Új hozzászólás Aktív témák
-
localhost
Közösségépítő
-
Tikakukac
titán
Új sztori: minap a Rákócziról egészen a Nyugatiba kellett elmenni, mert egyetlen automata sem evett kp-t és a pénztárt is sikerült érdekes módon becsukni. Ellenőr bácsi nyilván pont volt kivételesen vasárnap, szerinte idióta vagyok és ilyen nincs. Arra a kérdésre, hogy ha visszamegyünk és megnézzük a bezárt pénztárakat és a nemműködő automatákat mit kapok már nem jutottunk. Bünti legalább nem volt. Dübörgés és jobban teljesítés van
-
Pikkolo^^
addikt
Még egyszer, kisiskolásnak nem kell mobilkütyü az idősek meg nem fogják tudni kezelni. A bankod esetén is panaszkodhatnál, hogy nem haladnak a korral. Egyébként hol is lehet itthon használni az Apple vagy a Samsung fizetési megoldásait? Na ugye, akkor erről ennyit.
Írjál nekik, hogy tegyék majd bele az NFC-s lehetőséget is. Ha jön válasz megoszthatod itt is.
-
Dezsike
tag
válasz
Pikkolo^^ #25 üzenetére
Nem kötelező külön kártya, ott a bankkártya, Ostravában azzal is működik a rendszer. Bankkártyát érinted, kijelző bezöldül, ennyi.
Más kérdés, hogy először csak egy korona zárolást tesz rá, majd csak akkor terhel egy összegben mindent ha már nem használod 2-3 napja. Ha közben leveszem a számláról a pénzt cseszhetik. Az azonnali terhelés se biztos, hogy jó megoldás, mert a napi tranzakció darabszám limit közbeszólhat. A nagyobb összeg előre zárolása meg felháborodást váltana ki - én is bliccelni fogok inkább ha ezt a megoldást választják. -
viktorhu
veterán
Én nem gondolom, hogy kihagyják a lehetőséget, még ha a kísérleti fázisban nem is azt használják. Sőt, ha nem bérlettel utazol, akkor közvetlenül is fizethetsz paypass-szal, nem kell külön jegyet venni, és csak addig von pénzt, amíg a napijegy ára össze nem adódik a jegyekből, utána aznap már nem kell majd fizetned.
-
róland
veterán
válasz
Pikkolo^^ #25 üzenetére
Kérdezhetném én is, most akkor mindenki vegyen magának egy plusz plasztik kártyát? Amúgy ma már egyre több gyártó mobiljában megtalálható az NFC, saját fizetési megoldásaikat erre fejlesztik (l.: Apple, Samsung).
A mobil szinte mindig ott van az embereknél. Akkor miért is kellene még egy plusz plasztikkártyát cipelni?Amúgy a problémám az egésszel annyi, hogy mint lehetőséget kihagyták, s egy plusz kártyát kényszerítenek a használóra.
-
Geffry
aktív tag
válasz
Tikakukac #28 üzenetére
Ezzel csak azt a megállapításomat igazolod, hogy nincs kultúra. Távol áll tőlem hogy magamat fényezzem, de én is így vagyok vele ahogy Te, bárminemű szemét keletkezik a kezemben, az valamelyik zsebbe, vagy a táskámba kerül és majd kidobom amikor ki tudom. Ha fél liter vízzel elbírtam a palackot akkor üresen se szakad le a kezem tőle...
A Japán példa arra vonatkozott inkább, hogy ha valakinek otthon nem tudják ezt megtanítani... (vagy magától nincs ennyi esze)milangfx: Teljesen egyetértünk és jók a meglátásaid. Annyit tennék hozzá a gondolatsoromhoz, hogy jelen esetben a forradalom szó, egy hosszadalmas és némi áldozattal járó folyamat lenne, ami sajnos nem férne bele egy 5 éves tervbe, de apránként...
Viszont jelenleg a társadalmi önszerveződés minimumáig sem jutunk el.Elmesélek egy történetet annak akit érdekel.
Adott srác visszahozza a patikába a két napja kiváltott injekciót azzal, hogy nem ő váltotta ki és neki nem kell három doboz, elég lesz egy is, nem-e vennénk vissza?! Jogszabály szerint minőségbiztosítási okokból ilyet nem lehet csinálni (és a kenyeret sem viszed vissza két nap után azzal hogy kiszáradt...)
"Akkor ezt most dobjam ki?"
Semmiképp, inkább visszavinném az orvoshoz hogy esetleg odaadja valakinek akinek kell és legalább annak nem kell kifizetnie, de amúgyis gyógyszerhulladék gyűjtőbe való.
"Akkor kuka..." Majd sarkonfordul és köszönés nélkül lelép. -
0xmilan
addikt
Ilyenkor mindig ez a gif jut az eszembe. Nemrég pont ezt figyeltem a villamosmegállóból, hogy az autók nagy részében egyetlen ember utazik. Nyilván amit leírtál, az lenne az ideális, de ettől még elég messze vagyunk. Feltéve, hogy valaha is megtörténik az említett forradalom. Először a fejekből kéne kiüríteni a nemutazokapórnéppel mentalitást. Viszont amíg nincs meg a kínálat a minőségi(bb) tömegközlekedésre vagy kerékpáros infrastruktúrára, addig kereslet se lesz; és fordítva. A Bubi, GreenGo és társaik jó kezdeményezések, de egy komolyabb változáshoz jelentősen fel kellene skálázni a használatukat.
Ha ez a RIGO javít a jegyellenőrzés hatékonyságán, akkor már megérte.Ami nagy változást hozhat ilyen téren, az a level 5 önvezető autók elterjedése. Miközben dolgozol, a kocsid taxiként funkcionál és keresi neked a pénzt. Mielőtt végzel, odahívod a munkahelyedhez és téged is hazavisz. Kevesebb embernek kellene saját autót fenntartani. ...Bár ez se holnap lesz.
-
Tikakukac
titán
Nekem nem kellett sulit takarítani, mégsem dobáltam el meg dobálok el semmit, amit lehet szelektívbe gyűjtöm, elviszem 2 utcára is az üveget ha kell.
Semmi nem kell hozzá, csak némi agy, esetleg némi nevelés. Ja, igen, meg példamutatás. Mikor otthon is kiosztották a szelektívet vidéken, aztán a kukásautó ugyanúgy összeöntötte, mert az már nem volt megoldva, na akkor utána aki még próbálkozott is tett rá.
-
Geffry
aktív tag
"az utazók többsége normális"
Nem vitatom, úgyhogy kinek nem inge...
Közlekedéskultúrában én például a Hollandokat követném. Náluk a bicikli része a közlekedés fogalmának és nem egy fattyúgyerek az utakon. Szálka az autósok szemében és plusz egy veszélyforrás a gyalogosok számára, ami nem kissé köszönhető a gyér és átgondolatlan infrastruktúrának. (habár ezutóbbi rendkívül gyakran fordítva is igaz)
Persze könnyű karosszék forradalmárnak lenni, de akkoris úgy gondolom hogy egy kiadós átszervezéssel és sok idővel át lehetne alakítani a városi és akár a városok közti közlekedést is. Az utakon hemzsegő autók fele otthon maradna ha az említett kerékpáros forradalom megtörténne és számottevően bővülne a tömegközlekedés. (szvsz önmagát generálná, kevesebb autó az utakon, több buszjárat indulhat...)
Nyugatabbra már nem csak az a nagyember aki kocsiban ül. Öltönyös, aktatáskás, makkoscipős, középkorú férfiak hagyják otthon az Audi-t, hogy biciklivel menjenek az irodába, mert azt a 3km-t tök felesleges lenne kocsival megtenni. Persze csak azért mert van erre alkalmas út (nem egy sárga vonal a mozaikká fagyott járdán) és megfelelő mentalitás.Tikakukac:
Japánban kvázi az iskolai órarend része az intézmény feltakarítása. Meg is tanulják hogy ne szemeteljenek és ne tegyenek mindent tönkre maguk körül. Még egy példa a közép-európai el és lemaradottságra. Amiben igazából kezdünk kissé egyedül lenni mint "Közép-Európa"
-
viktorhu
veterán
válasz
Pikkolo^^ #25 üzenetére
Nyilván a metrónak a Bosnyákig jobban örültem volna, és akkor csak odáig kellene szenvedni a busszal (aztán egyszer majd kihozhatnák a felszínen onnan a metrót, de ez már tényleg álom kategória), onnan lehetne metrózni Budáig. Viszont a busz katasztrófa, pl. délután ötkor Zugló vasútállomásnál általában 5-6 buszt elengedtem, mire beletörődtem, hogy heringként, mondjuk lépcsőn állva fogok utazni.
-
Pikkolo^^
addikt
Most akkor mindenki vegyen magának NFC-s mobilt és amikor fizetni akar akkor oldja fel? Az alsós diákok is ilyen telefonnal rohangáljanak meg az idősek? Bankártya helyett ott a Gránit Pay, használhatod telkóval.
viktorhu: nem a villamos a megoldás A 15-ből.
Csak érkezzen már.
-
viktorhu
veterán
Szerintem nincs nagy baj, az utazók többsége normális, de ha ki lehetne zárni a nem fizetőket és az összeférhetetleneket (nyilván nagy a két halmaz metszete), az sokat segítene a színvonalon is, meg a közlekedés pénzügyi helyzetén is.
Én egyébként feladtam, nagy tömegközlekedés-párti voltam, de amióta még a villamos tervét is eldobták Újpalotának, elment a kedvem a dologtól. Egyszerűen nem lehet busszal ennyi embert kulturáltan innen bevinni a belvárosba a csúcsidőszakokban, és most már azt is látom, hogy nincs miért várni, hogy rendeződik a helyzet - átálltam az autózásra
-
Geffry
aktív tag
Tetszik a pesszimizmusotok. Nekem a 2018-as megjelenés a kedvencem, számos európai országban évek óta ez van, mi a szokásos késésünkkel újdonságként harangozzuk be a dolgot.
Amúgy szvsz a legnagyobb baj az, hogy Magyarországon nincs közlekedéskultúra. Meg egyáltalán kultúra... Csak emiatt lehet probléma a jelenlegi és jövőbeli rendszerekkel.
-
viktorhu
veterán
válasz
#88470784 #16 üzenetére
A 4-6-on simán lehetne beléptető kapu a peronoknál is, mint pl. Isztambulban.Valamikor még úgy tervezték, hogy majd minden ajtónál lesz leolvasó, és ha érvénytelen jegyet csippantasz (meg talán akkor is, ha nem csippantasz, bár ezt elég nehéz lenne), akkor majd visít. Ja és 2001-ben indul a bevezetés
Emlékszem, akkor is az első gondolatom az volt, hogy ezt már hány éve ígérgetik, és hiszem, ha látom
De valamit kell tenni a bliccelők meg a nagyon büdös utasok ellen, mert mindkettő óriási kárt okoz a közlekedésnek is meg az utasmorálnak is.
-
julius666
addikt
Az szívás, mert a BKK-s automaták paypass olvasói tapasztalataim szerint botrányosak. Párszor probálkoztam, de valahol a 8-10. alkalommal (különböző automatáknál), amikor nem megy és pötyöghetek be megint MINDENT újra, valahogy elmegy az ember kedve és onnantól nem erőlteti, inkább automatikusan bedugja a kártyát.
És nem a kártyám rossz, sehol máshol nem volt ilyen problémám soha még, pedig mindent azzal fizetek (már ahol van terminál), MÁV-os, Volános automatákkal is faszán megy.
-
ArGab
őstag
De, azok bizony. Bár én nem látom hogy mondjuk egy reggeli tömeg hogy fog átmenni kb 6 kapun a Corvinnál mert többre meg nincsen hely.
Egyébként meg majd akkor hiszem el hogy jön ha kezemben lesz a kártya. Szerintem volt már több mint 10 éve is annak hogy először olvastam ezt a "hamarosan jön" szöveget.
-
7s26c
őstag
A sima jegyet nem tudtam nemrég kezelni a villamoson, nem történt semmi....
-
gergejly
aktív tag
Offtopic:
Több, mint egy éve nem ültem buszon/villamoson/metrón, és el sem tudom mondani, milyen jó érzéssel
gondolok vissza erre az időszakra. -
0xmilan
addikt
A hamarosan megjelenik es a 2018 elejetol inditjak el nalam nem ugyanazt jelentik.
-
viktorhu
veterán
Elvileg a meglévő automaták tudják majd tölteni a kártyákat. Valószínűleg oda kell majd tartani a paypass olvasóhoz azonosítás miatt, utána már a szerverrel fog kommunikálni a feltöltés ügyében, nem a kártyádra írja rá az összeget.
Viszont se a bliccelők, se a nem oda valók emberek felszállása ellen nem fog érni semmit, ha a villamosokon és a nem elsőajtós buszokon nem kell majd a bérlet a felszálláshoz.
-
t.mate.t
csendes tag
És a nemrég (talán egy éve?!) üzembe helyezett jagyautomatákat akkor lehet is majd cserélni olyanra amivel a kártyát lehet tölteni?
-
poncso6
tag
Ugye nem azokat a Corvin negyednél tesztelt kapukat fogják használni?
-
Tikakukac
titán
Pokolian jó sztorik jönnek majd
-
Mobilfizetési Zrt
tehát akkor egy havi bérlet lesz számla nélkül?
rendben 9500 a bérlet
700ft mert elektronikus
internetes rendelés? hát az 600ft
ohh bankkártyával szeretne fizetzni? 350ft
úristen firefox böngészőt használ? 300ft
ékezet van a nevében? 100ft/betű -
róland
veterán
S a XXI. században, amikor az NFC-s mobiltelefonok ott vannak szinte mindenkinél, akkor külön kártyát tartson magánál mindenki.
De a legnagyobb katasztrófa, hogy március végére megszűnik a Mobiltárca is. Itthon csak sikerül visszafejlődni. -
-=MrLF=-
senior tag
Évente csak párszor használom, a meglévő (fehér) jegyek meddig lesznek érvényesek?
A narancssárgákkal is úgy jártam hogy egyszer csak érvénytelen lett, pedig úgy árulták hogy a hologramosak örök életűek lesznek. -
cintula187
addikt
Én már alig várom, hogy jó Magyar szokás szerint milyen katasztofális bénaságok fognak előjönni a működése közben. Nem pesszimista vagyok kéremszépen hanem realista!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A16 5G 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3543
- Eladó szép állapotú Samsung S10+ 8/128GB / 12 hó jótállás
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3388
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest