Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz MasterMark #1 üzenetére

    Sőt, nem az az aktuális álláspont, hogy az összes variáns ellen (beleértve, amit csak 2019-ben fedeztek fel / publikáltak) csak akkor védenek teljes körűen a firmware+kernel megoldások, ha teljesen letiltja a felhasználó a HT-t (BIOS/EFI Setup-ban)? Vagyis tömören egy i5-öt csinál az i7-ből... (Személy szerint most örülök magamnak, hogy annak idején inkább passzoltam a HT-t. :D)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kolopele #16 üzenetére

    Én arra gondoltam, hogy elvileg mit kéne egyesek szerint. Aztán persze mindenki cselekedhet saját belátása szerint...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bobalazs #21 üzenetére

    Akkor harmadjára is: bizonyos szakemberek szerint biztonsági szempontokból szükség van a HT teljes letiltására (legalább is azokon a CPU-kon, amikben nincs még hardware szinten kiküszöbölve a kérdéses bug - azt hiszem ilyen már a Cascade Lake Xeon is).
    Nem azt firtattam, hogy van-e haszna a HT-nek, vagy nincs, mert azt már amúgy is hozzáfűzték előttem mások, hogy a kvázi-kötelező (alapértelmezésben aktív) biztonsági foltok (firmware+OS) mellett már jelentősen kevesebbet ér a HT, mint azok nélkül (persze saját felelősségre minimális tudással is letilthatóak ezek a védelmek, ha valaki úgy ítéli meg, hogy neki fontosabb a teljesítmény, és gyakorlatilag nem érintik a biztonsági kockázatok).

    Személy szerint nálam is kezd kevés lenni a 6 mag 120Hz-re (most mindegy, hogy van 40-120 G-Sync, attól még szeretném, ha a 117-es limitre nyaldosna, mert a VRR-on belül is minél több, annál jobb) néhány játékban, de ennek ellenére is úgy gondolom, hogy jobb választás volt annak idején az i5-8600K, mint az i7-8700K, főleg a fentiek fényében (én nem tiltom le a spectre/meltdown patch-eket, így most már még kevesebbet érne a HT). Akkor jelentősen olcsóbb volt, előbb-utóbb pedig úgyis cserélni kell majd (és most már vehetek majd akkor praktikusan olyat is, amiben kevesebb az ismert biztonsági rés, ami lassító patch-eket aktivál).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #16939776 #31 üzenetére

    Egy másik nézőpontból, ha VRR-al a max freki alá pár fps-el limitálsz, akkor minden képkockát látsz is, ami elkészül, minimális késéssel (sync nélkül is csak a képtörés kedvezőbbik oldalán lesz alacsonyabb a mért lag, a GSync/FreeSync csak addig várakozik, míg végez a teljes képkocka és frissíthető a kijelző csíkozás nélkül [link] ), képtörés és judder nélkül (hozzá lesz szinkronizálva a kijelző a frametime-hoz, míg befér a min/max időablakba), ráadásul lesz esélyed, hogy se a CPU, se a GPU ne legyen ~100%-ra terhelve, ami önmagában jellemzően növeli a késést és rontja a folytonosságot (hullámzóbb lesz a frametime).

    A TSC pedig magasabb frekvencián jár, illetve kisebb késéssel és "olcsóbban" érhető el, mint a HPET, mert a CPU-ban van.
    A friss Win10 most valami új szintetikus órát használ, amivel 10 MHz-et mondd a QueryPerformanceFrequecy.

    Ez pl. egy SkyLake Pentium C232 PCH-val:
    hpet0: 8 comparators, 64-bit 24.000000 MHz counter
    tsc: Refined TSC clocksource calibration: 3311.999 MHz

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #16939776 #71 üzenetére

    Nem azt a problémát oldja meg a TSC és APIC Timer-el együttes használat (nem ez az "enhanced" mód a Windows-ban)?

    A G-Sync féle lag szerintem tényleg nevezhető minimálisnak azért cserébe, amit ad (simább és törésmentes mozgókép). Az fps limiter sem növeli a lagot, mikor a játékmotorba van építve, csak ha kintről kampózzák bele (vagy ha arra gondolsz, hogy a nyers fps szám csökkenés növeli, akkor vehetsz 240Hz-es kijelzőt 120-as helyett...).

    Vagy esetleg ott van még a FastSync. Azt használtam, míg nem volt TV méretben G-Sync. Az is kb. +2ms, de azzal se csíkoz a kép.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #16939776 #73 üzenetére

    Ami tuti, hogy ha újabb, sokmagos Intel gépen (akár csak az én 6/6-os CoffeeLake-em, de a >=SkyLake alapú HEDT platformok még inkább) erőlteted a HPET-t friss Win10-en, akkor látványosan lelassul a gép (egy webböngésző is lomhábban indul el, a TimerBench szerint ~100x a lépésköz, stb).
    Ez már a speculation mizéria előtt is igaz volt, de azóta csak még rosszabb, mert a HPET is I/O művelet, ami lassult ezektől a védelmektől (azt hiszem a Zen 1.x CPU-knál is, csak a Zen2-ben van erre hardware javítás és ott került át a HPET is az I/O-die chip-be a PCH-ból, vagy van meg duplán mindkettőben).

    Egész szívesen nyitnék neki egyet (pl. "VRR GYIK", vagy "Mindent a frissítésről és simaságról"), ha nem bánják a modik: ennek a magyar kivonatolása lehetne a topic összefoglaló, aztán lehetne vitázni, akár saját, új méréseket közölni, netán jobban összevetni a FreeSync-et a GSync-el bizonyos beállítások mellett (pl. V-Sync On és nincs limiter vs. van limiter, melyik hogy reagál ezekre), lemérni egyszer az új HDMI 2.1 VRR-t is, hogy tényleg igaz-e rá minden, ami a többi G-Sync megoldásra, stb.
    De nekem pl. nincs hozzá ~1000fps kamerám (és LED-elhető egerem se, bár arra jó lenne egy szétkoptatott 1000Hz-es egér is).

    (#77) Loha Maga a microcode elvileg nem csinál semmit speculation ügyben, ha letiltod az OS oldali védelmet. Az egy teljesen külön kérdés, ha más módosítások is vannak a microcode-ban, amik kihathatnak pl. a tuning stabilitásra (ha babráltak a feszültségszabályzással és emiatt magasabb Vcore-t kell beállítani, hogy stabil legyen). De az sem feltétlenül árt (ezek általában hibajavítások).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kolopele #55 üzenetére

    A sebesség ipc*órajel*mag, és a garantáltan kihasznált ebből csak az első kettő, így az órajel fontosabb lehet, mint a magok száma, ha nem tudod előre, hogy meddig skálázódik a program.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kolopele #148 üzenetére

    Az addig ugye tiszte, hogy az IPC az Instruction Per Clock (I/C)? Tehát akkor kapsz instruction-t, ha beszorzod a clock-al.
    Ha most elfelejtjük a HT/SMT-t, akkor azonos CPU-n magokat tiltogatva 1 mag 4GHz = 2 mag 2GHz, HA a szoftver képes jó hatékonysággal kezelni két szálat. De a valóságban a jó hatékonyság sem abszolút 100%, hanem mondjuk 98%, és ahogy nő a szálak száma, ez az érték csökkenhet még akkor is, ha alapvetően jól optimalizált a program, csak épp nem olyan a feladat, ami tökéletesen párhuzamosítható tetszőleges szálra, viszont ott jön az igazi gond, mikor mész tovább a magok számával, és gyakorlatilag semmit sem nő már tovább a program teljesítménye, mert nincs felkészítve rá, hogy annyi szálat hasznosítson (akár csak úgy egyáltalán hozzászagoljon bármit, de semmiképp sem, hogy optimálisan).
    A HT majdnem ugyan ez, addig lehet belőle profit, míg tudja hasznosítani az újonnan engedélyezett szálakat a program. Annyi csavarral, hogy a HT szálat még nehezebb hatékonyan hasznosítania a szoftvernek, mint egy valódi magot.
    De egy ponton mindkettővel kifutsz abból, hogy hoz-e javulást akár egy mag, akár egy HT/SMT szál.
    Az órajellel viszont sohasem futsz ki a hasznosíthatóságból, az egy 1 mag 10GHz mindig kétszer olyan gyors lesz, mint az 1 mag 5GHz. Csak ugye nem lehet a végtelenségig emelni az órajelet, és ezért vagy rákényszerítve, hogy helyette új magokat (vagy HT/SMT) szálakat dobj be.
    Mondjuk mivel nem csak egyetlen program dolgozik egyszerre, hanem pl. játéknál is ott motoszkál a háttérben a VGA driver, az OS kernel, stb, így egy bizonyos szintig jobb is lehet a 4 mag 1GHz, mint az 1 mag 4GHz, mert kevesebbet kell váltogatnia az ütemezőnek (a prioritásokkal is sakkozva), de erre is igaz, hogy csak addig, míg elég sok minden fut egyszerre, de ilyenkor valamennyire az OS ütemezőjén múlik, hogy sikerül-e jól szétosztani ezeket a (kvázi-)független programszálakat a magok és HT/SMT szálak közt (és akkor megint egy apróság, hogy maga az ütemezés is egy overhead, azaz plusz munka ahhoz képest, mint ha 1/1 mag/szál lenne, nem várható 100% hatékonyság, ahogy nő a magok/szálak száma), viszont manapság már amúgy is minimum 4 magról beszélünk a gyakorlatban (komolyabb és frissebb gépben inkább minimum 6-ról) már a HT/SMT előtt, ellenben nem sok játékot láttam még, ami rengeteg szálat tud hasznosítani. Ezért sem fog jobban futni minden játék a 16 magos 3GHz-es CPU-n, mint a 8 magos 4GHz-esen, ha pl. max 6 szálig skálázódik (és az már egy viszonylag nagy szám).
    Ez pedig már csak az adott programtól függ, de általános esetet nézve nem tudod előre, hogy minden játék, amivel játszani szeretnél majd, az hány magig/szálig skálázódik hatékonyan, ezért mondom azt, hogy biztosabb pont magasabb órajellel célozni ugyan azt az IPC*clock*mag értéket, mert nagyon általánosítva szinte csak 1 szál terhelése a garantált (gyakorlatilag inkább 3, mert játék + VGA driver + kerner és más háttérben ketyegő OS dolgok, de nem is indul már ma neki senki 4 magtól kevesebbel).

    (#151) Chaser
    Szerintem legtöbbször az az Xbox 4k sem valódi 4k, és a PC-t is leveheted 1440p-re. Én mostanában úgy játszom OLED-en (1440p120 + G-Sync).
    Tegnap telepítettem az AC: O-t és a benchmark egy jó része alatt 100%-on terheli a 8600K@4.9GHz CPU-m egy vacak RTX2060 mellett. De megvan >60fps, pedig alig butítottam sokat a grafikán, csak 1-1 lépéssel vettem vissza maxról a leg gépterhelőbb opciókat és azokat az effekteket kapcsoltam ki, amiket utálok (post-process AA, depth of field, stb).
    Ja, és általában az XBox sem Ultra grafikát tol (főleg mikor az nV GameWorks).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Chaser #154 üzenetére

    Le van nálad betonozva a szék/fotel lába? :DDD Vagy ez valami épített "szimulátor"?
    Amúgy alapvetően ez tök jó ötlet, kár, hogy az LG nem tudja a fekete keretes módot, a HDMI 2.0-on pedig nem fér át a 2160p120. OLED-en nem zavaró a fekete keret és az 1440 még nem lenne olyan apró (míg nem megfizethető a VGA, ami kitolná a 4k120-at is akár butított beállításokkal nem archaikus játékban).

    (#154) Chaser
    Melyikkel lakik jól a család, két darab fél kilós cipóval, vagy egy darab egy kilós kenyérrel?
    Nem tudom, de én csak azt látom, hogy éhes maradt tegnap a kölök, ma meg nem, de szerintem semmi köze hozzá, hogy tegnap előtt fociedzése volt, tegnap pedig egész nap az ágyban lustálkodott, úgyhogy mától csakis a cipókra szavazok, mert kettő az akkor is csak több, mint egy. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #152 üzenetére

    Hupsz, javítom magam, AC: O benchmark-ban csak 40 fps fölé sikerült jutnom 1440p120-ban, nem 60 fölé, mikor egyet-egyet léptem vissza a legkeményebb opciókkal, csak épp már annak is nagyon örültem, mert látványos javulás volt átlépni a VRR tartományba az akadozó diavetítésból és/vagy tearing-ből. :DDD A60+ fps-ről abban a játékban még csak álmodok. ;]

    (#157) Chaser - Így már világos. Akkor option 1: betonozott szék. :C

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Chaser #159 üzenetére

    A reboot utáni első TR részt végigjátszottam, nem volt túl rossz, de épp elragadó se, a második részt meguntam egy órán belül, mert majdnem ugyan az a rendszer, de egyelőre kevesebb story és puritánabb látvány több időhúzással. A régieket nem ismerem.
    A DOOM reboot első részét is meguntam egy órán belül, nem annyira nekem való a sok szörny.
    Én igazából az olyasmiktől lettem játékfüggő, mint a Mass Effect, Dragon Age és hasonlók, szóval a nem túl keményvonalas, de még nem is túl "konzumerizált" butított RGP-k (nincs körökre osztva, de van manuális pause, van egy gazdag fő történeti szál, pár érdekes mellékessel, ilyemik). Na ez teljesen kihalt szerintem évekkel ezelőtt!
    A lövöldékből a Half-Life 2 hatott meg utoljára, de ma már kicsit öreg vagyok hozzá, ~30 évesen az én petyhüdt életvitelemmel már nincs meg hozzá se az izgalom, se a reflexek, hogy igazán érdekes legyen.
    Bár a DeadCore-t szerettem pár éve, rengeteget javított az eltunyult reflexeimen, hogy végigkínlódtam magam a story módon, és a problémamegoldó készségemen, mikor utána speedrun módban szórakoztam az alternatív utakkal, vagy hogy miként lehet kikerülni a challange részt "hack" szerűen. Javítja a 3D gondolkodást.

    Az AC-t már nagyon megutáltam a Black Flag-nél, de most valami HDR-es játékot kerestem. Aztán kiderült, hogy nem csak alig lesz itt 40fps, de valamit megint elrontott a Microsoft és a Win10 OS HDR-el felszaladt a fekete szint, szóval szarabbul néz ki HDR-ben, mint SDR-ban. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák