbol adodo aremelesnel fizesse mar ki helyettem hogy 200 helyett 300 ft lesz a kenyer, jo?
-
zsiga_667
tag
Igen, hallottam róla, bár bevallom őszintén sose voltak az erősségeim a közgazdaságtan és társai tárgyak az egyetemen, így lehet hogy félreértelmezem.
Idéznék rögtön a te linkedről:
"A JIT-elv négy alapeleme a következő:
– nincs raktárkészlet
– rövid szállítási idők
– kis mennyiségű és gyakori beszállítás
– kiváló minőségű, sőt hibamentes termékek.
"
Ebből a második és a harmadik együtt számomra pont azt jelenti hogy egy szállítmány kimaradásától nem dől össze a világ, mert "az előbb" jött meg az előző, és "mindjárt" jön a következő, legfeljebb egy kicsit visszaveszünk a termelés tempójából, de semmiképp nem kell napokra leállni.Szerintem egy értelmesen tervezett/szervezett logisztikájú legalább középméretű cégnél egyszerűen nem szabad hogy komoly gondot okozzon egy darab kamionnyi áru 1-2 napos csúszása. De majd a szakértők kijavítanak ha tévedek.
-
Szabesz
őstag
válasz
CsiguszMaxim #67 üzenetére
Régen úgy hívták ezt, hogy józan paraszti ész. Bár már lassan az ágyból kikelés témakörre is msc kurzusokat hirdetnek.
-
zsiga_667
tag
Ezzel kevéssé tudok együttérezni sajnos. Milyen cég az ahol egy darab kamion egy-két napos késése ekkora fennakadást tud okozni? Mert itt emlékeim szerint erről beszélünk, nem mindennapos dolog szerintem hogy pont 30km-en vagy 20 percen múlik hogy eléri-e a célját egy kamion vagy nem. Gradilaci blogjában is gyakrabban olvastam olyat hogy órákkal korábban odaért valahova, és inkább a le- és felrakodás körüli sz*rkeverésekből adódnak a késések, nem az a jellemző hogy pont a betervezett megállótól "két saroknyira" jár le a vezetési ideje.
De komolyan, tényleg nem értem hogy milyen cégnél lehet ezt megengedni, hogy egy szállítmány késése miatt napokig áll a termelés, és szabira kell küldeni az embereket.
Ez olyan mintha egy kórház bezárna a hétvégére mert késik a gumikesztyűket szállító kamion. (Márpedig szokott, bár általában nem logisztikai hanem anyagi okokból.)yetike : Teljesen igazad van abban hogy egy komoly logisztikai cégnek nem szabad megengednie a késéseket, de egyrészt ugye ott a vis maior (amibe szerintem pont belefér az ilyen dugó volt a pályán, pont lekéstem a kompot című történet); másrészt nem hiszem hogy ezt úgy kéne biztosítani hogy belehajszolják a sofőreiket hogy minimum paraszt módjára vezessenek (ez az említett "személyautós le van sz*rva, bírja ki azt a 2 percet, majd behozza később"), de esetleg még közveszélyesen is (M0 80-as szakaszán még talán belefér a 90, főútvonal lakott területen átmenő részén már kevésbé, mégis gyakran ezt látni).
-
Dictator^
veterán
A legjobb érzés , amikor szgk-val mész, régi m0-s 80as tábla, kamion megy 90-el, te beállsz szépen 80-ra és szinte majd tolnak le , mivel előzni tilos
Örülni fognak most majd
-
tkazmer
addikt
sajnos csak ritkán, inkább m3, m1, m7 szokott lenni, m5 max 3-4alk./év, ha épp arra van valami...
való igaz, hogy sok a kamion és emiatt eddig mindig célszerűbb volt a belső sáv 160as utazóját felvenni, de azt belátom, hogy arra az autópályára vonatkozólag viszonylag kevés tapasztalattal rendelkezem... -
7
addikt
válasz
zsiga_667 #61 üzenetére
Khm... az például elég komoly probléma, ha az áru nem érkezik meg időre. Már egy egy-két órás csúszás is nagyon lerontja a szállító értékelését, és a következő alkalommal lehet, hogy már nem is fogják igényelni a szolgáltatást pont emiatt. Logisztikai szempontból bármiféle csúszás elég komoly problémákat eredményez, különösen azokon a részeken, ami nem a civilek szeme előtt van.
Az, hogy egy-két óra csúszással hozzák ki a kedves ügyfél házához mosógépet, jóval kisebb probléma, mint az, hogy mondjuk áll a termelés készlethiány miatt, vagy épp a terjesztés esik hanyatt egy gyenge láncszem okán. 1 napos késés irgalmatlan bevételkiesést és pluszköltségeket jelent, és akár azzal is járhat, hogy a megrendelő (vagy ha úgy tetszik, termelő) hetekig/hónapokig gürizik azért, hogy kiegyenlítse a mérleget (nem csupán anyagi szempontból, fontos a megbízhatóság is) -- és mivel ilyen súlya van a pontosságnak, ezért a fuvarozóra hatványozottan igaz, hogy NEM szabad késést megengednie (illetve túl korán sem szabad érkeznie az árunak, de ez még mindig jobb, mint a késés), ha pedig mégis megtörténik és galiba van belőle, akkor simán megy a kártérítési per, azt pedig a sofőr is szopja rendesen.
Továbbra is úgy vagyok vele, hogy távol áll az optimálistól mind az eddigi, mind a mostani megoldás. Jobb lenne egy olyasmi szabály, ami meghatározza az előzési körülményeket kamionosok között. A legjobb pedig a már említett vasutas verzió, ahol a kamionos felgurul a vagonra, aztán robog a sihuhu.
És egyébként a fuvarozócég általában rászámol némi pluszidőt a dologra, mert piszkosul nem érdekük elveszteni az ügyfelet, mert bevállalnak olyat, amit nem valószínű, hogy teljesíteni tudnának -- de azért ha egy 4 nap alatt teljesíthető útra +2 napot ráhagynak, az inkább vicc kategória, a konkurencia és a megrendelő egyaránt körberöhögi őket.
-
zsiga_667
tag
"Borul az egész betervezett program. Szar ám az, mikor nem éred el a kompot, nem éred el a kívánt országhatárt, nem éred el azt a parkolót, amit kinéztél stb. és higgye el mindenki az marhára nem mindegy, hogy milyen helyen tölti el az ember az éjszakát/hétvégét. Az sem mindegy, hogy átjutsz-e abba az országba, ahol éppen nincs kamionstop aznap, amikor mennél. Tegyük fel csak 10km van hátra a határig, de letelt a 9 óra, és becsúsztál egy kamionstopba, ami mondjuk tart 48 óráig. Az ilyen szituáció nagyon idegesítő tud lenni és természetesen megint borul az egész és lehet újratervezni."
Persze, nyilván idegesítő, meg adott esetben nagyon kellemetlen a sofőrnek ha valami ilyen miatt pont nem ér haza a hétvégére, vagy késik az áru 1-2 napot, stb. De azért lássuk be, ez közel nem akkora tragédia amekkorának itt beállítják páran. Abba még senki nem halt bele ha péntek helyett hétfőre jött csak meg az új mosógépe.
A sofőr meg nehogy már ránk "úrvezetőkre" (mellesleg kikérem magamnak, magasabb PÁV minősítésem van mint a tisztelt kamionsofőröknek...) haragudjon azért mert ki van centizve az útvonalterve, hanem esetleg a főnökére aki nem kalkulál bele pár százalék ésszerű ráhagyást a menetidőbe; vagy amennyiben saját magának tervez hát akkor meg hadd ne mondjam kit lehet szidni.Én se szidok senkit ha az orrom előtt megy el a villamos reggel és elkések a melóból, mert nyugodtan indulhattam volna 10 perccel korábban.
Szerk.: És akkor a demagóg szar dumát el is felejtettem, hogy mi van azokkal akik szintén siettek volna haza a családhoz a hétvégére, csak ők nem két méter magasan ültek 50 tonna vason, hanem csak egy kis személyautóban? [link]
-
Szabesz
őstag
válasz
gamek!ller #52 üzenetére
Hát persze. Ahogy forgalmi akadály esetén is megbüntetnek ha átléped a záróvonalat (lerobbant autó, etc). A 65km/h-val haladó fogalmi bűntény meg elég indok az előzésre autópályán.
-
keIdor
titán
Nem szabad elfelejteni, hogy egy kamionos 2x270 percet vezethet egyhuzamban. Ha ez letelik, akkor muszáj megállni. Ha túllépi, akkor sincs feltétlenül baj, de lehet magyarázkodni, amit senki sem szeret... 9 óra után indulhat csak tovább, illetve heti egyszer mehet még plusz 60 percet. (ha jól emlékszem)
Higgye el mindenki, hogy marha idegesítő, mikor 90/130-as táblánál előttünk cammognak 60-70km/h-val és nem szabad megelőzni. Ha egy ilyen van előttünk jó 40-50km-ig, akkor szopás van, mert borul a bili. Borul az egész betervezett program. Szar ám az, mikor nem éred el a kompot, nem éred el a kívánt országhatárt, nem éred el azt a parkolót, amit kinéztél stb. és higgye el mindenki az marhára nem mindegy, hogy milyen helyen tölti el az ember az éjszakát/hétvégét. Az sem mindegy, hogy átjutsz-e abba az országba, ahol éppen nincs kamionstop aznap, amikor mennél. Tegyük fel csak 10km van hátra a határig, de letelt a 9 óra, és becsúsztál egy kamionstopba, ami mondjuk tart 48 óráig. Az ilyen szituáció nagyon idegesítő tud lenni és természetesen megint borul az egész és lehet újratervezni.Ezt igazán csak az tudja megérteni, aki már belekóstolt ebbe. A személyautós ha sietni akar, akkor tud is sietni, mert a törvényen kívül nem korlátozza senki sem a nagyobb sebesség elérésében. Én megmondom az őszintét... ha sietek, akkor nem 90-el, ill. 130-al megyek, hanem többel. Na jó, amúgy is többel megyek.
A kamionos ha akar se tud 89-91km/h-nál többel menni, mert beleszól az elektronika. Maximum a lejtő segít x km-ig, de pl. Hollandiában, Dániában ilyen nincs, szóval... ha meg az árút se tudja időben leszállítani, akkor büntetést kap(hat). Sokkal nehezebb dolguk van a kamionosoknak, mint azt sokan gondolnák.
Gradilaci egyébként nem az M0 80km/h-jára gondolt (szerintem), hanem arra, amit írtam fent. (130-as táblánál 70-el közlekedő)
Szerk.: Hibákért (ha van) sorry, 4 órát aludtam és ma véradáson is voltam, kicsit KO vagyok agyilag.
-
Lenry
félisten
válasz
dízelracer #53 üzenetére
már nem azért a két fillérért, de az utóbbi 1-2 évben jópár bezárt vonal indult el újra, csak persze ez nem akkora gyászos szenzáció, hogy teleszórják vele a médiát
(persze ennél jóval többet kellene el és újraindítani)
-
gamek!ller
őstag
válasz
dízelracer #53 üzenetére
Üdvözöllek M.O-n.
-
7
addikt
válasz
dízelracer #53 üzenetére
+1
-
dízelracer
őstag
Nem hiszem, hogy többe lenne az államnak a meglévő sínhálózatot gatyába rázni mint a kamionok által széttört utakat foltozgatni egymás után évente 3x. Ja és persze kevesebb adóforintot kellene év végén belapátolni a veszteséges MÁV-ba. A vasúti áruszállítás biztonságosabb, kényelmesebb és környezetkímélőbb. Nyugat európa építi fejleszti a vasúti hálózatát ezzel szemben mi vonalakat zárunk be és ész nélkül szedjük felfelé még a síneket is
.
-
7
addikt
Ezzel nagyon egyetértek, pláne úgy, hogy az állami vasutaknak a rendszerváltás előtthöz képest elenyésző arányú és számú teherfuvarja van. Puszta személyszállításból pedig igencsak nehéz megélni, részben ezért is termelik azt a horribilis mennyiségű veszteséget évről évre, miközben drágulnak a jegyek (és a színvonal is bőven támadható).
Hasznos lenne az utaknak, a lakosoknak, a kamionosoknak is egy normális kombinált vasúti áruszállítási megoldás. Persze ehhez rendbe kéne hozni a sínpályákat, illetve néhány állami rendelkezés is elkéne. Vagy ha az állam nem teszi, hát a GySEV meg a többiek szép lassan felvásárolják a különböző területeket, aztán megcsinálják ők... csak így persze a haszon is az övék.
No mindegy, elkalandoztam. Lényeg, hogy valóban jó lenne, ha a vasúti szállítás lehetősége adott volna -- még a kamionosok is pihenhetnének közben.
-
Grafiqs
őstag
Ugye csak költôi a kérdésed?!
tkazmer: Sajnos lehet nálunk 3 sáv vagy akár 4 is, de sajnos nincs meg hozzá a közlekedési kultúra, illetve vezetni tudás. Amíg ez nincs meg...
Vezetni tudás alatt azt értem, hogy képes résztvenni a forgalomban, felvenni a forgalom ritmusát.Szabesz: De pont ez a törvény lényege, hogy nem teheti meg.
G
-
aero.
veterán
Mivan akkor ha egy platós Žuk repeszt fával megrakva pont 65 kilométer per órával? Azt lehet előzni vagy akkor mögötte is lesz jó pár km-es kamion sor?
-
gamek!ller
őstag
Hajajj ha csak úgy menne, hogy kitépik belőle az elektronikát. Ugyan már. Szerinted amikor az első "kpm"-es megállítja és csinál egy teljes kártya controll-t akkor nem vágják meg úgy, hogy soha többet nem lesz kedve volán mögé ülni? Még a jogsiját is elveszik szerintem..
Csak úgy megjegyzem, hogy marha nehéz kiiktatni a limitert.
-
Vladi
nagyúr
válasz
gamek!ller #6 üzenetére
Csendben megjegyzem, hogy a kamionok le vannak korlátozva. Elvileg.
Gyakorlatilag úgy tépik ki az elektronikát belőlük, hogy ihaj. Mint a huzat.Volt már, hogy 4-es főúton 110-el alig bírtam kamionos megelőzni. Jah.
Viszont így szép hosssszzzúúúú kamionsorok alakulnak majd ki.
De van erre is megoldás, az 1. a sorban óránként kihúz a pihenőbe, csap egy kört megállás nélkül. Probléma megoldva.
-
ABE
őstag
válasz
gamek!ller #40 üzenetére
Ha elolvasod a korábbi hozzászólásomat, pont nem úgy írtam, hogy egy oldalnak adtam volna igazságot, hanem megpróbáltam mindkét fél helyzetét nézni. Szóval a "ti fejetekkel" kifejezést nem nekem kéne címezni.
De akár azt is írhatnánk "mi": "ti" nem tudtok a "mi" fejünkkel gondolkodni.
-
-
ABE
őstag
válasz
gamek!ller #38 üzenetére
Ez ugyanolyan szélsőséges (és értelmetlen) megnyilvánulás, mint az, hogy nem lehet előzni.
-
gamek!ller
őstag
Ticcsuk be az összes kamijont oszt akkor lehet majd nézni..
-
dízelracer
őstag
válasz
Gradilaci #31 üzenetére
Úrvezető meg hozzáállás? Legjobb tudásom szerint egyenlő partnerek vagyunk az utakon. A kresz rád is pontosan ugyanúgy érvényes mint rám vagy bármelyik autósra. Nehogy már én legyek a hülye mert nem megyek 80-as táblánál 90-95-el az M0-n. Miért kell beleállni az ember seggébe 2-3méterre? Miért kell feltartani az embert? Miért kell pályán kivágódni az ember elé? Most akkor ez alapján én is kezdjek el papolni a kamionos a hozzáállásról? Nem teszem mert nem lehet általánosítani. A másik. Halvány fogalmad sincs róla, hogy milyen ember vagyok. 1 azaz egy szaros posztból véleményt alkotsz rólam. Na mindegy, gondolj rólam amit akarsz őszintén szólva nem igazán izgat. Amit idéztél azt meg nem én írtam.
-
Hikvision
senior tag
A Kedvencem amikor M3-on 3sáv 3kamion egymást "előz" és röhögnek a sok "kis" személyautós hülyén, h veri őket a víz, és ezt még cb-n meg is beszélik, aztán ha mellé érsz és csúnyán nézel át akkor rád húzza azt a dög nagy sz*rt. Miwel közel minden nap pályázok havonta 1x belefutok egy ilyenbe. A Szerencsétlen külső sávban haladó kamionost nem, de a középső sávban haladót 300K-ra a Belsőben előzőt pedig 500K-ra büntetném.Többet biztos nem "haverkodnának 1x-re".
-
truba
tag
A nehéz gépjárművek / laikusoknak kamion/ folyamatos haladása az utakon csakis a közlekedési szabályok betartásával lehetséges, és ebben minden benne van, ami ezekre a fajta gépjárművekre vonatkozik. pl. a többsávos utakon a számukra kötelező jobbra tartás, a gépjárműre engedélyezett maximális sebesség határ betartása, valamint a nehézgépjárművek egymás közötti sebesség különbségének kihasználására vonatkozó szabályok betartása. /értsd:előzés/
Tehát az én meglátásom szerint a megoldás a következő, a szabályokat be kell tartani és akkor nincs miről beszélni. / függetlenül attól, hogy a szabályok jók vagy sem/.
Továbbá azt pedig nem tartom korrekt dolognak, hogy ezek a nagy vasak egy-két km/óra sebesség különbséget úgy használjanak fel, hogy közben a teljes útpályát felhasználják, és abban lelik örömüket, hogy ezt az előzést oda-vissza sok km.-en keresztül folytatják a közlekedésben résztvevők kárára.
-
Szerintem itt a lényeg (meg pár hozzászólással korábban).
Nem az előzést kellett volna tiltani, hanem bevezetni, hogy akit előznek, az addig lassítson picit, hogy gyorsabban le lehessen tudni a dolgot. Gondolom a kamionosok között van annyi kollegialitás, hogy ezt be lehetett volna tartani.
Mellesleg ez működhetett volna magától is, és akkor nincs miről vitatkozni...(és így egy szép kiegyensúlyozott hozzászólás lett)
-
Szabesz
őstag
Szép hozzáállások vannak itt. Törvény az törvény. Ezzel az erővel miért nem csapathatná a kamionos ott is full sebességgel ahol korlátozás van? Az is spórolás lenne neki. Ugyanmár. Az, hogy valaki siet, nem menti fel a szabályok betartása alól.
-
Gradilaci
tag
válasz
dízelracer #5 üzenetére
Baratom, epp csak beleolvastam a temaba, es mar abba is hagytam. Tudod, az ilyen hozzaallasu urvezetokkel nem lehet es nincs is ertelme vitatkozni. Nem mi tehetunk rola, hogy ez van, viszont minket kemenyen buntetnek, ha az aru nem er idoben a rendeltetesi helyere. Ez az egyik, amiert sietnunk kell(-ene).
A masik, hogy epp az ilyen emberkek vannak a legjobban felhaborodva, mint Te, ha nem kapnak meg valamit a boltban. Marpedig azt meg mi szallitjuk, tetszik, nem tetszik egyeseknek. Es igen, ha elottunk tokolnek 70-el, akkor mi "letoljuk"az utrol. Atgondolatlan ez a rendelet, es betarthatatlan. Staulandban is egyre jelennek meg a feloldo tablak a palyakon, mert sok kilometeres sorok alakulnak ki az egymast koveto kamionokbol. Kivanom neked, hogy egyszer egy ilyen vonatba keveredj bele."...Agyhalál, amikor az egyik jófej repeszt 82-vel, a másik jófej pedig előzi 83-mal, és ez így megy km-eken át...."-ilyen meg nincs. Az egyik eloz 88-al, a masik 89-el, mert ujabbak a gumijai, ilyen van. Hulyeseget ne irkalj...
-
tkazmer
addikt
soha semmi közöm nem volt a kamionokhoz, mindemellett szoktam autópályázni, és én is egyetértek a szerzővel.
előfordul (de nem jellemző!), hogy a kelleténél gyorsabban megyek, és így egy kamion akár komolyabb fékezésre is kényszerít, de igazság szerint messze nem a legzavaróbb dolog egy autópályán. ráadásul a kamionos profi sofőr, miután előzött visszamegy jobbra és nem ténfereg még fél órát előttem, nem vág ki elém ha tényleg gyorsan megyek és/vagy közel vagyok hozzá úgy, hogy abs nélkül esélyem se legyen megállni stb, amit viszont a kedves hétvégi sofőrök, fix 130-as önkéntes igazságosztók, régi suzuki swiftesek és egyéb furcsa fajai az autós társadalomnak vígan megtesznek.
néha nem árt, ha történik valami az egyhangú sokszáz km.-es autópályázás közben, és inkább egy messziről észrevehető, kiszámítható kamion miatt szeretnék fékezni, mint felkenni egy hasonló tempóval közlekedő, de elém hirtelen kivágó daewoo matizt a szalagkorlátra... -
ABE
őstag
Érvnek, ellenérvnek is helye van. Egyrészt az így nem olasz, hogy nem lehet előzni, mert mi van akkor, ha egy lényegesen lassabb járművet (nem feltétlenül kamiont/teherautót) érnek be, és akkor lehet cammogni. Sokat jelenthet pár perc is.
Másrészt viszont abszurdum, amikor az autópályán úgy 90-re ha kijön az átlagsebességünk, mert folyton 70-140 között ingadozik a sebesség: gyorsít, lassít, gyorsít, lassít... Ha nagy forgalom van, akkor nem csak az a fél-egy perc a veszteség, amíg a kamionos előz, hanem pluszban az is, amíg az egész sor megpróbál visszagyorsulni, de mire visszagyorsulnak, ismét valaki a belsőben cammog. Szóval telítettség esetén ez egész egyszerűen nem igaz, hogy be lehet hozni a lemaradást, ez tapasztalat.
Nem tudom, mi lenne a jó megoldás. Én alapvetően igyekszem segíteni a kamionosokat, buszosokat, de sokszor van, amikor a pofátlanság láttán elszakad a cérna, mert simán visszaélnek azzal, hogy nagy, erős járművük van. Valahogy a nem sofőrnek való egyedeket kéne kiszedni.
-
Nkboy
senior tag
Jó estét!
Ennyi erővel lehetne b...........ni az autópálya építőket is, hogy kevés a sáv.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
Psychonaut #23 üzenetére
ezen ne vitatkozzunk inkabb. ez a post is ujabb adalek ahhoz a regi elhatarozasomhoz hogy inkabb ne vegyek autot.
-
7
addikt
válasz
gamek!ller #16 üzenetére
"a másik kamionos akit éppen előznek, belefékez, a másik 3mp-en belül visszavágódik és már mehet is a mentős"
Ugyanmá' tessékmondani, ugyanezt miért nem teszik meg egyéb szituációban, ha ennyire egyszerű? (ld. párral előbbi post zsigától)
Ez a nem előzünk mulatság tényleg a ló másik oldala egyébként, és a problémának csupán a máshova helyezése, nem a megoldása.
-
zsiga_667
tag
válasz
Mr.Csizmás #21 üzenetére
Torlódás közepén a leginkább, mert olyankor hiába a kéklámpa csak ott lehet értelmes tempóban haladni.
-
Psychonaut
veterán
válasz
Mr.Csizmás #21 üzenetére
Leállósáv általában torlódás esetén is szabadon van. De főleg nem kamionok állnak rajta.
-
Grafiqs
őstag
"a mondatod, vagy Gamerkiller mondatai pont ugyanígy értelmezhetők a másik oldal szemszögéből is." - Pontosan erre céloztam. Ez egy társasjáték, és mint ilyennek a szolidaritás kell legyen az alapja.
Autóval simán behozható az az "elvesztegetett" 1-2 perc. Kamionnal viszont nem, lévén kötött a max sebessége. Autóval simán mehetsz 140-nel, mert akkor a trafi még nem mér és máris behoztad, és állhatsz vissza a megengedett 130-ra.G
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
Psychonaut #18 üzenetére
torlodas kozepen is?
-
Lenry
félisten
de az is, lehet, hogy baromira belefér a kamionosnak az a 40km, nekem viszont éppen rohadtul sürgős.
ennyi erővel legyünk szolidárisabbak az autósokkal. a mondatod, vagy Gamerkiller mondatai pont ugyanígy értelmezhetők a másik oldal szemszögéből is.mondom ezt én, mint pártatlan és elfogulatlan ember, aki életében nem vezetett még motorizált, közúti járművet
-
Grafiqs
őstag
válasz
Mr.Csizmás #15 üzenetére
Erôsen kileng a demagógia érzékelôm.
-
Psychonaut
veterán
válasz
Mr.Csizmás #15 üzenetére
A mentős mehet leállósávban ha megkülönböztető jelzést használ, úgyhogy rossz példa.
-
zsiga_667
tag
válasz
Mr.Csizmás #15 üzenetére
Ez nagyon szépen hangzik, csak nem igan, Soha semmi nem múlik egy percen.
-
gamek!ller
őstag
válasz
Mr.Csizmás #15 üzenetére
Szerinted hány haláleset történt eddig azért mert a mentős nem ért oda a kamionos miatt aki pont előzött? Gondolom semennyi, mert tuti, hogy ha észreveszi a másik kamionos akit éppen előznek, belefékez, a másik 3mp-en belül visszavágódik és már mehet is a mentős.
Amúgy: A mentős használhatja a leállósávot minden szívbaj nélkül.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
gamek!ller #13 üzenetére
1 nap.
a mentosnek meg 1 percen is mulhat az elet ahova hivtak.
-
Grafiqs
őstag
Én egy idôben sokat jártam furgonnal a sógorokhoz az M1-en. Igen, voltak egymást elôzô kamionok, de még nekem is belefért, az az 1 perc amíg megelôzték egymást. Pedig nagyon nagyon idôre mentem, mert 15 perc késés 2-3 óra csúszást jelentett.
Legyünk már egy kicsit szolidárisabbak!
A közlekedés társasjáték, adjuk meg mindenkinek (ésszerû keretek között) a lehetôséget. Csak gondolj bele abba, a kamion megy 81-85-el, ha 85 helyett 81-el kell mennie mondjuk 8-9 órán keresztül az óránként 4km veszteség. Szorozzuk csak fel 32-36km amivel kevesebbet tud megtenni egy nap. Nem kis szám. Nekünk autósoknak az az egy perc simán behozható pár kilóméteren. Ellenben a kamionnak lehet 1 nap bukta is. -
gamek!ller
őstag
Én nem apám szemszögéből nézem a dolgokat, hanem az összes kamionos szemszögéből. Tudom mivel jár ez az egész és talán épp ezért nem tetszik se nekem, sem a több ezer kamionosnak akit erről kérdeztek. Az amit ezzel a 5-6km/h-val veszít kerülhet annak a kamionosnak mondjuk egy Budapest - Rio de Moro szakaszon ~1 napba. Vagy mondok más példát. Ha mondjuk Hamburg-ból jössz Budapestre és 87 helyett 81-el jössz, lehet azon a pár km-en múlik, hogy beérsz e pénteken Magyarországra és elmehetsz a telephelyre, vagy kint kell hétvégézned mondjuk Bécsben egy parkolóban. Nagyon nem mind1.
-
Mr.Csizmás
titán
egylatoszogu post.
miert is? talan igy nem lesz torlodas, egymasrafekezes, rafutasos baleset, usw. mellesleg nemetorszagban a staukat se az autopalyara feltevedo traktorok/jarokeretes mamik okozzak...
azt nem ertem ilyenkor, ha elozni akar, +5-10 km/h-val bokje meg az alapsebesseget, vagy soroljon be es kushadjon mogotte.
-
zoo8800
veterán
Talán, ha nem tartana negyed óráig egy előzés, akkor nem lenne tilos előzni
Agyhalál, amikor az egyik jófej repeszt 82-vel, a másik jófej pedig előzi 83-mal, és ez így megy km-eken át. -
Lenry
félisten
éljen az objektivitás.
neked ez most azért fáj, mert édesapád kamionos. ha mondjuk futár lenne, és kisáruszállítóval furikázna az országban és napi 10x ragadna be kamionok mögé, akkor most tapsolnál örömödben
-
dízelracer
őstag
válasz
gamek!ller #6 üzenetére
Sosem leszek kamionos.
zsiga_667: dehogy is, hová gondolsz. Az utakon csak nekik lehet fontos dolguk. A többi hülye autós biztos jó dolgában, unalmában kocsikázik fel alá. Csak nekik van olyan munkáltatójuk akik a szart is kitapossák az alkalmazottból és lehetetlen, időben teljesíthetetlen dolgokat várnak el tőlük.
-
zsiga_667
tag
válasz
dízelracer #5 üzenetére
Nem azt kell(ene) büntetni amelyik próbálna haladni, ezért néha előznie kell, hanem azt aki fenntartja. Ha 1-2km/h a sebességkülönbség, akkor az előzött kamion dolga lenne lelassítani egy kicsit arra a 10-20 másodpercre amíg a másik elmegy. De ha erre nem képesek (márpedig én ilyet még életemben nem láttam kamiontól), akkor sz*pjanak csak. Azoknak az autósoknak akiket feltartanak ugyanolyan fontos dolga lehet mint nekik.
-
gamek!ller
őstag
válasz
dízelracer #5 üzenetére
Kivanom, hogy legyel kamionos es siess valahova.
-
dízelracer
őstag
M5 autópálya Budapestről kifelé. Utolértünk egy tiltáson közlekedő kamiont amit épp másik kettő kezdett előzni 1km/h-s sebesség különbséggel. Vagy 3percig haladtak szépen egymás mellett ők hárman gyönyörű sort gerjesztve ezzel maguk mögött. Ez hamarosan szerencsére megszűnik. Nem a kamionosok ellen vagyok csak idegesít az a magatartás hogy létja hogy jövök de pofátlanul kijön elé percekig szüttyögni. Az is jó hogy M0-n megyek szabályos 80al és úgy tolnak lefelé, hogy nincs a két kocsi közt 2méter...
-
Brumi
senior tag
Minden nap autózok és én sem értem ezt a szabályt. Tény hogy nem kellemes, amikor egyik kamion 92-vel előzi a másikat, ami 90-nel megy, de bőven kibírható, és ha megköszönik a türelmet, akkor meg pláne nincs vele semmi gond. Teszik szerencsétlenek a dolgukat, nem tudom miért kell szívatni őket. Bezzeg a vészvillogós fekete X5-ösökre nem szállnak rá...
-
aero.
veterán
Úgy hallottam újabban a leállósávban előznek. Amúgy szerintem hülyeség, átgondolatlan ez a törvény.
-
gamek!ller
őstag
Ma már meg is szállták az M1-est.
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Szappanos topik (Dettol, Xiaomi, Lebath...)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Fotók, videók mobillal
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Revolut
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 Mini / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 84% akku
- Dell Latitude 3340 Core i3-4005U CPU hibás laptop
- CSX 2x2GB (4GB) DDR 800 MHz kit
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3129
- HP EliteBook x360 830 G7 i5-10210U 16GB 512GB 13" FHD Áthajtós érintős 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest