Új hozzászólás Aktív témák
-
Crystalheart
őstag
Nekem az irodalom és az egyes írók-költők életűvének ismerete (még ha konkrét adatokat nem is nagyon jegyeztem meg, de nem is az a lényeg) elég sokat segített abban, hogy jól írjak, mármint irodalmi szinten, a fórum meg effélék nem téma. Lehet, hogy sok olvasással elérhettem volna ugyanezt a szintet, de annyi időm nincs sajnos
Persze nyilván nem akar mindenki író lenni, de sosem lehet tudni, én is programozás mellett csinálom -
sghc_toma
senior tag
boltban én is mindig számolok, jó gyakorlásnak.. mondjuk amennyit bénáznak néha a vonalkódolvasóval, nem is olyan nehéz előttük végezni
Ahhoz képest, hogy egy osztálytársam fejben invertált 6x6-8x8-as mátrixokat, én elég gyengén számolok fejben.
azt a leborultat.. ilyesfajta próbálkozásaim rendre kudarcba fulladtak, pedig nem 6x6-os mátrixszal próbáltam.. -
finest
addikt
válasz
God Vazzeg #126 üzenetére
Én meg érettségiztem is jelesre latinból bibííí.
-
WN31RD
addikt
''[...] Az pedig magyar nyelv és irodalom nélkül nem megy.''
Ha a közoktatás magyar nyelv és irodalom tantárgyaira gondolsz, akkor ezzel nem értek egyet. Szerintem ezek se nem szükségesek (mármint nagyobbrészt nem), se nem elégségesek ahhoz, hogy valaki értelmesen és igényesen ki tudja fejezni magát.
''Azt, hogy hogyan mondj ki két bővített mondatot egymás után, megint csak irodalom órán lehet megtanítani a gyereknek.''
Csak irodalom órán? Ugyan...Ezt leginkább úgy lehet megtanítani egy gyereknek, ha otthon is ezt hallja, netán kezébe nyomnak könyveket is.
(Pl. én sem iskolában tanultam meg olvasni. Nem tudom, az ilyesmi mennyire általános, de legalábbis a saját ismeretségi körömben egyáltalán nem ritka.) -
bambano
titán
válasz
Crystalheart #127 üzenetére
De az nem működik, hogy a gyerek elmegy minden versenyre, amire lehet, végig tinglitangli, majd az oktv-n meg jön a pofánverés.
-
Crystalheart
őstag
-
Crystalheart
őstag
''A fő röhej szerintem meg az, hogy matekversenyen totószelvényt kapnak. Rajta van egy halom feladat, mindegyik feladat után 5-6 választási lehetőség, hogy melyik a helyes végeredmény és elég X-elni.''
Ez választható, azt hiszem a Kengururól beszélsz, ugye?Azért a legtöbb matekverseny nem ilyen, és az OKTV-n kívül úgysem ér egyik eredménye sem semmit...
Ha az ember úgymond elit iskolába jár, az nem feltétlanül azt jelenti, hogy a tanárok kivétel nélkül jók (sajnos), de pl. nálunk a tananyagot maguk alakítják ki, és senki nem szól bele. Mert van az iskolának presztízse, híre meg eredményei, senki nem akar felülről belepofázni. Ergo ha gagyi tanárhoz kerülsz akkor szívtál, de ha jóhoz, akkor megütötted a főnyereményt, mert nem kell feltétlen követni a hozzá nem értők által összeállított tanmenetet...
Az az angoltanár, akiről beszélsz meg szimplán alkalmatlan... (Bár a másik véglet sem jó, az én angol tanárom akkor is talált hibát, ha amúgy nem volt...)
-
bambano
titán
válasz
sghc_toma #113 üzenetére
Amikor úgy volt nálunk a családi munkamegosztás, hogy én jártam bevásárolni, nagyjából annyi idő alatt adtam össze egy kosárnyi cucc árát, mint a pénztáros a lézerscanneres pénztárgéppel.
Még most is gyorsabban számolok fejben, mint a piacon a zöldséges.
Ahhoz képest, hogy egy osztálytársam fejben invertált 6x6-8x8-as mátrixokat, én elég gyengén számolok fejben. -
bambano
titán
válasz
ballington #109 üzenetére
Minek egy gépésznek kémia???
Ember, elgondolkodtál, mikor ezt ide írtad?
Azért is jó lenne, ha rendesen tanítanának magyart, mert akkor a hsz-edből kiderülne, hogy egyetemről vagy főiskoláról húzod le a keresztvizet a véleményeddel. -
bambano
titán
Ha a karrieredet feljebb szeretnéd vinni, mint a tesco polcfeltöltő vagy a keményen játszó mekkdönci pultos (mellékszál: a legrotfl-ebb reklám, hogy a mekkes gyerek keményen játszik...), akkor bizony meg kell tudnod írni egy jelentést, egy tervet, egy prezentációt. Az pedig magyar nyelv és irodalom nélkül nem megy. Szóba kell tudnod állni a főnököddel, ahhoz megint nem árt némi műveltség, mert nem mindig csak a melórol, a sörről és a Manchester Unitedről van szó.
Azt, hogy hogyan mondj ki két bővített mondatot egymás után, megint csak irodalom órán lehet megtanítani a gyereknek. Elismerem, ha képes vagy akár 2-3 bővített mondatra is, politikusi karrierednek azonnal vége, dehát ez van...
Lehetne még sorolni. -
bambano
titán
válasz
Cathfaern #99 üzenetére
A fő röhej szerintem meg az, hogy matekversenyen totószelvényt kapnak. Rajta van egy halom feladat, mindegyik feladat után 5-6 választási lehetőség, hogy melyik a helyes végeredmény és elég X-elni.
Jesszus, bizonyításról fogalmuk sincs.
Az angol tanár meg olyan dolgozatokra ad 5-öst meg dicséretet, hogy hemzseg a nyelvtani és egyéb hibáktól...
Néha sírhatnékom van, mikor meglátom a gyerek dolgait... -
snecy
senior tag
Heti három történelem miért sok? Pláne ha érettségi tárgy.
-
#64791808
törölt tag
Ahogy így végignézem a hsz-eket, rohadtul elszomorodom, hogy ki hova járt gimibe, ezek szerint én nagyon jó helyre. Egyetemen is használom azokat a matektrükköket, amiket gimiben tanultam, a fizika, a biosz nagyon jó volt, magyarból megtanítottak többé-kevésbé helyesen írni, igényesen fogalmazni. Van történelmi rálátásom dolgokra, tudok párhuzamot vonni múltbéli és jelenkori események között, egy picit ismerem az emberi testet, stb., és ezeket mind gimiben tanultam, számomra nélkülözhetetlen dolgok.
Őszintén szólva így már jobban átérzem a cikkíró helyzetét, és elszomorít, hogy ezek szeirnt milyen oskolák vannak.
Najó, most nagyon kemény vizekre evezek: ha jobban meggondolom, a diákok neveltségi szintjén és a tanárok felkészültségén/rátermettségén is látszik a dolog. Elég arra gondolnom, hogy tanárképzőbe az megy, akit sehova nem vettek fel... És ő fogja TANÍTANI a dolgokat. -
Solad
addikt
válasz
Crystalheart #110 üzenetére
''Amúgy egyetemtől parázok most, mert állítólag ELTE progtervinfón aránytalanul sok matekot nyomnak. Majd meglátom...''
most kezded? en most hagytam ott.. jo szorakozast -
sghc_toma
senior tag
válasz
#64791808 #106 üzenetére
Ettől függetlenül vallom, hogy egy ember nem tanulhat csak egy dolgot, az életet nem lehet lekorlátozni egy ismeretkörre.
ezzel teljes mértékben egyetértek..
számológép vs. papíron számolás témához:
egyik barátomnak magyaráztam fizika feladatokat, és majdnem eldobtam az agyam, mikor 10/2-t, 100/5-öt, ilyesmiket géppel számolt.. nem azért, mert hülye, és nem tudja kiszámolni, hanem mert reflexből a gépért nyúl.. mondtam neki, hogy érdemes lenne rászoknia a fejben számolásra, mert munkafüzetekben általában könnyen számolható dolgok vannak, és ezzel egy csomó időt takaríthana meg...
[Szerkesztve] -
Crystalheart
őstag
válasz
God Vazzeg #111 üzenetére
Jólvan, épp jót mondtál, számológép nélkül már nekem is nehézkes számolni
Mondtam, h nem a gyorsaság az erősségem. Tudok papíron is, de bazi lassú...
De nem is főleg ezt hangsúlyoztam ki, itt a többség a humán tárgyak ellensége, ahogy látom... -
God Vazzeg
veterán
válasz
Crystalheart #110 üzenetére
Teljesen egyet értek veled
Szánalom, hogy a 8. osztályos gyerekek makogva olvasnak, szöveg értésük 0-hoz konvergál, és 5. osztálytól számológéppel számolnak, mert megengedett. Nekünk anno még középsuliban se lehetett használni, de ma is tudok papíron számolni, a 8.-os húgom meg csak megkérdezte: ezmiez?
Vazze!
-
Crystalheart
őstag
''Úgy látom, hogy az általánosban ANNYI baromságot tömködnek a gyerekek fejébe és olyan magas óraszámban, hogy ebbe nem fér bele minden.''
Egy értelmes gyereknek ez nem jelent gondot, megtanulja azt is. Ha én a nem túl zseni agyammal képes voltam majdnem végig 5ös lenni egy nem is olyan könnyű általános iskolában (az uccsó évet már nemkérték a felvételihez), akkor aki meg enm, annak úgy kell... Középsuli kb ugyanez. Aki nem tud leérettségizni, magára vessen. Az a nagy helyzet, hogy az oktatáson még nehezíteni is kellene, ha nem akarják, hogy az ország szakmunkások nélkül maradjon...
Hogy az egyes állásokat hogyan fizetik meg, az már más tészta és igazából a tanulással nem mindig van egy szinten, sokkal inkább csak a magyar tőkehiányból ered az egész probléma...
Amúgy egyetemtől parázok most, mert állítólag ELTE progtervinfón aránytalanul sok matekot nyomnak. Majd meglátom... -
ballington
addikt
sztem az nem baj, ha közpsuliban is van irodalom, biosz, föci meg töri meg miegymás. az egyetem viszont reljesen más dolog. nemtom egy gépész szakosnak minek kémiát, közgázt két félévben, grafológiát (bár ez választható) vagy valami más humán szarságokat tanítani. persze az már nem baj, ha a gépészt nem tanítják meg (legalább kezdő szinten) esztergálni, marni, hegeszteni, reszelni, vagy ami ahhoz a szakhoz passzol, stb. persze ezt csak én mondom, aki Veszprémbe járt, nemtom más fősulikon milyen szinten megy a gépész tanfolyam, de sztem nem tér el nagyon mástól.
-
Csapi007
veterán
Ott a hatalmas pont.
Teljesen igazad van.
Matekóra abból állt hogy tanár késik 10 percet, 30 percig ellenőrizzük a leckét. Aztán tanár felolvassa a könyvből az új anyagot, majd feladja következő órára a házit.
Én nyelvi előkészítő osztályba jártam, első évben kb. 350 angolóránk volt, második évtől meg heti 4,5.
Nem értem egy számteches suliban minek éneket, művtörit, meg egészséges életmódot tanítani. -
WN31RD
addikt
válasz
#64791808 #103 üzenetére
''Többször előjön, hogy ''soha életemben nem fogom használni''. Ezt honnan a búbánatos öregisten bús picsájából tudod?''
Sokszor hallottam ezt tizenéves koromban, és persze akkor még nem lehet érdemben válaszolni ilyesmire, elvégre nem lát a jövőbe az ember. Azóta eltelt sok év, és ma, felnőtt fejjel, az a véleményem, hogy - nem mindig, de - túlnyomórészt bizony nekem volt igazam, amikor középiskolásként valamire azt mondtam, hogy ez fölösleges.
''Így lesz belőled olyan ember, aki vörösborral veszi be az altatót, nem tudja, milyen a fölfázás, és egyáltalán semmit nem tud magáról és a környezetéről. Mért kell történelemből 3 óra? Tán hogy megtanuld, hogyan működik a világ, és mért úgy. Ezt egészíti ki a főőődrajz.
[...]
Neked az a bajod, hogy embert próbálnak belőled csinálni [...]''
Ha az iskolai oktatás tényleg ilyen hasznos dolgokat ismertetne meg a diákokkal, netán távolról megközelítené azt a szintet, amit ''embert csinálásnak'' lehetne nevezni, akkor igazad lenne. Az én tapasztalatom illetve véleményem viszont az, hogy ettől nagyon távol áll a színvonal.
Visszagondolva pl. a gimnáziumi tanáraimra, egyetlen olyan akadt közöttük, akinek az ''embert nevelésétől'', azaz a szűken értelmezett szakmai témákon túlmutató megnyilatkozásaitól, nem félteném a gyerekemet, ha lenne, pedig nem kifejezetten rossz helyre jártam. Amíg a tanári pálya ennyire alacsony megbecsülésnek örvend mindenféle szempontból, addig nem látok rá esélyt, hogy (kevés kivételtől eltekintve) nem csupán oktatásra de nevelésre is alkalmas kiemelkedő embereket vonzzon. -
#64791808
törölt tag
válasz
sghc_toma #104 üzenetére
Az viszont baromi nagy probléma, ezek szerint én voltam szerencsés.
Mi bioszból alapvető állat- és növénytant tanultunk, röviden, hogy mégis tudjuk, miről van szó, de leginkább az ember volt terítéken, az, hogy hogyan ''működünk'', és mi mivel függ össze, mit lehet, és mit nem.
Ettől függetlenül vallom, hogy egy ember nem tanulhat csak egy dolgot, az életet nem lehet lekorlátozni egy ismeretkörre. -
Kephamos
addikt
Ha 3.-ban csökken a számtech óráid szám, akkor az azért van, mert nem infó tagozato vagy, hanem csak emelt óramúra jársz. Tudom, nekem is így volt sajnos.
Magyar, töri... Én sem örültem a sok órának, de sajnos ez is kell, hogy felszedd az alapvető műveltséget a biosszal egyetemben. -
sghc_toma
senior tag
válasz
#64791808 #103 üzenetére
Így lesz belőled olyan ember, aki vörösborral veszi be az altatót, nem tudja, milyen a fölfázás, és egyáltalán semmit nem tud magáról és a környezetéről.
öö.. megtanítják, hogy mi az a citromsavciklus, meg hogy mit csinál nagyjából a t-RNS, de a mindennapi életben ténylegesen hasznosítható dolgokat nem nagyon mondanak.. -
#64791808
törölt tag
Van igazság a cikkben, ugyanakkor borzasztóan korlátolt, begyöpösödött a hozzáállás.
1., Az 5 magyarból egy héten arra gondolok, hogy (humán)gimibe jársz. Ha nem ez érdekel, akkor miért nem jársz szakközépbe?
2., Info szakos osztályban valóban inkább 5 matek 3 magyar felosztás kellene, mint fordítva.
3., Többször előjön, hogy ''soha életemben nem fogom használni''. Ezt honnan a búbánatos öregisten bús picsájából tudod? Hm? A legbutább dolog a biológiára azt mondani, hogy nem fogod használni. Így lesz belőled olyan ember, aki vörösborral veszi be az altatót, nem tudja, milyen a fölfázás, és egyáltalán semmit nem tud magáról és a környezetéről. Mért kell történelemből 3 óra? Tán hogy megtanuld, hogyan működik a világ, és mért úgy. Ezt egészíti ki a főőődrajz.
Szóval igen, volna mit csiszolni a tanmeneten, de ettől függetlenül hiába leszel te zseniális informatikus, ha semmi máshoz nem értessz, nincs általános műveltséged, a saját testedet nem ismered, nem tudsz helyesen írni, stb.
Neked az a bajod, hogy embert próbálnak belőled csinálni, nem pedig gépet. Nekem jó, legyél gép, de jegyezd meg jól: egy gépnek az jár, ami a működéséhez szükséges. Semmi más. -
raver
aktív tag
Tudod ezzel csak egy baj van.
Amikor én éretségiztem ( az első két színtű ). akkor már 10. osztályban el kellett döntenünk, hogy mibő megyünk emeltre, és miből nem.
Tehát kis túlzással rákényszerítettek arra, hogy 10.-ben döntsek arról, hogy milyen irányban akarok továbbmenni.
Én infót választottam. Tehát (kis túlzással) esélyem sem nagyon lett volna érettségi után mondjuk töriszakra menni.
Persze 10. után van lehetőség módosítani a tantárgyakon. De akkor megint ott van a diák, hogy 1 tanév többletanyagát bevágja. Ami nem teljesíthetetlen.
De ha egyszer korán kell orientálódni a kölköknek, akkor a tananyag is kövesse ezt. És ne legyen nagyobb óraszámban az irodalom mint az infó (példa volt) -
dr faustus
senior tag
De ha nem tudja, hogy hány foga van egy tücsöknek akkor az már súlyos vétség, ...
-
raver
aktív tag
válasz
(Kolombusz) #4 üzenetére
De szerintem is vicces. Írtam is: ''Abban még most is egyetértek, hogy egy csomó felesleges dolgot követelnek. Sőt, nálunk álltalábban jobban megkövetelték a törit, mint az infót. Szintén infós voltam.''
-
Cathfaern
nagyúr
Azért azt had tegyem hozzá, hogy most az új rendszerrel eléggé lecsökkentették a lexikális tudás mennyiségét (szerencsére). Csak az a baj, sok tanár nem tud / akar átállni, és inkább a régi könyvek szerint tanít. Én még a régi érettségiben nyomtam, ellenben van egy ismerősöm, aki most jár elsőbe (estin, mielőtt valaki pedofilnak néz
), szóval van összehasonlítási alapom
Például történelemkönyvben régen 4-5 oldalas leckék voltak, most 1-1 oldal, tele képekkel. Mondjuk a matekot szerintem eléggé elrontották. Röhej, hogy év vége felé foglalkoznak először egyenletekkel, illetve elsőben statisztika...kicsit meredek szerintem. -
agent_k
őstag
Nagyon érdekes nálam valami hiányzott a nyelvvizsgához. Amikor én akartam vizsgázni, akkor Szolnokon még csak a TIT félét ismertük. Annyit, hozzá kell tennem, hogy 5ször voltam az iskolámmal németországban 2 heteket. Meg csere diák programban is voltam 1 hétig.
Szerettem a német nyelvet, mert jól tudtam beszélni. Bármikor, bárkivel. Egy német tanár meg is kérdezte egyszer, hogy vannak-e német rokonaim, mert szinte akcentus nélkül beszélek...
Hohohohooo, boldog voltam ám, mint az állat! Rohantam is ezután a kijelentés után nyelvvizsgázni. Szövegértés, egy kis visszhangos teremben egy eléggé érthetetlen szöveg, mondom semmi gáz, majd csak lesz valahogy. Írásbeli: Teljesen ismeretlen szókapcsolatok, szavak, helyzetek, annyit kellett szótáraznom, mint az állat, kezdtem elkenődni. Szóbelin, meg megbuktam, mert beszélnem kellett vagy egy autó sebváltójáról, vagy egy szekrényről és hát a francba, de nem jutott eszembe semmi. Aztán megint elmentem írásbelizni is és szóbelizni, a szóbeli Debrecenben volt és csoda mód 85-kkal átmentem, meg is dicsértek. Viszont az írásbeli az nem sikerült másodjára sem. Aztán jött a főiskola, ott megtudtam, hogy a szóbeli elég és leültem a seggemre. Kár volt. Beszélni még manapság is tudok egy kicsit. Olyan nagyon alap dolgokat, de már köze nincs a 4 évvel ezelőtti tudásomhoz. Mostmár a szakmám miatt is az angol felé fordultam és szivesebben olvasok, vagy hallgatok angol szöveget, mint németet.
[Szerkesztve] -
Lager
tag
Jah németből nálunk is elég érdekes volt az oktatás. Pl 2.-ban az osztályból senki se tudott volna foglalni egy szállodai szobát vagy kérni 20deka parizert németül. Viszont az olyan értelmes német technikát istenitő cuccokat mindenki tudta bemagolva, hogy: ''Ez tényleg egy 2000W-os Bosch ütvefúrógép'' meg '' Hé Jürgen te audidat is az új fokozatmentes automata váltóval szerelték?'', ''Tükkörreflexes ez a fényképezőgép?'' stb. Megoldás: egy gyorstalpalóval felküzdöttem magam középfokúra 4 hónap alatt és nem kellett bejárnom az órákra.
-
cucka
addikt
a jelenlegi iskolarendszer a funkcionális analfabetizmust támogatja. a magyar irodalom nevű tantárgynak például pontosan ez lenne a feladata, hogy a diákok tanuljanak meg olvasni. ráadásul simán ki lehetne kukázni néhány irodalmi alkotást a tantervből. (pl. én még nem találkoztam olyan diákkal, aki örömmel olvasta volna bármely görög eposzt.)
idegen nyelveknél szerintem túlságosan nagy hangsúly van a nyelvtanon, ami egy bizonyos szint alatt totál fölösleges. ha pl. elkerülsz egy helyre, ahol angolul kell beszélni egy külföldivel, akkor extrém esetben is 3 darab igeidő teljesen elégséges ahhoz, hogy megértsétek egymást, ami sokkal fontosabb, hogy egyáltalán meg tudj szólalni és hogy megfelelő szókincsed legyen. ilyen szempontból a rigó utcai nyelvvizsga is nagy kamu, sőt, szerintem nevetségessé teszi magát az a cég, aki egy álláshirdetésben követelményként jelöli meg.
matek az megint kényes téma, én szerettem, de tényleg van, aki soha az életben nem fogja megérteni, igazán lehetne differenciáltabb a tananyag. pl. leendő bölcsészek egész nyugodtan tanulhatnának olyan matematikát, amelyhez nem kell nagy absztrakciós képesség, cserébe hasznos tud lenni az életben - kamatokat számolni, vagy akár olyan triviális dolgokat is, hogy hány légköbméteres a szobám, ha esetleg klímát szeretnék venni. -
Belba
őstag
válasz
Crystalheart #92 üzenetére
Nem vagyok tanár, csak a gyerekeim oktatását izgulom végig, immár 10. éve...
Úgy látom, hogy az általánosban ANNYI baromságot tömködnek a gyerekek fejébe és olyan magas óraszámban, hogy ebbe nem fér bele minden.
Pl. 7-ben, 8-ban csak heti 1 db ének órájuk és 2 db rajzórájuk volt.
A rajzórákon inkább művészettörténetet tanított a rajztanár, azt is nagyon sűrítve.
Viszont a 13-14 évesek befogadóképessége még nem olyan, mint a 16-17 éveseké!
Zsong a fejük a sok idegen szótól, bemagolják, mert muszáj, de fogalmuk sincs mit jelent...
Énekórán is tonnaszámra tömték a fejükbe a sok zeneszerzőt, életrajzokat, évszámokat, műveiket, operák történeteit... Nem csodálom, hogy halvány gőzük sincs 1 hónap múlva, ki az a Prokofjev, de mikor itthon meghallgattuk 1-2 művét, elidőztünk kicsit rajta, azóta nem ismeretlen nekik. (Ez a baj, hogy az iskolában erre nincs idő.) -
Belba
őstag
''... a magyar nyelvtanítás csődje, hogy a ''jajj de szép ez a renoir festmény'' típusú mikrodialógusokkal képzeli el a nyelvtanulást.
életben nem fog ilyet többet mondani ez a gyerek. ...''
Hogy ez milyen igaz!
Gyerekeim középiskolába járnak, hajam az égnek áll, hogyan tanítják őket az angol órán!
(Mellesleg ovodás koruk óta tanulnak angolul, külföldi utazásainkon saját szememmel láttam, hogy félóra múlva spontán kommunikálnak angolul a medencében a többi gyerekkel! Tehát azért már ragadt rájuk valami.)
Az általánosban nagyon jó tanáraik voltak, olyanok, akik USA-ban, Angliában dolgoztak évekig, a módszereiket kinn tanulták, játékos formában oktattak.
Na, most a középiskolában Tanárnéni kijelöl egy olvasmányt, vagy 2-3 bekezdést az olvasmányból, ezt kell SZÓRÓL-SZÓRA betanulni, mint a papagáj és ezt osztályozza!
3 hiba esetén 1-est kap a tanuló.
Az olvasmányok : séta az állatkertben, kinn a farmon, a tehénnek nagy fekete foltjai vannak, Noel levele Ricknek, Tanzánia az afrikai paradicsom...
Témazáró dolgozat : 500 db angol vagy magyar szó, ezeknek a magyar vagy angol megfelelője... 50 db angol mondat lefordítása... (Csupa olyan értelmes mondat, minthogy a tehénnek nagy fekete foltjai vannak!)
Tehát amiből osztályzatot lehet szerezni, az szinte kizárólag bebiflázott baromság, amire soha nem lesz szüksége, de legalább jóóóóóóó messze van a kommunikációtól, ami ugye a nyelvtanulás lényege lenne...
Félek, hogy pár év alatt teljesen kiölik a gyerekeimből azokat a jó alapokat, amiket általánosban jól tanítottak nekik.
Teljesen igazad van : valós élethelyzetekben kellene megmutatni, megtanítani, vagy kiprovokálni, hogyan reagáljanak, hogyan találják fel magukat az adott szókincsükkel!
Nem véletlenűl ''kinn az életben'' lehet nyelvet tanulni a leggyorsabban.
Én anno még oroszt kellett tanuljak a suliban, nagyon emlékszem, amikor 5-ben be kellett biflázni szóról-szóra a ''répa-mesét''... Na, ezt azóta is tudom, meg az orosz himnuszt (kötelező volt!), de ezzel vége is az orosz tudásomnak!
Megjegyzem, sem a ''répa-mesével'', sem az orosz himnusszal nem érek semmit, fetrengenének az oroszok, ha előadnám valamelyiknek. -
Belba
őstag
''... én szakácsnak tanulok mi szükségem van ének órára?marketingre?szállodai ismeretekre?...''
Azért, mert a végzettségeddel magánvállalkozó is lehetsz (pl.panziót vagy éttermet nyithatsz) és akkor erre is szükséged lesz...
Az ének : általános műveltséghez tartozó dolgokat tanultok, nem egyszerűen danolászni, pl. zeneszerzők, operák, hangszerek, zenei művek... (Azért ez is lehet összefüggésben a vendéglátással, hogy majd igényes zenészeket alkalmazz az étteredben! Pl. egy vonósnégyest!) -
Crystalheart
őstag
Nono, azért a nyelvekhez nyelvérzék is kell. Én itt szenvedek, de a tanár egyszerűen nem hitte el, hogy gyakorlok itthon is. Mert nem látszott meg. És csak egy nyelvet tanulok
(Jó, hozzá tartozott az is, h pikkelt rám enyhén, valami megfoghatatlan okból nagyon nem csípte a pofámat...)
-
Lager
tag
Szerintem el kell döntenie az embernek, hogy mi fontos neki és mivel akar foglalkozni.
Nem érdekel a magyar? Sebaj Alap IQ-ból, a kötelezők rövidenből, és a házifeladatok óra előtti lemásolásából simán össze lehet hozni egy hármast. Magyarórán meg szépen olvasgatsz mást a pad alatt, ha nem zavarod az órát és fél füllel követed az eseményeket nem hiszem, hogy van olyan tanár aki különösen baszogatna.
Töri is tipikusan olyan, hogy ha néha megnézel egy két dokumentumfilmet a tvben akkor nem lehet belőle hármasnál rosszabb jegyed. (Mondjuk én 2 es voltam végig gimiben, de csak azért mert nagyon utált a tanár..., egyszer 4,4 es átlagra kaptam 2 est évvégén. Indoklás: emberek vagyunk és nem számok és én szar ember vagyok köszzziii.....Volt olyan szaktanárim tőle, hogy : ''Órán cinikusan néz'')Na mind1.
Matek szint úgy van belőve hogy egy 2 bites droid is megkapja belőle a kettest. Középszintű érettségiben x-7=2x+3 szintű egyenletek is voltak.... =100%
Nyelvek sem nehezek ha legalább annyit készül rá az ember amennyi órája van belőle a gimiben. 20 évesen nekem pl angol, német, orosz felsőfokúm van. Ezeket heti pár órában szinten tartom több meg nem is kell szvsz.
Ha pedig valami egzotikus tárgyból kell érettségi mint pl biosz, kémia, stb akkor nincs mese tanulni kell, de talán egy leendő orvostól, vegyészmérnöktől el is várható, hogy legyen esze és feneke bemagolni a sok marhaságot. (Mellesleg megjegyzem hogy pl kémiából az emelt szintre szükséges tudás kb 500 oldal amit 1-2 hónap intenzív tanulással egy átlagos képességű ember megtanulhat. -
Crystalheart
őstag
Kb egyetértek, de hogy magától is kitaáljon olyanokat, ahhoz az kell, hogy lássa, a nagyokosok miket találtak ki
Senki nem akadályozza meg abban, hogy meg is értse
Az érettségi is erről szól. (Kivéve az idei irodalom a digitális adathordozóival...
)
Nem az oktatás rossz szerintem alapvetően, alig más oktatással 70-80 éve még egy rakat Nobel-díjast meg világhírű tudóst termelt az ország, csak a tanárok hozzáállása nem mindig a legjobb. Hálistennek ahova én járok, csak viszonylag kevés ilyen van (Boronkay). Azért van, mint mondottam.
Politikát sajnos nem igazán lehetne elfogulatlanul tanítani, talán ezért sem teszik. De aki nem úgy áll hozzá a történelemhez, hogy ''úgysefogkelleni'', az kellőképpen tájékozódhat politikából is...
[Szerkesztve] -
FPéter
aktív tag
válasz
Crystalheart #85 üzenetére
Nem értem mi volt a bajod a fizikatanárral...de tényleg.
-
Crystalheart
őstag
Umm szerintem ilyen pitiáner nehézségi fok mellett nem lényeg, hogy tanítanak-e törit meg irodalmat. Aki egy ilyen szintű érettségit, mint ami most volt a középszinű, min. 3asra nem tud megírni szinte 0 tanulással is...
Pedig én nem vagyok egy szuperagy (tényleg nem), még az angolom is gyakorlásra szorul, ''csak'' kreatív vagyok.
Ahhoz meg való igaz, szerencse kell, hogy az ember kifogjon egy jó középiskolai tanárt. Nekem sikerült párat, de sajnos pl fizikából elég gyatrát kaptam. -
Crystalheart
őstag
''Pffff es a tori evszamokkal a verselemzessel meg a kolto eletrajzzal mi az jo edes annyat kezdjen kesobb?''
Erre nem tudom mást mondani, azé' hogy ne hótthülyén menj szavazni, magyar kormányt magyar emberként! Az emberek nagy része agyilag tuskó, azokat lehet ám jól befolyásolni, akiknek fogalma sincs a világ történéseiről. Pl illik ismerni legalább nagyvonalakban a költőinket, íróinkat. (Én meg pluszban regényt is írok, ha nem lett volna irodalmam, lehet nem tenném, de legalábbis nem ilyen szinten.) -
Crystalheart
őstag
válasz
Laprasi991 #8 üzenetére
''de pont nem a magyar történelmet meg irodalmat oktatják, hanem inkább a görögöt, meg a rómait, meg a nem tudom én milyet. A magyar történelem az nagyon kevés''
Ezek szerint még nem nézted sohasem az irodalomkönyved/törikönyved fejezeteinek arányait, mi szól magyarról, és mi nem. Amúgy a világtörténelem átlátása is szükségees a magyar történelem rendes megértéséhez. Tudod, hogy aztán mire eljutsz a szavazásig, legyen fogalmad is a dologról... (Én magát a szavazást is történelem-jellegű vizsgához kötném, nem csak életkorhoz...) -
Apollyon
Korrektor
-
Olcsi
senior tag
ÍGY VAN!
Pl. az általános múveltség nem azt jelenti, hogy bemagoltál egy verset, amit meg KELLETT tanulni, meg pl elmondtak valamit x műről, te azt megtanultad, és jééé..ismered a művet. Dehogyis. Majd, ha magadtól jössz rá dolgokra egy vers, novella, akármi kapcsán, akkor mondhatod el, hogy belegondoltál, és nagyjából ismered. Csak sajnos ez a baj, hogy manapság erre nincs idő, max fakultáció keretei között. Ehelyett mi van? Tanárnéni lediktálja, gyerek meg bemagolja. Ergo nem tanulja meg használni logikusan az eszét!
Egyszerűen sok a követelmény. Szerintem általánosban még nem szabadna tanítani komolyabban irodalmat, történelmet (Szakközépiskolában úgyis még egyszer elmondják neki!). Ott még legyen tisztában a gyerek a számokkal, és tanuljon meg rendesen írni, olvasni és legfőképpen beszélni. Helyezzenek nagyobb hangsúlyt általános iskolás korban magára a tanulásra, a tanulás módszerét kéne megtanítani!
Tehát duplán tanul mindent, ami szerintem indokolatlan. Ha már középsikolás korára eljut oda, hogy tud önállóan tanulni, akkor el lehetne kezdeni a verselemzést, és a történelemtanulást. -
bdav
őstag
''Egy ember nem attól lesz buta, vagy tuskó hogy tudja, vagy nem tudja hogy egy angol író a 19.sz-ban miközben a versét írta mire gondolt. Vagy kitud e számolni egy exponenciális egyenletet.''
hát, de az a helyzet hogy ezek fontos dolgok. Irodalomórás példa azért sántít egy kicsit mert ha ezt könyvből magolja az sux. Ha magától talál ki ilyeneket a versről az már OK. Mondom ezt hogy alapvetően nem szerettem amit irodalomóra címen műveltünk
Másik amitől ki tudok akadni hogya fizika mint tantárgy és mint tudomány mennyire el van hanyagolva mostanság a gimiben pláne pedig mennyire lenézett a diákság körében. Pedig arra nem lehet mondani hogy haszontalan lenne lévén a körülötted levő világ működését magyarázza meg.
''Pénzügyi intelligenciát kellene tanítani márha olyat lehet, mi hoz, mi visz, minek hogyan kell felfogni a költségét, előrelátóbban gondolkozni.''
igen ezzel viszont nagyon egyet tudok érteni. Hozzátennék még valami állampolgári / politikai ismeretek tárgyat is. -
agent_k
őstag
Nézd egy is egy nézőpont. Informatikus vagyok, de nagyon sokat olvastam annak idején, a verseket és a verselemzést is szeretettem. Bővíti az ember szókincsét, másfajta látásmódot ad. Egyfajta kulturáltsági szintet érsz el vele, ami nem hátrány, ha értelmes emberek közé kerülsz. És a csajozásnál sem rossz. Volt egy nőm, az azért szerett belém, mint később elmondta, mert tetszett neki, ahogy kifejezem magam. Együtt is voltunk sokáig. Hát nem megérte?
-
JoeYi
őstag
#1: se általános, se közép de még főiskolán se fogsz olyasmit tanulni, amire célirányosan szükséged lesz. Önmagadat edzd szorgalmasan, kitartással, CS-zés helyett, (vagy nemtom mivel játszanak manapság info órákon) és akkor az leszel ami csak akarsz, az alap papirokat a suli biztositja.
#2: én Szombathelyen jártam középsuliba, és nem a legnevesebbnek kikiáltottba, mégis jók voltak a tanárok. Soha nem volt bajom a matekkal és az angollal sem, mivel nem úgy álltam hozá, hogy úgyse fog kelleni. Aki még nálam is pozitivabban nézte a dolgot, az bizony középfokú nyelvizsgát is letudott rakni a szánalmas 4év* heti 2*2 angol órával.
#3: gondolkodj el miért nem megy a suli. Valóban rosszak-e a tanárok, vagy csak a te hozzállásod a rossz? A magyar diákok mindig valakire kenik a tanuli nemakarásukat, és ha karót kapnak akkor is a tanár a hibás.... -
-
Ferdzsoo
addikt
Egy ember nem attól lesz buta, vagy tuskó hogy tudja, vagy nem tudja hogy egy angol író a 19.sz-ban miközben a versét írta mire gondolt. Vagy kitud e számolni egy exponenciális egyenletet.
Egy fillért nem fog hozzárakni a keresetéhez ha tudja a választ, megoldást.
Sokkalinkább kellene fókuszálni az emberi célkitűzésekre, hogy mindenkinek legyen valami célja az életben, mindehez időpontokat kössön, ne csak ''majd egyszer.'' Vagy ''majd lesz valahogy!''
Pénzügyi intelligenciát kellene tanítani márha olyat lehet, mi hoz, mi visz, minek hogyan kell felfogni a költségét, előrelátóbban gondolkozni.
Hogy az első fizetéséből a jóember fogjamár fel hogy nem kell autót venni, főlegnem kölcsönre....és társai.
Nyelveket taníttatni, igen az kell, méghozzá mégnagyobb mennyiségben, még többfélét.
Egyszerűen olyan dolgokat tanítanak, mitől az ember nem fog jobban élni.
Márpedig a boldogsághoz nagyban hozzátartozik a jólét. -
Középiskola: Angol órán nem az ilyen-olyan emlet hiper-szuper érettségire kellene készíteni a nebulókat, hanem kifejezetten a nyelvizsgákra, ha az meg van, utána lehetne egyéb dolgokat is tanítani.
Egyáltalán oktatás: Nagyon kevés a gyakorlati rész, rengeteg elmélet. Az életben az irodalmi, nyelvtani, matematikai ismeretekre igenis szükség van
Tanulási felvogás: Nem a legjobb módszer az, hogy a vizsga, érettségi... előtt bemagolok több tucat, 100 oldalt. Be kellene látni, hogy évközben rengeteg mindent meg kellene tanulni, és a vizsgák...-ra felkészültebb lenne az adott egyén, nem ''hülyülne'' meg a több napos magolástól.
Főiskola: Én speciel bejártam az előadásokra (150-200 emberből 20-30), és ezzel másokkal szemben (akik nem jártak be) előnyben is részesültem nem egyszer, és rengeteg mindent megjegyeztem az órák alatt, nem kellett késöbb magolni.
Én is úgy véltem, sőt még most is, hogy rengeteg olyan dolgot tanultunk, amire nem lesz szüksége az embernek, bár kinek erre, kinek arra, úgyhogy azt, hogy mit kellene tanítani, azt nem tudja egy ember eldönteni. -
EQMontoya
veterán
ez szerintem sokmindenre vezethető vissza, pl a tanárok képzésénke szinvonalára. köztudott, hogy bármilyen karok a tanári szak gyakorlatilag a leggyengébb. ebből kifolyólag az megy tanárnak, aki kifejzetten a tanitás iránt motivált, (ilyen pedig kevés van), vagy aki nem érzi úgy, hogy a szakmai tudását a piacon is kamatoztatni tudná. gy.k.: tanáraink nagyrésze az adott szakma leggyengébb vonalából kerül ki. természetesen a kivételeknek (akik közül jópárat ismerek), hatalmas tisztelet.
De, miért várjuk el egy olyan embertől, aki a szakmájában tényleg nem egy nagy koponya, a tanitáshoz soha nem érzett lelkesedést, 0 gyakorlati tapasztalata van, hogy gyakorlatias, flexibilis nézeteket valljon?
-
WN31RD
addikt
Még valami a szemlélettel, egyebekkel kapcsolatban:
Három rendkívül tehetséges és intelligens embert is közeli barátomnak mondhatok, akik az iskolarendszer (nem csak a magyar) merevsége miatt igen komoly nehézségekbe ütköztek a szakmai pályájukon (is). Azóta ketten szerencsére a kitartásuknak és képességeiknek hála már sínen vannak szakmai és anyagi megbecsülés terén is, még ha nem is pontosan úgy, ahogyan eredetileg elképzelték, és a legfiatalabb is jól halad.
Szóval nem mindenkinek jó ez az egész úgy, ahogy van... -
eXodus
őstag
Én azt szeretem amikor telejsen jól megírom a vizsgát, és nagylelkűen ad rá 1est. (jobb esetben 2... és a 2nek örülni kell...).
Bemenni a tanárhoz megnézni be lehet, de akkor máshonnan levon pontot...
Kifogások persze vannak tanár részről: ''ő nem így csinálta volna'' vagy: ''biztosan puskázott'', ''1es-t minek kell megnézni'' stb. Jobb esetben minimális pontot ad rá, rosszabb esetben 0. Természetesen az eredmény jó volt.
Vagy a másik nagy kedvencem: 700oldalas könyvből tanulunk (egy félév), de a vizsgán fel tud tenni olyan kérdéseket, amik nincsenek benne.
Persze ezen kívűl is vannak még ''vicces'' esetek, de vizsgaidőszakban egy ''kicsit'' idegesítő tud lenni. DE ez már nagyon off -
WN31RD
addikt
Velem előfordult. Másik kedvencem az volt, amikor az egyik javító szerint 50%-os a dolgozatom, a másik szerint 100%-os, ez is matematikai jellegű tárgyból. Mindig is hajlamos voltam a szokatlan megoldásokra.
Nem tudom, az ilyesmi mennyire gyakori, de szerencsére már nem is érdekes. -
bdav
őstag
''Mellesleg infos szakemberből az utóbbi években olyan szintű túlképzés lett, hogy az hihetetlen! ''
hát nem tudom hogy te hol élsz, de Magyarországon kb. akármennyi _jó_ infós szakembert (programozót, rendszergazdát, hálózati szakértőt) el lehet most helyezni.
Csak az a nagy helyzet hogy ezen a területen én azt látom hogy a diploma kb. alapkövetelmény (ez tény a nagy cégeket tekintve, ők így vesznek fel elsősorban, akár van logikus alapja, akár ninsc - szvsz van).
És akkor hogy a ''de minek''-re válaszoljak: azért mert így kapsz róla papírt. Ha semmi más érv nem győz meg akkor itt van még ez: legyél te bármilyen jó a saját szakmádban, ha nincs róla papírod akkor sokkal nehezebben fogsz tudni érvényesülni, pláne pályakezdőként. Ha infós akarsz lenni akkor mire te odajutsz BSc papír az alap lesz, ahhoz hogy azt megszerezd, az első lépcső egy jól sikerült érettségi (ugye felvételi is kell). Lehet ezt szeretni, lehet nem szeretni de ez a helyzet. Én amellett vagyok hogy nem fog megártani az hogy 4 évig tanultál mindenfélét ami nem érdekel.
Ezen kívül ha a heti 2 biológia órád helyett infot tanítanának azzal se lennél sokkal beljebb, én úgy látom hogy nálunk BME müsz.infón kb. az első félév végére elolvadtak azok a különbségek hogy ki kezdett szakközépből és ki gimiből; szóval ennyit jelent a dolog. Az hogy középsuli után dolgozz, az felejtős. Meg lehet csinálni csak nem érdemes, örülj neki inkább hogy van lehetőséged tanulni és nem muszáj dolgoznod. -
WN31RD
addikt
Hogy mi a megfelelő szemlélet, arról többféleképpen lehet vélekedni. Szerintem pl. sok esetben túlságosan begyepesedett vagy éppen egysíkú szemléletet oktatnak.
(Máig emlékszem pl. az egyik egyetemi vizsgámra, amelyet a következővel dobtak vissza: Matematikailag éppen helyes, de nem ez van a megoldókulcsban. Megjegyzem, az én bizonyításom sem volt hosszabb vagy nyakatekertebb.)
Ami a tanulás mennyiségét illeti: A hivatalos tananyagon túl is rengeteg dologgal lehet foglalkozni, pont erre próbáltam felhívni a figyelmet. -
bambano
titán
Mondok neked példát:
nekünk tanítottak valamennyi (akkoriban még kezdeti stádiumban volt ez a tárgy) programozásmódszertant és programhelyesség bizonyítást. Már akkor is tudtuk, hogy alapvetően sokmindenre nem jó, mert 5 sorosnál hosszabb programot korrektül bebizonyítani az adjunktusi szint az egyetemen. De ott megszokta az ember, hogy mik a módszerek, megszokta, hogy ha mégis csinálni kellene, hogyan csinálná, ezért automatikusan felvett egy olyan programozási stílust, ami a bizonyításhoz jobb kiinduló pont lett volna, mint az átlag gányolás.
Szóval konkrétan semmire nem használtuk azt, amit ott tanítottak, mégis jobb programokat írunk amiatt, hogy ott tanítottak vaskosan matekot, matematikai logikát, rezolúciót meg ilyeneket. Ezt kellene elfogadni, hogy a tanítás célja nem csak a magoltatás, a magoltatás célja nem csak a tényanyag bebiflázása, hanem közben egy megfelelő szemlélet is kialakul az emberben. -
WN31RD
addikt
Ahelyett, hogy azt mondogatjuk a tizenéveseknek, hogy tanulj csak meg válogatás nélkül mindent, amit az iskolában a fejedbe akarnak verni, meglátod, hasznos az, na meg nem leszel értelmes ember az iskolában felszedett ''általános műveltség'' nélkül, szerintem érdemesebb lenne beismerni, hogy az oktatásunk ilyen szempontból nagyjából-egészében szar. Túl nagy hangsúlyt helyez a lexikális illetve elméleti tudásra, és túl kicsit az önálló problémamegoldásra és gyakorlati ismeretekre, továbbá túl kevés teret ad a diákoknak arra, hogy megválasszák, mi érdekli őket. Ez iszonyatos pazarlás.
Szakmában megélni - jellemzően - nem a bevágott tételekből fog az ember, hanem a gyakorlati tapasztalatból. Persze az előbbi sem feltétlenül haszontalan, de szigorúan második helyen kellene szerepelnie a fontossági sorrendben.
Az, hogy valaki meg tud-e, mer-e, szólalni egy idegen nyelven, kezébe vesz-e egy idegen nyelvű könyvet vagy újságot, és erőfeszítés nélkül (!) olvassa-e, nagyon fontos. Viszont, hogy az ötszázhuszadik ragozást hibátlanul tudja-e, igazából lényegtelen. Persze nem árt szépen, helyesen, netán választékosan beszélni az adott nyelvet, de ez is szigorúan másodrendű kérdés az előbbiekhez képest.
Ami az irodalmat illeti: Őszintén szólva nem értem, miért kell tizenegykét éves gyerekeket pl. a Szigeti veszedelemmel vagy éppen irodalmi művek száraz elemzésével fárasztani. Akkor sem értettem, amikor ezeket a förmedvényeket tanultuk, de még hajlamos voltam valamennyire elfogadni az itt is elhangzott magyarázatokat, miszerint általános műveltség, stb. Bullshit. Nem ezen múlik az általános műveltség. Sőt, örülhetünk, ha akadnak néhányan, akik mindezek ellenére örömüket tudják lelni abban, hogy időnként olvasnak.
Nem tartom magam kifejezetten művelt embernek, de képes vagyok értelmesen kifejezni a gondolataimat, és hozzászólni a legtöbb témához, és amit ''műveltségnek'' tartok a tudásomban, annak a többségét bizony nem irodalom órán szedtem össze. Hogy a történelemről is szót ejtsek: Nem műveltség önmagában az sem, ha valaki tudja, hogy hányadik Károly melyik hónap hányadikán távozott az örök vadászmezőkre.
Visszagondolva sajnálom az iskolában töltött és az ott megkövetelt agyatlanságok megtanulására szánt idő jelentős részét. Lóghattam volna még többet pl. a könyvtárban ehelyett...
Más: A legutóbbi állásinterjúm valahogy így nézett ki: Semmilyen papírt nem kértek, ehelyett szakmai teszt idegen nyelven, ehhez annyit, hogy a szakmai tudásomat ''természetesen'' 99%-ban önerőből (azaz a szervezett oktatás keretein kívül) szereztem, aztán hosszú beszélgetés szakmai és nem szakmai dolgokról három nyelven, másnap kezemben a repülőjegy. Nem állítom, hogy ez tipikus, de bizonyára nem is példa nélküli.
_____
Nem akarom azt mondani, hogy azért, mert engem bizonyos dolgokkal szopattak, biztos volt valami értelme, illetve szopjon más is. Inkább megpróbálok segíteni abban, hogy ezt valamennyire elkerülje, aki tudja: Akinek van hozzá feje és érdeklődése, jobban jár, ha legalább részben saját kezébe veszi a tanulmányait, mert - jellemzően - nem a tanárok tudják jobban. Mellesleg úgyis csak azt lehet igazán jól megtanulni, amiben képes valami érdekeset, izgalmasat találni az ember. -
bambano
titán
válasz
EQMontoya #39 üzenetére
Amikor én jártam gimibe, délelőtt ilyeneket tanultam, hogy:
1848: Szabadságharc
délután meg ilyeneket:
FCE2: c64 soft reset
7C00: ht1080z videoram kezdete
EDB0: z80-on ldir
Mi a különbség formailag a kettő között? Mindkettő ugyanarra trenírozza az agyat, a ''telefonkönyvet'' sajnos időnként tudni kell. Meg lehet-e tanulni hexadumpot olvasni az irodalom órán feladott könyvnélkülik nélkül?
Szerk: fejből írom:
Ő csordaszámra tartja gyülevész szolgáit,
Éppenséggel mintha minden hajaszála egy őrzőt kívánna
Sok Meránit, olykor azt hinné az ember, hogy tán akasztani viszik,
Úgy körül van véve a léhűtőktől.
Bódult emberi nem, hát szabad létedre,
Miért tettél zárbékót tulajdon kezedre?
Égiekkel játszó földi tünemény
Istenségnek látszó csalfa vak remény
Kit teremt magának a boldogtalan
S mint védangyalának bókol untalan...
Pedig 20 éves találkozón voltam az idén...
[Szerkesztve] -
bambano
titán
Szerintem meg az egyetemi 5 évem volt a legjobb.
Amikor egyhuzamban felvan az ember 60-70 órát és akkor ír félévzáró jegymegajánló dolgozatot lineáris algebrából, de este még várja egy mikulás parti...
Az edzett acél lóizé volt hozzánk képest, amiket kibírtunk és végigcsináltunk egyetemen...És nem szívásnak vettük...
-
bambano
titán
Mivel a gimnázium szakképzettséget nem ad, egyetlen reális feladata lehet ma: felkészíteni az egyetemi/főiskolai oktatásra a tanulókat. Aki nem akar egyetemre menni, az ne menjen gimibe.
Az egyetemre felkészítés első és legfontosabb feladata: megtanítani a diákokat tanulni. Ez pedig sehogy máshogy nem megy, mint a tanuláshoz használatos szerv(ek), úgymint az agy (és a segg) tornáztatása. Ehhez magolni is kell, meg gondolkodni tudni is kell. De mégiscsak az az elsődleges cél, hogy egyetem első félévének végén három nap alatt be tudj tölteni a fejedbe egy félévnyi tananyagot.
Ha nem magolsz be 60 darab Ady verset kívülről, nem fogja megtanulni az agyad, hogyan kell 60 darab Ady verset, 3000 matek tételt és bizonyítást benyalni 3 nap alatt egy vizsgára, elolvasni napi 1000-1500 oldal sebességgel az egyetemi kötelező olvasmányokat, benyalni a római jogot, stb.
Ennyi a történet. -
bambano
titán
válasz
(Kolombusz) #4 üzenetére
A fakultáció nem azt jelenti, hogy magyarból kevesebb órád van, hanem azt, hogy egy-két választható tárgynak fenntartott órakeretben milyen tárgyat tanulsz.
-
bambano
titán
válasz
Laprasi991 #2 üzenetére
Nagyon sok elit iskola az odajáró diákok miatt lett állítólag elit.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
EQMontoya #46 üzenetére
Az a probléma a mai oktatással (azon felül amit írsz is, hogy a magolást erőlteti), hogy nem jutalmazza a kiemelkedést, csak az átlagot. Hogy mire gondolok. Ha tegyül fel, virtuálisan kibővítjük az osztályzatot úgy hogy 7-est is lehessen kapni, akkor lehet, hogy egy tanulónak 5-ös átlaga lenne úgy, hogy az őt érdeklő tárgyakból 7-est kap, de másokból csak 3-ast. Jelenleg egy ilyen tanuló ezekért a tárgyakért is ''csak'' 5-öst kap így az átlaga max. 4-es lesz, viszont a továbbtanulásban és az életben sokkal többre viszi majd, mint egy olyan 5-ös tanuló, aki semmilyen tárgyból nem tudna ennél jobbat teljesíteni. Ami ugyancsak szép dolog, viszont a mai világ annyira szakosodott már, hogy ilyen tudás kevésbé kamatozó.
-
EQMontoya
veterán
hát többek között igen, pedig az ügyvédi pályán sokszor van szükség gondolkodásra, nem csak formai szarok alkalmazására, ezt látom. és vajon miért van az, hogy abbóla 2 tárgyból, amiből tovább fogok tanulni, kevesebb órám lesz, mint magyarból meg töriből. tényleg ennyire fontos?
erősen kétlem.
-
-
Solad
addikt
En a magam reszerol ugy gondolom hogy a kozepiskola (a gimnazium, gyanitom a cikkiro is abba jar) celja nem az hogy a tanulo valasztott ''szakja'' ismereteit tanitsa meg. Itt az a cel (nyilvan az alapvetoen szukseges tudasanyag es keszsegek megtanitasa es kifejlesztese mellett), hogy lehetoseg szerint minel szelesebb koru tudast nyujtson minden temaban, ami alapjan a nebulo donteni tud arrol hogy mi is ami ot erdekli, es amit tanulni szeretne.
Attol ohgy valaki azt gondolja tizedikben, hogy marpedig engem az informatika erdekel, es mar ekkor eltokeli, hogy marpedig belolem informatikus lesz roszabb esetben el is utasit minden egyebet, akkor jo esellyel igencsak kellemetlenul fogja erni a tovabbtanulas. Banni fogja hogy nem nezett szet jobban, hogy nem gondolta at elegge a tovabbtanulast.
Sajnos en igencsak beleestem ebbe ahibaba, de halistennek felismertem, es valtoztattam. gyanitom nagyon sokan jarnak meg ebben a cipoben minden teruleten, sot olyanok is, akik nem tudnak, nem mernek valtani. -
EQMontoya
veterán
ez igaz, de valahogy ennek nem úgy kellene müködnie, hogy arra vagyunk büszkék, akik mindenből 4.6ra állva ötösök, és igy kitünők lesznek, és jajj de okosak meg szorgalmasak. mert hogy a mai általános és középiskolai oktatás igencsak ebben az irányba motivál, ami szrintem elég nagy gond. sokkal jobban tud benne megélni egy ilyen ember, mint egy olyan, aki 1-2 tárgyból kiemelkedően jó, viszont van néhány, ami kevéssé érdekli és kevéssé is van hozzá affinitása. ezt a saját bőrömön tapasztaltam. mondhatni, az általános magolásnak sokkal nagyobb értéke van, mint a ténylegesen jó, használható tárgyi tudásnak. ez pedig nagyon nem jó irány, hogy arra neveljük az ifjúságot 6 éves korától 18 éves koráig, hogy ha mindent be tudsz maoglni, akkor bezony Te vagy a nagy kerály.
-
drkbl
őstag
válasz
EQMontoya #39 üzenetére
mrápedig a mai oktatási rendszerünk a teljesen átlagos, mindenből középszerü embereknek kedvez.
Nem egészen, kell valami alap, hogy onnan az ember bármerre elindulhasson élete során. Közhely, hogy életünk végéig tanulni kell, meg nem első szakmánkból megyünk nyugdíjba. A közelmúltban egy jó példát olvastam erre: hogyan ölte meg a nyomdai betűszedő ipart rövid idő alatt a számítástechnika.
Az sem lesz örök, amint sikerül/érdek lesz automatizálni a dolgokat, az is megy a sülyesztőbe, figyelj, hogy időben válthass... -
EQMontoya
veterán
én ezt nem mondom, ohgy nem jó, sőt, szerintem is szükség van az általános müveltségre. DE! az általános müveltség nem az, hogy esett-e a hó aznap, amikor sztálint temették, és eközben Puskin regényében Dimitrij makukát evett-e? nemtudom, érted-e, hogy mire akarok kilyukadni. legfőképp tán arra, hogy a humán tárgyak oktatása szerintem nagyon elmegy a részletekbe, és pont az a rész hanyagolódik el, ami a lényeg lenne, pl történelemből nem nagyon látok középiskolást, akinek egy adott korszakra úgy átfogóan lenne rálátáse, hogy mi miért történt. pedig van osztálytársam, több is, akinek kifejzetten jó érzéke van a törihez, csak baromira nem igy tanitják.
az pedig a másik problémám, hogy természetesen szükség van az általános müveltségre, de az semmiképp nem élvezhet magasabb prioritást, mint az, amiből meg fogok élni. fizikatanárom fogalmazta ezt meg nagyon jól... 2 dolog van, amibe senkinek ne engedjünk beleszólást... a pálya és a párválasztás. mert az elsőből és a másodikkal fogjuk élni az életünket. -
Olcsi
senior tag
válasz
EQMontoya #39 üzenetére
''viszont a másik gond ezzel, hogy általános müveltségből bizony kibaszottmód nem lehet megélni''
Oké, hogy nem lehet belőle megélni! De alapvetően az a baj, hogy igény sincs a tudásra! A ''fölösleges'' tudásra meg még úgy sincs. Márpedig sajnos a többség úgy gondolkozik, hogy az általános műveltség egy fölösleges tudás. Nem tudom...amivel nem lehet pénzt keresni az már nem is jó?? -
finest
addikt
Hát én a osztály táblához közelebbi részén szoktam állni, de nekem sincs ingerenciám visszamenni a rosszgyerekek közé megnyugtatlak.
-
EQMontoya
veterán
válasz
spirit007 #37 üzenetére
csak ezzel aza gond, hogy az emberekre nem ragad. történelemnek vannak olyan részei, amelyek érdekelnek, és bár, ha kockának is készülök, úgy érzem, hogy nem vagyok hülye hozzá. viszont a másik gond ezzel, hogy általános müveltségből bizony kibaszottmód nem lehet megélni, mrápedig a mai oktatási rendszerünk a teljesen átlagos, mindenből középszerü embereknek kedvez.
-
drkbl
őstag
Érvelhet vele fórumokon, pl.
Az teljesen természetes, hogy súlyzókat emelgetsz, izmosodsz, nem? Ugyanez igaz az agyra is, a lényeg a munka, nem az értelme
Másik oldalról nézve ez olyan, mint a pályázat. Kegyetlen formai szabályok, ez az első szűrő. Aki 50 előíráshoz nem tud igazodni, arról miért kellene feltételezni, hogy az elnyert munka során felmerülő 1000, körültekintést igénylő szabályhoz igazodni fog? Különös hangsúllyal a határidőkreAzzal, hogy mindezt megtanultad, bizonyságot tettél róla, hogy tudsz tanulni, tudod használni és megállod a helyed nemszeretem körülmények között is.
Éteri oldalról, mi az az ''info'', amit széles ''felhasználói'' kör annak tart? Például akit ''gyakorlatiasan'' tanítottak mondjuk Word 2000-ben szöveget szerkeszteni, megtanulta, hogy a margóbeállítás az első menü nyolcadik pontjának harmadik oldala, az 2007-ben meg van lőve, akár OpenOffice, akár Word 2007 elé kerül...
Az oktatás gyakorlati színvonala egy másik mese... Ha olyan emberek kerülnek ki az iskolából végzettként, akik soha fel nem fogták, hogyan lehet változókkal számolni, azoknak kínszenvedés és inkább elhagyásra kerülő dolog minden számítás, beleértve a ''mennyibe fog nekem kerülni 18 hónap alatt az évi 44% THM?'' típusú kérdéseket. -
Olcsi
senior tag
Az infót egyedül, otthon sokkal jobban megtanulod, mint a suliban! Ok, valljuk be az info oktatás nem a legjobb itthon! De igazából minek is középiskolában durvábban nyomni, mint pl a legalapabb pascal parancsok, meg az office használata? A mai gyerekeket mi érdekli? Hát nyilván a számítógép! Otthon annak használatát akár szoftveresen, akár hardveresen úgyis elsajátítja! Mellesleg infos szakemberből az utóbbi években olyan szintű túlképzés lett, hogy az hihetetlen!
A töri évszámok, meg magyar verselemzések meg mire jók? Arra, hogy megtanuld használni az agyadat, ahogyan az előttem szóló kolléga mondotta volt: hogy megtanulj tanulni!!! És itt van a kulcsa a dolognak! Ha már megtanulod elsajátítani a dolgokat, onnantól elkezdhetsz TANULNI! -
Chieftec
őstag
válasz
Crystalheart #6 üzenetére
Pffff es a tori evszamokkal a verselemzessel meg a kolto eletrajzzal mi az jo edes annyat kezdjen kesobb? A hajara kenheti kb. es akkor meg ezekert vannak a legjobban oda, csak tudnam mire fel. Persze magyar.. attol magyar, hogy bemagolja a sok okorseget amit tud 1 hetig? Ahelyett, hogy az infot nyomatnak jobban amibol kesobb talan meg tud elni.
-
Chesterfield
őstag
Azért kell azt a sok ''szart'' megtanulni, hogy megtanuljál tanulni.
Ha itt képes vagy ezeket megtanulni, akkor később a munkahelyeden is képes leszel megtanulni a munkahelyi specifikus dolgokat. Nem minden tantárgy azért van, mert az olyan marha fontos lesz az életedben... -
EQMontoya
veterán
kedves Cartman!
Nem tudom, hogy a bivalybasznádi agrárinformatikusképzőbe jársz-e, avagy sem, de egy azért pár dolgot elmondanék az irásoddal kapcsolatban.
kb 9 éve tanulok angolt, általánosban heti 3, hetediktől gimiben heti 5, majd 10.-től újra csak 3 órában... 9.ben középfokú, 11.ben felsőfokú nyelvvizsgát tettem, úgy, hogy magántanárnál egyedül a középfokú előtti pár hónapban jártam.
matekból igaz, hogy van heti 6 órám, de az anyaggal valahogy soha nem akadt problémám. bár ebbe inkább nem folynék bele, mert azt hiszem, nagyzolás nélkül mondhatom el, hogy matekból nem vagyok átlagos képességü, de az is tény, hogy csoporttársaim nagy részének sem lesz gondja az emeltszitü matek érettségivel, most úgy látom. csoport alatt a matematikát fakultációnak választó embereket értem az osztályból.
nekem egyébként 4 törim és 4 magyarom volt, + egy osztályfőnöki, ami az előző kettő valamelyikébe konvergált. jó dolog, egy olyan osztályban, ahol a jogászok és bölcsészek összmennyisége nem éri el a 9et a 36. és emellé kaptunk egy abszolút humán beállitottságú, gyakorlatiasságtól irgalmatlan távolságra álló osztályfőnököt.
idén érettségi, hát, majd meglássuk, de valahogy annyira nem rezelek tőle. legalábbis az utolsó matek emelt után, amit láttam... -
Cathfaern
nagyúr
Ha szerinted neked szakácsként nincs szükséged marketingre é szállodai ismeretekre, akkor csak gratulálni tudok
Ez kis túlzással olyan, mintha csak azzal foglalkoznál, hogy milyen íze van az ételnek, de a kinézettel nem...lehet így is csinálni, de hogy sikered nem sok lesz, az elég valószínű.
-
Olcsi
senior tag
Nagy valószínűséggel tényleg nem fogja senki sem hasznosítani a középiskolában megszerzett történelem, vagy magyar tudását, mindenesetre hozzájárul ahhoz, hogy ne legyen az ember tudatlan, bunkó paraszt (bocsánat a kifejezésért), aki a saját országáról nem tud semmit. Hogy úgy mondjam hozzátartozik az alapműveltséghez. Nen mellesleg meg szerintem még kifejezettem hasznos is, ha sok tárgyat tanul az emberm ugyanis szvsz 14 évesen, amikor középiskolát, gimnáziumot választ fogalma sincs, hogy mit is akar valójában. Elárulom, még 18 évesen is keveseknek adódik meg a lehetőség, hogy 100 %-osan biztosra tudják mondani, hogy ez lesz, és kész. Így a középiskolai tananygaból meg egy idő után ráérez, hogy mivel is érdemes foglalkoznia, mi is érdekli, és talán azon az úton valamilyen szinten el tud indulni. Egyáltalán nem biztos, hogy 2 év múlva is az fogja érdekelni, de legalább érdekli valami.
Egyébként meg a legfontosabb, hogy minimum egy valamiben legyen jó az ember, amit később kamatoztatni tud, és fejleszteni, aztán utána jöhet a többi. Ha nem ért semmihez, meg van lőve!
Szerk: amúgy nem mintha nagyon egyetértenék az iskolai rendszerünkkel, elég sok változtatásra lenne szükség, akár oktatói szinten, akár magában a rendszerben!
[Szerkesztve] -
Robaj
addikt
-
_az
senior tag
a gyerek kicsit el van tájolódva...
-
Gergello
addikt
Nem tetszik menj el téglát pakolni építkezésre.
-
Steve-S
tag
Én csak annyit mondok hogy addig örüljé míg középiskolába jársz, mert ha elmész egyetemre/főiskolára ott fogsz igazán sokat szopni! Utána meg még többet!
Én is nyavalyogtam annak idején hogy jaj így meg úgy hülyeség meg nehéz meg felesleges meg mittomén. Most azt kívánom bárcsak még 16 lennék és még gimibe járnék! -
Hát ha a középfokú matek megértése is gondot okoz, ne menj felsőfokú intézménybe.
-
Ősember
őstag
itt valoszinü az iskoláddal van gond
bár az oraszámokkal szerintem gond nincs. nekünk is magas oraszámban adták a magyart, meg 3 töri volt.
a matekrol annyit, hogy azt otthon kellene ebben a helyzetben gyakorolni, vagy ha orán nem érted meg akkor kérdezni. ilyen egyszerübár tudom, egyik megoldás rosszabb mint a másik...
elmondásod alapján mehetnél inkább magántanulonak, ha már ugy is fizetsz valakinek, hogy tanitson -
agent_k
őstag
Nos igen. Én leérettségiztem, megvan a diploma is (Műszaki informatika hálózati technológiák szakirány). Ha visszagondolok mennyi minden érdekeset lehetett volna ahelyett sok szar helyett tanulni, aminek még haszna is lett volna... De hát az oktatás ilyen. Hiába sírsz akkor is ilyen marad. Ha baj van azzal, amit középiskolában meg kell tanulni, akkor majd mit fogsz mondani a felsőfokú oktatásról? Ott aztán van, mi szem-szájnak ingere. És kb 1/3-ának lesz köze ahhoz, amit majd tényleg csinálni akarsz. Húzzák a tantárgyakat, mint a pacalt. Olyan dolgokat tanultam 4 féléven keresztül, amit 1 féléven, de maximum 2 féléven le lehetett volna zavarni...
-
Vistaboy
veterán
''Örülj neki hogy mehetsz tanulni (ülni a padban) reggel 8-tól délután 1-ig, és nem kell tizenX évesen reggel 8-tól fél ötig melózni, robotolni!''
Igazad van, de azzal kiegészíteném, hogy a meló nem 8-kor, hanem 6-kor kezdődik. És még sokszor az utazás még egy órát rádob.
Pl. Én reggel 4-kor kelek, fél 5-re kint kell lennem a kocsinál, fél 6-6 között érünk a munkahelyre, kettőig odaseneki, majd kb. fél 4-re itthon is vagyok. Számolj utána: majdnem 12 óra. És ráadásul négy műszakban, folyamatos munkarend mellett. Most voltam délutános, Szombaton jöttem haza este, most Keddig pihenős vagyok, és Szerdán kezdem a nappalos műszakot, ami 6 napból áll, azaz egészen jövő Keddig kell majd mennem (Hétvégén is).
Úgyhogy aki reggel 8-ra jár dolgozni, az még csak ne szóljon semmit... -
rdi
veterán
valahogy csak el kell töltenetek az időt
Nálam kémiából nagy kártyacsaták várhatóak -
cousin333
addikt
Amit tanítanak, nem baromság, hanem általában alapnak mondható. Igenis szükség van széles körű oktatásra az érettségiig, mert utána már erősen szakosodsz. Példának okáért egy műszaki egyetemen már egyetlen árva irodalomórád se lesz, még hiányozni is fog, meglátod
. Egy orvosin nyilván ugyanez a helyzet, csak más tárgyakkal. Ergo azt tudod irodalomból, amit gimnázium végén, majd egyre kevesebbet, kivéve, ha nem érdeklődsz mégis a téma iránt (és hogyan tudnád, hogy érdekel-e, ha nem is találkozol vele soha?). Mellesleg minél többet tudsz, annál több marad meg, ha a felét elfelejted
, és később is könnyebb felidézni az amit egyszer már megtanultál.
A tananyagot illetően: mindenhol vannak összefüggések, és vannak konkrétumok. Mindkettőre egyformán szükség van, ahogy a nyeltanuláshoz sem elég csak a nyelvtan vagy csak a szavak ismerete. A konkrétumok adottak (pl. évszámok), azokat biztos megmondják, az összefüggések magyarázata már sokkal inkább tanárfüggő. Ha a tanár beszéde nem szimpatikus, akkor olvasgasd a könyvet, abban többnyire jól elmagyarázzák a dolgokat.
ui: persze ez nem azt jelenti, hogy a magyar oktatásban minden szép és jó, de higyjétek el, ez a mennyiség még semmiből nem ártalmas az egészségre...
ui2: Én éppen, hogy azt gondolom, hogy a jelenleg átadott tudás kevés, nem elég széleskörű (több gyakorlatiasabb tárgy is kellene még), és a képzés ideje lehetne hosszabb minden szinten.Sokmindent kell tanulni, persze, de ez van, tetszettek volna az ókorban születni, akkor még nem volt ennyi minden.
[Szerkesztve] -
sghc_toma
senior tag
az, hogy a biosz miatt van kevesebb informatika óra egy infos suliban, tényleg elég szar.. az irodalmon viszont nem tudom, miért kell kiakadni.. iszonyat sok érettségizett ember van, akinek az értő olvasás missön impásszibl; ha nem lenne az a pár irodalom óra, gyanítom, hogy még többen lennének..
concret_hp (#7):
a mennyiségről meg annyit, hogy aki a felsőoktatásba igyekszik, az majd talán megtudja mi az hogy rengeteg.
ez így van.. egy barátom pótvizsgázott fizikából, felajánlottam neki, hogy segítek.. odaadta a könyvét, hogy fel tudjam frissíteni kicsit a dolgokat, és az egész tankönyv kényelmesen kiolvasható/megérthető egy délután alatt.. mennyiségre kb. annyi, mint 2-3 analízis tétel (mármint a hasznos mennyiség)
[Szerkesztve] -
Apollyon
Korrektor
Azért kell ezt a sok baromságot tanulni, hogy legyen miből leérettségizni. Az okatatási minisztérium nem fogja a pénzét arra költeni, hogy neked kényelmesebb legyen, amit ők képesek voltak megtanulni azt te is meg fogod tudni.
Én 2 éve érettségiztem, nem lett tökéletes, és igaz hogy soha az életben nem lesz szükséged egyenletekre, de ha továbbtanulsz, akkor igen.
Sok a tanulnivaló?! Höhh... Majd menj főiskolára vagy egyetemre, ez még semmi ahhoz képest ami ott lesz!
Örülj neki hogy mehetsz tanulni (ülni a padban) reggel 8-tól délután 1-ig, és nem kell tizenX évesen reggel 8-tól fél ötig melózni, robotolni!
Mindenki így kezdte. -
Male
nagyúr
''heti öt magyar és heti három történelem órára? Ez a heti harminc órának majdnem az egyharmada.
És miért van szükség rá? Azért, hogy majd két év múlva sikeresen leérettségizzek a sok hülyeségből, amit aztán el is felejtek nagy valószínűséggel pár nap alatt. ''
Azért ez nem egészen így van... bizonyos szintű műveltséget szerzel vele, ami azért elvárható egy informatikustól is. Gondolom a heti 5 magyar az valójában 3 irodalom és két nyelvtan... ez utobbi szükségességéről itt a fórumon is könnyen meggyőződhetsz (vannak akiket szinte megérteni sem lehet, anynira nem tudnak fogalmazni/helyesen írni...).
''Ugyanakkor más tantárgyakból iszonyatos követelmény és anyagmennyiség van. Ilyen például a matematika.''
Infósként ehhez jó, ha hozzászoksz... az egyetemen se kevés matek társul ehhez a szakhoz (nem véletlenül).
''Holott, egy gyorstalpaló angol tanfolyamon, 200 óra után már a nyelvvizsgát a kezedbe nyomják''
Valóban... és szerinted utána mennyire tudják majd használni azt a nyelvet? A matekkal kapcsolatban pont erre panaszkodsz... itt sincs másképp. Lesz egy papírja, de ennyi, ha szüksége is van a nyelvre, akkor tanulhatja még utána. -
WN31RD
addikt
válasz
Crystalheart #6 üzenetére
''nem egy síkagyú amerikai''
Ez a stílus nem a PH!-ra való, kerüljük inkább!
Köszönöm az együttműködést. -
Shadows
senior tag
Nekem tavaly lett meg az érettségim, info szakos révén emeletett tettem 4-es lett. ecdl-em megvolt. angolból is emelt szintet OKTATTAK igaz sz@rt se értek vele, mert mindig meg akartak buktatni szókincsem van nyelvtant nem tom normálisan.
nekem a matek tanárom és egyben osztályfőnököm, olyan matek fan volt hogy a heti 5 órára tett 3 nem kötelezőt amin persze ha nem jelentél meg akkor bukta..
az oktatás siralmas, és a dilik meg nem veszik észre hogy nem megy nekik mert mint ahogy van a különóra kell amit meg nem te fogsz fininszrozni...
Valamit ott FENN átal kéne gondolollani -
WN31RD
addikt
Én a 90-es években jártam középiskolába, és akkor is ugyanez ment. Rengeteg értelmetlen dolgot tanítottak, és többnyire rossz módszerrel (''vágd be az adatokat'', ''a költő azt akarta kifejezni'').
Az azóta gyűjtött tapasztalataim alapján a következőt javaslom:
1. Legfontosabb: idegen nyelvek, szerezz tényleg használható tudást ilyen téren (nem a papír vagy az iskolai eredmény számít)
2. A továbbtanuláshoz szükséges tárgyakkal foglalkozz annyit, amennyi a továbbtanuláshoz kell.
3. Minden egyebet nyugodtan hanyagolj, helyette olvass (azt, ami téged érdekel), foglalkozz a kedvenc témáiddal, szakterületeddel, pihenj, szórakozz. Nem az irodalomórától leszel művelt, értelmes, tájékozott ember, az - mint azt, úgy tűnik, már te is látod - csupán rajtad múlik. -
Laprasi991
aktív tag
válasz
Crystalheart #6 üzenetére
Ez mind nagyon szép és jó, de pont nem a magyar történelmet meg irodalmat oktatják, hanem inkább a görögöt, meg a rómait, meg a nem tudom én milyet. A magyar történelem az nagyon kevés, és az a kevés se összefüggő anyag, hanem inkább csak évszám, meg nevek.
-
concret_hp
addikt
lehet menni téglát meg cementes zsákot pakolni is, akinek nem tetszik az iskolába járás
azmeg hogy középiskolába nem lehet megtanulni valamit mert rengetegsok az anyag az vicc. előveszi az ember a könyvet oszt' elolvassa legrosszabb esetben. a mennyiségről meg annyit, hogy aki a felsőoktatásba igyekszik, az majd talán megtudja mi az hogy rengeteg. -
Crystalheart
őstag
''És miért van szükség, egy elméletileg informatika szakos osztályban heti öt magyar és heti három történelem órára?''
Magyar ember vagy, nem egy síkagyú amerikai... Már rég rossz lenne, ha csak az általánosban tanítanának magas óraszámban irodalmat és történelmet. -
Remington
őstag
én egy infó és művészeti suliba járok és az a vicc h most 11.-től lesz rajzom infós létemre. azt megértem h a művészetiseknek van infójuk mert alapszintű szg-es ismeretekre mindenkinek szüksége van de egy informatikusnak mi szüksége van rajztudásra?!
-
raver
aktív tag
válasz
Laprasi991 #2 üzenetére
Biztos hogy iskolafüggő is a dolog, meg tanárfüggő is
Meg egyén függő is.
Én is hasonlóan voltam ezzel mint te. Viszont rájöttem, hogy ha annak idelyén napi 1 órával ( esetleg 1,5) ülök többet a könyv fölött, akkor sokkal jobbak lettek voln az eredményeim.
Abban még most is egyetértek, hogy egy csomó felesleges dolgot követelnek. Sőt, nálunk álltalábban jobban megkövetelték a törit, mint az infót. Szintén infós voltam. -
Alexios
veterán
hát sztem ez iskolától is függ meg egyéntől. én pl.megértem a heti 3 órában a matek anyagot különtanár nélkül is, nekünk meg csak heti 4 angol óránk van és idén középfokú érettségit letesszük(10. osztály)
Új hozzászólás Aktív témák
- bambano: Bambanő háza tája
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Parfüm topik
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- További aktív témák...
- Fury 15 G8 15.6" FHD IPS i7-11850H RTX A2000 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Megkímélt!! Dell Latitude 5480 i7-7820HQ 32GB 1TB SSD
- Új Poco F6 512/12GB Black 2év garancia!
- Western Digital GOLD 12TB SATA3 (WD121KRYZ) HDD
- Intel Core i7-14700 20-Core 2.1GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.40GHz) Processzor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Intel Core i5-9500 / i5-9500T / i7-8700 / i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD (ELKELT)
- AKCIÓ! ASUS ROG STRIX Z270G Gaming WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest