Új hozzászólás Aktív témák
-
FTeR
addikt
A Microsoft eme lépése – amennyiben beigazolódik a szakember állítása – mindazonáltal keveseket lepne meg; szakmai berkekben többen már korábban szinte biztosra vették, hogy a Windows operációs rendszereket fejlesztő szoftvercég a játékfelhasználók körében többek között így kívánja kvázi kikényszeríteni a migrációt új operációs rendszerére, a Vistára.
mennyire jellemző puszta rosszindulatúság.
mégha nem is lenne technológiai akadálya, akkor sem kéne senkinek elvárnia, h puszta jóindulatból extra munkával többet dolgozzanak. -
faster
nagyúr
Ha a DX 10 alá olyan hardvert raksz, ami mondjuk nem tartalmaz Geometry shadert, akkor a DX 10 nem fog neked csinálni semmit, visszajelenti a programnak
nem az a lényeg, h sw mit hisz. az ms dx10től kezdve nem olyan engedékeny, mint korábban volt, ami rossz a hw gyártóknak, de sokkal jobb sw fejlesztőknek.
ez nem egy technológiai kérdés.
Még mindig nem értem. Tudom jól, hogy a DX 10 szigorú feature készletet vár el a GPU-tól, ennek hiányában nem hajlandó működni.
Az a hsz csak arról szól, hogy a Vista grafikus felülete működik DX 10 hardver nélkül is, az aquanak DX9 hardver kell, de maga a DX10 API nem fog DX10 hardver nélkül életre kelni. Illetve életre kel, hogy aztán visszadja a szoftvernek, hogy nincs DX10 cucc a gépben.
[Szerkesztve] -
FTeR
addikt
Ha a DX 10 alá olyan hardvert raksz, ami mondjuk nem tartalmaz Geometry shadert, akkor a DX 10 nem fog neked csinálni semmit, visszajelenti a programnak
nem az a lényeg, h sw mit hisz. az ms dx10től kezdve nem olyan engedékeny, mint korábban volt, ami rossz a hw gyártóknak, de sokkal jobb sw fejlesztőknek.
ez nem egy technológiai kérdés.
a töbit meg úgy az általában felmerült dolgokra írtam.
erről jut eszembe, h a dx10nek még az is előnye, h majdnem ua. mint a x360 megoldása, így könnyítve a portolást. -
FTeR
addikt
válasz
Mackósajt #183 üzenetére
úgyhogy gyanúm szerint aero nélkül olyan gépen is elmegy, amiben még DX9 sincs hardveresen támogatva...
aero nélkül egy 2d-s kártyán is elmegy. alap esetben a vidikari csak unatkozik, ha épp nem fut egy 3d-s alkalmazás. az aerós megoldás -a látványon kívűl- arra jó, h tehermentesíti a CPU-t a graf felület leszámolásától. több energiája lessz a CPU-nak mássra. vagyis, gyorsabban fog futni.
mint többen is írták már, a vista gépigénye az aerot leszámítva közel ugyanaz, mint az xp-nek. ami egyébként azt is jelenti, h a vista szolgáltatásait xp-re azonos szintre lebutítva jobban teljesít, mint ugyanazon a vason az xp. ugynaúgy, ahogy ez a 2k és az xp között volt. -
FTeR
addikt
lehet késve írok már, de teljesen rosszul látod.
eddig egy vidikari akkor kaphatta meg a dx9-es matricát, ha az x fícsörből y darabot támogatott (nemtom pontosan).
ebből lettek az olyan többynire integrált karik, mint az intel megoldása is, h papíron dx9, de gyakorlatilag semmi sem fut el rajta. ennél enyhébb, de a programozás szempontjából továbbra is problémás dolog, h apróbb eltérések lettek a különböző kártyák között, még 1 gyártón belül is. tehát nemcsak teljesítmányben, hanem fícsörben is eltértek.
ennek a kiküszöbölésére mondta most az ms, h dx10 matricát csak az kaphat, akinek a karija 100%ban minden fícsört támogat. elméletileg így nme lesznek azok a balhék, amik több játéknál is előjöttek nvidia és ati-k között.
ez maga a technológia szempontjából teljesen érdektelen.
ami a technológia részét illetti. a legnagyobb gond nme az, h wddm-re épül. mert éppen még azt is lehetne portolni (persze akkor meg minek a vista...).
a gond abból adódik, h a teljes megközelítés megváltozott. dx7/8/9nél az az ajánlás, h minnél kevesebb texturából rutinok segítségével hozzanak ki többet. ezzel ellentében, a dx10 ajánlása az, h textúrát minden mennyiségben. ez annak köszönhető, h 2 utasítási szálat (geiometriai/sader) egyesítették. így nem oszlik ketté a gpu teljesítménye.
ha egy játékot a sok textúrával elkészítenek dx10, akkor ugyan trükközéssel megoldható lenne, h fusson a dx9es karin, csak épp 10 másodpercenként 1 kép frissítéssel (hasamraütöttem). magyarul behalna alatta szegény kari.
az átmeneti megoldás valszeg az lesz, h a játékok egy darabig mind a két megoldást követik. szal lesz rengeteg textúra, h dx10 alatt szebben és gyorsabban fusson, de lesznek a rutinok is, h a kisebb gyengébb texturákból is kohozzák a kellő szintet dx9re. -
faster
nagyúr
válasz
Fekete Fény #218 üzenetére
Melyiket, amit X-COM linkelt, vagy az MSDN leírást? Az MSDN leírás túl hosszú ahhoz, hogy most nekiálljak lefordítani.
-
slayer006
addikt
szóval ezt az XP -t mégiscsak le kell majd cserélni
pedig még végig sem jáccottam -
Nem tudom, tudtok-e róla, de az Inqurer azt állítja, tévedtek a DX9.0L verzióval kapcsolatban: [link]
UNFORTUNATELY, we were wrong about DirectX 9.0 L.
We managed to confirm the existence of DirectX 9.0L but it won't be a DirectX 10 for Windows XP. It will be the other way around. It is a faster version of DirectX 9.0 that will run under Vista only.
So I have to disappoint all of you who expected to run DirectX 10 games under Windows XP (and apologise, huh, Fudo? News Ed.) as there won't be an API to supports it.
DX9.0L is a special version of DirectX 9 for Vista only that allows DX9 games to run with Vista's new driver model. It's not possible to run D3D10 on XP without running in pure software emulation.
The D3D10 API was designed around the new driver model in Vista. In addition, Aero Glass runs on DX9.0L. Aero Glass is one of the main reasons DX9.0L exists on Vista.
Our sources also confirmed that L in DirectX 9.0 L stands for Longhorn. So we are back at the beginning - you need to buy a new graphic card and a new OS to have the hardware DirectX 10 acceleration on an API that supports it.
Azaz a DX9.0L a Vistához készülő DX9 verzió, amely elsősorban az Aero Glass felület megjelenítését teszi majd lehetővé. Tehát továbbra sem fog futni DX10 játék WinXP-n, maximum szoftveres emulácóval (így meg egyáltalán minek?).
A DX9.0L nevében az ''L'' betű a ''Longhorn'' nevet jelenti, azaz a Vistá-hoz kapcsolódó fejlesztésről van szó...
Komment: pedig már örültünk... -
-
X-COM
nagyúr
ms munkásember:
[link] -
rudi
nagyúr
Kérem, ebben a topicban hagyjuk a Vista gépigényét!
-
Fekete Fény
tag
Én még azt tudom ShaderModel 4.0 kezeli le dx10.Amire a mostani dx9 vegák nem képesek Majd csak az újjak g80-sok.Éz játéknál gyönyörű grafika lesz (annak fényében hogy tudomádom szerint még a GX2 is csak a shader 3.0 tudják).De egyben egyet érthetünk.Túl nagy a különbség a dx9 és a dx10 között
[Szerkesztve] -
Bármit megmagyarázhatsz, de az operációs rendszerek erőforrás igénye folyamatosan nő. Nem arról beszélek, hogy ma még nincs a futtatására alaklmas hardver, de biztosan nem ugyanakkora a két rendszer recommended konfigja. Ennyire azonban nem akartam felfújni a dolgot, mindössze anyit mondtam, hogy azoknak a játékosoknak, akiknek nincs tele a zsebük, nem lesz sürgős a váltás, vagy kénytelenek lesznek 2x annyi memóriát belerakni.
Nem akarok most a Vista erőforrás igényeiről flamelni. -
Fekete Fény
tag
Igazad van Bár én voltam hülye
mert nem írtam oda, egyre gondoltunk.Én elsősorban a játékokat veszem alapúl(ebből a nézetből néztem a gépigényt).És a jövőre megjelenők között már már most harangoznak egy két olyat ami a felső kategoriásokat is megterheli(mindentéren)Mindent összevetve egyezik a véleményünk.
Bár én elsőkközt leszek aki az xp mellé vesz egy vistát.Már stoppoltam is egyet.Ha kijön és meglesz majd tesztehetem.
[Szerkesztve] -
orbano
félisten
válasz
Fekete Fény #196 üzenetére
Te most komolyan azt hiszed, hogy ilyesfajta gépigénye lesz a Vistának? Elég nagy tévedésben élsz. Azért mert vannak funkciói, amelyek már ki-ki merik hazsnálni egy modernebb gép adottságait, attól ez nem egy Far Cry, hanem egy oprendszer. Amilyen gépen elment az XP, el fog menni többnyire a Vista is. Xp-t is lehetett használni 128mb rammal és 2gb-tal is, futott nekem 800mhzes celeronon és 2.5ghz-es core duo-n is, pedig nagyon szidták az XPt is, hogy micsoda erőforrásigényes szörnyeteg a win98hoz képest. Aztán érdekes, rájöttek az emberek, hogy hoppá! ez sokkal stabilabb és kényelmesebb mint az a vacak.
Most is ugyanez lesz. 2 év eltelik és mindenki csak röhögni fog a régi szép emlékeken, hogy hibás programok kékhalált okoztak, belassították a rendszert, vagy hogy egy máveletigényesebb feladatnál kijött egy ablakra a [program nem válaszol] felirat... -
Fekete Fény
tag
válasz
Jim Tonic #192 üzenetére
Jogos
Ám akik a vistát csinálták nem a magyar emberek gépigényeit nézték sajnos.Ez a konfig külföldön (itthon közép felső) alacsony illetve középkategoriásnal számi.És mert jövőre jelenik meg gondolták úgyis sokan fejlesztik a gépüket.Ez logiku:dx10 vidikártya , 4magos processzor,ddr3 nemóriák stb megjelenése.Bár ez minket nem vigasztal hiszen nekünk megfizethetetlen lesz egy darabig.
[Szerkesztve] -
válasz
Fekete Fény #190 üzenetére
Ehhh. Próbáld meg ugyanezt fele ekkora konfiggal.
[Szerkesztve] -
Mivel nem írható ki az operációs rendszer egésze a swap-be, több memóriát eszik. Míg XP alatt 1GB-tal nyugodtan futtathatsz bármit, Vista alatt valószínűleg nem.
De elég, ha belegondolsz, milyen gyér hardver volt az XBOX 1, és mire volt képes. Ugyanaz a hardver windows alatt lényegesen kevesebbre volt képes. -
Fekete Fény
tag
válasz
Jim Tonic #188 üzenetére
Valóban??kapcolódok orbánohoz,Nekem a x2 3800mhz 1gb rammal az RC2 olyan szinten repesztet hogy az valami csoda.Az XP-nél jóval gyorsabban kezelte a progikat amit futtatam.Kipróbáltam mindezt xp és nemkellet mérésse,hogy lássa hogyan fagyogat a progiknál.Azt mondom Jövőre akinek 2GB ramja van az bőven ellesz a vistával.Szerintem 1Gb szépen szaggatás mentesen lehet majd nyomúlni a játékokka(Vistával). Az xp-nél százszor jobb a vista.Majd 2 év múlva már mikor elterjedt mindenki eggyet fog érteni velem.A dx10 jó dolog csak legyen ki megfizesse a vidi kártyát.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Mivel nem elsősorban a jékosok fognak Vistára váltani (már azért sem, mertt erőforrás igényesebb), és a Microsoft terjeszteni akarja a DX10-et, kénytelen lesz XP alá kitalálni valamit. Ha kijön a DX9L, ismét csak hátráltatja a DX10-et, viszont nem hátráltatja a Vistat.
Ez amolyan 22-es csapdája, ebből a szemszögből nézve várható, hogy lesz valami az XP-vel. Ám az is lehet, hogy a DX10 projekt jó időre el lesz tologatva (mondjuk 1-1,5 év), közben egyre kevesebb támogatást nyújt majd XP-re (szerintem az SP3 után nem is nagyon fog. Ez volt a 2000-nél, illetve a többieknél is, kijött egy utolsó SP, aztán már szinte semmi említésre méltó), az emberek így átállnak a Vista-ra. Addigra mindenki megjön a DX10 capable eszküözével, és ennyi. -
X-COM
nagyúr
hát figyu, azt állítják, hogy a dx10 erőteljesen a wddm-re építkezik.
A WDDM pedig már ott gyökeresen más mint az XPDM, hogy magának a driver-nak van egy kernel és egy user mode része, az XP kernel egyáltalán nincs erre felkészítve.
Ahhoz nem értek, hogy ezt mindenféle software layer-ekkel hogy s miként és milyen hatékonyan lehetne áthídalni, de ez összvissz elég fércmunka volna, a 4magos géphez meg mát úgyis Vista-t adnak az OEM-ek, mert hát valljuk be a fizetőképes kereslet leginkább gépcserével intézi el az upgrade-t.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
válasz
Jim Tonic #181 üzenetére
Rossz oldalról közelítesz. Engem az érdekel, hogy XP alatt miért nem valósítáják meg (vagy miért nem akarják megvalósítani) a DX10-et. Továbbá az is érdekel, hogy nem gyártanak-e olyan megoldást, ami egy többmagos GPU és egy DX9-es VGA segítségével boldogul majd a DX10-zel (van meredekebb ötletem is a G80 kapcsán, ha az egy asszimetrikus kétprocis valami lesz). Ezek a dolgok két okból érdekelnek. Először is azért, hogy kizárólagosan kell-e majd Vista a DX10-hez. Másodszor azért, hogy ezzel a rettenetes fékkel, ami így a DX10-en csücsül (csak DX10-es hardverrel megy és valószínűleg nem lesz egyszerű régi DX9-es codepathot írni hozzá) milyen sebességgel tud majd elterjedni.
-
Mackósajt
senior tag
válasz
Fekete Fény #178 üzenetére
Persze hogy mennek, hogy ne mennének? A Vistának nem kell DX10 vagy olyan kártya, ezt már rég elmondták. Még az Aero-nak is csak DX9 kell, úgyhogy gyanúm szerint aero nélkül olyan gépen is elmegy, amiben még DX9 sincs hardveresen támogatva...
-
faster
nagyúr
válasz
Fekete Fény #178 üzenetére
Nem a Vistáról van most szó, hanem magáról a DirectX 10-ről. Ha a DX 10 alá olyan hardvert raksz, ami mondjuk nem tartalmaz Geometry shadert, akkor a DX 10 nem fog neked csinálni semmit, visszajelenti a programnak, hogy DX10 -re alkalmas hardver nincs a gépben, én ezt hámoztam ki a különféle cikkekből, amik ebben a témában megjelentek. Az egy más dolog, hogy a DX9 is implementálva van a Vistában.
[Szerkesztve] -
Jó, de akkor megvan a köztes megoldás. Akkor nem értem, milyen egyéb megoldást vársz.
Egyébként emléxem, hogy már javában DX9 ment mindenhol, amikor a fejlesztők annak örültek, hogy megírtak néhány játékot, ami ki tudta használni a DX8 néhány képességét. Ha jól emlékszem, a hullámzó vízfelület volt az.
[Szerkesztve] -
Fekete Fény
tag
Max csinálnak hozzá progit a gyártok.
-
Akkor ezzel szerintem a Microsot lehet a PC-s játékok megmentője. Ugyanis a játékgyártók arra hivatkoznak, hogy azzal, hogy a PC-n könnyen krekkelhető egy játék, lényegesen kevesebbet lehet eladni rá, mint amennyit konzolra. Ehhez jön, hogy konzolra 10x könyebb a fejlesztés a felület (API) kötöttsége és relatív változatlansága miatt.
Viszont ha ennyire kötött lesz a DX10, akkor talán megérheti a relatíve kis eladások ellenére is. -
Fekete Fény
tag
Megkeresem netek valahol olvastam hogy simaán mennifog Dx9 kártyákkal.Nekem fullon felismeri az RC2.(pl 3d sakk és egy két 3d progi ami fogalmam sincs hogy indult el rajta.Csak úgy vistás cuccok közöt jöt le!!)Ráadásul amik kijönnek vistára azok mennek XP is.legalábbis a pcguru és a gamestar ezt írta egy csomó jővőre megjelenő játékra.egy szó mint száz a DX9 karik simán mennek Vista alatt és játékra is.régen is igy volt a DX8.1karik simán vitték DX9 játékokat
-
faster
nagyúr
A DX10 talán azzal a tervezői filozófiával készült, hogy az összes kompatibilitás nyűgöt egy mozdulattal le lehessen dobni, ezek összegyűjtve egy helyen DX9 néven egy totál független API-ban maradjanak. Emiatt, illetve emiatt is, meg azért, mert Vista only lesz, szerintem lassú lesz rá az átállás.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
válasz
Jim Tonic #172 üzenetére
Ha jól tudom a DX10 nem fog menni, hanem csak a DX9, de elég nagy a kavarodás nálam is ebben a témában. A DX9-et nagyjából ismerem, a hardverkövetelményeit is, a DX10-ről csak annyit tudok a szokásos featurelistán kívül, hogy sokkal kötöttebb lesz a hardverkövetelménye, hogy egyszerűbb legyen rá szoftvert készíteni, ne kelljen kétféle shaderverzióval, meg különféle CAPS bitek vizsgálgatásával tesztelni a hardvert, hogy mire képes és mire nem.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Az nekem is világos, hogy a DX10 egy hatalmas, visszafelé semennyire sem kompatibilis ''dolog'' de ilyet szerintem nem lehet lenyeletni a szoftverfejlesztőkkel (hacsak nem tudja valami csodaszoftver az Xbox360 kódot majdnem egyből DX10-be fordítani), hiszen nekik abban az időszakban is meg kell élniük valamiből, amíg kifutnak a régi vasak és bejönnek az újak. Ez láthattuk, hogy a sokkal szimplább DX8->DX9 váltásnál is elég sok időt vett igénybe. Ráadásul itt toporognak a négymagos procik, amikkel talán nem lenne olyan nagy kunszt egy pár magot rááldozni arra, hogy egy DX9-es VGA mellett DX10-et szimuláljon. Persze, sok a talán meg a lehet, de sajna sehol nem látni semmi konkrétumot. Mindenesetre, hardveres irányból közelítve, én nem vagyok róla meggyőződve, hogy nem lesz a DX9 és DX10 között valami szükségmegoldás.
-
faster
nagyúr
válasz
Jim Tonic #169 üzenetére
A DX10 jópár funkciója az új drivermodellre épül és az új kernelre, ezért ahhoz, hogy a DX 10-et XP-re átvigyék, újra kéne írni az XP grafikus alrendszerét, legalábbis több helyen ezt olvastam, és ez volt az indok arra, miért nem lesz XP alá. A DX 10 ezáltal kellően egyszerű marad, nem lesz elbonyolítva azzal, hogy nem lesz kompatibilis a régi hardverekkel, a régi driverekkel, hanem egy letisztult környezet lesz a programok számára is, felépítésében is.
A Vista viszont nem lesz ingyenes, és az előzetes árakat tekintve olcsó sem, elterjedése ha lehet lassabb lesz, mint az XP-é, hogy gyorsabb nem lesz, az szinte biztos, és a DX10 -es hardverek sem nagyon láthatóak még. Így a DX10 támogatottsága üzleti okok miatt sokáig alacsony lesz.
Szerintem. -
faster
nagyúr
Alapból szerinted miért nem elegendő, ha a GS elérhető?
Nekem elegendő, kérdés, hogy megcsinálja-e a Microsoft. Épp a DX10 egyszerűségének alapfilozófiája bukik meg ezen az egészen, szerintem az MS a messzi jövőnek tervezte a DX10-et, mert most csak bonyolítja majd a képet, hogyha lesz DX9 API + DX9 hardver, DX9 + GS API + DX10 hardver, DX10 API + DX9 hardver, DX10 API + DX10 hardver....
[Szerkesztve] -
Bár a programozásnak ehhez a részéhez elég hülye vagyok, de ha jól tudom, a DX olyan felület, amin keresztül a szoftver közvetlenül/közvetve, de az operációs rendszer megkerülésével fér hozzá a hardverhez. Ezért is DirectX a neve. Ha ebből isndulok ki, nem nagyon hiszem, hogy akkora munka lenne megírni XP alá.
Bár mondom, én gyík vagyok 3d programozásból, se OpenGl, se d3D, se DirectX nem mond nekem sokat így. -
rudi
nagyúr
Alapból szerinted miért nem elegendő, ha a GS elérhető? Szerintem még a Streamout is megvalósítható, és innentől kezdve csak arrak kell módot találni, hogy a CPU megfelelően (megfelelő formában) le tudja adni az adathalmazt a grafikus alrendszernek. Persz ez csak az én véleményem, sajna nincs időm normálisan elmélyülni sem a DX9-ben sem a DX10-ben.
-
válasz
horvathkrisz #15 üzenetére
Igen? Adsz egy linket?
-
faster
nagyúr
válasz
horvathkrisz #161 üzenetére
Szerintem inkább a játékgyártók lesznek kénytelenek DX9-re programozni még hosszú ideig, persze ne legyen igazam, de ez az érzésem. A DX10-ben túl sok dolog megváltozott a DX9-hez képest, és kimarad a migrációs szakasz, ellentétben a DX7-8-9-cel, ami volt 98-ra, 2000-re és XP-re is.
Vagy a Vista fog szélsebesen elterjedni, amit a bejelentett árak mellett erősen kétlek, vagy pedig a DX10-re fognak tojni a szoftverek még hosszú ideig. Persze mindenképpen lesz DX10 játék, vagy az MS jóvoltából, vagy pedig azért, mert majd így próbál egy-két cég reklámot csinálni a játékának ''first DX10 title''.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
válasz
horvathkrisz #159 üzenetére
Az kevés, hogy te kijelented. Én meg kijelentem, hogy nem lesz, de nekem vannak mellé érveim is. Azt értem, hogy miért kéne, hogy legyen üzlet szempontjából, viszont műszakilag szinte lehetetlen megoldani, annyira átalakították a felületet. Legfeljebb valami kiherélt változatot tudok elképzelni, mondjuk egy DX9d-t, ami annyi plusszt kínál, hogy elérhetőek DX9 API alatt is a Geometry shader részek, de ennyi.
-
faster
nagyúr
válasz
horvathkrisz #157 üzenetére
Nem, az nem kamu, 1000% hogy lesz, gondolodjatok már!
Pedig a Microsoft szerint nem lesz. Elolvastad, mit írt az Inq? És ma mivel cáfolta a saját értesülését? -
faster
nagyúr
válasz
horvathkrisz #155 üzenetére
Hogy valószínűleg a hír ebben a formában kamu.
-
X-COM
nagyúr
most monnyam azt, hogy én már az elején megmondtam?
-
g4dg3t
senior tag
válasz
Komplikato #152 üzenetére
na tessek...+153 felesleges HSZ
-
Komplikato
veterán
DirectX 9.0 L works on Vista only - [link]
UNFORTUNATELY, we were wrong about DirectX 9.0 L.
We managed to confirm the existence of DirectX 9.0L but it won't be a DirectX 10 for Windows XP. It will be the other way around. It is a faster version of DirectX 9.0 that will run under Vista only.
So I have to disappoint all of you who expected to run DirectX 10 games under Windows XP (and apologise, huh, Fudo? News Ed.) as there won't be an API to supports it.
DX9.0L is a special version of DirectX 9 for Vista only that allows DX9 games to run with Vista's new driver model. It's not possible to run D3D10 on XP without running in pure software emulation.
The D3D10 API was designed around the new driver model in Vista. In addition, Aero Glass runs on DX9.0L. Aero Glass is one of the main reasons DX9.0L exists on Vista.
Our sources also confirmed that L in DirectX 9.0 L stands for Longhorn. So we are back at the beginning - you need to buy a new graphic card and a new OS to have the hardware DirectX 10 acceleration on an API that supports it. -
hunluigi
senior tag
Hát ez óriási volt!!!!
-
rudi
nagyúr
válasz
Komplikato #147 üzenetére
Ha adott egy aránylag rugalmas renszer, mint a mostani PC-s, egy rugalmas busz mint a PCI Express, és egy tőlük meglehetősen független rendszer, a VGA, akkor ne mondják nekem, hogy nem lehet megvalósítani az együttműködésüket XP alatt is. Kétlem, hogy ezek a DX10-es hardverek valamiféle ''designed for Vista'' architektúrák lennének, amik nem képesek működni más oprendszerrel. Persze, az tuti, hogy gyökeresen át kell írni - nem, újra kell írni - az XP-s drivereket, de kétlem, hogy ez lehetetlen lenne, max nem akarják megcsinálni.
-
Johnny Cage
addikt
A Halo 2-vel elvből nem fogok játszani - a második rész már bő két éve megjelent, az első is 1 év késéssel jött ki csak PC-re, nyilvánvaló okok miatt: a Microsoft teljesen tudatosan X-Box-ra akarja felfuttatni, amikor már kiment úgymond a divatból a játék, akkor meg jöhet egy szélesebb kör a nagyobb profit érdekében (PC-re is megjelenhet).
-
Johnny Cage
addikt
Egyébként nem arról volt szó, hogy egy egységes, szabadon programozható shader felület fog megjelenni a jövőben, és nem directX verziószámokhoz kötött shader modellek?
-
Sogron
tag
Én csak azt nem értettem a Vistában, hogy miért hagyták ki a DirectSound-ot, illetve a támogatását! Fórumokon is ezeket a rémhireket olvastam! Felraktam RC1(csak ehhez sikerült hirtelen hozzájutni) -et, és tényleg nincs benne! Aki esetleg kipróbálta az RC2 őt, az megnézné, hogy ott is kimaradt-e a téma belőle? Vagy csak nem találtam volna meg benne?
Még 1 kérdés: hol találom meg a jó öreg Start gomb futtatás részleget? -
rudi
nagyúr
Ez durván annyit jelent, hogy a DX9.L a DirectX 9.0c a Vistas frameworkkel és nem XP-s API-val?
A ''Many of the advanced features and performance improvements of Direct3D 10 '' a framework specialitásait jelenti, hogy kevesebb handover lesz? Nekem így jött le. Azt viszont nem értem, hogy a VS->GS->streamout->PS felállást miért ne lehetne XP alatt is megvalósítani. Vajon lesz DX10 jellegű OpenGL verzió? -
moonman
titán
Many of the advanced features and performance improvements of Direct3D 10 are provided by Windows Display Driver Model (WDDM), which is also required by Direct3D9Ex, an extended version of DirectX Graphics 9.0c used by Desktop Window Manager. D3D9Ex was previously known as WGF 1.0 and D3D9.L. Both D3D9Ex and D3D10 require WDDM-compliant drivers, conforming to 1.0 for existing hardware (previously Basic model) and 2.x (Advanced model) for post-Vista hardware.
Because Direct3D 10 hardware will not be available immediately and the Vista Premium logo program does not require it, the first D3D10-compatible games will still provide a D3D9/D3D9Ex render path.
szóval, ahogy iksz kollégai is említette korábban DX9.L != DX10 -
rudi
nagyúr
Ezt kifejtenéd nekem bővebben? Én úgy gondoltam, hogy a DX10 fícsörök (pl. amit a GS csinál - animálás ilyenek) annyira speciálisak és meghatározóak a kódban, hogy külön codepath kell, a DX9-es hardveren akarjuk futtatni. A DX10 DX9-es szimulálásáról nagyon sötét dolgokat írkáltak anno, hogy szinte lehetetlen. Arról viszont semmit nem olvastam, hogy DX10-et ne lehetne megvalósítani XP-vel vagy más oprendszerrel. Nekem az a véleményem, hogy csak megfelelő drivert kell hozzá írni.
-
faster
nagyúr
válasz
Komplikato #133 üzenetére
Ez már elképzelhetőbb. Én is a hivatalos bejelentésre várok, ha lesz ilyen. Addig szvsz nyugodtan elfelejthetjük ezt a hírt.
-
faster
nagyúr
válasz
Komplikato #132 üzenetére
Kötve hiszem, hogy moonman ezt komolyból írta volna.
-
Komplikato
veterán
Most néztem másik fórumon, és srác azt írta, hogy a DX9.0L az az a DX9 verzió, ami a végleges Vistában lesz (emulálva?) és azért adják ki XP-hez is. Semmi köze a DX10-hez ... mint ahogy sejthető volt. Kíváncsian várom a hivatalos bejelentéseket, meg a Dx9.0L-t, mert legkésöbb addigra kiderül.
-
Komplikato
veterán
Szerintem ez baromság, de nem mezei egyszeri júzernek kéne telepítgetnie, aki cs*szik elolvasni a readmy-t, és csak nyomogatja az okét. Mitől lehet, hogy aki ért hozzá, az tud egyesítet telepítőt csinálni az SP1, SP2-vel, aki nem az meg hazavágja az XP-t vele? Biztos az SP a rossz?
-
faster
nagyúr
A Halo-t az MS pénzeli, és neki adott esetben komoly összeget érhet az, hogyha csak DX10-en fog futni a játék. Az öszes játékforgalmazót azonban nem tudja lefizetni az MS, nekik elsősorban az eladások mennyisége számít, és nekik egyszerűen muszáj lesz DX9-en is működő (vagy inkább: XP-n, a jelenlegi DX9-es kártyákkal) programot készíteni. Egyszerűen ez alapvető üzleti érdekük. Nem az a pár szporzorált DX10-es game fogja eldönteni, hogy a többiek mit csinálnak.
-
REDeath
őstag
Ez szerintem is várható volt hogy nem csak vistán fog meni a DX10 és a velük kijött játékok. (arra értem hogy álltólag a Halo2 az only Vista lesz, de le merem fogadni hogy az is csak reklámszöveg volt!!)
-
rumkola
nagyúr
válasz
Komplikato #106 üzenetére
Akkor elkenkezem veled. Nekem most egy 7900GS-em van 256MB rammal, és a Doom3-ra rápakoltam egy 900MB-os grafikai updatet. Magasan szebb és messze sokkal durvább az ultra high beállításnál, és mégis fut 20-60 FPS-el...
[link] -
twollah
nagyúr
Majd akkor valtok Vistara, ha kijon hozza az elso SP.
Addig szerintem ongyilkossag egy ujabb operacios rendszernek csufolt bug gyujtemennyel idegesiteni magam. -
Csapi007
veterán
Ez marhajó, de azért egy DX10-es VGa nyilván szebb lenne a kép.
-
horvathkrisz
addikt
válasz
Komplikato #123 üzenetére
Nem vagyok rá büszke, sőt!
De tényleg igazatok van, részemről téma befejezve... -
faster
nagyúr
válasz
Komplikato #123 üzenetére
Hagyuk már ezt a k**** illegális szoftverhasználat fonalat, minden topikot szétcsesz ez az idióta téma, rühellem.
[Szerkesztve] -
Komplikato
veterán
válasz
horvathkrisz #121 üzenetére
Ha már rá vagy kényszerítve (???) a lopásra, legalább ne akarj rá büszke lenni. Szerintem csak ez csípi a szemüket. Az mellett ugye, hogy normális oldalon az oldal fenmaradása érdekében nem téma a szoftverlopás.
-
#gab_
őstag
válasz
horvathkrisz #121 üzenetére
nem...
-
-
faster
nagyúr
válasz
horvathkrisz #117 üzenetére
Ennek viszont semmi köze nincs ahhoz, hogy a Vista milyen gyorsan fog elterjedni. Egyáltalán nem számít, hogy nálunk mi a helyzet, a nyugat leszr*rja, és jogosan, hogy vesztbalkánon mekkora kín egy oprendszert megvenni.
-
moonman
titán
válasz
horvathkrisz #117 üzenetére
nem gazdagság kell hozzá, hanem bőr a pofán. (géped mennyibe is volt? naugye)
-
-
faster
nagyúr
Persze mondhatják, hogy ez a kiforratlan meghajtók hibája.
Maga a rendszer kiforratlan, teljesen indifferens, hogy a béta milyen sebességre képes, pláne DX9-es játékokkal tesztelve, mert a gyorsulást, ha jól tudom, nem a régi DX9 API-t használó játékokra értették, hanem ez egy elméleti gyorsulás, amely abban az esetben jelentkezik, ha egy program DX10-es felületet használ DX9 helyett ugyanarra a grafika kirajzolására.
Egyébként nem csodálkozok a híren.
Én csodálkozok, ez eléggé ellentmondana a DX10 tervezési szempontjainak. Nekem a DX10 leírásából úgy tűnt, olyan szinten megváltozott, hogy ezeket az igényeket sem az XP, sem a régi DX9-es hardverek nem képesek kielégíteni.
[Szerkesztve] -
deter
aktív tag
Etttől függetlenül ''lassabban'' futnak a játékok VISTA alatt mint XP alatt. Ráadásul nem elhanyagolható a differencia. Persze mondhatják, hogy ez a kiforratlan meghajtók hibája.
Egyébként nem csodálkozok a híren. Most a M$ kénytelen ''jó fiút'' játszani. Az Európai Bizottság igen csak ott köt beléjük ahol bír. Igaz ennek (vagyis fél milliárd Euro büntetésnek és tucatnyi eljárásnak) egyik kimondatlan következménye a fokozott eredetiség ellenörzés a Vista-ban. Az EU beintett a MS vissza. Zéró tolerancia a kalóz felhasználoknak. Mert valljuk be eddig azért igen csak szemet hunyt az illegális példányok felett.
[Szerkesztve] -
strebacom
senior tag
Ez Qrva jó hir, most nekem annyiból szopacs, hogy tudtam volna venni 7950GX2-öt sokkal olcsóbban mint a piaci ár, de nem mertem a DX10 miatt igy lett a 7900GTX-em hihetetlen áron!!!
-
#gab_
őstag
válasz
Komplikato #106 üzenetére
én ezt ugy értettem , hogy pl 256mbs 7900GTvel fut az összes Doom3engines játék ultrán.. nem kell 512mb vram.
nem ugy, hogy pl 256mbos ati 9600on fut ultrán -
faster
nagyúr
ha az új játékokat a fejlesztők DX9/10 választási lehetőséggel írnák......az lenne csak a jó!
A legtöbb játékgyártó szvsz pontosan ezt fogja tenni, kivéve azok, akik közvetlenül érdekeltek DX10-es hardver vagy a Vista eladásában, tán még ők is meggondolják a dolgot kétszer is. -
Komplikato
veterán
Te vagy a asokadik aki ezt állítja, én meg állítom, hogy se a Doom3, de a HL2, se a FEAR nem megy maximumra állítva, ha nincs meg a készítők által elvárt HW minimu. Ezért sem hiszem, hogy bárkinek is 512MB rammal, 128-256MB videorammal Ultrán fuddon a Doom3. Ezt senki se tudta hitelt érdemlő screenshotokkal bizonyítani eddig.
-
TaMat
csendes tag
Hi!
Szerintetek érdemes most venni egy 7900 GTO-t? Szóval az oké, hogy lesz XP-n DX10 és futni fognak a gamek, de a VGA karit nagyon nem érdekli h a gépen most DX9 van vagy DX10, ő azt adja amit tud, akármit irnak a DX9L-be akkor se tud DX10-es grafot kiadni magából...
Szal ez olyan semilyen megoldásnak tűnik nekem...Persze menni fog a Crysis XP-n meg DX9L-en, de attól még gondolom grafikailag nem fog odaütni a DX9.0c-s kari miatt. Kényszermegoldás...futni fog a maga módján, de ha Vistát veszel se lesz jobb a graf egy DX9-es karin sztem, csak ha DX10-eset veszel, az meg értelmetlenül iszonyatosan drága lesz. A 7900 GTO-ra visszatérve, lehet h nem fog minden csicsát megjeleníteni az új játékokon, de elég erős ahhoz h nyers erőt nézve időtálló legyen. Pl ha valaki sok-sok éve vett egy Gef 4 Ti4200-at az még mindig képes futtatni a gameket...a maga módján, pedig már vagy 4 éves. Szal aki most vesz egy 7900GTO-t ami nagyon megéri a pénzét azerőben elég ahhoz h vigye a nagy nevű gameket(UT07, Crysis), legfeljebb nem max csicsán, csak mediumon...De ahoz h maxon vigye egy DX10-es kari az összes csillivillivel, ahoz meg nem elég majd egy középkategóriás 8as Gef, csak a felsőkategória, az meg iszonyat drága lesz egy ideig.
Ez az én véleményem, kritikát elviselek -
pmheros
őstag
a Call of Duty 2 -ben megoldották a választás lehetőségét a DX7 és DX9 között
ha az új játékokat a fejlesztők DX9/10 választási lehetőséggel írnák......az lenne csak a jó!
és akkor nekünk nem kéne görcsölnünk itt a 9.0L -el vagy akármivel
ez nagyon OFF volt és egyébként sem értek hozzá, bocsánat -
faster
nagyúr
de ez undoritó...
Miért lenne undorító? A világ legegyszerűbb dolga a textúrákat különféle felbontásban legyártani. A textúrákat eleve nagy felbontásban rajzolják meg, aztán pedig 2-3 méretben letárolják, itt meg van egy nagyon-nagy felbontású változat is. Persze aztán jönnek azok, akik ütik az asztalt, hogy ''de miért?'', hát mert miért ne? Egyáltalán nem kötelező azt hasznáni. Persze akinek az a mániája, hogy ''nekem mindenből a legeslegjobb leggyorsabb legszebb'' kell, az fizessen. Ferrari sem jár alanyi jogon senkinek.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- DUNE médialejátszók topicja
- Autós topik
- hcl: Philips M120D/10 kamera hackelés és parajelenségek
- Dell notebook topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Mégis marad a Windows 10 ingyenes frissítése
- Nintendo Switch 2
- Milyen autót vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Tab S8 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 10magos! Fémvázas! HP EliteBook 860 G9 i7-1255U 16GB 512GB 16" FHD+
- RÉSZLETRE .OPCIONÁLIS. Acer Nitro V ANV15-51-554Z SZÁMLA , GARANCIA
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3330
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest