Új hozzászólás Aktív témák
-
#16939776
törölt tag
Másik nézőpontból:
FPS limit és V-sync nélkül játszottam hosszú évekig, 200-300FPS-es tartományban 60Hz-es monitron.
CPU limit esetén képes volt akár 20-30%-al több FPS-t hozni a HT, kb.: ennyi is volt az összes érdeme.
De a játszhatóságnak nem tett igazán jót, mert a kép törés onnantól teljesen egyenletlenül oszlott el a képernyőn, ami miatt sokkal alacsonyabbnak érződött az FPS mint amit a számláló mutatott. Ezen kívül idegesítő volt, hogy karakterek mozgása, tűz animációk akadoznak.HPET-el ezek az időzítési problémák teljesen nullázhatók, csak ugye intelen nem működik rendeltetés szerűen a kommunikáció a timer(PCH) és a CPU között, ha be van terhelve a DMI interface, Így inkább a HT-t kapcsoltam ki, majd éveken keresztül nem pazaroltam a pénzt HT-s processzorra.
Ryzenen meg lehet tenni, hogy a csipszet ne csináljon mást, csak a HPET kódokat küldje/fogadja és minden más hardver a CPU-ba legyen bekötve. Van lehetőség teljesen szaggatás mentesen játszani 200-300FPS-el.
Remélem picit árnyaltam a képet.
-
#16939776
törölt tag
Az a minimális késés számokban: +4,2ms (237FPS-nél ) a frame limit miatt és ~+2 ms a G-sync on miatt a monitor közepén. Ahogy használom, úgy kb.: 10-12ms az egér-monitor közepe között késés nyílt terepen és 8-10ms körül van zárt terepen.
Nálam állandó cpu limit van, a frame time valóban hullámzik ha mérem, de a legfinomabb egérmozdulatokat látom megtörténni miközben célzok, közben nem "ugrik meg" az ellenfél, nem "ragad le" az egér. Szerintem a folytonosság tökéletes így.A TSC csak az adott CPU magon belül pontos, két cpu mag közötti szinkronizálására nem alkalmas, eltérő magórajel esetén ugyan annyi ciklusnak a leszámolása továbbra is eltérő mennyiségű időt jelent. Ezért kell a CPU órajelétől független számlálókat használni.
-
#16939776
törölt tag
Ebben a linkben a Windózon működő QPC-ről írnak pár gondolatot. [link]
Illetve itt egy másik dokumentum ami a process időzítések filozófiáját taglalja : [link]Minden játékban van motorba beépített V-sync, gyakrabban mint user által szabadon állítható frame-limiter. Az még mindig sokkal kisebb hozzáadott késést produkál, mint a G-sync ON, és így sincs képtörés. Tudom hogy elvileg el kellene dobálnia frame-eket, ha az FPS ha túllép a monitor frissítésén, de nem látok akadást.
Nincs ennek valami hivatalos topikja PH-n?! Érzem hogy nem ide kellene "szemetelni".
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
Én azt a magyarázatot kaptam, hogy direkt azért ilyen egyszerű az elő gyártmányból palackot fújni, PB gáz, forma és sűrített levegő kell hozzá, hogy a palackozás helyén olcsón készre gyártható legyen és a műanyag gyárból a teherautó ne a levegőt szállítsa.
Akkor kinek fejlesztették ki a bonyolultan gyártható elő gyártmányt, ha helyben csinálnak belőle palackot.?![ Szerkesztve ]